Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
De amugy persze, az ar is nagyon sokat szamit, az EF-es obi 900 ezer korul van, (de hasznaltan is minimum 550) az RF-es obi, meg az R10 olyan 700, egyutt, es ahoz van RF-EOS R adapter is... (Itt nalunk legalabbis igy van.) Es igazabol amit vesztek fenyeron az obival, azt szenzoron megnyerem a vazzal. Mondjuk ennyi penzem most nincs, de jovore is lesz Karacsony.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
nozs23
addikt
Kis erdekesseg, megvan az elso PDAF-os Panasonic kamera. Nem MILC, PTZ: [Equipped with newly developed PDAF (Phase Detection Autofocus)
Most ebbe a remenysugarba kapaszkodnak a userek, elvileg februarban jon az S5II.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szívesen kedves Panások!
A Fujifilmet fenyegettem egy ideig, hogy ha nem lép végre videózásban előre és nem csak a drága vázaiban, akkor átmegyek a Panasonicra. Átmentem és rá pár héttel megtörtént amire vártam.
Aztán évekig fenyegettem a Panasonicot, hogy ha nem lép a PDAF felé, akkor visszamegyek Fujifilmre. Visszajöttem és rá pár héttel ez történik...
Amúgy mire ez lecsorog a MILC vázaik közé, pláne kellően kiforrott lesz, még sok idő, nem most érdemes még felpakolni az S5, G9, GH5/6, S1H vázakat az apróra. De tökre megértem, hogy a Panasonic felhasználókat mélyen érinti egy ilyen hír. Én már régebben is azon az állásponton voltam, hogy mindegy milyen PR bullshitet löknek a PDAF ellen, ez az egyetlen irány amibe menni lehet és fognak is, már csak az a kérdés, hogy a felhasználók fogynak-e el előbb vagy azért még időben jön a PDAF.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #6858 üzenetére
Közben azé' jött egy ilyen, ami ugyan kicsit specifikus dolog (arcot nagyon szeret követni, sima, egyszerű trackingre nem képes), de baromi jól működik lowlightban meg egyenesen megöl minden más komkurenst (és egy csomó cinema cucc nagyon barátian használható vele, pl az "olcsó" Sirui sor is).
Tudom, ez a cucc azért nem ugyanaz, mintha magától lenne, minden rendszerobival frankó AF, de videós berkekben elég jó a fogadtatása. -
Stauffenberg
Topikgazda
Nem csak nagyon specifikus a cucc, de a szélesebb tömegeknek useless. Ahol felmerül egy focus puller alkalmazása, ott teljesen valid opció, meg el tudom képzelni, hogy egy Panasonic S1H vagy akár GH6 felhasználó beruház rá klip/reklám vagy story based filmek forgatásokhoz, de azon kívül nagyon limitált vagy egyenesen értelmetlen a használata.
Amúgy tényleg elég jó cucc, eddig is voltak motoros AF vezérlők, akár PDAF szenzorral vagy lézeres távméréssel, itt a nagy truváj a Lidar + AI alkalmazása. Vannak azok a videós körök, ahol tökre értem a jó fogadtatást.
-
PuMbA
titán
Canon R7 vs Sony FX30 | Best video camera under $2k
Ezt néztem éppen és pár hónapja valaki állította, hogy az R7 videója nem jó. Kifejtené ezt nekem, mert ezen videó alapján a Sony FX30 nem üti-vágja az R7-et, szóval én nem hiszem, hogy rossz lenne Mindkettőt jó vételnek mondja.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Korabbi tesztekben produkalt ugralo AF-et, szokasos Canonosan warpolo stabilizalast. Vannak mas videok is rola youtube-on. Amugy itt forumos kollega probalta, aki szerint szinten nem szuperalt az AF. A Canon 30 fps felett csak gyengebb, line-skipped 4K videot tud rogziteni.
A Sony kinal RAW videot, full-size HDMI-t, oversampled 4k/60fps 10bit, 4k/120fps 10bit (crop), tally light-ot, premium osszeszerelest, sokkal tobb rig opcioval, stb.
Az egy jobb video kamera, az R7 meg egy jobb hybrid gep.Szerintem ha mar APS-C, a Fuji idei palletaja mindket gepnel szimpibb modelleket kinal mind fotozni, mind videozni. Objektivekrol nem is beszelve.
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
Leaked S5II spec szerint lesz PDAF: [link]
Jan.4 a bemutato. -
vond
MODERÁTOR
válasz MrChris #6869 üzenetére
Ja, valami susmusra én is számítok. Túl jól ismerjük a Panasonic-ot.
De a crop-os 4K50 miatt nálam így is, úgy is bukó lenne. Ha egyszer elköltenék több, mint egymilliót egy új vázra, akkor az tudja már teljes szenzoron. Ne őrjítsenek már meg.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #6874 üzenetére
De addig is lehet találgatni. Szerintem csak fotónál lesz pdaf, videónál dfd. Vagy csak a fokusz jittert szüntetik meg.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Látom nagyon fennakadt a csónakod ezen az "egymillás gép" zátonyon.
De nem azért lesz majd ennyi az ára, mert emeltek rajta (legalábbis vélhetően marad 2000 USD), hanem mert ezt tudja a forint árfolyam és ha már itt tartunk, akkor sajnos az euró is romlott a dollárhoz képest és a japán gyártók exportja jellemzően ebben van elszámolva.
Idén vettem egy Fujifilm X-T3*-at használtan (a T4 idióta kijelzőjét ki nem állhatom, leginkább ezért nem azt), régen a magyar ár 6-os számmal kezdődött, ma pedig 8-assal az X-T5. Az A7 III-nak meg ma már nem fél milláért kéne mennie használtan, hanem 300 körül ha nem lenne ekkora infláció és chipválság. Sajnos ezek az árak vannak, én egy vadiúj gépet inkább a dolláros vagy eurós ár alapján néznék össze másokkal vagy állítanám fel az elvárásokat. Sajnos a cropmentes 4K/50,60 nem ezen az árszinten kezdődik.
*Bevallom, pont azért vettem ezt használtan a hasonló árban futó új modellek helyett, mert ez tudja a 4K/60-at, igaz itt is van némi crop ebben a módban, de csak 1.18x, ami itt nyilván kisebb gond, mert eleve APS-C-re veszem meg az üvegeket, így kevesebbet dob el a látószögből. Tudom full-frame esetén ez nagyobb szívás, főleg széleslátóban.
-
nozs23
addikt
válasz MrChris #6875 üzenetére
Hu, szerintem ez hulyeseg. Semmi ertelme lenne. Fotonal erte a legkevesebb kritika a DFD-t. Szerintem most nem rukkolnak elo felmegoldassal. Raadasul minden objektivjuk brutal gyors es csendes AF motorral van szerelve.
En ugy gondolom, hogy azert nincs uj szenzor, mert megvettek a korabbira PDAF licenszet es igy tudjak tartani az arat/margint, amit egy uj szenzor/CDAF only jelentene. Es szerintem ez a jo irany, az a 24mp-es Sony szenzor mai napig nagyon jo. -
vond
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #6876 üzenetére
Nem evezek én sehova.
Nyilván mocskosul meg vagyunk áldva a forintunkkal. De írhattam volna 2500 dollárt is. Ha jól emlékszem, az A7IV is ott nyitott. Szerintem az S5II is annyi lesz. Alapból gáz szerintem, hogy ennyi pénzért 2023 elején nem lehet venni crop nélküli 4K50-es fullframe gépet.
Az A7III használt ára tényleg magas, ahhoz képest, hogy lassan 5 éves váz. De egyrészt általában újonnan is elég drága, másrészt még mindig nagyon sok helyzetben bőven elég a tudása. Egyébként nekem újat sikerült vennem ~500-ért (akció + pénzvisszatérítés + obi eladás).
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #6876 üzenetére
4k 60p esetén G9-nél semmi crop nincs. Végülis aki rendszerén belül marad mint te a Fujinál annak igazán ez számít, GX9-t azért nem vettem, mert ott a 4k már 1.3 cropos.
nozs23: valóban, de valami fikcsi csak kell. 12-35-ről se gondolta senki, hogy 3. verziót kellene kiadni, jelenleg kb csak 10cm-el kisebb közelpont nyereség miatt.
[ Szerkesztve ]
-
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #6880 üzenetére
Valamint dual IS-re is képessé vált. 3-asnál szerintem vagy elfogyott és újra kellett gyártani vagy/és van valami fikcsi amire később lesz szükség, korábbi meg nem tudja. Leginkább a pdaf-re gondolok, lidarról is scifiztek.
Olympus aszem nem minden obival tud pdaf-t, Sonynál is lenne pár kivétel. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #6879 üzenetére
Jó cucc a G9 és a G80-ról váltásnál sokat gondolkoztam rajta, de az előnyök/hátrányok oszlopban végül az X-T3 nyert (és még az X-T4-ig elmentem volna, de az oldalra kihajtós LCD-n bukott meg*, most gondolhatod akkor a hegyomlás méretű G9 mennyire lepontozódott nálam).
*A szenzor ugyanaz a két vázban, leglényegesebb különbség az IBIS, amit fotónál nem érzek akkora érvágásnak, videóra meg a két váz közti különbözetbe még belefér egy gimbal is, majd meglátjuk, nekem a videó hátrébb van a fontossági sorrendben.
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #6882 üzenetére
Oldalra kihajtós, forgatós LCD nekem se a kedvencem, döntögetőst jobban tudnám használni, mert legtöbbször, csak egy felbillentés hiányzik.
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #6883 üzenetére
A döntögetős mechanika jellemzően mindig szorosabban jár. Gyötrelem kipiszkálni a váz síkjából. A kihajtós-forgatós mindig olajozottabban jár. Kényelmesen oda hajtom, ahonnan jobban látni. Be lehet fordítani a váz felé, stb. Soha többet nem veszek vázat döntögetős mechanikával. Ezért nem vettem végül a73-at sem, pedig párszor elindult az egér megrendelni.....
Nyilván a kettős működés lenne ideális. Millió+-os vázakba fel nem foghatom miért nem kerül bele vagy ad absurdum legyen opció, hogy milyen mechanikával kéred....[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz hibavissza #6885 üzenetére
Nekem mindkét vázam “döntögetős”, és nem gyötrelem. Engem meg a hideg kiráz az oldalra kihajtható kijelzőtől, két vázat is azért engedtem el gondolatban, mert ilyenek voltak. Szerencsére a gyártó kihozott egy felfelé kihajthatót.
-
hibavissza
veterán
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #6887 üzenetére
Abszolút igazság az , hogy a hajtogatóst csak döntésre használom. Ha kihajtom bal kézzel bénán lehet fogni, főképp ha lentebb akarnám tartani a gépet. Meg az az érzésem állandóan a forgatásával kényelmetlenkedek, körülményeskedek. Kihajtott lapáttal nem nagy élmény odakapni az arcodhoz üvegbelenézőkézni, forgasd csak vissza, nézz bele, majd forgasd ki újra... nekem nem vált be, de ez van.
Döntögetőst csak kibillentettem azt jó volt mindenhogy. -
madgie
titán
Nálam az nyert, na de azért, mert az összes X-T vázam megvolt eddig és baromira nem voltam oda az X-T4-ért, pont a hülye tekergetős kijelzője miatt... szerencsére az X-T5 olyan, mintha az X-T3-at reszelte volna tovább a Fuji és az AF is +gondolkodik" már néha, lassan meglesz az A7III szintje
(X-H2-t is próbáltam, tuti, hogy sok embernek az a szimpatikusabb kivitel, nekem - bigott Fujisként - a megszokott sok tekergető/tárcsa volt a szimpatikusabb út) -
theporcupine
tag
Nyilván mindenki máshogy használja. Én nem tudom elképzelni kihajtható nélkül, mert állványon sokszor oldalt, vagy szemben vagyok a géphez képest és nem is egy magasságban van a szemem vele. Egy csak dönthetővel lehetetlen lenne fényképezni. Kézből meg keresőt használok, így nem zavar a kijelző.
https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #6885 üzenetére
Személyes preferencia kérdése, hogy gyötrelem-e, nekem a fő bajom az oldalra kihajtogatóssal az, hogy ha nem akarom rosszul terhelni a zsanért, akkor illik az ujjbegynek kialakított helyről kipiszkálni az LCD-t, ami kesztyűben nekem lehetetlen, portrémarkolattal meg mission impossible.
(A többi részét leírtam korábban mi az ami miatt még nem szeretem, nem ismétlem magam, nekem az nagyobb gond, mint a puszta mechanikai része)
Amúgy meg egyetértek, hogy felesleges egymást győzködni. Én nem szeretem ezt az oldalra kihajtós mechanizmust, de nem bánom ha más igen. Attól viszont falnak megyek, mikor a mélyen tisztelt youtube influencerek csípőből lefikáznak mindent, amivel nem tudják magukat filmezni egy gördeszkán suhanva, mintha a fényképezőgéppel folytatott tevékenységek mindegyikét ebből kéne levezetni...
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #6889 üzenetére
Nézd meg a Fuji sem volt képes egy normális mechanikát beletenni az xt5-be. Kazal pénzért. Addig jutottak, hogy oldalra ki lehet már hajtani. Forgó zsanért még nem fordították be kandzsira gondolom, mivel technikailag semmi akadálya nincs és mindenki boldog lenne. Nem gond, az XT6-ba is kell valami. Én ráérek
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #6892 üzenetére
Ez is elég körömtörő megoldás, ha picit is szorul a zsanér. Szerencsére a kihajtós könnyebben jár, kesztyűm nincs.
Nálam sokszor előfordul, hogy timalapse alatt nem tudok a gép mögé ülni. Ha rá akarok pillantani a kijelzőre akkor mindig fel kell állni, nyújtózni, ha állítani akarok valamit. Gimbalon vagy rigben is jobb az oldalra kihajtott kijelző. Nincs szelfi mód sem. Hirtelen ez a pár dolog.Ami jó a csak dönthetőben, hogy jobban érzem a vízszintet kézből. Hiába a vízszintező, valahogy tisztább szárazabb érzés. Ha főleg kézből fotóznék én is ragaszkodnék a csak dönthető megoldáshoz. Oda ideális az XT5 megoldása.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #6894 üzenetére
Szorul a zsanér? Azért szerintem nem kell regisztrált súlyemelőnek lenni hozzá. Szerintem az exp. comp. tárcsát nehezebb megmozdítani.
Az X-T5 egyébként az X-T3 LCD mechanizmusát kapta vissza, ami nekem a jelenlegi vázam és bár néha-néha jól jönne a teljes szembefordíthatóság (maga a Fujifilm is csinált ilyet az X-T100-ban, illetve a Panasonic egyes full-frame vázakon), de összességében szerelmes vagyok ebbe a mechanikába és magamra vonatkozóan ezt tartom a legjobb arany középútnak valaha. A fel-le döntés a szokásos, de portré állásban is dönthető egyetlen apró mozdulattal.
De ebben a kérdésben még a Fujis körökben is megoszlanak a vélemények, valaki szerette az X-T4 flip-flop kijelzőjét, mások meg gyűlölték. Ki tudod találni melyik vagyok.
-
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #6895 üzenetére
XT4 annyira drága még mindig, hogy akkor inkább a74. Ott csak a crop 4K 60p kompromisszum. Minden másban tökéletes. Fujiéknál itt az utód XT5 és csak nem akarják kisöpörni az XT4-et 500-ért kitben. Hülyék.
-
madgie
titán
válasz hibavissza #6896 üzenetére
Nem kell semmit söpörniük, mert videóban itt-ott visszalépés az X-T5 (meg persze az X-H2 is), felette meg csak az X-H2S van (amire amúgy pont most van akció).
#6895: fú, meddig kerestem, hol az X-T5-ön a sorozatszám... SD kártyolvasónál? Régebben ott volt. Semmi. Gép alja? Ott is volt egy időben. Semmi. Akku ajtajának belős fele? Semmi. Bakker, még ezelőtt el volt dugva, a kihajtott LCD hátsó felén. Ott sincs. A többi port ajtajánál sincs. Mi a fene... aztán egy hely maradt, portréirányba is nyílik az az LCD... és ott van[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
Megtenne annyit valamelyikőtök, akinek XT5 van, hogy csinálna egy fotót kb ugyanarról jpg-ben és heif-ben, és feltöltené? Nagyon kiváncsi lennék rá színek és részletek miatt.
-
madgie
titán
Ne akard, összeb@ssza a HEIF-et, legalábbis nekem iMac-en, Macbookon is olyan, mintha egy másik kép lenne (sokkal kontrasztosabb, színesebb-szagosabb). Többféle szoftverben is néztem, elvileg maga a 10 bites HEIF nem lehet probléma, az iPhone ezer éve úgy dolgozik.
szerk: ja és a LR/C1 se tud vele mit kezdeni, nem ismeri fel őket. PS okés már, meg nyilván más képnézegetők is.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nem volt kedvem kimenni, meg az ilyen dinamikafingatós részleten talán egyből látszik, miről karattyolok: [link]
Ha nem menne a HIF megnyitása, nevezd át HEIF-re vagy HEIC-re.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest