Új hozzászólás Aktív témák
-
k1csi
senior tag
válasz Lassú Víz #38701 üzenetére
A fókusz indítás nekem is hátra van téve a GH2-n az AF/AE lock gombra, de nincs olyan mód ahol bármit is akarna követni. Érthető, hiszen ez egy lock gomb.
Ugyanez DSLR-en az AF-on gombbal követő (vagy detektálás után követő) módban ha nyomom mindig fókuszban tartja a témát (amíg nyomom, ami azért kényelmesebb mint az expó gombot félig nyomni).
Viszont a CDAF-nek nem is ez az erőssége, nem is akarom ezt számonkérni rajta. Vsz. ezt el kel fogadni.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Valahogy én is úgy érzem, hogy mostanában melléfogtak az obik árazásánál (a 42.5-nél még úgy globálisan is).
A 12-35-öt például legalább kitben adhatnák normálisan árazva, ahogy az Oly is teszi.
Az Oly 14-42 pancake sem fog fogyni listaáron.Viszont pl. a 25 1.8 méretileg nagyon jól illeszkedik a rendszerhez, ha a rajza ill. fókuszsebessége is rendben van egy nagyon is versenyképes obi lehet.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
-
k1csi
senior tag
válasz ROBOTER #39233 üzenetére
Ja egy valós ISO100 még az 1/4000-et is megbocsáthatóvá tenné.
MrChris
Már a 25p is nagy dobás lenne (persze kicsit jobb bitrate-el). Egyre gyakrabban látom a PAL/25p kommenteket különféle oldalakon. A költség oldalon meg ez a kis fejlesztés nem hiszem, hogy tönkretenné az Olyt. Persze a 3 tengelyes stabi pont a videó részen spórol, szóval még mindig nem lenne akkora dobás, azt majd max. a következő generációnál...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Igen, de garisak.
.mf
Nem pontosan ISO100 az, egy kicsit több...
De inkább hagyjuk az egészet, úgyis csak spekuláció, csak nem éri meg nekik annyi fajta szenzort gyártatni.Van olyan ami 560 ajróért ment, van ami picivel kevesebbért.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Nekem tetszik amit kihoztál belőlük. Jó volt látni, hogy simán túl tudtál lépni azon, hogy a halszem csak halszemre jó.
arn gorgo
Köszi mindkettőtöknek az új 14-140-es összefoglalót. Optikailag biztosra vettem, hogy valamivel jobb mint a régi (és jóval könnyebb/kisebb is), viszont ha jól értem a zoom akadozós. Pedig pont ez volt ami nekem tetszett a régi obiban, videóra jó az ha a nagy átfogás mellé a zoom is finom (a fényerő meg kevésbé izgalmas ilyen célra)...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Makróhoz miért nem teszed kábelre a vakut? (Pl. nekem a Canon TTL vakukábele jó az mFT-s vakuhoz is.)
Egyébként FL-36R elég régi vaku ahhoz, hogy semmit se vezérelj rajta rádión. Minden fénnyel villogós ahogy vsz. az új mFT vakuk is.
Szerk:
b.vr
Az FL-600R gyorsabban tölt a 4 akku miatt, van beépített deritőlapja, ill oldalt kell nyomni mindenféle forgatáshoz ja meg nem betekerős, hanem csak húzni kell a rögzítéshez.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Itt a téma közelsége miatt pont semmi plusszt nem ad a vezetéknélküli vaku a TTL kábelhez képest (néhány ezer Ft).
Egyébként aki komolyan makrózik vagy van körvakuja vagy olyan cucc ami a normál vaku fényét kb. olyan szintre hozza. Ha csak egy irányból világítod meg a témát nagyon mély árnyékok lehetnek.Studi
Akkor miért kell hozzá beépített vaku? Nem mond már, hogy mindent megcsinál rádión, csak az elsütéshez kell...
A korának csak az, hogy pl. míg régen minden vezetéknélküli vezérlés fénnyel ment a Canonon, egy ideig csak méregdrága 3rd party rádiós megoldások voltak ma meg már a gyári rádióson kívül szuper YN klón is van (fillérekért, én is vettem).Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz ROBOTER #39490 üzenetére
Jelenleg nincs gépbe integrált rádiós vakuvezérlés semelyik Canonban. A 5DmkIII-ról sokan azért hiszik ezt tévesen, mert a menüben benne van, de ST-E3-RT kell hozzá.
Canon topikban is előjött már.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Derítésre OK, de nem mindig süt hétágra a nap a témára, az obit meg mindig totál le kell rekeszelni. Azaz a legtöbb esetben (ahol tényleg nagyon kicsi a téma) csak vakuval tudsz bármit is csinálni. Viszont ide pont nem kell a remote vakuvezérlés.
Marketinges szempontból persze nem rossz próbálkozás...Az OK, hogy az a jobb amikor a fény arányát meg tudod választani. Szinte bárminél, nemcsak makrónál.
Tőlem is elég messze áll a makró ahhoz, hogy ilyesmibe invesztáljak.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz rumos14 #39592 üzenetére
Tuti valami kartell megállapodás van mögötte, hogy az Olympus ennyire látványosan kerüli a normális videó támogatást az OMD sorozatban, mert műszaki oka ma már aligha van.
Vagy nem értették meg (na de ennyire?), hogy ez lehet fontos valakinek sokaknak meg jelentős marketing értéke lehet.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Lehet (sőt logikus is), akkor is számomra bosszantó. Rémlik, hogy mintha valami olyasmit mondtak volna, hogy a videót is fogják fejleszteni, ehhez képest kb. rátettek egy mikrofonbemenetet az E-M1-re aztán csókolom.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz rumos14 #39617 üzenetére
Ezt már a bejelentő topikban írtam (igaz bővítőportnak neveztem). Ja, hogy a fejlesztést a másik irányba gondolták... Na mindegy.
A mai csomagból egyedül a 25 1.8 amit érdekesnek tartok, de ezt már előre sejtettem, hogy így lesz.Szerk:
Parci
Senkinek sem egy nem elterjedt csatlakozó hiányzik (egyébként sem kedveltek a proprietary cuccok), hanem pl. egy rendes mikrofonbemenet.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz FEDman #39624 üzenetére
Nem mondtam, hogy bonyolult, sőt valami E-M5 II-ről is olvastam már pletykákat mint E-M5 utód.
Viszont elnézést kérek, hogy ettől a kategóriától nem jövök lázba most függetlenül az árától...
Annyira szüksége volt már erre a kategóriára az Olynak az E-M1, E-M5/E-M5II, E-P5 stb. után.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #39629 üzenetére
OK, a belépő EVF-es vázban (hogy eddig nem volt Oly fronton) igazatok van. Viszont nem vagyok arról meggyőződve, hogy ennél a kategóriánál annyira igény a kereső (a bele nézőkés arcokat hagyjuk). Családban vettem észre, ha nem szólok, nem használják a keresőt (ott ahol a hátsó LCD-n látni valamit).
Persze marketing értéke így is nagy (aki nincs képben a saját igényeivel mindig ott a félsz benne, hogy erre szüksége lehet).Ennek ellenére személy szerint annak örülnék, ha a lécet magasabbra tennék és nem alacsonyabbra az Olynál.
Egyébként nemcsak az EVF amit szivesen látnék nemcsak felsőkategóriás vázaknál, hanem pl. egy előrenyúló markolatot is.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Hasonlóan mint az Oly kiszórt néhány refurbished E-M5-öt az E-M10 bejelentése előtt most néhány refurbished GX7 tűnt fel az ebay.de-n (gondolom előkészítve a helyet a hamarosan bejelentendő GH4/akármi előtt).
Sokat szakítani persze nem lehet (és a gari is rövidebb mint nálunk) lévén valutánk fénye most éppen megkopott, de lehet valakinek így is érdekes lehet.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
-
k1csi
senior tag
válasz HollyBoni #39751 üzenetére
Alapszabály, hogy a záridő az fps duplája (azaz 25p-nél 1/50; 180° shutter). El lehet térni tőle (sőt kevés fénynél kényszerből el is szoktam és 1/50-re téve a záridőt tényleg segít, de nem ez kellene legyen a megoldás).
Az 50/60p módok nagyon nem szoktak meghatni mert kevés fénynél (jellemzően találkozok vele) nem hiányzik a rövidebb záridő ami vele jár (ha lassítani kellene az más lenne).
A konverzió szintén extra macera (a rosszul beállított záridőn meg nem is segít).Szerk
MrChris tömören összefoglalta a lényeget én sem a rögzítés fogyatékosságaival szeretném az időmet rabolni.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz HollyBoni #39755 üzenetére
A nagyobb fps-en nyersz 1 Fé-et, az ND8-as szűrőn meg nyerek hármat (ha kell 2x3-at), szóval vsz. amíg fotóra fényerős obihoz erősen ajánlott addig videóra kb. kötelező (több ND szűrőm is van) vagy darabos lesz.
A jövőben sem szeretnék fps konverzióval foglalkozni, max egyszerű vágással.
A 24p-t sosem használom bármennyire mozis is (felőlem lehet az). Kevés fényben a 30p-t sem szeretném használni, mert ha nincs hálózati villódzó fényforrás kevésbé tudok vele lemenni a záridővel mint 25p-vel (igen tudom ez nem jó gyors mozgásra).
Ha van villódzó lámpa akkor tényleg jobban meg van kötve a kezem és 50Hz-es hálózatnál a tuti biztos az 1/50 (vagy többszöröse) záridő.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz HollyBoni #39760 üzenetére
Valahogy úgy érzem jól bevált ismert módszerek helyett valahogy mindent az fps-re kihegyezve akarsz megoldani. Egy pillanatig sem kétlem, hogy ha 50p-t használsz 25p helyett 1 Fé-el jobban toleráns lesz a felvétel a rövidebb záridőre (vagy 30p 25p helyett még kevesebb hatással). Viszont ennél én tovább nem mennék és egy napsütéses napon fényerős obival ez az 1 Fé előny nagyon kevés vsz. nem itt kellene megfogni.
De hogy ne legyek annyira off íme egy tényleg kicsit sarkított fotós példa mFT obikkal. Valahogy úgy érzem az egészet mintha valaki elkezdené azt feszegetni egy hobbi portréfotósnak, hogy mi van akkor ha nincs fényerős portré obija (pl. 45 1.8) megoldható az a 12-50-el is, végülis gyutáv megvan.
Ugyis meg lesz nyitva a fájl photoshopban mert a pattanásokat retusálni kell, meg a vérereket a szemfehérből meg úgyis rá kell dobni egy kis kontrasztot. Max elmentés előtt kijelölöd a hátteret és rányomsz egy kis gauss blur-t. Tetszik ugye? .
Egyébként én már ott leakadok amikor hobbista olyan SW-eket használ amit ha tisztán szeretné megszerezni simán összemérhető, hogy példánál maradjunk a portréobi árával.
Pl. tegnap mikor erről kezdtünk diskurálni azért ültem gép előtt mert pont GIMPet használtam és ezzel egy pillanatig sem szeretném a photoshop érdemeit vitatni, vagy azt, hogy a photoshop sokkal jobb mint a GIMP, viszont nekem hobbira pont ingyé volt a GIMP és bőven tudta amit kellett.Egyébként mivel az mFT software-ileg vsz. a legfejlettebbek közt van, szenzorilag meg inkább a kisebbek közt nem lennék meglepve ha ez pl. hamarabb jelenne meg valami art szűrőként belépő vázakon (ugye face detekció már rég van, onnan lehet nem olyan nagy lépés ez már) mint pl. a rektilineár vagy a Panini defish (amit személy szerint hasznosabbnak tartanék és fun kategóriában is versenyképes lenne persze a marketinges azt se tudja eszik-e ezt vagy isszák...).
Szóval röviden én annyi mindennel égettem meg már magam videónál (rossz záridő is rég megvolt már), hogy inkább maradnék a jól bevált ismert módszereknél.
Nemcsak villogás lehet, lehet sötét/világos sávok vándorlása, darabos mozgás vagy csak egyszerűen nem szép. Hogy miért azt nem mindig tudnám definiálni, ahogy valakinek egyfajta háttérmosás jobban bejön mint egy másik.
