-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz
KTMHobby3 #93397 üzenetére
Hasonlatosak a tapasztalatok.
Évek óta magam javítom az autóimat. Nem azért, mert annyira perfekt vvagyok, hanem mert sokszor kell a munkámhoz és általában olyan hibák vannak, amikkel kihúzom hétvégéig és hétvégén megcsinálom, hogy hétfőn tudjak menni dolgozni.
De nem csak ez az oka. A másik oka az, hogy - csak egy példát hozzak - 2018-ban az akkor motorcserés (a régi autómból került át a motor az "új"-ba) B Vectrámban váltót kellett cserélni. Elvittem egy szerelőhöz, akire ismnerős azt mondta, hogy "olyan keze van, hogy meg kell csókolni". Gyakorlatilag a fél motorteret tönkretette. Kilyukasztotta a klíma csöveket, eltörte az EGR szelepet és a belső hűtőventilátort, meg még egy csomó mindent. Amellett, hogy 70000Ft-ot fizettem ki a váltócseréért és mindent én vittem.
Korábban is vvoltak kellemetlen tapasztalataim szerelőkkel.Tehát alapvetően ez a két ok (bizalom hiánya és az idő), amiért magamnak javítok.
Hogy a topic témánál is maradjunk. Vannak itt páran, akik ismernek itt a topicban, bár nem voltam aktív az elmúlt 5 évben. Ők tudják, hogy Van egy Peugeot Jetforce TSDI-m. (Igen, még mindig meg van és nem, még mindig nem raktam össze
). Ott hasonló olt a megfontolás. Egyrészt nincs szerelő, aki hozzányúlna. Ha van is, az vagy túl messze van, vagy irreálisan drága. De amikor egy jó pár évig nem olt autóm, akkor ott is ugyanaz ment, ha valami lerobbant rajta, sokszor éjjel munka után javítottam, hogy másnap tudjak menni dolgozni. Vagy hétvégén.
De, hogy az áraknál is maradjunk, a Vectra 2019-es GTK-ra törése, és 1 hónappal később a Jetforce motorikus kifekvése után vettem egy 1.8 benzin A Zafirát. 6 évig jártam vele és amellett, hogy nem volt fiatal, és voltak hibái, de mindig megbízható volt. Soha nem hagyott ott az út szélén. Annál én csináltam mindent. Soha nem nyúlt hozzá szerelő. bő 200000Km-t raktam bele. Ezalatt háromszor cseréltem vezérlést, egyszer váltót (automata volt), futóművét újítottam fel, motorikus dolgokat csináltam meg rajta.
Egyetlen nagy hiba volt, ami a vesztét okozta. Az olajbetöltő sapka hitvány minősége. Gyárit nem lehetett kapni. Utángyártottakat háromszor hagytam el. Ebből az utolsó volt a veszte, mert 2 hónapja pályán kifröcskölte az olajat (csak nem vettem észre), majd a városba beérve és lámpánál megállva kigyulladt. A motortérben gyakorlatilag minden, ami műanyag volt, az kiégett. Egy 1800Ft-os alkatrész miatt. Megsirattam.
Az utód, egy szintén 1.8 benzin B Zafira lett. A különbségek leginkább a vezérlés árában, hogy az A zafirához 40000 körül volt a komplett vezérlés szett, a B-nél 160000 kedvezménnyel a szett. Ugye a különbség a két motor között leginkább az, hogy a B Zafira motorja már VVT. Itt mondjuk kis kitérő, hogy előbbinél 60000Km, utóbbinál 150000Km a csere intervallum, vagy mindkettőnél 5 év.
A B Zafira motorjánál ami megdobja az árat, hogy vezérlés cserénél illő cserélni az okos kerekeket és a hozzájuk tartozó szolenoid szelepeket is. Ezt általában sokan megspórolják, és csak a szokásos "szettet" cserélik, aminek az eredménye, hogy szinte mindegyik hidegindításkor pár mp-ig kerepel, mint egy traktor. Majd később már jönnek az egyéb hibák is miatta. Ennél a motornál nekem még ismeretlen a vezérlés cseréjének a mikéntje és megkérdeztem ismerős szervizben, hogy mennyi lenne a vezérlés csere munkadíja. Meg is mondták, hogy minimum egy 100-as, de inkább 130000. Hozzá véve a tényleg teljes vezérlés szettet, máris kb 260-290 ezernél tartunk.Az előző Zafiránál megtanultam nem nézni az autó értékéhez azt, amit rá kell költeni. Az értéke talán 200-250 lehetett, mikor leégett. Hiába volt egyébként megbízható, de ütött-kopott volt (meg jó ecotec-hez méltón eszegette is az olajat). De, ha ott veszem a 40000-es vezérlés szettet, meg ha hozzá vennék mondjuk 50-60 ezer munkadíjat, máris ott tartanék, hogy az autó piaci értékének majdnem fele a vezérlés csere. De én soha nem a piaci, hanem számomra a használati értékét vettem számításba.
Hozz áteszem, hogy én minden autómat úgy vettem, hogy tőlem fog nyugdíjba menni és nem akarom eladni. Használta autó vásárlás mindig lutri, de ha kiismered, akkor olyan, mint egy feleség. Ismered a hibáit és megtanulsz együtt élni vele. Ha meg már kiismertem és valóban van használati értéke, jobb megtartani, mint venni egy másikat, aminek nem ismered a hibáit. És ilyen formán, ha már a piaci értéke nem is túl magas, de ráköltve meg hosszú ideig hű társunk lehet. -
#TOTTI
őstag
Sosem volt még ilyen motorom ami ennyire jól reágál a karbi állításra. Egy fulákoló, kiszámíthatatlan géppel indultam el, 112 fő, 38 pilot, tű lentről 4. Minden 1.5 fordatot volt kinn. A vegeredmény, 107 fő, 38 pilot maradt, talán 40 kellhet, tű középen, keverék csavar egy fordulatra ki, alapjárati 1.75-re. Egy olyan robbanékony gépet kaptam, ami 30ig keréken van és alap áttétellel 92-ig elment, itt az utcában.
Ma tettem be egy gyári áttételt próbaképp, mert ami benne volt az kicsit remegett. Most 4,7 grammos gőrgő van, 11000 felett vagyok, de a hosszabb áttételig megérkezéséig nem bántom.
-
zombei
aktív tag
válasz
Honda567 #93398 üzenetére
Klíma mindenhol drága, az nekem is egy nyomásszabályzó szelep miatti töltéssel ~100e-ben állt meg. Ami érdekes, hogy feltöltötték menjek vele, aztán majd 2 hét múlva ránézünk hol ereszt, szerintem hivatalosan úgy kellene, hogy uv-s olaj meg nitrogén, aztán akkor látszik hol szökik el. Itt meg fele gáz ment a lecsóba, aztán annak az árát számolták még fel a második töltését már nem.
Szerviz díjakat nem érdemes otthoni szereléssel hasonlítani ilyen módon, ha valaki nem tudja megcsinálni úgyis elviszi. Szerelő meg keres az alkatrészen is, meg a munkadíjon is. 4-5 éve feleségemnek vettünk egy 1-es Bravo-t tanuló autónak. Lakkhibásan (kb. újra kellett volna fényezni az egészet), de amúgy rozsda, és sérülésmentes, tényleg első tulajtól. Ezen a szervízben 200-at mondtak vezérlés cserére... Otthon termosztát, meg még pár sallanggal együtt 50-55 ezerből megvolt.
Azóta volt upgrade egy Mk5 Fiesta-ra, a szett már megvan ahhoz is, csak még idő nem volt a cserére. A Bravo-t meg talán 150-ért vették be. (Nem volt kedvem a rajokkal viaskodni...
)
-
Honda567
tag
Én Debrecen környékén lakom itt az autószerelönél ahova járok 10ezer Ft a szerelési óradij, márka szerviz többért szerel itt is.
Most a klímát javitattam egy autó klima szerelövel klima kompresszort, klima hütöt cserélte, 24órára nitrogénezte, nyomás próbát is csinált és fel is töltötte gázzal,
rendszert is át mosta 108ezer volt a munkadij. Még ez jó árba volt máshol több lenne. -
KTMHobby3
tag
válasz
nyogo83 #93396 üzenetére
Ha már itt jött fel ez az elszámolás, szeretnék én is hozzászólni, a tisztánlátás érdekében.
2019-ben volt a Tháliámon egy vezérműszíj szakadás, amit sikerült otthon megcsinálnom. Az alkatrészek ára összesen 26300 Ft. volt. Vezérműszíj, generátorszíj, hengerfej tömítés, 4 db. kipufogó szelep (mert elgörbült), meg 5 liter fagyálló. Munkadíj nincs, mert én csináltam mindent.Azok az árak, amiket itt felhoztatok elképesztőek, főleg úgy hogy a hirdetésben láttam egy, az enyémtől fiatalabb Tháliát, érvényes műszakival 265 ezerért.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #93392 üzenetére
Ez a 25 ezer/ora rezsidij szinte altalanos a kisebb szervizeknel (motor/robogo javitasoknal is lassan ez az atlag).
Es itt nincs meg szo a nagy markaszervizekrol. Ott meg az auto eletkoratol is fugg, hogy mennyi: pl Baumgartnernel a 4 evnel fiatalbb autoknal 32 ezer/ ora, a 4 evnel oregebb valami 26-27 ezer.(hogy miert, az jo kerdes)
Hasznaltauton sok fiatal autohoz a kepekhez felszoktak tolteni a legutolso szervizszamlat, hogy az olaj/szuro csere mikor hol lett megcsinaltatva. Na ott van hogy kikerekedik a szemem. A legutobbi egy 4 eves Mazda CX-5 "nagyszerviz" szamlat lattam, szurok csereje, olajcsere illetve "atvizsgalas" = 180 ezer. -
válasz
Zoli bácsi #93394 üzenetére
Sajnálatos élethelyzet, amin mindannyiunk átesik előbb vagy utóbb, nem lehet sajnos elkerülni.
A kocsi részét illetően meg írtam korábbi hozzászólásba is, hogy csak vezérlést vettem alapul, plusz a szélvédőt. Mert arra akárhogy nézzük is az összeget bizony sok. Viszont ha voltak egyéb dolgok is, pláne olyanok amikről még te sem igazán tudsz, akkor nyilván már más a helyzet. Mondjuk egy 450 ezres tételnél én már részletesen szeretném tudni, hogy mire fizettem ki.
Viszont: Az adott élethelyzetben valószínűleg (biztos) én sem azzal az összeggel foglalkoztam volna, pont nem érdekelt volna, teljesen úgy lettem volna az egésszel mint te. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
sityupityu #93392 üzenetére
Az biztos hogy mennyit fizettem, de az nem, hogy mit javítottak. Beadtam, hogy javítsanak meg mindent, fater elspórolt mindent úgyis, akinek idősek a szülei, érti miről beszélek.
Mire szervizbe adtam (lefoglalt időpont műszaki előtt), az öreg kórházba került, szívkatéterezték, szóval futkostunk minden nap a kórházba, készen lett az autó, kifizettem, onnan is rohantunk Győrbe.
Ismerős a szerelő. Kisváros vagyunk. A szerelő sógora kollégám. Covid idején én vittem el az édesanyját, nem volt annyi oxigén ami elég volt neki......
Én megbízom benne. Tudom, hogy egyeseknek furcsa lehet. Már nem is hív fel, ha bármilyen gonddal odaviszem az autómat, aztán találnak valami más hibát, megjavítják.Volt hogy olajcserére vittem az Ignist, aztán hívtak, hogy valami koppan a futóműben, megcsinálják-e. (Hát persze)
Anyámmal megbeszéltük akkor, ha már kórházba van az öreg, rendbe kell rakatni az autót, ugye az volt javítva eddig, amit muszáj volt.
Elmondtam a szerelőnek, hogy nézze át, mindent csináljon meg, ezt az autót most szervizelték először ők, fater falubéli Mekkmesterhez hordta (tényleg ez a beceneve).
Szóval szerelő hozta a listát, mondtam, nem érdekel, majd fater úgyis bejön mit csináltatok rajta, lényeg, rendben van? Kifizettem, felmentünk vele a kórházba. Öreget tolták ki a műtőből, az volt az első kérdése, kész-e az autója. Kész. Hazavittem neki, csurig tankoltam, lemostam, betettem a garázsba, ha jön haza, ott az autója... Nem jött.Én meg nem jártam a kocsi után, hagyatékig, majdnem fél évig állt is.
Őszintén megmondom, nem tudom mennyi a szerviz óradíj. Van szerelő kolléga, igaz nem dolgozik a szakmájába, mikor EGR szelepet cseréltek, azt mondja olcsón megúsztam.
Szóval nem jártam utána miket javítottak, vízpumpára, fékolajra emlékezem, meg mintha valami olajszivárgást említett volna a mester, talán főtengely szimering csere is volt....Én bízom a szerelőben.
Kisebb dolgokért (átgumizás, felnin vannak a téli-nyári gumik) nem is szokott pénzt kérni. Odaviszem az autót a nagyobb dolgokért is.
Szóval én biztos vagyok benne, hogy nem vágtak át. Ha igen, lelke rajta. -
-
válasz
nyogo83 #93383 üzenetére
Tegnap autószerelésben voltunk mi is. Besegítettem a szerelőhaveromnak, próbáltam a keze alá dolgozni, hogy haladjunk így szombaton (saját autóm volt). Megemlítettem neki a ezt a thalia-s sztorit amit Zoli bácsi írt. A haverom összeszámolt mindent egy körülbelüli kiskereskedelmi áron. Kb mindennel direkt fölé lőtt az árral kapcsolatban minimálisan, plusz még egy olajcserét is beleszámoltunk. Nem, nem felejtettük ki a hűtőfolyadékot sem.
A lényeg, hogy felfelé kerekítve 200 ezerbe kijött bőven az egész anyagköltség. Hozzáteszem, hogy a szélvédő már a berakási költséggel együtt szerepel ebben az összegben (utángyártott szélvédő), amiről telefonon egy másik szélvédős ismerősömmel egyeztettem, hogy kb mennyi lenne.
Maradt tehát 250 ezer forint a munkadíjra, ami csak a vezérlés cserére plusz az olajcserére van. Ha azzal a maximális 25 ezer/óra órabérrel számolunk amit leírtál, akkor kijön az összeg. De úgy, hogy a szerelőnk 10 órát eltöltött a vezérléscserével plusz az olajcserével.
Nem akarom feszegetni itt ezt a témát, ráadásul off is, csak gondoltam elmesélem hogy mire jutottunk az ügyben kompetens emberekkel egyeztetve.
Tudom, hogy milyen világban élünk, és akkor ez még sehol sincs pl az építőiparhoz képest. -
#TOTTI
őstag
Ez még dús, ugyan nyélen maidnem jó a karburáció, de közepe alja nem stimmel még, nem tudom mitől lehet, még akár az is, hogy egyik oldalon a felömlők másikon a kipufogás van. Nincs kiégve a gyertya, alapvetően fekete, egy kis részen kezd barnulni, de ez nekem még dús, hétköznapokra is, nehezebb indulást, dadogást okozhat.
-
Gabis
őstag
válasz
#TOTTI #93389 üzenetére
Szia! Kíváncsiságból kérdezem, hogy mitől van, hogy a gyertya elektródánál ahogyan nálad is látszik, az egyik oldala kicsit bordósabb a másik fele feketés, vagy világosabb (szürkésbe hajlik)? Ilyenkor hogyan vizsgálod a gyertyaképet? Azt olvastam, hogy ez a bordós színt az olajban lévő összetevők is okozhatják. Nekem is inkább bordó, mint szép barna.
-
#TOTTI
őstag
Első start: [link] Mondom veszi a lapot, kicsit árad, de menetképes. Na hát nagyon nehezen dolgozta el a naftát, de szépen ment, ugye tartott gáz nem játszik, majdnem alap áttétel van, de 98 gps is elérte, ez még csak a kezdet. [kép] [kép]
Hajtás elsőre eltalált, ha beleszámolom, hogy a szegényedéssel még erősödik majd. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #93387 üzenetére
Hazafelé volt még egy villamospótló busz is...
-
válasz
macilaci78 #93386 üzenetére
Ez már a motor bosszújának a kezdete.és ki tudja, hogy mi jön még. Valami nem oké azzal a robogóval...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
macilaci78 #93374 üzenetére
Jó előérzetem van. Letettem a motort, a busz meg pár megálló után megállt, elfüstölt.
-
válasz
nyogo83 #93383 üzenetére
"A gyarinak meg ugye ismerjuk az arazasat, pedig egyik autogyarto se gyart se csapagyat, se vezermuszijat"
De jó, hogy ezt leírtad, mert pontosan így van. Plusz még egy rakás más alkatrésszel is ez a helyzet.
(B)(/B) "Lattam mostanaban "kis szerviz" szamlakat, sima olajcsere, szuro cserek 100e korul allnak meg"
Nemrég volt egy lamborghini huracan-ról videó, pont olajcsere miatt vitték oda. Szerintem ott nem fizettek annyit. Pedig ott tényleg nem olyan egyszerű egy olajcsere, alulról lehet csak fölnyomni...Ok, de legyen ott annyi, ott még lenne is alapja...de egy mezei autónál....Sajnos nagyon nagy átb@szások mennek a szervizekben. Plusz még örülhetsz ha tényleg ki lett cserélve az olaj, vagy olyanra ami belevaló.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #93382 üzenetére
En mar nem lepodok meg. Maszekok (nem nagyobb markaszervizek) is 20-25e rezsioradij alatt nem dolgoznak, sokan mar utangyartott alkatresszel nem is vallalnak javitast, csak a "gyari" alkatreszekkel. A gyarinak meg ugye ismerjuk az arazasat, pedig egyik autogyarto se gyart se csapagyat, se vezermuszijat
Bardi/Unix teliarbol sokszor 10-20% kedvezmenyt adnak at.
Nemreg voltam klimat toltetni egy kozeli szervizben (3 beallos eleg jol porgo regota mukodo szerviz), egy jo orat beszelgettem a szervizvezetovel.
Ok mar nem vallalnak el javitast, csak gyari alkatresszel. Lattam mostanaban "kis szerviz" szamlakat, sima olajcsere, szuro cserek 100e korul allnak meg
En is sokallom, mert vagy magam csinalok mindent, vagy ismeros segitsegevel igy szemelyes tapasztalat kiesik. -
válasz
macilaci78 #93381 üzenetére
Én egy Thalia-hoz mérem, és szerintem igen is sok. Mondom ezt úgy, hogy azért forgok ilyen körökben, jól ismerem az árakat stb...Egy szög egyszerű első szélvédőről beszélünk amiben nincs semmi (minek kéne gyári?). A vezérlés alatt meg csak a vezérlést értem, mást nem. Ha ezt vesszük, akkor munkadíjjal is sokallom. Aztán meglehet, hogy csak nekem vannak túl jó kapcsolataim, de szerintem nem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #93380 üzenetére
Én annyira nem. Szélvédőcsere ára függ a szélvédőtől is. Legolcsóbb Pilkington és a gyári között van árkülönbség. Ha a 20 éves vezérlést cserélték le, valószínűleg mással is foglalkozni kellett.
-
válasz
Zoli bácsi #93378 üzenetére
"Na, egy éve műszaki vizsga, szélvédő csere(repedt volt), vezérlés(gyári volt benne 20 évesen), vízpumpa csere: 450e"
Kicsit sokallom erre a 450 ezret...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93378 üzenetére
A rezonálás lehet, összefügg a hátsó keréknél tapasztaltakkal, vagy a motor állapotával. Lehet, egy szilent ment ki. Mindenképpen új tünet, kesztyű nélkül tűnt fel a 35°C-ban, ilyen felhasználás tavaly nyáron volt utoljára, sok km-rel ezelőtt. De már kesztyűben is érezni.
Nem gond a csontváz (elméleti síkon), szeretném kiseperni a szekrényt. Ezért is foglalkozok az olajfogyással, mert amúgy a használatot nem befolyásolja.
Első fékbetét valószínűleg cserés. Nem tudom megítélni, de a tárcsának nincs válla. Viszont 10k km-t elment alattam zömmel városi felhasználással. Nem lennék meglepve a tárcsacserén.
Azért locsolom rá a lóvét, mert tetszik (nem külsőre
) , hosszútávra tervezek vele, szóval alattam fog megtérülni a ráfordítás, nem más alatt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93377 üzenetére
Nem tűnik olyan veszélyesnek amit leírsz.
Kormány rezonálás lehet csak apróság, centírozni kell, vagy gumiba lehet szálszakadás...Nekem ha megpakolom a hátsó dobozt, akkor is szitál a kormány.
Ha szétszedik az egész hajtást, az lehet inkább veszélyes, hogy ilyenkor szokott kiborulni a csontváz a szekrényből, szóval előkerülnek az akkor már ezt is ki kellene cserélni dolgok. Első fék néha cincog....Nekem is.És semmi baja. Max egy fékbetét, ide.
A baj az hogy ló.. őőőőőmajdnem kimondtam, szóval semmit nem ér a pénzünk.
Tudom, neked nem vigasz. Elmondom: Egy éve meghalt apám, nem volt a Renault 1,5DCI Thaliájában 100e. km, 2005-ös amúgy. Anyám nem vezet, 80 éves, megtartottam, klímás, kb annyit eszik mint a robogód....
Na, egy éve műszaki vizsga, szélvédő csere(repedt volt), vezérlés(gyári volt benne 20 évesen), vízpumpa csere: 450e. Elkezdtem hajtani, hibakódok, végén EGR szelep csere, izzítógyertyák stb. Ja, és új 72Ah akku bele, én is ráköltöttem 250 ezret.
Mennyi is az, vagyis mennyit ér az autó? Ugyanaz a szám jön ki kb.
Ez egy ilyen sport, használt jármű akkor is lutri, ha ismert minden előélete, csak ennyit akartam belőle kihozni, és nem panaszkodni.
Jó pihenést Dániába, azt mondják arrafele is nagyon meleg van. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #93374 üzenetére
Kivancsi vagyok mi lesz a szakinal. Az uj tunet meg valoszinu valamelyik csapagy a kihajtasban. Az apro tetel lesz a tobbihez kepest.
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93373 üzenetére
Jó buli, imádom, főleg most az eredményt. Ez kipkopp nagyon jól sikerült, gondosan gondoltam össze, vashengerezés teteje. 14-15 lovat és 120 feletti végsebességet várok. Levegős pedig azért, mert hobbi járgány, sokat lesem az égésteret. Ha új elemekben gondolkozol privátban kérj árat, szerencsére van kontaktom, különben millió felett járnék, már ezzel is.
-
macilaci78
nagyúr
Nekem meg szurkoljatok! Holnap munka után leadom az Sh-t a szakinál, aztán vasárnap megyek Dániába szabira.
Egyrészt legyen kész, mire visszajövök (20.-án érkezek), másrészt nem baj, ha a malacperselyt nem kell eladnom hozzá.Van két új tünet. Rezonál a kormány, legalábbis kesztyű nélkül már-már zsibbad a kezem rajta. Valahol a kihajtás környékén valami nem kerek: gyorsításkor, lassításkor olyan hangja van, mint amilyenre egy Skoda trolitól emlékszem és mellette néha csörög is.
Ja és első fék is cincog néha...
17.250 km kb.
-
válasz
#TOTTI #93372 üzenetére
Szép. Én három-négy éve direkt vettem egy aerox-t, hogy még egy nagy projectet megcsinálok (egy kajak high end tuning lett volna, kerül amibe kerül), de egyszerűen nincs időm rá. Illetve lenne, de azt meg inkább a többi meglévő dolgaimra/hobbira fordítom, megy úgy általában az életre...Pedig a hengert és a főtengelyt leszámítva minden meglenne hozzá. A régi társaságom közül lenne egy cimborám aki apránként megcsinálná helyettem, de az meg nem az igazi.
-
Zoli bácsi
őstag
Érdekességképpen, kis Youtube videó ajánló, részemről.
Németh Kornél összehasonlítja az eredeti Simsont a "Kínai Simson"-jával: [link]
Ugyanilyen hőfokmérőm volt a Simsonon, TSz-ből szereztem, azt hiszem traktorbóllopták kiőőőőő...szerezték nekem. Jó volt, megállás után szokott feljebb menni a hőfok.
Később átkerült a Trabantba a mérő, annak mentette meg a motorját. Katona voltam, apám keverte ki orosz benzinből (Fertődi szovjet laktanya mellett lakott a nagybátyám) a keveréket. Bár a hangján nem vettem észre hogy baj van, a hőfokmérő szó szerint kiakadt, öntöttem olajat a benzinhez, egyszerre helyreállt a hőfok.
Ha valaki tud szerezni, talán ma is hasznos lehet léghűtéseshez. A bordák közé be lehetett szorítani a patront.
Winkler Robi tesztelt egy 350-es Royal Enfieldet: [link] -
hroberto
veterán
válasz
Zoli bácsi #93366 üzenetére
200-as ez is.
-
Gabis
őstag
válasz
hroberto #93365 üzenetére
Erről rögtön Kopasz videója ugrott be. Gratula hozzá.
-
hroberto
veterán
Üdv mindenkinek! Ő az új játékszer. -
#TOTTI
őstag
válasz
Zoli bácsi #93359 üzenetére
Nekem egyszer ráverték a kerékőrt, le kellett fúrni
, mert olyan volt ami teljesen lapos, eredeti GM, 4 horony volt benne. Természetesen a ráütésben a kerékőr kulcsa is eldeformalódott, amit 130 euro újra kérni, 60 ezres buli volt 2016-ban leszedetni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bytesizelife #93360 üzenetére
Persze, minél nagyobb a tartomány, annál pontatlanabb. A személymérleg is kb 60-80 kilógi +/- 1kg, felette már +/-2 kg. Nálam a kocsin a eghúzási nyomaték valami 92-110 Nm között van. Belövöm a Möllert 100 Nm-re és kb 100 km után ellenőrzöm. És ez már mennyivel precízebb, mint kézzel csak úgy érzésre meghúzni, pedig régen nem is hallottunk nyomatékkulcsról, most meg ott is megveheted, ahol a parizert.
Amúgy igen, a gyakorlatban a mérlegsúlyok pakolgatása sokkal pontosabb.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93359 üzenetére
A Kián kb 100 Nm-rel kell meghúzni a kerékcsavarokat. A gumistól úgy hoztam el, hogy 180 Nm kellett lelazítani őket!
Még jó, hogy megnéztem.
Anno a TSZ-ben a égkulccsal tették fel a Barkas-ra is a lemezfelniket, csak nem állították át a nyomatékot. 1600 Nm, a felnin lévő bütyköket meg síkba húzta.
A Passatba nekem is ezért volt még egy-két relé, meg szerszám is amolyan rontásűző amulettként. Én nem értek hozzá annyira, de ha szerencsém van, olyan áll meg segíteni, aki igen, akkor legalább az alkatrész, szerszám ne legyen gond.
-
válasz
macilaci78 #93355 üzenetére
A mérleg erre sajnos alkalmatlan. Külön kunszt olyan rugót készíteni, aminek a rugóereje minden tartományban pár százalékos tolerancián belül van. Tegyél bele egy random rugót egy nyomatékkulcsba, akaszd rá egy digitális nyomatékkalibrátorra, aztán nézd meg, milyen értékeket produkál. Rá fogsz jönni, hogy ez a módszer leginkább csak elméletben működik.
(Az Aldis kacatok sem érnek semmit, egyébként. De még a Proxxon is csak bizonyos tartományokban pontos.) -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93358 üzenetére
Na jóvan ám...
Számolgattok itt nyomatékot, gumiszerviz meg légkulccsal úgy ráveri a kerékanyákat, hogy nem lehet lelazítani.....
Még a Ford Transit mentővel defektet kaptunk, kerékanyakulcsra lett téve egy kb. méteres hosszabbító szár. Az akkori 135 kilómmal ugráltam rajta, meg se mozdult, egy sem.
Azért aki fakezű, meg precíz, és szerelget, nem árt otthonra, nem akkora ár a mai világban.
Én beszereztem sok mindent, nyomatékkulcsok, szerszámok (nem alap LIDl-es, kissé drágábbak pl. Extol krova készlet), kompresszor... még inverteres hegesztőm is van.
Sokszor nem is én használom, hanem van sok kolléga, akik tényleg értenek valamihez, autószerelő, gépszerelő..Aztán reggeli lelépéskor egy kávéval odacsalogatom őket. -
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #93357 üzenetére
Miért?
Kiszámoltam, hogy az autó kerékcsavar meghúzási nyomatékával és a gyári kerékkulccsal bőven jó, ha az Asszony rááll a kulcs végére. Mérnök, szakmájában is dolgozik, szóval megy neki a gépészet.
-
válasz
macilaci78 #93355 üzenetére
Na elmész te...
-
macilaci78
nagyúr
Ha hozzáférsz, akkor elég egy adott hosszúságú racsnis szerszám és egy horgászmérleg.
1 méteres vízszintes erőkaron 1 kg tömeg 10 Nm forgatónyomatékot ad (a kart 0 tömegnek tekintve).
33 centis karon 3 kg kell ugyanehhez, 2 méteres karon 0,5 kg, stb... A linkelt mérleg 10g pontossággal operál 45 kg-ig. 3 méteres karral 135 Nm-ig elvagy 0,003 Nm pontossággal. -
-
zombei
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #93351 üzenetére
Igen, ha mindent le akar fedni az ember, akkor kell a kettő. Egy kicsin én is gondolkodtam már, mert csak nagy van, de eddig bevált a "csukló newtonméter" is.
-
dond
csendes tag
Mit lehet akkor tenni, ha a vázban (Scarabeo 50) lévő alsó kormánycsapágy csésze (új RMS) gyakorlatilag kézzel bedobható és kiesik magától a vázból? :(
Megpróbáltam így összerakni, persze maradt a kotyogás, a gyári is könnyen jött ki belőle szétszedéskor, ropogás/kotyogás miatt szedtem szét, két golyó törött volt alul ill. kicsit ki volt verődve az alsó csésze, ezért döntöttem a teljes csere mellett.
Van erre vlmi praktika? Hézagolás ragasztás? Próbáljak Buzetti szettet hátha? Köszi! -
Zoli bácsi
őstag
Én kettőt vettem, egy olcsó ALDi-s, azt hiszem 40-210 Nm
Meg egy "gyengébbet" rendeltem netről, ez meg 10-60 Nm
Kettő együtt volt talán egy húszas, nagyjából mindenre elég. A kisebbet használom sűrűbben, vagyis használtam, olajleeresztő csavarhoz.
Iszonyú fakezű vagyok, mindent képes vagyok túlhúzni, megtépni.
De mivel megint garanciális a motorom, szervizbe kell hordani úgyis...
Uh, júliusba szoktam vinni, ezt idén el is felejtettem..... -
NYPD
aktív tag
Jó téma, én is kérdeznék egyet, általános szereléshez, ami kb lefedi a motor összes alkatrészét, milyen tartományú nyomatékkulcsot érdemes venni?
-
vendingo
veterán
válasz
macilaci78 #93347 üzenetére
ChatGPT
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Yamaha BWS hátsó kerékcsavar meghúzási nyomatéka mennyi?
-
Beretvás
veterán
Én is haladgatok a Derbivel közben.
Kiderült ,hogy egy malossi henger van rajta, feltehetőleg 80 as mert 1 gyűrűs, mérni nem tudom csak láttam a kipufogó nyíláson át, bár ettől még lehet 70 es is..
Kellene rá egy gianelli rezó..
De így is jól húz megy 75 öt...pont elég városba még sok is.. Gumi kell még rá hátra, Mi lenne ajánlott? melyik gyártó??
-
thomas76
csendes tag
Sziasztok!
Mi okozhatja a. Variátor összerakásnál a főtengelynél hogy a variátor -szij-alátét sorrend után a főtengelyen megmaradó rész nem párhuzos(az alátét nem tud párhuzamosan felfeküdni......
Igy a főtengely csavar alatti záróalátét már alig tud felfeküdni a főtengelyre.....nem értem,minden szépen felfekszik,mégis ezt látom.....
Mi lehet az oka? -
Madball
csendes tag
Ha szeretnék "asztalon" beindítani egy fekvő mina blokkot, milyen kiegészítők kellenek mindenképpen? Én ezekre gondoltam, de lehet, hogy kihagytam valamit vagy feleslegesen vettem fel:
- benzintank (keverékkel, így nem kell olajpumpa és cső, tartály)
- CDI
- gyújtótrafó (kábellel, gyertyával)
- fesz.szabályzó -
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93336 üzenetére
Újat már venni nem lehet, csináltam.
Olyan apró "hibái" vannak, hogy teleszkópolaj nem biztos, hogy egyforma a két szárban 10-15ml eltérés, de szépen mozog. Dobfékbetétbe beszintereztek, azt majd egy regi betéttel koptatom tovább, már higítóval, meg drótkoronggal igyekeztem leszedni. Ill. az első elemnél nem fog egy csavar. Ezen kívül még nem tünt fel semmi még, kipkopp. Ledes indexemnek túl nsgy elötét ellenállást tettem az csere, vagy ledes relé aliról jön elvileg. Minden elektronika megy, igaz önindító nincs.
-
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93321 üzenetére
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93332 üzenetére
-
Ahogy nézem a mi fórumunk egész jól megúszta, kb csak pár nap úszott el...
-
fradi81
veterán
Hali, nálam is hasonló volt a liberty kereke, csere lett a vége. Állítólag nem csapágyas volt és nem volt javítható.
-
-
#TOTTI
őstag
Tegnap elött mondom ellenőrzöm a szikrát, kézzel áthajtogatva inkább nem volt mint igen. Mondom teszek bele benzint, aztán rárugok. Első rugásra full metelt a benzincső, másodikra a karbi, ráhúztam a szivatót, harmadikra indult is. Óriási meggyugvás.
[kép] -
Gabis
őstag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Üzemmeleg állapotban (ilyenkor se mindig, de elég gyakori) mikor indulnék akkor pici gázon nem akar meglódulni, csak ha jobban odahúzok neki. Karburátor közeli dologra tippelnék, mert ha a hajtásban lenne gond akkor a fordulat nőne hallásra, de lehet téves a logikám. Elég zavaró a dolog, és olykor veszélyesebb szitukba is bele tudok keveredni így. Hidegen szépen megindul, csak bemelegedett állapotban produkálja, ahogyan említettem is.
Előre is köszönöm a tanácsokat. -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Tesómnak van egy Suzuki TSR 125 motorja. Sehol nem kapni hozzá kiegyenlítő tartályt. Ami rajta van, próbáltuk 100 féle képen megragasztani, de mindegyiknél szivarog. Valakinek esetleg ötlete, vagy esetleg egy jó bontós kontaktja? Az Oem-Parts- felejtős, már ők sem tudnak rendelni -
#TOTTI
őstag
válasz
macilaci78 #93312 üzenetére
Ülés van, de kipufogó még nincs (befoglalva már be van a nagykerben).
Jobban szeretem ha egy felé állnak (jobbra), indulás elött úgyis mindig nézek nyomást.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #93306 üzenetére
Igen, elég nagyot fejlődtek a kínaiak, elég, ha csak megnézzük a most meg a 2 évvel ezelőtt kapható pl. villanyrollereket.
Érdekes lehet(ne) elszöszölni ezekkel a motorkákkal azért.
Még a márkát sem tudtam beazonosítani, de valami keeway előtti vacaknak tűntek.
ez az "eagle" márka valahonnan ismerős. -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, egy kis Érdekesség:
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Eladó Philips EP3510/00 3100 series Automata eszpresszó kávéfőző, klasszikus tejhabosítóval
- Klarstein Aero Ring Smart 9000 BTU Mobil klíma
- Balatoni álom - saját kép - 40x60 - akrilüveg fotó, keret nélkül, éltartóval
- Általános igazgatóhelyettes tábla üvegből eladó
- ELADÓ EGY MEGKÍMÉLT CSEPEL BLACKWOOD A1 KERÉKPÁR
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest