Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    Topikgazda

    válasz csacsi77 #5424 üzenetére

    Az ilyen nagyvállalatoknál a nagyobb divíziók (esetleg leányvállalatok) valamekkora autonómiában dolgoznak, ők csak csinálják ami az ő feladatuk, néha fentről jön le némi iránymutatás, hogy nagyjából merre kéne haladni, de amikor elkaszálnak egy küszködő üzletágat, akkor az úgy néz ki, hogy reggel még úgy mentél be, hogy tervezed a legújabb gépet, objektívet, rakod össze a piaci bevezetések marketing terveit, írod a sajtótájékoztatók szövegét a fényes jövőről, délután kettőre meg befut a nagykutya körlevele, hogy el vagytok adva kilóra egy alapkezelő cégnek, amely a következő 48 hónap alatt apránként adja el a fejed fölül a munkahelyed bontott téglaként.

    Mondjuk ez egyelőre csak egy pletyka a Panasonic kapcsán, de nem véletlenül mondtam azt még idén év elején, hogy a nagyvállalatok fotós divíziói a legrizikósabbak túlélési esélyben, mert a vállalat/vállalatcsoport szemében fényképezőgépeket gyártani csak egy dilis hóbort amíg nem vagy ott a legnagyobb kutyák között. A Panasonic piaci részesedése messze alulmúlja a vállalat súlyát, konkrétan a Sonyval nagyon hasonló méretű megavállalat (ők a legnagyobb árbevételű nagyvállalatok a piacon),de 5% alatti market share van náluk. A vállalat legfelsőbb igazgatótanácsa máshogyan gondolkozik, mint "odalent" a divíziók, ők befektetők, részvényesek felé számolnak el és nekik egy aprócska fotós üzletág, főleg veszteséges működés mellett csak egy nehezék, amit egy pillanat alatt le lehet metszeni és máris jobban mutat a mérleg a következő pénzügyi évtől.

Új hozzászólás Aktív témák