Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szatocs

    őstag

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    Csak nem közelebbről tapasztalod Te is? Egyet értek, nagyon jól látod az egészet.

    A színvonalat meg már csak azért is húzni kell lefele, mert az otthon csak verekedni tanuló kisebbség (nem mind, de környezetemben a legtöbb) egyszerűen nem képes még a beszédre sem, nem hogy valamit megtanuljon, így ki kell valamit nekik is találni, hogy rámondhassuk, elvégezte az iskolát. Gyakorlatilag semmi tudással elvégeznek 8 általánost, de még akkor egyel feljebb is kell léptetni őket a létrán, mert annyian vannak, hogy nem tolható 18 évesig, hogy általánosba járjanak, mert jön a következő évjárat, meg arra is a következő, és igen hirtelen tele lenne egy iskola egy osztállyal.

    Informatikánál viszont annyit, hogy nem mindenhol van így, van ahol hajtanak, mint a gép, és vagy nem tetszik, és mehetsz amerre látsz, vagy próbálod. Többek között DE is ilyen...

    [ Szerkesztve ]

    === Szatocs ===

  • cucka

    addikt

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    Bár alapvetően sok igazság van abban, amit írsz, leginkább csak a szélsőségeket említed, valahogy az átlagos, normális egyetemista típusát mondjuk kihagytad a felsorolásból.
    Emelett ne feledd, hogy a régi szép időkhöz képest jelentőset változott a világ, most már nincs olyan komoly ipari termelés, amely felszívná a sok szakmunkást, ami egyébként egy természetes folyamat.

    A Montessori iskolának érdemes utánaolvasni, mert alapvetően nem a gazdag hülyegyerekeknek találták ki a dolgot, emellett csak nálunk nevezhető ez a típusú iskola kisérletinek. A Gyurcsány gyerekes sztori meg tipikusan olyan hír, amit ki lehet rakni a Blikk címlapjára, a kisember anyázhat miatta, de globálisan nézve tipikusan a "ki nem sz*rja le" kategória. Eddig is voltak az egyenlőnél egyenlőbb emberek, ezután is lesznek még egy jó ideig.

    mezei informatikus szak: főiskola 3 év: ált. esetben win. telepítésig jutnak el....
    Például az ELTE-n ez nem igaz. Persze vannak olyanok, akik ELTE-s programozói egyetemi (!) diplomával a zsebükben tulajdonképpen semmit nem tudnak programozni (személyes tapasztalat), ennek ellenére a többségre szerencsére ez nem igaz. Egyébként meg a programozó/informatikus szakok azok, amelyekre általában nem illik rá a büfészak jelző, a legtöbb esetben tényleg érteni kell azt, amit tanítanak, ellenkező esetben elég alacsony az esély a szak elvégzésére.

    Bölcsészkar: "Miért jöttél a bölcsészkarra???" - Hogy legyen valami diplomám...."
    Meg azért, hogy legyen, aki megtanítja idegen nyelvekre a következő generációkat, vagy aki magyar irodalmat tanít az iskolákban, legyenek tolmácsok, stb. A hiba, hogy bölcsészképzésnél mindenki az amúgy totál marginális "filozófia-esztétika" típusú képzésekből indul ki.

    Egyébként meg véleményem szerint aki arra érdemes, az tud találni olyan szakmát, amelyben később el tud helyezkedni. Sajnos a felsőoktatásba felvettek száma nem tükrözi a valós piaci igényeket, de ez sokkal komolyabb probléma annál, mint amit meg lehet oldani a keretszámokkal való játszadozással. Tipikus látszatintézkedés, hogy megnöveljük mondjuk a műszaki képzésen elérhető helyek számát - a probléma gyökere az általános és a középiskola. Például soha a büdös életben nem lesz jó mérnök abból, akivel az általános és középiskola alatt sikeresen megutáltatták a természettudományokat - főleg azért, mert fel sem fog benne merülni, hogy mérnöki képzésre jelentkezzen. Egyszerűen a fiatalok nem szeretik a reál tantárgyakat, aminek köszönhetően a jelenlegi hiányszakmák utánpótlása nem megfelelő.
    Érdekes, Romániában például egyáltalán nem olyan mumus tantárgy a matek vagy a fizika, pedig ott jóval komolyabban tanítják..

    [ Szerkesztve ]

  • bandus

    veterán

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    szerintem jól összefoglaltad a dolgokat...:R

    nekem anno 1-3ig nagyon rendes, jó tanítónénim volt, gyorsan is tanult az osztály. ha kellett simán pofonvágott, és meg se fordult a fejünkben, hogy akkor most jelentsük fel..
    (kár, hogy 10 évvel később anyósnak nem vált be ;] :D )
    felső tagozatban már előfordult, hogy a gyengébb értelmi képességűc-sek közül, már valaki megrúgott egy tanárnőt... akkor kezdődhettek ezek a dolgok..
    giminek az eleje még úgymond kemény volt, de aztán már érezhető szerintem a lazaság.. az hogy valaki nem tud leérettségizni ebben a rendszerben, pedig egy vicc.

    az egyetmek is hígulnak, mindenki diplomát akar, mert azzal azthiszik jól kereshetnek. de tudás nélkül ez nem fog menni. aki csak végigbukdácsolja az egyetemet, több év csúszással, annak szerintem nem lesz akkora tudása, hogy kamatoztatni is tudná.

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

Új hozzászólás Aktív témák