Ha meg már eljutottunk nagyon szubjektív dolgokhoz akkor én itt le is zárnám részemről a beszélgetést. Nincs arra időm, hogy különböző izlésekről hosszasan diskuráljak.
Ha neked a 50/60p a megoldás, felőlem hajrá.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
k1csi: ez egy fényképezőgép. Neked videókamera kell.
Eredetileg ezt az egész videós dolgot marketinges extra feature-nek találták ki aztán néhányan rájöttek, hogy egy viszonylag nagy szenzoros és fényerős (fényerős obival) kamerát lehet így kapni aminek olyan képe van kevés fényben mint az 1 nagyságrenddel többe kerülő igazi videó kamerának se.
Persze a marketingeseket sem ejtették teljesen fejre (sajnos ) aztán azóta külön videó vonalat kezdtek csinálni ebből (néhány cégnél, pl Cinema EOS 14K dolcsiban - kösz inkább nem kérem).
Mivel számomra ez az egész hobbi, nekem bőven jók az 1.8-as (vagy akkörüli) obik is. Hogy miért jó a stabi videónál abba most ne menjünk bele, de tény hogy kevés fényerős fixnek van stabija. A Pana 42.5 1.2 pont ide tartozik, de 1600 dolcsiért kösz. ezt se kérem a stabi miatt. Fotóra meg elég jó nekem a 45 1.8 is töredék áron.Persze nekem is főleg a szám jár, tegnap is amikor láttam hogy esti szánkózásnál olyan kevés fény volt, hogy ISO3200-on se fogok egy fia videót csinálni (fényerős obival), dobtam az egészet és nekikezdtem a svenkelős fotónak (ugye azért mert milyen jól nézne ki a csikos háttér mozgás érzékeltetésére és nem mellékesen a záridőt is levihettem 1/8-1/10 környékére - persze se a vázban, se az obiban nincs stabi és MF prefókusz volt az egyetlen opció). Miután láttam, hogy így se fog sok babér teremni (mert ISO1250 mellett még mindig hiányzott néhány Fé), elővettem a vakut (külsőt, de jó eséllyel a beépített is pont azt tudta volna) és mindenkit jól telibevakuztam (jjeahh sose mond, hogy sose). Úgy igazából egy képpel sem voltam elégedett (harmadát helyben töröltem, másik harmadát otthol), a megmaradt harmad se hozta a csíkokat mert a háttér is főképpen a vakuból kapott fényt azaz jól ki lett merevítve.
Szóval jól kihasználtam a GH2 videós képességeit... Most így utólag tiszta fejjel lehet, hogy egy sima kompaktal is pont hoztam volna ugyanazt az eredményt. Még a végén én is veszek egy LX7-et... Végülis még videóra is jó....
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mr.Csizmás #40331 üzenetére
Hogy működik ez a lightning sale? Jó áron lehet kipróbálnék egyet...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
-
k1csi
senior tag
Pedig ennek a váznak is az ára úgy lett belőve, hogy bőven akciózva sem hiszem, hogy ne érné meg nekik...
Na mindegy akkor majd megnézem 2 év múlva féláron vagy alatta.
Bocs egyébként a triplázásért, közben dolgozni is próbálok.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Meg aki megvette jó drágán nem örülne, ha hirtelen 40%-al kevesebbet érne amit vett, persze ettől függetlenül CSC kategóriában gyors értékvesztés van és ezen a névváltoztatások sem segítenek, max. kevésbé nyilvánvaló pláne impulzus vásárlóknak.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Ahogy a közelmúltbeli pletykákból sejthető is volt, nagyon durva cucc lett a GH4.
Az a bővítő interface (dokkoló) meg profiknak mindent csatit megad ami eddig csak kamerákon volt meg (gondolom aranyárban lesz, hogy azért a pro cuccoknak ne támasszon konkurenciát).
Videós szinten annyira durva lett, hogy hiába hozza fotóra is a kategória topot egyszerűen leárnyékolja a videós rész.Viszont számomra hobbi szinten már túllőt a célon a cucc. Egy videóra is működő szenzorstabit jobban tudnék értékelni...
MrChris
A Pana megcsinálta a binninget (ha jól emlékszem már a GH2-n is kb 4k jön le a szenzorról persze nem az a 4K, azt már lehet átméretezni) és nem dobnak el sorokat (mint vsz. az összes DSLR-nél). A többiek meg kb. még mindig vakargatják a fejüket vagy csak pro cuccokba hajlandók ezt betenni. Nem értem miért nem látják, hogy a pro cuccok interface is más (ugye most ezt adja a Pana külön) és az ergonómia is más azaz ezen kár szegmentálni.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz hegyimorc #40986 üzenetére
Ha igazak a pletykák (és minőségben is OK a cucc) akkor ez a kompakt azért nagy dobás mert pont egy olyan obival van ami nagyon hiányzik az mFT-ből. Jó induló fényerő és elfogadható fényerő (max f/4) a tele végén, úgy hogy a szenzor kb. ugyanakkora.
Egy ilyen speckóval nem éreznék késztetést rá, hogy a kompakt kategóriában a közeljövőben bármit cseréljek. Ha tönkremegy az más, de az ugye bármilyen fotós cuccnál ott van.
Ma már pl. nincs akkora fejlődés a szenzoroknál, hogy ilyesmi cserét indokolna...ROBOTER
Ennek a kompaktnak már az elődje sem volt pici, azaz vsz. ez sem lesz az, viszont még mindig kisebb mint mFT rendszer 3-4 obival.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz hegyimorc #40999 üzenetére
Nem ismerek olyat, aki egyszer csak azt mondja, hogy "na, ez a gép tudja amire vágytam" és valóban nem vesz helyette mást legalább 3 évig.
Én ezt kompaktban és DSLR-ben is teljesítettem (kompaktban durván túl, mert kb. 10 éves a kompaktom). Ha ez a Canon cucc azt tudja mint a pletykákban vsz. újabb 10 évig nem cserélnék kompaktot.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Nem cserélhető obis kompakt kategóriában nekem ez is belefér mint kompromisszum. Sőt, ha nem tudják a sarokba elrejteni akkor a középső nagy bumszlira annyira nem is vágyom. De ez tényleg csak ebben a kategóriában.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Nem egyformák az igényeink. Nálam pl. a kompakt kategóriában a 4-5x zoom ami az elfogadható kompromisszumot jelenti (lehet újabb 10év és akkor már a zoomot fogom értékelni... ). Az ergonómia meg ebben a kategóriában inkább álom.
Nálam ez a pletykás cucc telitalálat a kategóriában.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Bár még alapos tesztek nincsennek, viszont ha valamit nem baltázott el nagyon a Canon megvan a következő gépem. Persze ez nem azt jelenti, hogy kukázom az mFT rendszert (hiszen mégiscsak több lehetőség van benne), viszont speciális esetektől eltekintve azért ez a cucc nekem sokmindenre elég lesz.
Viszont amíg az mFT váz árak nem normalizálódnak totál érdeklődésemet vesztettem ez irányban.
Pedig mennyit emlegettem, hogy de jó lenne egy 12-60 2.8-4 obi az mFT rendszerbe. Na amit nem hittem volna, hogy pont a Canon fog kijönni egy ilyen speckós obival és még rá is dob egy lapáttal...
Az mFT-nek volt néhány jó éve (jó kis piaci rést találtak) ami úgy tűnik múlóban van. És gondolom rövidesen mindenki ráll erre az irányra (tipikus japán hozzáálás mint pl. a dönthető kijelző).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz Mercutio_ #41231 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy optikailag ez a Canon a közelébe ér az Olympus-os 12-60-nak
Persze nem kétséges, hogy nem viszont ha elég jól közelíti...
Studi
Azért korai még temetni az mft rendszert.Nálam is az obik a rendszer magva (és nem is tervezek semmit eladni), viszont amikor a hordozhatóság kell ez a kompakt nagyon jó alternatíva (nekem).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
-
k1csi
senior tag
válasz hegyimorc #41265 üzenetére
ha viszont a G1x avul el, akkor megveheted újra az obit is Mark III néven
Ma már elég jó speckója van ezeknek a cuccoknak, hogy lassan avuljon el. Lévén, hogy pl. nálam egy nem cserélhető obis kompaktnál alacsonyabban van a mérce megkockáztatom, hogy hamarabb romlik el mint elavul...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
-
k1csi
senior tag
Nem tudom neked mennyire sürgős ez a csere, de ha nem akkor én megvárnék 1-2 tesztet a Canon G1 X mark II-ről. Bár az nem kétséges, hogy az mFT fix vonalat nem fogja hozni, de a sötétzoomok szintjét várhatólag meg fogja ugorni.
Persze nem lesz olcsó, de a fotózás már csak ilyen, amit elég olcsón be lehet szerezni az hosszabb távon ritkán szokott elégedettséget hozni...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Én egy Japán oldalt találtam.
Szóval jó ötlet a fényerős csúcskompakt, csak amikor min. 1 Fé-et kell rekeszelni, hogy kirajzolja a kb. 12.5 MP-t akkor sokat veszít a vonzerejéből...
És akkor a Szotyi az RX100-al meg 20 MP-es szenzorban utazik... (OK a szenzort egész jól le tudták gyártani).
Azaz lehet még mindig kell néhány év, hogy a csúcskompaktok is egy elég jó minőséget hozzanak (persze kinek mi elég...)Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Nem önmagában a szenzorral van baj, egyszerűen olyan fényerővel olyan átfogásokat vállalnak amit ésszerű áron/méretben nem tudnak (legalábbis ma) megfelelő minőségben legyártani.
Szóval valamelyik paraméterből engedni kellett volna, csak gondolm a marketing nem engedte...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Fürdőszoba fürdés után + utolsó fázisként Lenspen (ecset rész). A kendőt amit a fóliával adnak el kell felejteni (vagy max a Lenspen előtt használni) mert még nem találtam olyat ami ne szöszölne. 100% biztos megoldás nincs (ezért érdemes többet venni). A matt fólia érdes tapintású (Tab-ra ilyet tettem), nekem nem jön be, de fényképezőre lehet érdemes kipróbálni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz rumos14 #44684 üzenetére
Azokon én sem láttam semmi kivetnivalót, de ugye f/8-ra le van rekeszelve az obi...
Viszont azon az oldalon amit linkeltem teljes f sor van (többek között nyitva is) több gyutávon teljes méretben (f/8-on ott is OK).[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz rumos14 #44693 üzenetére
Egyébként én még mielőtt itéletet mondanék megvárok még egy-két más tesztet is mert itt volt olyan, hogy a rekeszeléssel romlott is a rajz (ami nem könnyen hihető) és a záridők is hosszúak voltak a tesztelés metódusát meg nem ismerem (vagyis nem volt kedvem kitúrni a fordításból). De alapvetően igen, ha kell az élesség akkor biztosan kell rekeszelni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Látom, hogy mostmár mindenki ugyanazt a nótát fújja a G1XmkII-ról (anélkül, hogy komolyabban utánanézett volna), holott:
1) Senki sem temette az m43-at miatta (nincs az a kompakt ami felveheti a versenyt egy rendszerrel tele fényerős fixekkel egy ideje jobb-fix fényerős zoomokkal is)
2) Sehol nem látom bebizonyítva, hogy a saját kategóriájában (nagyszenzoros kompakt, 5x átfogással, ekv. 24mm indulóval, komoly külső kereső/vaku opcióval stb.) lenne jobb vagy a G1XmkII-vel készült képek használhatattlanok lennének (sőt pl. meg lehet nézni a POTN fórumon 1-2 képet)
3) Viszont adott esetben nagyon jó opció lehet akár DSLR vagy m43 mellé (és vannak jó tulajdonságok amit ezeknél nehéz elérni pl. beépített ND szűrő, 1/2000 vakuszinkron a saját vakuval amihez ugye külső vaku kell máshol stb...)Nem rossz a pletyizett Sony (a kereső külön ötletes), de pl. egyáltalán nem átfogásbajnok és semmi nem garantálja, hogy jobb optikája lesz mint a Canonnak.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
Víz alatti fotózáshoz pont a tokok csillagászati ára miatt gyakran kompaktot használnak. Pl. az off Canon G1XmkII tokja gyakorlatilag a külső kereső árában van (ami még mindig nem olcsó, de...)
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest