-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisza25 #187046 üzenetére
Azt hittem, már kifutott ez a motor többi típusnál az 1.0 szívót láttam már. Elvileg lett módosítva (20 motor cikk szerint 2009-ig érintett), ezek szerint csak más lett, de megszüntetni nem sikerült. 6V-12V passz, valószínű a nagyobb szelepek jobban bírják, de nem ismerem a konstrukciós részleteket.
[ Szerkesztve ]
-
Laslow
senior tag
válasz kisza25 #187059 üzenetére
Sajnos külsőleg nagyobb autó kell. Ennek az az oka, hogy az utakon sokan sajnos semmibe veszik a pici autót. Napi szinten. Nagyon éles a kontraszt, amikor Picantoval, és amikor Ceeddel/Auris-szal közlekedünk Budapesten. Picantot vezetve folyton bevágnak elénk, elvárják, hogy elsőbbséget adjunk amikor a KRESZ szerint a Picantonak lenne elsőbbsége, stb. Egy nagy kombival ez a jelenség nagyjából megszűnik, tapasztaljuk. Ugyanakkor nagy autó nem kell, mert annak a beltere is nagy, és így kényelmetlen egy az átlagnál kisebb termetű embernek, akinek a Picanto belső mérete tökéletes, valamint második autót keresünk, kis városit, amivel könnyű parkolni, de azért aminek a csomagtartója már értelmezhető méretű, pl belefér két iskolatáska, meg még ha kell valami (250-350 liter környéke). Az autó tényleg nem fogja elhagyni Budapestet, nem kell nagy legyen évente egyszer sem.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Fék nélkül.
peterkeT: Én is mindenkit letolok a g’be, pedig csak 83 vérmes paci áll rendelkezésemre.
Na, jó, nem. Bár szeretek lendületesen vezetni, és utálom azt is, ha indokolatlanul lassan haladnak előttem (itt, Mosonmagyaróváron viszonylag sűrűn előfordul, hogy 50 helyett maxi 40-nel vonatozunk, de inkább kevesebbel), de türelmes és empatikus szoktam lenni, nem villogok, nem erősködök, stb.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Így már nekem is világos meg érthető a csere, csak emlékeztem, hogy újonnan vetted a Tipo-t.
Apropó ha már Tipo nálunk a cég vett 8db-ot 1.4 szívó benyával...nem is emlékszek mikor mentem ennyire lusta autóval, valami szörnyű közlekedni vele jól meg kell gondolni vel egy előzést és még raktak mellé egy 6-os váltót. Pályán a 130-at se képes tartani ha jön egy pici emelkedő simán vissza lassul 110-re tempomattal, arról nem beszélve hogy zabál is elég rendesen kolléga 700km alatt kétszer kellett megtankolnia, így jellemezte: mint egy beteg teve olyan lomha. Amúgy maga az autó nem rossz, de ez a motor egy átok bele.
Én a kis 208 1.4hdi-vel lazán ott hagyom pláne hogy az bírja a tempomat 145-t is.
-
dj79
senior tag
válasz kisza25 #187081 üzenetére
Véleménykülönbségi vitaestet nyitnék engedelmetekkel. Hibrid vagy elektromos nem opció, városi használatra, sok rövid út hideg motorral, évenkénti 4-5000km használatra (olajcsere évente) , mi lenne a körülményekhez legideálisabb választás:
- kisköbcentis szívóbenzin, hogy hamarabb melegedjen át a rendszer
- nagyobb köbcentis szívóbenzin, hogy ne savasodjon annyira az olaj
- esetleg egy dpf,dmf mentes 1.3jtd, 1.4hdi, mert itt nincs benzin, ami lemosná a motorolajat a hengerfalról a sok rövid út alatt?
- SDI neeeeem -
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187233 üzenetére
A GE Jazzek, amikért ennyit kérnek, 2-3 évvel lennének idősebbek, ezt nem gondolnám akkora érvágásnak.
A korábbi GD-k meg olcsóbban mennek (1,6-1,7 millió a plafon általában), és ha bármi gebasz van, marad még tartalék.
Mondjuk szerintem nem is érdemes konkrét évjáratokhoz ragaszkodni, érdemesebb inkább a típust, generációt kinézni, és azon belül tulajdonképpen mindegy, hogy mikori. A Jazzeknél is lényegtelen, hogy mondjuk 2005-ös vagy 2008-as, azt kell választani, amelyik jobb állapotban van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #187229 üzenetére
Oke, de ha 2 hetente 2x800 km-es utakra keresel pakolhato autot, akkor gondolom te sem az egyterut valasztod egy utazokombival szemben. Oda a legjobb egy nagy lapos kombi, beulsz, holyag utazo uzemmodba kapcsol, benyomod a radaros tempomatot, es a celallomason kiszallsz, es irany a WC
Tenyleg azt hittem, hogy Somatom szemelyszallitasra keres autot, azert ajanlottam inkabb a furgont. Egyreszt tobb ember befer, tehat gazdasagosabban uzemeltetheto, masreszt meg kenyelemben hasonloan szar, mint az egyteruek ekkora tavon. Cserebe 2 ember helyett kenyelmesen elvisz 6-ot.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187239 üzenetére
2014-15-ös Ibizához ne 2007-8-as Jazz-t hasonlíts! Árban a 2011-12-es Jazzek vannak hozzá közelebb.
És továbbra is tartom, hogy fiatalabb évjárat nem egyenesen arányos a jobb állapottal.
Nyilván 10+ év sokat számít már, de 2-3 nem, pláne nem egy generáción belül.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz kisza25 #187237 üzenetére
Pontosan így van. Most vmi Opel kombival járunk, ami hármunknak szűkös. Kettő a csomit rakja plafonig, a harmadik a bal hátsó traktust. A Ceed is akkora, úgyhogy kb. ugyanott lennénk. Normál személyautóból nincs olyan kombi, amiben négy kamionos normálisan elfér a cuccaival.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kisza25
félisten
válasz kisza25 #187247 üzenetére
kifutottam a szerkesztésből: mi arra használtuk, hogy kijárjunk dolgozni 450 km-re, 4 hónapra való motyóval megrakva, tehát plafonig, amúgy kint tankolva 6-7 literrel eljártam vele ilyen üzemmódban. Erre ok volt, de 3 felnőtt+ csomagokkal már szerintem a motor/fékek is karcsúnak tűnnek. Nekem amúgy kényelmes volt, de 3 felnőtt+csomagok, kicsit soknak tűnnek (pláne 4 felnőtt, de nem is férne be a csomag). Mondjuk jó árat mond, vedd meg és kipróbálod, ha nem jön be, akkor egy igazoltan ilyen keveset futott autót nem lesz nehéz eladni.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Somatom
veterán
válasz kisza25 #187401 üzenetére
Sztem ha vki nem ismeri az autó előéletét, akkor ilyen korúnál automatikusan cseréltetni kell minden necces alkatrészt. Bordásszíj/lánc, feszítők, stb. 200 ezer Km fölött én a generátort, önindítót, vízpumpát is megnézetném.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187611 üzenetére
Mondjuk ha ennyit futott, akkor sanszos, hogy sokat pályázott, akkor pont nem gáz a 30e-s olajcsereperiódus. Amúgy sem értem ezt a fétist, már minden autónak ennyi a szervizciklusa, még pár év, és egy darabot sem fogtok találni, amiben 10-15 ezrenként cserélve volt. Ja, de, a Mazdámnak asszem egy év vagy 15k km még, de az meg úgysem kell majd senkinek, mert rohad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187627 üzenetére
Értem. Tehát az összes bmw az elmúlt tizenpár évben max pár évet fog élni. Meg úgy általában bármi, ahol a gyártó 30k-s szervizintervallumot ad meg. Jó tudni, akkor keresek is gyorsan egy balekot a minire, mert már lassan 6 éves, most fog még csak harmadszor szervizbe menni életében, gondolom már nincs neki sok hátra. Talán valahova a balkánra még elviszi valami nepper...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187632 üzenetére
Óh, ne is, bevonzom őket. Volt már olajevő 1,6 ecotec astrám is, de sose kellett bele olajat tölteni. Aztán volt prince motoros minim, ami nem kokszosodott. Utána rohadós mazdám, amit nem bírtam szétrohasztani. Tudom, most tsi-t kellett volna vennem, vagy ecoboostot, hátha azokat is elbaszom elbaszni. De most egy háromhengeres kis piros fűnyíróval járok, meg egy újabb rohadós mazdával.
Amúgy elképzelem, ahogy begurulok a szalonba az autóval, és elkezdek erőszakoskodni, hogy márpedig olajcserét, de azonnal, mert már biztos olajsáros a motor!
Vagy csak kicserélem én otthon. Nem tudom, hogy kell, de majd megnézem jutubon, nem lehet olyan nehéz. Be is pecsételek magamnak a szervizkönyvbe. Mondjuk gombás gyereknyomdával. Akkor megveszed?p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #187632 üzenetére
Nem biztos, lásd a másik írásom a 7500 van 30e km-ről. 120e km-en utóbbi esetben 2 diós tisztítás belefér, és még marad 100e zsebben.
A 30e túlzás, ebben egyetértünk, egy magánembernél, évi 10e-s futással, sok várossal. De egy napi párszáz km-es pályázós autónál szerintem nem csinál akkora kárt, mint a magánember városi autóval 2 km-es távokon 15e km-nél cserélve...
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187634 üzenetére
Ohohohó, most megfogtál!
Astra: 8 év / 110k
Mazda 5: 5,5 év / 90k (szétverte a jég)
Mini gen2 (a kis herceg): kb 2 év 70-90k között (gtk)
Mini gen3: 3 év, 21-52k (lejárt lízingből visszavett autó)
Mazda 6: well, 1300 kmSzóval jah, valszeg a következő tulajok miatt csuklik annyit anyukám...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szabonagyur
félisten
válasz kisza25 #187638 üzenetére
Céges kocsikról beszéltem, azokba beletolnak évente 30-50ekm-t , 3-4 évesen mennek a piacra 150-200ekm-el azokhoz már 5-10 éves koruk között valamit jellemzően hozzá kell nyúlni.
Ezt amúgy milyen statisztikából vagy tapasztalatból veszed? Ne is haragudj de nettó hülyeség így általánosítani. -
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187638 üzenetére
Mondjuk Mo-n hajtottam pár céges autót is, szinte mind Opel volt (astra, corsa, combo), a céges policy évenkénti szerviz volt, olyan 4-5 évenként voltak cserélve, évenként olyan 40-50-60k beléjük ment. Egyedül az 1,3-as jtd-kkel voltak gondok, azoknak 30k volt szigorúan tartva, bár általában a turbó szokott rajtuk megkotlani, más nemigen. Jó sok autónk volt, szóval volt merítés, bár nem akkora, mint egy lízingcégnek.
Nem azt mondom, hogy egy autónak árt, he évente olajat cserélsz benne, azt is elhiszem, hogy a gyártók hajlamosak a takarékosságra a megbízhatóság rovására is, még az is lehet, hogy ezzel az autó élettartamát is rövidítik valamelyest, valamint mérsékelten elkötelezetten környezettudatosnak is tartom magam, de talán éppen ezért komoly vívódás tárgya bennem a megfontolás, miszerint vajon az-e a jó, ha minél jobban kitoljuk egy autó élettartamát (mondjuk 20+ évre), vagy ha 10-15 évesnél idősebb autók nem szaladgálnak az utakon? Nyilván a kérdés nem ilyen egyszerű, és jó válasz sincs rá, az meg semmiképpen nem lenne az, hogy akkor szándékosan tegyük őket tönkre, de én inkább úgy vagyok vele, hogy ha már megengedhetem magamnak, hogy 5-8 évente váltok, akkor inkább átülök egy modernebb autóba, tudván, hogy az addigi is még legalább még egyezer annyi ideig megbízhatóan teszi a dolgát valahol. A gondok meg akkor kezdődnek majd, amikor harmadik alkalommal is még egyszer annyi ideig tennie kellene a dolgát. Nyugat-EU-ban a piac leszabályozta magát, és egy ilyen idős autót már csak az tart életben, aki valami okból nagyon ragaszkodik hozzá, de racionális érvekről itt már nyilván nemigen lehet szó. Na most vajon ez a jó irány, vagy a (sry to say) nyomor találékonysága, amivel minden romot életben lehet tartani a végtelenségig? Hazamegyek tornyos kis falumba, és elborzadva figyelem, hogy a lakosság egy mérhető részének ott vannak letámasztva az udvar végében a szanaszéjjel rabolt romok, amik donorként életben tartják a szétrozsdàsodott, füstölő, össze-vissza kókányolt, bontószökevényt, amiben büszkén cserél 10 ezrenként olajat? És akkor a prince motor kokszolódik, a mazdám rohad, a minim meg szét fog hullani a 30k-s olajcseréktől? Tényleg ez a legnagyobb bajunk?
Sry a tl;dr-ért.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz kisza25 #187644 üzenetére
De pont ezt mondom, ha nem konstrukcióhibás, elcseszett széria, akkor 5-10 évesen nem lesz semmi baja. Ha meg igen, az nem a hosszú olajcsereperiódus miatt van. 15-20 évesen más kérdés, de aki 15-20 éves autót hajt, az meg ne lepődjön meg, ha bele kell önteni az értékét még egyszer (kétszer, háromszor).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #187644 üzenetére
De ez nem amiatt van, mert szar a motor, hanem mert csak így tudnak megfelelni a környezetvédelmi előírásoknak. Részecske szűrő, visszavezetett kipufogógáz, turbó, stb. Ezeknek ennyi az élettartama. Gondolod hogy a japán nem ilyen? A turbós benzines.
Én 1.5 TSI-m már 2 hengerrel is megy, a következő generáció meg vitorlázik lekapcsolt motorral. De jobb a turbós hibrid? Szerencsétlen gyártók már nem tudnak mit kitalálni.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #187651 üzenetére
Persze de a natúr blokk attól még nem szar csak a sok rá aggatott cucc nem tartós. Értsd: a sima 1.5-ös blokk esetemben turbó meg gpf meg minden szar nélkül valószínűleg van olyan jó, mint egy másik szívó 1.5.
Városban villanyautó kell, ezt mondom régóta. Én azzal kezdeném, hogy település határon belül csak bizonyos % elektromos üzem játszhat, és ezt növelnék évről évre. A kocsi naplózza, ha ellenőrzés van, rendőr lekérdezheti, és ha ott a 3 literes PHEV-d de cseszel feltölteni, repül a bünti.
Nyilván nem azonnal, de új autókra ez a szabály, régieket meg adóztatni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell Precision munkaállomások
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Biztonsági kamera
- XPEnology
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- bitpork: 2024 Phautós tali zaba táblázat
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!