-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz tibbike01 #123597 üzenetére
Tetszetős autó. Én azonban biztos nem mernék olyan autót megvenni ami 5 évet állt. Keress másikat.
Szerk: amikor itthon állt a feleségemnek vett 2. kocsi - amit sosem használt, így egy év után eladtam - mindig megjárattam 2 hetenként, így is fájt érte a szívem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tsebacsi #123881 üzenetére
Lehet, tájékozatlan vagyok: 1.5 TDCI? Nem benzinesben van csak 1.5T?
Amúgy nem kis zsé egy Fókáért...Más.
Fehér színű autó: igaza volt Muneznek, ez is szopás. Ezelőtt fekete volt (több fekete is volt), azon egyből meglátszott a por, a fehéren meg azonnal meglátszik a kosz. Ez az első fehér autóm. Fegyverszürkét mindenkinek!Nekem viszont csak a fekete vagy fehér lehet - ennyi a feleségem kikötése, hadd örüljön.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tsebacsi #124112 üzenetére
Kinek a pap, kinek a papné
Gettó helyre nemigen járok, fegyver/kés nélkül nem gondolom, hogy simán kiszednének az autóból - meghalni persze nem akarok egy autó miatt, végső menedéknek marad a casco (10%, 100 e. önrész).A rablásgátló 130 e., a cascóm ~88 e./év., az fényszórók darabja olyan 300 ezer, jobban félek egy millió forintos városi koccanástól.
-
veterán
válasz Dark Archon #124562 üzenetére
Swift után én is lebeszélnélek az 1.2TSI-ről - jól megy, jól fogyaszt - de korántsem alacsony karbantartásigényű (lánc, koksz). Ha TSI, akkor inkább 1.4 - még jobban megy, jól fogyaszt, kevesebb vele a nyűg, de ez sem "gondozásmentes".
Astra H 1,6 vagy 1,7D? Masszív konstrukció, olcsó szerviz. Belseje kissé "baltával faragott".
-
veterán
válasz tboy93 #124779 üzenetére
1. Corsa D-hez nem volt gyári xenon.
2. Ha egy autóban folyton kiég az izzó, akkor általában a feszültségszabályozó szar, nem a lámpatestet kell cserélni.
3. Apámnak most volt 7 éves a dízel Corsa D-je, hogy ő nem tankolt bele prémiumot, arra ide a bökőt. A legpuruttyább Lukoil gázolajat tankolja, főleg városban, 1-2 kilométeres távokon használja, időnként lemegy a Balatonra (2x50 km), meg nyaralni. Csak olajat (évente/10 ezrenként) és szűrőket cserél, márkaszervizben.[ Módosította: Qru ]
-
veterán
válasz hobizoli #124808 üzenetére
Az Opel a dinamikus, max. 50 ezres olajcsere-periódust valamikor 2002-2003. környékén vezette be, akkoriban nálam kb. 30 ezer után kérte a cserét (3.0 CDTI), volt kollégám akinek az 1.9 CDTI-ben elment 45 ezerig. A pusztító hatását mi nem tapasztaltuk, mert 1-1,5 évente cseréltük az autókat.
Utána nem sokkal jött az Opelnél a fix 30 ezres, 2005-ben már ez volt. Akkoriban átálltunk takarekosabb autógazdálkodásra (~2éves csere), tartottuk a 30-as olajcserét -> 100 ezernél elszállt a turbóm (1.9 CDTI, közel 200 lóra húzva, sok parketta). Azóta nálam minden autóban 15 k után csere, és lám, semmi gond, a 10-es cserét kicsit túlzónak tartom. Apám más tészta, nem sokat megy, de azt gyilkos stílusban (pl. hidegen karóban húzatja).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Integrale #124930 üzenetére
Ennek 3 oka lehet:
1. én vigyázok a kárpitra,
2. 28-as trekking bicóról van szó esetemben, a kolléga lehet, hogy kemping bringát zsuppolt a stiftbe,
3. tényleg nagyobb a stift.@máyköl: nem kevés a 17; 162 kW / B3 és 30 679 Ft/év díjat fizetek a Generalinál, vidéki lakcím, nő tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rwin5 #125047 üzenetére
Szvsz Vitara: lesz hozzá normális áron alkatrész, szakember és lesz majd rá kereslet használtan. A Micu jelenleg kb. tetszhalott Európában.
Erősen szubjektív: nekem a Vitara tetszik kívülről, belülről csak fotóról ismerem.
@Morris: Bp-en az X6-nak van egy hajdupéteres mellékíze, és nem akkora villantás már; inkább X5/X3-ra hajtanék, ha BMW SUV kell. (SUV-ellenes vagyok.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz SzlobiG #125185 üzenetére
A Thaliás hasonlatommal épp a farára céloztam, szemből nézve egyikkel sincs nagy gond.
Kizárólag a fél arcomat eltakaró napszemüvegben lennék hajlandó beülni ilyenekbe, mint Jazz szedán, Linea (egy hétig használtam bérautóként, 1.3D egész jól vitte), Thalia és társaik.
Szerk: Jazz szedán = Honda City
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #125189 üzenetére
Tizeniksz évet dolgoztam gépjármű-finanszírozásban (sales, kockázatkezelés); addig nyújtózkodom, amíg a takaró ér, kizárólag kp-re vásárlok, lakáscserénél vettem fel kb. 20%-nyi hitelt, 5 évre, forintban.
Viszont azt mondom; biztos, tisztességes keresettel a hátad mögött; és úgy hogy szereted az autókat; inkább vegyél fel 1-1,5 m hitelt rövid, 2-3 éves futamidőre és legyen olyan autód ami tetszik (pl. Vitara), minthogy muszájból túl nagy kompromisszumokat köss.
@Qru: nekem az mk1 City égett bele a retinámba - mindig egy Moszkvicsra asszociálok.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jajj, kimaradtam a TSI-fikázásból (sok dolgom volt)
A kokszosodás meg elő se jött?!Személyes meglátásom szerint mind az 1.4, mínd a 2.0 TSI tisztességgel dolgozik már 1500 rpm-nél, utóbbi 7200-ig leforog, előbbi is élénk 6000-ig.
-
veterán
válasz bitpork #125373 üzenetére
Áááá.. azt csak Degecz fórumtárs mondhatja
Akartam is írni, hogy szvsz értelmes kultúremberek számára egy 140-150 lovas, szíjas 1.4 TSI mindenre elég kell legyen.Szerk: a kokszosodás témáról azért volt talán a nagy hallgatás, mert japóknál is előjön?
Húztam aludni. Jó 8![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz footy #125552 üzenetére
Némi fáziskéséssel...
Sőt Európában nem is forgalmazzák már egy ideje Camryt, nem igen kellett itt senkinek: nagy dög, és nulla tartást ad. A hibrid Camry pedig mind használtimport volt Észak-Amerikából. Egy cimborám apjának van ilyen, tökig van zsével, az autók teljesen hidegen hagyják, panaszt nem hallottam rá. -
veterán
válasz Kornel #125660 üzenetére
Nem rossz, ha hétköznapibb motort, de minőségibb belsőt keresel, akkor kukkants meg egy Golf 6-ot is.
Augusztusban 2,3-ért adtam el a 2009-es 1.4 TSI-t.2 év alatt ezekre költöttem gumin, olajon és szűrőkön felül:
- 4 db gyertya (~12 e.)
- 1 db gyújtótekercs (8 e.), gyertyacserekor szállt el, béna volt a szerelő
- gyári szoftverfrissítés (7 500)
- hátsó fékbetét (passz, kb. 15)
- szívótraktus vegyszeres pucolása 18 ezerért, vélhetően felesleges volt
- kellett volna bele - de nem jutott időm foglalkozni a kérdéssel - FM zajszűrő 4 ezerért, mert beázott egyszer.(Vettem bele gyári bőrkormányt 15, gyári bőrváltógombot 5, gyári alufelnit 65 e., de ez a pimpelés kategória.)
160-ig jól fogyaszt, nyugodt országút @100: 5-5,5 liter, autópálya 120-150 között ~ 7-es átlag.
Szerk: úgy vettem, hogy kb. 3 hónapig lesz meg, végül 2 évig megvolt és ma is megvenném.
Szerk2: nyáron néztem E90 BMW-t , még mindig eladó, de a Golf után kicsi és olcsóbb hatású volt.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #125667 üzenetére
1.4 TSI lánc: enyém a 2 év alatt végig produkálta, hogy a reggeli hidegindításkor az esetek kb. 50%-ában zörgött 1-2 másodpercig. Eleinte jobban zavart, de ha nagyon megnyúlna a lánc, akkor dobna hibakódot - ez nem dobott, és ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani.
Félre kell tenni ~ 200 ezer forintot, abban benne van az vezérlésállító fogaskerék cseréje is. Viszont ha ezt az alkatrészt nem kell cserélni, akkor kb. 80-ból (50-100 között valahol) megoldható a vezérléscsere, gond letudva. Itt a fórumon belül tudok ajánlani hozzáértőt aki 220-ért cakkpakk cseréli gyári cuccal.
-
veterán
-
veterán
2 gyerek mellé szintén inkább Octit vennék, kettőnknek elég a Golf. 2 - 2,5 között nagyon szép G5-ök vannak, a kockás üléshuzat nekem beszabehu és egy igazi legenda a GTI.
Személyes tapasztalatom a motorról október óta van. Amit olvasok: van, hogy cserélni kell a vezérműláncot, kicsi koksz lehet, szvsz nem tragédia. Minden alkatrész nagyszériás, bontóból akad minden dögivel. Múltkoriban láttam 50-ért Remust alá. 7,2 s százig. G5-ben kopósak a beltéri kapcsolók, az is van olcsón Kínából, OEM.
(Van itthon 2 db indexkapcsolóm, neked adom ajándékba. )[ Szerkesztve ]
-
veterán
[Meg ne nézd, ott van tőled 5 percre. Magamnak vállalnám.]
Benned láttam a lehetőséget, hogy márkatársak legyünk (a sötét oldalon)!
Abbahagytam a hittérítést, lehet, Neked nem ez kell.Japánszívóbenya, a falusiorvosplébánostól, csakvasárnaphasználta....
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #126160 üzenetére
Mindenképp az S60 a kettő közül. (japán nem az én világom, leszámítva a Suzukit [mert hazai])
Volvo-mániás, 20 éve Volvo-szervizt üzemeltető ismerősöm szerint V70-et kell venni a 163 (?) lóerős D5 motorral. A V70-et többször, külön kihangsúlyozta - mondván arra figyelnek oda leginkább, mert azt viszik az igényes piacokon. (nem tudom van-e ennek valóságalapja, általában elfogadom a véleményét)@Vilike: nagyon szépek ezek az E 46-ok - szvsz a valaha gyártott legszebb 3-as. De baszki, kipengetni közel 3 métert 13 éves autókért?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz hdman #126488 üzenetére
Sportgumik, csapatva nálam is 30-35 ezer körül bírják, ez teljesen normális.
A 6 mm-eseket feltenném előre, a 4-est hátra, úgy elmegy még egy "szezont".@126511, Kornélka: igen, ezt szokták ajánlani. Viszont ez főleg az "amatőröknek" szánt tanács, Hdmanból kinéztem ,hogy rutinos vezető és megfogja az autó hátulját.
No meg a 6-ból gyorsan 4 lesz a csippelt 1.9 CDTI-n.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz trassher #126668 üzenetére
Nőnek, városba, sík vidéken elég lehet Corsa C-ből az 1.0 is.
Barátnőmnek ez volt 2001-2003. között, 7 liter alatt járt Bp. belvárosban. Műanyagok nagyon kopogósak, a maga idejében a Corsa B szvsz igényesebb autó volt, mint a C.Öcsémnek meg Corsa B volt 1.4 16v (90 ló), szépen megy, nőnek akár felesleges is 90 ló Corsába.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Router gondok
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Linux kezdőknek
- Gyúrósok ide!
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest