-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Doki16 #201630 üzenetére
A másik topikban leírtam, hogy 8-900 ezer Ft-ot költöttem rá; 800-ig számoltam, utána elengedtem.
Jó állapotú példány volt, pár kisebb szépséghibával, a végén patika lett. Ismerősnek adtam el, nála az elmúlt 10 hónapban egy éves szervizt kért, ill. ő lecseréltette a hűtőfolyadékot, továbbra is hibátlan.
Ha valakit érdekelnek a részletek (ahol nincs ár, azt magam csináltam):
Vásárlás 2019.07.03. 192500 km 4,1 M
Kiadások:
- eredetvizsga 20000 Ft
- átírás 12000 Ft
- bőrápoló 3000 Ft (8 óra)
- gumiszerviz 10000 Ft
- olaj Castrol Edge Professional + Mann olajszűrő 19500 Ft
- olajcsere 2109.07.09. 193208 km, 5000 Ft
- klíma bomba, Sonax, 1800 Ft
- Ablaktörlő, Amazon, Bosch A088S, 5000 Ft
- Levegőszűrő, gázolaj szűrő, pollenszűrő; Amazon, 12000 Ft
- Fékbetét első, gyári Volvo 31200229, 23500 Ft, ATE DOT4 ESP fekfolyadék 2900 Ft
- Vezérlés szett (INA), vízpumpa, ékszíj szett (gyári) cseréje; első lökhárító - vezetősín; javítófesték gyári. 2019.07.26., 194700 km
210000 Ft
- Klíma átmosás, automata váltó átmosás, turbószelep cseréje. V60 Service. 2019.08.13. 196071 km, 215000 Ft
- Horpadásjavítás. 3 db, 2019.08.19. 15000 Ft
- Lökhárító fényezés x2, 2019.09.20. 75000 Ft
- 2019.09.27. 2. bőrápolás (199096 km)
- VARTA AGM 70 Ah, 760 A akkumulátor 43000 Ft, csere: 2019.10.01., 199180 km
- Fényszóró-állítás, Autóklub, 2019.10.08., 199890 km, 2000 Ft
- Régi akkumulátor eladása 2019.10.08. bevétel: -10000 Ft
- Téli gumi szerelés, futómű állítás 2019.10.25., 200725 km, 17000 Ft
- ablaktörlő, Bosch előre, 2019.10.27., 201160 km
- Fékbetét (gyári Volvo) csere elől, fekfolyadékcsere (Ate, DOT4 ESP) , 2019.11.05., 201830 km
- Xado, 2019.11.15., 202060 km
- Szélvédő kavicsnyom, 2019.12.02., 7000 Ft
- 3. vagy 4. bőrápolás, 2019.12.28. 205600 km
- bőrápolás 2020.03.20. 210500 km
- téli gumi leszerelés 2020.04.02. 210890 km
- felni felújítás 2020.04.15. 211600 km. 90000 Ft
- ugyanekkor nyári gumi felszerelés
- fékbetét csere hátsó + fékfolyadékcsere 2020.04.20. 211650 km (5500 anyag + 6000 Ft munka)
- Wax Collinite 476s 2020.05.01. 212330km
- bőrápolás 2020.05.11.. 212936 km
- klíma fertőtlenítés 2020.05.20., 213100 km
- olajcsere, átvizsgálás 10000 Ft, 2020.07.06., 216426 km
- kézi mosás 2020.07.07., 216450 km.
- kézi mosás 2020.09.12. 221900 km.
- bőrápolás 2020.10.04. 223200 km
- téli gumi felszerelés 2020.10.14. 223860 kmVettem még hozzá egy szett alufelni télire 51 e. Ft-ért.
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #201651 üzenetére
Dörzsölt nepperből ott a legjobb a felhozatal. Mára eléggé kihalt hely.
Első autót nem ott keresnék. -
veterán
válasz Vismajor01 #201656 üzenetére
8 vagy 9 V60-ból választottam ki. Így nézett ki a sofőrülés 210 ezer km-nél, alapos takarítás után: [kép] .
Ami nagyon le van lakva, kikopott a bőr, karcos a belseje, stb. azt nehéz / költséges gatyába rázni. -
veterán
válasz Vismajor01 #201660 üzenetére
Szerintem pont fordítva.
Erről van szó? A fotók alapján nem rossz. A bőr is rendben van (fotók alapján), egy alapos ápolás kell neki.
4,5-4,6-ot megér. Lökhárító fényezés 50-60. -
veterán
válasz dong86 #201664 üzenetére
Szia!
Nem akarom promózni a V60 D6-ot, de pontosítást igényel.
1. A központi nyilvántartás, így a forgalmi szerint is 5N, azaz "növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi" a környezetvédelmi besorolásuk. [link]
2. Ha csak a dízel részét nézzük az autónak, létezik belőle Euro 5 és 2015-tôl Euro 6-os is, utóbbi a 220 lóerős (+ villany). De ez nem számít, mert 5N. -
veterán
válasz Doki16 #201689 üzenetére
Bocsi, hogy visszavau! De a 2014-es modellévű (2013.11. gyártás) G7 GTI-mben volt DCC.
Az más kérdés, hogy nekem DCC nem kéne még egyszer. (Ha elromlik piszok drága, normál úthibán furán reszket vele az autó, sportban csak tükörlapon használható - a comfort állása valóban hasznos.) -
veterán
válasz footy #201847 üzenetére
LED-fényszórós autóval (X5 és Cayenne) csak nappal volt dolgom, éjjeli autópályán nem, este városban utasként frankó.
De ahogy írod, egy komolyabb GM termék bi-xenonnal igen ütős a sötétben. A Saab 9-3-ban lévőt egyenesen fotonágyunak nevezném, 3D-s alagutat lő maga elé autópályán, és a Vectra C is igen magasra helyezi a lécet, nem hiszem, hogy egy alap LED a közelükbe érhet. -
veterán
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
akarjuk e h kb havi 100e ft-ot félretegyünk a volvora
Ez hülyeség. Gondolom a facebookon olvastad egy paraolimpikontól.
Továbbra sem beszéllek rá.
D5 / 2.0 CRTDI mellé egy jó Prius? -
veterán
válasz Vismajor01 #201888 üzenetére
A havi 100 a hülyeség (az évi 1,2, megtartod 3 évig úgy 3,6 M -> nonszensz).
2 váratlan / nem kalkulált kiadásom volt: 1 db AGM akku (4X e. - 10 = 3X e. Ft) és 1 db turbószelep, 35 e. Ft.A többit megírtam néhány napja.
@ Doki: Tökéletesen tisztában vagyok vele.
-
veterán
Szia!
Az elképzelésed/igényed nehezen találkozik az európai új autó kínálattal. Minden értelmezhető teljesítményű autó turbós manapság és / vagy hibrid.Kb. Mustang GT 5.0 V8, ha létezik manuális belőle. De ez hálistennek nem SUV.
Volt / van a Sandlander nevū cég, ők FJ70-ek európai szabványoknak megfelelő átépítésével foglalkoznak, de eltűnt a honlapjuk.
-
veterán
válasz szabonagyur #202080 üzenetére
Ez itt kérem a csodavárók néphülyítő topikja. Teljes a véleményszabadság.
Szerintem a kispolszki az überkirály, ő a válasz minden reális igényre. Ráadásul egy tartós olasz konstrukció. 👍
-
veterán
válasz vzsryl #202089 üzenetére
Galvanizalas passz. A valódi Astra G-t 2004 tavaszáig gyártották Antwerpenben és Bochumban, aztán jött az Astra H.
A G Classic Lengyelországban készült, csökkentett felszereltséggel Kelet-Európának. (Sok apróságot kiszedtek belőle.)A 2 év állás jó kérdés. Épp olyan hétvégi autón törpölök ami 5 éve volt műszakin utoljára, magyarán minimum 3 éve áll, hiába csak 60 ezret futott, bármi beállhat(ott) rajta.
De ha az öregúr időnként megjáratta azért, akkor orbitális szopás nem várható. -
veterán
válasz kurion #202142 üzenetére
Kalkulátor: [link]
Rémlett, hogy 200 e. Ft alatt nem kell foglalkozni vele:
A jogszabályi előírások alapján nem kell bevallani, ha az ingóságok értékesítéséből származó bevétel (minden pénzösszeg amit a vevőktől kapott) éves szinten a 600.000 Ft-ot, vagy az ingóságok értékesítéséből származó jövedelem (bevétel csökkentve a költségekkel) éves szinten a 200.000 Ft-ot nem haladja meg. Ha nem ismert az ingóságok beszerzési ára, akkor kedvezményként nem a teljes bevétel minősül jövedelemnek, hanem annak csak 25%-a.
Eladod 1000 ezerért, vetted 750 ezerért, volt illeték, ráköltés - a végén 200 ezer alatt vagy, ezért nem foglalkozol vele.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Vismajor01 #202156 üzenetére
Kora hajnalban.
-
veterán
válasz Gergőke88 #202178 üzenetére
- C43 AMG az euro 6D előtti időkből, recsegő kipuval. Lehet kupé, vagy szedán (és akár kombi is).
- Az iménti Porke is jó.
- Cimborámnak 6 éve megvan egy E92 M3 (kupé-kabrió, 7 vagy 8 éves, kevés km), ritka hétvégi alkalmakra használja , eddig csak olajcserére költött. Ha nem taszít a márka, úgy ez is OK.(A GTI inkább svájci bicska, mindenre is jó, de Neked adott a hétköznapi autód, így mellé valami elborultabb illene.)
-
veterán
Nem én dobtam fel, én inkább lebeszéltem a GTI-ről, mert az nem élményautó, csak egy svájci bicska, mindenre jó, de semmiben sem tökéletes (lehet vele gyorsan menni, de nem M3; lehet vele takarékosan közlekedni, de nem 1.6 TDI; olcsón fenntartható, a Prius még olcsóbban; aránylag kényelmes, sok minden elfér benne, kis helyet foglal, stb...)
Az R ugyanez, csak jobban megy, nem kapar el, kisebb csomesz, magasabb ár.
Nekem kéne természetesen, de a GTI helyett, és nem a Focus mellé.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #202366 üzenetére
Akkor G6-ot inkább ne tapogass.
Cimborám 2 hete vette át a RAV4-et, aktuális, hogy szemlézzem. Mivel kedves jó barátom, csak dicsérni fogom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vzsryl #202554 üzenetére
Aki mindennap 2 órás dugóban jár Budapesten, gondolkodjon el a beljebb költözésen / munkahely-váltáson. Nem él normális életet ennyit dugóban ülve.
26 éve* vezetek itt napi szinten, momentán napi 2x ~30 percet (= 2x 9 km-t a belvároson keresztül), aki ezt nem bírja manuálissal, az hisztis punci / egy darab pacal.
*Ebből 4 évet - több részletben - automatával, nyilván kényelmesebb, utána manuálisra visszaváltva egy hétig érzed a bal vádlid, kibírod, utána semmi extra, nem nő nagyra a valagad. -
veterán
válasz Vismajor01 #202560 üzenetére
Amikor huszonévesen sírnak, hogy kell az automata, mert nem bírnak kuplungolni, meg kell a SUV, mert fáj a derekam. Akkor puhapöcs, és menjen a Playstation topikba autót konfigurálni. 👎
Szerk: Fentiek nem konkrét embernek szól, hanem úgy általában. 40 évesen egy dagadék lesz, aki a cipőjét nem tudja bekötni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
2-3 évet teljesen kihagytam itt a saját döntésem alapján. (Sok fals infó zöldfülüektől - inkább rájuk hagytam.)
Pár hete read only vagyok. -
veterán
Bár zöld a füled, nem sorollak a zöldfülűek közé.
pl Focvis gti-je egesz uj es az is eszi az olajat
Igen, kb. 2 litert utána kell tölteni 15 000 km alatt. Főleg ha rendesen küldöm autópályán. Mivel a 27. autómnál járok, úgy vélem, ez nem tragikus olajevés, inkább "csipegeti az olajat" kategória, ennek költsége kb. 10 000 Ft/év.
Ettől eltekintve az EA888 Gen.3. motor egy igen frankó darab. Ha nem nyomom neki 6 literrel el lehet gurulni vele (az átlagom 8,86). Szép a hangja. Nem nyűgös. Jót lép és jelentős kiaknázatlan tartalékkal rendelkezik (3-400 lóig húzható jelentősebb beavatkozás nélkül). -
veterán
válasz diegho #214000 üzenetére
Majd számolj be lécci, miként válik be az 5W40 Motul. (Enyém kb. 2 litert kér 15 000 km alatt, az utóbbi időben Liqui Moly TT4200-t kap, ez 504-es 5w30.)
Megtartanám a Leont. TDI-ből csak a 2 littyósat venném. (Nk-Zeg vonalon kb. 6 literből gurulhat az enyém 2.0 TSI-vel, 225/40R18-on, nagyon odafigyelve ~5,5-re tudnám kihozni.)
Lakást kocsira... Az autó árakban lefelé korrekciót várok.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Szada85 #214048 üzenetére
A kannán rajta az 504/507 felirat.
Az olajsapkánál olajköd volt/van mindhárom ilyen motorral szerelt autóm esetében. Egyikbe vettem egy új gyári olajsapkát, nem oldotta meg, ekkor azt a tanácsot kaptam, hogy kenjem meg szilikonzsírral a sapka tömítőfelületét, de aztán nem foglalkoztam vele (-> ez ilyen). -
veterán
válasz TrollBalint #214659 üzenetére
Van egy VW Golf TSI-m és egy szívóbenzines Mazdám; a Golf valamivel idősebb és többet futott.
A Golffal bármikor, bárhova tökéletes lelki nyugalommal indulok el. Ha ne adj' elromlana, minden sarkon lesz hozzá alkatrész bagóért és hozzáértő szakember, de nem szokása elromlani. 10 év múlva sem fog rohadni, ha nem hagyod sólében állni.
A Mazdával vannak fenntartásaim, távoli külföldre nem indulnék el vele. Az alkatrész nem olcsó, szagembert csak drágán ismerek hozzá. A rohadás jó kérdés, télen nem merem használni.
-
veterán
válasz TrollBalint #214667 üzenetére
Hány hónapja keresel autót? Volt pár egész jó Skoda amit belinkeltél.
Ha valamelyik kokszolódni fog, az nem a 2.0 TSI Skoda lesz. Meg a rozsdás se. Egy plusz alkatrész van rajta, a turbó. Ami az Insigniádon is van, mint utóbb kiderült... elromlott? Na ugye.
A 2.0 TSI azért megrángatja az istrángot ha kell és hasonló kasztniban nem fogyaszt többet. (Az 1015 kilós, 160 lovas Mazda 1 literrel kér kevesebbet az 1295 kilós, 280 lovas Golfnál.)Elromlik? 110 ezer km alatt csak olajat, szűrőket, féket kért. (persze kopp-kopp-kopp )
-
veterán
válasz BigBlackDog #214681 üzenetére
Persze. Cégest jellemzően ezek közül tudsz választani: Passat, Superb, A4, esetleg Octavia. Nagyobb góré: A6.
Privátban / cégtulaj: Polo GTI, Golf, A8, Q5, Macan.Szerk: A nagyobb MQB suvok is megkapják.
TrollBalint: 2018-tól kvázi minden közvetlen befecskendezéses kap OPF-et.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz TrollBalint #215081 üzenetére
Pár napig nem olvastam a topikot, picit bánom, hogy visszaolvastam.
Első kézből, nem az ismerősöm ismerősének az autója, a 2.0 TSI egy k. jó motor, 3 példányba beletettem 110 ezer km-t. Volt egy korai 2013-as gyártás, abban cserélni kellett a tényleg drága termosztátot. Volt egy amiben a márkaszervizes gyertyacsere során tönkre ment a trafót és a gyertyát védő szilikoncső, ingyen cserélték, amúgy filléres tétel. Való igaz, az enyém évente kér 2 liter olajat pluszban, ami legyen 10 ezer Ft extra éves kiadás.
Megy mint az ökör és keveset fogyaszt. A dupla befecskendezés miatt nem kokszosodik.Na és szintén első kézből tapasztalat, van egy 2.0 skyactiv Mazdám pár hónapja. Nem rossz motor, jól fogyaszt. Pont.
Hozzá képest a 2.0 TSI úgy jár, mint egy doxa és bármikor megeszi reggelire.Android Auto. Eddig s.k. 2 db "Mazdaba" tettem bele utólagosan, ez ne tartson vissza a 6-ostól.
Magamnak nem vennék Skodát, mert a feleségemnek nem tetszik, de a motorja szvsz egyértelműen jobb. A kasztnija viszont elég kommersz, cégautós.
Köszönöm a figyelmet!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs