-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #93542 üzenetére
Nem kell túlbonyolítani a megoldást. Az én motoromon ilyen van:
A bal oldali fekete kis nyomógomb. Egy videó panelből van, 6,5x6,5 mm-es. Ilyen:
-
macilaci78
nagyúr
Szomszédomnak van egy 2018-as Vespa Primavera 50 2T robogója és elirigyelte tőlem a beépítet kaputávirányítót. Van valakinek annyi típusismerete, hol fér el két db előlapra szerelhető nyomógomb?
Erre gondoltam, IP65-ös, kör alakú lyuk kell neki, picit kiáll a nyomandó rész a síkból, így kesztyűben is könnyű kezelni.A BWS-en a műszerfal fölött helyeztem el a két gombot a fejidomban, volt hely. Az SH-n a baloldalt a kis tároló fölött van.
A Vespán az lenne a kívánság, hogy eladás esetén vissza lehessen alakítani, így olyan idomra gondoltam, ami olcsón beszerezhető. Például a kesztyűtartóban látok pár takaróelemet, amik újonnan párezerért megvannak. (Nagyobb idomok 40-60k körül mennek, az túlzás, nem tudom, a bontott idomoknak milyen piaca van.) -
macilaci78
nagyúr
Zuglóban a Róna utca-Mogyoródi út kereszteződésében valószínűleg gázolaj folyt ki, csúszós az úttest...
Róna utca Thököly felől érkező külső sáv az érintett. -
Beretvás
veterán
válasz
csongi #93538 üzenetére
Anno a Tomos APN be sima autoba valo 10w40 olajat tettünk a váltóba. 5 sebességes és olajban forog a kuplungja. Soha nem volt gond vele.
Szerintem ezeknél az am6/d50b0/ ebs blokkoknál sem lenne gond amág gyári a motor. Mikor agyon kókányolják tuning gyanánt ott már lehetnek gondok.
Ennek ellenére én is belevalot ajánlanék inkább ezekbe.
-
csongi
veterán
Hopssz!
Latom, olajjal kapcsolatban volt egy kis beszelgetes.
Azt nem tudom, hogy a derby, Generic..stb kismotorokba ugyan az a blokk kerult e?
Feltetelezem, hogy a kinai Am6.
A trigger Sm50-be a Castrol 4T oljat irja a manual.Feltelezem.
A blokkhoz mindket olaj hasznalhato. Valto es Motorokerekpar olaj.
Ezt az adott gyarto eldonti, melyiket javasolja hozza.
Talalkoztam ugyan azon motorblokkhoz harom fele viskozitasu olaj javaslattal.
A ket motorkerekpar gyarto es a blokk gyartoja is eltero viscos olajat javasolt.Kb mindennel is mukodik.
A Repsolnak van valto olaja kuplung adalekolassal.
Ez lehet a JoliJocker.Regen is igy volt. A valtokba a kis motorolnal hajtomu olajat tettek. Siman megfelel. Az a kuplung ami ezekbe van, akkora igenybe vetelt nem jelent az olajnak.
Bar 10w40 jelolesu mindket olaj, a viszkozitas megsem teljesen ugyan az.
A 4T olaj eseteben hidegen es melegen is folyosabb.
A valto olaj surubb. Hidegen a valtas nehezebb lesz.
Szerintem ami fontosabb, hogy cserelve legyen.
Ennel a tipusnal 1000Km. Ami baromsag.
En valahol a 5-7000km vagy ket evente cserelnem. -
válasz
Zoli bácsi #93535 üzenetére
Kihasználtam én is. Szintén szombaton, és ma is voltam tekeregni.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #93535 üzenetére
Nagyon jók a képek.
Örülök hogy jól sikerült a "felindulásod". Élmény számomra is a beszámolód. Én is abból a vidékből származom, ezért minden leírásod számomra is élmény.
Köszönöm Neked ! -
Zoli bácsi
őstag
Hirtelen felindulásból mentem egy 120 km-es kört a Rettenettel. Mondom hátha megjön az ősz, lehet ez lesz az utólsó tekergésem. Bakony fele akartam menni, de asszony is arra akar menni(Őszi kikericses Bakonyi rétet megnézni), szóval oda majd kocsival....Nyugat fele indultam. Más is kihasználta a jó időt, nem győztem motorosoknak integetni......
Fertőd, Fertőparti út, Balfnál bementem, van egy szép kis út Fertőrákos fele. Erre jártok érdemes megnézni. Lementem a Fertő partra, tudjátok, ahol elbontatták azokat a cölöpházakat....Tóhoz nem lehetett lemenni, el van kerítve a terület, letámasztottam a mocit, indult felém a biztonsági őr, inkább nem is fotózgattam.......
Mivel láttam már a nevezetességeket, kőfejtőt, Mithras szentélyt, nem tekeregtem Fertőrákoson a sok nép közt, bementem a Hűség városába. Gyengébbek kedvéért, akik hiányoztak töriórán, Sopronba. Tekeregtem, elég nagy volt a szombat délutáni forgalom. Meg iszonyú meleg is lett, hosszúnadrágban izzadtam rendesen......Városban egész kellemes ez a dög, be lehet ugratni a körforgalomba a kocsik közé, egész dinamikus, ha csavarja a fülét az ember. Persze városon kívül hamar kifogy a szuflából, de laza utazóba tudja azt az országúti tempót, ami nem ingerli mindenáron előzésre az autósokat, sőt, van aki nem is előz, elég neki is. (90-95, km/h GPS szerint)
Gondolkodtam rajta, hogy hazafele elmegyek Mexikóba. Igen, ha Sarród-Fertőd környékén azt mondjátok, Mexikóba, senki nem néz furcsán. Itt Mexikópusztát (Fertőújlak) jelenti. [link]
Az tartott vissza, hogy tudom milyen rossz az út. Amúgy szép vidék, ha erre jártok ezt is érdemes megnézni. Hajdanában (Rendszerváltás előtt) ha Nysa mentővel jöttünk, ide már határsávi belépési engedély kellett, hivatalból kaptunk. (Sose kérték, a mentőt mindig be és kiengedték, sorompó volt, őrbódé, meg egy határőr). Jó ég tudja hányan próbálták itt a határt illegálisan átlépni anno......
Másik terv a Fertőbozi kilátó volt, ahhoz meg meleg volt, oda felmenni. [link] De nézzétek meg ha erre jártok.Én már voltam fönt párszor, sok lépcsőn kell felcaplatni.
Durva déli szél fúj, de most jól jött a motor, meg a pilóta súlya (együtt hátizsákommal kb 340- 350kg), kissé taszigált a szél, de bátran tartottam az utazótempót. Rendesek az autósok, látták hogy kissé cibál a szél, hatalmas oldaltávolságokat tartottak előzéskor. Mivel már csak egy csík világított, és oldalkitámasztón jelzett a szegénységjelző, itthon megtankoltam jófajta 100-as, E5 MOL benzinnel, majdnem 9 liter belement (12 a tank). Még jó 100km táv lett volna benne, de nem szeretek üresen egy járművet sem letenni a garázsba.
Hazaértem, megállapítottam, ha biciklivel tettem volna meg ezt a távot, akkor se hiszem hogy jobban megizzadok.
Kép: Balf és Fertőrákos közti, dombos, szőlős, hangulatos kanyargós út, háttérben a Fertő tó. Itt úgy indultam fotózás után, hogy nem indítottam el a motort, üresben gurultam a lejtőn. Lopakodó üzemmódban 60-70-el mentem, szegény osztrák biciklis meglepődött, ez meg milyen villanymotor, miközben a lompost kicsavarta az árokparton.Nem hallotta hogy jövök.
Robogósokkal, motorosokkal, kismotorokkal, bicajokkal...Mennyi kétkerekűvel találkoztam ma sokan nyeregbe pattantak, használjátok ki a jó időt, még 2 napig nyarat mondanak!
Sopron, Várkerület. Egy padon üldögéltem. Hogy mennyi E rolleres lett itt is......
-
thomas76
csendes tag
Sziasztok!
Piaggio Liberty 125 (2012)
A szervizben igy gondoltak hogy ha mar ott van a moci, akkor csereljek ki a variator szijat es a gorgokat is,igazabol azota a meghajtas nem az igazi,nem folyamatos, 30 km/h korul komondottan torpan es a kivanthoz kepest magasabb fordulaton dolgozik...elotte a meghajtassal nem volt problemam.......most mar kinomban kapott uj RMS variatort es a gyarinal nehezebb 9.3gr Malossi gorgot de az erzes nem valtozik,erolkodes ,nincs meg a sima futas es normal fordulaton valtas,erzesre kimondottan magas fordulaton dolgozik..nincs sok elkepzelesem..... -
wik_406
tag
Vegul a 4T 10W40 ment bele, mert az volt a boltban keszleten. Koszonom a segitseget mindenkinek
Ami lejott, na az viszont ritka ronda volt. Meg lehet '12-ben a gyarban kerult bele.Wik
-
-
-
Beretvás
veterán
válasz
sityupityu #93526 üzenetére
Épp azt néztem én is ,hogy a 4T motul 10w 40 is jo kell legyen mert a 4T nél is olajban forgó kuplung van.
-
-
Debilon
addikt
válasz
sityupityu #93523 üzenetére
Ahogy Beretvás írta, váltós motor, nem robogó amiről szó volt, ezért is írtam
-
Beretvás
veterán
válasz
sityupityu #93523 üzenetére
Derbi senda drd eről volt szó, ez nagyon nem 2 fogaskerék..
-
válasz
Debilon #93522 üzenetére
Szerintem érti Zoli bácsi ezt.
Végül is azért említette meg, hogy a kérdező esetében annyira nem kell túllihegni a dolgot, mert egy 2T robogó hajtásában lévő olajról van szó, ahol van 2 fogaskerék.Bár az is igaz ahogy már írta valaki, hogy valójában mindegy, hogy milyen robogó, a 2T és a 4T estében is külön van az olajozás a fogaskerekeknél.
Tehát nem egy olyan összetett dolog, mint pl egy hagyományos 4T motorkerékpár motorolaja, ahol több funkciót is (henger, fogaskerekek, kuplung) el kell látnia az adott olajnak. De még egy hagyományos autóváltóval sem lehet összehasonlítani a dolgot.
A gyakorlatban meg az van, hogy a legtöbb robogó esetében szinte soha sem cserélik le a fogaskerekeknél az olajat (sajnos). -
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #93520 üzenetére
Motor váltó nem egyenlő egy autó váltóval olaj, de főleg adalékok miatt
Macilaci leírta, hogy miért olyan olaj kell egy motorkerékpárba amilyen, és hogyan van adalékolva a kuplung miatt
Amúgy egy motorkerékpár váltóban is van súrlódás meg minden
-
wik_406
tag
válasz
Zoli bácsi #93520 üzenetére
A motor, es a valtoolaj viszkozitasat leiro szamok mast-mast jelentenek:
Szoval, nagyjabol a 10w40 motorolaj viszkozitasa megfelel a 75w90-nek valtoolajban. Persze, az adalekok teljesen masak, igy nem keverhetoek!Wik
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
sityupityu #93519 üzenetére
Igen, tudom, de felmerült bennem, mivel szóba került a Jaso MA2 szabvány, hogy esetleg nem mindenkinek esett le, hogy 2T motorrról van szó. Ezen sem lennék meglepődve, mert mostanra már nem igazán van újonnan 2T motor, talán csak a kis motoros permetezőkben.
Aztán rájöttem, mikor a Motul ajánlójában láttam a motorolajat ajánlani a váltóba, hogy mehet bele.
Szóval igazából én értettem el, de nem baj, ott hagytam az okoskodásom, így egyértelmű.
Amúgy az a véleményem, hogy annyira nem fontos váltóba a minőségi olaj, azért nincsenek olyan precíz alkatrészek, mint siklócsapágy, henger-gyűrű kapcsolat, nincs akkora hőterhelés, koksz, fordulatszám....
Kicsit meg is vagyok még azon lepődve, régebben váltókba sűrűbb, tapadósabb olaj kellett, illetve elég volt az egyfokozatú. meg is néztem, jól emlékeztem, az autómba is 75w90 az előírás.
Azért én kifejezett váltóolajat vennék. Mondanám, hogy háklis vagyok az olajra, de előbb hoztam el az autót szerelőtől, műszaki vizsga, olajcsere, szűrők, első fékbetétek, tárcsák....(210e-be lett), de életemben először nem kérdeztem meg milyen olajat tettek bele....(Ismernek, nem spóroltak az tuti)
-
válasz
Zoli bácsi #93514 üzenetére
Én biztos, hogy nem keverek semmit.
Ő Motul transoil expert 10W40 olajról kérdezett véleményt ami kifejezetten váltó/hajtóműolaj, nem pedig 4T motorolaj. Tehát totálisan oda való illetve megfelelő ahova neki kell. -
Beretvás
veterán
válasz
Zoli bácsi #93514 üzenetére
Mivel árban kb ugyanott van inkább a direkt váltóba valót tenném.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78 #93516 üzenetére
Ő ugye váltós 2T-be kérdezte, de oda is mindegy, mert a mechanika azon része ugyanaz mint a 4T-ben. (Mármint a váltó/4T motorolaj közül.
)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93514 üzenetére
A motorolajban fürdő váltó esetében a kuplung is ugyanott lubickol. A váltóba is jó motorolaj nagyobb tapadást ad, ezért kell ilyen a váltós motorokba.
Egy robogónál a CVT váltót nem éri az olaj, ezért ebbe felesleges a nagyobb súrlódást adó váltós olaj. Bele lehet tölteni, elmegy vele, csak nagyobb veszteséget ad. -
wik_406
tag
válasz
Zoli bácsi #93514 üzenetére
Koszonom a tisztazast
Wik -
Zoli bácsi
őstag
Bocsi, de itt úgy nézem keverjük a szezont a fazonnal.
A kolléga egy 2T motorhoz kérdezett VÁLTÓ olajat. Itt meg motorolajat ajánlotok. Egyértelmű, hogy a 4T motorokban ugyanaz az olaj keni a motor alkatrészeit, mint a váltójét. Valószínű nem okozna gondot a 4T motorolaj váltóba töltése, de azért én az enyémbe tuti sebességváltóhoz fejlesztett olajat öntenék.Amúgy....Motul olaj ajánló: [link]
Váltóba ajánlja a 4T 5100 10w-40-et is...... Akkor bocsi, de elsőnek a Motul is váltóolajat ajánl.Én azt tenném.
Szerk: Castrol olajajánló csak váltóolajat ajánl, motorolajat nem is említ: [link]
Bár a linkelés itt lehet nem lesz jó, a kereső oldalra odavisz. -
wik_406
tag
válasz
sityupityu #93511 üzenetére
Rendben, koszonom!
Wik
-
-
wik_406
tag
sziasztok,
Derbi senda drd-n kellene valtoolajat cserelnem. A leiras agip gear 10w40-et ajanl. Helyette jo lehet: Motul transoil expert 10W40 ez bele?koszi,
Wik -
mumtaz
senior tag
válasz
KTMHobby3 #93505 üzenetére
Én csak példaként hoztam. Nálam ezzel nem volt gond végül. Csak arra utaltam én is, hogy sokszor még a megbízható források is tudnak hülyeségeket írni, valamint, hogy vannak egyébként tényleg érdekes ellenőrzési metódusok, amik látszólag ellent mondanak a logikának.
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #93503 üzenetére
A Haynes ezt írja, máshol meg mást.
Sokszor a jármű kezelői kézikönyvében meg nincs is benne. -
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #93501 üzenetére
Néha vannak ilyen hülyeségek.
Kb olyan, mint Aisin automata váltók olajszint ellenőrzése. Az még érthető lenne, hogy a nívópálcát üzemmeleg olajnál kell nézni. De például ott is szinte mindenhol mást írnak. Van, ahol azt, hogy üzemmelegen indítsd be a motort, majd párszor tedd R-be, majd D-be. Majd itt is megoszlik, hogy hagyd járni a motort és R-D oda vissza pakolgatás után 1 percen belül kell ellenőrizni a szintet. Másik meg azt mondja, hogy állítsd le a motort. Van, amelyik meg csak annyit mond, hogy üzemmelegen fokozatok ide-oda kapcsolgatása nélkül..
Aztán facca, hogy akkor most melyiknek higgyük el és persze mindegyik metódusnál teljesen más szintet mutat. -
válasz
csongi #93498 üzenetére
Ennél vízszintes állapotban kell nézni ahogy írták.
Neked azért van tapasztalatod nagyrobogós szinten, ott vannak típusok ahol kimondottan oldal sztenderen kell nézni? Tényleg csak kérdezem, mert mintha nekem is rémlene hogy van. Ami számomra egyébként nonszensz, érthetetlen. -
Madball
csendes tag
válasz
csongi #93498 üzenetére
Nem, függőleges helyzetben kell. Ha túltöltöd, mert oldaltámaszon nézed, akkor a blokk felső részén lévő nyíláson kitermeli, amikor magasabb fordulaton jár (tapasztalat, szintén Triggerrel, lehetett pucolni a hátsó kereket). A kézikönyv sajnos nem túl részletes ez ügyben, csak hosszú kutakodás után találtam a neten utalást a túlfolyóra.
-
csongi
veterán
Sziasztok.
generic trigget sm 50 Am6.
olajszintet oldal tamaszon kell ellonirizni ,felonteni? -
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93495 üzenetére
Igen két dolog ami hátráltat a vizessel szemben, hogy nem tudom akkora kompresszióra összerakni, (azért levittem 0,9-re), mert melegszik, nem tudom olyan szegényen járatni, mert melegszik. Ha alu lenne eggyel jobb a helyzet, de akkor megint nincs megállás. Ha nagyobb ventillátort rakok akkor azt meg is kell forgatni, az is erőveszteség.
Utcára ez is sok, de mivel nem napi használós, ezért nem para. Lábamra ilyen kellemes hajszárító meleg jön a pirosnál állva.
-
válasz
#TOTTI #93494 üzenetére
Abszolút.
Meg nem is az, hogy csak egy vashenger, hanem sokkal inkább, hogy ez egy levegős blokk. Bármit csinálsz (más alakú ventilátor lapát, levegő terelő stb), egyszerűen nincs kielégítő hűtése ezeknek a turbóhűtéses blokkoknak a tartósabb nagyobb fordulathoz. Melegben túlmelegszik, nagyobb hidegben meg akár el sem éri a normális üzemi hőfokot. Ezért cserélgetik a gyertyát is sokan a levegős blokkokban (még a rendes levegősökben is szokták amik kapják a szabad menetszelet). Egyszerűbb szerkezet, kevesebb hibalehetőség, de megvan a hátránya is. Sosem lesz olyan konstans üzemi hőmérséklet mint egy vizes blokknál. -
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93493 üzenetére
Kényelmesen ~115, ehhez már be kell bújni, és lehetőleg lejtsen is az út, de vashengernek ez már messze a teteje.
-
-
KTMHobby3
tag
válasz
subrobi220 #93489 üzenetére
Két megoldás lehet. Leesztergáltatod a szimering helyét és felporíztatod, mert pár tized nem okoz problémát. Vagy fémszórással hozzák helyre az eredeti méretet.
-
subrobi220
csendes tag
Sziasztok! Főtengely csapágyat és szimeringet cserélek a kis jog robogómban.. Főtengelyt kivéve észrevettem hogy sérült. Pont a szimeringnél. Kokányolás satuval ..
Lehet ezt javítani/polírozni esetleg?
-
válasz
dinnye2023 #93487 üzenetére
Ezt intézzétek privátban.
Köszi. -
HermannG
csendes tag
válasz
dinnye2023 #93480 üzenetére
Szia, nekem kellene hogyan tudjuk megbeszélni van Pakson ismerősöm ...?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93484 üzenetére
Kínosabb lehet egy cégnek az ügyvédnél, ha az elégedetlen ügyfél telesírja a fórumokat a panaszával, leendő vevőket eltántorítva a vásárlástól. - Ez csak bosszú, munka van vele, de motort nem adnak érte.
Több lehetőség is van.
- Az importőrnél vette a motort...
- Az importőr nem tud a problémáról, nem kértek tőle alkatrészt, stb. Ez ciki a szervizre, kereskedésre nézve.
- Az importőr tud a problémáról, mégsincs még megoldva. Vagy lesajnálja a végfelhasználót, vagy nincs megfelelő gyári támogatás. Ezzel viszont már tényleg nem csak a párnát van értelme telesírni, hanem a netet is. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93483 üzenetére
Nem rossz ötlet az ügyvéd sem, de ami még eszembe jutott, hogy telefonon (határozott hangnemben) panaszt tenni az importőrnél. Bár nem találom ki a márka nagykereskedője, de biztos vagyok benne, hogy intézkednének, a jó hírnév miatt is.
Kínosabb lehet egy cégnek az ügyvédnél, ha az elégedetlen ügyfél telesírja a fórumokat a panaszával, leendő vevőket eltántorítva a vásárlástól. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93479 üzenetére
Ez gumiszabály, "törekednie kell" és utána is tájékoztatási kötelezettséget ír elő.
Én nem egy nagypofájú cimborát kerítenék, hanem egy nagypofájú ügyvédet, kifizetni neki az 1 órát és beküldeni, hogy csapjon az asztalra. -
#TOTTI
őstag
Kis videó, hajtás elemeket még fogok cserélni, illetve alapjárat körül még dús volt itt, de alapvetően rendben lesz.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Zoli bácsi #93479 üzenetére
Aprilia, 1 évesen vettem a fiamnak volt rá érvényes gari, és 100km után elkezdett fura hangot adni, addig nem volt semmi még én is kipróbáltam. Persze azóta vettem egy vatta új gépet különben a fiam egész nyáron nem motorozott volan. Gondolhatod 16 évesen első motor esetén minden perc számít. Minden esetre nem sürgős, de le akarom zárni az ügyet már humánus keretek között. Még adok egy kis időt az ügynek.
-
dinnye2023
csendes újonc
Van egy vadonatúj Naraku kipufogóm, Liberty 50 2t-re. 5 mp-et volt fenn a motoron, de mivel pár mm hiba volt a könyökben, és annyira közel van a henger kipufogó csonk az alvázhoz, hogy semmilyen módon nem tudtam felszerelni. Kifújt, rettenetesen hangos volt. Próbálkoztam minden átalakítással, de nem sikerült, nagyon szűk a hely. Vettem egy Giannelli-t, jó lett. Akinek kell, ingyen adom, vagy 1 hét múlva kidobom.
A fényképen az átalakítási próbálkozáshoz használt anyagok is rajta vannak. Helyileg Pakson található. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
Khaosz55 #93477 üzenetére
Google találat:
"A jármű garanciális javítása a Magyarországon érvényes jogszabályok szerint legfeljebb 15 napon belül elvégezhetőnek kell lennie, azaz a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy ennyi időn belül végezze el a javítást. Ha a javítás ennél tovább tart, a vállalkozásnak a 15. napig tájékoztatnia kell a vásárlót a várható javítási időről. A javítás időtartama meghosszabbítja a jótállási időt. "
Ha csendes, visszahúzódó típus vagy, akkor keress egy nagypofájú cimborát, menjetek be, és ha nem is perrel fenyegetőzni (elsőre), de határozottan álljatok ki amelett, hogy jogi útra terelitek a dolgot, ha nagyon hamar nem történik semmi.
Ha garanciális, akkor már kapni kellettél volna rég egy új gépet, legalábbis ha nem tudják javítani.
Milyen gép amúgy? Mert mostanában úgy tűnik, a Keeway/Benelli is odafigyel a dolgokra, minap olvastam (FB zárt csoportunkban), hogy Benelli Imperiale motorban sovány malacvágtában blokkot cseréltek gariidőben. (A garis szervizen fordítva tették be az olajszűrőt, beállt a blokk. Ezt írta a tulaj, de miért ne így történt volna) -
macilaci78
nagyúr
válasz
Khaosz55 #93477 üzenetére
Motoros topikból az jött le, hogy 1-2 hónap után fogyasztóvédelem, ami a békéltető testülethez küld. Ők ajánlanak egy 6 hónap kompromisszumot és utána lépnek még egyet.
Komplett cserét nem fognak felajánlani. Amennyire megdrágult a sztori gariidő alatt is, inkább visszaadja a pénzt és elad egy új motort drágábban.
-
Khaosz55
addikt
Szisztok, egy kérdés. Ha garanciális szervízen van a moto motorblokk hibával akkor mennyi idő után kérhetek komplett motor vagy motorblokk cserét? Közel 6 hónapja van a szervízben. Igérgetések netovábbja zajlik sajnos.
-
KTMHobby3
tag
Megértelek.
Én is ragaszkodnék a gyári mérőhöz, még ha kicsit csal, akkor is. Az én motoromon pontos volt, de sajna tönkrement. Mivel egy veterán motor, ezért nagyon nehéz lett volna beszerezni eredetit. Ezért döntöttem a bicikli óra felszerelésén. Ez pontos, mutatja az időt is, a megtett km-t, a max sebességet, stb. Mivel egy használatos motorról van szó, nekem fontos hogy jól működjön. Sok mindent átalakítottam rajta a használhatóság és a biztonság érdekében. Jó érzés motorozni rajta. -
KTMHobby3
tag
Ha pontosan akarjátok mérni a sebességet tegyetek fel egy bicikli órát.
-
Gabis
őstag
-
Gabis
őstag
Túrom a netet, és az előző hsz-ben linkelt oem-parts-os képek illetve itt is hasonlóak.
Amit a sajátomon látok, azon pedig a ház is olyan fényes mint a forgó rész, illetve a műanyag sapkával fedett lyuk nyaka is hosszabb, ilyet pedig ebay, alibaba stb. oldalakon látok.
Ilyen az enyém. A zacskó, matrica minden stimmel pedig.
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93459 üzenetére
-
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93455 üzenetére
Volt ma egy hosszú szakasz, ahol max gázon habár az óra 80- ig van skálázva kb. 95-nél lehetett a mutató
Bíztam benne hátha lehet kezdeni valamit vele, mert ha elvileg egy gyári ilyet produkál, akkor merre menjek? Egy bontott ki tudja meddig bírná még, ha egyáltalán találok. Kicsit dühítő, de ez van. Ráadásul ahogy néztem, a réginek lehet csak annyi baja van, hogy a négyzet végű bowden vég ahogy becsatlakozik a csigás meghajtóba, az kopott majdnem kör alakúra. -
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #93454 üzenetére
Az eltérés az "eltérés"!
Az én motoromnál nem volt, de tudtommal ez még a Simsonnál sem volt.
Miért kellene elfogadni? -
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93451 üzenetére
Teszek még pár teszt kört, de az előző csiga kb. a mostani felével mutatott csak többet.
-
Zoli bácsi
őstag
Na, 2 éves szerviz letudva. Iszonyú erős déli szélben indultam, délben. De még egy órakor is déli szél fújt...
Utoljára ekkora szélben a robogómmal mentem, tartottam is ettől az úttól. Az igaz hogy ennek a motornak alig több a végsebessége mint egy 125-ös gépnek, de azért a nyomaték nem hazudik. Mikor kanyar után szembe kaptam a szelet, alig fogta vissza a motort, inkább az oldalszél volt veszélyes, de itt most előny volt a motor 200kg feletti tömege.....Meg a kifejlett apa testtel rendelkező pilóta.
Kicsit azért dobta az oldal szél, de nem volt veszélyes, autósok is megfontoltabban közlekedtek.
0,7 órát számláztak szervizen, pedig benn volt kb egy órát a motor.
Anyaggal, munkadíjjal 30 ezer pár száz ft volt. Abszolút elégedett vagyok.
Megdicsérte a szerelő, meg a kereskedés tulaja is a motort, hogy ennek van gazdája, kivételesen rendben van tartva. Mondtam, a 21 éves autómnak is a csodájára járnak, ez ilyen fejbaj nálam.
Meglepődtem, Soproni Salamon motornál már csak kínai motor van, japánt nem is láttam. Úgy látszik ez megy. Beleszerelmesedtem egy piros Benda Chinchilla motorba.
Nagyon tetszik, széles gumik, ez kell(ene) nekem.
Tudom hogy nem szabadna, de felül egy szál póló volt rajtam, úgy motoroztam aztán így is izzadtam, valósággal forró szél fújt.
Na, lehűlök kicsit, meg a blokk is, aztán megyek takarítani. Bizonyíték van rá hogy az olajcserét tutira elvégezték.
-
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Scarabeo-hoz vettem egy eredeti km meghajtó csigát az oem-parts-ról, de legalább 15 km/h-val többet mutat GPS-hez mérten. Lehet ezt a csigás, bowden-es rendszert esetleg finomhangolni, vagy így jártam?
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93445 üzenetére
Ez rendesen meg van fújva/etetve, ha csak összedobod 11-12 le, de ha rendesen, kimarod a blokkot, portolod, kompresszióra fokolásra oda figyelsz 16 le is kijön az amúgy 14 le hengerből. Hajtás hangolás mega karburáció 1-2 óra alatt megvan. Igazából kimegyek a városból ellövöm neki, kanyargok párat aztán haza. 10 literes fogyi nem enged nagy távokat.
Nekem ez csak egy bakancslistás tétel, nem közlekedési eszköz.
A biztonságról:
Felújított első teleszkóp Malossi by Paioli, hatsó teló új YSS, első féknyereg is új, fém fékcsővel, polini betéttel, hátsó dob is EBC Racing kevlár. Dobfék még 50-nél is blokkol. Emellett minden csapágy cserélt a blokkban, új szélesebb kormány, hogy nagyobb tempónál se kacsázzon be. Új 2025-ös gumik. Remegés és rezgés mentes minden, mind egy japán 4 ütemű.
viszont kva hangos, nyakukat behúzzák néha az autósok.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #93443 üzenetére
Mondjuk azért a tunying téma is lehet két esélyes. Az egyik maga a hobbi téma, hogy mit tud az ember kihozni a vasból. A másik meg mondjuk az, ami itt sokaknál, meg nálam is volt, hogy biztonságosabban, vagy sokkal inkább élhetőbben tudjak közlekedni. Vagy épp mindkettőből egy kicsit (mint nálam is).
És nálam az egy dolog, hogy végül 100-110 volt a vége a vasnak, de ez tényleg inkább már csak mellékes eredmény volt. A lényeg a gyorsulás és a hegymenet volt.
Mondjuk a hobbista énemnek azért jól esett, hogy mit értem el. -
válasz
Beretvás #93441 üzenetére
"Mondjuk itt nem tudom mi vele a cél ez igaz."
Nem munkába járós motornak csinálja. Ez egy hobbi. Amit bár már nem annyian űznek mint kb 15 évvel ezelőtt, de még mindig elég sokan ahhoz, hogy számos neves gyártó kínálatában ott legyenek az alkatrészek a dolgok megvalósításához...
-
KTMHobby3
tag
-
#TOTTI
őstag
válasz
KTMHobby3 #93437 üzenetére
Fizikát azért elég jól leegyszerűsíted.
Van egy maximális fordulat van egy áttétel amivel leviszed kerékre, ha ez az arány 1:13-as aránynál 80km/h variátor áttételváltozása miatt 1:10 így lesz 100km/h , na ha ezt megnyújtod 20%-al akkor 120 km/h, ha ez 100 lóerő akkor is 120 lesz a vége, de ha 16 lóerő akkor is 120. Ha csak 12 lenne akkor már küzdene a légellenálással, nem csak a gyorsulás, hanem a végsebesség elérése miatt is, de jelenleg csak a gyorsulásban szab határt, mert nyomatékcsúcson megy a végsebességig. Ha 200km/h lenne hajszolva akkor egyértelmű 50 lóerő alatt nem erőlködnék, mert nem tudnám legyőzni a légellenállás démont.
-
#TOTTI
őstag
válasz
KTMHobby3 #93432 üzenetére
Ha van egy olyan erőtöbbleted, amivel simán legyőzöd a 18%-al nagyobb áttetelhosszabbítást is, akkor ott még nem fog korlátozni a légellenállás.
Beretvás A végsebesség sok mindnent elárul a blokk általános állapotárol, erejéről, nem kell 120-al közlekedni, a másik pedig, hogy ez tuning, mi értelme, ha nem hajkurászol valamit?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Beretvás #93433 üzenetére
Egyet értek Veled. De rá kellett jönnöm hogy városi forgalomban, ahhoz hogy az életveszélyes helyzeteket elkerüljük, kicsit tuningolni kell. Tudom hogy ma még ez nem szabályos, de én is megcsináltam, mert nekem fontosabb hogy felvegyem a forgalom ritmusát és elkerüljem az életveszélyes helyzeteket. Ez persze nem sebesség hajhászás, csak alkalmazkodás a mai viszonyokhoz.
A túlzott sebesség hajhászást én se értem, ha valaki gyorsabban akar menni, vegyen nagyobb motort. -
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #93430 üzenetére
Érdekes hogy ezt senki nem gondolja komolyan, pedig a végsebességnek a légellenállás szab határt. 40 fölött a sebesség négyzetével nő a légellenállás. Se a súrlódási, se egyéb veszteségek nem okoznak ekkora sebesség vesztést. Ezen csak egy áramvonalasabb külső segíthet.
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93430 üzenetére
Ilyen erővel le lehetne menni 10-es arány alá, de asszem 10.9 lesz most. Így valszeg kiadja még a matekot. Varió is saját kisérlet megint a 101, ma 11000nél volt meg. Gyári varióval ez max ~80.
-
-
#TOTTI
őstag
Mai végsebességem gyári áttétel ~1:13 aránnyal,ez az alap levegős blokk rövid áttétele, ennél 18%-al lesz hosszabb az áttetel első körben.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Zoli bácsi #93425 üzenetére
Akkor bocs. Akkor tévedtem.
macilaci78: Alattam sem volt meg a 70-es hengerig. De a tuning után akkora lett a f@com, hogy az nem közönséges.
De egyébként tényleg drasztikus változást hozott menetdinamikában. Meg fogyasztásban is. -
mumtaz
senior tag
válasz
macilaci78 #93423 üzenetére
Szerintem azért a nagy átlag nem akkora szép szál magyar legény, mint te, vagy én. Szerintem az egész topicban csak mi ketten vagyunk ekkorák. Saját paramétereimmel (akkor 191cm, 125Kg) alattam a Jetforce fogyasztott 2-2,5 litert az 50-es hengerrel sima normál poroszkálással. Bár az eltérő üzemanyag rendszer miatt stabilabb és alacsonyabb fogyasztása volt, mint egy karbisnak. A gyári értékek voltak 1,5-2 liter környékén. Ahogy felkerült rá a 70-es henger és a módosítások, akkor ugrott meg a fogyasztása 4,5-5 liter fölé. És ahogy Beretvás írta, - pláne ilyen setuppal - kéri a gázt a 70-es hengerrel.
Valahogy a pszichológiája nálam az volt, hogy azért az 50-es hengerrel is ment 70km/ó környékén, de a gyorsulása és a hegymeneti képessége nem volt jó. Az Erzsébet hídtól felkapatni a Hegyalján az erősen külső sávos tötymörgés volt és tudtam, hogy úgyis mindenki el fog menni mellettem, így nem is erőltettem. De amikor rákerült a 70-es Airsal, szárnyra kapott. Akkor én lettem a város császára. Olyan érzésem volt, hogy bármelyik hülyét meg tudom kúpolni. Adott némi önbizalmat, meg a lámpáknál "ki tudtam lőni" az autók elől. Nem az volt, hogy indulásnál biztos, hogy 3-4 autó (idióta) veszélyesen közel elhúz mellettem. És a Hegyalján is tudtam tartani a tempót. De a fogyasztása megnőtt nagyjából a duplájára. Ha épp hangulatom volt, felment 5-6 literre is.
És szerintem egy kisebb, cingárabb és könnyebb emberrel valóban simán lehetett volna akár 2 liter megtakarítás is. Szóval igen, egy SMKP fogyasztása erősen függ a lovasa testi adottságaitól is.
-
macilaci78
nagyúr
Amikor egy smkp végsebessége, fogyasztása kerül elő, érdemes megemlíteni a pilóta súlyát, homlokfelületét, ha az erősen eltér az átlagtól.
-
Zoli bácsi
őstag
Videó ajánló: [link] "Mopeddel járni VESZÉLYESEBB, mint motorozni? A szabályokat betartva IGEN! "
Röviden, Németh Kornél megy egy kört kismotorral, a megengedett 40km/h sebességgel. Aztán rendszámos motorral, ötvennel, ugyanazon az útvonalon.Videózza, kommenteli a történteket.
Csípem a srác videóit, bár szinte borítékolható mi fog történni. -
Beretvás
veterán
Jó kérdés, kopottnak lehet kopott. Azért kérdem ,hogy okosabb legyek merre induljak.
-
Madball
csendes tag
válasz
Beretvás #93411 üzenetére
70 vagy 80-as hengerrel a 70-es végsebesség kevésnek tűnik, pláne egy váltós géptől. Nekem a Trigger fojtás nélkül a gyári 50-es hengerrel tud 70-et (óra szerint 80-at is
). Ilyen tempónál a fogyasztás is meredek, szerintem valami ott nem kerek (vagy kopott a henger, vagy nagyon el van valami állítva)
-
Gabis
őstag
válasz
Honda567 #93413 üzenetére
Köszi, utána nézek amit használsz, és jelentkezem ha úgy adódik.
Nézegettem Polini, Malossi, Stage6 kuplungokat de azoknál csak a kuplung maga ált. a duplája. Ilyenkor kicsit szkeptikus vagyok, és nem akarok kétszer vásárolni ha olcsó húsnak híg a leve dologba futnék bele. Elhiszem, hogy neked bevált, és a pénztárcám is jobban örülne a Morettinek, de akkor hol van a kutya elásva? -
Honda567
tag
Szia
Nekem Jász motoros Moretti van komplett be szerelve Yamaha Neosba egybe volt szettbe harang, pofa, szijtárcsa és rugók. Egy fél éve rajta van nincs vele probléma ár értékbe nagyon jó. Ha érdekel van itt nekem tiszta új kuplung szett eladó ugyanez scarabeo-hoz vettem de nem lett fel rakva eladtam a motort. -
Gabis
őstag
Sziasztok!
Scarabeo-hoz tudnátok ajánlani egy jó kuplungot amit nem kellene x havonta szétkapni? Jelenleg rendszeresen tisztogatnom, és csiszolgatnom kell a pofákat meg kicsit a harangot, mert leüvegesedik, és rángat induláskor. A harang maradhat, vagy azt is érdemes lenne cserélni?
Előre is köszönöm -
Beretvás
veterán
Sziasztok...
Adott egy Derbi senda amin van egy feltételezhetően 80 as malossi henger. Azért csak feltételezhető mert nem szedtem szét de a kipufogó nyíláson belesve 1 gyürüs a dugó, a 70 es malossi elméletileg 2 gyürűs..
Kipufogo karbi gyári, 82 es főfúvókával.. a motor 8k fölé pörög szépen, jól megy 70 a vége kb, ezzel nincs bajom csak a fogyasztással, ami kb 7 liter körül volt utoljára.. Igaz ezt nehéz szépen hajtani mert kéri a gázt..
A gyárihoz képes ami 4-5 liter közötti érték ennyit dobna a nagyobb henger rajta?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #93409 üzenetére
Szerintem ez ugyanez a gyártmány. Ezen fel van tüntetve a gyártó:
-
Zoli bácsi
őstag
Kapuvár, Gartai napok, Veterán motor kiállítás+ felvonulás. Megnéztem, természetesen motorral...Vagyis, motornak látszó tárggyal.
Röstellem, de rövid gatya, póló..Így is folyt rólam a víz. Természetesen nem álltam be a veteránok közé, de megcsodáltam őket.
Ez az 1941-es évjáratú 200cm3-es kézi váltós masina nagyon tetszett, bár nem ismerem a gyártót:
Ennek a gépnek a gyártója az 50ccm3-es kismotorokkal hódított Magyarországon, remélem felismeri a T. társaság, hogy hívják az öregurat:
Magyar kismotor, ez tényleg idevág:
És itt a motornak látszó tárgyam, a Gartai templom oldalához volt letámasztva, hűsre, de ott is sok csodálója akadt. Akkufedél alól kilóg egy tyúkbél, rendetlen a gazda. Optimate4 töltő gyors csatlakozója. Van egy gumidugó a csatlakozó végén, alap esetben ráhajtom, majd a váz rései közé eltüntetem a madzagot..De ma meleg van na.
Szívtam egy kis benzingőzt, meg 2T kipufogó illatot, mikor elindult a felvonulás. Ezt sajnos nem tudtam elhozni, de pár képet igen. Ha belefér. -
Debilon
addikt
üdv!
átlag robogó szereléshez a Lidl-s Parkside 180NM-es akkus ütvecsavarozó elég lehet?
(főtengelyanya, kuplungcsavar, ami eszembe jut, hogy jól jöhet hozzá)
ez: [link] -
#TOTTI
őstag
válasz
Zoli bácsi #93405 üzenetére
Én meg valahol a 10. és a 20. km között vizsgálom a gyertyaképet. [video]
De csak 11000-ig van görgőzve. 1:33-as keverékkel.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #93405 üzenetére
Ez 50 évvel ezelőtt lehetett. A mai szintetikus olajokkal ez teljesen másképp van. Aztán vannak a Nicasilos hengerek, azokat nem kell bejáratni.
-
Zoli bácsi
őstag
Érdekességképp, olvasgatok sokat a neten, most ebbe futottam bele, bejáratásról: [link]
A lényeg a cikk végén van, ezt a módszert nem ismertem, de nem lehet hülyeség, ha valakinek van türelme. -
Honda567
tag
válasz
mumtaz #93403 üzenetére
Megbízható jó az Opel ha oda figyel az ember a világból ki megy nekem H astra van.
Az enyémnek a kesztyűtartó mögött a fütömotornál a zsalu
tört el keregett, zörgött belső keringetés kapcsoláskor.
Korlátozó elektronikát kellett be építeni mert gyárilag erősre van tervezve a motor el tördeli a zsalut, fűtőmotort is újat vettem az a biztos. Ez a hiba miatt már ki égett több H astra. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #93402 üzenetére
Köszi. Mondjuk ha most nekiállnék, biztos, hogy egy ideig ülnék, hogy visszajöjjenek az emlékek, hogy mi hogyan is volt. Meg melyik hibajelenségnek mik lehetnek az okai.
Amúgy 2022-ben volt egy menetem a Jetforce-al, amikor lefestettem. Meg be is indítottam az új hengerszettel, csak ott volt a baj hozzáadott dugattyúval.
Meg egy utángyártott főtengely került akkor bele. Azóta lett gyári, meg egy gyárim van másik hajtókarral. Végeredményben mindenem meg van hozzá, csak időm/ihletem/energiám nincs belefogni, hogy összerakjam.
A másik dolog a régi Zafirámmal, de ez vonatkozik nálam szinte minden járműrvemre, hogy a szívemhez nőnek. És tényleg mindig úgy állok hozzá, hogy életben tartom őket és tőlem mennek nyugdíjba. Soha nem veszek meg semmit úgy, hogy majd egyszer eladom.
[kép] [kép] [kép] [kép]
A képekhez hozzá fűzném, hogy nagyon sokan megálltak segíteni. Volt, aki tűzoltó készülékkel és volt, aki elkezdte a szerszámaimat és gépeket kipakolni a csomiból a járdára. Mellettünk a benzinkútról is hoztak két porral oltót. El is lett lőve minden, de csak lassítani lehetett a tüzet.
A leg cukibb, ami az oltásos képen látszik egy ásványvizes flakon. Az esemény színhelyén a sarki házból egy bőven 80 feletti aranyos öreg nénike hozott egy flakon vizet segíteni oltani. -
válasz
mumtaz #93401 üzenetére
Halihó!
Tényleg rég írtál már ide.
Az biztos, hogy kétütemű befecskendezős robogót csak hozzád vinnék javíttatni
Amúgy nekem ez az egyik rémálmom, hogy kiég valamiért egyszer az autó alattam. Kamionnál régen már volt részem benne, hogy kigyulladt a háromtengelyes póton az egyik abroncs, szerencsére elég elhagyatott helyen voltam és nem egyedül. Addig mentem amíg láttam, hogy kb az egész lejött már, utána a váltótársammal meg ugrottunk ki és rohantunk hátra két poroltóval, szerencsére oltani már nem nagyon kellett semmit sem. -
mumtaz
senior tag
válasz
KTMHobby3 #93397 üzenetére
Hasonlatosak a tapasztalatok.
Évek óta magam javítom az autóimat. Nem azért, mert annyira perfekt vvagyok, hanem mert sokszor kell a munkámhoz és általában olyan hibák vannak, amikkel kihúzom hétvégéig és hétvégén megcsinálom, hogy hétfőn tudjak menni dolgozni.
De nem csak ez az oka. A másik oka az, hogy - csak egy példát hozzak - 2018-ban az akkor motorcserés (a régi autómból került át a motor az "új"-ba) B Vectrámban váltót kellett cserélni. Elvittem egy szerelőhöz, akire ismnerős azt mondta, hogy "olyan keze van, hogy meg kell csókolni". Gyakorlatilag a fél motorteret tönkretette. Kilyukasztotta a klíma csöveket, eltörte az EGR szelepet és a belső hűtőventilátort, meg még egy csomó mindent. Amellett, hogy 70000Ft-ot fizettem ki a váltócseréért és mindent én vittem.
Korábban is vvoltak kellemetlen tapasztalataim szerelőkkel.Tehát alapvetően ez a két ok (bizalom hiánya és az idő), amiért magamnak javítok.
Hogy a topic témánál is maradjunk. Vannak itt páran, akik ismernek itt a topicban, bár nem voltam aktív az elmúlt 5 évben. Ők tudják, hogy Van egy Peugeot Jetforce TSDI-m. (Igen, még mindig meg van és nem, még mindig nem raktam össze
). Ott hasonló olt a megfontolás. Egyrészt nincs szerelő, aki hozzányúlna. Ha van is, az vagy túl messze van, vagy irreálisan drága. De amikor egy jó pár évig nem olt autóm, akkor ott is ugyanaz ment, ha valami lerobbant rajta, sokszor éjjel munka után javítottam, hogy másnap tudjak menni dolgozni. Vagy hétvégén.
De, hogy az áraknál is maradjunk, a Vectra 2019-es GTK-ra törése, és 1 hónappal később a Jetforce motorikus kifekvése után vettem egy 1.8 benzin A Zafirát. 6 évig jártam vele és amellett, hogy nem volt fiatal, és voltak hibái, de mindig megbízható volt. Soha nem hagyott ott az út szélén. Annál én csináltam mindent. Soha nem nyúlt hozzá szerelő. bő 200000Km-t raktam bele. Ezalatt háromszor cseréltem vezérlést, egyszer váltót (automata volt), futóművét újítottam fel, motorikus dolgokat csináltam meg rajta.
Egyetlen nagy hiba volt, ami a vesztét okozta. Az olajbetöltő sapka hitvány minősége. Gyárit nem lehetett kapni. Utángyártottakat háromszor hagytam el. Ebből az utolsó volt a veszte, mert 2 hónapja pályán kifröcskölte az olajat (csak nem vettem észre), majd a városba beérve és lámpánál megállva kigyulladt. A motortérben gyakorlatilag minden, ami műanyag volt, az kiégett. Egy 1800Ft-os alkatrész miatt. Megsirattam.
Az utód, egy szintén 1.8 benzin B Zafira lett. A különbségek leginkább a vezérlés árában, hogy az A zafirához 40000 körül volt a komplett vezérlés szett, a B-nél 160000 kedvezménnyel a szett. Ugye a különbség a két motor között leginkább az, hogy a B Zafira motorja már VVT. Itt mondjuk kis kitérő, hogy előbbinél 60000Km, utóbbinál 150000Km a csere intervallum, vagy mindkettőnél 5 év.
A B Zafira motorjánál ami megdobja az árat, hogy vezérlés cserénél illő cserélni az okos kerekeket és a hozzájuk tartozó szolenoid szelepeket is. Ezt általában sokan megspórolják, és csak a szokásos "szettet" cserélik, aminek az eredménye, hogy szinte mindegyik hidegindításkor pár mp-ig kerepel, mint egy traktor. Majd később már jönnek az egyéb hibák is miatta. Ennél a motornál nekem még ismeretlen a vezérlés cseréjének a mikéntje és megkérdeztem ismerős szervizben, hogy mennyi lenne a vezérlés csere munkadíja. Meg is mondták, hogy minimum egy 100-as, de inkább 130000. Hozzá véve a tényleg teljes vezérlés szettet, máris kb 260-290 ezernél tartunk.Az előző Zafiránál megtanultam nem nézni az autó értékéhez azt, amit rá kell költeni. Az értéke talán 200-250 lehetett, mikor leégett. Hiába volt egyébként megbízható, de ütött-kopott volt (meg jó ecotec-hez méltón eszegette is az olajat). De, ha ott veszem a 40000-es vezérlés szettet, meg ha hozzá vennék mondjuk 50-60 ezer munkadíjat, máris ott tartanék, hogy az autó piaci értékének majdnem fele a vezérlés csere. De én soha nem a piaci, hanem számomra a használati értékét vettem számításba.
Hozz áteszem, hogy én minden autómat úgy vettem, hogy tőlem fog nyugdíjba menni és nem akarom eladni. Használta autó vásárlás mindig lutri, de ha kiismered, akkor olyan, mint egy feleség. Ismered a hibáit és megtanulsz együtt élni vele. Ha meg már kiismertem és valóban van használati értéke, jobb megtartani, mint venni egy másikat, aminek nem ismered a hibáit. És ilyen formán, ha már a piaci értéke nem is túl magas, de ráköltve meg hosszú ideig hű társunk lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 750W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i9 10900KF 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB RAMPAGE Shiva A-Data 750W
- Asus TUF Gaming A17 - 17.3"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 6800H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - HUN
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest