-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
kisza25 #190135 üzenetére
Ha lett volna múlt évben még kapható, akkor lehet, hogy ilyet vettünk volna, és megmaradt volna a dízel s-max is. De hát leálltak ennek is a gyártásával, mire oda kerültünk, hogy belevágunk.... mint megannyi másik tényleges egyterű gyártással a
qrvaSUV-ok javára. Mert azért volt tervben nálunk is az, hogy dájzel maxi marad, és melé egy kicsit nagyobbacska, de olcsóbb autót választunk.
Így lemaradtunk ezekről:
Kia Karens
Ford C-Max Grand
Opel Zafira
csak hogy párat említsek...
A benzines S-Max is úgy lett, hogy az u'ccsó szériás 1.5EcoBoost-ot a beérkezés után azonnal foglaltuk... rendelni már nem lehetett... egy hónappal később már nem volt.[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
vzsryl
nagyúr
válasz
kisza25 #190133 üzenetére
Nagyobb első lámpatest nem volt?
Inkább a Zafira. Az is hozza ezt a szintet, csak szebb.
(#190131) emvy: Lehet rámegyek egy kodos Mazda 6-ra, kap egy alvázvédelmet, és tojok mindenre.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
sasa134
addikt
válasz
kisza25 #190255 üzenetére
Közben rájöttem, köszi - nem néztem utána alaposan, én másfél éve vettem kocsit azóta örülök, hogy nem kell a mobile.de-t nézegetni
Ki kell tolni a keretet, sajna. A magasabb építes igen jó lenne a könnyebb be/kiszállás miatt.
Köszi a tippeket, a Kia Venga jó ötlet.[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
gergo5991
őstag
válasz
kisza25 #190421 üzenetére
A 81kw os 1.6 16v benya 3 mas megane nekem 5,8-7,3kozott eszik klimaval ugy hogy nem autopalyazok csak videkre meg a varoson kivul rohangalok vele, de forgatom rendesen, lehet lejebb is lehet vinni de sztem az mar extrem kinzas lenne ha 2000 nel el lenne val
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz
kisza25 #190430 üzenetére
Néztem volna egy versenyt zeperfs oldalon, de nincs bent az 1.6 szívó Megane III.
Amúgy meg nem kell mellre szívni, Ibizáról(nem pont a tiédről) volt szó, abból volt ám 1.2 6V 59 ló.(#190444) ngaba:
Én úgy voltam az első autómnál, mind1 az, csak autó legyen. Piros lett, nekem mind1 lenne, csak annyira meglátszik minden por, hogy legszívesebben minden este lemosnám... -
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25 #190654 üzenetére
Ez is csak azt erősíti meg, hogy a literben megadott érték nem igazán mérvadó, max, ha beteszel egy fóliát és folyadékot akarsz szállítani. Akkor tényleg kijön, hogy ez 300, a másik 490, a kombi meg 1000 liter.
Nekem a lépcsősbe így állítva már eleve nem megy be 1 gumi sem, csak 45°-ba, ráadásul csak 185/65R14-esek.
Ha sok kis 8-10"-os kereket kellene vinni, akkor kijönne, hogy nekem 190 literrel nagyobb.
Az is marha csalóka, ha m2-re kicsi és közben nagy a literszám, mert van amit nem pakol egymásra az ember.Ez nem tudom, hogy milyen gép, de kettővel behoztak 13 "jó" gyereket vele: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz
kisza25 #190703 üzenetére
2l 143Le a Pro'ceed. Velosterből csak az 1,6l GDI van, legalább is a mobile nem dob fel turbóst. A coupe pedig csak a 2,7 V6, amire te gondolsz az a Genesis, abból van 2T is és 3,8 V6, de 7000-től indul.
molnarpeter: ez az egyik jelölt, csak jó lenne tudni, van még olyan típus, ami teljesíti a feltételeket csak eddig még nem került képbe
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz
kisza25 #190747 üzenetére
Én a két utolsó autót hitelre vettem, bár megvolt rá a pénz, de olyan kedvező feltételekkel kínálták, hogy belementem. Az első egy Focus volt, 0.99% kamattal két évre 300Euro volt a többlet a kp-hoz képest, a másik, az Accord 1,3% kamat és 100-al kellett többet fizetni. Olyan előnyei voltak hogy pl. munkanélküli biztosítás, ha munkanélküli lettem volna, a biztosító fizet helyettem. Csak ezekért az előnyökért mentem bele. De nálad tényleg nem lett volna szerencsés a régi autót javítgatni. Csak azt nem értem, ha kint voltál, otthon vettél fel svájci frank hitelt?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz
kisza25 #190771 üzenetére
Ja értem, sőt megértem. Nekünk a házvásárlás kezdődött így, de utána jött 2008...
Bocs amúgy, remélem gondolod, hogy nem akartam a zsebedben turkálni"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #191095 üzenetére
Nem számít annyira nagyon a fogyasztás, de most szeretnék egy másik autót. Ha ezt úgy teszem, hogy 2 litert spórolok a fogyasztáson, akkor 10 év alatt bőségesen visszahozza az árát egy használthoz képest a javításokkal együtt. Ha mindezt értéktartó autó formájában váltom valóra az csak a hab a tortán. A Swift kb 4,5-öt eszik, kerül 4,62-be és jól tartja az árát. Ezért volt ez az első kiszemelt. Persze vehetnék bármi mást is, de az olcsó fenntartás, jó fogyasztás, jó értéktartás hármas nem nagyon jár együtt.
Néztem elég sok fogyasztásos videót. Az 1.0 TSI-k fogyasztanak még nagyon jól, még egy Octavia is 4 liter könyékén elvan 90 tempomatnál a 116 pacis verzióval. A Kia 1.0 motorja pedig meglepően sokat eszik. Az opel 1.2-ről még nem találtam semmit.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz
kisza25 #191117 üzenetére
Golf 4-ben 4-5 óra után se fáj nekem a hátam, pedig nekem is kezd ezzel baj lenni. Több irodai székkel szenvedtem (pedig 300.000Ft+ székek), amikor beülök a Golfba, rendesen megnyugszik a hátam. Passz, hogy alap kivitel-e.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25 #191262 üzenetére
Van értékvesztés:
2020: 4.120.000-4.620.000
2019: 3,700-3,900
2018: 3,450-3,500
2017: 3,100-3,600
2016: 2,700-3,0001.420.000-1.620.000Ft értékvesztés 4 év alatt.
Ebből a szempontból egyébként tovább megtartva - ha kibírna 20 évet - akkor évi 200.000Ft.
Az általam nézett autókra ilyen számok jönnek ki, ha 20 éves korukig járatnánk:
112-127K /év Focus mk2
180-200K - Focus mk2.5 mk3
133-171K Honda Jazz 2009-2014
186-211K a 2015 és utániak
111-113K Dacia Sandero
122-135K Dacia Sandero (2017-2020)
és 200K - durván az összes 4.200.000-4.500.000 közötti mai új kisautó, mert 20 évesen használtan 200-500K-t érnének durván.A Dacia-nál van egy olyan, amire azt mondom, hogy nem nagyon van értékvesztés:
2 éves: 2.300.000-2.750.000 között van.
3 éves: 2,2-2,3
4 éves: 2,25-2,5
5 éves: 2-2,2Az idei azzal a felszereltséggel, amit vizsgáltam: 3,16 millió. 2 év alatt lemegy 2,3-ra, további 3 év alatt 2-re.
2x 430K bukta után 3x 100KA Suzuki 4x 400K (persze generációváltás is van közte). Az újnak viszont mindenképpen nagyokat és gyorsan esik az ára az első 2-5 évben.
2011-es Swift 1,5-2,2.Persze amire te célzol, az most tényleg jelen volt/van, de aki megvette annó 3 millióért, és most eladná 3-ért, az most ugyanúgy 4,5-ért tudna újat venni. Ha meg megtartja, akkor onnan folytatódik az értékvesztés.
Csak úgy jó, hogy megvette, használta, most eladja ugyanannyiért, amennyiért vette, aztán vesz egy bringát 100K-ért.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz
kisza25 #191271 üzenetére
Nem, nem annyit érnek, mert a Ft közben beleállt a földbe. Konkrétan a pénzed nem ér már annyit.
Ha másképp nem megy, akkor úgy kérdezem, hogy ha volt 2016-ban 4 milliód készpénzben, azt eldugtad a párnahuzatba, és most előveszed, hogy vennél egy autót, akkor milyen autót tudnál venni belőle? Mert 2016-ban kijött volna belőle egy vadas új vitara, most meg csak egy 4 éves, az új meg már 6 milkó. Na, ez a 2 milkó az akkor új Vitara értékcsökkenése.
Aztán meg az is benne van, hogy csak trollkodsz.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25 #191271 üzenetére
Ilyen ütemben kellene tovább romlania a Ft-nak és drágulnia az új autóknak, hogy ez továbbra is így maradjon.
Egyébként Swift GL+-t néztem nem alapszínnel, használtaknál meg GL-t GL+-t. A GLX-et, az automatákat, turbósat nem néztem hozzá.Aki 2016-ban vett, annak nem csökkent az ára, de az értéke igen. Akkor egy új Vitara árának megfelelő 3,8 millió Ft-ot fizetett érte, most pedig 3,8 millióért tudja eladni, ami egy használt 4 évesnek az ára. A szám egyezik 3.800.000=3.800.000, de ma az a 3.800.000 már csak annyit ér, mint 4 éve mondjuk mondjuk a 2,8. Vagyis az ára 3/4-ét éri már csak.
Mindegy, hogy 4.000.000-ért megveszi, 4 évre rá eladja 4.000.000-ért, és 5.000.000-ért vesz egy 0 éves 4 évvel fiatalabbat,
vagy megveszi 4.000.000-ért, 4 évre rá eladja 3.000.000-ért, és megveszi betonstabil 0% inflációs és gazdasági helyzet mellett az új 0 éveset megint 4.000.000-ért.
Mindkét esetben a használt árán ugyanazt a típust és évjáratot tudná venni, és mindkét esetben bőven hozzá kellene tenni, hogy megint új 0km-es legyen.Van egy kiló kenyerem, 500Ft-ért vettem, el inflálódik a forint, eladom 5.000.000-ért, majd szétnézek, hogy mit vegyek a 4.999.500Ft nyereségemen, de 5.000.000 egy kiló kenyér, és 2.500.000 egy csoki.
Még egyszerűbb verzió: Amikor 2016-ban vett valaki egy Vitarát, annyit ért mint egy új Vitara, ma pedig van egy 4 éves Vitarája, ami annyit ér, mint egy 4 éves Vitara. Az értéke ennyit változott, miközben az ára Ft-ban semmit.
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #191322 üzenetére
A Tipo nem tudom milyen lenne, mert nem csak 34 kilót fogytam, de a cipőméretem is kisebb lett... ki gondolta volna, hogy valaha elég lesz még a 47-es cipő, sőt már talán a 46-os is, de szerintem még mindig nem férne el a lábam a pedáloknál. Már nem is tudom melyik újnál volt ugyanez amiket próbáltam.
dj79 a Duster jó lenne, de bementem Renault-ba és azt mondták, hogy a TCE100-as motor nem elérhető jelenleg, nulla darab lesz belőle idén. Szerintem ezért is csúszik az új Sandero.
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #191624 üzenetére
A fogyasztást elengedtem szép lassan. Ahogy néztem az 1.4-el is el lehet lenni az én felhasználásommal 6 alatt picivel. De ez az autó nekem külsőre nagyon tetszik, belül is jó, be tudtam állítani magamra az ülés/kormányt (ez már nagy szó) mögöttem is van bőven hely, a csomagtartó hatalmas. Van minden, ami nekem kell egy autóban. Majd kapok árat a télikerék garnitúrára is, hogy mennyi lenne, aztán ha újra eljutok hozzájuk, akkor megnézik a Meriva-t és mondanak rá egy árat, miközben én tesztvezetek. Az általam eddig megnézett autók közül (swift, vitara, ignis, sx4, clio, corsaF, yaris, fiesta, ecosport, scala, ceed) ez jön be a legjobban és nem az ára miatt. Ha a tesztvezetésen is minden jó lesz, akkor semmi nem ment meg tőle
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #191627 üzenetére
Tudom, hogy a váltó elég "fura" kiosztású, már megnéztem róla x millió tesztet 3 nyelven
Nekem pont az kell, hogy a tempomat 100-nál jól fogyasszon, az elvileg meg is van. Van egy német faszi, aki 5 liter átlaggal jár vele, szóval mission accepted
Ja igen, az extrázhatóság jó dolog. Amúgy meglepően jól egyben van a bele, ez már bőven nem a Linea/Thalia szint. Nem is tudom mihez lehetne hasonlítani, talán a J Astra-hoz.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz
kisza25 #191629 üzenetére
Most a Meriva átlagom fel fog menni... ugyanis szerdán megtaláltuk több hiba forrását. Hibák: hidegen erős csapágyhang a jobb elejéből, lomhaság, részterhelésen tökéletlen égéshez hasonlító hang. Pár hete cseréltem gyertyákat, nem hozott semmit, mellékhajtás le, csapágyhang maradt... ez vagy vezérlés, vagy hajtókar. Megvettem hozzá az ina vezérlés + graf pumpa szettet kemény 24 pénzért, szerdán elvittem nyugdíjas szerelő barátomhoz és minden megoldódott. Vízpumpa lógott, vezérlés kicserélve, beállítva rendesen (vagyis remélem rendesen
) és azóta nincs csapágyhang, semmikor, gyönyörűen jár a motor, sokkal jobban húz, igazából össze sem lehet hasonlítani, részterhelésen sincs semmi zörej. Mire eladom mindent megcsináltatok rajta...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Pixel topik
- Futás, futópályák
- Milyen SSD-t vegyek?
- ASUS notebook topic
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Nintendo Switch
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!