Új hozzászólás Aktív témák

  • Sziasztok,

    Nem gondoltam, hogy egyszer új autós kérdéssel jövök, de van egy Skoda (VW) ajánlat, amin kicsit letapadtam.
    Porsche Finance Smart Buy

    Már a reklámban szereplő Skoda Octavia Perfect 1.5 TSI (itt a részletesebb és hibátlan leírás, a másikban az első lízing díj el van írva) is elég korrektnek tűnt.
    A lényeg, hogy magánszemélyként, 4.1M befizetése után 4 évig havi 40k lízing díjat fizetve, 4 év múlva garantáltan 4.4M-ért visszavásárolják.

    Tehát évi 480k + kötelező márkaszerviz + casco + biztosítás lenne a teljes fenntartási költség a következő 4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
    (A weboldal szerint a fenti finanszírozási forma elérhető más modellekre is, egy Scala is bőven elég lenne nekem, ami az 1.0TSI 115LE motorral kb 8M lenne. Tehát még olcsóbbra is ki lehetne hozni)

    Kis kontextus:
    azért érdekes ez most, mert van egy 2005 Swiftem, teljesen jó állapotban (lassan 6 éve vettem, nyáron voltunk Horvátországban is :) ), de nagyon gondolkodtam rajta, hogy kellene valami nagyobb-újabb, de hasonlóan problémamentes.
    Szerintem az kb konszenzus, hogy egy használt autóra évi 3-700k-t el lehet költeni simán karbantartásokra, kopó cuccokra (Swiftre is elment évi 1-200 gond nélkül apróságokra).
    Viszonylag keveset autózom: évi 10-15k jobb években összejön, de 6 év alatt éppen meglesz a 60k km. A homeoffice 2020 óta segít :)
    3-4M körül néztem használt autókat is, az újabb Swift-ektől a Giulietta-ig (igen, 1.75 :P ) kb bármit és mindent.

    Viszont most azt látom, hogy a fenti konstrukcióban a fenntartási költség helyett lízingre meg benzinre mehetne a lóvé - anyagilag valószínűleg ugyanott lennék, mint egy 6-10 éves használt kocsival, cserébe nem jönnének elő rejtett hibák.
    (Egyébként úgy találtam rá erre a lízingre, hogy kezdtem fontolgatni, hogy előadom a management-emnek, hogy szeretnék egy céges autót a következő emelés helyett, mert elment a kedvem már a keresgéléstől - azt próbáltam meg kiszámolni, hogy mennyibe kerülne magánszemélyként vs cégként lízingelni.)

    3 kérdésem van:

    1) Hol a buktató a fenti pénzügyi konstrukcióban? (Avagy: miért nem vesz mindenki új VAGot SmartBuy finanszírozással? :DDD )

    2) Mi az amit figyelmen kívül hagytam az eszmefuttatásomban? :)

    3) A fenti konstrukció ismeretében egy klasszik céges autós felállásnál (mondjuk br 150-200k fizu vs. céges autó korlátozott magánhasználattal) ez jobb/rosszabb szerintetek? :)

    "... and I hope you have a great day!"

Új hozzászólás Aktív témák