-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz neduddki #31665 üzenetére
A lift/hatchback nem ugyanaz? Vagyis 5 ajtós ferdehátú, nem-kombi?
Kombikat külön vettem a listában. Kivéve a Carinat, de ott összesen ha volt 10 megfelelő autó.Escortok közül hirtelen talán ezt választanám: [link] Elvileg szervizkönyves, 2. tulajos, szépen is néz ki. De van annyi, hogy biztos vannak még szépek. [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #31669 üzenetére
És mennyire necces ehhez karosszériaelemeket találni? Eleve eladó kocsit nem találtam sokat: [link]
Meg értem én, hogy japán meg nagy, csak az a parám, hogy ha belenyúlok a rosszba, akkor nem vagyok kisegítve azzal, hogy amúgy ritkán van bajuk, stb. Őszintén szólva, eléggé idegenkedek a japán témától alkatrészek kapcsán, főleg ha régi nagy modellről van szó. Lehet ez alaptalan, mert vagy jók, vagy jó áron helyrehozható itt is valami hiba, csak ebben nincs nagy bizodalmam, de persze szóljatok, ha rosszul gondolom, és lehet egy ilyet is olyan költségen szervizelni, mint teszem azt egy mondeot. Vagy inkább escortot, azért a mondeo sem egy kis autó.Escort minősége alatt amúgy mire gondolsz, beltér, futómű, motor, egyéb?
Otthon egy igen megkímélt Focus I. van, ehhez tudok egyelőre leginkább hasonlítani...[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #31678 üzenetére
Ez az Escortos vélekedés elszomorít... így lehet kiveszem. No de ha alapvetően egy jó típust fog ki valaki...? No akárhogy is, megpróbálok utánaolvasni kicsit a keleti mezőnynek. Szívesebben nyitnék arra, mint a franciák felé
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Manitou #31686 üzenetére
Tenném, ha lenne ismerős De megpróbálok keresni véleményt neten.
Kötelező / kopó dolgok kapcsán kezdem látni, hogy hatalmas különbség tényleg nincs, ilyen pár ezres különbség nyilván nem fog dönteni, csak látni akartam mégis, mennyire van szórás (teszem azt ha 5k alatt nem lenne olajszűrő, az kissé bosszantana, de évente azért ki lehetne bírni). Inkább a nagyobb alkatrészek aggasztanak (kasztni, váltó, futóműben nem tudom mi, de ehhez meg nem nagyon tudok mit mondani, nem értek hozzá).
Amúgy vezérműszíj szettet milyen gyakran szokás cserélni? 60k? És ha nem megy annyit, hány évente?
Nem zárom ki a franciákat sem egyelőre Ami amúgy xsara, megane, 306 a listán.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz whitezo88 #31689 üzenetére
Próbáltam böngészni azt is, de komolyan néha kezelhetetlennek tartom... átlagos értékeléssel nem megyek semmire (6.5 és 7.5 között van minden kocsi), az egyéni vélemények között meg nem tudom, melyikre adjak... láttam ilyet, hogy leértékelte a kocsit, mert zöld lámpánál nem gyorsult eléggé Gyökér. Jó tudom, az értelmesebbeket kell nézni, megpróbálom majd tényleg az alkatrész meghibásodásokat kiszűrni belőlük.
tresh kösz a tippet, 306-ból a kombi jöhetne szóba.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Manitou #31739 üzenetére
Azt teljes vezérműszíj-szettre értettem, görgőkkel meg mittomén mi van abban. Legalábbis úgy tudom, csak a szíjat nem illik cserélni, hanem akkor már szettet (+ vízpumpát sem árt?).
Kösz a beszámolót, az Almera is egy meggyőző tipp így.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Egyelőre a Mondeókban gondolkodom főleg, ha már az escortról lebeszéltetek. Nekem személy szerint nagyon tetszenek, noha ez csak érzelmi érv, de azért számít. 2-600k között láttam olyanokat amilyet keresek [link], 550 körül akkor már csak van szép, konkrétan ezzel a kettővel szemezek most, budapesti, klímás, szervizkönyv / második tulaj, jól felszelt, képek rendben, 2000 évjárat, 1.8 benzin. [link] [link] (hozzáteszem, klímára vagy helységre nem szűrtem, de ezek pont itt vannak).
Szóba került, hogy nagyobb kaszni, súly, motor, miegymás... na jó, de egy 1.8-as vagy 2.0 motor elegendő, ami még azért adózásban is vállalható kategória, de kétségtelen, hogy itt kicsit dob a költségeken, és lehet +1literrel is számolhatok, ezt mérlegelnem kell.
Ugyanakkor valahogy jobban is bízok egy nagyobb kocsiban egy balesetben (bár tudom, csodát nem kell várni [link]). Meg hát gyakran nem vennénk kocsit, ha ez tényleg jó, és kitart, nem látok rá okot (most még ), hogy 5, vagy akár 10 év alatt lecseréljem, főleg, hogy évi ~6000nél kétlem, hogy többet futna, így a kopó alkatrészekre sem kéne sokat költeni (pl. fék, vezérműszíjszett, stb - de persze olaj+szűrők lenne cserélve évente, de az jóformán ugyanannyi más kocsiban is). Attól sem igen kéne félni, hogy kinőjük. Alkatrész van bőven, bontottak is. Méretei miatt biztos szokni kell manőverezgetést kezdőként, de hát majd kialakul.Nem kell azt gondolni, hogy mindenképp a fejembe vettem, hogy ezt veszem. Astráktól indultam, majd escort, és ez, valamint a lista további elemeit sem dobom ki, és a japánokkal is próbálok barátkozni, de az alkatrészek miatt kissé idegenkedek továbbra is tőlük, bár ezen biztos lehet változtatni.
De elsősorban most ennek szeretnék utánajárni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #31866 üzenetére
Ezzel mit kezdjek? Néztem én is, de nekem a keret a fele. Mondjuk 1 millából én sem g astrat vennék, az is biztos.
Azt nézem amúgy, hogy a legtöbb mondeón ilyen gumi van: 185/65 R 14
De az egyikre ezt írják: 195/60 R 15, vagyis egy collal nagyobb, egy centivel szélesebb, jól tudom? Meg gondolom emiatt változik a magasság/szélesség arány, amit a 60-as jelöl.
És gondolom praktikusabb lenne a 14"-os felniset/gumisat venni inkább.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nem azt mondtam, hogy nagyobb kategóriás / drágább autót vennék hanem, hogy ennyiből nem g astrát. Teszem azt sokkal inkább egy Focust, ami ugyanez a kategória...
Én is a mondeókkal szemezek, ami tűnhet nagy kategóriának, de 250-650k között vannak, így az 500-550es nézett típusok szerintem nem az alja. Néztem még pár ajánlottat, amikből 500 körül tényleg az alja volt, de pont emiatt ki is lőttem.
Persze aztán biztos van olyan, aki azt látja, hogy ennyiért már van nagyobb/szebb/mittomén, és képes megvenni, én azért ennél előrelátóbbnak érzem magam.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Bp. belvárosban ideiglenes lakcímkártyára ugye lehet intézni éves parkolási engedélyt? Vagy tán csak állandó lakcímre?
Ha (működik a fenti eset, és) ideiglenes lakcímen a belvárosban van parkolási engedély, attól a kötelező biztosításon még állhat állandó lakcímként más település?
Most nézem, itt állandót ír... [link] Ez helytálló?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #31938 üzenetére
Mi csak az utcán állnánk vele, első kocsi lenne a lakásban, az 2000Ft ha jól tudom. [link]
"Az engedélyek eljárási díja 2012-re is 2000.-Ft.
Az úgynevezett „első autóra" ingyenesen adható ki a parkolási engedély (a 2000 Ft eljárási díjat itt is ki kell fizetni), ha az autó tulajdonosa
- a kerületben állandó lakóhellyel rendelkezik a várakozási, illetve a védett övezet területén
- nincs gépjárműadó tartozása
- a kérelmezett gépjárműre nincs 30 napnál régebbi jogosulatlan parkolási esemény miatt kiszabott és nem vitatott várakozási díj és pótdíj-tartozása. "Aztán felmerült bennem egy halom kérdés az átírás és egyéb adminisztratív dolgok kapcsán, de inkább utánajárok először...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ja igen, kerekekkel kapcsolatban kérdés: úgy látom (maradjunk Mondeo példánál) a Ghia felszereltségű modellekre került többnyire nagyobb, 195/60 R 15 gumi, míg a legtöbbön általában 185/65 R 14 van. Most ez azt jelenti, hogy akár előbbit le is cserélhetem utóbbira? Csak azért furcsállom, mert elvileg nem váltóméretei egymásnak eszerint. Akkor ez hogy jön össze?
Mondjuk ha a nagyobb kerekekkel kapom, és gumit kell cserélni, akkor praktikusan megtartanám a 15" méretet (ha már ugye van felni), és azon belül lehetne még játszani váltómérettel (pl. a keskenyebb 185/60 vagy /65 elvileg jó, és ha jól látom, valamivel olcsóbb is). Sőt elvileg 135/85 is megfelelő Mi alapján kell akkor választani? Bármelyik váltóméretbeli gumi megteszi?
Másik kérdés, hogy ha kéne vennem felnit is, teszem azt téli gumihoz, akkor mehet rá a fenti 14"-es, vagy keressem meg 14"-ban is a megfelelő váltóméretet? Ami meg elvileg pl. 185/70 14". Vagy akkor már inkább csak 13" vegyek?
Azt hiszem megint belenyúltam egy mélyebb ismereteket igénylő témába
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nem értek hozzá, csak próbaképp megnéztem a kalkulátorral a 13" méretet De köszönöm az ajánlást, ez így jónak tűnik elsőre, mármint, hogy értelmes áron lehetne venni rá gumit. Milyen gyakran szokás cserélni, időt / futásteljesítményt / kopottságot tekintve? Ok, hogy nyárin elvileg min. 1.6mm bordamélység, de gyanítom ez nem kéne megvárni, télin meg aztán főleg nem. Mondjuk sokat nem tervezek menni a kocsival, így lehet korábban fog elöregedni, mint elkopni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Én évi 5-6000 km-t tippelek így elsőre. Vagyis gumi, vezérlés, és egyéb nagy szervizekre is meglehetősen ritkán lenne szükség.
A "fölöslegesen nagy" meg relatív. Persze, akár egy ladával is meg tudnám oldani a fuvarozást, vagy valami csóri 2-300k közötti 3 ajtós kocsival, 0 csomagtér - kutya majd ül hátra, stb. Szóval lehetne mindenféle kompromisszumot kötni, de szerintem a ~98 környéki mondeo még messze nem az a kategória, ami ennyiért épp csak elérhető. A kombi tényleg kihasználatlanul nagy lenne, abban nem is igazán gondolkodom. De az 5 ajtós szerintem teljesen rendben van, kényelmes, jól pakolható, tágas, stb. Ha kétszer annyi lenne hozzá az alkatrész, vagy sokkal drágább lenne a kocsi alapból, akkor nem feszegetném a témát. Jó, így is körültekintéssel járok el, és nézegetem, hogy lehet nagyon ráfaragni a dologra (bár ez egy olcsóbb kocsi esetén is valós veszély), de én úgy látom, hogy ha egy jót kifogunk, arra nem fog rámenni a gatyánk, és igen sokáig kiszolgálna. Most láthatjuk, hogy a gumi sem feltétlenül drága, és ha nem kell az első pár évben lecserélnem, akkor egy-egy téli-nyári szett beruházással lehet kihúzná, amíg miénk a kocsi (tervezzünk mondjuk 7 évvel). Ha meg a kevés futás miatt úgyis sokáig tudnám használni a kocsit, nem tervezzük lecserélni belátható időn belül, akkor inkább egy kicsit komolyabbat veszünk.
Meg hát marha kényelmes lehet Ismerősnek van, majd bekéredzkedek a volán mögé is egyszer. Utasként ültem már benne, de akkor millió dolgot szállítottunk, tényleg tökig volt pakolva, na úgy nem volt kényelmes De megnézem majd valamikor normál leterheltség mellett is.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #10726912 #31959 üzenetére
Ezt most nem értem, ha sokkal többet mennék vele, akkor megérné egy többet fogyasztó autót venni, vagy hogy érted? Rohadni minden kocsi tud, az olcsó f astra is, erről én nem olvastam olyat, hogy ez olyan nagyon általános lenne, de nyilván meg kell nézni. Egy 2000-98 körüli típus a maga 13-15 évével pedig simán a középmezőny, ennél fiatalabb kocsim úgysem lesz... Alkatrésznél ismét nem tudom, mire gondolsz, már néztük korábban is, hogy kopó cuccok nem drágák hozzá, ráadásul ilyen futás mellett nem is kéne gyakran cserélgetni rajta cuccokat. Jó, esetleg akkor lehet gond, ha valami komoly cucc megy tönkre... de szerintem még akkor is van több lehetőségem (bontott cucc is fellelhető hozzá).
Egyedül a fogyasztás piszkál még, bár én azért bízok benne, hogy el lehetne menni vele 8 literrel, ami szerintem nem olyan vészes... de ezt nehéz megmondani, hogy nálunk mennyit fogyasztana, mások átlagaira lehet esetleg támaszkodni, aztán vagy alá megyek, vagy fölé.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #10726912 #31971 üzenetére
Ami miatt még gondolkodok a dolgon, az ez, igen, a plusz súly, nagyobb motor, fogyasztás, kötelező...
No talán ideje alaposabban átgondolnom a használatot, nézzük:
- kis táv: nagy bevásárlás, közeli erdős/zöld területekre eljutni kutyát sétáltatni. Talán ez lenne gyakoribb, hetente párszor. ~10km táv. Hónapban 10*2 *3alkalom hetente*4hét = 240km
- középtáv: szülőkhöz hazamenni, ~30km, kéthetente, mondjuk. 30*2 *2 = 120km
- hosszabb: országon belül utazni, kirándulni. Távot passzolom, legyen 40-120, havonta egyszer -> 80*2 -> 160km
Ez eddig egy évben 6240km.
- igen hosszú távolság: ha nem is mostanság, de évek múlva szeretnénk akár külföldön is kirándulni, teszem azt pár évente egyszer, közeli országokban. 500*2 + még amennyit ott mozgunk kocsival. Legyen évi 1500 (nem átlag, hanem amikor megyünk, akkor ennyi).Ez így elég durva becslés, de évi 8k alatt marad. Sosem voltam oly nagyon kocsihoz szokva, a családi is évi 6k-t fut.
Típushibáknak mindenképp szeretnék utánajárni, persze. Csak olyat vennék, amire minimálisan kell költeni, jó a futómű és egyebek, nem rozsdásodik, megvizsgálnánk a tényleges vétel előtt. Persze ez minden típusra igaz. Többet is látok 3-400 körül, de azoktól én is tartok.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Benjament #31988 üzenetére
Én 500ig néztem, azokat összeraktam egy táblázatba, a végén van szürkével pár, amiket drágábbnak ítéltem, de akkor jelen esetben azok is beférhetnek: [link] Hacsak mást nem mondanak, akkor Civic, 323F 98-as évjárattól újabbak, B Vectra, Cordoba, illetve a táblázat első felében némileg olcsóbbak (Primera, Carina, Carisma, Mondeo, Marea, xsara, stb) . Nem tudom, melyik jobb, majd a tapasztaltabbak kisegítenek. Érdekes lehet még, hogy mennyit használnád, mekkora utas/csomagtér kell (családdal is lehet menni kis utakra a városban kisebb kocsival, meg nagy nyaralásra praktikusan egy nagyobbal), ez a teljes keret vagy sem (kocsi, szerviz, átírás - vagy csak a kocsi), stb.
Totalcar-on van milyen kocsit 600-ért cikk, kiindulásnak az is ad egy kiindulási alapot: [link]Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha sikerülne rávennem magam eggyel kisebb autóra, akkor esélyes, hogy az lenne, néztem azokat is amúgy... Majd igyekszem keresni egyet és kipróbálni (legalább beleülni), hátha könnyebb lesz a választás.
Benjament: semennyire, ki tudja, hányszor tekerték meg. [link] Én próbálok olyan típust nézni, ami alapvetően megbízható, típushibáktól mentes, jó az alkatrész ellátottság, a konkrét példány pedig hibamentes, nem rozsdál, stb. Meg kell nézetni vétel előtt. És érdemes olvasgatni a cikkeket, ha annyira nem vagy képben, egész új megvilágításba kerülhetnek dolgok Mondom ezt saját tapasztalat alapján
Még egy jó összefoglaló: [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha már ennyien mondták a Megane-t utánanéztem annak is.
Ha ragaszkodnék hozzá, hogy legyen klíma, centrálzár, szervó, első elektro ablak (ami minden mondeónál van), maradnék benzin motornál, 5 ajtós ferdehátúaknál, és nézzük csak 98-00 között, akkor min 407, max 738, átlag 507k Ft körül alakul. Míg mondeoknál ugyanez 247, 589, átlag 460. megane, mondeo
Én ezen statisztika alapján azt mondanám, nem olcsóbb a megane, avagy 500-ért mondeobol jobbat kaphatok. Mindkettőből nézhetek régebbieket, Megane esetén lemondhatok erről-arról, és akkor lenne olcsóbban is. Bár sokan azt is mondták, ennyi extra alá nem adnák, ami érthető (szervó kell, a többit tudnám nélkülözni, az otthoniban is csak klíma van, az is csak ritkán megy - bár egy autópályán, vagy belvárosban araszolva nagy kincs lehet).Motorok tekintetében pedig elég vegyes a szórás Megane esetén, legtöbben 1.4 és 70kw, de van 66 és 79-ból is több (meg néhány kisebb/nagyobb is). Mondeok javarészt 85kw (1.8l), némelyik 96kw (2.0l). Legyen átlag 70 és 90kw. Egy 98-00 közötti autó esetén a teljesítményadó 13k és 16.6k, éves szinten. Nem igazán különbség.
Kötelező esetén a különbség, a legolcsóbb, féléves utalás esetén (70 és 86kw motorokkal számolva) 29.5k, valamint 37k. Jelentősebb, de szintén nem vészes.Ha egy 2l-es fogyasztás különbséggel számolok, az évi 8000km alatt ugye +160l benzin, ami kb. 67k Ft, havi 5.6k. Na igen, ez egy húzósabb tétel. Hozzáteszem úgy, 7l fogy. esetén 235k lenne, 9l esetén 302k. Noha mondjuk a sprintmonitor szerint csak 1l az átlag különbsége, úgy csak havi ~3k a dif. Ha meg nem megyünk vele ennyit, amire nagy esélyt látok, még kevesebb.
És akkor ott van, hogy a mondeo +100l csomagtér, nagyobb utastér.
Ezért nem igazán értem, miért ez a nagy mondeo ellenzés De szóljatok, ha valamit rosszul látok, vagy elsiklottam valami felett, amiért a Megane sokkal olcsóbban jön ki, mint ahogy néztem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mondjuk az árral kapcsolatos statisztika csalóka, mert ahogy a kínálatot nézem, ha 500 alatt kéne venni, akkor inkább találnék megfelelő megane-t, mint mondeot. De, tekintve hogy hatalmas árbeli különbség akkor sincs a két modell között, ezért a vételárat ezzel a felszereltséggel én közel azonosnak tekintem, némileg olcsóbb a megane, de mivel ez egyszeri költség, nem ez fog dönteni. Hacsak nem nézek egyszerűbb megane-okat, amik sokkal olcsóbbak, akkor megfontolnám.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Nos tehat...
Nem szeretek 'vakon' szamolni, tehat annyit mondani, hogy 'kicsit' dragabb, meg 'majdnem' annyi, aztan a dolgok szamszerusitesenel kiderul, hogy nem egeszen ugy van, ahogy elkepzeltuk... Ha latom, hogy nagysagrendileg mirol van szo, akkor vagy legyintek, vagy megfontolom a dolgot. Szerintem egy havi 5k kulonbseg azert nem elhanyagolhato, ugyanakkor nem mondom, hogy ez fog donteni. A varatlan kiadasokkal tenyleg nem lehet mit csinalni, csal el kell fogadni, hogy olykor becsuszik egy ilyen. Ellenben a fogyoeszkozok, fix kiadasok szamolhatok, legalabb ennek nezzek utana. Igazabol nincs tuti tipp, nincs olyan, hogy ez a jobb vagy az, millio oktol fugg eleve, hogy a kiszemelt konkret kocsirol ne is beszeljunk, igy probalom arrol megfogni a dolgot, ahonnan lehet - alkatreszek, benzin, egyeb dijak. Szoval legalabb azzal keszuljek, amivel tudok, nyilvan a kocsit is jol meg kell nezni, aztan meg vigyazni ra, s lesz, ami lesz, remeljuk a legjobbakat. Csak nem szeretek ismeretlenul belevagni semmibe, aminek tudok, utanajarok, aztan meglatjuk mi lesz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Tekintve, hogy januar elott nem veszunk, valamivel el kell utni az idot ennyi pocsoreszes utan ellenben en is azon vagyok, hogy vezetni nehanyat, meg taperolni oket belul, aztan a mindenfelek eszervek ellenere megvenni, amelyiknek szep a szine
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #32069 üzenetére
Jo, hogy nem ertek hozza, de valahogy neki kell kezdeni, nem? Azert egy olajcsere nem jelentene gondot, alap dolgokat meg majd megtanulom - a tobbi nyilvan szerviz.
Anyagi oldal: baratnommel vennenk, az o keresete azert rendben, en igyekszem rendbe jonni, adott esetben tudnank mi meg erre szanni, csak ugy erzem, ennyiert is kapunk nekunk megfelelot. Az osszes tobbi koltseg meg olyan, hogyha lenne egy zsak penzem, akkor sem szivesen koltenek tobbet a kelletenel (ki szeret?), es szeretem latni, legalabb nagyjabol, mire szamithatok. Aztan ha mar meglesz, igen valoszinu, hogy ido utan fene sem fogja szamolni, ha kell megyek vele, ha kell koltok ra, mast ugysem lehet csinalni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha tényleg 75k km van egy ilyen kocsiban (ami bár lehet, csak igen valószínűtlen), akkor biztos nem ugyanannyiért adnák, mint bevallottan 200 körül / fölött futott társait. Vagy akkor más hibázik benne, avagy ennyi alatt is szét lehet hajtani.
Amúgy 5 ajtósat keresek, sokkalta praktikusabban pakolhatónak tartom, valamint ebben kutyát is tudnék hátul szállítani. Meg a 4 ajtós nem is tetszik :-P De kösz a tippet.Női sofőr téma: szerintem abból indulhatnak ki, hogy talán türelmesebbek, nem nyomják neki annyira, esetleg biztonságosabban vezetnek... esetleg. Nem tudom, nekem előny lenne-e, talán közömbös.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Manitou #32141 üzenetére
Ilyet Escortoknál láttam, 5 számjegyű kijelzőt, állt 64k-nál, és 164-nek hirdették. Aztán ki tudja.
Tetszenek nekem is ezek a "garantált km" jellegű hirdetések, de mégis hogyan? Még a "legtisztább" esetben is, ha eredeti a szervizkönyv, és tényleg mindig felírták, akkor is el lehet játszani, hogy szerviz előtt mindig visszatekergették az órát - hallottunk már példát erre is.
Persze egy szervizkönyv alapvetően jó lehet, de arról is ki tudja, hogy tényleg valós-e, még ha van is annyi eszük, hogy nem ugyanazzal a tollal töltik ki hirtelen 5 perc alatt
És ha tényleg keveset futott, akkor is lehet gagyi állapot.
Szóval ezért mindegy iszsoltee10: havernak van ilyenje, ma pont vezettem is egy kicsit 323f. Dicséri, a kocsit is, és a csomagteret is, jól pakolható, variálható. Bár itt talán főleg arra gondol, hogy ha áldozunk az utastérből, akár kanapét is be lehet tuszkolni, vagy fotelt Hátsó üléssorral persze marad a ~350l hely, de kivéve a kalaptartót, magasabb dolgok is beférnek, hiszen nincs lecsapva a hátuljának a teteje. Mondjuk nagy kocsinak én akkor sem nevezném.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ez a Mondeó azért igen bőségesen fel van szerelve, emellett nem is drága. Ez most jó jel, vagy inkább rossz? [link] Nem tudom, egyáltalán működik-e ez a sok bisz-basz, avagy mennyi elektromos gond lehet velük. Mennyire hajlamosak elektromos részek tönkremenni? Szóval ha minden rendben, akkor abban bízhatok, hogy úgy is marad, vagy azért ennyire nem stabil dolgok ezek? Itt is van kocsinként megbízhatóbb / gyengébb fajta, vagy ez is olyan, hogy amikor megveszem, látom milyen, aztán idővel ki tudja mi lesz vele?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Manitou #32147 üzenetére
Tényleg nem rossz, és mivel ismerősnek is van, tudna is segíteni a vásárlásban, van szervizes ismerőse is... így még játszik azért ez is, a legnagyobb bajom, hogy félek, ennyiért van valami para ezekkel, hiszen amúgy javarészt ennél drágábbak ezek. De átfutom ezt a kínálatot is megint.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Jaja, ezért úgy kiszemelt nincs még, bár azért szemezek 2-3 példánnyal, amit megtekintésre érdemesnek látok, de ennél jobban fölösleges nézegetni.
323F: őszintén szólva engem annyira nem ragad meg, bizonyára jó autó, vezetni sem volt rossz (bár elég minimális összehasonlítási alapom van, kevés gyakorlattal), de úgy különösebb vonzalmat nem érzek iránta. Ja, és az 1M Ft volt használtan :-P Igaz nem tudom, hány éve, de akkor egy aránylag fiatalabb, kevesebbet futott példánynak számított.
Most kb. ez a kínálat, amiben az olcsóbbak között feltűnik még 1-2 régebbi modell is: [link] Kissé szegényes a kínálat / javarészt drágább. Mondjuk az előbb linkelt pont nincs benne, mert áprilisig érvényes műszakisokat nézek (ezt egyelőre csak úgy tippre), amaz pedig februári. Adott esetben nyilván nem kizáró ok, csak mostanság így keresek, ennyi. Ha majd aktuális lesz, meggondolom.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ez is meglepő, kereskedőtől, 323k-t ment autó Így hát vélhetően nincs megtekerve, ami azért meglepő. Ha meg tekerték volna, hülyék lettek volna itt megállni. [link]
lorcsi konkrétan mire vagy kíváncsi?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz lorcsi #32203 üzenetére
Ja, köszi, néztem korábban én is, mondjuk engem pont zavart már, hogy ennyi minden van De persze ha van konkrét kiszemelt, akkor annak cserébe jól utána lehet járni.
Más: ha megnézek egy szervizkönyves kocsit, akkor utána érdemes lehet felhívni a szervizt is, ahova hordták, hogy helytállóak-e az adatok a könyvben? Lehet így még némi plusz infóhoz jutni, vagyis úgyis csak bólogatnak, hogy igen, náluk is ugyanaz van, mint a könyvben - ez mennyire biztos?
Ehhez mi kell, szerviz telszám + rendszám, vagy más is?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz F.B.I. #32217 üzenetére
Itt a csodálatos táblázatom Tekintve, hogy én is most keresek. Ennyiért szerintem Renault Megane I. [link] Kicsit talán jobb mint F Astra - amivel amúgy én is szemeztem, mert elég egyszerű kocsi, sok olcsó alkatrésszel, nagy választékkel. Nissan almera is van ilyesmi árban. Meg még pár típus, de majd inkább ajánlanak a hozzáértők. Lagunát nem javasolták. És nem árt, ha a kocsi árán kívül van ~150-200k tartalékban (átírás, kötelező első részlete olyan 70-80k, cserélni szűrőket, olajokat, esetleg vezérműszíj szetett alkatrészben is 40k körül van legalább + szervizdíj, meg amúgy is lehet valami hiba a kocsin + későbbi, rejtett hibák).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Igazából innen kezdve mindegy, mert "400k bezárólag" ár esetén abban maradtunk, nincs igazán vállalható ford (escortok mennek ennyiért, amiket leszóltak többen, mondeót meg ennyiért necces lehet, inkább 500-550 amiben én bíznék, de aztán ki tudja).
Amúgy a felsorolt típusok közül majd mind kisebb a mondeonál. Primera, Carina, amik hasonlóan nagyobbak 5 ajtósban is, kombi esetén plusz még néhány.Ja, hogy Fiat, akkor mást néztem.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Egy kis idilli kikapcsolódás a közeli mezőn [link] Szegény autó...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Mikor lehet jó még egy légzsák, ha nem ütközésnél? [link] Védi a búrád, hogy ne csapódjon neki dolgoknak, szembe/oldalra.
És azt írja, Megane esetében az oldallégzsák széria, míg mondeonál nem, ez biztos eredményezett egy nagy különbséget. Ha mindkét helyen eltekintünk a légzsákoktól, akkor a mondeós vélemény nekem szimpatikusabb [link] Ami inkább aggasztóbb, az a hosszan becsúszó pedál... Jó arasznyival beljebb jön, bár azért ez sem a világvége.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Apropó drága autók: egy ideje ismerősöknél vagyunk albérletben - az V. kerületben. Szerintem minden második - harmadik autó 10M Ft feletti. Újkorában biztos. Nevetséges, bálna nagy kocsik.
Épp az előbb állt be a ház elé szintén nagy dög kocsival valami öregasszony. Mondjuk vezetni azt nem tudta, ott szerencsétlenkedett, meg is tolta a mögött állót, aztán persze kiszállás után véletlenül sem nézte volna meg, le van szarva...
Korábban meg valami kis csaj állt itt egy indokolatlan nagy Lexus terepjáróval...Ezek után főleg nem sajnálom magunkról a Mondeot
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Lopásvédelem-téma: mit javasoltok, mivel lenne érdemes védeni az autót? Kint állna utcán, egy (igen valószínűleg) központival lezárva. No de ez eddig nem sok. Az ilyen egyszerűbb kormányra / váltóbotra szerelhető záraktól sokat nem várok, legfeljebb annyit, hogy "ez a semminél több, talán egyszerűbbet keres". Egy egyszerű riasztó sem hiszem, hogy különösebb akadály lenne.
Mi a véleményetek a váltózárról? Ezek: [link], pl [link] Gondolnám, hogy kivenni nem lehet (vagyis sem megfúrni, sem megpiszkálni a zárat), rükvercbe rakva meg csak nem lehet elmenni egy kocsival a városban... Hallottam még a pajzs-ról is [link], s bár még nem néztem utána, a legkisebb csomag is 100k körül van, ami egy 500 ezres autónál azért sok lenne.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha valamit nagyon el akarnak vinni, azt igen valószínűleg is el fogják... a cél, hogy ne is legyen kedvük hozzá, inkább döntsenek úgy, hogy na jó, inkább egy másikat. Ha egy milliós kocsit vennék, vagy főleg ha drágábbat, nem sajnálnám rá, de így 500 körül azért kicsit húzósnak érzem az ár 20%-át védelemre költeni.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Kombikban láttam ilyen elhúzható csomagtérrolót, ilyet be lehetne szerelni valahogy az 5 ajtós kivitel fix-lapos kalaptartója helyett is? Nem mondom, hogy egyszerűen bepattintva, nem baj, ha kell némi házi módosítás, de persze nem gányolásra gondolok. Tehát konkrétan mondjuk egy ferde hátú mk2 mondeóba be lehetne applikálni egy rolót? Akármilyet.
Kutyaszállítás végett ki lenne véve a kalaptartó, de ha bevásárolni megyünk, vagy utazni, stb. nem akarnám mindig visszapakolni, hogy eltakarjam a csomagokat. Tudom, ez a kombiban megoldott, de inkább a ferde hátúakra szavazok.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz SyntaxeError #33252 üzenetére
Lebeszélni valóban nem kell, de azért az óva intés nem árthat
Volt logouton is egy írás, régi mondeót vett a srác talán 250 körül, idővel már 500nál jártak a kiadások (amennyiért amúgy már normálisat lehet venni). De mégsem mondhatjuk, hogy miért nem vett eleve 500-ért, mert egyben 250et tudott félre tenni, mikor ez összegyűlt, akkor tudott / akart venni, a többit meg szép apránként. Van ilyen is, bár szerintem veszélyesebb, és nem túl praktikus. De hát, kinek-mi.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- LEGO klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen