Új hozzászólás Aktív témák
-
feeregon
tag
Sziasztok!
Canon EOS R7 gépet használok. Tudtok ajánlani olyan alkalmazást telefonra, amin teljes képernyőn látható a kereső képe?
Köszönöm
Egon -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7750 üzenetére
Ez nem akkora szenzáció. Most már a friss gépek elég komoly AF rendszerrel rendelkeznek. Az algoritmusok köröket vernek már egy 1DX3 -ra.
-
kovsol
titán
válasz
feeregon #7745 üzenetére
Szinte mindig a legtágabb rekesz ami elérhető. Igy is elég sötétek ezek a nagy tele zoom obik.
Gyurgyalag és hasonló fürge madarak az 1/4000 és 1/5000 készült f6.3 600mm
Kisebb madarakra én úgy vettem észre 1/3200 azért elkel ha meg akarod fagyasztani a mozdulatot reptében. Kacsás az már 1/1000 csak, a szárny végén van is némi bemozdulás, de az jól is áll neki. Ahogy egyre nagyobb, és egyre távolabb van a madár úgy mehet a záridő hosszabbra.
Üldögélő madárra mehet ilyen 1/250 - 1/500 is simán.
Próbálgattam alacsonyabb záridővel is röptében fotózni, de ha nem oldalasan repült akkor gyakran be volt mozdulva a madár feje is ami már zavaró. Amig csak a szárnyak addig az tök jól áll neki.Ez pl 1/500, és ez nem utómunka. Annyira gyorsan csapott a szárnyával mikor fel akart reppenni, hogy ennyire elmosta még igy is.
Én úgy szoktam, hogy alapból ilyen 1/500 körül van beállítva a kamera, és úgy sétálgatok, vagy várom a vadakat, de van egy gomra programozva a BIF setup, és akkor az pukk átpattintja 1/3200 -ra, meg legtágabb rekeszre a kamerát nagyobb zóna fókuszmezővel, kb olyan back button focus módon.#7747 lugosi
Gyurgyalagokat az Albertirsai gyurgyalagosnál lőttem. Egyébként Baranya, és Somogy megyében szoktam. Mecsek környékén készült nagyon sok képen.Vadles, kiépített madárlesben is szoktam. Nekem meg van egy ilyen kb mini sátorként felállítható kis les sátram. Gyurgyalagot is abból fotóztam elmult két évben. Igy kb 10-15mm közelségből tudtam őket fotózni. Volt idő amikor úgy fotóztam, hogy egy összecsukható horgász székre kiültem, és leshálót dobtam magamra
Hajnalok hajnalán kimegy az ember aztán kiül a tisztás szélére vár, és őzek, nyulak stb észre se veszik egy álcaháló alatt. Volt olyan nap, hogy alig készült pár kép az is kb csak a ne menjek haza üresen. Van amikor meg bőség zavara van már
Ez ilyen teljesen random. Nem való mindenkinek az biztos. Van aki járja az erdőt, cserkel stb. Kb mintha valami vadász lenne, aztán ő teleobival lő rájuk csak persze.
Én amúgy ezt nagyon amatőr szinten nyomom, de nagyon szeretek kimenni a természetbe, kint lenni a friss levegőn. Engem még az is lázbahoz ha egy új fajt látok. Van kis távcsövem isvan hogy csak azzal kukucskálom épp mi repked. Közben lóg az oldalamon a fotós szett. Meg van több ismerős is akiknek van saját vadlesük, és akkor oda is el szoktam menni időnként.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Istentelenül utáltam mindig az összes CDAF-es Panasonicot videó módban. Nincs kivétel és nem hiszem el, hogy létezett bármikor olyan ami "nem is olyan rossz", bárki is próbált megetetni ezzel a dumával.
G80-tól a GH4-en át a GH5-ig volt a kezemben többféle és azt hittem agyvérzést kapok, olyan egyszerű dolgokat nem tudtak megugrani. Fotó módban amúgy nem volt rossz, szóval ezért tűnt fel, hogy aktív felvétel közben mennyivel többet huntolnak. Sokszor ment el anyag azon, hogy egy statikus témára akartam ráállni, huntolt egy csomót rajta, hogy aztán enyhén félrefókuszálva álljon meg (de csak annyira, ami a kijelzőn nem tűnik fel, csak otthon). Végül az lett, hogy ilyenkor leállítottam a felvételt, átfókuszáltam és újraindítottam.
Nem véletlen, hogy a Blackmagic és a Panasonic videósok akkoriban nagyon jól megértették egymást. Mindkettő MF-only rendszer.
-
madgie
titán
Erre már a Panasonic is képes volt 2009-ben, lassan már meglesz az a szint a Fujinak is
(viccelek amúgy, épp GH5-ös anyagot is vágok, ahol a saját X-T4-em mellett dolgozott, hát az a CDAF minden, csak nem acélos, nem is értem, miért magyarázták a nagy semmit éveken át, hogy ilyen, meg olyan jó az PDAF alapú fókuszrendszerük). -
Stauffenberg
Topikgazda
Fujifilmet nem az AF rendszer miatt veszünk, hiszen az algoritmus reszelgetése helyett játékkamerákat fejlesztenek 800 euróért.
Nálam is Fn gombra van programozva az arcfelismerés On/Off, de nem emiatt (nálam még ilyen hibás felismerés nem fordult elő, de nem kételkedem benne). Én már csak abban bízom, hogy ha a Panasonicnak sikerült a CDAF után egy egészen korrekt PDAF hibridet csinálnia, akkor talán a Fujifilmnek is menni fog. Videóban is úgy jöttek fel egy szemvillanás alatt sereghajtóból, hogy még bármi lehet (ha nem, akkor veszek egy
digitális MinoltátSonyt is végre és leporolom a RAW patkolós Lightroom skilleket...)
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7740 üzenetére
Itt van az asztalomon X100VI ami állítólag már egész jó ugye Fuji mércével. Meg kapott FW frissítést is, hogy még jobb legyen az AF. Van benne minden féle fenszi subjekt dektion is, de egy foltot a szőnyegen már arcnak hisz
Gyárilag nyomógombra van rakva az arcfelisemrő kikapcsolás. Nem véletlenül.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az utóbbi évek fókuszrendszerei vektoralapú becsléseket végeznek és a követett objektum mozgásából igyekeznek megtippelni, hogy a két mintavételezés között merre fog elmozdulni.
Nyilván a magasabb mintavételezési frekvencia mindig pontosabb lesz, de a gyakorlatban tapasztalható találati arány talán sokkal fontosabb fokmérő.
(A régebbi Fujifilm vázak, mint például az X-T3 ezért nem szeretik az AF-C módot statikus témán, mert ott még butább volt ez az algoritmus és túlkompenzálta a semmit is, míg AF-S módban meg szépen élesre állít ahova kell)
-
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7737 üzenetére
Sony oldalról azt tudom, hogy az AF A7 gépeknél másodpercenként 10x mintavételez, az az A9/A9II nél 60x, A1/A1II nél 120x
Gondolná az ember ez miért is számít, amikor csak 10FPS -el tud az A7 maximum fotózni.
Na most ugye ez ha extrém gyorsan mozgó témáról beszélünk akkor a legfrissebb AF kalkuláció már lehet elavult, és kicsit out of focus lesz a téma. Ez leginkább a közeledő és távolodó téma esetén számít. Ebből adódóan nagyon sok esetben egy nem kifejezetten akció fotózásra szánt gép is tökéletesen megfelelő eredményt tud hozni, viszont lesznek szituációk amikor sokkal jobb eredményt lehet elérni a kifejezetten ilyenre tervezett gépekkel. -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7737 üzenetére
Köszi. Ha ilyenbe vágsz én akkor olyan masinát vennék amit tudsz elektronikus zárral használni ilyen helyzetben, mert észre se veszed, és már 1000 kép elkészült
Csak egy picit lenyomod a gombot, és hopp 10-20 kép
Fotóztam A1-el 30FPS -re belőttem, aztán mikor hazamentem 3000 kép volt a kártyán.
A9III 120FPS -t el se merem képzelni.
-
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7734 üzenetére
Akit nem érdekel attól elnézést.
Csak pár példa, tudnék nagyon sok képet hozni. Itt már bejön a fotós képessége, mert pl gyurgyalagot követni 600mm obival azért nem a kezdő fokozat.
Sony A9 + Sony 200-600G -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7730 üzenetére
Elsötétedés mentest tud az összes stacked senzoros gép. Én A9 -t használok. Én bekapcsoltam, hogy a kép szélén egy keret villogjon ha fotózóm, hogy tudjam csinálok is valamit.
Ez már hozza azt a szintet megfelelő objektívvel, hogy 100 képből 98 éles lesz. Nem a kamera fog visszatartani, és 20FPS -t is tud, és mai szemmel egy öskövület már ez is.
-
p_adam
addikt
válasz
Elektrosokk #7730 üzenetére
Nem kell hozzá rétegelt szenzor, Canon R6 simán felveszi a versenyt ezekkel, ugyanúgy 12fps-t tud mechanikus zárral, mint a D5. Utóbbinál 14fps csak tükör nélkül van, és ott nem jó az AF. (Nyilván sokkal könnyebb olyan gyors zárat tervezni, ahol nem kell egy tükörnek fel-le csapkodnia...)
Ami efelett van, az még fejlettebbnek tekinthető.Egyébként sem a max. fps a legfontosabb (ebben ugye nézhetünk 1DX III-mat, 16fps), hanem a találati arány, utóbbi nyilván jobb lesz egy sokkal újabb gépnél (ha rendesen meg van tervezve)
DSLR-el is megoldható a legtöbb dolog, csak kevésbé jól tud automatikusan kijelölni és követni, mint egy MILC - utóbbikat szimplán egyszerűbb használni. De a tapasztalat (adott sport ismeret) is rengeteget számít, ezért nincs feltétlen szükség ezekre, ha már a régi technika is elegendő.
Meg a gép csak a fele a dolognak, az összehasonlítás feltételezi, hogy a MILC-n a új gyári Canon Nikon Sony sportfotós optikák vannak, ezek villámgyorsan, precízen fókuszálnak kis és nagy lépésekben egyaránt, nyitva is borotvaélesek (azért tényező, mert úgy "lát" a kamera), csak nagyon drágák.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7729 üzenetére
AD500/D850/D5 ugyanazzal az AF rendszerrel rendelkezik, viszont csak a D5 szuperSport gèp, a kèpkocka/sebesség miatt. Igazából erre irányult a kèrdès, csak nem megfelelően fogalmaztam.
MILC vonalon csak a rètegelt szenzorral szerelt vázak vehetik fel gyorsaságban a versenyt.
Jelenleg csak a Sony A9/A9II, a Canon R1, R3, R5II a Nikon Z6III, Z8, Z9 és a Sony A1, A1 II modellekben érhetőek el (FF).
A rétegelt érzékelő az egyetlen módja annak is, hogy elsötétülésmentes keresőt kapjunk, és -úgy tudom- jelenleg a Z9 az egyetlen kamera, amely valóban képes erre. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7728 üzenetére
Érdekes felvetés, ez engem is érdekelne olyantól, aki használta ezeket. Nekem az utolsó Nikon tapasztalatom egy D800E, az se ma volt, meg nem is az volt a flagship riporter-sportfotós gép.
p_adam talán betéved ide, ő az ügyeletes DSLR nosztalgia felelős. -
Elektrosokk
veterán
Szerintetek melyik milc vázak AF rendszere vetekszik egy Nikon D4, esetleg D5 teljesítményèvel?
-
Stauffenberg
Topikgazda
Áthozom ezt a hozzászólást a Fujifilm X topikból, mert itt jobb helyen van:
Hemaka: "Jol nez ki, csinalhatna a fuji hasonlo kinezetu gepet. Mindenesetre eleg sajnalatos, hogy pont a sonyhoz kerult, barhol jobban jartunk volna vele. Mondjuk a CaNikon mar eleg szepen felzarkozott hozzajuk af-ben."
A Minolta AF 7000 minden csak nem szép, olyan mint egy japán autó belső a 80-as évekből és nekem pont ettől bájos.
Viszont történelmileg is érdekes darab (nem emlékszem melyik topikban, de már levezettem), ugyanis a mai Sony A7 gépek ük-ük-dédapja (a japán belpiacos változat amúgy Alpha néven futott, míg az USA kiadás Maxxum előtaggal, csak az európait hívták AF-nek). Az AF 9000-es széria volt amúgy az abszolút pro-grade cucc, ez is megmaradt a mai napig a nevezéktanban (a teljesen belépő gépeik 3-as számmal kezdődtek, de voltak 5-ös és 6-os számozásúak is, ebből ma már csak az utóbbi létezik, de a korábbiak is megvoltak NEX-3 meg NEX-5 néven.
Amúgy érdekel miért gondolod, hogy a Sony rosszul bánik a Minolta hagyományokkal, mert én pont ellenkezőleg gondolom. Nem csak megtartották az Alpha nevet és a korábbi számozási struktúrát, meg a DSLR időkben ugyanazt a bajonettet ami a Minolta 7000/9000-es gépekkel elindult, de temérdek pénzt is borítottak abba, hogy mára az egyik legjelentősebb gyártó lettek a fotóiparban.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7725 üzenetére
Na nekem az XE-1 volt ilyen. Csak annyi változott, hogy már rövid snitteket is szeretnék.
WATCH THIS Before You Buy a Travel Camera for 2025...
Mondjuk ez a remegés nem tetszik. . időzítettem. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7724 üzenetére
Ezért lenne fontos, hogy ha már nincs EVF, akkor legalább az LCD jó legyen, mert azt nappal is lehet használni.
Mondjuk nekem az X-A1 volt a belépőm a Fuji X rendszerbe, azt embertelen sokat vittem mindenhova és ki volt rakva az egyik gombra az napfény mód (nem emlékszem a pontos nevére, talán sunlight mode vagy LCD boost), ami megemelte a fényerőt. Nekem bőven elég ha látom mit komponálok meg egy hisztogram és csá.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7723 üzenetére
Nekem sem, de most kissé elbizonytalanodtam. Nemrég voltam Portugáliában, csak a régi nx500 vázat vittem meg két fixet, nagyon helytakarékos megoldás volt. Viszont annyira sütött a nap, hogy gyakran nem volt kedvem fotózni. Kevés képet csináltam.
Már megnéztem egy rakás tesztet az s9-ről, és igazán csak akkor marad pici ha megveszed rá a kicsi sigmákat.
impulzus vásárolok egyet.
Ugyanez.
a többi mellett elfér.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7722 üzenetére
Nekem is hiányozna az EVF, de nem az X-M5 lenne a fő gépem, egy másodváznak könnyebben elnézném a hiányát, pláne ha cserébe pici, cuki és kompakt. Sajnos az IBIS hiánya fáj jobban, mert különben egy ügyes másodgép lenne, amit bedobhatok kabátzsebbe és elvihetem videózni oda, ahova tényleg nem kéne több (nyaralás, baráti zenés események, stb). Még az open gate is jól jönne, amikor zenészek eseményeiről készítek b-rollokat és utólag lehet croppolni 9:16-ot social posztokhoz.
Pedig többször felmerült, hogy impulzus vásárolok egyet. Olyan kis aranyos.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7721 üzenetére
Nekem az evf is nagyon hiányzik, de az ibis az tényleg alap.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7720 üzenetére
Nekem az dögnagy gép. A kicsi videós vázra amúgy jó lenne az X-M5 is, de nincs benne IBIS.
Pedig pont egy ilyen kis gyöszt nincs kedvem gimbalra pakolni, pont az lenne az előnye, hogy kicsi és mindenhova viheted, de ha egy gimbalt is utána kell kötni, akkor megette a fene.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7719 üzenetére
a Fuji X-T5 is azért no-go, mert videózok
Ja, én a H2S-el videózok. Ezért vonzó a kis méret, szívesen vinnék egy kicsi vázat mindenhová.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7718 üzenetére
Én az A7 V-ről olvastam pletykákat, hogy marad 33 megapixelen, de reszelni akarnak a kiolvasási sebességen, mert tisztában vannak vele, hogy lassú. Az A7C III meg úgyis azon a vázon fog alapulni majd egyszer.
Én sem bánom a nagyobb felbontást, de csak ha nem megy a rolling shutter sebesség rovására. Nekem a Fuji X-T5 is azért no-go, mert videózok (is) és ebben visszalépés az előtte használt 26 megapixelhez képest (különben már lenne).
Pedig előbb vagy utóbb váltani fogunk 8K monitorokra és oda el fog kelleni a ~40 megapixeles szenzor.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7717 üzenetére
Egyébként nekem sem lenne elvárás a nagyobb szenzor, bár a T5 esetében lenyűgözött az eredmény. Viszont saját örömömre az első generációs A7S-be tettem a legtöbb expót, nagyon szerettem azt a vázat.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7716 üzenetére
Nem tudok vitatkozni azzal, hogy a szexiségi versenyt a Fujifilm nyeri, de szerintem az A7C II még Fujis szemmel nézve is teljesen oké látvány.
Már csak egy gyorsabb szenzort kéne beletenni (ez a 33-as nincs eléggé kitesizve rolling shutterben), meg az A7R V-nek az LCD mechanizmusát és ez lenne számomra a legvonzóbb Sony váz ever.
-
Neck
veterán
válasz
Stauffenberg #7711 üzenetére
Elég, ha olyan helyen fotózol, ahol (pl gyerekeim dédszüleinél) a hatos csillárban 6 féle izzó volt, mind más frekivel.. Felkapcsolták nekem a villanyt, hogy jobban tudjak fényképezni. Elekronikus zárral meg lettem volna lőve sztem.
Elektrosokk: Sony A7C2 vagy A7CR.
-
válasz
Stauffenberg #7711 üzenetére
"Már az S9 bemutatója után is botrány lett abból, hogy a Panasonic pénzén a világot beutazó és szép hotelekben megszálló tartalomkészítők mennyire mertek kritikusak lenni"
Az nagyon kemény volt. Nem emlékszek hogy más gép kapcsán született volna ennyi videó a jelenségről (az influenszeres erőltetésről), mint ennél a gépnél. Igazából az S9-ből sok nem is maradt meg nekem, csak annyi, hogy a gyártó nagyon szerette volna megvenni az influenszereket.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
MrChris #7710 üzenetére
Idézném az első bekezdés végét saját magamtól:
"Nem érintenek ezek a limitek? Tök jó! Érintenek? Nem a te géped."Már az S9 bemutatója után is botrány lett abból, hogy a Panasonic pénzén a világot beutazó és szép hotelekben megszálló tartalomkészítők mennyire mertek kritikusak lenni és bár beszéltek picit a limitációkról, de eléggé elnagyoltan és röviden, ami miatt vagy adtak ki később kritikusabb videókat vagy kevesebb nyilvánosságot kapó podcastekben magyarázkodtak.
Ha téged nem limitál semmiben, az egy tök jó hír számodra, de minden bántás nélkül mondom, hogy nem egy objektív érv. Nem hiszem, hogy az éjszaka utcán fotózás vagy a mozgó tömegközlekdési eszköz rétegigény lenne, nem kell koncertfotósnak lenned. (A példákat nem a véletlen szülte, hanem az egyik legnagyobb Youtube csatorna is ezeket mutogatta, hogy aztán azonnal elsüllyedjen a téma).
-
MrChris
nagyúr
válasz
Stauffenberg #7708 üzenetére
Olyan mintha hadjáratot folytatnál az S9 ellen. Ami neked vízválasztó az másnak nem is tényező. Nem a te géped, engedd el. Én pl vakut egyáltalán nem használok, így nekem ez nem kizáró ok. Évek óta elvagyok elektronikus zárral kirándulásokon, nyaraláson, városnézésen és még otthon is lámpafénynél, koncertet nem fotózom. Minden váz egy réteget céloz meg, vagy annak való, ez nem neked van, nem a koncert fotósoknak, de nekem bőven megfelelne, alig limitálna, észre se venném és gyanítom (meg ahogy most olvasom) nem vagyok ezzel egyedül.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7705 üzenetére
inkább a GX9-re hasonlít (pláne a kezelőszervei)
Nekem meg pont kicsi, nagy tudású váz kène. Persze ebben mèretben minden ajánlat kompromisszumos.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
MrChris #7706 üzenetére
Nem használhatsz vele vakut és ahol sokféle mesterséges fény keveredik, bőven benne van a pakliban a banding, nekem ez már túl erős limitáció fotóban, hogy ne emeljem ki vastagon szedve minden alkalommal, hogy erősen limitált mire használhatod (ha már a tesztelők ezt el szokták intézni egy legyintéssel). Nem érintenek ezek a limitek? Tök jó! Érintenek? Nem a te géped.
Szerintem nem véletlen, hogy a mechanikus zárat csak global shutter gépekből és direkt videóra tervezett gépekből szokták kihagyni.
Egy barátom akivel együtt szoktunk dolgozni vett év elején egy Sony FX30-at (videóra). Elmentünk egy harmadik barátunk koncertjére, ahol inkább fotó volt a feladat (szívesség alapon), mivel addig nem jött elő a banding, nem hozott rendes fényképezőgépet. A Turbina színpad világítása össze-vissza sávozott, többféle fényforrás keveredik benne, igazi rémálom volt.
A review-kat meg nem akarom leszólni, tök hasznosak, de amíg elém raknak egy halom virág makrót, egy téglafalat, meg öt tesztábrát, addig nekem ezek nem igazi tesztek, csak termékbemutatók. Ezekből semmi az égvilágon nem derül ki arról, hogy mik lesznek azok az élethelyzetek, amik egy igazi felhasználót hátrányosan érintenek, már amennyiben a felhasználó nem csak virág makróra, téglafal fotózásra és tesztábrákra fogja használni. Persze nem elvárható, hogy egy újságíró a madárfotózástól a műtermi vakuzáson át a koncertfotóig minden éles helyzetben tesztelje le az 1 hétre kölcsön kapott gépet, de éppen ezért érdemes őket a helyükön kezelni.
-
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7705 üzenetére
Az EVF egyáltalán nem érdekel (fotózni sem), az én gépemen ki van kapcsolva. A zár hiánya botrány.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Stauffenberg #7703 üzenetére
A sok reviewból az jött le, hogy koránt sem akkora a probléma, kevert led fényeknél elvétve készül ilyen kép. Persze ha direkt ilyenre mész rá meg a rolling száguldásra akkor ki lehet hozni az állatot. Kinek mi a prioritás, de ettől túlzónak tartom a csak videós vázra való ledegradálást. Engem pl egyáltalán nem zavarna, inkább az erre való objektívek kínálata. A fixek baxott nagyok, zoomból meg ez a két érdekes átfogású 18-40 és 20-60 ami méretben passzol rá. A telékről nem is beszélve. Bár a hybrid zoom elég jópofa, kiegészítheti a két nagylátó alapot.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7704 üzenetére
Szerintem ez egy kompakt videós váznak indult, csak aztán leszóltak a marketingről, hogy még mindig nem múlt el a Fujifilm hype és ők lőni akarnak az azzal kacérkodó fotósokra is.
Aztán lett belőle ez. De ez csak az én tippem.
Nekem az tetszett volna nagyon, ha inkább a GX9-re hasonlít (pláne a kezelőszervei). Az EVF hiányát valahogy lenyelem ha kell. Még azt sem mondhatnám, hogy nagyon drága, 460-ért kihozható újonnan, miközben használtan örülsz ha 400-ért látsz Fuji X-E4-eket, de gyakran fotózok éjszaka utcán, nem tudom elfogadni az e-shutterrel járó kompromisszumokat (az említettek mellett a vaku használat is kiesik). Én főleg azért haragszom az S9-re, hogy ha már nem is nekem szól, sajnos jó időre elvette a helyet, hogy ebben a méretkategóriában jöjjön valami S5 II-nél kompaktabb fényképezőgép, pedig itt volt rá a lehetőség.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7701 üzenetére
Ez nagy kár, nekem nagyon tetszik a színválaszték. Egy manuális palacsintával jó kis kombi lenne...
De miért hagyták ki azt a keresőt? Nem értem.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
MrChris #7702 üzenetére
Ja jópofa a syncro scan, csak nem sokat ér olyan kevert fényekkel szemben, amiknek eltér a frekvenciája. Nem csoda, hogy a legtöbb példa fotó a banding problémákra éjszakai utcai látképekről szól.
A kiolvasás sebességén pedig továbbra sem segít, nem annyira nagyon rossz, de nem is kiváló (valahova a Fuji X-T3-am szintjére lehetne belőni, amit használok elektronikus zárral, túl gyors témára nem alkalmas, igaz az szeptemberben lesz 7 éves).
Szerintem korai volt dobni a mechanikus zárat ilyen peremfeltételekkel. Egy hagyományos vázban mindig ott a lehetőség visszakapcsolni ha a téma megkívánja.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Stauffenberg #7701 üzenetére
A júzerek azt írják hogy szinte semmi problémát nem jelent az elektronikus zár, a szinkron szkennelés szinkronizál és felismeri a led fényeket. Ahogy olvasom azonos led fényénél sok kép közül nagyon ritkán jelentkezik, DLP projektornál néha előfordul, de ki a tököm fotózik DLP-t? Túl van tolva a dolog, rengetegen fotóznak S5 e-zárral és most már S9-el, tele lenne a net hibás képpel, de kb akarni kell, szándékoltan hogy fals fényű, vagy bandingos, vagy rollingos legyen. Nem ez a baja az S9-nek, hanem hogy drága.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7700 üzenetére
S9-et csak videóra szabad venni. Egy lassú rolling shutter szenzor van benne mechanikus zár nélkül. Csak és kizárólag nappali fotózásra alkalmas, ott is csak nem nagyon mozgó témára. Minden másra (fotóban) teljesen kuka, amint belép a képbe a mesterséges fény és a záridő nincs tökéletes szinkronban a frekvenciájával, csúnya banding jön elő.
Fotós eszközként számomra ez teljesen értelmezhetetlen, annyire erősen limitál mire használhatod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Spórolós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Extrém tartós SSD-t prezentált a Gigabyte
- Linux kezdőknek
- Gumi és felni topik
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 38000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 5i 7-7600u // Carbon 6 i7-8650 // carbon 7 i7-8365u touch
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged