-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz parandroid #92592 üzenetére
lassan lehetne nyitni egy baleset elemzős topicot, annyira megszakértődik itt mindig minden.. nincs túl sok autó vásárló..
ha a motoros a megengedett max sebességgel közlekedik, akkor nem is éri el a kereszteződést, kilométerekre lett volna a Renault-tól.
Nem akarok nagyon belemenni, de ha jól kerestem, akkor a baleset itt történt. 2 éves streetview, vannak különbségek.
számolgattam - méregettem, a videó alapján 180 km/h jött ki a motorra (táblától való távolság a maps szerint a kereszteződésig + a videóból a másodpercek száma). Tegyük fel elszámoltam, mérések pontatlanok, legyen 160 (az óra állása alapján is legalább ennyi kijön - mérföldben, 20-as "nagy" beosztásokat feltételezve).
Renault besorol, felnéz, konkrétan üres az út, a kamerán nem is látszik semmi. Mire kanyarodna, hopp, a semmiből egy motor. A sávjában történő haladás alatt ezt észlelnie kellett volna, akkor a kanyarodást nem kezdi el, hanem nyom egy satut, vagy egyenesen továbbgurul, hogy elkerülje az ütközést..
az, hogy az 50/50 mennyire jogos.. bizalmi elv.. számíthat-e arra bárki, hogy 160-nal jön szembe valaki? ha feltételezzük, hogy a motoros által előzött autó a megengedett sebesség, akkor a Renault simán befér, mégcsak nincs is közel.. mindkét fél hibázott.ezért nem való lámborgíni meg nagymotor közútra.. szerintem. a kresz oktató mondta, hogy mikor megszerezte a jogsit nagymotorra, tudta, hogy ha felül rá, nem tudja betartani a korlátokat. Élni akart, inkább nem ült fel.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
rémlett, hogy van valami ilyen topic is..
szerk.: most olvasom, hogy a videóban benne van, hogy mennyivel megy.. sőt, a cikkben le is írták. én meg hang nélkül néztem (helyzetből adódóan most nem tudtam hallgatni), ezt számolgatom, keresgélem egy órája..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
többször találkoztam a Ssangyong reklámjával, de csak most gugliztam rá, az öt év díjmentes karbantartás dolog jól hangzott. Aztán így ezt olvasva már árnyaltabb a kép egy kicsit, de még így is valamivel jobb, mint egy saját zsebből fizetett márkaszervizeltetés a garancia időn belül (sok év). Más kérdés, hogy ki akar/mer új Ssangyongot venni, a visszavásárlási garanciával együtt..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz ReSeTer #93300 üzenetére
ez inkább attól függ, hogy: ki mihez szokott? Mit jelent az előzés?
"A" eset: tud az autó kilencvenről gyorsítani (persze ötödikben, mert visszaváltani nem szokás).
"B" eset: az autóval bevállalok egy előzést, amint van három kocsi távolság a szembejövő és köztem.Ilyen dolgokat, hogy "mi az ideális" nem lehet (szerintem) mondani. Minden sofőrnek, vérmérsékletétől, lehetőségeitől és körülményeitől függően kell egy döntést hozni. Vannak azok a vezetők, akik alá tehetsz egy 150 lovas autót, akkor is csak úgy fog kimenni előzni (ötödikben, 82-ről) ha 1,5 km-t belát, és előtte megy egy kamion már egy fél órája. Neki nyilván élhető egy x lóerős Suzuki Swift is.
Másik vezető, aki (itt gondolom jellemzőbb,) szeretne haladni, ha valaki 92-vel megy, az forgalmi akadály, és az ilyet le kell tolni az útról, de a nagy forgalom miatt kénytelen szűkebben (nem 1,5km üres úton) előzni, ott nyilván kell a jobb kg/le arány.Szerintem a legfontosabb, hogy mindenki tisztában legyen a saját autójának korlátaival. Tudni kell, hogy honnan mekkorát tud gyorsítani, és mit lehet bevállalni, és ezt nem élesben kell(ene) gyakorolni.
a kg/le arányhoz -> nem tudom, én azt tapasztalom, hogy átlag ember (vagy inkább mondjam úgy, hogy nagyon sok ember) nem pörget egy autót 3-4k fölé. Innentől a kg/le számításánál egyáltalán nem mellékes, hogy benzin vs. dízel (pl. ha egy kombit nézünk ugyanúgy 100LE-vel).
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
csak sikerült.. álló, parkoló autóba, mégis hogy lehet belemenni, üres utcában..? Igen, a Vectra a miénk, a másikban egyedül utazott egy srác, személyi sérülés szerencsére nem történt, légzsákok sem durrantak. Arról ne is beszéljek, hogy 2 méteren múlt, hogy nem a villanyoszlopot kapta telibe.
a rendőr gazdasági totálkárt mondott a Vectrára (ez esetben jöhet a "Milyen autót vegyünk ennek az árából" kérdés). az Astrának nem fordult át a jobb első kereke, egy Suzukiból tették rá ezt a mankót, így egyesben, 10-zel hazagurultak (800méter).Röviden: párhuzamosan parkoló Vectrába hátulról nekiment a Gastra. A képekből ítélve eltalálta a bal hátsó kereket, a (1,5 tonnás, egyesben parkoló) Vectra ~1-1,5 métert csúszott (eleje bele az árokba), majd az Astra innen megpattanva átvágódott a túlsó árokba. Mindezt úgy, hogy a sofőr: nem ivott (szonda), 4 éve vezet (munkájából adódóan is), 3 hónapos a kocsija, egy centit sem fékezett (se keréknyom, meg mondta is, hogy minden gyorsan történt), mert nem látta, hogy nekimegy, utána meg már nem volt rá ideje, hogy feleszméljen.
Holnap biztosító, a mi kocsink ugyanott áll, az övé elgurult lábon - ill segédmankón.Nagy képek, dropbox, sry a béna szerkesztésért, most erre futotta.
A rendőröket 2 órán át vártuk, aztán szóltunk újra, majd kiderült, hogy a helyieket nem értesítették a központból. Ezután 5 perc múlva itt voltak."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Kornel #93450 üzenetére
pontosan, első ránézésre még azt is mondtam, hogy pluszosan kijöhetünk belőle - bontott lökhárító, hátsó lámpa, kereket megigazítják, aztán meg is vagyunk.
jobban megnézve (van egy kép, ahol látszik) viszont az a kerék nagyon keresztbe áll, esélyes, hogy leszakadt ott valami - 1200kg+-os Astra 40-50-nel nekimegy a keréknek, minden erő ott hatott.
Szerelő még nem látta, az eset után nem tudott eljönni, aztán a rendőrökre vártunk, a 6 órás baleset után 9-re végeztünk. Meglátjuk mit mond a biztosító meg a szerelő. Az autó tényleg nem nagy (anyagi) érték, mert 3-500 ezret ér. A baj az, hogy helyette most nem tudunk mit használni, meg az, hogy ennyi pénzből nem mernék semmit venni."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz gaborbol #93485 üzenetére
csak ezt tudom elképzelni én is.. de ezesetben lényegtelen, az ő felelőssége kétségtelen, aztán hogy mit csinált, sosem tudjuk meg, nem is érdekel.. én is (épp a beleset előtt pár órával) mentem az autóval, szélvédő elől elcsúszott a sapkám (kanyar), nyilván utánanyúltam, ez reflex. De az ülésről nem kezdenék neki pakolászni.
a gtk-ra: a biztosítóhoz csak holnap tudunk menni.
most volt itt a szerelő, biztosat nyilván nem tud mondani, mert elmozdítani csak trélerrel lehet, annak a költségét meg majd fizesse ki a biztosító - mozgásképtelen a jármű. Szóval alánézni csak így lehasalva tudott, azt mondta, nem olyan vészes talán nem sérült az egész, elég a bal hátulját kipofozni - stabilizátorkar törött, a többi majd kiderül. Nagyjából 150-ért meg tudják csinálni, így első ránézésre.
Viszont a biztosító részéről másképp néz ki: a hátsó lökhárítóra eleve mondanak egy hat számjegyűt, aztán a kitörött kerékkel + alkatrészekkel nem is számoltak. Ez bőven megüti (szerintem) az autó értékének azt a bizonyos 50-70%-át.
A fennmaradó kérdés csak az, hogy szerintük mennyi ennek a roncsértéke..? Ha kihozzák nullára (pl.: 250-250k-ra), és nem kapunk semmit, az úgy elég gáz lenne.Qru - igen, valószínű a gtk.. és annyira nincs szuper állapotban, de ennek legalább ismerjük a történetét - 10 éve megvan, most lett volna lengéscsillapító csere pl.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
-
őstag
már megint kezdődik - ismerni kell az autó korlátait, képességeit. Ha rosszul mértél fel előzés előtt, akkor (nekem tanították) lehet a fék pedállal is próbálkozni, és visszasorolni. Kiérek, nyomom, látom, hogy elszabtam, fék, index jobbra, vissza. Ha tudom, hogy hiába taposom, akkor a fék megmenthet. Persze kellemesebb egy elb.szott előzésből padlóval kijönni, meg "biztonságosabb".
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Daewoo Tico
csak erős idegzetűeknek!!!!44!4! "... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz norbert1998 #110592 üzenetére
betennél pár linket, hogy mire gondoltál..? én komolyan megpróbáltam keresni 150 körül, ez az első, ami kulturáltnak néz ki és talán nem rohad szét: Corsa B
de szerintem ilyen kategóriában nem ajánlható semmi, úgy általában.. 150 ezer forint az tényleg egy jobb mobiltelefon ára, egy új laptop, vagy 10 tank benzin (ha elég kicsi a tank). TC cikk, abból egy idézet:
"ezen a szinten nem számít az évjárat, de a márka, a típus is csak marginálisan, mert mindennél előbbre való az állapot. Ha a szomszédban lakó első tulaj öreg bácsi árulja a kocsit, nyugodtan dobják félre ezt a listát, és vegyék meg, akármi is az. Az előélet, a karbantartottság ismerete mindennél többet ér."szerk.: most nézem, a TC cikk már megjelent feljebb..
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
egy ideje már meg akarom tőletek kérdezni, de messze van még a szeptember.. viszont lassan jó lenne tervezni, szóval erről lenne szó:
jövő szeptembertől elvileg heti 80 km-t fixen megtennék, de ez lehet, hogy 100-150-re is bővül /ha minden jól megy, egyetemre kellene bejárni /. Annyi biztos, hogy ebben minimum 2*40 km egyben lenne, de biztosan kerül bele rövidtáv meg némi városozás is.
Ehhez kellene nekem egy autó. Van a családnál egy B Vectra, 2.0 dti (2000-s évjárat), kombi, immáron 12 éve (150e km van benne, 75-tel vettük, ha jól emlékszem!). Az utóbbi 2-3 évben irtó keveset megy (évi 5k km sem!), kb. itt rohad (sajnos szó szerint) az udvarban (a benzines D Corsát hajtjuk, 1-2-3 fővel rövid távokra).
Semmi komolyabb baja nincs, a rozsdát leszámítva, rá kellene költeni egy kis pénzt (matt fényszóró, talán fékek, kézifék, váltóbot stb), és teljesen vállalható műszaki állapotban lenne. Kb. nulla extra van benne, egy manuális klíma, szervó nyilván, de még az ablakok is tekerősek - viszont van 4 légzsák! A célnak megfelelne -> 4-5 literes fogyasztás, ketten vagy akár négyen is kényelmesen meg lehet tenni azt a 40 km-t, csomagokkal is.vagy
hagyjam a francba ezt az autót, és keressek valamit 6-800 ezerért, benzinesből? Ehhez 90%, hogy a Vectrának mennie kell, mert 3 autót teljesen felesleges fenntartani, ha úgysem közlekedünk vele. Reálisan az Opelért 3-350 ezernél többet nem nagyon fognak adni, így 3-500 ezerből kijönne az "új" járgány..
szóval érdemes valamire vadászni, vagy ésszerűbb megtartani a jól ismert előéletű, leharcoltabb állapotban levő autót, és "kicsit" rákölteni?
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
köszi mindenkinek.. igen, én is így gondoltam. 6-800 ezer az még mindenből eléggé az ársáv alja esetleg közepe, arra is még kellene költeni, átírni stb. amiből meg ennyi pénzért jót lehet venni, olyat meg nem vennék az Opel helyett.
a Vectra édesapám nevén van, gondolom itt működik az üzembentartói.. ha meg itthon van rá szükség, akkor el tudok menni néha a Corsával is.
köszönöm, akkor ezt a karbantartást a nyárra valahogy elosztom, hogy ne egyszerre kelljen olyan "szabad szemmel jól látható" összeget rálocsolni
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
napokban beszélgettünk haverokkal - egyiknek 300k km-nél több volt a G Astrában, zavarta a sok km. Vett egy másik órát /bontottan/ pár ezer forintért, beszerelte. Így 230 körül van. Jobban érzi magát.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #110736 üzenetére
a fenti kérdésre egy ilyen swift mennyire válasz? Akkor azt javasoltátok, hogy tartsam meg az Opelt, rakjuk rendbe, és ennyi. Viszont az a gondom, hogy néha kellene itthon a Vectra, én pedig úgy tűnik, hogy nem sűrűn járnék haza. Most csak nagyon elméleti síkon gondolkodom, de ezt a Swiftet talán még egyedül is fent tudnám tartani, 1.6-os nem tudom mennyit eszik, de biztosan jól mozgatja a vasat.. Nem vagyok oda a Swift I-ért, de normális felszereltséggel belátom, hogy ilyen árban nem nagyon kapok mást/jobbat, és első saját autónak meg teljesen reális..
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz roberto211 #113363 üzenetére
a vásárlás még sokkal odébb lesz (sajnos), csak irányt keresek
1.6 azért szimpatikus, mert "van tartalék", ahogy mondani szokás, vadulni nem akarok vele, de ha véletlen pályázni kell, akkor azért bírja azt is.. a sedan meg kifejezetten tetszik, talán normálisabb csomagtér, hátra is be lehet ülni - persze csodát nem várok, de szimpatikusabb, mint a 3/5 ajtós."... and I hope you have a great day!"
-
-
őstag
válasz j.bravo #114074 üzenetére
2 éve van D Corsánk, 1.4 benzin, 2008.
Nehéz, kicsit lomha, rövidtávokra használjuk (3-10 km szerk: havi 1-2 db 40 km-s út is van az átlagban!), így 7-7,5 körül eszik, klímával. Stabilizátor rúd csere volt, meg némi olajfolyás, amit egy párezres alkatrész csere megoldott, ezen kívül izzókat cserélgetjük, folyamatosan (mindig másikat, most égnek ki a gyáriak szerintem).
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Kornel #114084 üzenetére
hát a távolságok adják, hogy nem nagyon szoktuk pörgetni, meg inkább nyugisan vezet a család (4-en hajtjuk), én szoktam egy kicsit meghajtani, de 125 nm 4000-nél nem vág hátba a magasabb üléspozíció vagy valahogy az ülés miatt a gyorsulásból semmit nem érezni, egy 1.4-es F astra lendületesebbnek tűnik :S
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Kornel #114088 üzenetére
érdekes módon nekem az 1,4 G (kombi) is pörgősebbnek tűnt.. Az F astra mondjuk klíma nélkül volt, a Corsa is érezhetően lendületesebb, ha ki van kapcsolva a klíma.. De a G astra számomra pozitív csalódás volt.
forgalmi szerint: együttes tömeg: 1615 kg, saját tömeg 1088 kg.
Semmi extra felszereltség nincs benne, 2 el. ablak, automata klíma.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Az átlag alapján nem mondok hülyeséget..
szerk.: off, és nem tudok németül, nagyon nem szűkítettem..[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz DeFranco #117001 üzenetére
én régen röhögtem már fórumon ekkorát, köszönöm!
Vártam már egy ilyen kisbusz vitát, mert nagyon érett, de igazad van.
Egy B Vectra nekünk (2 gyerekes család, és az egyik gyerek én vagyok benne már 19 éve) lassan 13 éve elég méretben (sedan talán 1-2 évig volt, a jobb pakolhatóság miatt lett helyette kombi). Nem volt olyan nyaralás, hogy a kombinak a "kalaptartóját" (nálunk csak roló ) ne lehetett volna ráhúzni. Sőt, volt olyan, hogy külföldre egy bérelt Swift szedánnal mentünk (lényegtelen az oka, muszáj volt), és valami csoda folytán abba is belefértünk.
Most hosszúhétvégére elutaztunk, 2-2,5 órás utat megállás nélkül simán meg lehet tenni vele, és nem 40 kilós, gyufaszál vékonyságú a család: édesapám mögött (185 cm, 105 kg kb) simán elférek (konkrétan keresztbe tettem a lábam néhányszor), pedig lassan hasonló termetűek vagyunk.
Rövid távokra (10-20 km) 5 fővel is alkalmas. Ezt már nem nevezném kényelmesnek, de ha van 1 elég vékony/kicsi fő a csapatban (6-10 éves gyerek pl), akkor tűrhető. De tény, hogy 5 felnőtthöz ez már kevés.Egyszer utaztam No-ból haza egy Skoda Superb-ben. Talán 2 megállással (tankolás) csináltuk meg az utat, tény, hogy az egy hatalmas autó, egy jól megtermett (130kg+) sofőr mögött kb. tánctér méretű hely volt. Akkora, hogy a sofőr szerintem
ellett( a végén még félreértitek ) elfért volna maga mögött, kényelmesen. De ne mondjuk már, hogy ez egy átlag magyar család igénye! Ha kosarasokat vagy szumó bajnokokat fuvarozunk, oké. De átlag magassággal, átlag súllyal Mo-n belüli utazásokat szerintem egy kombiban igenis kényelmesen meg lehet oldani 4 fővel. 5 felnőttel már más kérdés.
Egyébként pedig el kell vinni a családot (utasokat) autót nézni, kipróbálni, hogy ki-hogy fér el, aztán mérlegelni. A kiskutya-nagykutya mittudomén az meg tényleg egy speciális körülmény.. itthon legalábbis szerintem az.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz bitpork #117024 üzenetére
most ez alatt mit értesz? a kutyát, vagy a táncteret, vagy vissza a kisbuszhoz?
szerk.: sry, lemaradtam.. de a ki mire vágyik, az más kategória szerintem.. és ez meg mindenre igaz: nagyobb ház, jobb kocsi, jobb PC, jobb feleség
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
kicsit off, de azért autó
Parkolóbérlet kedvezményes vásárlásához nekem kell lennem az autó tulajdonosának, vagy legalább üzembentartójának. Édesapám a jelenlegi tulajdonos, az autót viszont én használom, adott helyen nekem van ideiglenes lakcímem. Hogy jövünk ki legjobban a történetből? Nem volt még autó a nevemen, KGFB-t nem kötöttem még ezelőtt, jó lenne, ha most még nem is kellene."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Vesztor87 #129341 üzenetére
igazad van, tényleg láthattál ilyet:
ötödikben így néz ki:
Háromezret meg itt forog ötödikben:
Bocsi a késői válaszért, de ma volt forgalomban az autó. Tudom, igénytelen vagyok a poros műszerfalammal. De kívülről lemostam
ettől függetlenül igen, 100-nál szabályosan hangos, ötödikben is; de annyira nem botrányosan magas a fordulatszám.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
Sziasztok!
Csak nagyon érdeklődés szinten: Peugeot 406, 1.8 benzin. Annyi infóm van, hogy kényelmesek, és a dízelekre szokták mondani, hogy jó konstrukció, viszont annyit nem mennék vele (évi 10-15k). Van valami amit tudni kellene róla?"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz kalmanchris #131963 üzenetére
Köszi a választ, de az alap kérdés nem is az volt, hogy ők jók-e, hanem az, hogy az 1.8 benzinnel van-e valami baj? Mondjuk néztem drágábbakat is, nem sok van 1.8-cal, nagyobb motorral meg nem kell. 6-700k-ig belefér, de tényleg nincs sok belőle. Legdrágább hahu-n, ilyen képekkel.. mindegy, tényleg nem a konkrét példányok érdekeltek
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Tothgera30 #132002 üzenetére
Pont a napokban fel is merült bennem a kérdés: ezekből kifolyólag venni sem érdemes őket? Mert látványosan olcsók a franciák, de nekem semmi gondom nincs velük, ha jók Az, hogy nem tartja az árát, nekem nem gond.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Kornel #133116 üzenetére
sajnos első autóként még a biztosítás is költségnövelő, 2.0 dízel (Opel Vectra B) nekem 80k/év lenne, 1.4 benzin (Focus, Megane, Civic, akármi) ~40k/év.. mivel keveset megyek, így ez elég súlyos tényező sajnos.. :/ szívesen vennék 1.8-2.0 benzint, mert nem az üzemanyagon spórolnék, tudom. A biztosítás fájna.
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz 2thletme2day #133149 üzenetére
Ez már a baleseti adóval együtt?
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz 2thletme2day #133223 üzenetére
köszi, nekem egy 1.6-os S40-re is 52 ezerre jön ki.. És még tetszik is
"... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen autót vegyek?
- Óvodások homokozója
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Disney+
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MG5 menetpróba
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen