-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
subrobi220
csendes tag
Sziasztok! Főtengely csapágyat és szimeringet cserélek a kis jog robogómban.. Főtengelyt kivéve észrevettem hogy sérült. Pont a szimeringnél. Kokányolás satuval ..
Lehet ezt javítani/polírozni esetleg?
-
válasz
dinnye2023 #93487 üzenetére
Ezt intézzétek privátban.
Köszi. -
HermannG
csendes tag
válasz
dinnye2023 #93480 üzenetére
Szia, nekem kellene hogyan tudjuk megbeszélni van Pakson ismerősöm ...?
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93484 üzenetére
Kínosabb lehet egy cégnek az ügyvédnél, ha az elégedetlen ügyfél telesírja a fórumokat a panaszával, leendő vevőket eltántorítva a vásárlástól. - Ez csak bosszú, munka van vele, de motort nem adnak érte.
Több lehetőség is van.
- Az importőrnél vette a motort...
- Az importőr nem tud a problémáról, nem kértek tőle alkatrészt, stb. Ez ciki a szervizre, kereskedésre nézve.
- Az importőr tud a problémáról, mégsincs még megoldva. Vagy lesajnálja a végfelhasználót, vagy nincs megfelelő gyári támogatás. Ezzel viszont már tényleg nem csak a párnát van értelme telesírni, hanem a netet is. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #93483 üzenetére
Nem rossz ötlet az ügyvéd sem, de ami még eszembe jutott, hogy telefonon (határozott hangnemben) panaszt tenni az importőrnél. Bár nem találom ki a márka nagykereskedője, de biztos vagyok benne, hogy intézkednének, a jó hírnév miatt is.
Kínosabb lehet egy cégnek az ügyvédnél, ha az elégedetlen ügyfél telesírja a fórumokat a panaszával, leendő vevőket eltántorítva a vásárlástól. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #93479 üzenetére
Ez gumiszabály, "törekednie kell" és utána is tájékoztatási kötelezettséget ír elő.
Én nem egy nagypofájú cimborát kerítenék, hanem egy nagypofájú ügyvédet, kifizetni neki az 1 órát és beküldeni, hogy csapjon az asztalra. -
#TOTTI
őstag
Kis videó, hajtás elemeket még fogok cserélni, illetve alapjárat körül még dús volt itt, de alapvetően rendben lesz.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Zoli bácsi #93479 üzenetére
Aprilia, 1 évesen vettem a fiamnak volt rá érvényes gari, és 100km után elkezdett fura hangot adni, addig nem volt semmi még én is kipróbáltam. Persze azóta vettem egy vatta új gépet különben a fiam egész nyáron nem motorozott volan. Gondolhatod 16 évesen első motor esetén minden perc számít. Minden esetre nem sürgős, de le akarom zárni az ügyet már humánus keretek között. Még adok egy kis időt az ügynek.
-
dinnye2023
csendes újonc
Van egy vadonatúj Naraku kipufogóm, Liberty 50 2t-re. 5 mp-et volt fenn a motoron, de mivel pár mm hiba volt a könyökben, és annyira közel van a henger kipufogó csonk az alvázhoz, hogy semmilyen módon nem tudtam felszerelni. Kifújt, rettenetesen hangos volt. Próbálkoztam minden átalakítással, de nem sikerült, nagyon szűk a hely. Vettem egy Giannelli-t, jó lett. Akinek kell, ingyen adom, vagy 1 hét múlva kidobom.
A fényképen az átalakítási próbálkozáshoz használt anyagok is rajta vannak. Helyileg Pakson található. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
Khaosz55 #93477 üzenetére
Google találat:
"A jármű garanciális javítása a Magyarországon érvényes jogszabályok szerint legfeljebb 15 napon belül elvégezhetőnek kell lennie, azaz a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy ennyi időn belül végezze el a javítást. Ha a javítás ennél tovább tart, a vállalkozásnak a 15. napig tájékoztatnia kell a vásárlót a várható javítási időről. A javítás időtartama meghosszabbítja a jótállási időt. "
Ha csendes, visszahúzódó típus vagy, akkor keress egy nagypofájú cimborát, menjetek be, és ha nem is perrel fenyegetőzni (elsőre), de határozottan álljatok ki amelett, hogy jogi útra terelitek a dolgot, ha nagyon hamar nem történik semmi.
Ha garanciális, akkor már kapni kellettél volna rég egy új gépet, legalábbis ha nem tudják javítani.
Milyen gép amúgy? Mert mostanában úgy tűnik, a Keeway/Benelli is odafigyel a dolgokra, minap olvastam (FB zárt csoportunkban), hogy Benelli Imperiale motorban sovány malacvágtában blokkot cseréltek gariidőben. (A garis szervizen fordítva tették be az olajszűrőt, beállt a blokk. Ezt írta a tulaj, de miért ne így történt volna) -
macilaci78
nagyúr
válasz
Khaosz55 #93477 üzenetére
Motoros topikból az jött le, hogy 1-2 hónap után fogyasztóvédelem, ami a békéltető testülethez küld. Ők ajánlanak egy 6 hónap kompromisszumot és utána lépnek még egyet.
Komplett cserét nem fognak felajánlani. Amennyire megdrágult a sztori gariidő alatt is, inkább visszaadja a pénzt és elad egy új motort drágábban.
-
Khaosz55
addikt
Szisztok, egy kérdés. Ha garanciális szervízen van a moto motorblokk hibával akkor mennyi idő után kérhetek komplett motor vagy motorblokk cserét? Közel 6 hónapja van a szervízben. Igérgetések netovábbja zajlik sajnos.
-
KTMHobby3
tag
Megértelek.
Én is ragaszkodnék a gyári mérőhöz, még ha kicsit csal, akkor is. Az én motoromon pontos volt, de sajna tönkrement. Mivel egy veterán motor, ezért nagyon nehéz lett volna beszerezni eredetit. Ezért döntöttem a bicikli óra felszerelésén. Ez pontos, mutatja az időt is, a megtett km-t, a max sebességet, stb. Mivel egy használatos motorról van szó, nekem fontos hogy jól működjön. Sok mindent átalakítottam rajta a használhatóság és a biztonság érdekében. Jó érzés motorozni rajta. -
KTMHobby3
tag
Ha pontosan akarjátok mérni a sebességet tegyetek fel egy bicikli órát.
-
Gabis
őstag
-
Gabis
őstag
Túrom a netet, és az előző hsz-ben linkelt oem-parts-os képek illetve itt is hasonlóak.
Amit a sajátomon látok, azon pedig a ház is olyan fényes mint a forgó rész, illetve a műanyag sapkával fedett lyuk nyaka is hosszabb, ilyet pedig ebay, alibaba stb. oldalakon látok.
Ilyen az enyém. A zacskó, matrica minden stimmel pedig.
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93459 üzenetére
-
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93455 üzenetére
Volt ma egy hosszú szakasz, ahol max gázon habár az óra 80- ig van skálázva kb. 95-nél lehetett a mutató
Bíztam benne hátha lehet kezdeni valamit vele, mert ha elvileg egy gyári ilyet produkál, akkor merre menjek? Egy bontott ki tudja meddig bírná még, ha egyáltalán találok. Kicsit dühítő, de ez van. Ráadásul ahogy néztem, a réginek lehet csak annyi baja van, hogy a négyzet végű bowden vég ahogy becsatlakozik a csigás meghajtóba, az kopott majdnem kör alakúra. -
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #93454 üzenetére
Az eltérés az "eltérés"!
Az én motoromnál nem volt, de tudtommal ez még a Simsonnál sem volt.
Miért kellene elfogadni? -
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #93451 üzenetére
Teszek még pár teszt kört, de az előző csiga kb. a mostani felével mutatott csak többet.
-
Zoli bácsi
őstag
Na, 2 éves szerviz letudva. Iszonyú erős déli szélben indultam, délben. De még egy órakor is déli szél fújt...
Utoljára ekkora szélben a robogómmal mentem, tartottam is ettől az úttól. Az igaz hogy ennek a motornak alig több a végsebessége mint egy 125-ös gépnek, de azért a nyomaték nem hazudik. Mikor kanyar után szembe kaptam a szelet, alig fogta vissza a motort, inkább az oldalszél volt veszélyes, de itt most előny volt a motor 200kg feletti tömege.....Meg a kifejlett apa testtel rendelkező pilóta.
Kicsit azért dobta az oldal szél, de nem volt veszélyes, autósok is megfontoltabban közlekedtek.
0,7 órát számláztak szervizen, pedig benn volt kb egy órát a motor.
Anyaggal, munkadíjjal 30 ezer pár száz ft volt. Abszolút elégedett vagyok.
Megdicsérte a szerelő, meg a kereskedés tulaja is a motort, hogy ennek van gazdája, kivételesen rendben van tartva. Mondtam, a 21 éves autómnak is a csodájára járnak, ez ilyen fejbaj nálam.
Meglepődtem, Soproni Salamon motornál már csak kínai motor van, japánt nem is láttam. Úgy látszik ez megy. Beleszerelmesedtem egy piros Benda Chinchilla motorba.
Nagyon tetszik, széles gumik, ez kell(ene) nekem.
Tudom hogy nem szabadna, de felül egy szál póló volt rajtam, úgy motoroztam aztán így is izzadtam, valósággal forró szél fújt.
Na, lehűlök kicsit, meg a blokk is, aztán megyek takarítani. Bizonyíték van rá hogy az olajcserét tutira elvégezték.
-
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Scarabeo-hoz vettem egy eredeti km meghajtó csigát az oem-parts-ról, de legalább 15 km/h-val többet mutat GPS-hez mérten. Lehet ezt a csigás, bowden-es rendszert esetleg finomhangolni, vagy így jártam?
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93445 üzenetére
Ez rendesen meg van fújva/etetve, ha csak összedobod 11-12 le, de ha rendesen, kimarod a blokkot, portolod, kompresszióra fokolásra oda figyelsz 16 le is kijön az amúgy 14 le hengerből. Hajtás hangolás mega karburáció 1-2 óra alatt megvan. Igazából kimegyek a városból ellövöm neki, kanyargok párat aztán haza. 10 literes fogyi nem enged nagy távokat.
Nekem ez csak egy bakancslistás tétel, nem közlekedési eszköz.
A biztonságról:
Felújított első teleszkóp Malossi by Paioli, hatsó teló új YSS, első féknyereg is új, fém fékcsővel, polini betéttel, hátsó dob is EBC Racing kevlár. Dobfék még 50-nél is blokkol. Emellett minden csapágy cserélt a blokkban, új szélesebb kormány, hogy nagyobb tempónál se kacsázzon be. Új 2025-ös gumik. Remegés és rezgés mentes minden, mind egy japán 4 ütemű.
viszont kva hangos, nyakukat behúzzák néha az autósok.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #93443 üzenetére
Mondjuk azért a tunying téma is lehet két esélyes. Az egyik maga a hobbi téma, hogy mit tud az ember kihozni a vasból. A másik meg mondjuk az, ami itt sokaknál, meg nálam is volt, hogy biztonságosabban, vagy sokkal inkább élhetőbben tudjak közlekedni. Vagy épp mindkettőből egy kicsit (mint nálam is).
És nálam az egy dolog, hogy végül 100-110 volt a vége a vasnak, de ez tényleg inkább már csak mellékes eredmény volt. A lényeg a gyorsulás és a hegymenet volt.
Mondjuk a hobbista énemnek azért jól esett, hogy mit értem el. -
válasz
Beretvás #93441 üzenetére
"Mondjuk itt nem tudom mi vele a cél ez igaz."
Nem munkába járós motornak csinálja. Ez egy hobbi. Amit bár már nem annyian űznek mint kb 15 évvel ezelőtt, de még mindig elég sokan ahhoz, hogy számos neves gyártó kínálatában ott legyenek az alkatrészek a dolgok megvalósításához...
-
KTMHobby3
tag
-
#TOTTI
őstag
válasz
KTMHobby3 #93437 üzenetére
Fizikát azért elég jól leegyszerűsíted.
Van egy maximális fordulat van egy áttétel amivel leviszed kerékre, ha ez az arány 1:13-as aránynál 80km/h variátor áttételváltozása miatt 1:10 így lesz 100km/h , na ha ezt megnyújtod 20%-al akkor 120 km/h, ha ez 100 lóerő akkor is 120 lesz a vége, de ha 16 lóerő akkor is 120. Ha csak 12 lenne akkor már küzdene a légellenálással, nem csak a gyorsulás, hanem a végsebesség elérése miatt is, de jelenleg csak a gyorsulásban szab határt, mert nyomatékcsúcson megy a végsebességig. Ha 200km/h lenne hajszolva akkor egyértelmű 50 lóerő alatt nem erőlködnék, mert nem tudnám legyőzni a légellenállás démont.
-
#TOTTI
őstag
válasz
KTMHobby3 #93432 üzenetére
Ha van egy olyan erőtöbbleted, amivel simán legyőzöd a 18%-al nagyobb áttetelhosszabbítást is, akkor ott még nem fog korlátozni a légellenállás.
Beretvás A végsebesség sok mindnent elárul a blokk általános állapotárol, erejéről, nem kell 120-al közlekedni, a másik pedig, hogy ez tuning, mi értelme, ha nem hajkurászol valamit?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Beretvás #93433 üzenetére
Egyet értek Veled. De rá kellett jönnöm hogy városi forgalomban, ahhoz hogy az életveszélyes helyzeteket elkerüljük, kicsit tuningolni kell. Tudom hogy ma még ez nem szabályos, de én is megcsináltam, mert nekem fontosabb hogy felvegyem a forgalom ritmusát és elkerüljem az életveszélyes helyzeteket. Ez persze nem sebesség hajhászás, csak alkalmazkodás a mai viszonyokhoz.
A túlzott sebesség hajhászást én se értem, ha valaki gyorsabban akar menni, vegyen nagyobb motort. -
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu #93430 üzenetére
Érdekes hogy ezt senki nem gondolja komolyan, pedig a végsebességnek a légellenállás szab határt. 40 fölött a sebesség négyzetével nő a légellenállás. Se a súrlódási, se egyéb veszteségek nem okoznak ekkora sebesség vesztést. Ezen csak egy áramvonalasabb külső segíthet.
-
#TOTTI
őstag
válasz
sityupityu #93430 üzenetére
Ilyen erővel le lehetne menni 10-es arány alá, de asszem 10.9 lesz most. Így valszeg kiadja még a matekot. Varió is saját kisérlet megint a 101, ma 11000nél volt meg. Gyári varióval ez max ~80.
-
-
#TOTTI
őstag
Mai végsebességem gyári áttétel ~1:13 aránnyal,ez az alap levegős blokk rövid áttétele, ennél 18%-al lesz hosszabb az áttetel első körben.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Zoli bácsi #93425 üzenetére
Akkor bocs. Akkor tévedtem.
macilaci78: Alattam sem volt meg a 70-es hengerig. De a tuning után akkora lett a f@com, hogy az nem közönséges.
De egyébként tényleg drasztikus változást hozott menetdinamikában. Meg fogyasztásban is. -
mumtaz
senior tag
válasz
macilaci78 #93423 üzenetére
Szerintem azért a nagy átlag nem akkora szép szál magyar legény, mint te, vagy én. Szerintem az egész topicban csak mi ketten vagyunk ekkorák. Saját paramétereimmel (akkor 191cm, 125Kg) alattam a Jetforce fogyasztott 2-2,5 litert az 50-es hengerrel sima normál poroszkálással. Bár az eltérő üzemanyag rendszer miatt stabilabb és alacsonyabb fogyasztása volt, mint egy karbisnak. A gyári értékek voltak 1,5-2 liter környékén. Ahogy felkerült rá a 70-es henger és a módosítások, akkor ugrott meg a fogyasztása 4,5-5 liter fölé. És ahogy Beretvás írta, - pláne ilyen setuppal - kéri a gázt a 70-es hengerrel.
Valahogy a pszichológiája nálam az volt, hogy azért az 50-es hengerrel is ment 70km/ó környékén, de a gyorsulása és a hegymeneti képessége nem volt jó. Az Erzsébet hídtól felkapatni a Hegyalján az erősen külső sávos tötymörgés volt és tudtam, hogy úgyis mindenki el fog menni mellettem, így nem is erőltettem. De amikor rákerült a 70-es Airsal, szárnyra kapott. Akkor én lettem a város császára. Olyan érzésem volt, hogy bármelyik hülyét meg tudom kúpolni. Adott némi önbizalmat, meg a lámpáknál "ki tudtam lőni" az autók elől. Nem az volt, hogy indulásnál biztos, hogy 3-4 autó (idióta) veszélyesen közel elhúz mellettem. És a Hegyalján is tudtam tartani a tempót. De a fogyasztása megnőtt nagyjából a duplájára. Ha épp hangulatom volt, felment 5-6 literre is.
És szerintem egy kisebb, cingárabb és könnyebb emberrel valóban simán lehetett volna akár 2 liter megtakarítás is. Szóval igen, egy SMKP fogyasztása erősen függ a lovasa testi adottságaitól is.
-
macilaci78
nagyúr
Amikor egy smkp végsebessége, fogyasztása kerül elő, érdemes megemlíteni a pilóta súlyát, homlokfelületét, ha az erősen eltér az átlagtól.
-
Zoli bácsi
őstag
Videó ajánló: [link] "Mopeddel járni VESZÉLYESEBB, mint motorozni? A szabályokat betartva IGEN! "
Röviden, Németh Kornél megy egy kört kismotorral, a megengedett 40km/h sebességgel. Aztán rendszámos motorral, ötvennel, ugyanazon az útvonalon.Videózza, kommenteli a történteket.
Csípem a srác videóit, bár szinte borítékolható mi fog történni. -
Beretvás
veterán
Jó kérdés, kopottnak lehet kopott. Azért kérdem ,hogy okosabb legyek merre induljak.
-
Madball
csendes tag
válasz
Beretvás #93411 üzenetére
70 vagy 80-as hengerrel a 70-es végsebesség kevésnek tűnik, pláne egy váltós géptől. Nekem a Trigger fojtás nélkül a gyári 50-es hengerrel tud 70-et (óra szerint 80-at is
). Ilyen tempónál a fogyasztás is meredek, szerintem valami ott nem kerek (vagy kopott a henger, vagy nagyon el van valami állítva)
-
Gabis
őstag
válasz
Honda567 #93413 üzenetére
Köszi, utána nézek amit használsz, és jelentkezem ha úgy adódik.
Nézegettem Polini, Malossi, Stage6 kuplungokat de azoknál csak a kuplung maga ált. a duplája. Ilyenkor kicsit szkeptikus vagyok, és nem akarok kétszer vásárolni ha olcsó húsnak híg a leve dologba futnék bele. Elhiszem, hogy neked bevált, és a pénztárcám is jobban örülne a Morettinek, de akkor hol van a kutya elásva? -
Honda567
tag
Szia
Nekem Jász motoros Moretti van komplett be szerelve Yamaha Neosba egybe volt szettbe harang, pofa, szijtárcsa és rugók. Egy fél éve rajta van nincs vele probléma ár értékbe nagyon jó. Ha érdekel van itt nekem tiszta új kuplung szett eladó ugyanez scarabeo-hoz vettem de nem lett fel rakva eladtam a motort. -
Gabis
őstag
Sziasztok!
Scarabeo-hoz tudnátok ajánlani egy jó kuplungot amit nem kellene x havonta szétkapni? Jelenleg rendszeresen tisztogatnom, és csiszolgatnom kell a pofákat meg kicsit a harangot, mert leüvegesedik, és rángat induláskor. A harang maradhat, vagy azt is érdemes lenne cserélni?
Előre is köszönöm -
Beretvás
veterán
Sziasztok...
Adott egy Derbi senda amin van egy feltételezhetően 80 as malossi henger. Azért csak feltételezhető mert nem szedtem szét de a kipufogó nyíláson belesve 1 gyürüs a dugó, a 70 es malossi elméletileg 2 gyürűs..
Kipufogo karbi gyári, 82 es főfúvókával.. a motor 8k fölé pörög szépen, jól megy 70 a vége kb, ezzel nincs bajom csak a fogyasztással, ami kb 7 liter körül volt utoljára.. Igaz ezt nehéz szépen hajtani mert kéri a gázt..
A gyárihoz képes ami 4-5 liter közötti érték ennyit dobna a nagyobb henger rajta?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #93409 üzenetére
Szerintem ez ugyanez a gyártmány. Ezen fel van tüntetve a gyártó:
-
Zoli bácsi
őstag
Kapuvár, Gartai napok, Veterán motor kiállítás+ felvonulás. Megnéztem, természetesen motorral...Vagyis, motornak látszó tárggyal.
Röstellem, de rövid gatya, póló..Így is folyt rólam a víz. Természetesen nem álltam be a veteránok közé, de megcsodáltam őket.
Ez az 1941-es évjáratú 200cm3-es kézi váltós masina nagyon tetszett, bár nem ismerem a gyártót:
Ennek a gépnek a gyártója az 50ccm3-es kismotorokkal hódított Magyarországon, remélem felismeri a T. társaság, hogy hívják az öregurat:
Magyar kismotor, ez tényleg idevág:
És itt a motornak látszó tárgyam, a Gartai templom oldalához volt letámasztva, hűsre, de ott is sok csodálója akadt. Akkufedél alól kilóg egy tyúkbél, rendetlen a gazda. Optimate4 töltő gyors csatlakozója. Van egy gumidugó a csatlakozó végén, alap esetben ráhajtom, majd a váz rései közé eltüntetem a madzagot..De ma meleg van na.
Szívtam egy kis benzingőzt, meg 2T kipufogó illatot, mikor elindult a felvonulás. Ezt sajnos nem tudtam elhozni, de pár képet igen. Ha belefér. -
Debilon
addikt
üdv!
átlag robogó szereléshez a Lidl-s Parkside 180NM-es akkus ütvecsavarozó elég lehet?
(főtengelyanya, kuplungcsavar, ami eszembe jut, hogy jól jöhet hozzá)
ez: [link] -
#TOTTI
őstag
válasz
Zoli bácsi #93405 üzenetére
Én meg valahol a 10. és a 20. km között vizsgálom a gyertyaképet. [video]
De csak 11000-ig van görgőzve. 1:33-as keverékkel.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #93405 üzenetére
Ez 50 évvel ezelőtt lehetett. A mai szintetikus olajokkal ez teljesen másképp van. Aztán vannak a Nicasilos hengerek, azokat nem kell bejáratni.
-
Zoli bácsi
őstag
Érdekességképp, olvasgatok sokat a neten, most ebbe futottam bele, bejáratásról: [link]
A lényeg a cikk végén van, ezt a módszert nem ismertem, de nem lehet hülyeség, ha valakinek van türelme. -
Honda567
tag
válasz
mumtaz #93403 üzenetére
Megbízható jó az Opel ha oda figyel az ember a világból ki megy nekem H astra van.
Az enyémnek a kesztyűtartó mögött a fütömotornál a zsalu
tört el keregett, zörgött belső keringetés kapcsoláskor.
Korlátozó elektronikát kellett be építeni mert gyárilag erősre van tervezve a motor el tördeli a zsalut, fűtőmotort is újat vettem az a biztos. Ez a hiba miatt már ki égett több H astra. -
mumtaz
senior tag
válasz
sityupityu #93402 üzenetére
Köszi. Mondjuk ha most nekiállnék, biztos, hogy egy ideig ülnék, hogy visszajöjjenek az emlékek, hogy mi hogyan is volt. Meg melyik hibajelenségnek mik lehetnek az okai.
Amúgy 2022-ben volt egy menetem a Jetforce-al, amikor lefestettem. Meg be is indítottam az új hengerszettel, csak ott volt a baj hozzáadott dugattyúval.
Meg egy utángyártott főtengely került akkor bele. Azóta lett gyári, meg egy gyárim van másik hajtókarral. Végeredményben mindenem meg van hozzá, csak időm/ihletem/energiám nincs belefogni, hogy összerakjam.
A másik dolog a régi Zafirámmal, de ez vonatkozik nálam szinte minden járműrvemre, hogy a szívemhez nőnek. És tényleg mindig úgy állok hozzá, hogy életben tartom őket és tőlem mennek nyugdíjba. Soha nem veszek meg semmit úgy, hogy majd egyszer eladom.
[kép] [kép] [kép] [kép]
A képekhez hozzá fűzném, hogy nagyon sokan megálltak segíteni. Volt, aki tűzoltó készülékkel és volt, aki elkezdte a szerszámaimat és gépeket kipakolni a csomiból a járdára. Mellettünk a benzinkútról is hoztak két porral oltót. El is lett lőve minden, de csak lassítani lehetett a tüzet.
A leg cukibb, ami az oltásos képen látszik egy ásványvizes flakon. Az esemény színhelyén a sarki házból egy bőven 80 feletti aranyos öreg nénike hozott egy flakon vizet segíteni oltani. -
válasz
mumtaz #93401 üzenetére
Halihó!
Tényleg rég írtál már ide.
Az biztos, hogy kétütemű befecskendezős robogót csak hozzád vinnék javíttatni
Amúgy nekem ez az egyik rémálmom, hogy kiég valamiért egyszer az autó alattam. Kamionnál régen már volt részem benne, hogy kigyulladt a háromtengelyes póton az egyik abroncs, szerencsére elég elhagyatott helyen voltam és nem egyedül. Addig mentem amíg láttam, hogy kb az egész lejött már, utána a váltótársammal meg ugrottunk ki és rohantunk hátra két poroltóval, szerencsére oltani már nem nagyon kellett semmit sem. -
mumtaz
senior tag
válasz
KTMHobby3 #93397 üzenetére
Hasonlatosak a tapasztalatok.
Évek óta magam javítom az autóimat. Nem azért, mert annyira perfekt vvagyok, hanem mert sokszor kell a munkámhoz és általában olyan hibák vannak, amikkel kihúzom hétvégéig és hétvégén megcsinálom, hogy hétfőn tudjak menni dolgozni.
De nem csak ez az oka. A másik oka az, hogy - csak egy példát hozzak - 2018-ban az akkor motorcserés (a régi autómból került át a motor az "új"-ba) B Vectrámban váltót kellett cserélni. Elvittem egy szerelőhöz, akire ismnerős azt mondta, hogy "olyan keze van, hogy meg kell csókolni". Gyakorlatilag a fél motorteret tönkretette. Kilyukasztotta a klíma csöveket, eltörte az EGR szelepet és a belső hűtőventilátort, meg még egy csomó mindent. Amellett, hogy 70000Ft-ot fizettem ki a váltócseréért és mindent én vittem.
Korábban is vvoltak kellemetlen tapasztalataim szerelőkkel.Tehát alapvetően ez a két ok (bizalom hiánya és az idő), amiért magamnak javítok.
Hogy a topic témánál is maradjunk. Vannak itt páran, akik ismernek itt a topicban, bár nem voltam aktív az elmúlt 5 évben. Ők tudják, hogy Van egy Peugeot Jetforce TSDI-m. (Igen, még mindig meg van és nem, még mindig nem raktam össze
). Ott hasonló olt a megfontolás. Egyrészt nincs szerelő, aki hozzányúlna. Ha van is, az vagy túl messze van, vagy irreálisan drága. De amikor egy jó pár évig nem olt autóm, akkor ott is ugyanaz ment, ha valami lerobbant rajta, sokszor éjjel munka után javítottam, hogy másnap tudjak menni dolgozni. Vagy hétvégén.
De, hogy az áraknál is maradjunk, a Vectra 2019-es GTK-ra törése, és 1 hónappal később a Jetforce motorikus kifekvése után vettem egy 1.8 benzin A Zafirát. 6 évig jártam vele és amellett, hogy nem volt fiatal, és voltak hibái, de mindig megbízható volt. Soha nem hagyott ott az út szélén. Annál én csináltam mindent. Soha nem nyúlt hozzá szerelő. bő 200000Km-t raktam bele. Ezalatt háromszor cseréltem vezérlést, egyszer váltót (automata volt), futóművét újítottam fel, motorikus dolgokat csináltam meg rajta.
Egyetlen nagy hiba volt, ami a vesztét okozta. Az olajbetöltő sapka hitvány minősége. Gyárit nem lehetett kapni. Utángyártottakat háromszor hagytam el. Ebből az utolsó volt a veszte, mert 2 hónapja pályán kifröcskölte az olajat (csak nem vettem észre), majd a városba beérve és lámpánál megállva kigyulladt. A motortérben gyakorlatilag minden, ami műanyag volt, az kiégett. Egy 1800Ft-os alkatrész miatt. Megsirattam.
Az utód, egy szintén 1.8 benzin B Zafira lett. A különbségek leginkább a vezérlés árában, hogy az A zafirához 40000 körül volt a komplett vezérlés szett, a B-nél 160000 kedvezménnyel a szett. Ugye a különbség a két motor között leginkább az, hogy a B Zafira motorja már VVT. Itt mondjuk kis kitérő, hogy előbbinél 60000Km, utóbbinál 150000Km a csere intervallum, vagy mindkettőnél 5 év.
A B Zafira motorjánál ami megdobja az árat, hogy vezérlés cserénél illő cserélni az okos kerekeket és a hozzájuk tartozó szolenoid szelepeket is. Ezt általában sokan megspórolják, és csak a szokásos "szettet" cserélik, aminek az eredménye, hogy szinte mindegyik hidegindításkor pár mp-ig kerepel, mint egy traktor. Majd később már jönnek az egyéb hibák is miatta. Ennél a motornál nekem még ismeretlen a vezérlés cseréjének a mikéntje és megkérdeztem ismerős szervizben, hogy mennyi lenne a vezérlés csere munkadíja. Meg is mondták, hogy minimum egy 100-as, de inkább 130000. Hozzá véve a tényleg teljes vezérlés szettet, máris kb 260-290 ezernél tartunk.Az előző Zafiránál megtanultam nem nézni az autó értékéhez azt, amit rá kell költeni. Az értéke talán 200-250 lehetett, mikor leégett. Hiába volt egyébként megbízható, de ütött-kopott volt (meg jó ecotec-hez méltón eszegette is az olajat). De, ha ott veszem a 40000-es vezérlés szettet, meg ha hozzá vennék mondjuk 50-60 ezer munkadíjat, máris ott tartanék, hogy az autó piaci értékének majdnem fele a vezérlés csere. De én soha nem a piaci, hanem számomra a használati értékét vettem számításba.
Hozz áteszem, hogy én minden autómat úgy vettem, hogy tőlem fog nyugdíjba menni és nem akarom eladni. Használta autó vásárlás mindig lutri, de ha kiismered, akkor olyan, mint egy feleség. Ismered a hibáit és megtanulsz együtt élni vele. Ha meg már kiismertem és valóban van használati értéke, jobb megtartani, mint venni egy másikat, aminek nem ismered a hibáit. És ilyen formán, ha már a piaci értéke nem is túl magas, de ráköltve meg hosszú ideig hű társunk lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- SecretLab TITAN Evo - Medium - SoftWeave Plush Pink - Garanciás, gyönyörű állapotban
- Kisvasút - saját kép - 40x60 - clip kerettel, prémium poszter, fényes fotópapír
- Új! Bomba áron! 0km-es /N7Pro/ - /iScooter/ Elektromos Roller
- Philips HU4813 párásító
- FÉLÁRON! Gyeon Q2 Matte EVO kerámia védelem (50 ml)
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 256-512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E744 - i7-4GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD+ I DP I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest