Új hozzászólás Aktív témák
-
vakablak93
őstag
Csak érdekességnek, jön ez a kicsike, és itt a kicsit szószerint kell venni, mert kisebb mint az S9 és hasonlók: [link] . Bocs német cikk, de a böngeszőtök úgyis lefordítja gondolom.
-
nozs23
addikt
válasz
Elektrosokk #7853 üzenetére
Hát, ezzel nem sokra megyek. Gerald videója + CineD a benchmark. Korábbi Z6III-összehasonlítások és laborteszt-eredmények alapján írtam, amit írtam.
Engem a RAW videó teljesen hidegen hagy a jelenlegi tárhelykövetelménye miatt, az érdekel, hogy mit tud a Long GOP. -
Elektrosokk
veterán
Mindig elfelejtem, hogy ez a Z6III féle szenzor nem egy dinamika bajnok. Nem egy dealbreaker, de ez még egy feketepont.
-
válasz
Stauffenberg #7850 üzenetére
Ezt kipróbálom én is.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #7850 üzenetére
Hát, az én videóimnál azért ritkán kell követő AF, szóval nem tudom még megmondani, egy fia riportra nem használtam még ezt a gépet. Maga az AF általánosságban szerintem rendben van, de objektívfüggő is: a palacsinta 28/4.5 kb kinti fényben is hajlamos totál félremenni, míg a nagytesó 27/1.2 egyáltalán nem, pedig ott aztán f1.2-n hamar kibukik, ha kicsit is félrehord.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Jó tudni, hogy lett közben ilyen is. Az X-M5-nél mit tapasztalsz (gondolom legfrissebb FW van fent), szokott még huntolni a befogott témán? A Youtube-ot elöntötték egy időben az ilyen videók, ő például eléggé ízekre szedte az összes ismert csatorna X-M5 "tesztjét", ahol a néző képébe mondják mennyire jó az AF, miközben még az ő videóikban is huntol (PetaPixelnél a forgatáshoz használt X-H2s is, amivel amúgy rendelkezik a videót készítő srác is és folyton referál a nagyobb firmware frissítésekről).
Én például úgy "oldottam meg" a huntolás kérdést statikus témán (az X-T3-on), hogy az AF-C beállításoknál lejjebb tekertem az érzékenységét, hogy kisebb elmozdulásokra még meg se moccanjon. Cserébe nehezen reagál ha át kéne fókuszálni másra, de legalább a befogott témán nem izeg-mozog.
-
Kapkodva fogalmaztam, megbízhatóan, úgy értettem. Tehát ez a feature az X-T5-ben várhatóan jóval megbízhatóbb, pontosabb mint az én vázamban?
Azért kérdezem, mert mikor annak idején megvettem a vázat és elkezdtem használni, lett egy csomó frontfókuszos képem mert mindent is AF-C-ben fényképeztem. Majdnem el is ment a kedvem az egész váztól, és azt kutattam, hogy hogy a fenébe lehet frontfókuszos egy olyan technológia, ahol magán a szenzoron történik az élesség beállítása, nem mint a dsrl-eknél. Aztán kiderült, részben az általatok írtak alapján, hogy az AF-C volt a ludas és AF-S-t használva a jelenség megszűnt. -
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7841 üzenetére
De ez egy videós váz, pont nem érdekel milyen fotóban, mert nem arra való. Van rajta egy kapcsoló, hogy tudj fotót is készíteni, de nem arra való, még mechanikus zár sincs benne, be sem tudom vinni egy műterembe.
Érdekes módon pont ebbe kötnek bele sok helyen. Markolat és mounting pontok nélkül fura egy videós váz ez. Gyakorlatilag rig/cage nélkül annyira alkalmas munkára, mint egy S9. A kijelző blokkolja a portokat, az akksi/kártya ajtót bármilyen plate blokkolja. És akkor ott van még egy Micro-HDMI. Inkább egyszerre akar valami high-end vlogger cucc és mini cinema kamera lenni. -
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7841 üzenetére
Akkor ezek szerint nem csak én vagyok nehezen értelmezhető.
Minden olyan vázat tekintsünk hibridnek, ami fotót és videót készít. Mindegy, hogy mennyire, ide sorolandó.
Már eddig létező általános kategóriák nem tűnnek el, csak van egy párhuzamosan vonuló bővülő kategória mellettük. Adott pont felett nem vihető túlzásba a szétválasztás, túl sokba kerül. Nem lesz 'fotós' váz a korábbinál "butább" videóra, és fordítva. De egyre inkább látszik, hogy nehéz valamit hozzáadni, hogy mást ne érintsen negatívan. És könnyű valamit isteníteni/fikázni ("szimpatizálni"), csak azt kell változtatni, honnan nézzük.
Ha "videós" vázról beszélünk, akkor az FX3/FX6 v. C70 kicsit sem elavult. Jelenleg semmi sincs, ami képességeivel egyértelmű utódja lehetne a 12 megapixeles szenzornak, és az open gate miatt van még tartaléka.
De a másik oldalról meg van jelentősége, hogy ezekkel lehet fotózni még akkor is, ha alig használják, S9 is ide tartozik (ahhoz képest van előnye és hátránya is a Zr-nek), meg az összes többi.
A kifinomultság a Zr fő gyengéje, első modellnél ez ilyen. Érdekes, hogy megkerülhető, ha valakinek van tengernyi tárhelye, vagy kitalál valamit arra, hogy tömörítetten archivál, stb. De ha átugorjuk, akkor nem látszik, mitől olyan nagy szám, mivel a Z6III képességei már ismertek, ami annak fényében csalódás, hogy a Panasonic ebből a szenzorból kihozott jobbat, bár nem ingyen, és vannak hibái.
A Pro videós képességek egyébként mindig mennek lefele (persze eltérő, ki mit tekint annak, én elsősorban a kimenetet), aminek az R50 V a mintapéldája: PH mércével ördög műve (lassú crop szenzor,ibis, gagyi lcd) eközben erőlködés nélkül természetesebb képet ad, mint a Zr (a korlátain belül)
A fő különbséget abban látom, hogy én a képet (ill. kezelést) nézem, mások inkább lista v. "Pro videó képességek" alapján ítélnek. -
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #7834 üzenetére
Ööö, ezt egy ideje tudja a Fuji, az X-T4-ben még lehet nem volt benne (személyes véleményem szerint az X-T4 AF algoritmusa a legrosszabb valaha, mióta teljes képmezős PDAF-et tud a Fuji és az X-T3-at is "hozzárontották" a frissítéseivel), de pl a mostani legolcsóbb X-M5-ben is ott van, hogy ha trackingre rakod a videós AF-et, akkor akáthová böksz a képernyőn, akkor leköveti azt, egészen addig, míg a jobb felső sarokban be nem nyomod az AF OFF gombot, vagy egyszerűen bele nem kattintasz a joystickba.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Megint abban a bajban vagyok, hogy nem tudom mire reagáljak ebből, mert sok olyan témát behoztál, amit én még érintőlegesen sem. Ha csak beszélni akarsz ezekről, nekem teljesen oké, csak akkor tedd új posztba, ne reagálásként az enyémre. Meg még egy észrevétel: Majdnem egy évtizedig újságíró voltam, szerintem megy a magyar, de néha ötször el kell olvasnom egy-egy mondatodat, mert többszörösen összetett szerkezetekbe teszel betoldott zárójeles megjegyzéseket (az első mondatba kapásból négyet), amitől úgy kell enigmával dekódolni mit szeretnél mondani.
"Ami az LCD-t illeti, videóra, ok (...) Fotóra viszont átok, hogy az ergonómia rovására megy"
De ez egy videós váz, pont nem érdekel milyen fotóban, mert nem arra való. Van rajta egy kapcsoló, hogy tudj fotót is készíteni, de nem arra való, még mechanikus zár sincs benne, be sem tudom vinni egy műterembe. Egy videós váztól azt várom, hogy a kijelzője a videós igényeknek feleljen meg és ne azzal foglalkozzanak a tervezéskor, hogy mit szól majd hozzá egy fotós."szóval a korábbi megjegyzésre visszatérve, igen, trendik a "videó orientált, ND-t még nem tartalmazó félprofi, kompakt" vázak, de a "fotó alapú" MILC-k biztosan nem fognak eltűnni."
Amúgy erről beszélek, mikor nem tudom mit reagáljak, mert fogalmam sincs kivel beszélgetsz ilyenkor, hiszen ilyen állítás még sugalmazás szintjén sem hangzott el.
Sőt az én állításom az volt többször is a múltban, hogy pont a hibridek fognak eltűnni vagy eljelentéktelenedni és a gyártók azt várják majd, hogy fotóra és videóra is vegyél egy-egy vázat. Ez sem feltétlenül rossz irány, csak akkor lejjebb kell kerülnie a pro videós funkciók belépési küszöbének árban. A Nikon ZR amúgy erre jó, de ha már Nikont vennék, nekem inkább a Z6 III. De el tudom képzelni, hogy a majdani Z6 IV és a ZR II már nem lesznek testvérmodellek, hanem jobban elválik majd fotózásra és videózásra a kettő.
-
turbulencia8
őstag
Boost-on a fülfókusz nálam eltűnt, így nem fejre, hanem egyből szemre ragad kis zöld négyzettel. Videóknál pedig semmi AF problémát nem vettem észre (mondjuk a Viltrox-nak elég kicsi a fókuszlégzése).
IBIS-em ugyan nincs, de hamarosan érkezik egy könnyen beállítható kompakt gimbal. -
p_adam
addikt
válasz
Elektrosokk #7838 üzenetére
Ha lenne ilyen 'terv', akkor minimum utalnának rá. Persze a legtöbb teszt említést se tesz ezekről.
Ok, csak a 22-es csapdája, hogy ha eldobjuk azt, ami naggyá teszi (nem egy ARRI-ra nem emlékeztető feláras Log C3 profil...), kb. mintha nem is ugyanaz a kamera lenne (kissé olyan mint a Magic Lantern...) messzemenően jobb RED kodekkel és színekkel (hozzá kapcsolódó LUT-okkal), ami "kiárusítva" sokszoros árban, méretben és komplikáltságban, ez a 'game changer' rész, mint egy modern, felpumpált Sigma fp... akkor már marad sok egyéb dolog, ami miatt "best buy" cédulát érdemel (jó alternatíva, de nem több), és nem biztos, hogy érdemes a rendszerbe invesztálni. A videókból látható, hogy (Zf-hez hasonlóan) hiányoznak az objektívek (videóra különösen).
Vannak fantasztikus képű Nikon F optikáim, és fájó, hogy úgy látom, a java részük mehet a levesbe, ha ilyen vázakon lehet őket használni, ami - nekem - szimplán kissé elmaradott másokhoz képest. (+ van még sok Nikon specifikus dolog, amit lehet szeretni/utálni.)Ami az LCD-t illeti, videóra, ok, kényelmes (NEX-5N még mindig okosabb, felhajtható, mint a Blackmagic, nem kiforgatható a mikrofon bemenethez...). Fotóra viszont átok, hogy az ergonómia rovására megy, nem marad minden állandó beállításon. (C50 esetén szinte minden 'régi', értelmes helyen maradt.) Olyan irányba halad az "élmény" (vagy a teljes hiánya), mint egy nagy szenzoros telefon (vagy "modern" autó...).
Vehetünk egy abszolút tetszőleges, általunk teljesen szupernek gondolt állóképes kamerát, ill. egy Cinema kamerát. Azért említeném a C70-et, mert már elég meglepő, hogy milyen nyomott árakon megy ahhoz képest, hogy már újkorában mennyivel elérhetőbb ársávba tett egy adott szintet, azok ritka esetek egyike, amikor egy konkurens termék - azóta is stabil árú FX6 - ténylegesen hat egy másik árára).
Aztán ezeket tetszőlegesen formálva lehet választani, hogy a videó része legyen szétcseszve fotós oldalról, avagy a fordítottja.
Ez a kis/nagy LCD (+ méret, kezelőszervek) dilemma (az összes kamera gyártó szegmentálási taktikáival megspékelve, a mozis kamerák kaphatnának állóképes oprendszert, ND-t fotóra is lehet használni...) újfent ráébresztett, hogy a Camera Conspiracies csatorna kb. örök életű lesz.
Mert minél inkább gondolkodik az ember a "tökéletes" hibrid kamerán (amit a MILC tech közelebb hozott - csak elvileg, mai hardverrel elég ütős hibrid DSLR-t lehetne csinálni, ha nem kéne eladni az új rendszert...) annál inkább tűnik halottnak az egész (kompromisszumokat természetesen lehet kötni mindenhogy, előbb-utóbb a mechanikus zár szükségtelen lesz, de a technológia / eltérő fotó-videó kezelhetőség meg fog maradni, mindig lesznek adott szögből nézve bosszantó hibák).
szóval a korábbi megjegyzésre visszatérve, igen, trendik a "videó orientált, ND-t még nem tartalmazó félprofi, kompakt" vázak, de a "fotó alapú" MILC-k biztosan nem fognak eltűnni.
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7835 üzenetére
Próbáltam persze
szarról szódával elmegyre javult.
-
turbulencia8
őstag
válasz
Stauffenberg #7834 üzenetére
Ha gondolod cserélhetünk vázat rövid időre, nekem nincs bajom az X-M5-ön az AF-fel.
Amúgy én is boostra állítottam a Viltrox 56/1,7 miatt, a többi Air-rel eleve jó volt. -
Stauffenberg
Topikgazda
Próbáltad az AF-C beállításokban a preseteket? Vagy bármit a kézi hangolásból?
Illetve egy tanács: Nekem akkor lesz jó egy sorozat összes tagja, ha félig lenyomott expo gombbal megvárom, míg rááll a témára és csak utána kezdek exponálni. Utcai fotóban közeledő-távolodó embert is elkapok így, bár ők nem mindig mozognak olyan kiszámíthatatlanul, mint a játszótéri gyerekek, ez tény.
Nekem is eleinte fura volt, aztán ráéreztem, hogy itt nem működik, hogy rögtön tökig nyomod az expo gombot és drámaian javult a találati arány.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
turbulencia8 #7832 üzenetére
Az egy dolog, ennek a váznak (X-T3) ismerem a limitációit, de amitől nem vagyok boldog, hogy az újabbak sincsenek belátható közelségben a Sony képességeihez és a különbség folyton nő, mint amint lép előre egyet a Fujifilm, a Sony már kettőt.
Az egyik legnagyobb dolog számomra egy mai Sony vázban (videóról beszélek!), hogy az LCD-n odaböksz bármire és kijelöli, megtartja, követi.
Ezzel szemben a Fujinál ilyen nincs, fel tud ismerni bizonyos előre definiált dolgokat (autó, madár, kutya, ember), de ezt a hajamra kenhetem, amikor kint vagyok egy zenekarral és éppen nem arcokat rögzítek. Pár hónapja kaptam először a kezembe a barátom Sony FX30-át forgatni, mert ő éppen beült a dobok mögé. Bármilyen részletére böktem a kijelzőn egy hangszernek, körbe tudtam mozogni, eltávolodni, közeledni és végig fókuszban tartotta. Majdnem bepisiltem örömömben.
Másik idegesítő dolog, amire több Youtube videó felhívta a figyelmet, hogy még az X-H2s is képes néha hangyányit huntolni videóban a már befogott témán, néha elfelejti lekövetni, hogy a téma megmozdult, aztán kapcsol és hirtelen berántja a helyére. Ez elfogadhatatlan.
Sajnos azt kell mondanom, hogy ez 2025-ben a legtöbb amire a Fujifilm képes, ez a flagship váza egymillióért.
Fotóban már az X-T3-mal sem volt soha semmi bajom az én témáimmal (portré, street, utazás) és Gerald Undone meg Philip Bloom tesztjei is kiemelik, hogy a Fuji gépek AF teljesítménye fotó és videó esetén két külön világ. Videóban meg nálam jelenleg single AF mező van, amit joystick-al mozgatok oda a témára (ez gimbalon különösen kényelmetlen) és be tudtam úgy hangolni az AF-C-t, hogy általában amit befogott, azon már rajta is marad és nem rángat kisebb elmozdulásokra, de objektívenként újra kell hangolni, mert ami jó a Sigma 30mm f/1.4-nek, az nem biztos, hogy jó a gyárinak is.
Sajnos közel sem képes arra, amit az FX30-nál leírtam. De még azt is elfogadnám, hogy ez az LCD-n bökdösős objektum követés nincs, mert nem ugorja meg a CPU, oké, de akkor legalább ami van, az lehetne megbízhatóbb. Arról nem beszélve, hogy a Fujifilm kb 2 éve kiadott egy olyan firmware frissítést a legutóbbi generációs gépeire, amik elszarták a meglévő AF-et is, hunt-hunt-hunt lett a vége és beletelt egy évbe és 5-6 frissítésbe, mire visszaállt a gyári állapot. Már Github repók és fórumok alakultak arra, hogyan kell visszatenni régebbi firmware verziókat.
Ráadásul a Fujifilm éppen el van foglalva azzal, hogy csinos, cuki, drága játékszereket gyártson, amire a street fotós énem megmelegszik, de közben dolgoznék is és a "pro" vonal fejlesztése meg látszólag holtponton van. Ez erősen megingatja bennem a bizalmat, hogy lehet-e ezzel a márkával dolgozni, vagy csak csinos hobbigépek gyűjteménye.
-
kovsol
titán
válasz
turbulencia8 #7832 üzenetére
Attól is függ mit akarsz vele fotózni, meg mivel hasonlítod össze. X100VI van nekem boost módban használom, az AF javítást tartalmazó frissítés is fent van. Mindennapi dolgok esetén szerintem 90% ban élhető. Viszont nem is kell olyan extrém dologra gondolni azzal, hogy mondjuk le akarom fotózni a gyereket a játszótéren, már örülök ha fele kép éles lesz. Tudom nem egy sport gép, de nem is kell valami penge vékony DOF-ra fokuszáljon még az is segít neki. Videót meg hagyjuk.
Etetőszékben ha nagyobbat mozog a baba már azt se követi le real time leggyorsabb beállítással se. Van hogy másodperc kell neki mire felfogja mi történik.
Na most ha a 8 éves Sony A9 -t viszem magammal akkor lehet abban nincs olyan fejlett subjekt detekt algoritmus, de ha az mutatja hova fókuszál akkor 100 ból 99 képen pont ott lesz ahova mutatta a kamera akkor is ha egy repülő madárról van szó, vagy futkosó gyerekről.
-
turbulencia8
őstag
válasz
Stauffenberg #7829 üzenetére
Nem lehet, hogy simán csak a régebbi procis Fuji vázad miatt nem jó az AF?
-
Stauffenberg
Topikgazda
Mielőtt itt nagyon belemegyünk ebbe, én nem mondtam egy szóval sem, hogy jobb lenne az FX3-nál vagy a C50-nél, hanem nekem szimpatikusabb a ZR.
Én nem forgatok a Netflixnek, szóval a lossy kodekekből kihozható maximális minőség kevésbé mozgat meg, mint a hatalmas és szuperfényes kijelző, ami mellett sokkal kevesebbszer kell nyúlni a külső monitorhoz (ha egyáltalán, mert csak a false color hiányzik belőle, de van azon kívül több más assist is, mint waveform például).
Ugyanígy a gyors kiolvasás és alacsony rolling shutter is nálam jobban preferált, mint a dinamika (persze jó ha nem kell választani a kettő között, de annak megkérik az árát). De egyelőre az látszik, hogy a stacked szenzorok mind küzdenek azzal, hogy valamennyit eldobnak a dinamikából a gyorsaságért cserébe.
Gerald Undone azzal summázta a lossy kodek vs. RED RAW kérdést, hogy akkor érdemes utóbbihoz nyúlni, ha az abszolút képminőség fontosabb. Nekem nem, különben most sem Fujifilmet használnék, ami elkeni a chroma csatornákat. Azon a szinten, ahol valaki kis-közepes cégeknek meg zenekaroknak csinál Youtube anyagokat, ott értelmezhetetlen, hogy 60 perc felvett anyag akár több terabájtnyi tárhelyet igényeljen, miközben az elvárt output ezzel nincs köszönőviszonyban.
Én elfogadom, hogy a Nikon ezt "Z Cinema" meg "Nikon x RED" jelzőkkel hirdeti, mert még közel sem sikerült annyira megvetnie a lábát a MILC piacon, mint ami az egykori DSLR jelenlétéből következően indokolt lett volna, az elmúlt években táncolt már a csőd szélén is. Ha már megvette a RED-et, akkor el is kezdte gőzerővel a brand építést erre a jól bejáratott névre.
Ez inkább a Sony ZV-E1 közvetlen ellenfele, annál egy kicsit jobb felszereltséggel, de egy FX30 vásárlása előtt is érdemes megállni egy pillanatra és elgondolkozni a ZR-en vagy a Z6 III-on (aki fotózik is, annak meg nem kérdés, hogy a két Nikon közül a Z6 III).
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7822 üzenetére
The First Ever Nikon X RED Camera | Nikon ZR Review
Nikon ZR Review: Incredible Value. Strange Choices
Nikon ZR Probably Isn't for You... And That's Okay
Hype-on túllépve megállapítható, hogy a kodek (a szenzorral) sajnos eléggé lerontja. R3D adja a legjobb eredményt, de nem változtatható a tömörítés. N-RAW valamiért más, és a Prores, illetve H264 H265 10-bit 4:2:0 képe se túl acélos. Így már egyből visszajön a képbe az FX3, mert ezekben (is) használhatóbb. Persze az első fecske, ennek megfelelően kell kezelni, RED kamera mellé tökéletes - de nem így próbálják eladni. (Nyilván más téren is ok, csak papíron jobbnak tűnhet.)C50-nel ezzel szemben semmilyen ilyen probléma nincs, nem FX3 "killer", de a maga nemében (márkára jellemzően) átgondolt. Jó a (változtatható) RAW és az összes belső kodek (nincs akkora különbség a formátumok között), és már a Wide DR is nagyon szép eredményt ad. Úgy használja a user, ahogy szeretné. (Akinek meg kell IBIS, R6 III-ban lesz, de mivel vélhetően lényegesen olcsóbb lesz, biztos korlátozzák máshogy.)
Másik furcsaság, hogy az új Red V-Raptor XE továbbra is jön RF bajonettnel, tehát meg korántsem állnak készen arra, hogy elhagyják (bár az is igaz, hogy egy meglévő modell elérhetőbb, butított változata).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nekem a Fujival a fő problémám a videós AF. Szeretnék végre egy olyan vázat, amin rábökök a kijelzőn bármire, befogja és tartja. Gimbalon életmentő tud lenni.
Idén már nem nagyon mozgolódok ebben szerintem, de jövőre tervben van és muszáj lesz végre a játékgépek (X100VI, X-E5, stb) mellett valami rendeset is villantani. Én is maradnék szívem szerint, mert fotóban meg nagyon imádom, de nem tudok két márkát is főrendszerként tartani. (Fujim lesz ezután is, csak legfeljebb visszanyesve egy minimál hobbi setupra)
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #7822 üzenetére
Volt nálam pár napig a Z6III, pont ezért, gondolkodtam a váltáson. Aztán végül maradt a Fuji, tökre elégnek érzem én ezt a mai napig is, nekem nem kell RAW videó meg hasonlók.
Ui. az egyik munkatársam pont most vette át a Z6III-at, szóval csak került egy a csapatba -
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7825 üzenetére
Itthon 1m, pár hónapja még ilyen-olyan akciókban 600k körül lehetett FX30-at venni. Mindig elfelejtem, hogy ez a Z6III féle szenzor nem egy dinamika bajnok. Nem egy dealbreaker, de ez még egy feketepont.
Egy FX30 pár hónapja már nálam van, munkában kaptam. Nem rossz, egyedül a Sony féle stabit nem tudom megszokni. Gondolom az aktív stabival jobb lenne, de Sigmám van rá, ha azzal nyomom be az aktívot, akkor croppolva szar. A Sony üvegeket szereti. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7823 üzenetére
És ami a megdöbbentő még, hogy alig lett drágább a Sony FX30-nál és ebben mégiscsak egy félig stacked (gyorsabb kiolvasású) full frame szenzor van.
Ezt most nagyon odatette a Nikon, akkor is ha jár vele pár furcsa megkötés (pl: második memóriakártya slot egy microSD, ráadásul az akku mellett van a CFexpress is, csak MicroHDMI kimenete van és nincs aktív hűtése).
Mondjuk a CineD cikkben leírja a szerző, hogy RED kamera mellé használ B-kamerának egy Z6 III-at és hosszú felvételek mellett sem melegszik túl, ami a passzív hűtésű gépek között elég ritka. Reméljük a ZR is örökli ezt a jó szokást.
-
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7822 üzenetére
Nekem is bejön. Egyedül a dual card recording nem megy a Nikonnak (és egyedül nekik). Bár ez esetben nem tudom egy Micro SD mire lenne elég amúgy.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7822 üzenetére
Ès csak 49 grammal nehezebb mint az S9.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Stauffenberg #7821 üzenetére
Közben bemutatkozott a Nikon ZR is, ami nekem személy szerint szimpatikusabb a Canon C50-nél és a Sony FX3-nál. Főleg mert baromi agresszív lett az árazása (még a Z6 III-nál is olcsóbb) és próbál szexi lenni olyanoknál, akik viszonylag minimális felszereléssel dolgoznának (nem akarnak egy cage-et feldekorálni kismillió kütyüvel).
A hatalmas kijelzője okafogyottá tudja tenni a külső monitort is, bár a false color hiányozhat egyeseknek.
Ha azt is melléteszem, hogy a Nikon elkezdte használni a RED-et a marketingjében, azt meg minden videós ismeri, sőt valószínűleg a RED mérnökeit is felporszívózta, kezdhet kicsit aggódni a Sony, Canon és Panasonic ettől az agresszív árpolitikától. Engem legalábbis komolyan elkezdett érdekelni a Nikonra váltás (Fujifilmről, szóval az eddigi Sony vagy Panasonic vívódás mellé felkerült a radaromra a Nikon is).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egy csomó specifikációban lelépi az FX3-at, de az egy mára 4 éves gép és van egy egész használható IBIS benne, míg a C50-ben semmi. Oké-oké, fel lehet rakni egy gimbalra, de egy egész napos forgatáson olyan jól tud esni néha levenni róla, amolyan pihenésképpen (szegény esküvősökre gondolva itt elsősorban).
Ha ma kéne döntenem közöttük (szerencsére nem fenyeget ez a veszély), valószínűleg megölne az ideg, hogy hol van már az FX3 II, úgy lenne fair az összehasonlítás. Mindenesetre tök jó látni ezt a C50-et a felhozatalban, kíváncsi leszek a rolling shutter tesztekre.
-
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7819 üzenetére
Én fotózáshoz sem használom az EVF-et, gyakorlatilag mindenben limitál. A Panasonic egész jó kijelzőt használ és a fényerővel sem volt még problémám. Ha már azt brutális kávát lefaragnák is beljebb lennénk, de 4"-el összeségében már megbékélnék.
Közben a Canon ki is jött: [link] -
Stauffenberg
Topikgazda
Na ez például tipikusan egy fotós kompromisszum, hogy ott nem kell a hátsó LCD-nek nagynak lennie, hanem az EVF vetítsen jó nagy mozit. A videós vázakon sokszor EVF sincs, cserébe az LCD is szar.
Amúgy a Fujifilmnek volt próbálkozása nagy méretű és felbontású LCD-vel a rövid életű X-A7 személyében. Egy kifejezetten méretes (közel teljes hátoldalt lefedő) 16:9 kijelzője volt igen komoly felbontással. Videóra csirkeszar volt ez a gép, de jó ég tudja miért dobták magát a kijelzőt (azon kívül, hogy rengeteg helyet emészt fel).
-
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7817 üzenetére
Videóban valóban pörgős évek jöhetnek. Ez a Nikon inkább valami vlogger cuccnak tűnik, nem pedig komolyabb videós váznak, de én már rohadtul várom mikor kezdenek nagyobb kijelzőket használni. Remélem ez az első fecske és nem pedig egy unikornis.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Egyik szemem sír, másik nevet. Tök jó nézni, hogy jönnek ezek a dedikáltan videós gépek, amiket nem kötnek olyan kompromisszumok, mint a hibrideket (pl: passzív hűtéssel nem lehet tovább érdemben gyorsulni kiolvasásban), de ez valahol egyben a hibrid vázak alkonyát is hozza szerintem.
Én meg lennék lepve ha jönne Sony A7s IV, szerintem már a hármasnak sincs értelme onnantól, hogy kijött az FX3. Fotóra szerintem az emberek 95%-nak nem elég 12 megapixel, mindenki videóra vette.
Amúgy meg nagyon érdekes időket élünk ha érdekel minket a videózás. Nikon megvette a RED-et, Panasonic elkezdett összeborulni az ARRI-val, Canon és Sony meg alanyi jogon is elég régóta ott van a mozis-sorozatos-narratív kamerák piacán (Nikon eddig semennyire, Panasonic meg főleg ENG/dokufilmes vonalon volt erős). A következő évek ennek a négyesnek (+Blackmagic) a rivalizálásáról fognak szólni.
-
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7815 üzenetére
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hogy ne unatkozzunk, hoztam egy vicces gyűjtést a "kiszivárgott" képekről, amik pletykaoldalakon keringenek. Az AI generált képek korában már a szivárgásokat is teljesen a feje tetejére állította. Szerencsére az AI még nem érti a kamerák műszaki alapjait, de legalább vicces dolgokat művel.
Beépített objektívre kerül rá a bajonett, hogy még egy objektívet tehess rá? Hmmm...
Az alapforma bejönne, de ilyen alakú szenzor nincs.
Temus X100 koppintós fényképezőgép design.
Nem kell szarakodni az AI-al, csak rátenni a DJI logót egy Panasonic S9-re.
Valamiért az S9 azokat is megihlette, akik mégis AI generálni akartak egy fantázia DJI kamerát, de szegény ChatGPT-t túl sok Fujifilm-hatás érte.
Személyes kedvencem! Öt évesen én is ilyet rajzolnék! Vállról indítható mozis kamera, beépített gimballal!
A Hasselblad vázakra rakott DJI logót saját hatáskörben diszkvalifikáltam, szóval itt ér véget a gyűjtés.
-
Stauffenberg
Topikgazda
El tudom képzelni, hogy legyen olyan tone mapping, ami nem hányinger, de én csak a mobiloknál találkoztam velük eddig. Viaszfejű emberekből és az árnyékoktól-csúcsfényekig mindent a középtónusokba berántásból nem kérek.
De egy mai fényképezőgépnél ennek semmi szükségét nem érzem.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem is rád gondoltam, csak a pletykák hatására elkezdtek felpezsegni a várakozások arra a szintre, hogy majd ez jól feje tetejére állítja piacot, kicsit kikezdi a japán hegemóniát meg feléleszti a rég elveszett innovációt.
Ezek szerintem túlzó várakozások és semmi realitásuk nincs. Már csak azért sem, mert ahol a legnagyobb várakozások vannak (szenzor technológia), ott a DJI-nak ugyanabba a sorba kell beállnia, hogy bevásároljon, mint mindenki másnak.
Az érdekes, cool funkciókat persze szívesen látjuk. De szerintem a valóságban inkább az lesz, mint amit a Panasonic csinál, hogy adott pénzért több spéci funkciót nyit meg, mint a Sony vagy a Canon.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg #7807 üzenetére
Bár neked nem hiszem, hogy tetszik ez az irány, de a telefonokhoz hasonlóan az Air 3S / Mavic 4 Pro generációnál erőteljesebben kezdtek a tone mapping / dual gain ISO dolgokkal játszani, ezeknél a madaraknál félautomata állasában jelentős DR varázslatot csinál a cucc, ami odafönt azért sokszor baromi jól jön.
Ezt "lent" , még nagyobb szenzorokkal még jobban elő lehet adni, bár a fene tudja, mennyi van még ebben a történetben.
-
nozs23
addikt
Annyiban ez más, hogy ők már jelenleg sem kispályások kamera téren. Leszámítva az óriási consumer részt(kisebb drónok, action kamerák, stb), az övéké a Hasselblad, Roninokkal hollywoodi filmek és sorozatok forognak, a nagyobb drónokkal szintén.
Persze még mindig elég esélyes, hogy az egész egy kamu. -
Nem volt ez már hónapokkal ezelőtt is hír? Vagy keverem valamivel?
szerk.: megtaláltam, kevertem, az e-bike-ok terén volt tavaly egy hír, hogy jönnek valami nagy durranással, de szerintem csak pukk se lett, van valami motorjuk de nem igazán látom piaci jelenlétét egy év alatt, és nem lett elterjedt valami, nem változtatott a piacon úgy látom. -
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7807 üzenetére
Nem gondolok én robbantásra. Nekem az a szimpi, hogy a DJI máshonnan (drón, akciókamera, stabilizátor) is hozott már friss dolgokat. Folyamatosan próbálkoznak valamivel. Még úgy is, hogy a drón piacon gyakorlatilag egyedül vannak. Ha itt is tudnak valami váratlant húzni (akár ár-érték arányban), az legalább egy kis mozgást vihet a piacba. Sokkal jobb szoftvert tudnak írni, mint a többiek. Gondolom a kommunikáció a saját eszközeikkel is patent lesz (gimbal, mic és még ami jöhet).
Többiektől nagyjából mindig tudjuk mit kapunk. Az árak meg egyre csak szöknek felfele. -
Stauffenberg
Topikgazda
Baromira örülnék ha bejönne még egy gyártó. De én nem annyira látom ebben, hogy mivel tudná a piacot felrobbantani, ahogy azt sokan bele akarják látni. Szerintem ez egy vágyvezérelt gondolkozás és nem a valóság. A piac nem azért lassult le, mert nincs elég szereplő, hanem mert a szenzor fejlesztés költségei csillagászatiak, amit egyre nehezebben termel ki a zsugorodó fényképezőgép piac.
Fotóban nagyon rég állóvíz van minimális reszelgetésekkel és már rég semmi értelme a specifikációs háborúknak (őszintén senkit nem érdekel 30 fps sorozat után a 40 fps vagy 6 EV helyett 8 EV IBIS).
A videó más terep, de abban meg eddig is elég éles verseny ment az egymásra licitálással, sőt a Panasonic elkezdett az ARRI-val összeborulni, Nikon megvette a RED-et, gondolom mindkettő a Sony-Canon dominanciát akarja megrepeszteni. Itt pont nincs állóvíz, csak a szenzor technológia pillanatnyi állapota az egyetlen fékező hatás.
Ha tényleg L-mount lesz, annak olyan szempontból örülhetünk, hogy valószínűleg ez jelzés is, hogy nem érdekelt a DJI az objektív fejlesztésben, sem a röghöz kötésben, így kénytelen-kelletlen a vázaknak kell ár/érték arányban kiemelkedőnek lennie (de ez nem feltétlenül jelent olcsót).
-
nozs23
addikt
Talan jon a DJI felrazni a piacot, remelem nem csak humbug: [link]
-
Egyébként én is így vagyok vele. Amióta el tudtam fogadni, hogy van olyan filmszimuláció, aminek úgy érzem kifejezetten jól áll a stron/small grain, úgy érzem hogy nekem értelmezési tartományon kívüli a zajcsökkentés mint olyan. Persze elfogadom, hogy másnak, másra stb. meg nagyon kell. Egyszer a filmes időszak vége felé amikor már meg tudtam fizetni a filmeket, fotóztam egyszer iso 1600-as filmre, amit 3200-ra pusholtunk. Rollei R3 volt. Azóta azért másképp nézek a képzajra
-
Neck
veterán
válasz
Stauffenberg #7800 üzenetére
Biztos nem én vagyok a célcsoport. Annyi üveg van Sony E-re, biztos van viszonylag kompakt 35mm f1.8 vagy f2 - és akkor nem kell plusz egy váz, hanem azt az üveget teszem fel a gépre, amikor a "másod/harmad" gépre van szülség.
Én kb így használom a 7C2-t. Csak azért nem azt írtam fentebb, mert az nem ugyanez a szenzor. Nekem pl a Tamron 20-40 f2.8-al, vagy a Viltrox 28mm f4.5-el kiváltja a fenti 5000 eurós gépet...
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7798 üzenetére
Egyébként jó téma lehetne a kép zaj milyensége, meg mennyire zavar bele a részletekbe.
Én a Sony 24Mpixeles APS-C zaját el nem tudtam viselni, nagyon nem tetszik, elvesznek a részletek. Erre többen is panaszkodtak már Sony csoportban.
Fuji 40mpixeles szenzorral van csak tapasztalatom, de sokkal jobb magas ISO mellett a zaj mintázata, nem zavar bele a részletekbe annyira.Persze lehet jönni majd mindjárt valami teszt charttal, hogy hülyeség amit beszélek, de én ezt érzem a gyakorlati felhasználás közben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro Max 64GB Graphite - 1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3260, 100% Akkumulátor
- UTOLSÓ DARABOK - REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest