Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • harry

    veterán

    Sziasztok!

    Lassan már jó lenne nekem is egy saját autó, így nemrég elkezdtem nézelődni a témában.
    Paraméterek:
    - Jogsiszerzés folyamatban, ha minden jól megy, 1.5 hét múlva lesz egy sikeres forgalmim is, aztán pár hét még a kézhez vételig. Barátnőmnek már van egy ideje, de nem szokott vezetni.
    - Első autó lesz, árban talán 4-500e környéke lenne belőve, nem tudom, egy ilyesmi kaliberű autóra mennyit kellene még költeni, miket kellhet cserélni, mennyi plusz kiadással érdemes számolni.
    - Többnyire ketten használnánk + kutya :D Aki bár elfér utastérben, de talán praktikusabb egy 5 ajtós modell, ahol ha kiveszem a kalaptartót, el lehet hátul a csomagtartóban is (egy Focus-szal utaztunk már így, teljesen jó). Felmerült a kombi is, akár lehet is szó róla, ha nincs valami nagy ellenérv (bár nem tudom, kezdő jogsival mennyi idő megszokni egy nagyobb autót - ugyanakkor viszont ez hosszabb távú beruházás, szóval idővel lehet jól jönne, ha valamiért valami nagyobb dolgot kell szállítani).
    - Vásárlás időpontja még meglehetősen bizonytalan, lehet, hogy most november környéke, de lehet, praktikusabb lesz inkább tavasszal.
    - Használat: leginkább hétvégi használatra (kirándulni valamerre, szülőkhöz haza, stb), nagy bevásárláshoz (kaja, vagy valami bútor / lakáskellék). Utcán állna.

    Konkrétabban:
    Opel Astra F típusokkal szemezek, egyrészt, mert ebben a cikkben is szerepelt: [link], másrészt úgy láttam aránylag nagy a választék autóból és alkatrészből is, több ismerősömnek is van, és úgy kinézetre sem rossz.
    Elsődleges szempontok, hogy olcsó legyen fenntartani (szerviz, kopó alkatrészek, fogyasztás, stb., nem tudom, mik tartoznak még ide). Itt megjegyzem, sajnos még nem igazán értek a kocsikhoz.

    Ezzel a kocsival kapcsolatban tudnátok pár tippet adni, mire kell figyelni? Valami ilyesmit olvastam, hogy egyes modellekben Ecotec motor van, ami több olajat fogyaszt, ami egyrészt gondolom nem túl praktikus (hiszen figyelni kell rá, meg utántöltögetni), másrészt nem tudom, az előző tulaj mennyire figyelt erre, volt-e gond az alacsony olajszintből, stb. Szóval erre írják, pl itt, hogy: "érdemesebb a nyolcszelepes, régebbi benzinmotorokat keresni"

    Esetleg más modell? Mi az, ami még szóba jöhet és megbízható ilyesmi árban? Suzukikat láttam, de azok nem igazán vonzanak.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #22513 üzenetére

    Nem igazán tudom, hogy lehetne jelenleg jobban megfogni a témát, szerintem egy konkrét típust kéne választanom, azt körbejárni, megismerni, aztán mehet személyesen a téma, ha már tudom, egyáltalán, mire figyeljek.
    Ezért is mondtam, hogy esetemben ez egyelőre az Astra F, és ha nincs valami nagy ellenérv (vagy más típus mellett sok pozitívum), akkor maradnék ennél, és erről keresnék több infót. Mert az rendben, hogy biztos vannak bizonyos autók, szép állapotban, de ezt hirdetésből nem tudom leszűrni, minden autót kiismerni pedig nem tudok, enélkül meg személyesen nem látom értelmét megnézni (ami ráadásul elég macera is).

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz #10726912 #22522 üzenetére

    Astra F-et egyszer megnézegettem alaposabban (ismerősét), nekem így naivan megfelelőnek tűnik, igaz, nincs sok összehasonlítási alapom.
    Annyi még hozzá tartozik a dologhoz, hogy egy Astra G-n tanulok, belső térben sok különbséget nem vettem észre (már úgy ránézésre, aztán anyagminőségről nem tudok mit mondani), ami miatt ismét közelebb áll hozzám kicsit.

    Itthon Focus van, amik szintén igen szimpatikusak, és sokkal jobban tetszik a belső tere, csak kicsit más árkategória :) Mazda 323F, a kombi, is van néha a találatok között, ami szintén nagyon tetszik, csak mint már mondták is, ennyiért állapotot kell nézni, nem a küllemet.

    Megpróbálom még körbejárni kicsit a témát akkor. Végül is nem rossz ötlet ez a kereskedésbe elnézni és beülni pár kocsiba.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz 33as #22571 üzenetére

    En, kosz a tippet :) no igen, ezert is igen szimpatikus ez a jargany, szerintem ennel fogok majd maradni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Még ugyan nem mondanám, hogy komoly vásárlási szándékkal, de néztem egy ilyen Astra kombit: [link]

    Amiért tetszene
    - Kinézetre nagyon szép állapot, semmi rozsda, karbantartott (talán a kormány tűnik kopottnak, így elsőre)
    - Műszaki 2014ig, szervizkönyv, garázsban állt
    - 130k km, már ha tényleg annyi, ami 14 éves kocsinál talán nem rossz
    - kombi, van hely bőven :-)
    (- ugyan ilyesmi árnál nem játszik döntő szerepet, de szép szín :D és a felszereltség is nekem megfelelne)
    (- van hozzá 4 téli gumi, ez csak az ár miatt érdekes)

    Kérdések:
    - 1.6V, 101LE motor, nem fogyasztana ez sokat? Már úgy a többi astrahoz képest, azok úgy tudom ilyen 7 liter körül esznek. Vagy alatta, ha jól tudom.
    - Kinézet egy dolog, de élőben mit lehetne megnézni egy ilyen kocsin? Vagy igazából bármelyiken... nem értek különösebben az autókhoz, hogy szúrhatnék ki rajta bármilyen jellegű problémát?
    - Mennyire bízhatok a szervizkönyvben? Tehát, hogy az hiteles, tényleg akkor és azok a dolgok kerültek szervizelésre. Itt mi lehet gyanús, vagy mit kell nézni egy szervizkönyvben? Mondjuk a 10k-s cseréken kívül.
    - Mennyit kellene még vajon rákölteni? Ez az 570-es ár már eléggé a keret felső határa felé van. Ha érdemes, még áldoznánk is ennyit rá, csak ha épp még 200-at elvisz utána valami, az nagyon nem nyerő.

    Egyáltalán, hogyan / kivel érdemes menni autót venni? Így, hozzá nem értőként. Valami ismerőssel, aki ismeri ezt az autótípust, vagy menjünk egy független szervizbe, vagy...?

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #22722 üzenetére

    - kösz az oldalt!
    - kerekek: mit kell nézni, milyen mélységűnek kell lennie a barázdáltságnak téli gumin? Vagy kopottság mellett mire figyeljek?
    - úgy értem, én nem értek hozzá, mindenképp vinnék magammal valakit, ha minden igaz, van egy megbízható szervizes ismerős. Akkor is érdemes elvinni műhelybe, vagy elég ott a tulajnál átnézni? Bár gondolom nem árt egy műhely, ha alul is körül akarunk nézni a kocsin, ami szintén jó lenne, nem?
    - márkaszerviznek mennyire állhat érdekében lehúzni? Gondolnám, hogy nem, hiszen nem ott csináltatnám meg úgysem.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Csak érdeklődésképpen, az ilyen 500eFt körüli Mondeo kombikkal (Mk2, 96 utáni, ha jól tudom) mennyire kell vigyázni? Vagy mi ezekkel a gond, mind sokat futott, vagy lehet valami spéci gond ezzel a típussal? Jellemző alkatrészhiba? Mert az rendben, hogy van 300e körül is már, de az olyan is lehet, nem tudom, 500-ért mennyivel kapnék különbet. Szervizelni, alkatrészt keresni, fenntartani volna költségesebb? Vagy biztosítás, egyebek? Utóbbinál úgy tudom 70kW az egyik sáv felső határa, és kevés típus marad ezalatt... Konkrét példának itt egy: [link] Bár nem tudni, mennyit futott.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #22978 üzenetére

    Mármint merre haladunk, jobb autókat kezdek nézni, vagy hogy? :D Sikernek nem nevezném, mert ezek közül a jobbak meg esélyesen a keret felett lesznek...

    "a korabban linkelt japo d-ket"
    Bocs ez most nem ugrik be, ez mi volt?

    bitpork - igen, ezért kissé félek is a kombitól. Bár nem feltétlenül mondanám, hogy aki kombit vesz, az mindig agyonpakolja... vagy legalábbis én egy praktikus dologként tekintek rá, amibe be lehet hányni minden szart, és nem kell centizgetni, és olykor nagyobb dolgokhoz is jól jön (mittomén bútor, költözés). De valószínűleg igen, az a jellemzőbb, hogy aki ilyet vett, az ki is használta (bár az sem mindegy, hogy cementes zsákkal pakolta meg, vagy gyerekjátékkal családi nyaralásnál).

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #22985 üzenetére

    Igazából én alapvetően beérem egy egyszerűbb autóval, ami azt is jelenti, hogy ha van megfelelő pl. astra 400 körül, akkor nem feltétlenül keresnék többért.
    Bár aztán lehet érdemes 500 fölé tolni kicsit a keretet és ilyen autót nézni, nem tudom... laikusként elsőre annyit látok, hogy izmos motor van bennük, ami biztosításnál nem előny. De erről is csak annyit tudok, hogy többe van, de, hogy mennyivel, azt nem (ránéztem ilyen díjkalkulátorra, de az kegyetlen összetett / autóra szabottnak tűnt, gondoltam, van valami általános árazási irányelv az adott teljesítménykategóriákra, de ilyet nem láttam).

    Nekem, ami a legfontosabb lenne amúgy a kocsiban, az az olcsó fenntarthatóság, megbízhatóság. Tehát alkatrész, szerviz, biztosítás, fogyasztás, ilyesmik. Nem igazán tudnám szerelgetni, nem különösebben értek hozzá, ezért nekem fontos, hogy ne kelljen piszkálni, meg azon parázni, hogy hogyan vernek át szervizben...

    Egyelőre jóformán hétvégenként lenne csak használva, és nem több órás ország körüli utakra tervezek, meg amúgy is friss jogsi, első autó... szóval nekem jó egy egyszerűbb kocsi, persze, ha van jobb adott áron, akkor lehet róla szó, de nekem pl. a kényelem, teljesítmény másodlagos, a fenti szempontok az irányadóak.
    Megpróbálok azért utánajárni az említett típusoknak, csak mint már sokszor mondtam, nem értek hozzá, így meg aztán nehéz elindulni...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz 8th #22997 üzenetére

    Nos ha nézed az előzményeket, látni, hogy alapvetően a 400 környékén lévő Astra F-ben gondolkodtam, csak pl. totalcaron volt cikk (milyen első autó 300 illetve 600ért), és abban említették a Mondeót is, így gondoltam, rákérdezek (meg mert egyik kedvencem, de nyilván nem ez fog dönteni). De ahogy írtam is, nekem elég egy kisebb autó természetesen.

    Kutya amúgy egy termetes Vizsla :) És alapvetően én is szívesebben tartanám csomagtérben, 5 ajtósban, kivett kalaptartóval utazott már hátul, az teljesen rendben van. Vagy ugye a kombi, amit én egyéb, olykor felmerülő célok miatt is praktikusnak tartok.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz 8th #23119 üzenetére

    Megjegyzem, hogy legrosszabb esetben kutya utazhatna hátsó ülésen is (bár nyilván inkább ne), de akkora kocsit venni eleve nem látnám jó ötletnek, amiben nem férne el hátul, szóval ekkora csomagtér azért legyen... én ezért kedvelem a kombikat is, jól lehet fél évben egyszer, ha kell valamiért az a sok hely, de akkor van, ami azért igen jó. Más kérdés, hogy használtan lehet rosszabb állapotban van, ha az előző tulaj viszont sokszor - sokat szállított vele. Köztes megoldásként első sorban maradtak az 5 ajtót ferde hátúak (vagy hatchback, liftback, nem tudom, itt minek nevezitek többnyire).

    Közben azért követem a topicot, kösz az eddigi mindenféle tippeket mindenkinek, most egyelőre úgy vagyok, hogy megpróbálok összeszedni pár típust, ezekre szűkíteni a listát, és azoknak jobban utánajárni.

    Ami a típuslistát illeti, egyelőre két cikk, és az itt elhangzottak alapján írtam össze, ez így elég hosszú, majd kicsit összekapom valamikor, és feldobom ide, szűrjetek egyet rajta Ti is, és akkor hátha sikerült egy ilyen <5 típust kiválasztani.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz albiosz #23479 üzenetére

    Én két dologra figyeltem, mielőtt oktatóhoz kerültem volna:
    - próbáltam utánajárni fórumokon, hogy kikhez érdemes menni, s bár csak a nőklapja café mély bugyraiban, de sikerült pár hasznos infót találnom
    - próbáltam nem túl kicsi - nagy autót választani, előbbivel szerintem nem szereznék elég tapasztalatot a későbbiekhez pl. manővereknél, parkolásnál (mármint én amúgy is valami nagyobb kocsiban gondolkodok hosszútávon, ezért mondom), utóbbival meg azért ne szívassuk feleslegesen kezdő önmagunkat

    Szemre egy értelmes méretű szerintem megteszi, én ennél többet nem nagyon agyaltam a kocsin (Astra G 5 ajtós lett amúgy végül).
    Ha csigánál vagy, megnézhetem, kiket láttam ajánlottként (oktatót).

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz TaaT #23490 üzenetére

    Én is láttam már Nissan Primerat, de valami újabb típust, csak lestem...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz engine88 #23501 üzenetére

    Ezt nem árthat átfutni: [link]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Megpróbálnám összeszedni, mégis milyen költségekkel jár egy autó vásárlása / fenntartása, ki tudnátok ezt egészíteni? Az autó valószínűsíthető adatai: 10-15 év körüli, 4-500eFt közötti érték, ~60kW teljesítmény. Ahova kérdőjelet tettem, azt nem ismerem / erős tipp:

    Vásárláskori egyszeri költségek
    - (Utazás ára: 3k? / alkalom)
    - (Szakember ismerős ?k / alkalom)
    - (Vizsgálat ára: 10k?/ alkalom, megtekintéskor)

    - Autó vételára: 400-500k
    - Autó javítása, szerviz: 100k
    - Átírás költsége: 70-90k, részletek:
    o kötelező biztosítás: 25k (egy évre) ?
    o új törzskönyv: 6k
    o új forgalmi: 6k
    o vagyonszerzési illeték: 35k
    o eredetiség vizsgálat: 18.5k

    Későbbi, állandó költségek
    - 10 ezres csere (olaj, olajszűrő, légszűrő): 10k? / 2 év alatt, talán
    - Kötelező biztosítás: 25k ? / év
    - Casco: ? / év
    - Vizsga: 44k / év (azt olvastam, hogy 15 évnél idősebb járművekre félévente kell műszaki vizsgát tenni, ami 22k/alkalom, ez igaz?)
    - Teljesítmény adó: 12k / év
    - Kopó alkatrészek, szerviz, műszaki előtti átvizsgálás?
    - Állandó parkolás: 5k/év

    És akkor van még egyéb parkolás, kis kiegészítők, és nyilván benzin. Meg persze a gumik. Még valami fontos dolog, amivel nem számoltam?

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz bitpork #24488 üzenetére

    - Utazás: ezért is zárójeles tétel, de ez kb. lefed egy 100km-es oda-vissza utat. De mindegy, nem is ez a lényeg.
    - Óradíj: oks.
    - Bevizsgálás: erre 10k-t mondtak itt egyszer, máshol is láttam ennyit, nem tudom, milyen szerviz által, majd ha aktuális lesz, utánajárok.
    - 10k csere: ok, akkor ez többe lesz vélhetően. Hogy is van, vagy 10k, vagy hány év után kell?
    - Műszaki: most nem találom, de úgy rémlik, 15évnél idősebb autóra, és pl. tanuló (oktató) kocsiknál is ez volt. Megnézem. Szóval elvileg 2 év, az csak barátibb...

    Többi nagyjából helytálló?

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Tökmindegy #24493 üzenetére

    Nem is annyira azt, hogy vállalhatok-e, mert bizonyára igen, de azért jó lenne látni legalább egy becslést arra vonatkozóan, hogy ez mennyi minimum / várható kiadással fog járni - még akár abban az esetben is, ha nem is használnám, csak állna a ház előtt. Szóval részben azt is mérlegelem, hogy egyáltalán megérné-e nekem, mert bár többször jól jönne, de nem biztos, hogy kihasználnám.

    mephi666: No igen, de ezzel sok mindent nem tudok kezdeni, jót kell választani, meg készülni az esetleges kiadásokra és folyamatosan karbantartani. Vagy legalábbis jobbat nem tudok.

    Műszaki: valamelyik este nagy keresgélés közepette találtam, szóval szerintem nem fogom ismét előkotorni, egy másik cikk van helyette, amiben említi, ez viszont minket nem érint: [link], valószínűleg, amit én láttam, is valami hasonló forrásból eredhetett.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz harry #24496 üzenetére

    No eddig nekem az jött ki, hogy 450eFt értékű kocsinak a megvásárlása végül 700eFt körül lesz (vizsgálat, vétel, átírás, szerviz), hónapokra bontott kötelező költség 6k körül alakul (+eseti szerviz, kopó alkatrészek, apróságok, szóval nem fix dolgok), valamint benzin, ami legyen mondjuk 15k (havi 500km-rel számolva, ami talán elég, javarészt hétvégi autónak lenne használva, akkor viszont mennénk messzebb is).

    Ez a havi 6k így nem tűnik soknak... Érdemes megtoldani még kb. ennyi tartalékkal az említett esetleges javítások végett?
    Még nem üzemeltettem kocsit, fogalmam sincs, mi-meddig-hogyan...

    Meg azért motoszkál bennem az egyéb biztosítás kérdése is, ugyan nem tudom, mennyibe lenne / ilyen értékű kocsinál érdemes-e, csak abból indulok ki, hogy nem örülnék, ha ellopnák / felgyújtanák / bizt. nélkül belénk jönne valaki, mert amennyire tudom, ezt nekem kell fizetnem akkor.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Egyelőre így érdeklődésképpen: 500kFt körül a három közül melyik lenne jobb, Skoda Octavia, Ford Mondeo MKII, Opel Vectra B?
    A 'jobb' alatt első sorban az alacsony fenntartási költségekre gondolok, kb. ebben a sorrendben: meghibásodási arány, alkatrész és szervizdíj, fogyasztás, egyebek.
    Fogyasztást néztem a sprintmonitor-on, de nem nagyon vagyok vele kisegítve, mindhárom kocsira átlag 8.04 - 8.57 közötti értéket mutat. De azt pl. nem tudom, hogy ha egy ilyen kocsiban valami tönkremegy, azt mennyire húzós összeg cserélni... már csak azt is tekintve, hogy azért nem alsó kategóriás gépek, és ilyen árban azért már kissé nyúzottak lehetnek (reálisan gondolom 150k km fölötti futással). Egyáltalán, ilyen árban érdemes ilyen autóban gondolkodni, vagy csak a gond lesz velük? Választék azért van (5ajtós, benzines): [link]

    Hozzáteszem, első autó lesz, és nem mondanám, hogy kihasználnánk ketten + vizsla egy ekkora autót :) Csak úgy felmerült bennem, és ha nincs különösebb hátulütője, akkor ugye miért ne.

    Illetve nem feltétlenül csak ezekben gondolkodok, de igazából minden kocsival az a gondom, hogy fogalmam sincs a járulékos költségekről (főleg: alkatrész), így meg aztán nehéz mit mondani, márpedig egy ilyen árú / korú autónál ez igen fontos...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Zewa #27658 üzenetére

    Nekem a Mondeo nagy kedvencem, de megszívatni sem akarom magam egy esetleg beteges típussal, amire a gatyám is rámegy - ez persze mindre igaz, csak mondjuk egy 'kisebb' kocsit olcsóbb szervizelni.
    Ha jól sejtem, érdemes lenne még megnézni Corolla, Civic és Almera hármast?

    Manitou: s milyen szempont alapján alakul a sorrend? :)

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #27662 üzenetére

    Ismerősnek van Octavia-ja, majd rákérdezek nála is, miket hallott erről, mindenesetre kb. elég ahhoz, hogy elvegye a kedvem... mondjuk a bontott 50-70k-s alkatrészár még vállalható, bár nem tudom, abban mennyire lehet bízni.

    Más: a nepitelet.hu mi a bánatra jó? Gondoltam megnézek pár véleményt, de nyilván itt is vannak teljesen ellentmondásosak. Nézegettem szummázva az eredményeket, de ott nem volt nagy szórás (típusok között). Gondolom esetleg 1-1 típushibát, jellemző problémát, kényelmetlenséget lehetne így megismerni, de ezek meg nincsenek igazán kiemelve, avagy nem igazán kereshető, így meg aztán gondolom marad az, hogy minél több véleményt elolvasni...

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Mr.Csizmás #27669 üzenetére

    Igen, ezt még tegnap este megtaláltam, nézegetem .

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Manitou #27694 üzenetére

    Az 5 ajtós Octavia csomagtere 520l körül van tudtommal, a Mondeo 460l körül, ilyen tekintetben biztos nem kisebb...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz m3tr0 #27703 üzenetére

    Nekünk 1.4-es Focus van klímával, és mi elégedettek vagyunk vele, ha ez esetleg segít. Szintén Ambiente, bár úgy látom, ebben van egy marék extra.
    Mondjuk azt nem tudom felfogni, valakinek miért jó a 3 ajtó, de az már más kérdés.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz TaaT #27708 üzenetére

    Én azt értem, de attól még nagyon nem praktikus. Ha meg hátra megy valaki, akkor kell bohóckodni az üléssel, ahelyett, hogy kinyitna egy ajtót, most az miért jó? Még ha olcsóbb lenne, akkor megérteném. Vagy jobban néz ki? De ez így olyan, mintha magunkat szívatnánk. Ennyi erővel hátul ülés se legyen, minek. Ja de azért néha jól jöhet, bezzeg ajtó már nincs hozzá.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz TaaT #27739 üzenetére

    Jó, mondom, ha olcsóbb, vagy valamiért ez kifejezetten jobban tetszik valakinek, akkor legyen, ő dolga. Én jobb szeretem előtérbe helyezni a praktikumot és a hatalmas tereket. Szeretem, ha nem kell szorongani, vagy ha épp úgy adódik, akkor be tudok vágni a csomagtérbe két kutyát, szekrényt, fotelt, 10 rekesz sört, vagy hasonlóan fontos dolgokat ;] Illetve én elsősorban használtban gondolkodok, ahol annyi tényező befolyásolja az árat, hogy nem hinném, hogy lehetne mondani, hogy olcsóbb egy 3 ajtós, hisz úgysincs két ugyanolyan kocsi, csak egyik 3 másik 5 ajtós.

    lajafix: Én is úgy számolnék, hogy kell rá költeni, csak nem mindegy, hogy egyből kiderül-e minden, és egy 100kFt-os szerviz után minden pipa, vagy félévente nyel el ekkora összeget, rejtett hibái vannak, költséges alkatrész döglik meg, stb. De, ha alapvetően jó a kocsi, 1-2 dolgot (és tényleg annyit) elég rendbe tenni + kopó elemeket cserélni, szűrők, olajok, mittomén, akkor az úgy jó lehet. Ha ilyet vennék, 1.8 vagy 2.0 benzinmotorral gondoltam.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lajafix #27760 üzenetére

    Ja, próbálom is kicsit reálisabban nézni a helyzetet, miszerint nekem egyelőre nincs igazán erre szükségem. Mármint sem a dög nagy komoly kocsira, sem a sok karbantartásra / kiadásra. Továbbra is úgy vagyok, hogy F Astra is megfelelne nekem, olcsóbb is megvenni / fenntartani, és ha nagyot akarok, még ebből is ott a kombi lehetősége. Tudom, egyszerű meg fapados, de javarészt úgyis hétvégi autó lenne, meg első kocsival szemben azért nincsenek akkora igényei az embernek (vagy nekem legalábbis, főleg ilyen árban).
    Csak eljátszottam a gondolattal, hogy képbe jöhetne-e mondjuk egy mondeo, de úgy látom, az azért kicsit necces. Szerencsére a tényleges vásárlás csak valamikor tavasszal esedékes leghamarabb, addig próbálok utánajárni minél több típusnak.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz giigz #27933 üzenetére

    1.4-es benzin Focusszal és G Astrával is próbáltam, simán mentem úgy, hogy kuplung fel, és semmi pedál. Már persze, ha lassan engeded. Astránál simán ment hátrafelé is, igaz az oktató autó, ott mintha mondta volna, hogy meg van emelve kicsit az alapjárati fordulatszám. Focushoz jellemzően kell gáz hátramenetben, előre sima terepen még elmegy.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Nem tudjátok, hogy egy Focus I-ben ki lehet cserélni az aksit házilag, vagy van valami elektronika vagy tudom is én, ami miatt nem jó, ha teljesen áramtalanítva van? Maga a művelet nem lenne probléma.
    9 éves aksi van benne, én kezdünk egyre kevésbé bízni benne így a hideg beálltával :D De egy ilyesmi miatt nyilván nem szívesen mennénk szervizbe.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz -v- #30971 üzenetére

    Ablak manuális, igazából talán a klíma az egyetlen extra. Rádiókódnak akkor utánajárok (igazából ez így nekem nem mond sokat, de szülőknek remélem, az ő kocsijukról van szó). Kösz az infót!

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz -v- #30975 üzenetére

    Akkor annak utánajárok, köszi!

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Próbáltam kicsit több típus felé nézelődni, így pár cikk és itteni javaslatok után, az alábbiak versengenek:
    - Citroen Xsara 98-02, hatchback, 520k
    - Fiat Brava 95-01, hatchback, 410k
    - Fiat Marea 97-02, kombi, 535k
    - Ford Escort 94-00, hatchback/kombi, 330k
    - Ford Mondeo MKII 94-00, talán inkább hatchback, 400k
    - Mazda 323F 94-98, hatchback, 525k
    - Mitsubishi Carisma 96-02, hatchback, 590k
    - Nissan Almera I. 96-00, hatchback, 465k
    - Nissan Primera II. 96-02, hatchback, 490k
    - Opel Astra F 94-02, inkabb kombi, 420k
    - Opel Vectra B 96-00, hatchback, 535k
    - Peugeot 306 97-01, kombi, 540k
    - Renault Megane 96-02, hatchback, 450k
    - Skoda Felicia 96-01, kombi, 325k
    - VW Golf III 95-99, kombi, 585k

    Nincs még pontosan belőve a keret, de ahogy látható is, 500 környéke. Az odaírt árak a hahu-s találati lista árai átlagolva (mielőtt megkérdezné valaki: nem kézzel adogattam össze :) ).

    Barátnőmmel vennénk, első autó kezdőknek, javarészt hétvégén használva, valamint van egy vizslánk is a csomagtérbe (ezért a lépcsőshát / kombi, illetve ezért sincs igazán kicsi autó a listán - meg amúgy is hülyeségnek tartom, de az másik téma).
    Igen fontos az alacsony költségű fenntarthatóság és megbízhatóság (szokásos: olcsó/sok alkatrész, ritka szerviz, alacsony fogyasztás). Kényelem és extrák másodlagosak, de ha ennyiből arra is telik, az sem baj.

    Kedvenc a Mondeo (bár érzem, hogy egy kisebb kocsi is elég lenne), újabban szemezek a Mazdával (ránézéses alapon :D szóval nem jártam még utána), Astra F aránylag biztos vételnek tűnik (igen nagy választék, jó ár, sok alkatrész, erről olvastam eddig talán a legtöbbet), de úgy alapvetően nem nagyon tudom, melyiknek-mi a jellegzetessége, hibái, előnyei, egyebek...

    Gondoltam, ha valamelyik nagyon nem, azt inkább most zárjuk ki, még mielőtt nagyon belevetem magam az olvasásba. Vagy, ha van más tipp, jöhet (amit néztem még, és akár szóba is jöhetne, de valamilyen ok miatt inkább nem: octavia, fabia, focus, civic, corolla, g astra, accent, cordoba. Jellemzően drágábbak / ennyiért csak az alja van, vagy kicsi a választék, stb).

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Zewa #31454 üzenetére

    - Vectra: szerintem is határeset ennyiért.
    - Felicia: nem, nekem sem tetszik :D de úgy látom olcsó, és ha nagyon sokan dicsérik, azért meg lehet barátkozni vele
    - Escort: ezektől valamiért kicsit félek, olyan gyanúsan olcsó... bár ha azt nézem, hogy a mondeo nagyobb, és drágább, akkor kb. reális az ára.

    Nem mindenképp fontos a kombi, ezért is vannak néhol ferde hátú modellek, bár van olyan típus is, ahol csak a kombi méreteivel lennék megelégedve (pl. golf, 306, felicia), de az 5 ajtó kell. Illetve, ha adott áron kaphatok egy nagyobb autót, akkor miért ne, a plusz hely jól jöhet, és nem nagyon látom hátrányát (esetleg hosszabb ~20 centivel a ferde hátú társánál, de az annyira nem zavar). Amúgy kutya elfért egy 5 ajtós focus csomagterében (az 350l), ezért ekkorát, vagy nagyobbat keresek, nem baj az, ha tudom használni a hátsó üléssort is közben - vagy adott esetben nagyobb bútorok is beférhetnek a kocsiba.

    Köszönöm a tippeket :) Javarészt totalcaros cikkek segítettek, itt a topicban pár korábbi vélemény, meg ahogy nézegettem a kínálatot.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Zewa #31457 üzenetére

    Úgy értem ugyanazon típus nagyobb kivitelét tekintve nincs igazán különbség, jó kicsit talán nehezebb a kombi, de nem feltétlenül kell nagyobb motor egy kombiba sem szerintem (vagy ha mégis, akkor sem feltétlenül váltasz sávot kötelezőnél), szóval csak ez nem nagyon dobna a költségeken.

    Ha eleve nagyobb autót nézek (astra <-> vectra) ott persze érvényesek a felsoroltak. De pl. ahogy nézegettem a mondeo alkatrészárakat, nincsenek igazán elszállva, úgy látom választék is van. Csak mondjuk ebbe már illene egy két literes benzinmotor, ami azért emel fogyasztáson / biztosításon, még ha nem is feltétlenül sokat. Illetve ha valami komolyabb cucc száll el benne, annak azért lehet ára, ezért félek tőle kissé.

    Listán elvileg mindegyik csomagtere 340l-nél nagyobb - a legnagyobb a mondeo kombi, 540l, brutális. Na az tényleg kihasználatlan lenne, bár ha majd egyszer valami irdatlan dolgok kéne vinni... :D na szóval ebből elég lenne a ferdehátú, az 'csak' 460l.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lorcsi #31488 üzenetére

    Nos bár különösebben nem értek hozzá (avagy talán ezért is), inkább benzineset, amennyire tudom, egyszerűbb felépítmény és kevésbé költséges fenntartani (már ha javítani kell rajta valamit). Meg amúgy nem mennénk sokat vele, nagyon tipp, de évi 6000 alatt szerintem.
    Mondjuk pont a Golf III kapcsán azt írták, hogy ott, ha jól emlékszem, az 1,9 TDI kifejezetten javasolt. [link]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Zewa #31523 üzenetére

    Rendben, hogy felesleges, de ettől függetlenül tetszik :D Nagyobb is (csomag/utastér is), bizonyára kényelmesebb is, kinézetre is szimpatikusabb. Mindig azt mondják, ennyiért állapotot vesz az ember, no de egy ilyen kocsi is lehet jó állapotban. Ettől függetlenül tisztában vagyok vele, hogy nem ez lenne a legpraktikusabb döntés :) Pont emiatt zártam ki pár másik típust már, amiket bár lehetett volna kapni ennyiért, de az necces (ahogy látom, a golf is - vagy benzinnel olcsóbbat esetleg?), de mondjuk mondeot kapni már 200k körül is, a legdrágábbak mennek 710 körül, ezért gondolnám, hogy a 450-es darabok már nem a legalja.

    De amúgy valószínűleg tényleg megpróbálok felkutatni néhány típust ismerősök között, vagy ha más nem, kereskedést megnézni, lehet élőben tényleg változna a véleményem. + alkatrészár, tesztek, népítélet, stb...

    giigz: köszi az infókat, megjegyzem.

    Úgy számolok én is, hogy ~450 kocsi, átírás ~80k ( = ~10k első negyedéves kötelező, 12k törzskönyv és forgalmi, 35 v. illeték, 18.5 eredetiség), szerviz 100k, na meg utazgatás és vizsgálat költségei.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Használt kocsiban mi az, amit egyből cserélnétek? Gondolom olajok, szűrők gyertyák. De mondjuk egy vezérlés némileg komolyabb összeg (vezérműszíj szett), erről meg lehet valahogy (szerviz számla nélkül) mondani, mennyit ment, milyen idős, kell-e cserélni? Azt én is látom, ha repedezik a szíj, na de lehet csak ezt kicserélték, görgők nélkül, ami annyira nem nyerő. Avagy lehet meg van az hajtva, csak nem látszik rajta - nem? Ha vezérlés cserés, akkor gondolom vízpumpa is.
    Esetleg fékek, bár azokon csak látszik milyen állapotban vannak.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Mágus2 #31609 üzenetére

    Totalcaron mintha azt olvastam volna, elérhetők ezek az adatok - valamilyen ügyfélszolgálati irodában, adott díjért cserébe... ráadásul talán próbáltak is így lekérdezni valami adatot, de mindenki értetlenül nézett rájuk, hogy mit is akarnak. Szóval ez még messze, nagyon messze elmarad a neten követhető és ingyen lekérdezhető adatbázistól.
    Másfelől azért az sem tökéletes megoldás. Ha nem márkaszervizbe hordja az ember a kocsit, akkor lényegében legfeljebb kétévente műszakin lenne rögzítve róla mindenféle adat, ami végső soron nem rossz - na de ezekről is hallottunk már olyat, hogy szerviz/műszaki előtt mindig megtekerték az órát, úgy aztán sokat ér, ha mindig a hamis van felírva. Persze, ez azért sokaknak nem érné meg, szóval egyfajta szűrőnek jó.

    Illetve ezzel a km óra állással én is bajban vagyok, így kezdő vásárló révén. Na meg amúgy is. Az addig rendben, hogy erre nem szűrök, de miben lehet bízni? Nézek szervizkönyvest, de 15év környékén nincs sok, ráadásul ezeket is lehet hamisítani. Vagy vegyem meg a 230-at futottat, mondván, az biztos annyi - na de mi van, ha 350ről tekerték ide? Vagy a 150-esek, mi van, ha tényleg annyi? Mert hát miért ne lehetne, akkor meg már csak jobban járok ezzel, mintha +100 még benne lenne. Nincs egyszerűen biztos tipp, hogy legyen szervizkönyv, vagy a sokat futott tényleg annyi, vagy a keveset futott biztos tekert... sok helyen rá lehet faragni. Marad tehát a kivizsgálás, hisz az állapot a lényeg, bár akkor is jobban örülnék egy jó állapotú 150-esnek, mint egy szintén jó állapotú 250-esnek, mert hát ha megy is, utóbbi csak korábban adja meg magát.

    Aztán lehet teszek bele 70ezret 5év alatt, annyit csak kibír kis szervizzel, utána meg eladom, és akkor meg fölösleges ilyen világmegváltó gondolatokkal foglalkozni :D Persze aztán kéne egy másik, ahol ugyanígy lehet végigjárni ezt a csodás utat...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tresh #31614 üzenetére

    Azért a belteret lehet némileg kozmetikázni, kormányon ha volt korábban védő, nem látszik a kopás, szoknyát lehet cserélni (illetve ültem 70k-t futott Astra G-ben, azon is kopott volt, ami viszont fura). De mondjuk az ülés állapota jó kiindulási pont lehet.
    Szakit vinnék, csak hát jó lenne több gépet is megnézni, és őt sem szeretném mindenhova elrángatni. Na de ez majd kialakul.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bdanyy #31634 üzenetére

    No rendben, de az mire bizonyíték? Nyilván ha ettől kopik, vélhetően többet mennek vele (vagy legalábbis rövidebb távokon többet), de ahogy látszik is, ettől még a futásteljesítmény nem sok (ami meg engedné feltételezni, hogy jó állapotú műszakilag, más kérdés, hogy a gyakorlatban ez nem feltétlenül van így, de ebben a példában nem látok sok összefüggést az ülés és a műszaki állapot között).

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #31637 üzenetére

    Olvastam már régebben, többek között ezért is érzem ezt igen ésszerű választásnak, csak hát szívesen játszok a gondolattal, hogy valami mást inkább :) De lehet első kis összegű autót tekintve, nem kéne ezt túlbonyolítanom.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz TaaT #31639 üzenetére

    Egyelőre nem élvezeti cikknek szánom a kocsit :)

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz neduddki #31641 üzenetére

    No igen, lehet... nem tudom manapság már mennyi valóságalapja van annak, hogy ezekhez drágább az alkatrész, 323f 94-98 közöttieket néztem, kopó cuccok nem tűntek drágábbnak.

    Ha már keletebb, ezek közül melyiket javaslod, mi a véleményed?
    - Mazda 323F 94-98, hatchback, 525k
    - Mitsubishi Carisma 96-02, hatchback, 590k
    - Nissan Almera I. 96-00, hatchback, 465k
    - Nissan Primera II. 96-02, hatchback, 490k

    Még talán az almera lenne a legésszerűbb. Vagy legalábbis olcsóbb társainál. Kinézetre a 323, bár a kis hátsó ablak annyira nem tűnik jó ötletnek. Carisma meg Primera nagyobb méret, gondolom alkatrészek is drágábbak lehetnek, és igazából tényleg nem feltétlenül kéne hármunknak elsőre akkora.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lorcsi #31644 üzenetére

    Nézegettem ezt is, a listámban az eggyel előbbi modell szerepel, nem tudom, ezekből milyet lehetne kifogni 500 körül, de félek nem a legjobbakat, tekintve, hogy 400 - 1.100 kFt között mozog az áruk, vagyis a középár olyan 700 körül alakul.

    neduddki: megnézem akkor a Carina-t is. Alapvetően az összes drágább / nagyobb / vagy akár eleve japán autó kapcsán a szervizköltségek aggasztanak némileg... mondjuk ha kopó cuccok vannak jó áron, az már fél siker, de nem tudom, kasztni elemekből mennyire lehet nehéz megfelelőt találni (újakat talán inkább kihagynám), vagy akár más, nagyobb alkatrészből. No meg úgy általában magukat a kocsikat is kicsit drágábbnak látom a többinél, bár mondjuk a népítélet szerint ezek kapták a legmagasabb értékelést, szóval valamit valamiért. És végül is nem tervezek sokat hajtani szegény járgányt, szóval ha sikerül egy eleve jót kifogni, azzal lehet jól járnék hosszabb távon.
    A ferdehátú primera szintén igen tetszetős, na meg azért nagy kocsi az :) már eleve a csomagtér is 505l...

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lorcsi #31646 üzenetére

    Civic talán még drágább, de legalábbis hasonló a helyzet.

    Megosztok egy táblázatot, ha már így elkezdtem magamnak irkálni: [link]
    Némi útmutatás:
    - első blokk az adott típus/kivitel adatai. Motorhoz elkezdtem irkálni, hogy mik vannak / cikk alapján mi ajánlott, ez elég elnagyolt
    - db: ennyi kocsi elérhető a hahu oldalon (szűrés: érvényes magyar okmányok, van műszaki 2013/04-ig legalább, MO-n van a kocsi, képes hirdetés, 5 ajtós ferdehát/kombi, normál állapotú, legalább 340l csomagtere van, árkorlát nélkül, adott típus évjáratára szűrve)
    - db[]: megnéztem, 200-650k Ft között miként változik a kínálat. Érdekes megnézni, mennyivel kevesebb autó van itt, mint árkorlát nélkül, ha sokkal, az nem jó jel.
    - árak: fogtam az összes kocsit, majd a kínálat alsó 10%-ának vettem az átlagárát (min. ár), és a felső 10%-nak vettem az átlagárát, a maradék 80% pedig a tényleges átlagos árat adja (pl. 36 találat esetén az első három kocsi árának átlaga a min., és a 34, 35, 36 kocsik árának átlaga a max, a köztes kocsik árának átlaga pedig a tényleges átlag). Ezt a részt programmal csináltam, inkább a magam szórakoztatására :) bár relevánsabb, mint rábökni, hogy kb. "ennyiért már lehet venni", és pontosan megadja a középárat. Azért jó, mert látni, hogy egy adott árú kocsi mégis hol helyezkedik el a mezőnyben
    - árak[]: ugyanez 200-650k között, mint utólag rájöttem, nincs feltétlenül sok értelme.
    - pár alkatrész árát is elkezdtem kiirkálni, a lista az egyik totalcaros cikkben volt a golf III-hoz, ezt gondoltam kiterjeszteni a többi kocsira is
    - érdekességképp megnéztem, mennyi első/második tulajos, és szervizkönyves kocsi van. A linkek nem működnek - mint rájöttem -, mert a fos excel levágja a link végét...
    - táblázat jobb szélén szürkítve, amikről már lemondtam, megjegyzésben, hogy miért. Esélyes, hogy a vectra, és a kombi mondeó is ide fog átkerülni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lorcsi #31651 üzenetére

    :) Ja meg javarészt manuális váltó, bár volt, ahol elfelejtettem bepippantani, de mindegy is. Még Astra-khoz annyi, hogy "extrának" bejelöltem a szervokormányt, enélkül kb. kétszer ennyi lenne. A többiben talán van alapból.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lorcsi #31653 üzenetére

    Passzolom, de ilyen árkategóriában erősen kétlem, hogy az olcsón fenntartható egyszerű autók közé tartozna... legalábbis nekem ez inkább szempont.
    Amúgy ez a két cikk volt főleg támpont: [link], [link]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Manitou #31656 üzenetére

    Lista innen van: [link]
    75k a vezérműszíj szett? :Y Az igen soknak tűnik, a többi kocsihoz, amit láttam megvolt 30ból...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Manitou #31660 üzenetére

    Ja, vagy úgy. És öhm... lehet variálni, hogy ebbe szíjat vagy lácot rakok, vagy ebbe lánc kell, vagy ez teljesen más alkatrész? Nem mondanám, hogy értek hozzá :D

    Na amúgy ebben, 13 éves escortban, mennyire reális a 36k km? :D [link] Szervizkönyvvel... Itt gyorsan meg is jegyzem, hogy az autótípus érdekessége, hogy 5 számjegyig mutatja az óraállást, szóval ennyi erővel 236k is lehet benne... egy másik kocsi: [link] ezt 165-nek hirdetik.

    Na még ezt meg kell mutassam :Y [link]

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Manitou #31663 üzenetére

    A halottaskocsi jó dolog ;] no nem a pimpelt, hanem egy normális kombi. Igen szimpatikusak ezek az escortok, ha már a mondeót nagynak nyilvánítottuk, ráadásul olcsó is, 1.6 benzin elég is lenne, és egy ghia felszereltség azért nem lehet rossz.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák