-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Tom1939 #178587 üzenetére
VW-nél egyszerű a képlet; 250 Nm forgatónyomatékig száraz, felette olajos a DSG. Az 1.5 TSI-hez száraz kuplungos jár.
De céges autónál nem mindegy? Úgyis előbb cserélik az autót, vagy fizetik a váltójavítást.@cisco007: A Scala az kelet-európai csumpi edititon, bottal se piszkálnám, nemhogy 7 millát adnék érte (tudom, céges, de akkor se).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mauzes #178783 üzenetére
Azt gondolom, hogy a babakocsik összecsukhatók; kérj kölcsön valakitől egyet, és próbáld bele a szimpatikus kisautókba.
Eszembe sincs rábeszélni az Ignisre; de Apám múltkor 2 db polyrattan kerti fotelt hozott el benne a Jyskből. Én inkább 2x fordultam volna, de ez a kis gyösz benyelte. A hátsó ülései nem csak dönthetők, de emellett sínen is tologathatók külön-külön. A GL+ ajánlott belőle, kb. 3,6 M.
-
-
veterán
Valószínűleg van igazad, DE:
1. Én kimondottan rühellek városban dízel autó mögött menni / araszolni; és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
2. Szépen hangzik, hogy most vegyetek még sor6-ot és V8-at; de közben az itt (is) jellemző (fenntartható, tankolható, szervizelhető, stb.) igényekre a Swift 1.3, Focus 1.6i és Passat 1.9 PDTDI a szokásos válasz.
Ezen elvárásoknak tökéletesen megfelel a jövőben a használt villanyos; azon megy majd a para, hogy mikor lesz zárlatos a 15 éves Leaf akksija, melyik cellát rendeljük hozzá az Aliról; meg hogy hogyan tegyünk fel 205/55r16-os négyévszakos Barumot a Tesla S-re.
"Business as usual..." -
veterán
válasz LZs?! #180299 üzenetére
A téli fűtés zabálja a hatótávot. (A Leafes kollégám tegnap inkább a dízellel jött be az agglomerációból dolgozni, ne fázzon a kiscsalád.)
2,5-ért ugyanakkor Citroen C Zero & Co. bohócautókat kapni, azokhoz képest a Leaf igazi autó.
Ha elég nektek a range, akkor tekints rá úgy, mint egy lelkiismeret furdalás nélkül üthető-vágható autóra. + Tudd otthon tölteni, garázs se ártana neki.
Azt mondják az okosok, hogy a Leaf esetében (is) le kell tesztelni a valós hatótávolságot: fullra tölteni és menni vele; a vége felé legyen konnektor a közelben.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz LZs?! #180312 üzenetére
16 A földelt konnektor bőven jó lesz. (Ettől függetlenül én 2x vagy 3x16 A-t bíró (privát)vezetéket tervezek a (terem)garázsba vinni, gondolva a jövőre.)
Nehezen követhető az excel nélkül a számításod. Egyszerűsítsünk! (1,5 M befektetésnek nincs nagyon látható hozama.) Kalkulálj 3 évre havi 30 K értékvesztéssel, ebből vond le a benzines havi értékvesztését - legyen 10 K; fennmarad havi 20 k, ennek a fedezete lehet:
- az üzemanyagköltség megtakarítás,
- gk. adó,
- tulajdonszerzési illeték,
- esetleges parkolás,
- szerviz költségek hiánya (ablaktörlő, fekfolyadék és pollenszűrő ebbe is kell, kb. évi 10 K),
- fun faktor*: spontán gyorsulás, nincs kuplung, nincs váltó (* egy Almerahoz képest).Megveszed, jó eséllyel megtetszik, utána veszel vmi combosabbat és máris viheted a 3x32 Ampert a garázsba.
@ Munez: Sejtettem, de melyik a 224 es 313 lóerő közötti skálán?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Integrale #180354 üzenetére
A 160 az teljesen OK; egy INA vezérlés szett vízpumpával megáll 50 alatt (én kb. ennyit fizettem); szűrők, olaj annyi, mint egy VW-hez, a munkadíj szintén 50 volt. Ami húzós, tétel, az a generátor hosszbordás szíj szettje, ebből legjobb tudásom szerint csak gyári létezik, 91-2 ezer froncsiba fájt.
@ Munez : Cumi. :/ A 245 ló DSG-s.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Doki16 #180495 üzenetére
Most gyorsan számoltam egyet a saját felhasználásomat figyelembe véve:
- havi 30 e. Ft (29,6) üzemanyag-megtakarítás (9,3 benzin helyett 4,9 dízel, az áramot nem számolom, mert nem fizetek érte)
- havi 4 e. Ft gépjárműadó
- havi 200 Ft parkolás
Szumma: havi 34 000 Ft megtakarítás. (Cigire 40-et költök - ennél nagyobb ökörség persze kevés van.) Ettől nem lesz beljebb az ember.Ha valaki sokat parkol, neki jobban kijön a matek. Illetve ami a nagy kérdés; mi lesz a budapesti dugódíjjal; a zöld rendszámra milyen kedvezmény jár majd?
-
veterán
válasz vzsryl #180575 üzenetére
Mérettől függően ezekből, vagy a Swift, vagy a Corolla. (szvsz)
(#180577) Doki16
ha egy PHEV lemerül akkor azért elég szépen eszeget.
Ezt annyiban árnyalnám, hogy PHEV-je válogatja. Sokat járok az M7-en, ahol szinte nem megy a V60 elektromos üzemben; itt tatásan 6-ot, lendületesen nyomva 7,5-8-at kér.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Doki16 #180601 üzenetére
Ugyanúgy, mint a napit (OK gomb hosszú lenyomása); ráállsz a hosszútávúra és akkor nyomod hosszan az OK-t.
A V60 nem tud autópályán elektromos lenni, mert max. 125-t tud tisztán elektromosan, ami még a tatás tempóhoz sem elég; a hibrid mód működik 155-ig (kb. ez a tatás határ).
@Bling: Azt olvasni, hogy a német piacon árult hibridek java része is holland, de a török nepper már visszatekerte az óráját.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz Kickass #180632 üzenetére
Azt gondolom, hogy meglévő környezetvédelmi besorolást nem változtatnak meg / sőt feltételezem, hogy adott autó környezetvédelmi besorolását sem egy itthoni szakember dönti el, hanem a gyártó által kiadott, EU-s követelményeknek megfelelő COC-n (Certificate of conformity) alapul.
A V60 PHEV környezetvédelmi besorolása 5N, ami "erősebb" a Prius Plugin 5P-jénél és
megegyezik a BMW i3 REX besorolásával (ami tényleg vicces, de ez van).Szerk: Nem próbáltam még Golf / Passat GTE-t; Doki leírása és korábbi élményeim* alapján, ma inkább azt vennék.
*Szűk 6 év alatt volt 4 Golfom, másra vágytam, ezért sem vettem Golf GTE-t. De ha jövőre eladnám a Volvót, akkor simán beleülnék újra egy Golfba, konkrétan GTE-be.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gombinyó #180684 üzenetére
Napi 100 km ÉS nem dízel feltételek mellett én VAG 1.4 TSI-t vennék.
(#180679) kisza25
Ha megelégszel a GL felszereltséggel, akkor asszem' 175/65R15 (olcsó). A vezérlés láncos. Az akkumulátor olyan puruttya benne, hogy először elkerekedett a szemem, kb. Lada 1200-ben láttam utoljára ilyent. Apámnak van Ignis GL+, ahhoz hülyeméretű gumi van; start-stop nincs benne; éves szervizre ~25-öt fizetett.
És nem utolsó sorban: made in Japan.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz máyköl #180714 üzenetére
A legutóbbi Golfomban fekete bőr volt -> rémálom.
Most bézs bőr van; ez egész vállalható volt nyáron. Tényleg. Mondjuk sötét farmert nem merek felvenni, így is 2 havonta bőrtisztítás, -ápolás.
@180720: Csak a legelső tisztítás volt 8 óra. Ne más retkében fetrengjek. Másodszorra kb. 2 órát vett igénybe.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #180825 üzenetére
Golf 6 for president. 5 ajtós. Abban még volt anyag, könnyen és olcsón szervizelhető.
-
veterán
válasz szabonagyur #180828 üzenetére
Talán az a legmegbízhatóbb motor bele (fischfosch 1.4/1.6i-k kevesek hozzá).
DSG? Olajos a 2.0TDI-ben, kivéve az aránylag ritka, korai 110 le, 250 Nm verziót.
85% autópályás használatra a manuális váltó is tökéletes lehet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gombinyó #181291 üzenetére
Arra gondolsz, hogy mit mikor kell cserélni a gyári előírás szerint?
Olaj - 30 e. km vagy hamarabb, ha a gép úgy érzékeli / 1 év
Pollen - 60 e. / 2 év
Légszűrő - 90 e. / 4 év
Gyertya - 60 e. km, az évet nem tudom
Vezérlés - asszem' 120 e. km
Üzemanyagszűrő - elvileg 60 e. km lenne, az enyémben nem volt ilyen szűrő (2.0 TSI)
Fékfolyadék - először 3 évesen, majd 2 évente.Részemről:
- olajat 15-20 e. / 1 év,
- légszűrőt minden 2. olajcserénél,
- pollenszűrőt 1 évente cserélnék.
Mindenki mást gondol erről, a fenti a saját ütemezésem. Mivel VW-hez olcsón megvehetők a minőségi utángyártott szűrők (Mann, Hengst, Bosch, stb.), így gyakran megesett, hogy minden olajcserénél cseréltem a légszűrőt is - hozzáteszem, feleslegesen.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #181295 üzenetére
Olyanról (is) hallottam, hogy első alkalommal 30 e / 2 év; utána 30 e / 1év.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gombinyó #181322 üzenetére
2012-2013 között Octi2FL 1.4 TSI-m volt; 6,8 volt a városon kívüli fogyasztási norma; kijöttem belőle, pedig aránylag nyomom neki.
Aztán 2013-2015 között saját Golf6 1.4 TSI-t hajtottam, nem jegyzeteltem a fogyasztását. Városban 8-10 liter között kért; országúton nyugodt 100-110 kijött 5,5 literből; autópálya 6,5-8 liter (130-150), 200-nál viszont 20 liter (205-öt ment végre).Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r.
(#181324) Tom1939 A zöldrendszámos ingyen parkolásnak 2 évet adok Bp-en. Tegnap a Bocskain a piros lámpánál 5 db zöldrsz. autó állt közvetlenül egymás mellett-mögött, plusz kb. 8-10 normál. Nem is annyira extrém példa ez Bp-en.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz batai15 #181328 üzenetére
Túl sok novothtibit olvastak népek.
A jelenlegi "meglátásom" a közeljövőre:
- A dízelek kiutálása hamarosan megkezdődik a gyakorlatban is (Bp. és esetleg nagyobb városok).
- A bp-i dugódíjat jó eséllyel bevezetik. A dízeleket büntetni fogják vele. A zöldrendszám ingyenes parkolása megszűnik; cserébe nem fizetnek dugódíjat. A dugódíjnak valami környezetvédelmi díj nevet adnak.
- Középtávon plugin hibridet kell venni. Az otthoni töltésre nem fognak tudni jövedéki adót kivetni (de lehet, hogy megpróbálják, csak felsülnek vele).Nem észosztás akart lenni, kérem a megértést!
-
veterán
válasz Tom1939 #181330 üzenetére
Ha meg mindenkitől elveszed az azért elég durva lenne.
Gyakorlatilag kivitelezhetetlen jelenleg, hogy különbséget tegyenek, mindenkinek - full elektromos, PHEV - egységes rendszáma van.
Oké, akkor a PHEV-ek lila rendszámot kapnak.. nagy macera. Továbbá egy REX-es BMW i3-nak megegyezik a környezetvédelmi besorolása (ezt a COC alapján állítják ki) a dízel PHEV Volvo V60 D6-éval, miközben az előbbi igazi villanyautó némi aggregátorral a csomagtartóban, az utóbbinak pedig ott figyel egy 5 hengeres biturbó-dízel az orrában. Nehéz így igazságot tenni.
Meg mondhatják, hogy ha volt pénz majomra (Tesla), legyen pénz banánra is (parkolás).Szvsz mindenkinek egységesen ugorni fog az ingyenes parkolás. (Továbbá nincs parkolóhely a városban ÉS kell a pénz.)
Belgiumban most szüntették meg cakk-pakk az elektromos autók támogatását.
-
veterán
válasz molnarpeter #181334 üzenetére
Azt gondolom, hogy pont ezért szűnt meg a támogatás, hiszen elérte a célját: sokan megvették már a villanyost.
Ott már vége a "beetetési" időszaknak.Nálunk nov. 1-től megszűnt az ingyenes AC-töltés is az állami NKM Mobiliti hálózaton; ugyanekkor felvásárolta az NKM Mobiliti a szintén állami e-Mobi hálózatot, még pár hónap mire egységesítik a 2 hálózatot és az e-Mobi töltők is fizetőssé válnak. (aztán következik a vásárlási támogatás, ingyenes parkolás..) Szvsz.
(#181336) batai15 De a Volvo tud tisztán elektromosan menni 35-40 km-t a valóságban (papíron 50-et), ami igencsak jót tesz a városi levegőnek, tehát a jellemző városi fogyasztása 0 liter gázolaj; míg a normál Prius max. 2 km-t és városban eléget 5 liter/100 km benzint.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Spórolós topik
- Path of Exile (ARPG)
- Formula-1
- Fotók, videók mobillal
- Honor 90 - modellalkat
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs