-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Megnéztem a karácsonykor letöltött nagyfelbontású képeket a piros mondeorol, háááát... nem szimpatikus. De megosztom, szólhatok, ha rosszul gondolom:
- utastér: csak egy átkozott képet sikerült feltölteni a kocsiról, amin azért mégis sok minden látszik, a váltógomb tetejéről hiányzik a piktogram, a kormányvédő cucc nem túl bizalomgerjesztő, a lábrésznél csak be van hányva valami szőnyeg, a kuplung pedálgumi bal oldala teljesen el van kopva, a fék gumi jobb sarka is kopottas. [link]
- a hátsó sárvédő ív úgy látom, mindkét oldalon rohad, nem csak koszos [link] [link]
- kívülről annyit nem voltak képesek megtenni, hogy lemossák fényképek előtt, tiszta por és kosz az egész kocsiEngem ezek eléggé eltántorítanak, eleve gáz a rozsda és a beltér, és az egész azt a benyomást kelti, hogy nem szerették, nem figyeltek a kocsira. Ezt takarja a "korának megfelelő állapot" ezek szerint. Noha elvileg mindig szakszervizben szervizelt, van is oda valami kedvezmény, jó jel lenne. Lehet műszakilag, a motor, tényleg jó. Meg van téli + nyári gumiszett, elmondás alapján keveset futott... ráadásul nem is olcsó az autó.
Hát nem tudom. Lehet azért megnézzük egy szakival, de ezek után mindenképp érdekelne a Szfehérvári példány is. Csak félek, lehet az az ellentettje, hogy szép csillogó kívülről, aztán műszakilag meg ki tudja. Akkor már inkább a rozsda, mint egy új motor. De talán ennyire nem vészes a helyzet.Találtam amúgy még egy érdekesnek ígérkezőt, csak nem tudom, helyileg merre van... [link] Ja meg a hónapban jár le a műszakija, ezt csak meghosszabbítják. Meg érdekes ez a "3. autó", a fene tudja, mennyit foglalkoztak vele. Majd azért lehet felhívom legalább azért, hogy merre van helyileg.
Illetve talán még ez sem rossz, bár ez már-már gyanúsan olcsó, helyileg szintén nem tudom, merre. [link]
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Átgondoltam kicsit, és tekintve, hogy eddig a székesfehérvári tűnik a legjobbnak, lehet ennél kéne maradni. Másik nepperes budapestit elvitték, igazából Budapesten van még egy necces 500ért, amit nem vennék [link] meg két típus 300ért, ami szintén azért kérdéses ([link], [link]). Meg ugye az említett piros...
Szóval inkább Szfehérvár, hisz ott van legalább egy, ami ránézésre remek, és felmerült, hogy ha már oda megyünk, megnézzünk ott többet is, ezek vannak:
- [link] gyanús ár, sokat futott (bár a többiben is simán lehet ennyi). De, ezektől még lehet jó állapotban, kívülről szépnek tűnik, most a hónapban készült a műszaki.
- [link], kissé gyanús ár, ennél szinte biztos sokkal többet futott (főleg, hogy "napi használatból eladó"). Merem remélni, hogy ez a foltosság a motorháztető melletti két elemen meg a bal első ajtón csak a vizes idő miatt van. Üveg is ilyesmi, ezért is gondolnám, meg ködös az idő. Viszont, nem írja, hogy lenne klíma. Gyanítom van, mint minden Mondeoban, csak nem működik. Ha a kompresszorral nincs gond, érdemes lehet bevállalni? Akkor csak fel kell tölteni, vagy lehet ezzel nagyobb baj?
- [link], jobb állapot esetén ez normális ár, kívül-bwlül szép, meg kell nézetni, rákérdezni a hátsó lámpa melletti gányolásra. Illetve, ha jól tudom, hogy gyárilag ilyen takarólap van, az a fehér: [link] Lehet az innen egyszerűen hiányzik: [link]Így legalább lenne összehasonlítási alap, meg nem csak egy kocsi miatt kocsikáznánk. Van valami, ami miatt az első kettőt mégsem érdemes megnézni, vagy vigyázzak velük?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz neduddki #35430 üzenetére
Megkérnélek, hogy ezt véleményezd nekem, mint egy lehetséges kiszemeltet: Primera Köszi
Gondoltam, ha már ott vagyunk a Mondeot megnézni, ez is ígéretesnek tűnik elsőre (vagy legalábbis a két olcsóbb Mondeonál jobbnak gondolnám - tudom, Te a a drágábbnál is ).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Kornel #35472 üzenetére
Ja hát azt egy pillanatig sem hittem el Noha még igaz is lehet, de majd persze pont a neppertől kapok ilyet, ilyen áron.
Mikor kap új rendszámtáblát egy kocsi? Mi 2003-ban vettünk kocsit, azon volt I-s rendszám.
Mondjuk az sem bizalomgerjesztő, hogy "korábban is csak minimálisan volt sérülve", és, hogy állítólag az ABS visszajelző hibás, és ezért jelez hibát.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Kösz a tippeket Primeraról mindenkinek.
Igazából nekem továbbra is parám az alkatrész téma, mert jó, hogy japán kocsi meg miegymás, de akkor is már 15 éves körül van, ami nem kevés, főleg úgy, hogy semmit nem tudunk az előéletéről, ki tudja, mennyire figyeltek rá, biztos van olyan, aki meg tud tudja rövidíteni az életét még ezeknek is, főleg akár ezzel a hozzáállással, hogy japó, úgysem romlik el... na szóval ki tudja. Nem tudom, egy szervizes helyszíni szemrevételezése mennyire tud rávilágítani rejtett dolgokra.Igazából van még 1-2 típus, ami szerepelt a listámon, de nem nagyon került szóba, és amíg lehet, azért csak rákérdeznék. Citroen Xsara (ferdehát/kombi), Fiat Brava (ferdehát), Fiat Marea Weekend (kombi). Szóval olyan sok véleményt nem láttam még róluk. Ezekről is kb. annyi, hogy jó lehet, nézzem meg élőben, és ha tetszik, keressek egy jó állapotút? Vagy érdemes tudni róluk mást is? Jellemző hibák, egyebek...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ok, engem nem nehéz lebeszélni francia gyártmányokról
Mod: jó, de ez a szimpátiámon nem változtat
Félreértések elkerülése végett: ha azt mondjátok, hogy ez a (konkrét) típus nagyon jó, akkor nem érdekel, honnan jött.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
válasz profi91 #36243 üzenetére
Totalcaron van egy ilyen cikksorozat, hogy milyen kocsikat hoznak be kintről, a regadócsökkenés óta, noha nem nagy a lista egyelőre, kiindulásnak talán jó, illetve esetleg nekik is írhatsz. [link] Itt is van egy ilyen táblázat [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Tolatóradar esetén nem kéne, hogy legyenek a lökhárítóban érzékelők, vagy máshogy is meg lehet ezt oldani? [link] Láttam másik hirdetésben radaros mondeot, ott láttam is a 4 kis érzékelőt hátul, pl. [link] Bár aztán láttam több modell esetén is a felsorolásban, de ott sem látszódott így hátul.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
Erre mondtam én is, amikor korábban reszeltem itt ezen a védelem témán, hogy jó, hogy profik ellen komoly cucc, motortérzár meg miegymás talán túl nagy felhajtás és nem biztos, hogy megéri - de az ilyen gyökerek ellen valami minimális védelmet muszáj alkalmazni.
De legalább megvan a járgány.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szerintem az útburkolati jel a mérvadó, hiszen az pontos határokat jelöl. Teszem azt, merőlegesen is csak akkor parkolhatsz, ha a felfestett jelek határain belül maradsz, függetlenül attól, hogy az egész placc egy parkoló terület.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Bátyádnak nincs kocsija? No csak mert úgy tudom, egy lakcímen egy autó várakozási engedélyre van hozzájárulás (= egy kocsival ingyenes parkolni), másodikra fizetni kell. De ebben nem vagyok biztos, meg kerületfüggő is. És persze állandó lakcímhez jár csak.
Ezt most csak a parkolásra mondom, nem a behajtásra - arról egyelőre semmit sem olvastam.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
harry
veterán
Ez ugye azt jelenti, hogy az ülőlap is felnyitható?
Mondeo esetén úgy tudom, két állás van, vagy az ülőlapra hajtod a háttámlát, vagy felbillented az ülőlapot, és az alá. Utóbbi esetén lesz ugye sík felület, cserébe kevesebb hely van az első ülés mögött.
Mondeot is kapsz ilyen árban, 250-650 között vannak nagyjából, engem itt az Escortról lebeszéltek... pedig lehet praktikusabb lenne egy Escort kombi, mint egy 5 ajtós Mondeo, esetemben.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Typhoon47 #36919 üzenetére
Ha eleve tekerten kerül hozzájuk, azzal ők sem tudnak mit csinálni ( = továbbadhatják neked gyanútlanul hamis adatokkal).
Becsületesnepper esetleg? Igaz az Gödöllő. [link]
Csonti Car?
Csak kérdem, nem igazán ismerem őket.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Typhoon47 #36928 üzenetére
Ennyire profik tekert óra kiszűrésben, vagy ami ránézésre stimmel, az mehet, vagy ezt hogyan csinálják mégis No csak mert úgy tudom, nincs igazán biztos módszer tekert óra visszakövetésére, jelenleg (ahogy pl. az sem, hogy újszerű, vezetett szervizkönyves, az is legfeljebb 'hihető' besorolást kaphat).
De persze az igaz lehet, hogy nem vesznek meg nagyon kétes eredetű / állapotú kocsit...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Esetleg erről a két Mazda 323F -ről vélemény? Nem gyanús kicsit ennyiért?
Ezt mondjuk már láttam korábban, akkor biztos drágább volt, szóval lehet csak megunta, és olcsóbban adja - vagy hiba miatt szabadulna...
Ez meg a másik.Ez volt a keresési találat (eleinte van pár régebbi modell 98-asok között): [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz EQMontoya #39892 üzenetére
Régebben nézegettem már több típust és cikket, így valamelyest képben vagyok a vásárlás menetéről, de egyedül biztos nem vennék, csak valaki hozzáértővel.
Igazából egy ideje felfüggesztettem a keresést, nincs igazán olyan, ami miatt mindenképp kéne vennünk, és mivel csak havonta párszor kéne, akkor is meg tudjuk oldani máshogy, egyelőre több hátránya lenne számunkra, mint haszna (futna talán évi 6000 körül...).
Ettől függetlenül nem lenne rossz, meg egyszer biztos veszünk majd... csak ezt a kettőt most megláttam, és gondoltam rákérdezek. Főleg az olcsóbbik szúrt szemet, mert mondom ezt én korábban tuti drágábban láttam.Alapvetően 97-01 közötti kocsik jöhetnek szóba leginkább, itt már annyira nem lehet meglepő a 200k-s futás sajnos... Korábban nézegettem nagyon Mondeokat, de azokról kezdek letenni, lehet tényleg praktikusabb lenne egy kisebb kocsi, főleg így elsőre. Eddig úgy 4-500 körül néztem inkább, de lehet ki kéne tolni a keretet úgy 650ig (+ szerviz, átírás, egyebek). Úgy még bejönne talán Corolla, Focus, Civic. Focus van családban, mi elégedettek vagyunk vele, noha 9 év alatt került bele 60k km, szóval elég jó állapotban van, nyilván ilyet nem tudnék venni. Esetleg ebből lehetne kombi, amit szeretek. Japánoktól alkatrészárak / kínálat miatt kicsit félek.
Néztem a korábbi mazdát is, az bár elsőre tetszett, de nem tartom praktikusnak a hátulja miatt, ketten használnánk + egy vizsla a csomagtérbe. Emiatt is lenne jó egy kombi (meg az amúgy is jó), de nem létszükséglet, 5 ajtós Focusban is utazgatott már hátul.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40071 üzenetére
Ezen a témán én is agyaltam egy kört korábban, de igazából nem sikerült egyértelmű döntést hozni. Mert bár igaz, hogy 'ha akarják viszik', de ebből nem lehet kiindulni. Illetve nem mindegy, hogy ki, milyen elhatározással, mennyi hozzáértéssel / munkával "viszi", vagyis azt kéne belőni, ki ellen akarsz védekezni, egyszerű gányolós hülyegyerek, kicsit hozzáértőbbek, vagy akár profibbak ellen.
- Kormányzárat alapvetően nem akartam, nagy, kényelmetlen, nekem macerás, feltörni viszont nem annyira, egy "jobb" fajta meg még drága is. 30k talán? Ami így beborítja az egészet. Esernyőt biztos nem, akár elfűrészelik a kormányt és már ki is vették...
- Váltózárra gondoltam én is, de itt is felmerült a kérdés, hogy motortérből megbuherálják, átrakják 2-be, aztán viszik. Bár alapvetően nem tűnik rossznak, de önmagában talán kevés, pedig ilyen 50k körül van.
- Immos riasztóban látok fantáziát, nyilván törhető, de egy rendesebb már talán elég védelem lehet egy átlagos próbálkozás esetén.
- Házi indításgátló kapcsoló is jó szerintem, mert nem lehet nagy költség, de nem mindegy, mit szakítasz meg, teszem azt önindítóval annyira nem vagy előrébb, benzin ellátás, gyújtás érdekesebb lehet. Meg nyilván ne lehessen könnyen megtalálni / kiiktatni a kapcsolót. Egyszerű, egyedi megoldás, ami mindenképp megnehezíti a dolgukat, szerintem ezt mindenképp érdemes, de nem mondom, hogy ez a legjobb.
- És persze, elvileg fontos lenne, hogy ezeket ne lehessen bentről elérni, hiszen beül, aztán matathat kedvére, ha elvágja a riasztót, van ideje a kapcsolókkal babrálni, az nekünk nem jó -> ki kéne pakolni mindent a motortérbe, és erre is egy zárat tenni, hogy hozzáférhetetlen legyen. Csak ugye, a motortérzárakból sem mindegy milyen, mechanikus, elektromos, széria gyártmány vagy egyedi, stb...
- Lehet még UV gravírt csináltatni esetleg, kasztni elemekbe, így talán kisebb rá a kereslet, hiszen ezen alkatrészekről lenyomozható, hogy lopott kocsiról van - más kérdés, hogy ez kit-mennyire tart vissza. Talán 20k körül van.
- Zárdugó, kiszedik a zárat, csak elektronikusan nyitható. Ha amúgy is központis a kocsi, meg kerül bele másik elektromos védelem (riasztó, motortérzár, indításgátló, tudom is én), akkor már olyan mindegy, hogy a kocsiba is csak elektromos rendszer útját tudsz bejutni. Passz, hogy mennyire jó.Talán a Pajzsra mondtam volna, hogy jó, ezzel aránylag nyugodt lennék, de ez meg olcsóbb kocsi esetén azért nem biztos, hogy megéri (ahogy a casco sem). Ez már 120k. Ha ~1M Ft fölött vennék kocsit, simán beleraknám.
Casco szintén egy aránylag jó megoldás anyagi kár ellen, de akkor is lenyúlták a kocsid, nem tudod használni, másik kell, és az ezekkel járó végtelen macera.
Pajzs + saját cascojuk elég jó lenne, de az már tényleg egy magasabb árkategória.Szerintem egy immos riasztó valahogy értelmesen elrejtett kábelezéssel (ne egy mozdulat legyen kiiktatni) + akár több pontos saját megszakítás rejtett kapcsolókkal. Ez talán 50k-ból megvan...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Igazából valahol azokkal is az a bajom, hogy nem tudom, melyik lenne jó, megbízható, mennyire nehezen törhető, mert ha az is csak egy 'fél perces zár', akkor semmit nem ér, hogy bezártad. Nekem ez valahogy így a 'határon' van, tehát a hülyegyerek ellen fölösleges, a profibbak ellen meg nem tudom, mennyit használ... Mennyibe van abból egy használhatóbb, 30-40k? Mondjuk mennyivel jobb egy ilyen, mintha amúgy is kulccsal zárható a motortér? (Pl. a családi Focusunk ilyen). + immos riasztó, szóval az árban ilyen 70-90k, jól tippelek?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40132 üzenetére
Néha bennem is az van, hogy veszünk <300 ért valamit, aztán azt kevésbé sajnálom bármilyen tekintetben Persze attól én még vigyáznék rá, de ha beüt a szar, akkor kisebb a kár (lopás, meghibásodás, sérülés, bármi). Nyilván sok árnyoldala is van a dolognak... Mondjuk ilyen évi 5000 km esetén, amennyit én terveznék vele, még akár jó is lehet, csak ennyire meg lehet nem érdemes kocsit vennünk, ha meg tudjuk oldani másképp - épp ezért nem is vettem még.
De most felkerült egy Mondeo, ami megint csak elgondolkodtatott, ha tényleg két éve lett kicserélve benne ez a marék dolog, amit én amúgy is akartam, akkor az igen jó: [link] Nyilván olaj + szűrők mennének új, de legalább a legtöbb folyadékot és a vezérlést + pumpát nem kéne kidobni. Ha tényleg valós az a számla.
Nem követtem a topicot: vettél már kocsit, mit lett?
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #40387 üzenetére
Na, Focus lett? Nem követtem az események A családban is ilyen van, az 2003-as, újonnan vettük, van benne talán 60k km, bordó 5 ajtós.
És van rá esély, hogy ha majd veszek, az is ilyen lesz, bár esetemben a facelift előttiek játszanak, 98-01 között, valamilyen 5 ajtósat.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz lorcsi #40440 üzenetére
Biztos benzin lesz.
Egyelőre hanyagolom a témát, néha ránézek azért a hirdetésekre meg olvasgatok, de végül is úgy látom, nem biztos, hogy most érdemes lenne kocsit vennem, mert bár néha tényleg jól jönne, de ezek nem túl gyakori esetek, és meg tudjuk oldani végül is másképpen. Nem használnám annyit, hogy megérje rá folyamatosan fizetni / fenntartani, meg parázni, hogy elromlik / ellopják. Más kérdés, hogy ha lenne, lehet többet utazgatnánk, ami nem lenne rossz... Ami persze megint többe kerül, szóval vicces kör ez. Persze ez csak első kocsinál játszik, akinek van évek óta, annak természetes, fel sem merül benne, hogy ne tartson autót (pedig egyeseknek lehet nem ártana megfontolni, de az megint másik téma).No meg egyáltalán, hogy milyet vegyek, mennyiért, ezzel kapcsolatos szívások.
Mondeo továbbra is tetszik, Focus talán jobb lenne (vicc, hogy kisebb kocsi, alacsonyabb felszereltséggel, még kb. korban is ugyanott vannak, és +200k körül lenne - cserébe kicsit kevesebbet eszik, és a kötelezők / adók kevesebbek, kopó cuccok szerintem kb. ugyanannyi), esetleg Mazda 323F.
De ha majd úgy leszek, hogy szükség van rá, és tényleg vegyek, akkor lehet kicsit tisztul a kép.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz fenergie84 #40499 üzenetére
Ismerősömnek volt ilyen céges kombi Mondeója, nekem tetszett Utasként. Neki talán kevésbé, négy év alatt ~170k km-t került bele, noha amennyire tudom, annak nagy része pályán. Megdöglött abban is a kettőstömegű lendkerék, az újjal talán nem volt annyira elégedett, nem tudom, milyet raktak bele, erre mindenesetre nem árt figyelni, de ahogy hallom, manapság ez talán nem annyira ritka eset... Az egy 1.8-as dízel volt, az a kocsi talán elbírna egy erősebb motort is.
Most egy új Focust vezet, kombi, 1.6 dízel, ezzel elégedettebb, elmondása szerint valahogy jobban összerakott autó, úgy érzésre. Persze kisebb autó; árban nem tudom, hogyan viszonyulnak egymáshoz.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bandus #40512 üzenetére
Miért ne használná így? Nem kár érte, nem kell finomkodni, nem az ő kára. Nem beszélve arról, hogy sokan kaphatnak ilyen kocsit, nem kell ahhoz magas beosztás, bár nem tudom, ez mit befolyásol (pl. szervizesek, külső telephelyre / ügyfélhez kimenni, pont ahol sok a megállás / indítás, hideg üzem).
Nem mondom én sem, hogy általánosan rosszak és nem szabad, de azért ne csak ez a rózsaszín köd lebegjen az ember szeme előtt, hogy céges volt, akkor biztos mindig időben és ráadásul megfelelő minőségben, jó alkatrészekkel javították... már persze, ha nagy cég volt, és tellett rá egyáltalán, azért ott sem feltétlenül igaz ez.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bandus #40518 üzenetére
Persze nem törvényszerű, de láttam már negatív példát... akár amiatt is, hogy amit nem tehetsz meg a sajátoddal, azt majd kipróbálod a cégessel. Még ha nem is kell széthajtásra gondolni, de az apróságokat biztos nem veszik olyan komolyan (pl. csak meleg motorral nyomni neki, főleg télen, kikerülni a kátyúkat / tócsákat, stb).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Typhoon47 #40535 üzenetére
Persze, mondani könnyű... nézhetsz mindent, jelenlegi állapotot, szervizkönyvet, garantált futást biztos nem fogsz tudni, legfeljebb ha tényleg ismerőstől van, és igazat mond. Ha kellőképp megnézed, kb. tisztában lehetsz a jelenlegi állapotával és hibáival, de még itt is beüthet a szar, hogy pont alattad mégis megdöglik valami, hamisak az eddigi infók, stb. Nyilván utána kell nézni, és be kell vállalni egy rizikófaktort, de ez nem ilyen egyszerű, hogy jól nézd meg, meg eddigi futás legyen garantált...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ezt pont láttam én is, de ha tényleg vettél, és csak szívatni akarod az parkolóőrt, akkor elvileg egy telefon, és ez elintézhető (gondolom van valami sorszáma a cetlinek, amivel igazolod, hogy hol, mikor parkoltál). Én kétlem, hogy ezért megbüntethetnének.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
-
harry
veterán
válasz Revolit #41369 üzenetére
Tudom, pont azért kérdem, mert más típus ugye 98'tól, és árban az van kb. a többivel egy kategóriában, feltételezném több tekintetben is jobb elődjénél, és ha már szánsz rá ennyit, akkor inkább az, de nem tudom pontosan, miben-mennyivel másabb, meg tudom, a forma is számít.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Integra #41402 üzenetére
És mennyire vészes a 98' utáni 323-asok helyzete? Ha szűrök 2 légzsákra, klímára, 1.3-1.6 motorra, még talán úgy is tűnik, hogy azokból több van, mint hasonló kategóriás Focusból (illetve a + oldallégzsák sem rossz dolog). Mondjuk összesen nincs sok ilyen... [link] klíma nélkül kicsit nagyobb a lista (igaz, ebben van néhány korábbi 323 is).
Focusból úgy látom fogyasztásban +1l az 1.8as, meg nem is kell, így ezeket nem néztem, bár néha pont emiatt olcsóbbak is...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Vezetéstechnika: hogyan szokás használni a motorféket? Főleg városi forgalom, piros lámpa, 4-esből visszaváltogatni 3, 2-be, mennyire szokás? Gondolnám, így jobban kopik a kuplung, ami azért drágább dolog, mint egy pár fékbetét. Lehet gázfröccs nélkül csak csúsztatott kuplunggal visszaváltani, vagy azért illene adni? Szokás ilyenkor kétszer kuplungolni? Vagy van aki csak annyit tesz, hogy visszatolja 3-ba, aztán fékez, míg odaér?
Szó volt nemrég oktatásról, és tényleg vicc, hogy kézifékes indulást egyszerűen nem tanítanak, én először már jogsival próbáltam, otthon...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #42908 üzenetére
Szerintem (ez is) szint kérdése, teszem azt Focus is van vagy 10 színben és sokféle extrával, talán mondhatni, hogy kedv szerint konfigolható - mégis messze elmarad komolyabb márkák esetén pl. attól, hogy milyen színű cérnával varrják össze a bőrt a kormányon... Noha prémium kategória hallatán nekem sem ez ugrana be elsőre.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Revolit #42930 üzenetére
Majd érdekelnének a tapasztalataid, hasonlóban gondolkodom én is.
Noha nekem nem kritérium az ilyen ifjú járgány, szerintem a 98-02 közöttiek reálisak ennyiért, ami attól, hogy idős, még lehetteljesen jóaránylag normális állapotban, vélhetően többet futott, noha ez sem mindig törvényszerű, az meg főleg nem, hogy össze van gányolva. Szóval én merítenék a régebbiek közül is.
Vagy másik lehetőségnek Mazda 323F, 98-02 között szintén.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Az egyik totalcaros cikkben ez állt:
"Lagunát legfeljebb akkor veszünk (van ennyiért I-es és II-es széria is), ha háromhavonta futóműveshez akarunk járni, de nem vetjük meg az általános motorszervizeket, az elektromos szakikkal pedig közeli barátságot ápolunk."
Nem tudom, amit néztél, az ez a széria vagy sem, avagy erre illik-e, mindenesetre utánajárnék. [link]Én ennyire nem kezelném negatívan a dolgot, de tény, hogy mindenképp úgy állnék hozzá, mintha egy idegentől vennék kocsit, ugyanúgy kérdésekkel, hitetlenséggel, utánajárással. Az alacsony ár miatt meg aztán főleg. A 'rendben van' is jelenthet két embernek teljesen mást, és akaratlanul is csalódhat így valaki. Szóval ha tudsz, derítsd ki róla mindent, szerviz, előélet (akár számlákkal, ha van), és persze megvizsgáltatnám én is, tehát a szokásos dolgok.
Már akkor persze, ha tényleg érdekel a típus, ennek is érdemes utánajárni, noha azt is szokták mondani, hogy egy gyengébb szériából is érdemes lehet megvenni azt a konkrét példányt, amelyikkel nincs semmi gond - avagy sokkal jobb, mint egy átlagosan jó típusból belenyúlni egy rosszba.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Amúgy érdekes téma ez a szervizes kivizsgálás is, sajnos az sem úgy működik, hogy amit mondanak, az biztos úgy van, és bennük lehet bízni. Ha minden rendben a kocsival, azt vajon elmondják, vagy 'szakmai tekintély' megőrzése érdekében bele fognak kötni azért pár dologba? Vagy fordítva, lusták megnézni rendesen, átsiklanak valami felett, és csak később derül ki?
Elég sz..r, hogy nincsenek fix pontok, általános igazságok ebben a vásárlási folyamatban, tehát amikből biztos következtetést lehet levonni, mindig csak találgatni lehet, hogy tényleg úgy van-e... Most nem az extrém hibákra gondolok nyilván, az azért csak szemet szúr.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Csak azt mondom, hogy a szerviz döntésében sem feltétlenül mernék megbízni, esetetekben, ahogy látom, elég korrektek voltak, no és amúgy is képben voltatok a típust illetően. De ha pl. elvinnék egy kocsit szervizbe, amit előtte egy többé-kevésbé hozzáértő ismerőssel első körben jónak ítéltünk, ott meg csóválják a fejüket, akkor mi a helyzet? Tényleg rossz a kocsi és mi nem láttuk, vagy csak 'mondani akar rá valamit' aki ott dolgozik? Igazából csak az egyik becsületes nepperes cikk miatt merült fel bennem, ott volt egy hasonló történet. Sajnos úgy látom a legjobb tényleg az, ha magam beletanulok amennyire tudok, legalább abba a kiszemelt néhány típusba, és minél több autót megnézek, kipróbálok élőben is. Csak ez rengeteg időt és tanulást feltételez, főleg különösebb korábbi tudás nélkül, ráadásul első autó esetén...
Ilyenkor tudom irigyelni azokat, akik gondolnak egyet, bemennek egy kereskedésbe a 'kocsis haverral', megnézegetik, szép, tetszik, megveszik. És lehet, hogy tényleg nem jár rosszul, vagy nem olyan igényes, és jó az úgy neki, ahogy van. És nem csak kocsinál, bárminél, legyen az tv, sütő, mindegy.
Haverbak sikerült, ha nem is pont így, de hasonlóképp egy BMW-t venniük, ismerőssel átnézték, kipróbálták, jónak nézett ki, elhozta, és azóta sincs gond vele - de ha jól tudom, szervizes nem látta vásárlásnál. Kell a kocsira gumi, megkérdezi a szervizes ismerős srácot, hogy mit ajánl, és azt ráteszi, elvégre megbízik benne, ez a szakmája, csak ért hozzá. Van benne egy gyári riasztó és immo, kis tolvajok ellen jó lesz az is.
És nem túrja a cikkeket, hogy melyik gumi milyen zajos, milyen a futófelülete, mennyiért van másmilyen, az miben jobb. Nem olvas lopásvédelemről, bújja át a lehetőségek sokaságát, hogy aztán oda jusson, hogy semmiben sem lehet bízni. Nem agyal azon, hogy a többi kocsi milyen állapotban van, ennek milyen rejtett hibái lehetnek, gyanús-e a 220k futás vagy pont hihető.És valahol igaza van, mert ennek így kéne működnie: ha van benne védelem, az érjen is valami; ha valaki szervizes, értse a dolgát, ne nekem kelljen helyette dolgoznom, megkeresnem a megfelelő gumit / alkatrészt - a szaktudást is elvárom, nem csak a tényleges szerelést; ha a kocsi szép, ápolt, jónak tűnik, menet közben sincs vele gond, az tényleg működjön is így még sok éven át.
Csak sajnos nem így működnek a dolgok... De nem lehet mindennek utánajárni és folyton parázni, mert akkor az ember nem halad semerre, és folyton csak szív, aggódik, kutat eredménytelenül. Áldott tudatlanságTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #43177 üzenetére
Fogsz egy pár ezer forintos garázskapu távirányítót, és ahogy azt folyamatosan nyomod egy kocsi mellett, az blokkolja adott kocsi központi zárjának jeleit, avagy nem lehet bezárni a kocsit (ha nincs fizikai zárszerkezet, akkor egyáltalán nem), rosszabb esetben észre sem venni, és úgy marad ott a kocsi, nyitott helyzetben. Plusz poén, hogy a videóban egy 30 millás porsche van, a szervizben meg annyit mondtak a megkeresésre, hogy zárás után rángasd meg a kilincset, tényleg bezárta-e...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz bitpork #43196 üzenetére
Bezzeg vagyonszerzési illetéket kell rá fizetni :-P
Integra: engem egyáltalán nem lepne meg egy saját modul, annyira nem lehet nagy cucc megcsinálni, és gondolom itt is érvényesül, hogy ők tervezik, rakják össze, egyedi, nem sorozat gyártott, nincs benne sallang, stb, így biztonságosabb is lehet.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest