-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz middleaged #33371 üzenetére
Én közel 20 típust néztem mostanság, 13-17 éves kocsikat, az átlag ár 4-600e között mozgott, így ha minden rendben van vele, a fél milla szerintem nem eltúlzott. Persze vannak minden típusból lepukkantak 2-300 körül is, amire lehet költeni, de végül árban akkor is 500 körül leszel. Vagy használsz 2-300 körül vett kocsit sittes lepukkant kissé törött állapotban, vagy kisebb / butább / gyengébb / öregebb / stb kocsikat néz ennyiért az ember.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Amennyiben Mondeo lesz (ami valószínű), úgy ezekről a konkrét típusokról tudnátok nekem véleményt írni?
1, [link] Olcsó, Bp, és amit én igen hasznosnak tartok, hogy elvileg az elmúlt évek szervizeit vezették, számlákkal, jegyzetekkel, mikor-mit javítottak benne. Igaz, a fehér szín és a 230k futás nem vonz, de ennyiért ez nem lehet gond, ha jó állapotú.
2, [link] 2. tulaj, szervizkönyv, garázs, Bp, fiatalabb, stb. Jól hangzanak, de egyik sem döntő érv. Cserébe drágább.
3, [link] Neppertől, gyanítom tekert órával. Cserébe gondolom intézik az átírást. Tényleg pofás a belseje, 2. tulaj, garázs. Egy óra utazás még beleférne megnézni.
4, [link] Nepper, szinte biztos tekert, de mivel Bp-en van, egy megnézést megérhet. Elvileg van szervizkönyv, de nagy bizodalmam nincs benne.
5, [link] Neppertől, bár így is 230k futást írnak rá, de pofásan néz ki - már amennyire én ehhez értek... Ellenben 2*1.5 órát nem utaznék fölöslegesen, ha van valami kizáró ok, vagy gyanús valamiért.
Kb. ennyit ítéltem esélyesnek, de örülnék egy sorrendnek / "tuti tippnek", mert vinnék magammal valami hozzáértőbb személyt, akit nyilván nem szívesen rángatok el sokszor... Ha meg van 1-2 biztos példány, azt megnézetném valamilyen szervizben is azért.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Az autóvásárlás átírás részével kapcsolatban tudnátok segíteni? Nagyjából megvan, mik kellenek, de érdekelne, mi ennek a megszokott menete, mégis...
Szóval kocsit megnézzük, megvizsgáljuk, jó lesz. Gondolom adásvételi előtt célszerű elvégeztetni az eredetiségvizsgálatot, nehogy ebből később szívás legyen. Szóval adásvételnél mondjuk a vizsgálat már rendben is van, az eladó elintézte.
Érdemes úgy menni aláírni, hogy neten előre megkötöttem a kötelezőt? Na csak azért, mert 'elvileg' ugye, addig el sem hozhatnánk, hiszen adásvétel után az én tulajdonom, de nekem nincs rá kötelezőm...
Ha pedig megvan az eredetiség, kötelező, adásvételi, mehetünk az okmányirodába, gondolom itt ezeket bemutatva kapok új forgalmit, törzskönyvet. Azt jól látom, hogy van külön átírási illeték, és vagyonszerzési illeték is?
És ezek után még parkolási engedélyt intézni, belvárosról lévén szó - amíg az nincs meg, majd máshol fog parkolni.Igazából az "ezt vegyük meg" és "okmányirodába menetel" közötti résznél nem tudom mi a bevett szokás, tehát eredetiség, kötelező, majd adásvétel?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz dJ Peer #33602 üzenetére
Ja ilyen kalkulátort néztem én is, ha minden igaz, akkor teljesítmény alapján van egy vagyonszerzési illeték, 96kw-os mondeóra (2.0 benzin) 53k, baráti.
Igen, így kissé para a biztosítás, ezért is kérdem, hogyan szokás ezt? Most ha elutazok messzebb egy kocsiig, megnéztük szervizben és minden rendben, akkor nem szívesen utaznék haza neten összekattintani a biztosítást, majd megint vissza, hanem egyből vinném haza. De ahhoz kell kötelező meg adásvételi, meg nem ártana az eredetvizsga sem, most mit csináljak, ha kiderül, valami gáz van vele...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Igazából a kötelező az, ami megkavar - el lehet nélküli hozni a kocsit?
Magát a biztosításkötést online tervezem, a pba.hu-t néztem eddig, egész jól kezelhető a felülete. Talán Uniqua-nál kijött 22k/évre a 2 literes mondeo költsége, ami esetünkben igen baráti (több helyen 40-50k körül volt).bitpork: egyszerű halandóként ennek hogyan járhatok utána?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mármint biztosítónál van ilyen lehetőség?
Mert azt láttam, hogy lehet variálni a felelősségvállalás időpontjával, tehát mondhatom, hogy most kötök, de csak egy hét múlva érvényes, és akkor adott napon kell megejteni az adásvételt is. Gondolom, ez lenne a hivatalos menet. Nem tudom, ez idő alatt le lehet-e mondani, ha mégsem jön össze a vétel, hiszen nyilván nem szívesen kötnék biztosítást úgy, hogy még nincs az autóról semmi papírom.Ezért lenne érdekes:
A tévhittel ellentétben a kötelező biztosítás mindig az új tulaj, üzembentartó nevére kell, hogy szóljon az adás-vétel pillanatától, tehát amikor megkötetett a szerződés akkor már nekünk rendelkezni kell felelősség biztosítással az adott járműre és az előző tulaj biztosítása nem biztosít minket.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nem, még képlékeny az egész, de magánszemély esetén ennél azért összetettebb, nekünk kell intézni mindent.
Elsőre körben gondoltam megnézünk több kocsit valami hozzáértőbb ismerőssel, aztán ha megvan melyik, azt elvinnénk egy szervizbe is, ahol ha minden rendben, már el is hoznám, csak a papírozás miatt fölöslegesnek tartom megint időpontot egyeztetni, utazni, stb.
De lehet akkor az lesz, hogy írunk egy szerződést foglalóról, elmegy megcsinálni az eredetvizsgát, aztán mielőtt megint találkoznánk az adásvételi / átadás végett, aznap megkötöm a kötelezőt is, a találka előtt.De nem hiszem el, hogy nincs ennek egy megszokott menete, ne nekem kelljen ezt most kitalálni... Az egész olyan idióta dolognak tűnik, kötelező az adásvétel napjától biztosítással rendelkeznem, de visszamenőleg kötni nem lehet, csak előre. És ha addig lecseréli a kereket / összetöri / meggondolja magát? Mit csináljak a már előre kötött biztosítással?
Amit nem tudom amúgy, szintén hogyan lehet, mert elvileg a forgalmiba bejegyzett üzembentartó / tulajdonos köthet, ami csak az átírás után lesz meg, ahova már kell, hogy legyen biztosításom, vicc az egész.
Vagy csak nekem nem világos valami, de akkor megköszönnék némi útmutatást, ki-hogyan vásárolt, hisz ha jól tudom, itt majd mindenki használtan vett kocsit, szóval egyszer már végigjárta ezt.
Ez a kereskedőnél megkötjük a biztosítást sem világos, most ott van előtte minden biztosító ajánlata, az összes kedvezmény lehetőségével, amit át tudok böngészni? Mert neten igen, és azért nem mindegy, kinél kötöm, és én milyen kedvezményekre vagyok jogosult egyik-másik helyen.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bull Boss #33622 üzenetére
Köszi a tippet, a többieknek is.
Erről jó lenne egy hivatalos infó, hogy adásvétel napján kinek a kötelezője van érvényben. Mert ha hazamegyek a kocsival és otthon megkötöm neten, akkor az nyilván tökéletes lenne. Igen, egy megoldás a mobilnet és a notebook is, amit szintén meg tudok oldani, na de kétlem, hogy ezt így szokták intézni magánszemélyek (igaz ideiglenes igazolást így legfeljebb elektronikus formában tudok mutatni).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bzoley #33670 üzenetére
Oks, akkor vagy ez lesz, vagy szerviz után, ha minden rendben, csinálják egyből az eredetvizsgát (gondolom van ilyen szerviz, ahol van erre lehetőség), addig mobilnettel összekattintom aztán jól van, így adásvételre kézben lesz a vizsga és a biztosítás is.
Akkor is vicc ez a rendszer, hogy aznap attól a pillanattól kezdve már legyen nekem biztosításom...bitpork: ja, csak ugye ha telefonálás előtt / közben lezúzol véletlenül valami szerencsétlen terepjárót, akkor azt az akár milliós kárt zsebből kell fizetni, ha nagyon szigorúan vesszük a szerződéskötés határidőket.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz _seth_ #33774 üzenetére
Ezt érdemes lehet átfutni: [link]
Hohó, itt van mindjárt a lányok-asszonyok kedvence, a 206-os, ami nagyon szép kis kocsi, de nem valami jó. Gagyi belső tér, rossz helyen levő kormány és pedálok, pocsék váltó, sok-sok-sok-sok elektromos baj, futómű-roblémák – de az autó annyira mutatós, hogy a gyengébb nem rárepül, mint moly a halogénlámpára.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hogyan lehet arról meggyőződni, hogy egy autónak hány tulajdonosa volt? Hirdetéseknél látom, hogy első / második... Mi erre a bizonyíték?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Andris837 #34241 üzenetére
De mint mondtam, ez csak egy tipp, azért pl. 500k körül már egész sok lehetőséged van, 300 körül kevesebb, de ott is van még pár típus. Meg a használatról is írhatsz, mennyit mennél, milyen körülmények között, stb. De ha még nincs jogsid, akkor ez úgyis gondolom leghamarabb 3-4 hónap múlva lesz aktuális.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ennél a hirdetésnél, ezen a képen: [link] -> [link]
A két lámpa körül mi az a barna sáv? Nem hinném, hogy ez ennyire rozsdás lenne - főleg nem a műanyag lámpa. Csak valami randa sziloplaszt? Mert amúgy a képek alapján máshol nem láttam hibát a kocsin. Mennyire gond ez?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Motion_Blur #34394 üzenetére
Miért F? 10 éve már G astrák voltak (sőt, 98tól voltak). Vagy írja valahol?
Hol írja? Tényleg nem látom. Annyit találtam, "10 éves Astrájából".[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz Integra #34728 üzenetére
Ez nekem is parám, mondjuk még elég minimális gyakorlatom van csak (milyen messze van, ha vált, meg tudok-e állni, jönnek-e mögöttem, az átmenne vagy belém jön-e, stb)...
Hivatalosan ugye, ha féktávon belül kapom, nem kell megállni, hiszen nem tudnék / vészfékkel, és az nem nyerő.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Revolit #34975 üzenetére
Ismerősömnek ha jól tudom ilyen van talán április óta, ő elégedett vele, 700k körül vette, jó állapotút sikerült találniuk, azóta nem nagyon kellett rá költeni. Fogyasztásra talán annyit mondott, hogy neki elég, ha 10l alatt van, szóval gondolom, ezt hozza.
Ez alapján azt mondanám, ha sikerült kifogni egy jó állapotút, akkor lehet nem lesz gond, de nem igazán értek hozzá, van-e valami betegsége a típusnak, milyenek az alaktrészárak, stb., majd még páran mondanak rá valamit.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hol / milyen váltózárat szereltetnétek be? Eleve úgy látom van olyan, amiben fixen beépített zárnyelv van a váltóban, a kulccsal pedig ezt nyitom/zárom, akár egy hagyományos tetszőleges zár esetében.
És van az a megoldás, amikor a zár magában a rúdban van (stiftes zár?), így nyitás után ki kell húzni ezt a rudat: [link] Utóbbi persze annyiból kényelmetlenebb, hogy a slusszkulcsról le kell venni a zárkulcsot, különben ott fityegne a gyújtáskapcsolóból végig a rúd. Bár láttam olyat is, hogy a stift és zár külön van... Melyik megoldás jobb? Esetleg nem ilyen beépített, hanem kívülről a váltóbotra szerelhető megoldás? Na ilyet most pont nem találok...Hátránya, hogy eladás után nem tudom átrakni az új autóba, míg mondjuk egy kormányzárat igen, ami olcsóbb is, csak szerintem elég nagy, kényelmetlen levétel után elrakni (bár hely azért lenne...), de aztán lehet jobb megoldás. Itt az Autolok 2000 -t néztem, az 30k. Vagy Disklok -ot láttam még, ami hasonló. Na meg nem kell beépíttetni, megveszem és használom.
A másik, amire gondoltam, az egy "egyszerű" házi gyújtásmegszakító. Jól gondolom, hogy ez annyi, hogy tetszőleges helyen elvágom a kábelt, és egy elrejtett helyre vezetve beiktatok egy kapcsolót, amivel tudom nyitni / zárni az áramkört? Vagy ez ennél összetettebb dolog?
Ezek mellé / helyett érdemes valami riasztót is beszereltetni?
Hozzáteszem, a kocsi értéke 500k körüli (lesz), ehhez mérten nem szeretnék / nem érdemes aránytalanul sokat költeni védelemre.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz zolikaDB #35040 üzenetére
Igazából ezért is bíznék benne, mert nem általános, nagyon egyszerű, és olcsó megoldás, és a villanykaron akadna is ismerős
De emellett azért áldoznék még a védelemre. Kezdek megbarátkozni a kormányzárral, amit bár talán kevésbé praktikus kezelni, de ha nem tudják levenni, úgy naivan, jobbnak találom (olcsóbb, később is használható, talán befér anyósülés alá, védi a légzsákot, és ha másik kocsival akarnák elvontatni, az sem menne, mivel nem tudják kormányozni). Rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Alapvetően én is emellett voltam, de pont a korább említettek miatt érdekelne a dolog miértje... Könnyű feltörni egy ilyen kormányzárat? Konrkétan az említett két típusban gondolkodom, nem az ilyen egyszerű karokon, ahol a kormányból kivágsz egy darabot, és már le is szedted. [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Elolvasom. Ellophatatlanná nem is akarom (nem is tudom) tenni, ennyiért meg nem érdemes Cascot kötni. A cél nyilván az mint mindenkinél, hogy azért amennyire lehet, megnehezítsük a lopást / elvegyük a kedvét és másikat keressen, stb.
Azért még utánajárok ezeknek a kormányzáraknak / érdekelne mások véleménye is.MMA87: Miért baj, ha váltózár mellett hozzáférnek a motortérhez?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
No most akkor mégis jó önmagában egy váltózár, vagy ezt hogy értsem? Ahogy néztem, hátramenetben zárnak a manuális váltók.
UV gravír sok helyre? 20k körül. Elvileg ugye nem eltüntethető, úgy meg nem feltétlenül éri meg elvinni, hogy minden fontosabb elemen ott virít.
Rejtett kapcsolóval egyetlen gondom, hogy azért az kifigyelhető... de persze egynek jó.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Miért lenne motortérben a zár A váltókar mellett / körül van a zárszerkezet / stift, pl [link] Ehhez a szerkezethez kétlem, hogy a motortérből fizikailag hozzáférnél. Vagy rosszul értek valamit?
Jó, 2-be rakni más téma...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Psychonaut #35058 üzenetére
Attól függ, volt cikk, hogy a suzukikat is lopják, tudom is én miért, van kereslet alkatrészre, sok van belőlük, könnyű elkötni, passz. De igen, vélhetően nem a profik fognak melózni rajta.
TaaT: pont ezt írtam nemrég. A kérdés, hogy melyek ezek a "kütyük", amikkel érdemes mégis próbálkozni, milyen áron milyen szinten bízhatok bennük.
Qru Bovdenes váltó azért inkább régebbi kocsikra jellemző, nem...? Vagy ez azért változó? Bár így hirtelen mintha látnék egy olyat, miszerint Golf3-ban is az lenne, szóval akkor nem...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Egyelőre hajlok arra, hogy UV gravír + saját rejtett kapcsoló(k). Ez olcsó, egyedi, a kocsit talán értéktelenné (vagy értéktelenebbé...) teszi a tolvaj számára, erre figyelmeztethet a matrica is (talán eleve rá sem próbál), és jó esetben, nem is sikerül beindítani, ha mégis beül.
Vontatás (így lopás) ellen legfeljebb az UV miatt "használ"... de ez ellen úgysem igazán lehet komolyabban védekezni.Vélemény?
SyntaxeError: egyrészt biztos nem lophatatlan az sem, bár szimpatikus, de mivel esetemben a legkisebb csomag is az autó árának 20%-a lenne, ezért sajnos nem kerülhet szóba.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Egyedi rejtett gyújtáskapcsoló. Valahol megszakítani az áramkört, hogy ne tudják a kocsit beindítani. De feltételezem más elektromos berendezés is van, aminek esetleg meg lehet szakítani az áramkörét indításgátlás céljából, passz, nem értek hozzá.
MunezXBK: ránézek, mi ez. De ha már itt vagyunk, írhatsz is róla, mire is jó ez, hogyan működik, milyen áron, stb.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ez a Pajzs cucc, ez mennyire "járműre szabott"? Szóval ha lecserélem a kocsit, akkor át tudnák pakolni a másikba? Mondjuk csak beszerelés költségen. Vagy akkor buktam a 120k-s összeget, tekintve, hogy egy használt 500k-s kocsinál ezt sosem kapnám vissza, ha ~5 év múlva eladom (illetve akkor már nyilván amúgy sem érne annyit).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Integra #35154 üzenetére
Mekkora összeg lehet? Mert ha nem sok, még akár be is vállalnám az egyszeri nagyobb kiadást, ha később is használható. Bár valami azt súgja, ez nem ilyen egyszerű.
Talán dobok nekik egy levelet, hogy erre milyen mód van, hátha tudnak árakkal szolgálni, vagy valami biztatót mondani.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha már itt tartunk, váltózárat át lehet építeni, vagy az inkább típusfüggő? Már a képek alapján is, elég eltérőeket látni (váltó bot mellett, bal/jobb oldalán a zár, stb), így gyanítom, itt erre kisebb az esély.
Integra ja lehet holnap délelőtt felhívom őket.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Itt van még Pajzsék véleménye az ilyen egyedi megszakításokkal kapcsolatban:
Tegyük fel, hogy a gépjárművédelmi kialakítás egysége „jól el van dugva” annak érdekében, hogy a tolvaj azt ne találhassa meg. Sőt, csak egy titkos kapcsolóval, egy rejtett kapcsolóval lehetséges a gépjárművet elindítani még akkor is, ha kéznél van a gépjármű indító kulcsa.
Ebben az esetben a tolvaj nem fogja keresni és nem fogja érdekelni, hogy mit és hova építettek be a gépjárműbe.
Miért is?
Azért, mert neki erre nincs szüksége. Ugyanis egy gépjárművet illető típus ismerettel, illetve felkészültséggel rendelkező tolvaj a védelmi kialakítás által alkalmazott úgynevezett elektronikai megszakítási pontokat, más szóval az immobiliser pontokat áthidalja.
Ezt hogyan tudja megtenni?
Ehhez szükséges a gépjárművet illető típus ismeret és a felkészültség. Ennek köszönhetően a tolvaj tudja, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy áthidalja az immobiliser pontokat. Ezek után persze ellopja(ák) a gépjárművet.Ez azért elég egyszerű műveletnek állítja be az "immobiliser pontok áthidalását", mennyire reális ez? Szóval ennyi erővel, tényleg nem ér sokat a kapcsoló, vagy csak jobb fényben tűnik fel az ő cuccuk, ha ezt írják?
Sajnos nem értek hozzá, de azt gondolnám, hogy ha egyszer meg van szakítva egy áramkör, akkor azt muszáj zárni ahhoz, hogy bármit is kezdjen vele, nem lehet csak úgy "áthidalni". De sajnos nem értek hozzá. Mondjuk nyilván nem mindegy, hol szakítjuk meg / hol van a kapcsoló. De ha teszem azt a motortér rejtett zugában csinálunk egy elágazást a vezetéken, és szépen elvezetve visszük el valahova a kapcsolót, akkor én azt jónak gondolnám...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Pajzs nagyon védi a cuccukat, hogy egyedi motortérzárakat fejlesztenek, az övék különb rendszert alkot a többi megoldásnál, nem tudom, ez mennyire lehet igaz, és egy külön immo + motortérzár mennyivel lehet gyengébb, de biztos, hogy ez is megnehezíti a dolgokat némileg.
Árban talán azt mondanám, hogy 50k-t rászánnék, de akkor a váltózár mellé más nem fér, így azt akkor talán nem... ezek alapján kéne akkor egy immo, motortérzár (ez már alapszinten jó is), és mondjuk egy UV gravír. Bár nem tudom, ez árban mennyi, avagy mennyiért kapni egy normális indításgátlót. Gondolom ezek mind valamilyen vezeték nélküli módon kapcsolhatók, ebből nem lehet gond öreg, lemerülő aksi esetén?
Nekem annyira nem szimpatikus a zárdugózás, bár ha van indításgátló a kocsiban, úgyis csak távirányítóval tudom indítani, szóval végül is nem lehet gond ez sem.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha felhívnék egy székesfehérvári autókereskedést, hogy jöjjenek át Bp-re egy szervizbe egy kocsival egy vizsgálatra, belemennének? Tudom, hívjam fel őket, csak azért megkérdezném, szoktak-e ilyet, vagy hülyének fognak nézni... Mert bizony jó lenne, ha nem nekünk kéne elmenni, elég macera (nem is elautózni meg vissza, hanem időpontokat egyeztetni több emberrel, kocsit kérni, miegymás... egyedül tudnék menni, nem lenne gond).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Akár, ám van Bp-en szervizes, akiben sok ismerősünk megbízik, így szívesebben vinnénk hozzá. Másfelől, ha el is mennénk, csak vinnék azért valami hozzáértő embert magammal - jobban mondva ő vinne engem kocsival. Szóval azért macera, és sokkal kényelmesebb lenne városon belül mozogni.
(És itt most nem arról van szó, hogy Pesti', és nem vagyok képes egy órát utazni, hanem a körülményekről... Majd ha a következőt veszem, remélhetőleg sok év múlva, lesz már némi tapasztalat, tudok menni kocsival, nem lesz ennyire bonyolult a helyzet)
profi91: remélem azért értelmezted azt a részt is, hogy egy órás útról lenne szó, nyilván az ország másik végéből ezt nem várnám el senkitől. Régebben olvastam pár becsületesnepperes cikket, emlékeim szerint pár kocsit elvitt ő is így szervizhez, noha a távolságokra nem emlékszem már. Ezért is kérdezem, mennyi esély lehet erre.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Van egy itt Óbudán, szerintem az lesz a befutó, ez tűnik a legjobbnak [link]
Csak azért megnézném ezt is Szfehérváron, ha tudom: [link] Bár ezen a képen továbbra sem tudom mi lehet az a két randa barna csík a lámpák mellett, de gondolom valamilyen sziloplasztos megoldás - kérdés, hogy mire.
Meg van egy harmadik kiszemelt, Pest, de ebben nagyon nem bízok Tuti hamis futásteljesítmény, még ha tényleg ennyi is lenne, akkor tuti nem ilyen olcsón adnák, elég gyanús. Azt meg főleg nem értem, ha kereskedő, és van nyomtatva adatlap a kocsira téve, minek a szélvédőre firkálni [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Miért ne fizetném a benzint? Az mondjuk 6k, nekem ennyit még megérne. Ha én megyek, akkor is ki kell, nem az utazás költségeivel van a gond, hanem annak járulékos dolgaival. Ha meg el akarja adni, dolgozzon meg érte De ezt talán akkor nem erőltetném.
gamek!ller blogját olvastam, akartam is már beszélni vele, na majd nemsokára.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz bitpork #35305 üzenetére
Szerintem azért nem árthat számolni, hiszen ha adott feladatot el tudunk látni kevesebb pénzből (jelen esetben utazást, tankolást), miért ne tennénk? Valahova nyilván kerülni fog a pénz, lehet aki nem dohányra költi, az elszórja sörre és akkor kb. ugyanott van, de jó esetben találhat neki jobb helyet.
Vagy persze az is lehet, hogy a magasabb benzinköltséggel nagyobb kényelem jár, és valakinek meg ez éri meg jobban, mintsem ezt megspórolni valami másra.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #35316 üzenetére
Ezzel az a gond, hogy váratlan dolgokkal nem tudsz számolni. A fogyasztás azért aránylag fix olyan értelemben, hogy ha egy kocsi kevesebbet fogyaszt a másiknál, akkor az minden körülmény között így lesz. Abban legfeljebb bízhatsz, hogy egyikben sem romlik el semmi, ez viszont egy fix különbség marad.
A "most akarom élvezni az életet" részt meg azért nem értem, mert a spórolásnak is ez a célja, hogy azt az összeget később olyas valami használod fel, ami neked jó Az nyilván a kellemetlen eset, hogy évekig spórolsz, aztán meghalsz, de azért ez talán nem általános.
És spórolás alatt sem azt értem, hogy mindenből olcsót kell venni, meg nyomorogni, persze, hogy nem. Csak arra utalok, hogy nem árthat átgondolni az esetleg fölösleges kiadásokat. De ez már nem autós téma.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Beszéltem amúgy Pajzsékkal, azt mondták, 15k a kiszerelés, és 55k a beszerelés (talán nettó?), szóval alapvetően átépíthető... Ez azt jelenti, hogy ha egyszer megveszem, akkor utána minden kocsiváltásnál 90k-t kell "csak" költeni egy állítólag tökéletes védelemre. Ha így nézem, megérheti. És ha jól megy sorunk, akkor sok év múlva ha mi is tudunk 1-2MFt között autót venni, úgy már szinte elenyésző ez az összeg, viszont az addigi kocsikat is megfelelő módon védtük.
Most tekintsünk el attól, hogy megint évekre előre gondolkodtam, bocsánat Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy külön eladható-e a rendszer kiszerelés után, ha valamiért mégsem tudnánk új kocsit venni, és szükségtelenné válna. Nyilván eladhatom a kocsit úgy, hogy van egy ilyen benne, de úgy töredékét fizetnék érte egy régi kocsi esetén.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #35326 üzenetére
Ha én egy kis, jó állapotú kocsival elautózok, legyen, 8l körül, akkor ugyanígy nálam, ugyanazon a helyen egy nagy autóval tuti nem úszom meg ennyiből
Ha olyan stílusban vezetsz / körülmények között / állapotú kocsit, ahol egy 1.4-es meg tud enni 10l-t, ott az allroad sem lesz meg 11ből, csak erre utaltam.Amúgy persze valamelyest egyetértek, legjobb példa, hogy ezért is néztem Mondeot, amire nem mondanám, hogy híresen keveset evő fajta, de nem is benzingyilkos, és évi 6-8000 km mellett, hétvégi autónak, ennyi belefér.
Ha napi használatú, munkábajárós autót keresnék, biztos jobban érdekelne a fogyasztás, méret, miegymás, de így kisebb prioritású.Pajzshoz még annyit, hogy említették, Fordoknál lehet gond átállással, ott lehet a nyitó elektromechanikát cserélni kell másik autó esetén. Mondjuk nem tudom, miért emelte ki, mint márkát, mert utána azt mondta, hogy a kívülről zárható motorháztető esetén lehet gond, utasteres nyitás esetén elvileg nem, na de biztos van több gyártó is, aki kulcsos motorteret csinál...
Mindenesetre a Mondeok motortere bentről karral nyitható, így elvileg később is felhasználható lenne a technika.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mikrotik routerek
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Linux kezdőknek
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Horgász topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen