-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Üdv!
Ötleteket kérek hátha nem jut valami eszembe ami jó lehetne.
Jelenleg 1 autóm van, és az élet úgy hozta hogy a gyerekek növekedésével (plusz órák suli után) újra kellene 2 autó.
Jelenlegi autóm, egy hyundai i30 amit még újonnan vettem (2007-es olyan 1,5 millát érhet még).
Az i30-al a legnagyobb bajom hogy ahogy egyre rosszabbak az utak pesten illetve egyre agyatlanabb fekvőrendőrök miatt gyakran leverem az alját, és ez nagyon felidegesít(halál óvatos vagyok pedig...). Nu és a csomagtér is lehetne kicsit nagyobb.
Lenne egy "nagy" és egy "kicsi" autó a jövőben.
Nagy: nagyobb hasmagasság vagy 6 inkább 7 ülés legalább rövid távra (keresztlányaim is gyakran jönnek nyaralni velünk balcsira illetve amikor mi megyünk feléjük programok könnyeben 1 autóval intézhetőek). Kettő együtt nehéz, külön külön is lehetséges. Benzines kellene mert sok rövid út is lesz. De nem zabálós Max 4-5 éves. Automata és turbo köszönöm nem.
Jelöltek esélyesség sorrendjében: Új Mitsu ASX 1.6 benzin(régen sokkal drágább volt, használtan sem olcsóbb), 3-4 éves 7 személyes 1.8-as benzines toyota verso, Esetleg honda fr-v benzinesben (de ahogy nézem a hondák is alacsony hasmagasságúak). Esetleg ránézek az új suzuki sx4-re. De fotókon nem tetszik.
Kicsi: 4-5 éves toyota iq. Ez inkább szerelem... Smart biztosan vacakabb és egyébként sem tudja a vészforgatókönyvet (asszony plusz 2 gyerek). Hasonló picurról én nem tudok.
Ja a keret a nagyra 4,5 milla, a kicsire 1,5-1,8 (i30 ára meg max egy kicsi) max. Max 4-5 évesek, sokáig megtartanám őket. Tehát fő a megbízhatóság, én túlélem az 1,6-os benzines asx-et és az 1,0-ás iq-t. Tudom hogy nem versenyautó. De ha kevesebből kijön a tipp csak örülök.
Köszönöm a tippeket.
Ja igen, a szakcikk alapján túlköltekezem, tudom De felmentésemre nem hitelből lesz Hitelből én nem fogyasztok.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #94190 üzenetére
A 6-7 fő inkább nagy pozitívum ami kicsit nagyobb hasmagasságnál mint az i30 elcsábíthat az 'igazi' suv stílustól.
Hát igen plusz 100 liter a csomagtartó az asx-ben, az nem túl sok. Ami szimpatikus az asx-ben hogy gyakorlatilag ugyanakkora külméretben mint az i30 (csak magasabb). Városban azért az számít. Valós tesztátlagokban az egyetlen ami kb. hozta a gyárit. Ami tulaj leírásokat találtam angolul és magyarrul aszerint is. Hátránya hogy nagy sebességnél hangos (legalábbis a ráncfelvarrás előtti, ha minden igaz ezt mostanra javították, de azért itt van egy kis kétely).
Nekem ugye szimpi a hyundai, de pl. az 1.6-os az ix35-ben rendbesen zabál. Meg az méretben/árban is kilóg felefelé(használtan is nagyon drága korhoz képest).
Nekem a honda hrv ami jön az nagyon szimpi. De attól függ hol gyártják majd. Angliai gyártásúval családban ismerősök között azért relatíve volt szívás (olajzaba és hondától méltatlan kis apróságok hada).
A régi hrv 285 körüli csomagtere kevés lesz sajna nagy autónak.
Igen a Qashqai + 2 jó ötlet, nekem is volt eszembe csak elfelejtettem leírni. Itt a legnagyobb félelmem hogy a renault-nissan közelít minőségben egymáshoz (renault javul, nissan romlik). Jó/elég az 1.6 az előző szériában (új túl drága ahogy nézem).
Köszönöm a segítséget mindenkinek, és további tippeknek is örülnék.
Szerk. : Igen a további hozzászólás alapján akkor inkább 5+2-t mondanék előnynek. Az igazi 7 személyes az méretben és árban is kiesik az általam keresett kategóriában. Tényleg csak ilyen most elmegyünk 4 gyerek és 2 felnőtt a moziba/városba kategóriára lenne néha használva.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz jozefgucci1 #94244 üzenetére
Hát igen, a nissan valamiért nekem sem szimpi.
Ne csábíts különben! Volvo mániás vagyok... Gyerekkortól és súlyosan. De szerintem nem engedhettem meg magamnak
Tudtommal minden "nagy" volvóban van kettős tömegű lendkerék vagy mi. Plusz ugye majd mind v70 / xc70 rengeteg kilométeres, dízel és automata... Szóval megveszem és kapásból egy csomó pénzt még rá kell költeni hogy később ne legyen még drágább...
Ha dupla ennyi pénzem (és havi jövedelmem) lenne akkor biztos volvo lenne...
-
őstag
válasz jozefgucci1 #94249 üzenetére
Ja. Ezért áll most jól az asx. Magasabb, kicsit nagyobb csomagtér, jó benzines fogyasztás. 3-4 éves Toyota versoban a benzinesek jóval drágábbak mint a dízelek. Ez azért mutat valamit.
Toyota iq-nál nincs jobb tipp úgy látom a kicsihez. Mondjuk itt nekem sem jut eszembe versenytárs. Úgy semmi kb.
-
őstag
válasz runner 125 #94287 üzenetére
Igen az 5+2-re az egyetlen esély a toyota verso.
De ott meg szívogatom a fogam, nem nagyon akarok 3,7 milla + kategóriát adni 4 éves autóért. 3 környékén ok lenne (de ott csak az újonnan drágább dieselek vannak).A subaru nekem valahol inkább volvo kategória. És bár teljesen jók különben, de zabálnak a benzinesei. Ez nem is gond a célcsoportnak, de nekem igen
A rav-4 nem jobb csomagtartóban min az asx, és nagyobb (ez városban hátrány, plusz drágább is).
Honda oldalbordánál nem nyerő. De ez komoly alternatíva lehetne különben.
Köszi a javaslatokat, minden továbbit is köszönök.
-
őstag
válasz runner 125 #94296 üzenetére
Igen ez a liter dolog érdekes. Olvastam valahol egy nèmet cikket ahol ezt nézték hogy áll a gyári és valós literérték. Voltak kis hamisak... Majd megnézem élőben az asx-et. Outlander szerintem már nekem nagy, nincs az az isten hogy az benzinesben ne zabáljon. Már az ix35 is nagyocska. Meg aztán az új asx nagyon a takaró vége. Használtat meg inkább 3 milla körül szeretnék. De nehéz...
A mazda 5 ami itt felmerült csak dìzelben van, árban meg ott van ahol a verso ami szimpatikusabb.
-
őstag
válasz runner 125 #94303 üzenetére
Igen, meglátogatjuk hamarosan márkakereskedő kollegákat és beülünk az asx-be.
De ha belül akkor mint az i30 akkor az elég. Csomitartó meg az alacsony hasmagasság volt a bibi. De főleg a hasmagasság. És főleg mostanában.5+2 álmoknak azt hiszem vége. Vagy alacsony az alja vagy túl nagy.
Mondjuk pillanatra elgondolkoztam az egyetlen hirdetett ix 55-ön. De az aztán ótvar nagy, automata 3 lityis dízellel. Első hiba és csődbe megyek. Ja és spórolós se lesz ez a konfiguráció.
-
őstag
válasz runner 125 #94303 üzenetére
Kipróbáltam ma a mitsu asx-et a közeli szalonban. Teljesen tisztességes iparosmunka. Az eladó teljesen normális, közvetlen volt. És őszinte (metálfény minőségére rákérdezve nem kamuzott pl. azt mondta hogy mint általában a japán vékony, de nem volt rá panasz).
Ahogy egy városi kör alapján és megnézegetés látom:
- az i30-hoz képest tényleg kiröhögi a fekvőrendőröket (arra mentünk amely környék halálra szívat)
- vársosban nem tűnt erőtlennek (bár volt benne vagy 65 kilométer és én tesztautónak sem nyomom ki szemét)
- nem nagyobb az utastér mint az i30-nál (asszonynál itt hasalhat el), fejtér ok elől hátul (182 cm vagyok)
- csomagtér kicsit nagyobb (340 a 440-hez arány kb hihető)
- nem mondanám se halknak se hangosnak az utasteretAmi nagy plusz és nem tudtam az az hogy japánban készül (ez plusz). Ja az eladó szerint az új mazda 3-asok januártól mexikóban készülnek (beszélgetünk mi készül ott és én a mazda 3-at tudtam).
Tényleg más átlátni a forgalm jó részén, ez is pozitív.
Összeségében tehát van esély rá hogy az asszonynál elhasal, de nekem tetszik.
-
őstag
válasz EQMontoya #94390 üzenetére
Köszönöm a sok választ, úgy ömlesztve tartalmilag a válaszokat.
Ford (nyaraláskor 2-ből 2 rossz volt egyik C max, vadiúj kocsik), francia nem lesz. Ahogy nézem a jeep nem az én kategóriám (több pénz kellene, akkor meg rögtön volvo lesz).
Igen a 4,2-es asx nagyon jó ár szerintem. Én mondjuk a 2. szinttel kacérkodok megéri a plusz 400 ezret.
Nagyon nem terepjáróra megyek inkább emelt hasmgagasságra, és a 9-10 éves (kis mitsu régebbi terepjáró) kicsit sok (max 4 éves ok).
De nagyon is jó lenne a cx-5, csak drága. Nem férne ki a keretből a kisautó mellé. Használtan olyan mint az asx. Drága. Vérzik a szívem a kezdeti akcióért (6 milla volt alapmodel, most 7). Ha most lenne lehet hogy menne a 2 autós elmélet a levesbe. A cx-5 motorja is igen jó fogyasztású és más kategória.
Opel Mokka kicsi,Hyundai és Kia bár szeretem a márkát drága, és úgy tudom ezekben már nagyon kortyolgat az 1.6.
Mazda 3 japánból: igen, még. 2015. januártól lesz Mexikóból azt mondták. De hogy ez lesz e nem tudom.
-
őstag
válasz EQMontoya #94410 üzenetére
Örülnék ha igazad lenne. Nekem a mazda 3 sedan nagyon tetszik, de az észérvek visszatartanak (elég alacsony, relatíve kicsi csomagtartó, és az ütős 2 literessel már elég drága, hát igen így kinéző autóban nagyobb igényem lenne az erőre ).
A kirobbant vitára reagálva nekem a turbo benzinesek tetszettek nagyon 1-2 éve. A skoda octavia kicsit magasított futóművvel (gyári extra feléjük) 1.4 tsi-vel befutó lehetett volna. Nu de amit a mostani előtti széria kis tsi-ről hallottam az elég katasztrófa (érdekes még régebbi első 1.8t-ket láttam kimenni a világból). Mostani octaviát nem mernék benzinessel venni... Pedig hivatalosan megfelelne. Talán papíron a legjobban...
-
őstag
válasz EQMontoya #94424 üzenetére
Gyorsan megnéztem mennyi is egy használt 6-os az új szériából. 6 milla felett kezdődik
Szerintem kasztniban is komolyabb a 6-os mint az octavia. Az octavia olyan átmenet az alsó közép és a közép között (de egyértelműen alsó közép alap). Skoda ezt nyomja sikeresen, a superb meg kicsit nagyobb mint a passat. -
őstag
Ma jártam aaa-nál. Sok autó kint van hátha kapok ihletet. Ez szíven ütött. De úgysem tudnám fenntartani.
De ahogy látom asszonyka úgy képzeli hogy enyém az asx és övé marad az i30. Mert az pont jó, Ő soha nem veri le (mondjuk akkor vezet amikor én nem vagyok, az meg kapcsiból mínusz 100 kiló ).
Szóval lehet hogy csak egy használt iq-t veszek most magamnak. Aztán spórolok egy kicsit és amikor lenyúlta az iq-t (ide a rozsdás bökőt hogy az lesz városban) akkor veszek valami még finomabbat (cx5 vagy ha lesz volvo s40 megint mondjuk az új széria benzinesből turbó nélkül).
Ha igazán szigorú lennék magammal akkor vennék egy 1.2-es pandát. De az csak a racionalitásnak kedvez. Azt meg ugye nem szabad
-
őstag
válasz runner 125 #94470 üzenetére
Alapvetően mindkettő menne városban is. Inkább lenne egy családi mindenes és a tartalékos. A tartalékos valószínűleg hét közben a garázsban/ metró közelében álldogálna. Aki a gyerekekért megy az a mindenest használja, aki túlórázik/ máshova kell mennie az a tartalékost.
És a hétközbeni norma kör még jó dízelnek is gyilkos. Hidegindít, 2 km leállít 5 pecre, újabb 1,5 km. Visszafelé fordítva.
Szóval jó a D5 de ilyet nem tennék vele (bár hallomásom szerint a 163 lovas az igazán örökéletű).
A turbó benzinessel sem (mondjuk az a hajamat is lezabálná ilyen üzemmódban).Szóval volvóm kő gazdagság kivételével csak akkor lesz ha lesz szívó benzinesük. De nem ez a trend.
-
őstag
Ugye nagy autó kérdésem kitárgyaltuk részletesen (Köszönöm mindenkinek!)
De felmerült még egy kérdésem, most a kicsi kapcsán. Ez pedig a tengelytáv. Jól sejtem hogy fekvőrendőr szempontjából jobb a rövid tengelytáv? Ugye az i30-nak mindig az alját verem be, nagyon óvatosan is.
Az én gondolkozásom az hogy mindenhol azt olvastam és magam is úgy filózok hogy "terep" szempontjából jobb a rövidebb tengelytáv (kevésbé "akad fel").
Ugye ez azért kérdés hogy az iq hogy bírja a fekvőrendőröket. Óvatosan (menetből biztos nem).
Ugye az asx-et leteszteltem az bírja. Az iq-nál ez kicsit cikibb. Újat nem veszek, vásárlási szándék nélkül pedig szerintem nem túl korrekt tesztelgetni (én soha nem tettem). Használt autó eladónál meg nem tudom ez mennyire lehetséges (első használt autó vétel lesz).
Apropó még egy kérdés. Vannak kifejezetten ajánlott használt autó kereskedők és kifejezetten kerülendők (ha nincs magánszemélytől)?
Köszönöm a válaszok.
-
őstag
Brutális szerintem.
Tehát nem az a kis csík. Szerintem vagy 20 cm magas elég meredek felmenetellel. És nem elég széles hogy felül elférj (felül lapos). Így első kerék már le amikor hátsó még fel és kopp.
Ha valaki ismerős arra a Thököly-Róna-Egressy-Mexikói négyzet zöldövezetét védő fekvőrendőrök. Nincs menekvés, hermatikusan minden irányból...
Az Asx-el is lépésben mentem át rajta (mondjuk azzal érezhetően simán megvolt)...
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz DeFranco #94692 üzenetére
Pedig sajna azokon a brutál fekfőrendőrökön én oda-oda verem az alját (nem a kerekét!). 2 kilométer per órával száguldva.
A normálokon nem, szépen lassítok és annyi. De sajna nekem heti 2-szer a brutál fekvőrendörös környéken van dolgom....És igen én is mádom azokat akik ilyenkor 2 centire követnek hogy "mennnyéé máááá".
Mondjuk az i30 szerintem elég kirívóan alacsony. Tehát lehet hogy kevesen verik oda az alját akik normálisan állnak hozzá, de sajna én a kivétel vagyok aki erősíti a példát.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Buster17 #95437 üzenetére
Újban ahogy látom kis (nem mini) kategóriás japán. De az újabb hyundai-kat is aranyáron adnák használtan.
Különben meg minél régebbi, kevesebből kevesebb alaponDe erkölcsi értelemben akkor, ha veszel egy új manuális de azon kívül fullos volvo s80 d5-öt. Egy évig nagyon óvatosan és keveset használod. Utána eladod nekem harmadáron Így én nagyot nyerek, te nagyot vesztesz melynek összege nulla. Érték nem veszik el
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sajnos megfertőzte lelkem ez a fórum Állandóan a nagy használt volvókat nézegettem (az asx helyett)...
Lenne egy elméleti kérdésem. Az öthengeres 2 literes dízel az milyen megbízhatóságú (163 lovas)? Én arra tippelnék hogy jobb mint a peugeot, de rosszabb mint a d5. De igazából fogalmam sincs...Az 1984 köbcentis a d3-as öthengeres ugye (mint pl. ez)?
-
őstag
válasz runner 125 #95485 üzenetére
Nem akarok vitatkozni, de ez alapján is elég biztos vagyok benne hogy volt öthengeres d3 és d4 1984 köbcentivel, és van 2.0d négy hengerrel 1997 köbcentivel (peugeot eredet).
Csak az a kérdés mennyire jó ez a kicsinyített öt henger. A v40-ben még most is ez van. A hivtalos árlistája. A végén a technikaiban 5 hengert írnak.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #95495 üzenetére
Köszi. Én annyit tudok hogy ezek gyakorlatilag "lecsökkentett" köbcentis d5-ök. Ez alapján jobbnak kell lenniük mint a 2.0d-nek (bár ezt nem tudom milyen, de speciel a francia 1.6d állítólag teljesen korrekt és tartós).
-
őstag
Csak egy elméleti kérdés. A volvo 2,5t motorja jól "bírja" a gáz üzemet ( hol érdemes ilyesmit csináltatni)? Mert arról speciel arról hallottam hogy az egyébként megbízható hyundai szívó benzinesek nem nagyon...Csak azért kérdezem mert nekem messze ez a legszimpatikusabb motor...
-
-
őstag
Megint én
Most éppen a használt kisautó keresésben akadtam el, miután az oldalborda megvétózta a toyota iq-t. A toyota aygo és ikertesói a váltón hasaltak el.
Nu most ami igazán érdekelne hogy valóban az a piaci helyzet hogy a jó állapotban lévő japán/koreai klímás kiasutók 5-6 évesen mostani új áruk (vagy korábbi áruk) 50-66%-ába kerülnek. Én nagyon sokalom, de lehet hogy csak a piacot nem ismerem.
Két példa amit élőben is megnéztem és nem voltak lepusztultak: 1 és 2 és ugye ebből az alap plusz klíma szalonból újan.
Tudtok valamit ajánlani ami megbízható és ár értékben jó (japán vagy koreai és max 5-6 éves klímával)? Igazából nincs keret, de értékarányosat szeretnék. Már odáig jutottam hogy pesti kereskedésektől kértem új i10-re árajánlatot ( adtak is rögtön 0% kedvezményt, de ez másik sztori).
Köszi a segítséget.
-
őstag
válasz runner 125 #96003 üzenetére
Honda Jazz persze szuper. De ártartásban elég durva. 2,1 + milla igazából 5 évesen (pontosabban onnan indul...). Új meg 3,7. Ha legolcsóbb éppen tökéletes az 60%.
De nyugodtan lehet hogy ez a piac (mindenkinek 4-6 éves megbízható japi kell, ezért drága), csak nekem nem tetszik. Attól ez változni nem fog
-
őstag
válasz Kornel #96007 üzenetére
Köszi, ez nagyon hasznos információ volt (magyarul ezek tényleg ennyit érnek a piacon). Nyíregyháza nekem messze van csak anyóslátogatáskor megyek arra
Most találtam egy pöpec kis kia picantot (minusz fél milla i10-hez képest), 1,2-es klímásat egész jó áron (0 km de 13-as).Ez az, 13-as picanto 1,2 motorral az jó nem? Megnézem ha pöpec lehet hogy adok neki egy 2,5 millás ajánlatot aztán meglátjuk.
Rvilike: Igen nekem is ez a bajom. Tök logikus meg jó a splash, de nem tetszik...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #96037 üzenetére
Ó az a projekt bonyolult Először kisautó. De igazából v70 2.5t manuális kellett volna. Az meg nem volt. De a nagy volvo csak kisértés Bár ha kútba esik a picanto project, és lesz 2.5t v70...
Meg aztán ahogy a használt piacot néztem eddig egyre jobban sajnálnám eladni az i30-at. Hajtom még 3 évet (10 éves korig), addig spórolgatok. Aztán s40 ha lesz. Új. Addig az is kiderül mennyit érnek ezek az új motorok...
Az egyetlen sürgős hogy kellene 2 autó. És ahogy nézem a használt autó piacon nehéz sietni spéci igényekkel.
-
őstag
Ennek a suzukinak lehet hogy adok egy esélyt kis városi szaladgálósként. Ha jó a törésteszt és nem lesz túl drága. Eddig egy készleten lévő kia picanto tűnt befutónak. Sajna úgy kb. semmit nem érek rá a túlórák miatt megnézni (hamar van sötét sajna a használthoz, szalonok meg korán zárnak).
-
őstag
válasz alázógyík #96448 üzenetére
Hát bűn ronda az biztos így képről De használható csomagtér, kis méret és jó motor. Rengeteg szervíz és márkakereskedő. Alapvetően az ár a kérdés. Kia Picanto/hyundai i10 nagyon drága (használtan meg kb nincs csak a kerülendő 1.1-el).
Ha lesz ára majd meglátjuk (ha drága lesz akkor annyi, ha olcsóbb mint a vetélytársak akkor élőben meglátjuk menyire ronda).
-
őstag
válasz MunezXBK #96454 üzenetére
Nem, ha bűnronda élőben is kihagyom. De ízlésem egyedi Mondjuk speciel a splash nem tetszik.
De mondjuk az újabb alto tetszett (csak hát racionálisan más semmi: vacak törésteszt és az ár se olyan szuper, kicsi csomagtér stb.).
Egyébként az i30-at azért vettem mert tetszett
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz alázógyík #96457 üzenetére
Ja rá is költöttem a gatyám is 7 éve. Eleve a seat cordobákat meg egyéb 3 millásokat néztem. De aztán láttam egyet forgalomba és nagyon megtetszett. De már akkor is nagyon nagylelkűek voltak a 3,4+ millás autóra kaptam egy metálfényt ingyen aztán csókolom
Most az egész eredeti terv azért dőlt fel (asx), mert az asszony annál a résznél amikor kifejtem hogy utána eladom az i30-at mindig közbevág. NEM! Neki jó, Ő majd használja. Magamnak szaladgálni asx túlzás. Majd ha lenyúlta a kisautót
-
őstag
válasz Declare #96462 üzenetére
Soha semmi baja nem volt. Csak az hogy 3 milla volt a keretem és 3,5-öt költöttem rá mindennel együtt. Fájón lecsökkent a likvid tartalékom Kocsit hitelre nem veszek (amire nincs elég pénzem azt nem engedhetem meg magamnak).
EQMontoya: Ka van, csak abban 1,2-es fiat motor van, amelyik még szíjas nem láncos (tudom már láncos sem garancia lásd vw). Pedig tetszett. Aygo szerintem sehol nincs az i10/picanto pároshoz képest most az újaknál. És még drágább. Csak egy jó i10 is 3 milla...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Spórolós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Nők, nőügyek (18+)
- Microsoft Outlook topic
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs