-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok!
Lehet, hogy nemsokára meglesz az első saját autóm. Eddig egy 2.0 dízel B Vectra Kombival jártam (101LE); viszont a kedvezőbb biztosítás miatt egy kis benzines lenne a jó első autónak. Felhasználás: heti 2*40 km országút, és hétköznapokon 15 km munkába, majd 15 km vissza. Ezt jellemzően egyedül, időnként ketten tennénk meg egy rendszeres utasommal, nagyon maximum 3 fő ülne az autóba, elég egy Corsa C, Megane méret is.
Autópályára nem mennék vele.
Néztem nagyon sok modellt, VW Polo-tól Renault Clio-ig, Opel Corsan, Honda Civic-en, Fiat Stilo-n át, a Fabia-t, Seat-okat sem kifelejtve. A cél egy olcsón fenntartható, viszonylag alacsony fogyasztású, megbízható autó lenne. Eleinte elzárkóztam az 1.4 alatti motorral szerelt autóktól (alulmotorizáltság, sokat megyek főutakon, kevés a város), viszont ezen megakadt a szemem.. Egy Fiat Bravo 1.2-es 82LE-s motorral milyen? 6,5-es fogyival ellennék, gondolom erre azért képes lesz..
Vagy erre a legjobb egy G Astra 1.4? Mindig ez az utolsó, amikor végiggondolom, hogy az lenne a legjobb.. Persze az 1.3-as öreg Swift után, de azt nem szeretnék.
Ár: minél kevesebb, annál jobb, 800 alatt jó lenne."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz barnam_ #135525 üzenetére
a leírt felhasználás csak az év egyik felére igaz, a másik felében a heti 2*40 km és némi városozás van, 15k km-nél több nem megy bele. Plusz a dízelekre aránytalanul sok az éves biztosítás, hasonló benzines teljesítményhez képest. A Vectrába lassan egy év alatt olyan 9 ezer km ment bele, átlag 6,03-as fogyasztással. Ha ennél kicsit több lesz a kis benzines, az nem gond.
#135526 gzbotii
igen, ezek a legáltalánosabb elképzeléseim nekem is, de nagyon ki kellene fogni belőlük egy jó példányt.. Corsából 1.2-t nem vennék, ilyet vezettem, inkább 1.4.. Focus annyira nem tetszik belülről, de ha van egy jó darab, akkor elfogadnám
#135528 MunezXBK
G Astrából 1.4-es kombit vezettem, az autó alapvetően tetszik, pörgetni kell rendesen, hogy haladjon. A tulaj szerint 6,5-7 liter között jár vele. Ebből is egy ismert példányt simán elfogadnék, akár 1.4-gyel is. Gondolom az 1.6 kb ugyanannyit fogyaszt..
#135535 roberto211
igen, én is egyre inkább erre tartok.. viszont pont ezért, mert sok van belőle, nagyon "széles" az ársáv, a 200k-s hulladéktól a megkímélt, garázsban tartott, mindennap portalanított szememfényéig..
továbbá
a linkelt Fiat? Olcsóbban hozzá lehet jutni normális példányokhoz, Barvo vagy Brava, mint G Astra és a felsoroltak.. Opel-es a család (16 éve), de én nyitott vagyok bármire.."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #135559 üzenetére
Alapvetően a ferdehátúra gondoltam, de sedanból és kombiból is vannak viszonylag jó Focusok 6-700 között..
ez már a túl szép, hogy igaz legyen kategória, nekem nem gond, ha kétszer ennyi van benne, de tényleg szép példány
Egy kombival mit veszítenék? Nekem általában felesleges, de fogyaszt jelentősen többet? Most is kombit hajtok ugye, ritkán hasznos, de akkor nagyon. Nemrég raklapokat szállítottunk vele.."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz molnarpeter #135578 üzenetére
Igen, ezzel egyet is értek - én is dízelt használtam, családból kaptam meg, és jobb, hogy ezt vittem a 40-50 km-es utakra meg a napi 2*15 km ingázásra. De most magamnak valami szög egyszerű autót keresek, mert már az is luxus, hogy autóval járkálok. Szeretném jó karban tartani, de ehhez olcsó alkatrészárak kellenek. Már kezdek megbarátkozni a Swift gondolatával is.. Az 1.6-ról kell tudni valamit? Nem száguldozni akarok vele, de nekem +0,5 litert megér, ha van benne tartalék szükség esetére. Mondjuk az a kormány nagyon szarul néz ki.. Nagy válaszék nincs 1.6-ból, talán még ez, jobb első sárvédőnél kis rozsda, és az első képen kissé furák nekem a színek..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz MunezXBK #135620 üzenetére
köszi csodát persze nem várok, 15-18 éves autók..
Civic-ből vannak még őszinte példányok, ezt konkrétan hónapok óta nem vitték el.. Alkatrész árban ezek hol helyezkednek el? Lassan ki kellene próbálnom néhány típust, hogy szűkítsem a kört.."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #135621 üzenetére
A környéken láttam egy Mazda 2-t, naponta megyek el mellette, és eladó. 1.4-es, 68LE-s, dízel, 230k-t futott. Számoltam rá biztosítást, egyszerűen nem értem, miért 58 ezer, mikor egy 115 lovas 1.5-ös Civic-re 52, de mindegy.
Kell valamit tudni erről a modellről-motorról? A célnak tulajdonképpen megfelel, tesztek szerint meglepően tágas a kategórián belül, a konkrét példányt 700k-ért árulják."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére
Pedig egy magánembertől van szép lakhelyről, kedves, udvarias embertől... Sose gondoltam volna ez lesz.
hogy 4 hónap alatt rámegy 60k? a saját 16 éves autónkra, ami 13 éve van nálunk, ráment idén 130-150 ezer kb. De azok a dolgok, amik most meg lettek csinálva / ki lettek cserélve, azokkal 2-3-5-10 évig nem lesz baj (olaj, szűrők, gumik, tetőkárpit, akksi, szilentek, stb.)
Már írták feljebb is, hogy nem megvenni drága egy autót.
Egy (relativ olcsó) használt autó vásárlása után szerintem nem szabad azon meglepődni, hogy kell rá költeni, akár havi 20k-t. De amit megjavítasz, arra nem lesz gondod egy ideig..
Lehet, hogy a kedves, udvarias ember is pont annyit költött az autóra, hogy életben tartsa, és Te vetted át a stafétát. Mostanra lett volna neki időszerű cserélni azokat a dolgokat, amik Neked előjöttek, de már nem akart bele pénzt rakni. Vagy nem így volt.. a lényeg, hogy ez a kockázat bármilyen autóban benne van, ne érezd kivételes esetnek..Volt ilyen vásárlási stratégia is a topikban emlékeim szerint - az ársáv aljáról venni egy őszinte, szerkezetileg jó, de "lelakottabb" autót, amire ráköltve párszázezer forintot, egy jó állapotút lehet varázsolni. Ekkorra az autó ára a javítással eléri az ársáv tetejét, de már fix, hogy a cserélt elemek hibátlanok.
De szerintem is, a jelenlegi autót nem éri meg csinosítani, tartsd üzemben, üzembiztosan, és ennyi.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Sziasztok!
Egyelőre csak egyet kérdeznék be: H Astráktól kell tartani, általános megbízhatóság a benzines (1.6-1.8) motorokkal milyen? Konkrétan nézett darab ez lenne (nem csak a km, hanem a felszereltség miatt). Évi 10-15k km menne bele, országút és némi város, legtöbbször 1 személy, néha 3-4, de a hely bőven elég.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Sziasztok!
Egyik ismerősöm kinézte ezt a Golf IV 1.9 PD TDI-t. Csak automata váltós kocsi jöhet szóba. a keret kb annyi, mint ennek az ára.
Ennek a motornak-váltónak, típusnak mennyi buktatója van? Az autón láttok valami "gyanúsat"?"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz bitpork #177283 üzenetére
Szerintem inkább az érzés nincs meg sokakban, hogy ha cserés a fék, akkor felkeresek pár bontót, hogy van-e újszerű alkatrész. Biztosan ki lehet fogni, és kétségtelen, hogy lehet jó, vagy jobb mint egy új, de fel sem merülne bennem..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Sziasztok,
Úgy tűnik, hogy egy Opel Vectra B (2.0 dti) helyett kellene vásárolnunk a közeljövőben valami hasonló méretű (inkább nagyobb) kombit, 4 felnőtt+csomagok méretben. Több, mint 15 évet volt nálunk.
A dolgot nehezíti, hogy az autó kevesebb, mint évi 10k km-t menne, tehát benzines kell. Garázs van (lesz), nem lenne napi használatban, második autó lenne, de menne rövidebb távokat is (akár 2-3-5 km).Kicsit megakadtam az elmélkedésben:
alapvetően egy régebbi (2005-2010) Skoda Octavia volt az irány nekem, 1.5-2M huf környékén; 2.0 FSI motorral pl van egy hahu-n 1.5M-ért.Apám alapvetően 3M-s kategóriában keresett fiatal autókat (i30 kombi, Insignia kombi, Zafira), amire én a régi autók értéktartásával, egyszerűségével (#szívó #bontó) érveltem.
Az újabb autók felszereltségét meg csilivili funkcióit értelmezhető mértékben nem használnánk ki (radaros tempomat, tapogatós fejegység, Android auto stb. egy-egy hétvégi úthoz, nyaraláshoz nem rossz, de lehet élni nélküle), és néha (kerti)munkára is be lenne fogva a jármű, utánfutó, csomagtartó megpakolva. Erre sajnálnám, ha egy 4-5 éves fullos autót használnánk.
Kérdés igazából az is, hogy ha mondjuk minimum 10 évre tervezünk vele, akkor anyagilag mivel járnánk jobban?
Például: 2005 Octavia 2.0 FSI vs. 2016 Octavia 1.4 TSI
A nagyobb értékvesztés mellett az újabb autó kevesebb, de várhatóan drágább szervizköltségével, vagy a régebbi autó kisebb értékvesztésével és olcsóbb, de gyakoribb szervizelésével?
Miközben ezt írom, én is érzem, hogy a kérdésnek sincs túl sok értelme, kicsit alma-körte hasonlat, meg sok mindentől függ stb.. de innen most nem tudok semerre mozdulni fejben.
A célnak bármelyik megfelel. Ha sokáig marad, akkor tartósabb az új, később lesz korából fakadó hibája (elöregedő anyagok). A régebbit talán logikusabb lenne 3-4 évente cserélni.Mi a véleményetek?
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz BigBlackDog #183709 üzenetére
Idővel egyre inkább kényelmesebb lesz a magasra ülés a szüleimnek, valójában ez is egy szempont..
1.6-os az kevés, ugye? Minimum 1.8 kell szerintem."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz molnarpeter #183711 üzenetére
ritkán kell, de akkor minél nagyobb, annál jobb..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
apu az elejétől kezdve Zafirát akar, nekem valamiért nem volt szimpatikus.. Viszont ár-érték-motor-méret-kor és a felhasználási igények alapján tényleg jónak tűnik.
A 7 személyesben a hátsó sor az inkább gyerek méret, ugye? Nem láttam még 7 személyest élőben, kicsi a kínálat, lehet hogy 7 személyesből találunk jobb állapotút.."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz molnarpeter #183727 üzenetére
2.0 dti volt eddig, a motornak tényleg nincs baja. De ennyire nem prioritás a fogyasztás, jobb lesz a benzines. :)
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Mauzes #183918 üzenetére
Ennyiért még van zsír új Swift Sport (ha még lehet kapni (szerk.: lehet ) ), ami azért a villanynál szvsz nagyobb élmény - nem egész 1 tonna, 140 ló, 1.4 turbó. Talán a hétköznapokban praktikus is sok szempontból. Úgyis Vitara lett volna, akkor maradj a márkánál
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Sziasztok,
Nem gondoltam, hogy egyszer új autós kérdéssel jövök, de van egy Skoda (VW) ajánlat, amin kicsit letapadtam.
Porsche Finance Smart BuyMár a reklámban szereplő Skoda Octavia Perfect 1.5 TSI (itt a részletesebb és hibátlan leírás, a másikban az első lízing díj el van írva) is elég korrektnek tűnt.
A lényeg, hogy magánszemélyként, 4.1M befizetése után 4 évig havi 40k lízing díjat fizetve, 4 év múlva garantáltan 4.4M-ért visszavásárolják.Tehát évi 480k + kötelező márkaszerviz + casco + biztosítás lenne a teljes fenntartási költség a következő 4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
(A weboldal szerint a fenti finanszírozási forma elérhető más modellekre is, egy Scala is bőven elég lenne nekem, ami az 1.0TSI 115LE motorral kb 8M lenne. Tehát még olcsóbbra is ki lehetne hozni)Kis kontextus:
azért érdekes ez most, mert van egy 2005 Swiftem, teljesen jó állapotban (lassan 6 éve vettem, nyáron voltunk Horvátországban is ), de nagyon gondolkodtam rajta, hogy kellene valami nagyobb-újabb, de hasonlóan problémamentes.
Szerintem az kb konszenzus, hogy egy használt autóra évi 3-700k-t el lehet költeni simán karbantartásokra, kopó cuccokra (Swiftre is elment évi 1-200 gond nélkül apróságokra).
Viszonylag keveset autózom: évi 10-15k jobb években összejön, de 6 év alatt éppen meglesz a 60k km. A homeoffice 2020 óta segít
3-4M körül néztem használt autókat is, az újabb Swift-ektől a Giulietta-ig (igen, 1.75 ) kb bármit és mindent.Viszont most azt látom, hogy a fenti konstrukcióban a fenntartási költség helyett lízingre meg benzinre mehetne a lóvé - anyagilag valószínűleg ugyanott lennék, mint egy 6-10 éves használt kocsival, cserébe nem jönnének elő rejtett hibák.
(Egyébként úgy találtam rá erre a lízingre, hogy kezdtem fontolgatni, hogy előadom a management-emnek, hogy szeretnék egy céges autót a következő emelés helyett, mert elment a kedvem már a keresgéléstől - azt próbáltam meg kiszámolni, hogy mennyibe kerülne magánszemélyként vs cégként lízingelni.)3 kérdésem van:
1) Hol a buktató a fenti pénzügyi konstrukcióban? (Avagy: miért nem vesz mindenki új VAGot SmartBuy finanszírozással? )
2) Mi az amit figyelmen kívül hagytam az eszmefuttatásomban?
3) A fenti konstrukció ismeretében egy klasszik céges autós felállásnál (mondjuk br 150-200k fizu vs. céges autó korlátozott magánhasználattal) ez jobb/rosszabb szerintetek?
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz BigBlackDog #219915 üzenetére
Értem, lényegében ezzel a visszavásárlási árral félrevezettem magam - 4 év alatt ~6.2-be kerülne az autó (csak a finanszírozás), majd vagy visszaadom, vagy kifizetem a maradék 4.4-et, vagy törlesztem tovább.
Casco-t hirtelen Scala-ra néztem, 130-500, de évi 200 körül bátran lehet számolni.. Téli gumi jogos, gondoltam rá csak nem írtam le
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz focvis #219918 üzenetére
Köszi a válaszokat
Így már magánszemélyként nyilván nem akkora üzlet, persze lehet azt latolgatni hogy 4 évesen, kevesebb mint 80k-t futott Octavia/Scala mennyit fog érni (most olyan 5-6 körül vannak).
De ilyen szempontból, magánszemélyként jobban megéri megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért, és jó eséllyel azért még 2-3 évig (150k km-ig) nem esik szét, komolyabban nem is kell rá költeni - vagyis kevesebből fenntartható a rendszer, mintha mondjuk havi br 180-200 (évi nettó 1.4-1.6M) helyett kérnék céges autót. (Ami egyébként csak egy teória, ahogy írtam is.)
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz OPiiPO #219927 üzenetére
"megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért"
Lehet nem vagyok teljesen egyértelmű, az 1.0TSI Scala-t is nézem közben (újonnan 8M körül van, használtan 4.5-5.5-től felfelé), mert az a méret/motor is bőven elég lenne a felhasználási igényekhez. De jobban belegondolva egy Fabia (kombi) is, ami szintén 5 körül azért akad, bár ezt már inkább keresni kell mint válogatni
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
sziasztok,
Honda Civic 9gen (2015) 1.8 Sport - van bármi amire oda kellene figyelni egy relatív sokat futott (250k+) példánynál? Motorról az a hír járja, hogy egyszerű és megbízható, nyilván kopók előjöhetnek, de van valami egyéb ismert nyűgje?
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz szpeti40 #222160 üzenetére
Mazda 3 2014+ 2.0?
A 120 lovas ha kevésnek tűnik (papíron 120LE, padon gyárilag is 130+), csipsztuninggal 170-ig lehet húzni (ugyanez a motor a 165 lovas is).
2005 Swiftről váltottam én is, nagyon sok minden megfordult a fejemben, szerintem a te feltételeidnek is megfelel.
"... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen