-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
6-7 évet kibírnak, bár kérdés milyen körülmények között használják nyilván (nem csak a kopásra gondolok, az uv is nagyon öregíti/károsítja a gumit). Ettől függetlenül 6-7 év után felkeményedik még egy lágy(abb) keverék is és nem fog tapadni. Amivel nincs baj egészen addig amíg nem kell hirtelen megállni vagy irányt váltani nagyobb sebesség mellett.
Második részhez:
Persze, hogy hamarabb álltál meg mint az abs-es. Ugye úgy akadályozza meg a kerék blokkolást, hogy újra engedi gördülni a kereket ami nyilván a fékúthosszabodással jár. A sok rövid fékezéssel ilyen körülmények között hosszabb a fékút mintha simán telibetaposod. Ha jégen próbáltad volna ugyen ezt tapasztaltad volna, hogy az abs nélkülivel hamarabb megállsz (csak közben ugye nem tudsz korrigálni a blokkoló kerék miatt de maga a fékút rövidebb).
Ide a visszatérő storym, hogy StEndrén jöttem le a hegyről, kisgyerek kilép elém én ráléptem a fékre abs elkezdett visszadolgozni aminek hatására kb 0 volt a fékhatás a jeges úton, pedig 2-esben csorogtam le motorfékkel kb 30-al. Majdnem elcsaptam szegényt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz máyköl #49854 üzenetére
Leömlője nem teljesen gyári (enyémen is azt kellett javítani), a fék újra lett csövezve (a gyári cső fekete ezen meg kék enyémen is cserélve lett ugyanilyenre), oladalról 1-2 horpadás (a másik oldalát már le se merte fotózni?!), a lökös színben kicsit eltérőnek látom így képről, a valós km óra állás látszik a képen 148.747km, az utolsó 7-es haloványan de látszik, az kb reális az enyémben is 148k km van ('98 márciusi).
Összeségében ránéznék közelebbről...
mod:
Nem csak a kerék, az ajtó közepe felé is van horpadás az első abalk alatt és a hátsó oldalablak alatt is, egyik se tűnik vészesnek.
Alul 98-as a szövegben felül 99 6. havi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ártatlan vagyok!
To all:
Ismerős nézeget kocsikat, a kérdés az lenne, hogy szerintetek mennyire tartósak (hoszútávon) a TSI motorok? 1,2-es ről lenne szó konkréten. Kicsit fázik a srác a turbósoktól, egyelőre csak szívóbenyósokat néz (Ibiza, Fabia, Polo, Jazz eddig ezek kerültk képbe).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
No igen attól fél ő is, hogy bedöglik 100-150k km után... Jellemzően országút és kevés város (vidékre hazajáráshoz kell meg kevés pesti használat) nagyon ritkán pálya.
Polo 1,2 TSI-t nézett mert most azokat egész jó áron dobálják de a Jazz is versenyben van. Ár/minőség arányban a Fabia meg az Ibiza is kiesik, mert annyival nem olcsóbb mint amennyivel gagyibbak a Polonal (váltó, belső stb).
Jazz ellen az szól, hogy nem lehet konfigurálni (még egy nyamvad tempomatot se kapsz és rendelni se tudsz 4 millás kocsinál ami Honda fan-ság ide Honda fan-ság oda sztem is gáz.)#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
No igen srácok ez ugye a dilemma...
Hyundai-ra is ráirányítoma figyelmét akkor az a 7 év garó jól hangzik nagyon...
mod:
FerNandor: Olajjal nincs gond, mert most is 10k-ként cserél a gyári 15-ös perdióus helyett, erre kényes a gyerek nagyon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #50058 üzenetére
Évi 50k nem sok? Ne viccelj már annyiból kb újragumizod a kocsit vagy kijön belőle kb 2 olajcsere. Örülök, hogy olyan jó az anygai körülményed, hogy nem számít 50k ide vagy oda.
Csóró gyerek 5 éve rakja félre minden fillérét (mert elég okos ahhoz hogy ne hitelt vegyen fel), neki igenis számít az a +/-50k.Integra: Igaz. Neki az már feleslegesen nagy lenne igazából. Akkor maradt a kalapban a Jazz vagy a szívó Polo. Innetől a kereskedőn múlik (melyik addja olcsóbban).
Kösz mindenkinek a helpet.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az 1,4-es felára minimális, egyelőre az van célkeresztben meg a Polo. Aztán kiderült melyikből engednek többet.
mod:
bandus: Én a helyében egyáltalán nem vennék kocsit de ő akar és újat. Ki mire költ. Van aki eldrogozza van aki meg új kocsit vesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz máyköl #50071 üzenetére
Puntóhoz nem drága az alkatrész és igazából nincs is ami elromlana rajta mert a szó pozitiív értelmében szög egyszerű konstrukció.
Ősöknek 98'-as Puntója van a kötelezőkön kívül egyedül a féket kellett felújítani most tavasszal de az sem volt vészes összeg.
Coltról nem tudok nyiltakozni, haver vett egyet neki nem volt gondja, a másik is vett neki meg hengerfejes lett kb egy hónap után és még egyszer rákölttt annyit mint amennyiért vette.
Szóval állapotot vegyél, mind a kettőt nézegesd és amelyikből találsz jót azt kell megvenni.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #50074 üzenetére
Milyen költségek?! 0 km-esen vettem a Jazz-em eddig a közetelezőkön kívül 0 azaz nulla forintot kellett ráköltenem (ez cirka évi 20k). 2006-os a járgány.
Érték vesztés nem lényeg esetében, mert nem nyerészkedni akar, hanem egy olyan kocsit amibe beleül és tudja, hogy elviszi a-ból b-be nem rohad le és nem kell ráköltsön legalább 5-6 évig. Úgy is addig használja amíg gazdaságosan üzemeltethető (min. 15 év) aztán betolja a bontóba. Most egy 1997-es Puntó akar lecserélni.
Nem az, hogy havi 4k nem mindegy (egyébként nekem sem az, pedig nem minmálbéres vok) de minek dobja ki az ablakon azt 4k-t ha nem muszáj?! Nevezheted smucignak is akár, én azt mondanám ecotec.
És szívleled meg azt amit alienpapa írt. Fogadd el, hogy vannak másként gondolkodók (tudom ez néha nehezen megy, nekem is hidd el). A srác hozott egy döntést én ehhez képest kerestem a legoptimálisabb választ.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #50082 üzenetére
Látod már az új aut vs használt miatt is megy a boszorkányüldözés, mi lesz a benyó kontra gázolaj témánál?!
Le is porolom a ban hammer-t a'szem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha nem tudtok vízen járni akkor pár hasznos tanács: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Napfénysüti #50172 üzenetére
Ha nem gyári hibás, meg rendesen van használva, stb akkor 200k+ km lazán megvan velük.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Visszahűtőtted a turbót? Ha nem akkor lehet szimplán csak emiatt állt be. Nem kell ahhoz gyorsan menni vagy magas fordulaton pörgetni a főtengelyt ahhoz hogy a turbó nagyon átmelegedjen...
Városban nem forgatom 3000 fölé és ha rövid útra megyek (kb 5-6km) akkor is mikor kiszállok hallom hogy pattog a hőtágulástól a cucc.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #50189 üzenetére
A modernebbekben van külön hűtőkör ami akkuról megy így ha leállítod a motort sem sül szét de én nem annyira bízom ezekben a dolgokban. Pont azért mert döglött már meg turbó az előző Passatunkban. Megszoktam, hogy vissza kell hűteni az a tuti akkut is kímélem... és megmaradt a szokás.
Btw aki meg két percet nem képes/akar várni az meg vegyen bele 300k-ért újat 80k km-enként.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FerNandor #50210 üzenetére
"Ahhoz, hogy a turbo timert könnyedén be tudd kötni, szükséged van némi kábelezésre. Értelem szerűen a gyújtáskábeleket kell bekötnöd a turbo timerbe, hiszen azokat a vezetékeket használja, hogy a kulcs nélkül is képes legyen járatni a motort. Sok autótípushoz kapható gyári csatlakozó, amit ha megvásárolsz, nem kell semmilyen vezetéket elvágnod, csak egyszerűen beillesztened a gyújtáskapcsolóba a csatit, és már készen is vagy! Ezek a csatlakozók nem képezik a turbo timer szett részét, külön kell megvásárolnod őket, és csak bizonyos autótípusokhoz elérhetőek! Minden más autónál egyedileg kell megoldani a timer bekábelezését."
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Most hogy van ez a külföldi renszám vs traffipaxos dolog azt nem tudjátok?
Horvátoknál lekaptak a pályán (60-as korlátozásnál kb 80-al szálltam bele), átjöttem a határon nem kapcsoaltak le akkor nem adják ki az adataim és ennyi volt? Megúsztam?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #51752 üzenetére
Akkor még van remény. Na majd meglátjuk jön-e levél tőlük vagy sem.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Motoros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Házi hangfal építés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
- További aktív témák...