Új hozzászólás Aktív témák
-
nord_
veterán
válasz sebgutkopf #6190 üzenetére
Remek az elmélet - csak épp a gyakorlat nem ezt mutatja.
-
nord_
veterán
LOL #1
Közel se volt szó sportról meg követő AF-ről. Kizárólag kontraszt vs fázis alapú élességállítás volt a téma.
De ha már a tapasztalat szóba került: volt / van saját tapasztalatom Nikon D300 / Nikon D700 + 50 F1.4 G párosok és a Pana GF1 + Lumix 14 F2.5 párosokkal. Végponttól végpontig lazán gyorsabb a Pana, és még AF pontosság állítással se kell bajlódni. Jah, és előre is elnézést kérek a kartácsoktól, hogy csak jóval olcsóbb Pana rendszert sikerült keríteni, de úgy tűnik, még ez is elég volt.
a pd af rögtön arra indul el amerre kell
LOL #2
Bárki kipróbálhatja egy nem olcsó Nikkor 70-300 VR-rel vagy Sigma 150 2.8 macro-val. A szintén nem olcsó vázakban található Nikon multi-cam 3500 AF modul (D300 / 700/ 3-sorozat) úgy eltekeri rossz irányba is, hogy ihajj.---
Tévedés ne essék, tisztában vagyok vele, hogy az slr-elven építkező vázaknak ma még sok előnyük van. De az már a múlté, hogy az AF-rendszerük minden tekintetben jobb...
-
nord_
veterán
válasz Mr.Csizmás #6311 üzenetére
A mostani vagy a másfél óra múlva esedékes forintárfolyamon?
-
nord_
veterán
Nyilván, a madárfotózás olyan játék, ahol egy másfél millás Nikkorral megtámogatva a Nikon1 lenyomja az összes MILC-et. De csak menjen el egy laza hosszú hétvégés városnézéses kirándulásra Thom bátyánk, aztán próbálkozzon olyan látószögű, kevés-fényes, kis mélységélességű képet lőni a J1/V1 párossal, mint mi a kis ócska húszasunkkal.
-
nord_
veterán
válasz sebgutkopf #6482 üzenetére
Kereső: rosszul érted. Ha másik fixet teszel föl, csak egy kattintás hozzá igazítani a keresőt.
Videó: aki annyira szereti tekergetni videózás közben a blendegyűrűt, az ne vegye meg. Fuji is megmondta, a vidijó nem elsődleges képalkotási eszköz ennél a gépnél. Vannak még olyan old-fashioned figurák, akiknek a videó ugyanúgy csak ritkán használt játék, mint egy mobiltelefonon a fényképező. (Vagy mint egy GF1-en a monó 720p-s videó. )
Retró külső: ugye ez ízlés kérdése, ezen pedig már a rómaiak se vitatkoztak. De azt azért hozzátenném, hogy a retró esetében egy dolgot meg kell említeni: annakidején még foglalkoztak azzal, hogy könnyen kezelhető legyen néhány gombbal a fényképezőgép. Manapság? Először olvasd el a négyszáz oldalas használatit, állíts be mindent a menüben, settingsben, csinálj my menu-t, aztán próbáld hasnálni a gépet, amikor olyanok kezébe kerül az ergonómiai kialakítás, akiknek fingjuk nincs az egészről, csak két méterről odahányják a gombokat a váz hátuljára, mi pl. pentaxéknak megy már faszányosan. Előzetes tanulmányozás és fotózás közbeni odanézés nélkül esélyed sincs semmit beállítani.
Na, ezért jó a"retró", mert ott az alapdolgokhoz semmi se kell. Záridő vázon (nem valamelyik jelöletlen tárcsán), blendeállítás ott, ahol az ember logikusan keresné: pont a blendénél.
Nem vagyok ultrakonzervatív, pl. telefonból se tárcsás vagy nyomógombos van , de van, amiben jó a jól bevált metódus. Tablet mellé retró fotóapparát, megvannak a szélsőértékek. -
nord_
veterán
válasz sebgutkopf #6483 üzenetére
Egyetértek... Ilyenkor gondolkodom el, vajon hogyan tud még egyáltalán létezni a Sigma? Ránézésre a 17-70 meg egy-két makróobi tarthatja el az egész társaságot... el nem tudom képzelni, hogy a többi zúmjuk visszahozta volna a befektetett költséget.
-
nord_
veterán
Nálam egy jól használható, 100%-ig megbízható Microsoft Exchange kliens az alap. Nem "8-4-ig az irodában" játékos vagyok, meg el is várják, hogy ha nem vagyok íróasztal mögött, akkor tegyem meg azt, hogy a céges levelezésben online maradjak.
De másodtelefonnak nekem is egyértelműen gombos cucc kéne, valami por- és nedvességálló fajta. -
nord_
veterán
Jó az a V1, múltkor próbálgattam az Artworknél. Minőségi eszközt keresőknek első helyen lenne a listán, az bizonyos. Fém és üveg masszivitás, a fotózás ájfónja.
(Kár, hogy azt az egy nyamvadt fixet mind gyútáv, mind fényerő tekintetében igencsak rosszul pozicionálták. Annyi mindenre odafigyeltek (az AF-től kezdve a kiegészítőkig)... mintha az objektív tekintetében egy kevéssé alapos, lelkes és kevéssé fotós szakember állt volna a csapat élén.) -
nord_
veterán
válasz Mr.Csizmás #6540 üzenetére
Fuji.
-
nord_
veterán
válasz Marseille199 #6571 üzenetére
A héten benéztem a Saturnba, ki volt állítva egy X10... valami gyönyörű az a gép! Ha (csúcs)kompaktot szeretnék, tuti ezt választanám, és még az se érdekelne, hogy nincs evf és nem döntögethető az lcd.
-
nord_
veterán
válasz Marseille199 #6575 üzenetére
Na jó, aki tud hívni...
Aki meg bokehelni akar, az ne nyaralásos-fotózós X10-et vegyen, hanem a kellemes X100-at. -
nord_
veterán
válasz Dare2Live #6661 üzenetére
No, azért a Nikkor 50 1.8 szögletes-csúcsfényes és kissé izgága bokeh megoldása eléggé messze van a kívánatostól. Itt szerintem sokunknak a fotózás a prioritás, de azt azért el kell fogadni, hogy a preferencialista nem lehet mindenkinél ugyanaz. Ha lehet választani, én is inkább egy Minivel járnék a belvárosba dolgozni, hiába nagyobb egy Ford Galaxy csomagtere, és hiába csöndesebb 180-nál a német autópályán.
Van, akinek a kis méret/fényerő a fontos, nem pedig az, hogy amikor szeméhez emeli a méretes kályhacsővel szerelt vázat, akkor a fél utca odabámuljon. -
nord_
veterán
Első látásra persze a Nikon 35-ös is egy kifejezetten kicsi obinak tűnik, de..
...aztán megnézi ezt a képet és rádöbben, hogy a legkisebb Nikon/Nikkor páros is milyen bumszli nagy.
---
Hát nem semmi, amit ma termeltetek!
-
nord_
veterán
Azért az obipark és a Nikon / Canon mellett érvelők egy nagyon fontos dolgot elfelednek... Ennek a két nagy böszme cégnek lassan tíz év is kevés volt ahhoz, hogy egy nagylátó fixet kihozzanak a croppos vázaikra! Bezzeg a pár éve létező m4/3 szemében a szálkát is, mi?
-
nord_
veterán
Fullfrémre még talán el is csábulnék, ha valaki megdobna egy 35 F1.4 / 135 F2 párossal.
Manuálfókuszhoz Katzeye mattüveget használsz?85 1.8: Nikonnál is ilyen... azt mondják, ezt portréobi, ne akarj vele nyitott rekeszes, nagy kontrasztú tájképet csinálni. Olyat nekem is játszott a Nikkor, hogy a háttérben lévő fekete szárítókötél az alumínium garázsajtó előtt az egyik felén kék volt, a másikon pedig zöld... fekete egy darab se.
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
Kíváncsi leszek erre az OMD-re, hogy mit fog tudni... mivel úgy néz ki, a szenzor már adott, főleg kialakítás, ergonómia, evf, ami érdekel.
-
nord_
veterán
válasz PRO-peller #6825 üzenetére
Na ja, mennyivel is egyszerűbb expósorozatot vagy próbaképeket lőni is utólag ellenőrizni a képeket, mint egy pillantással csekkolni a hisztogramot és egyetlen jó fotót készíteni a próbálkozások helyett.
---
Kedves kartácsok,
Ti nem szoktátok a használati utasítást olvasgatni (ha már a gugli bonyolult )? Már csak azért is kérdem, mert ha hiszitek, ha nem, ott biza le van ám írva, hogy ez az ugráló oszlopsor mégis mi a lótúrót mutat! -
nord_
veterán
válasz Mr.Csizmás #6856 üzenetére
Használt GH1? Mellé vesz egy kitobit és ennyi pénzből a legjobbat hozta ki.
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
válasz sebgutkopf #6891 üzenetére
A hisztogram arra jó, hogy a helyszínen pontosan exponáld ki a képet. Ne otthon mókolj zajt termelve egy alexpó felhúzásával, vagy épp abban reménykedve húzni vissza a csúszkát, hogy a kiégettnek látszó területekről visszanyerjünk érdemi információt.
Sportfotónál is ugyanúgy lehet használni az expókorrekciót a hisztogram alapján, mint bármely más területnél. Nagyon kevés alkalommal fordul az elő, hogy a fényviszonyok olyan drasztikusan és gyorsan változzanak, hogy az állandó korrigálási kényszer lehetetlenné tegye a fotó elkészítését.Az élő hisztogramnak meg semmi köze sincs a csukott szemmel történő gépkezeléshez, egyik nem előfeltétele a másiknak.
-
nord_
veterán
válasz sebgutkopf #6896 üzenetére
Azért a gyorsabb elemezhetőségben vitatkoznék.
A kiégetett részek villogtatása csak utólagos ellenőrzésre jó, míg az élő hisztogram esetében már a kép elkészítése előtt egy pillantással fölmérheted, hogy lesz-e kiégett rész. -
nord_
veterán
BEE:
Miért pörögtök a 45-ös körül ?
Senki sem mondta hogy ne lenne jó, szerintem is kitűnő darab.
A manuál azoknak jó, akiknek ilyenjük nincs.
Így van, ez a lényeg.Tulku:
Szerintem aki 30-40-et kiad egy nagyon jó régi manuálra, az talán 80-90-et is összekapar foggal-körömmel egy kis zuikóra.
Megvan a Zeiss 1.7/50-em. Túl sűrűn nem használom, de amikor kell, akkor nagyon jól jön. Megfordítanám a kérdésed: minek adjak ki 80-90-et egy új obiért, ha a régi is jól muzsikál?Parci:
ugyan már, egy filmes 50-est már a digi fx vázakon is kapásból f2,8-ig kell rekeszelni, hogy normálisabb képe legyen
Már amelyiket. Ezért tetszik a 35ezres Zeiss, mert nyitva is nyugodtan lehet használni, max. 100%-os nézeten lehet észrevenni egy kis különbséget a 2.8-hoz képest. Pont, mint a 20 F1.7-es Pana. -
nord_
veterán
Pótváz milyen célból? Csak tartalék vagy felvételi típustól függően (videó, hosszú záridő, dinamikaátfogás, magas érzékenység) használod őket?
(Nekem, ha beugrana még egy GF1 a táskába, akkor az úgy nézne ki, hogy 14 2.5 az egyik vázon, meg valami kistele a másikon, rájuk hegesztve. Csak a húszastól nehezen szabadulnék... De 14 és pl. 45 közé kissé fölöslegesen sűrűnek találnám a sort... hülye minimálszett-mániás vagyok.)[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
- Tamron 17-50: marketing kettőnyóc, meg amit Mazsi leírt.
- Sigma 30 1.4: megbízhatatlan AF (tudom, nekem sokáig volt, imádtam és ennek hangot is adtam a fórumokon, de már akkor is bevallottam, hogy ennél az obinál rettentő gyorsan kialakult az a feltételes reflex, hogy még állványról, álló témáról is duplán kellett exponálni. Nem, nem csak az enyim volt ilyen).
- Tokina 12-24: óriási gyártási szórás (ez egyébként szinte minden 'utángyártott' obira igaz). Az enyim még a nem túl acélos EF 28-135 IS USM-hez képest is gyenge volt.
- Tamron 28-75: hármat próbáltunk - egyik totál homály, a másik nagyláton bekkes, telében frontos, a harmadik meg csak simán frontos volt (új darabok, dobozból kivéve).A 11-16, az 50-150, a régi 10-20 (meg egy-két más darab) a maradék egy százalék. (Direkt írtam, hogy nem minden 3rd party obi szutyok. A makrókat meg hiába soroljátok, arra írtam, hogy azok jók.)
Sose voltam a pénztárcám ellensége, de be kellett látnom, hogy elsősorban olyan obit kell venni, amilyen a váz gyártója.
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen egeret válasszak?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- iPhone topik
- Lejtőre került a streaming
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- ASUS ROG Ally
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen