-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Sziasztok,
Nem gondoltam, hogy egyszer új autós kérdéssel jövök, de van egy Skoda (VW) ajánlat, amin kicsit letapadtam.
Porsche Finance Smart BuyMár a reklámban szereplő Skoda Octavia Perfect 1.5 TSI (itt a részletesebb és hibátlan leírás, a másikban az első lízing díj el van írva) is elég korrektnek tűnt.
A lényeg, hogy magánszemélyként, 4.1M befizetése után 4 évig havi 40k lízing díjat fizetve, 4 év múlva garantáltan 4.4M-ért visszavásárolják.Tehát évi 480k + kötelező márkaszerviz + casco + biztosítás lenne a teljes fenntartási költség a következő 4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
(A weboldal szerint a fenti finanszírozási forma elérhető más modellekre is, egy Scala is bőven elég lenne nekem, ami az 1.0TSI 115LE motorral kb 8M lenne. Tehát még olcsóbbra is ki lehetne hozni)Kis kontextus:
azért érdekes ez most, mert van egy 2005 Swiftem, teljesen jó állapotban (lassan 6 éve vettem, nyáron voltunk Horvátországban is ), de nagyon gondolkodtam rajta, hogy kellene valami nagyobb-újabb, de hasonlóan problémamentes.
Szerintem az kb konszenzus, hogy egy használt autóra évi 3-700k-t el lehet költeni simán karbantartásokra, kopó cuccokra (Swiftre is elment évi 1-200 gond nélkül apróságokra).
Viszonylag keveset autózom: évi 10-15k jobb években összejön, de 6 év alatt éppen meglesz a 60k km. A homeoffice 2020 óta segít
3-4M körül néztem használt autókat is, az újabb Swift-ektől a Giulietta-ig (igen, 1.75 ) kb bármit és mindent.Viszont most azt látom, hogy a fenti konstrukcióban a fenntartási költség helyett lízingre meg benzinre mehetne a lóvé - anyagilag valószínűleg ugyanott lennék, mint egy 6-10 éves használt kocsival, cserébe nem jönnének elő rejtett hibák.
(Egyébként úgy találtam rá erre a lízingre, hogy kezdtem fontolgatni, hogy előadom a management-emnek, hogy szeretnék egy céges autót a következő emelés helyett, mert elment a kedvem már a keresgéléstől - azt próbáltam meg kiszámolni, hogy mennyibe kerülne magánszemélyként vs cégként lízingelni.)3 kérdésem van:
1) Hol a buktató a fenti pénzügyi konstrukcióban? (Avagy: miért nem vesz mindenki új VAGot SmartBuy finanszírozással? )
2) Mi az amit figyelmen kívül hagytam az eszmefuttatásomban?
3) A fenti konstrukció ismeretében egy klasszik céges autós felállásnál (mondjuk br 150-200k fizu vs. céges autó korlátozott magánhasználattal) ez jobb/rosszabb szerintetek?
"... and I hope you have a great day!"
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- World of Tanks - MMO
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen videókártyát?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Amazon Fire TV Stick 4K Max
- Milyen TV-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen