-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz hobizoli #181352 üzenetére
Nekem még a szarabbik fajta volt, aztán mégse esett szét. (A lánccsere érett a vége fele (170 K km), de azt is túlaggódta az internet népe.)
(#181350) Dare2Live Annyi különbséggel, hogy én ezt a saját tapasztalatomból írom, nem a novothtibitôl hallottam.
(#181349) Dare2Live Az a villamos fogyasztás inkább 20 kWh/100 km környékén reális egy hibriddel. Nyári Bp.: [kép] , ma esti Bp, hegynek fel, majd le, majd ismét fel: [kép].
Tisztán elektromos valamivel kevesebbel beéri, állítólag 15-16 kWh.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vzsryl #181358 üzenetére
Igazad van; valóban egyéni vélemény. És aláírom, hogy nem volt tökéletes konstrukció. (Mindenki látatlanban fikázta.)
De akkor kérlek, nézzük meg az ellenkezőjét is. Azóta már sokan vettek az itteniek közül 1.4 TSI-t. Kinek ment itt szét?
(Volt túlságosan aggódó fórumtárs is, aki bedőlt novothtibinek, és nála cseréltette a márkaszervizes ár 150%-áért a vezérlést. Tippre felesleges korán.)Szerk: OFF.
Illetve túl sokat okosodtam és uszítottam novothtibi ellen mára; így abbahagyom mielőtt megutálom magam.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha 2-3 évre veszed, akkor inkább pár éves használtat vennék.
VAG 1.4 TSI, manuális váltóval. Az Octavia jól tartja az árát, a Golf is. A Golf kombi formája az én ízlésemnek kevésbé jön be; akkor inkább Octavia kombi, de abban olcsóbb hatású a beltér, cserébe jó nagy a csomesz már az 5 ajtós Octiban is.Múltkor linkelt Sky11 kolléga egy új
Kia ProceedHunyadi i30 Fastback
hirdetést 20 k €-ért; az is jó vétel lehet. (A bele vélhetően puruttyább, a motor gyengébb a tesztelők szerint.)
Szerk: Szóval nem Kia Proceed, hanem Hunyadi i30 Fastback. Nem kombi, attól még formás. [link][ Szerkesztve ]
-
veterán
Szép autó, grat!
Ez csak N Line, nem N. Olyan mint a VW-nél a Golf R (300 le) és a Golf 1.0 R Line (115 le és tetszetős spojlerek, stb.)
Az Octi 3-asnak valóban sorjásra sikerült a bele.A motor kérdésre: a VAG 1.4 TSI-k nagyon mennek, különösképp a 140/150 lovasok. Nem kétlem, hogy elég az 1.4T a Hunyadiba.
@ Tin: Ha nem tudsz alkudni a 19 ezerből, akkor részemről az R-Line LED-del 22500€.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Tudom. 1.5 TSI + részecskeszűrő.
Munez azt mondja, jobban megy az 1.4-nél. (Valahol korábban olvastam egy tesztet, ott fordítva mondták, de Munez rengetegféle új autót hajtott az utóbbi fél évben.)4 db Golfom volt az utóbbi 6 évben - qva jó autók.
Téli gumi: 4 db 205/55r16 prémium gumi 308€, hozzá 4 db kicsit használt acélfelni 100 €.
Gyári assistance alapból jár; éves szerviznél hosszabbítod, itthon kb. 7000 Ft/év. -
veterán
válasz _adaml21_ #181576 üzenetére
Öcséméknek 220i Grandtourer van, sztem már megutálták a 4 év alatt. Folyton (márka)szervizbe hordják; nem találtak megoldást az állandóan megbüdösödő klímára; kuplung kőkemény, lendkerék döglődik 70 ezer kilométernél (gari nincs rá, 800+ ezres árajánlat van). Ezek alapján kizárnám.
Volvora: Kb. az aktuális VW anyagminőséget hozza, a VW-s piti spórolások nélkül (pl. egy 7-es Golfban elől pihepuha, a hátsó sorban már kopogós az ajtóburkolat).
A Summum felszereltséghez jár a jobbik bőrkarpit; alatta Opel Vectra C szintű bőrdarálékot kapsz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
A Skoda felé billenti a mérleg serpenyőjét:
- hátul nagyobb a lábtér (de a Golf7-ben is elég a lábtér, főleg gyerekeknek);
- már a normál 5 ajtós verzió csomagtartója is hatalmas - én 2 db trekking bringát, kiszerelt első kerékkel el tudtam helyezni benne, szóval lehet, hogy az olcsóbb 5 ajtós is elég lehet, míg az normál 5 ajtós Golf csomagtere kb. 2 embernek elégséges;
- volt Golfom (1 db 6-os, 3 db 7-es); volt 5 ajtós 2-es facelift Octaviam; azonos motorral az Octavia kb. 0,5 literrel kevesebbet fogyasztott - vélhetően az áramvonalasabb formájának köszönhetően.Érv a Golf felé:
- ha kombi mindkettő, akkor a fogyasztás is azonos lesz kb.;
- 2 kategóriával igényesebb anyagokból kialakított belső;
- tetszetősebb belső formák (szubjektív, nekem az Octi műszerfala, központi kijelzője némileg retró);
- kevésbé cégautó fíling (Mo-on). -
veterán
válasz retesz147 #182048 üzenetére
Ha nekik tetszik a T-Roc külseje, én inkább azt venném: ugyanannyi pénzért több autót kapnak; jobb a motorja + ennyi pénzért elvárom a 4 hengert; feltételezem, hogy belül tágasabb.
Nem tudom, hogy az XC40-be milyen váltót szerelnek (8 seb. Geartronic); a VW szárazkuplungosa nem örök élet. -
veterán
válasz Tom1939 #182051 üzenetére
Na, akkor ezek szerint a 8 gangos váltó az XC40-ben rendes bolygóműves, nem duplakuplungos. Ez jó hír.
A száraz DSG-ben nem csak a kuplunglamellák kopnak, hanem a mechatronika is szereti megadni magát (500-600 e. Ft +), állítólag 150-200 e. km-t bír.
250 Nm feletti VW-hez az alap DSG 6 gangos nedves, a pluszfeláras verzió pedig 7 gangos, szintén nedves kuplungos. (250 Nm-ig 7 gang, száraz.)
-
veterán
válasz molnarpeter #182099 üzenetére
Napi max. 2x50 km-ről van szó. Ha van egy rendes autójuk is (pl. nyaraláshoz*); akkor számomra egyértelműen full elektromos inkább.
*Kis szervezéssel egy full elektromos is simán lejut az Adriára. Pl. egy 64 kWh-s Hunyadi Kona**. [link]
** Amit magamnak sose vennék, mert nyugger-SUV. Picit többért ott a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kérlek, véletlenül se sorolj a szifonos handras agyhalott követői közé. köszönöm!
Pont ma beszéltem egy ilyen 64 kWh-s Kona tulajaval, innen jött az ötlet is. Megkérdeztem, hogy tartós 160-nal mennyi a hatótávolsága, azt mondta, kb. 220-230 km. Nekem ez pont elég volna, de nem tetszik maga az autó; ill. ennyi pénzt sem adnék érte.
Villámtöltőn pikk-pakk megvan a 80%, addig pisi + 2 cigi, mehetünk tovább. Most is megállok 1-1,5 óránként (pisi, 1 cigi).Mióta fizetős a töltő, mindig látok szabadat; vidéken a még ingyenes 2 beállós e-Mobi AC-töltők is jó eséllyel szabadok az egyik ponton (ezek nem villámtöltők, 11-22 kW-t tudnak).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz batai15 #182143 üzenetére
Valami mást.
Egyik barátomnak volt 2010. körüli Avensis 1,6i; nevetségesen keveset fogyasztott, de ő
fillérb...zóPlattner, most Priussal jár.
Folyton attól rettegett, hogy elromlik benne az elektromos kézifék, ami típushiba és állítólag 400 e. Ft a javítása.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz csakegymunka #182308 üzenetére
Ebből én a Leont tenném az első helyre; a Scalat az utolsóra; a Kamiq az hátfájós vénembereknek való suv, nem kap pontszámot.
-
veterán
válasz csakegymunka #182311 üzenetére
A Scala a leginkább kelet-európai kivitel; kisautó nagykabátban (egyszerű futómű és műszaki megoldások).
-
veterán
válasz Doki16 #182572 üzenetére
Értem, jogos.
A Volvo nem olyan rossz; a TMK-ra komolyabb összeget elköltöttem, nem tervezett kiadás viszont csak az akkumulátor cseréje volt 33 ezer forintos mérleggel. Eddig 12 K km-t tettem bele.
Most téli időben tud 30 km-t Budapesten , hegyen-völgyön. Jó dolog benne a Webasto.Ha GTE-t veszel, akkor mindenképpen találkozzunk egy kölcsönös tesztút céljából.
-
veterán
válasz batai15 #182711 üzenetére
A Michelinek jellemzően a legtartósabb gumik. Egy Pilot Sportot a sportos gumikhoz kell mérni.
Normál felhasználásra a Primacy 4-et ajánlom a Michelinek közül.Ami extrém tartós, az az Energy Saver, cserébe kevésbé tapad. Valamint talán nem is gyártják 225/45r17-ben.
A 90-es években nagy sláger volt a Michelin MXT, ezzel szerelték a szentgotthárdi Astra F-eket; bőven 100 000 km feletti futást tudtak egy átlag sofőrrel.
-
veterán
A 120 e. az a 4 db prémium nyári ára, 225/45r17-ben.
4 db prémium téli 205/55r16-ban kb. 100 e. Ft. A felni más kérdés, 60-ért használt gyárit alut lehet lőni. + 8 e Ft szerelés; szumma 170.
Ehhez képest a 237 e. Ft a vatcsi új gyári alufelnis szettért igen kedvező. Suzukikhoz többet kérnek a lemezfelnis garnitúráért, Yokohama gumikkal.
-
veterán
Volt 5 TSI-m, ebből 2 vattaúj; amíg összekopnak, kérik kicsit az olajat; ha kenve vannak autópályán, akkor is, de nem vészesen, kb. 0,5-0,7 liter 10 ezrenként. A gyári szabványt teljesítő olaj menjen bele.
Nálam a km-ek java autópályán kerül az autóba, így 15 ezrenként szoktam cserélni. Az első cserével is ráér szvsz 15-nél, esetleg 10 ezernél; utána 30-nál, 45-nél, stb... -
veterán
A, többiek leírták a lényeget. Amit hozzáfűznék még: az elején (500-1000 km) a max. teljesítményhez tartozó fordulat 2/3-áig, azaz kb. 4000-ig illik forgatni, valamint max. 2/3-ig terhelni a gázpedállal.
A DSG ennél hamarabb fel fog váltani, viszont kis gáznál simán leejti a fordulatot 1500 alá, ilyenkor sem célszerű lecipőzni. -
veterán
válasz molnarpeter #183146 üzenetére
Tudtommal még a szívósor leszakadó csappantyúi okoznak motor GTK-t az Insigniaban.
-
-
veterán
válasz [HUN]Dani #183897 üzenetére
Pont ilyent, de manuálisban. A többit molnarpeter leírta. (500 K Ft legyen a DSG-re tarcsiban, és úgy tekints rá, hogy az lesz a vételár utolsó részlete.)
Gyanús, hogy a konkrét példány nem-metál egérszürke. Amúgy jó darab.G7 1.4 szíjas. (K. mindegy, hogy 122, 125, 140 vagy 150 lovas.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Mesterséges intelligencia topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dacia topic
- Renault, Dacia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs