-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
IPJ-s rendszámokat kb. mikor adtak ki?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Laraxior #61834 üzenetére
Ilyen időben szerintem már nem, főleg ha mész vele 5-10 percet pianoban előtte, amíg hazaérsz... amíg az a dög meleg volt, addig volt, hogy megvártam, míg leáll a repülőgéphajtómű az orrában, de ennyi. Szerintem.
Más: Pénteken mentünk vidékre, a pályáról lejövet egész úton azt hallgattam, hogy baromira kutyacsontot kellene cserélni hátul, mert minden úthibán már nem is kopog, hanem egyenesen csörög az a rohadt futómű, nem elég, hogy elöl cserés lesz lassan. Odaérve derült ki, hogy a feleségem által bepakolt üres befőttesüvegek csörögtek
szerk: köszi a lézerspektrométeres kormeghatározást, ez nagyjából elég pontos így.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Tükörállítás: ha lesz pénzem és cserélek majd valamikor autót, akkor musthave extra lesz a memóriás tükör... ezen a kocsin igencsak használni kell a tükröket, máshogy nem látsz magad köré, meg is szoktam, meg is szerettem. De ha a feleségem vezeti, utána egy csomó basztatás, mire rendesen belövöm, hogy frankón belássam a bicikliutat meg a hátsó keréknél izzadó robogóst...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Mész a Mogyoródin, fordulsz be a lukoilhoz jobbra. Ott a járda egyben bicikliút is, még hozzá elég forgalmas.
Két esélyed van (három) vagy tekergeted a fejed hátra, és próbálod kisasolni, hogy jön-e valaki veled párhuzamosan akit nem kellene kivasalni, vagy bekanyarodsz és geronimo... aztán vagy jön a biciklis vagy nem.
Vagy belenézel a tükörbe és belátod 30-40 méteren a bicikliutat melletted.
@[rvilike]: a Corsából pl. kilátok hátra minimális fejtekergetéssel is (külső tükrökről beszélek)
@Melack: ja, csak ne kelljen téged kórházba vinni, ne legyél rosszul az úticéltól 200 km-re, meg ne te legyél az örökügyeletes sofőr amikor kész a két gyerek. Tudni kell az asszonynak is vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
nem sértelek meg, annyit mondtam, hogy én nem vagyok boyracer... ez nem jelenti azt, hogy te az lennél, nem is így értettem
én is meg szoktam taposni néha, ha úgy alakul, hogy ismerjem a kocsi közlekedési szituációkban kihasználható határait, de a gyorshajtást értelmetlennek tartom, ezért nem is csinálom... most mit érek el vele, hogy nem 175-öt megy a végén, hanem 185-öt? semmit. úgy sem megyek 140 fölé. minek? kinek? hova?
...meg főúton sem megyek 110 fölé, mert minek 90-100 utazó, úgy is tiszta szar az út, ha előzni kell, akkor max. kinyomom a szemét, ha kell, de rend szerint nem kell
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #61927 üzenetére
nekem meg megvan az első saját jogú hibám (vicces, de visszanézve eddig más nem volt, a rugótörés az balszerencse, a kipufogót meg tudtam előre vásárláskor már)... generátorfelújítás lesz... ~35k ha nem kell fődarabot cserélni.
még van egy esély, ha átnézi majd valami elektromos ember, hogy talál valami kábelhibát, de valószínűleg ez a gond
valakinek tippje elektromos emberre?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
ST-vel szerintem ne dumálj te boyracer
Én így vezetek, ez a stílusom... nem szoktak rám haragudni, hogy feltartom a sort, jól és jó tempóban vezetek, csak nem nem lépem át a sebességhatárt (a forgalom ritmusának felvételét ne vegyük most ide, az nagyjából alap). Ez meg remélem azért nem ciki.
Nem győzöm hangsúlyozni tőlem mindenki azt csinál amúgy amit akar, nem is mondtam mást a témában, csak van véleményem. Az meg legális
@Melack: lehet az lesz, bár ismerős ismerősétől egy kicsit közelebbit keresnék, akivel van tapasztalat. Fókaklubos elektromost már hívtam, de az annyira fókaklubos, hogy ott hirdet. Amúgy ők azok: [link] Valakinek tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Laraxior #61945 üzenetére
Basszus, hogy a fene egye meg, hogy nincs ez valahol összeszedve... oh wait...
-
DeFranco
nagyúr
válasz ThodEE #61977 üzenetére
Fogunk csinálni egy revíziót valamikor. Az lenne a legjobb, ha meglenne az a link, ami a szerkesztéshez kell, mindig mondom, hogy tegyétek el, a kérdőív kitöltése után adja meg a köszönőképernyőn.
Ha ez megvan, akkor simán át tudod írni te is, ha nincs, akkor nekem kell kézzel, de az csak félmegoldás, mert a rendszerben marad a régi, így új tábla generálásakor átíródik a rossz értékre.
Lesz majd egy körkérdés, hogy ki adta el már ami a listában van neki, meg ki az aki esetleg vett mellé (meg hogy EQMOntoyának tényleg 4 autója van-e párhuzamosan) de ebben ne bízzunk, mert mondom, hogy nem egészséges kézzel átírni. Jobb ha ti írjátok át.
Hosszabb távon meg az lesz, hogy valami egyéni rendszerben kikerül valahova máshova, ahol nincs ez a korlát. De előtte rendbe kell tenni.
-
DeFranco
nagyúr
Ja, amúgy egészen véletlenül netalántán ráérne esetleg valaki holnap 10 körül a belvárosban egy kis segítségnyújtásra? Meg kellene nézni, hogy az akkum döglik-e vagy nem az akkum döglik-e. Ehhez kellene egy bezzegautó bezzegakkuja amit egy próba erejéig átraknánk hozzám próbamérésre.
Európai kiosztású (jobbaplusz balaminusz) normál elektródás (nem vékony) viszonylag új tutijó akksi kellene. Gurulva hozod gurulva viszed, én meg jól megköszönöm és valamikor kompenzálom.
Anyone?
szerk: ja, ez csak beugró szerep, van már "A" jelölt, csak az az akku nem biztos hogy megfelelő, ez holnap reggel derül ki... ezért az SOS
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Ez ennél egy kicsit kacifántosabb ügy
tegnap elmentem egy akkusemberhez, aki amúgy akkukat árul, de mielőtt rád sózna valamit leméri, hogy tényleg az akku bugos-e vagy valami más. na, ott a verdikt az volt, hogy az akku jó, viszont valószínűleg a generátor szar, mert a fesz alapjáraton megvan 14,5V de ha rákapcsolok minden fogyasztót (klíma, hátsó ablakfűtés, négy ködlámpa, refi, ventillátor) akkor beesik 11,5V-ra ami nagyon kevés, nincs töltés.
ma voltam generátorosembernél, generátor ki, stresszpadra fel, semmi baja. mártünk ott is, a fenti eredmények dettó, az összfogyasztás 80 A felett van (kb. 86 tippre) és ezt a 80A-s generátor ugye deficitesen adja le. szerintük az akku szar, plusz laza a feszítő, de ezt most hagyjuk, szerintem meg nem, de holnap meg lesz nézetve az is.
az akkura rámérve, az egymaga felvesz 18-19A-t ami marha sok, ezért gyanús, hogy szar az akksi. amúgy rádugták valami gépre, ami azt mutatta hogy 1/2, közölték hogy feles az akksi. nekem aztán mondhatják, ehhez hülye vagyok sajnos.
lehet akku, esetleg feszítő, de nem csúszik hallhatóan, úgy hogy ezt felejtsük el, vagy lehet még kábel vagy valami egyéb eddig ismeretlen dolog.
további lépések. feszítő ellenőriz, és szerezni kell egy jó kontrollaksit, megnézni az áramfelvételt, ezzel kiszűrve az akkuparát. mert most erre nincs 20k-m most pluszban hogy bemondásra vegyek egyet.
...
esélyes, hogy akkugond lesz, de előtte mindenképpen rápróbálnék, mert ha egy rohadt korrodált kötés szivat, akkor nem locsolnék erre is 20k-t... elég lesz a többi
...
ja amúgy ma az akkusembert felhívtam próbaakkuért, meg hogy beszámoljak mit haladtunk ma, elküldött a vérbe, hogy akkor is a generátor szar, az akksi jó, nem érdekli ki mit mér, ő kimérte.
szóval itt valaki nem annyira precíz.
és velem akarnak persze megvetetni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz hobizoli #62065 üzenetére
mi is erre gyanakszunk egy megoldásként, de ehhez elektromos ember kellene, aki meg nincs... nem véletlenül szoktam itt sem pánikszerűen keresni a megbízható szakikat, mert ha meg random megyek, akkor ez a maszatolás van
@TaaT: no igen, ez meg a másik megoldás, erre keresek próbaakkut. Mivel az "A" versenyző akkuja jappán (fordított polaritás vékony csati) ezért lehet azzal nem lövünk nyulat
@LuckyL: hehehe... semmi. Elmentem megnézetni az akksit, mert márciusban vettem az autót, és nem tudtam semmit az akkuról, de nem is akartam télen állva maradni. Házhoz mentem a lóPH... ért
-
DeFranco
nagyúr
válasz LuckyL #62077 üzenetére
tulajdonképpen semmi, csak megkentem magamnak a sz@rosszendvicset
Egyetlen egy dologból indult ki az egész: márciusban vettük meg a kocsit, telelni még nem teleltünk vele, nem tudtam, hogy amit adtak hozzá akksit, az milyen állapotban van. Ez nálunk kiemelten fontos, ha megyünk az autóval, akkor menni kell, nincs mese, és leginkább hét végén használjuk, amikor sürgeakksit szem tudsz szerezni. Mivel viszonylag kisebb a kapacitása is, és amúgy is "szokás" sajnos valami elgyengült szemétre lecserélni eladás előtt, gondoltam megnézetem, hogy mennyire jó, kell-e esetleg cserélni, inkább most derüljön ki, mint hogy egyszer egy téli reggelen ne induljon.
Ez eddig tiszta sor szerintem, vállalható.
Kaptam egy tippet egy akkusemberre, aki ezt nekem megnézi műszerrel, és jóvilág. Megnézte, kiderült, hogy az akksi a műszer szerint OK, de ha rákapcsolok mindent ami fogyaszt, akkor nagyon nincs töltés, ítélet: szar a generátor, el kell vinni villanyászhoz, hiszen az akksi jó.
Nem tetszik, de logikus, bár nem nagyon szokott a focusokban a generátor elköszönni, ha mégis, kétszer ennyi futásnál. Az ürgéhez megbízható ajánlásra mentem, gondoltam tudja a dolgát. (biztos tudja is, csak itt történetesen tévedett, van ilyen)
Másnap elmentem a generátorosemberhez, aki jó pénzért leszedte, megnézte stresszpadon a generátort meg az akkut is, a generátor jó, leadja a 80A-t, az akku "feles" bármit jelentsen ez (mondták, de nem értettem). Értékekre ugyanazt kaptuk, mint előző nap, plusz kiderült, hogy az akku elég sokat szlopál a generátorról, 15A helyett 18-19-et (tudni kell, hogy hosszú távokon megyek vele, nemigen merül, elvileg fullon kellene legyen).
Szerintük kell egy generátorfelújítás (20), mert azért a szénkefe meg a csúszócsapágy lehasznált, plusz laza a feszítőgörgő, cserélni kell (20) (persze már meg is nézték, hogy hol mennyi, be is szerelik szivesen), plusz ugye akkucsere (boltból 20). Ez így munkával (7) kb. 70k, 'nyátokat. A generátorfelújítást rám melegítették, ott el kellett dönteni, tény, hogy ha lehal akármiért is, akkor a szerelést kétszer kell kifzetni, vagy rizikó, és dupla ha nem jön be, vagy most a fele. Így utólag nem kellett volna megcsináltatni, nem volt feltétlenül szükséges, ezt valószínűleg megszívtam, ott és akkor hoztam egy döntést. Ez van. Állították, hogy hajajajdeszükséges, jajjdenemjóígy, és hát nézzem meg hogy koptatta a stücni a dűznit, hát ez skandallum.
A feszítőt nem hagytam cserélni, arra van szervizem, az akkuval meg kivártam.
Akkusember felhív, hogy mi a stájsz, én olyat ne mondjak, hogy az akku szar, kimérte és jó, nem érdekli mit néztek, akkor is szar a generátor.
Ma szereztem akkut, vittem próbára, azzal már jobb volt a helyzet, mondjuk, hogy tökéletes. De a feszítőt mindenképp csináltassam meg, mert húha, és tuti kuka, és ugye milyen jó döntés volt a generátorfelújítás? Akku vissza a tulajnak, Gödre a szerelőmhöz ki, azok már röhögve fogadtak persze (időpontra mentem, tudták hogy jövök), 5 perc alatt kiderült, hogy a feszítőnek az ég egy adta világon semmi baja, tökéletes, és az akku is véleményes, bár tényleg lassan cserés. Plusz akkor már átnézték a fékeket plusz egyéb dolgok, meg meghúzták azokat a csavarokat, amiket a generátorosemberek elfelejtettek. Egy fillért nem kértek, parola, jövök még. Szevasztok.
Szóval így jártam, egy egyszerű multiméteres mérésből lett egy ilyen rohadt kálvária, 27k minusz, plusz két és fél nap kuka. Jó, mondjuk addig logikus volt a dolog, hogy a generátort meg kell nézni, vonjunk le egy tizest, azt máshol is elkérték volna.
Ezt azért írtam le így, hogy más is okuljon belőle, lehet mondani, hogy túlreagáltam, meg túlaggódom. Számomra a folyamat logikusnak tűnt, okosember megmondta, hogy generátor, én meg kivizsgáltattam, csak éppen úgy érzem, (mit úgy érzem, ez kb. tény) hogy átk.tak a palánkon, belefutottam egy simlis bagázsba és lehúztak. Kevésbé, mint amennyire akartak, de ez csak azon múlott, hogy van egy príma szerelőm, akire egyébként nem elektromos dolgokban rá tudom bízni magam.
Pár pozitívum azért van benne: leigazolták a kocsi futását, most már biztos, hogy annyit futott, amennyit az óra mutat (a csúszógyűrű kopásán meg a szénkefén látszik). Van egy felújított generátorom. És már megint nem a focus romlott el, annak megint az ég világon semmi baja, csak van benne egy gyengébb akku. Sálálálálá. Drága tanulság volt.
Most lehet röhögni, joke is on me, vállalom, hülyézni viszont csak az hülyézzen le aki nem nyúlt még bele ilyenbe életében soha, és az első autóját már amperszemmel és nyomatékkézzel diagnosztizálta.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #62093 üzenetére
azzal indult a dolog, hogy rámérnek, 5 perc és kiderül... gondoltam így
olcsóbbésszerűbb (elég sokat rálocsoltunk mostanában, gumiszett, ilyenek, halasztani akartam, ha lehet)és ne felejtsük el, hogy a csodateszter "Akku OK"-t mutatott. Ez azért erős érv.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #62098 üzenetére
tölti a generátort
-
DeFranco
nagyúr
válasz Laraxior #62100 üzenetére
de a generátornak volt is baja, vagy te is feleslegesen csináltattad meg? a műanyag baszt ki hagyta rajta? akkut is cseréltél?
konkrét "hiba" nekem eddig nem volt, ami fizetős lett volna és nem tudom már átvételkor... ez lett volna az első, ha rossz lett volna a generátor.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #62097 üzenetére
fék majd nekem is lesz, meg stabpálca és talán szilent, plusz téli gumi, de az ilyen tudott meg kopó dolgok nem érdekelnek, ki kell cserélni
az egyszerre sok ami zavar, ami meg nagyon zavar, amikor ki akarnak cseréltetni mindent tök feleslegesen, meg megpróbálnak hülyének nézni meg lehúzni... ezért szoktam ilyen pánikszerűen megbízható szerelőket keresni itt, mert rengeteg az ilyen, és ha belefutsz, az keményen fizetős.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #62106 üzenetére
nem, a felniről lemondtam, meg a karosszériázás is csúszik fél évet... most erre elment a pénz, meg úgy sem bírom ki, hogy ne vegyek akksit (mondjuk ez nem kibírás, tényleg ratyi szerintem)
A 27k az akkura szerintem is sok, 20-23k-ból a világból kiszaladsz, de az alatt is meg lehet úszni jóval. pü
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
na, gyerekek, új kotta van
Anyu C corsájában olajcsere aktuális, a szaki valami aralt akar beletölteni. 1.0 benzines. Mit adjunk neki, vagy maradjon az aral?
Olajcserével mi jár együtt? Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. Még valami?
b) kérdés: C corsa váltófelújítás is soron van, műanyag a váltóháza (vagymi, ami a motortérben van, anyu sem tudta megmondani), Corsa típushiba, a FL-eseket érinti. 25k-t mondtak a felújításra. Reális?
-
DeFranco
nagyúr
valamit még mondott a faszi, csak Édesanyám nem tudta elolvasni
A viszkozitásnak majd utánanézek, de az is egy lehetőség, hogy mi viszünk anyagot, ezért kérdezem, hogy érdemes-e vele szarozni, és ha igen, akkor mit inkább és milyen viszkozitásút?
Nagyon nem kell elszállni vele, 8 éves az autó és van benne 36k. Igaz rövid távokon van csak használva. Szerintem a gyári 10w40, kérdés, hogy kell-e ennél magasabb.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dr.Zoo #62126 üzenetére
mit gondolsz a váltó mitől kuka? még rádió sincs benne, full fapad, hogy meglegyen a súly... mire a az utca végére ér szúrja a hármat, aztán kanyar után vissza kettő kilő...
amúgy már az egyest is alig veszi be... mintha egy kavicsokkal teli tejfölösdobozban próbálnád mozgati a váltóbotot
most pedig bontok egy Okocimot a nagy ijedtségre, mára a kaka is le van kakálva.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Melack #62128 üzenetére
ezen nem segít, műanyag a rudazat, meg a ház meg a mittudomén micsoda, volt ebből para már annak idején is, ezt a faceliftnél vezették be, de már gariban cserélték aki kérte, fémre. mi későn tudtuk meg, ezért maradt a régi. most feküdt le.
amúgy az a kocsi egy csoda, gyári rajta még minden ami nem szűrő és nem folyadék, akku is gyári, izzót talán kettőt kellett cserélni a 8-9 év alatt, még a fékhez sem nyúltak... egy műanyag bolha tört el és csókolom. jó mondjuk nem is futott sokat.
-
DeFranco
nagyúr
ja, amúgy ha esetleg kell valakinek ford szerelő, tudok egyet
a generátorosoknál a kis samesz ford márkaszervízben dolgozott, ezt többször elmondta, meg hogy ismeri a típust, és ő diagnosztizálta a feszítő hibát is. elmondta, hogy ha szerelés kell, vállal munkát, titkiben meg is adta a számát
végül is csak azt cseszte el, hogy nem szar a feszítőm, hanem tökéletes, meg hogy nem rakta vissza rendesen, három csavart hagyott lazán, a rezidens szerelőmnek kellett helyre tenni (nem nagy para, csak a szíjfeszítő, érted...), meg nem tudta, hogy az én autómnál nem azért üres a kopogásérzékelő csatija, mert hiányzik, hanem azért, mert soha nem is volt benne kopogásérzékelő gyárilag sem, meg még az akkut is gányul rakta vissza.
de amúgy jó szerelő, csak nem annyira precíz...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Nem is írja amúgy sehol a cikk...
Dr. Wilde György, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint a Magyarországon évente hivatalosan eladott ötvenezer tonna kenőolajon felül legalább húszezer tonnányi származik ismeretlen forrásból.
Ez akkor kb. 30%, és ez csak az ismeretlen forrás, lehet csempész, lehet lopott, lehet hamis.
Gablini Gábor a GÉMOSZ (Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége) elnöke már 2012-ben nagyüzemi motorolaj-hamisításról beszélt. Akkor úgy nyilatkozott az MTI-nek, a kenőanyag-piac forgalmának ötven százalékát is eléri a hamisítványok aránya.
Nyilván neki az az érdeke, hogy minél nagyobb számot mondjon, felezzük meg, 25%.
...aha, itt a 2/3:
"Gablini szerint mostanra ez az arány minimum hatvanöt százalékra emelkedett."
Szerintem meg három centit nőtt a hajam tegnap. Na, most akkor mi van?
---
Valamilyen szinten munkaköröm egy hasonló témában hasonló cikkekből kihámozni hogy valójában mennyi is az annyi, itt úgy 10-15%-ra tippelem összességében. Nyilván azokban a partizánwebshopokban meg zsebboltokban ahol mi nézünk, ott valamivel magasabb ez az arány, márkaboltokban multiknál stb. pedig jóval alacsonyabb.
-
DeFranco
nagyúr
fogadd meg a tanácsom, ne csekkolgass szervízmenüket, ne hallgatózz, ne mérj semmit, hanem kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be, és a biztonság kedvéért még a rádiót is kapcsold be, aztán amíg nem csörög semmi hangosan addig a helyes kuplungolásra figyelj és minden más le van sz.va... mert úgy jársz mint én
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs