-
Fototrend
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
Szia!
Semmi gondod nem kell hogy legyen a szelao savval se. 14.-bol a lehetseges osszes utvonalon mentem mar a Rakoczi-Erzsebet hid fele, kicsi 50-essel, aminek szinten 60-65 korul volt a vege, nagymotorral is, 125-ossel is.
Egyaltalan nem tapasztaltam, hogy bevagnanak elem, vagy leakarnanak szoritani.
Gondolom a Budai oldalon nem a Hegyaljai fele mesz, mert ott esetleg az emelkedo kicsit problemasabb lehet, bar ott az autosok se szoktak szaguldozni.A lefulladas nem igazan normalis, lehet elso korben egy karbitisztitast megerne a dolog, vagy atnezni a kornyeket, mert a szekunder levego rendszer csovezesenel a repedesek tudnak ilyet okozni.
Guminyomast megkeresem majd, mert nemreg pont neztem egy ilyen manualjat(ha valaki hamarabb be nem irja)
-
spanglee001
addikt
futárkodom pesten egy kymco agility 50essel szóval szoktam közlekedni
észrevesznek az autósok [link] ez fontos, hangos motor életet ment csak ebbe a motorba már 30k kilométert tettem 2 év alatt, de volt/van még több motorom [kép]
sáv közepén érdemes és biztonságosabb, buszsávba lehet menni de az lehet nyomvályús vigyázni kell vele.
abból a 60-65 ből nyugodtan levonhatsz 10et hacsaknem malossi multivar van fennt egy 60as hengerrel mert akkor 65 a vége sík terepen.
nem nem fulladhat le, ott valami gubanc van, karbi tisztitás/felújítás/automataszivató szivat.
vagy valami letestel hirtelen fékezésnél és elmegy a gyújtás.
én 2,2 re fújom az elsőt 2,4re a hátsót, és mikor cserélem télire/nyárira addig nem is ellenőrzöm, ezt belefújom és ennyi, jelenleg 2 csavart láttam a külsőben, mert az egyiket elhagytam pár hete, szóval működik a dolog[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
spanglee001
addikt
ennyiért én is megcsináltam volna neked, pedig extrém lusta vagyok , én is szerelőhőz hordom, hiába vettem nyomaték kulcstól kezdve varióblokkolóig mindent, de ahova hordom ott 2-3ezer az átlag szervíz amiben már az olajcsere is benne van
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
spanglee001
addikt
elég alacsony a limit. istván utcában vettem felnyithatósat 35ért pinclock is volt a csomagban. insportline-ban elég nagy a választék, a shox-ban mégnagyobb de ott 20ért nemigen veszel sisakot. vehetsz rá nagyobb és hosszabbb, akár kormányvégsúlyra szerelhető tükröket is, de érdemes árukeresőn/face csoportban/jofogáson keresni mert meglehet venni 5x áron is, ha nem figyel az ember
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
macilaci78
nagyúr
Én 2T 50 ccm-vel szaladgálok, olyan 2,5k km-t mentem eddig Budapesten. (Emellett személy- és kisteherautót is vezetek.)
Többsávos úton bátran a sáv közepén menjén, ott a szomszéd sáv, majd kikerül.
Ha a külső sávban haladsz, hajlamosak a jobbról érkezők eléd besorolni.
Ha több sáv is kanyarodik, akkor kanyarodó jármű mellett ne legyél, inkább maradj le. Ott vagy a holt terében, hajlamosak kanyarban is sávot váltani.
Használd ki, hogy magasabban ülsz, mint az autósok zöme, 2-3 autóval előbbre látsz, motorfékkel is szépen tudsz érvényesülni.
Hagyj annyi követési távolságot, hogy az úthibákat érzékelhesd. Pár hét alatt ki fogod ismerni a rendszeresen használt utat.
Ha villamossínen kanyarodsz, ésszel, lassan, csúszik a vas, főleg nedvesen.
Az én súlyomhoz (nagy) 2,5 bar elöl-hátul. Átlagembernek 2-2,2 bar elég.spanglee001: te máshogy látod a rutinodból, tapasztalatodból adódóan a dolgokat, magasabb az ingerküszöböd, illetve beválallósabb is vagy.
SoulReaver: öcsémmel holnap délután karikázunk egy kicsit a megbeszéltek szerint. Szarunk rá, tankolni/Rossmannba/DM-be megyünk éppen. Mondjuk ő könnyebben van szolgálati igazolvánnyal a zsebében.
NYPD: jaja, szélesebb tükröknek én is hasznát látnám a forgalomban, de amikor a tárolóba rakom a gépet, akkor máshogy esik.
Én a kis öntapadós domború tükör felragasztásán gondolkodok, de mindig kimegy a fejemben, mikor olyan helyen járok.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Runner_fxr
Ármester
Összességében a 2 kerékkel mennyire van tapasztalatod? Szoktál kerékpározni? Csak mert az is jó alap a robogózáshoz, motorozáshoz. Olyan embereknek akik kerékpározni sem szoktak, csak az autóból átülnek robogóra, valóban nagyon óvatosnak kell lenniük. Sok mindenre figyelni kell, amire autóban ülve nem igazán szükséges. Legfontosabb talán az, hogy nagyon figyeld az útminőséget magad előtt. Hullámos, kátyús, nyomvályús aszfalt pl buszsávokban, nagyon veszélyes tud lenni, pillanat alatt megvezeti az első kereked, beszitál a kormány és már csúszol is az aszfalton. Poros, kavicsos aszfalt szintén veszélyes. Aztán a fékezés, ha poros az út, inkább a hátsó féket húzd, elsőt óvatosan. Ha vizes az aszfalt, akkor sokkal óvatosabban menj. Guminyomás is fontos, ha lapos a kerék, akkor a kormányzás nagyon rossz lesz, kanyarban billegős, bizonytalan és könnyebben is kicsúszhat a kerék. 2,2-re fújd fel elöl hátul, ez általában az optimális nyomás. Azt azért próbáld ki egy biztonságos, kis forgalmú utcában, hogy milyen a motorod egyenesfutása. Használt robogó esetében ez a legfontosabb, mert ha egy baleset következtében a motor váza, villája megsérül, akkor onnantól nagyon instabillá válik. Ez még annál is fontosabb, mint, hogy a motorblokk milyen állapotban van. Egy görbe vázú robogó gyakorlatilag kuka, vagy mehet alkatrésznek egy bontóba. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy mondjuk úgy kb 30-40km/h-nál, lehet gyorsabban is, de kezdőként elég ennyi, óvatosan elengeded a kormányt, vagy legalább is lazán fogod és figyeled, hogy a motor nem e húz valamelyik irányba. Egy hibátlan váz és villa esetén 30-40-nél már szög egyenesen kell futnia a robogónak. Kanyarokba is figyelj a kormányreakcióra, ha kanyarban billegős, bizonytalan, az szintén utalhat ferde vázra/villára. Ha ez rendben van, akkor onnantól már csak a vezetéstechnikád fejlesztésére kell figyelni, ez meg majd idővel meglesz, akárcsak autóvezetésnél. Ezt csak azért írtam le, mert elég sok ferde vázú és villájú robogót láttam már, ami ránézésre rendben volt. Ilyen esetben soha nem fogsz tudni biztonságban közlekedni azzal a motorral. Volt ismerősöm aki állandóan panaszkodott arra, hogy neki nem megy ez a robogózás, kipróbáltam a robogóját és úgy húzott oldalra mint az állat. Csak ezt sokan nem veszik észre.
Ami az adott típust illeti, 50 4T véleményem szerint nem alkalmas nagy forgalmú, tempósabb városi közlekedésre. Ezek a motorok nagyon vérszegények. Én is azt vallom, hogy motorral a sáv közepén kell menni, nagyon veszélyes a sáv szélére húzódni, így gyakorlatilag mindenki meg akar majd előzni és sok esetben kicentiznek. Nem jó érzés. Budapesten elég sokat robogóztam és úgy tapasztaltam, hogy kb 70-80km/h végsebesség legalább kell, de a 90-100 az igazi. Ha ennyivel megy alattad a gép, akkor nagyjából sehol nem tartod fel a forgalmat, lehet haladni mindenhol a forgalommal. De egy 50-60-as tempó sok helyen kevés lesz, idegesek lesznek mögötted az autósok és az első adandó alkalomnál már ott akarnak hagyni és ez nem jó senkinek. Szerintem egy vízhűtéses 50-es 2T gép már elegendő, de a legjobb egy 125-ös 4T vagy 2T.
Autós/motoros iskolában mindenhol tudsz venni gyakorló órákat, akkor is ha már megvan a jogsid az adott gépre. Ez a mostani időszak abból a szempontból jól jöhet neked, hogy jóval ritkább a forgalom, tudsz gyakorolni nyugodtabban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
50 4T-vel még az is gond lesz, hogy nevetséges a gyorsulása, ezzel nehéz lesz kikanyarodni egy főútra, ahol tempósabb, sűrűbb a forgalom. Kell a kraft, hogy biztonsággal be tudj sorolni és az 50-es 4T-nek hiába húzod, nagyon komótosan veszi fel a tempót. Ez inkább egy faluba jó, ahol mindenki lassan megy.
-
d@vee
őstag
Húha, egy bukót szerezz be. A fejed fontosabb pár dolognál Kínai 10 rugós csodákat kerüld, de olcsón is vehetsz jót. Nekem egy MT Thunder 3-as van, huszon párezerből megvolt. 5-ből 4 csillagot ért el valamilyen külföldi tesztelő oldalon, meg van benne napszemcsi és Pinlock előkészítés is. Belseje kipattintható és mosható. Robogós tempóhoz elég.
Ja
-
Runner_fxr
Ármester
Természetesen egy robogó azért más mint egy kerékpár, egyrészt ugye kicsi a kerék, másrészt meg jóval nagyobb a súlya mint a bringának. Nyilván más vele kanyarodni, de ha maga a motor futóműve rendben van, hamar át lehet szokni, pláne egy 50-60-as tempóig. Ami még furcsa lehet, hogy a Te motorod is elöl tárcsás, hátul dobfékes. Ez a kombináció nem a legszerencsésebb és egy elöl hátul tárcsáshoz képest furcsa, a fékek nyomáspontja és fékereje eltér egymástól, ami fékezéskor okozhat némi bizonytalanságot. Mekkora guminyomással mész? Nem volt túlfújva? Túlfújt gumi kipúposodik középen, és rohadt szar lesz kanyarban, hasonló mint a lapos. Illetve ott van az adott motor geometriája, vannak jobban irányítható robogók és vannak bizonytalanabbak. Bukóból zártat vegyél, esetleg egy felnyitható állvédős még jó lehet köztes megoldásnak. De normális bukó 50-60 ezertől indul. Most én is akarok venni, ezt néztem ki: [link]
A sárga fekete jól fog menni a motoromhoz.Parkolóban tárgyak kerülgetése jó ötlet, gyakorolj!
-
macilaci78
nagyúr
Nekem az a legszokatlanabb, hogy jobb oldalt a robogón az első fék karja van, bringán meg fordítva.
A bringán megcseréltem ezért a bowdeneket.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
Bukobol legalabb egy kozep kategorias MT Helmets/MTR/NZI kozott nezelodj, a torestesztet ugyanazt tudja nagyjabol mint a dragabbak, a felso kategoriasoknal ugye az extrakat kell fokent megfizetni (suly, anyaghasznalat, szelzaj, stbstb).
Ebbol lehet vita lesz, de ez talan mar nagymotoros topicban is parszor elojott Foleg annak kapcsan, hogy remlik hogy a pl Sharp toresteszten egy Lidl-s sisak is olyan erteket kapott, mint egy ket 60+ ezres sisak...de ez csak a vedelem resze ugye.
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
Ha szeretsz enni akkor áll nélkülire nem is nézel
Amúgy bemész motorosboltba, felpróbálszpárat, ami jó megnézed a méretét, márka és neten max megrendeled.Motorozáshoz: én most értem haza, fél tank benzint kimotoroztam De még menni fogok, olyan jó az idő.
Mellesleg benne van abban a kijárási bohóckodásban, hogy pedikűröshöz is el lehet menni. Akkor szabadidős tevékenységbe sorolom a motorozást. Ha nagyon kötekedni akarnak, megmondom tankolni megyekJa
-
spanglee001
addikt
sokaknak van futárok közt, nekem is van egy 2 éves, de nagyobb döccenőben már lecsuklik a felhajló rész menetközben, 10k nyitás csukás körül tarthat most az új ez lett pinlockkal együtt adják [link] az alsó szürke. Ebben jobban elfér a szemüvegem is.
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
macilaci78
nagyúr
Nekem is ilyen van, fényvisszaverőt meg adnak hozzá. Teljesen vállalható.
Neten rendeltem szabócentivel lemértem a fejketüketem és jó is lett. Elsőre legyen kissé szoros, pár óra alatt hozzád igazodik a töltet és nem lötyög.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
Eleg hosszu tema lenne, en azt ajanlom, hogy keress ra pl youtubeon Dodor videoira. Van akinek bejon a stilusa, van akinek nem, de alavetoen jol magyaraz. Van kifejezetten egy ilyen par videobol allo “magyarazo” sorozata, ami nagyjabol minden kerdesedet megvalaszolja.
A tobbi meg gyakorlas kerdese[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
Az onroad.hu Motorozási technikák segíteni fog.
De Dodor videói is a Facebook-on vagy a YouTube-on is nagyon jóknyogo83:
Dodorral megelőztél[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Runner_fxr
Ármester
Én azt javaslom, hogy egyelőre menj nagyon lassan, amíg nem kezd el kicsit melegebb lenni. Ha lassan mész, nagy baj nem lehet. Amint kezd melegebb lenni, 20 fok körül, onnantól kezdj el gyakorolni. A problémád szerintem abból fakad, hogy nem bízol a motorodban és a gumid tapadásában. Ahhoz, hogy a motorod úgy viselkedjen ahogyan szeretnéd, a testsúlyodat is úgy kell helyezni. Nem elég a kormányt kanyarintani, dőlni is kell a kanyar irányába. Ezt most, ilyen hideg aszfaltnál még jobb nem forszírozni, de hamarosan, pár hét múlva már akár lehet. Persze ehhez azért nem árt ha a gumid jó állapotban van és nem 10 éves vagy még öregebb. Amint ráérzel arra, hogy egy kis testsúly döntéssel mennyivel jobban kanyarodik a motor, már is magabiztosabb leszel. Mivel egy kis robogó jellemzően nem megy túl gyorsan, semmi baj nem lesz abból ha egy kicsit belefékezel a kanyarban, ha úgy érzed elmérted az ívet vagy a tempót. Csak ne tépd be hirtelen az első féket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A srácok említették Dodort. Hogy az Ő szavaival éljek, ha úgy ülsz a motoron mint egy zsák krumpli, akkor ne csodálkozz azon ha nem azt csinálja amit szeretnél. Ezért is említettem a kerékpározást, mert ott ezeket az alapokat jól meg lehet tanulni. MTB-on is 2 másodperc alatt észre lehet venni ha valaki nem tud bringázni, szó szerint úgy ül a bringán mint az a bizonyos zsák krumpli. Két keréken fontos, hogy együtt mozogj a járgánnyal, érezd, hogy mikor hol kell lennie a testsúlyodnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
Én is hasonló cipőben járok, dobozt kerestem, a Shoxnál személyesen lecsekkoltam a Givi dobozokat. Minőségre nem tűntek rossznak, de aztán nem vettem meg esztétikai okok miatt. [link] Árukeresőn megtalálod más üzletben 20k alatt is.
Neten kutattam gyári Kymco People doboz után, de nem jártam sikerrel. Ha esetleg valaki tud ilyesmit, azt megköszönném.
-
NYPD
aktív tag
Kiegészíteném kicsit a postot, ma is nehezére esett az indulás, miután beindult le is fulladt, ismételt indítás után gázadást követően szintén lefulladt. Lehet, hogy midel télen hidegben lett állítva az alapjárat, ezért melegben utána kell állítani?
A gázkarnál szélén a kormánysúlynál van egy imbuszos "kupak", ezzel tudom állítani azt, hogy maga a gázkar és a jobb oldali kapcsolópanel ne lötyögjön, vagy azt a kapcsolóházon kell a két csavarral? A kapcsolóházon lévő két csavar közül az alsóhoz nem férek hozzá, mert a fékkar töve belelóg... Ezt tényleg csak akkor úgy lehetne meghúzni, hogy szét kell bondani az egész féket?
Bocs ha hülyeségeket kérdezek, de műszakilag nem vágom a robógókat sajnos.
-
-
macilaci78
nagyúr
Ha le akarod szedni és eldobni, akkor mindegy, hogy ragasztott-e.
Ha nem adja könnyen magát (melegítés után sem, pl hajszárító), akkor hosszában végigvágod egy szikével és lefejted. A ragasztónyomot pedig csiszolópapírral leszeded a fém csőről.Nekem zsírral volt bekenve a fém a markolat alatt, 20 év után ellágyult és csúszott lefelé. Megpucolva szárazon stabil, nemrég írtam erről. Szóval az újat jó eséllyel nem kell ragasztani.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Runner_fxr
Ármester
Persze, hogy kevés, 50 4T max egy faluba jó. Én biztos nem kezdeném el a tuningolását, sok értelme nem lenne. Erősebb motor kéne neked. 50 2T vízhűtéses vagy 125-ös. Bár nem vagyok motorszerelő, de azt tudom, hogy egy korrekt 70-es tuning nem olcsó mulatság, de ezeket inkább 2 üteműn lenne érdemes. Ha maradnál a 4T mellett, akkor 125-ös minimum.
-
spanglee001
addikt
multivario dob a dolgon 30k körül van. és én is azt mondtam a pufó nem dob rajta, de most gyári dob volt 2 napig, amig javitás alatt állt a sport, és felüljárón 55 helyett 40re lassult vissza szóval a pufó se árt, ha nem folytja a gépet. egy 60es henger már élhető, és még nem is rángatja szét a főtengőt.
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
Tamás9x
őstag
Őszintén szólva érdemes lenne megtanulnod, mert 5-10k-t kiadni néha egy levegőcsavar tekergetésért, és esetleg 20-at egy fúvóka cseréért nem buli, ami neked 5perc / 1500ft egy fúvóka készlet. Plusz a szervizben töltött idő... Hááát.
Mekkora és milyen karbi van a motorodon most?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
-
spanglee001
addikt
a gyárit rögtön dobd ki atyaég mi különbség volt mikor rátettem egy értelmes szettet
a michelinnél nem lesz már téli csak 4 évszakos egész jókat hallani róla, bár még nem próbáltam. a city grip van a futárok 80%ának nemvéletelen, egész jól kapaszkodik fel mindenhol a padkára, és esőben is viszonylag jól tapad. a power pure-vel szintén elégedett vagyok, a metzeller me7-ten az nagyon kemény anyag, könyebben megcsúszik, mint az előzőek, viszont sokkal mozgékonyabb a motor, nem aztmondom hogy lapra lehet dönteni a kymcot de agilysebb lesz
én mindíg a kékholnál gumiztatok. 10k körül van a csere és centírozás, átvizsgálják közben az egész motort és ajánlatot tesznek a javításra, ha találnak valami. van náluk gumi raktáron egész jó árban, és a régit is eltárolják ingyen. nagyon precízen dolgoznak,[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
iff
senior tag
Én tavaly cseréltem le [erre] nem bántam meg. Kenda volt rajta "gyárilag", ég és föld. Ami érdekes volt, hogy a robogómat 2012-ben "újonnan" vettem és a gumi meg 2007-es volt. A mostani legalább normális.
sityupityu (#77992): Az új variónál nincs perem.
..........""..........
-
iff
senior tag
[city grip 2 ] vs [city grip] city grip 2 "szilicium-dioxidot tartalmaz. Az új „cápafog” futófelület minta" ennyi Nekem a "sima" van és nagyon jól tapad.
(#78006)d@vee
Csak ha kicsit vizes volt az út, akkor már a besz@ rás lámpa villogott. (toltam be a garázsba és van egy vékony fém csík, ha vizes volt a gumi csúszott, a MICHELIN CITY GRIP simán áttolom rajta)[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
tothferenc
senior tag
Reggel meg befigyelnek az 5 fokok, parasabb is kicsit a levego. Sztem normalis, mert a szivato is dolgozik ilyenkor. De majd ha megjonnek a nyari melegek, es reggel is 20 fok korul lesz az ido, figyeld. Ennyit en nem szoktam jaratni, csak ameddig beoltozom. Utana egy par szaz meteren nem nyelezem, csak felgazon megyek. Ennyi ido alatt bemelegedik annyira, amennyire kell.
[ Szerkesztve ]
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
Nem tőlem kérdezted de igen, minden robogó esetén észrevehető.
Az estek nagy részében az én tapasztalataim alapján maradhat a gyári görgő, néha kell csak minimálisan eltérni attól. De ez motor függő is valamennyire.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
Általában véve a gyári variátorhoz egy multivariátor előrelépést hoz dinamikában mindenképp, de végsebességben is.
A görgők súlya sem tér el nagyon a gyáritól, de ha állítani kell is valamit, akkor ezt, illetve természetesen a hézagolást.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Hálózati / IP kamera
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- Videó stream letöltése
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen