-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Tom1939 #218873 üzenetére
A szaraz duplakuplungos az nem arrol szol, hogy megbizhato legyen, hanem olcsobb legyen gyartani, sajnos. Egyebkent en a VAG-feletol nem annyira felnek, foleg ujonnan vasarolva, mi is majdnem beleugrottunk, nem ezen bukott el a dolog. A szaraz kuplungosok kozott messze az ovek a legjobb valto, fejlesztettek is rajta, naluk van vele a legnagyobb tapasztalat es a leginkabb kiepult szervizhatter. Szamold hozza az auto vetelarahoz elore, rakd felre kamatozni es a vegen legfeljebb pozitivan csalodsz, ha megse kell cserelni. Hany ev/km lenne kb a target hasznalat? *
Biztos, hogy egyetlen alkatresz meghibasodasi lehetosege miatt nem dobnek el egy egyebkent minden szempontbol megfelelo, adott esetben a konkurenseinel jobb es/vagy olcsobb modellt
* unokatesom egy dizel, automata Volvo V60-at hasznal tulnyomoreszt varosi kozlekedesre, neha megy hosszabbakat is, de az esetek 90%-aban nem idealis korulmenyek kozott fut az auto. Meglepo modon 7 eve zokszo nelkul turi, most lesz 13 eves es asszem 170k km korul van benne. -
rbalint88
addikt
válasz bandus #218895 üzenetére
Crosslandet motortol fuggetlenul csak olyan embernek ajanlanek, akivel ugy istenigazabol ki akarnek b.szni mindket motor puretech, csak a 83 lovas az szivo, az nem palyazni valo.
Scross mindenfajta minoseget illetoen a Crossland es Arona felett all. De sztem az 1.gen capturnel is jobb, masodik az mar jofele. -
rbalint88
addikt
válasz dellfanboy #218922 üzenetére
Gyalog 40perc/irany (gyerekkel 1 ora), kocsival meg 10 perc. Az ido, foleg a szabadido draga. Szeretek setalni, szoktunk is menni nagyokat, de ha lehetne, en is megsporolnam azt a napi 1 ora hasznosan is eltoltheto idot.
-
rbalint88
addikt
Ha kulfoldre koltoztok, akkor szamoljatok azzal, hogy at kell iratni oda az autot, helyi rendszam es biztositas, stb.
Minden tekintetben annyira tag parametereket adtal meg, hogy ebbe borzaszto sokfele auto belefer. Nezelodj, hogy mi tetszik, azokat linkeld be ide es megkopkodjuk, hogy mennyire veheto. -
rbalint88
addikt
Baratoknak keresek autot. 3M-ig minel fiatalabb, vallalhato futassal. Elso autojuk lesz, valoszinu inkabb hosszabb tavokon fogjak hasznalni. Ketten vannak, ugyhogy nem kell hodaly, nemi autopalyakepesseg nem art. Ilyenek jottek azembe tomegevel, hogy Clio 0.9tce, 1.5dci, Ford Focus 1.5-1.6tdci, Skoda 1.0-1.2tsi, 1.4tdi. Kis ccm szivokat engedjuk el, azoktol csak elmegy a kedvuk az autozastol
Van a fentiek kozott olyan, ami idozitett bomba konstrukcio vagy veheto barmelyik, ha adott motorral van jo allapotu? -
rbalint88
addikt
válasz zonaldino #219017 üzenetére
Elengednem a tipust. A Merciseg a C, vagy meg inkabb E-osztalytol kezdve jelent valamit, ezek az elsokerekes platformon levo autok semmivel nem adnak tobbet egy kommersz markahoz kepest. A kinezett peldanyok nem is jol felszereltek, max az ules kenyelmesebb egy atlag tucatkompakthoz kepest, meg lehet hegyezni a cerkat a merci csillagra, ami kicsit megmosolyogtato egy ilyen butikosne/fodrasz/mukormos autoban. Bocs ha nagyon negativ vagyok, szomszed csajnak volt ilyenbol A180-ja, meg most az uj szeriabol van egy fullos CLA-ja. Oszinten a csillagon, a magasabb vetelaron es fenntartasi koltsegen kivul nem tudok mondani semmit, ami egy jol felszerelt Golf fole helyezne a tipust, mikozben 5millioval dragabb nala ujonnan. Szvsz egy highline vagy GTI Golf, Seat Leon, Audi A3 sportback iranybol boven tobbet ki lehet hozni ebbol a keretbol, fele annyi lesz a szervize es amugy jobb autot is kapsz a penzedert. Pl: [link] , [link] , [link] , [link] , [link] , [link] , [link] , [link] , [link]
-
rbalint88
addikt
válasz zonaldino #219019 üzenetére
A vezetoules helykinalatat nem befolyasolja, hogy 3-4-5ajtos kasztni van azonos platformon moge biggyesztve, az csak a hatso ulesen es a csomagtartoban jelent valtozast. A nepkompaktokban egyebkent globalisan tobb lesz a hely, mint a merciben. Nemetek meg figyelnek arra, hivy az elso ulesen a langaletak is jol erezzek magukat
-
rbalint88
addikt
válasz pècsimunkás #219024 üzenetére
Hat nalam az ulesprobanal esett ki mindketto, eleve en mar feszengtem elol, de mogem lehetetlen volt beulni. Kombit neztem mindkettobol. i30 kombi lett vegul a ceges verda, hat az se tancterem… 188cm es 90-100kg kozott vagyok, de nem szelessegben nem fertem el a Toyotakban sem. Prius 2 ellenben tok jo tagas, fejteret leszamitva meg hatul is jo nagy hely van
-
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #219049 üzenetére
Nem szokott nepszeru lenni az a velemenyem, hogy meg kell tanulni 1: eldonteni, mit kell tenyleg magaddal vinni 2: azt normalisan bepakolni.
Ha most 1 v 2 gyerekhez elkezd mindenki egyteruket meg suvokat venni, akkor a nagycsaladosok mivel jarjanak majd, csuklos Ikarus-szal? Egy mai kompakt kombiban siman el lehet lenni 3-4 embernek. Nalunk egy i30 kombi van, ha nagyon sok cuccal mennenk vele, akkor max berelnek hozza tetoboxot, de azert nem jarnek egesz evben egy feleslegesen nagy autoval, hogy a nyaralasra a medencezos unikornist felfujva tudjam vinni. -
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #219056 üzenetére
Teljesen mas helyzet, ha valami oreg/tenyleg pici/a celnak nem megfelelo autot akarnak lecserelni vagy ha egy olyat, ami amugy hasonlo kategoria es kvazi rosszabba ulne at jo esellyel. Ha 20 eves focus lenne a kiindulasi alap, az en valaszom se ez lett volna.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219075 üzenetére
Seat vagy Cupra Leon, ujabb Golf, Mazda 3 jut eszembe igy hirtelen. Honda Civic, Toyota Corolla kombi, mas megkozelitesbol Skoda Scala? SUV-bol kb Kuga jatszhat a keretedben tippre, ami mar ertelmes belterrel van, a kisebb kategoriasok jellemzoen nagyon gagyi kopogosak.
Esetleg Toyota C-HR, vagy ha jo a kezivalto, akkor Hyundai Tucson, Kona, Kia Sportage. Szinten kezivaltoval Kia Proceed.
Vegso ketsegbeesesben megneznem a Nissan Quashqait is, esetleg ha egzotikus kalandokra vagysz, akkor MG vagy Ssangyong, esetleg Dongfeng, BYD es tarsai -
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219088 üzenetére
Ar-ertekben es kinezetben is eleg jok a Seatok/Cuprak, a Mazdat kicsit nehezebb megfejteni, de van egy olyan kulonutassaguk, ami elegge vonzo, elegge minosegiek is, ennek tukreben az arazas sem tulzo. Civicrol kb ugyanez mondhato el. A tobbi az “az esz diadala a sziv felett”, na jo, a suvok nem Ha annyira nem indokolt a terepkepesseg, akkor nem abba az iranyba mennek. Mazdanal nem neztem keszleteseket, a Seat es Cupra vonal igeretes abbol a szempontbol is. Keszletesbol lehet a VW is jo most, bar ok pont nem a Golfot akarjak kiszorni
-
rbalint88
addikt
válasz M4T4D0R #219105 üzenetére
Pedig ennel kevesebbol nem nagyon lehet fenntartani autot. Az csak liderces vagyalom, hogy egy ilyen koru autonal az eves olajcseren kivul nem kell csinalni semmit.
Passat B5.5-om volt tiz eve, mar akkor is kerte banant rendesen. Most egy platformtars Audi A4 cabrio van, lassan 5 eve van meg hobbiautokent, kb 15ezer ment bele (tehat egy atlag auto eves futasa) es kb 3M-t koltottem ra ezalatt. Astra se lesz olcsobban fenntarthato a Corollanal, de tobbet is fog enni es zsakbamacska, mint minden hasznalt. Semmi garancia nincs ra, hogy akar az elso evben nem ker-e be egy millat. Alkatreszarak es a szervizek munkadijai is sokat dragultak az elmult idoben, sajnos nem nehez eljutni ilyen koltesig. -
rbalint88
addikt
válasz pieceofpaper #219143 üzenetére
Ha elegedett voltal vele, akkor ugyanolyan Tipo-t. Ha valami masra vagysz, nezz korbe, dobd be ide a linket es velemenyezzuk tipus es konkret peldany szintjen is.
-
rbalint88
addikt
válasz cappa72 #219285 üzenetére
Erre tobb jo valasz is van, ime nehany:
1: tartsd meg, ez uj koratol nalad van, keves km, nincs (torott/tekert/tokre atvertek) lutri
2: relativ olcso megoldas egy octavia 3 fl kombi, 1.4-1.5tsi, kezi valtoval. Hatso labter ebben a legnagyobb a platformtarsak kozul, ezert a leon es golf szigoruan csak teljes letszamos proba utan. Passat, Superb ezzel a motorral valoszinu kicsit keves, bar ha az S-Maxba eleg volt az 1.5T… Ha maradhat az egyteru vonal, csak eleg kisebb, akkor Touran, Golf Sportsvan esetleg, helykinalat ellenorzest igenyel.3: VAG vonalon az 1.4tsi phev (gte) vagy 2.0tsi, ha tobbet is aldoznal ra es esetleg automata is kellene. Passat, Superb kombi bodeban.
4: kommersz (=nem premium) nagy kombibol meg Opel Insignia 2.gen es talan a Renault Talisman johet szoba, kihalt a mufaj, megettek oket a suvok. -
rbalint88
addikt
válasz atomchicken #219354 üzenetére
Add ki a teremgarazst, fektesd be a penzt es berelj
Amugy ez az idealis kabrios felhasznalas kb Audi A4 cabrio, Volvo C70 pl -
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219359 üzenetére
Alapvetoen nem bolondsag, de:
- dragabb, tehat kevesebb extra fog beleferni a keretedbe
- jaraskultura es zaj az 1.5tsi utan siralmas szerintem
- szvsz semmivel se megbizhatobb, max a valto (olajos vs szaraz dsg)
- nalunk mindegyik 2.0tdi keri az olajat (3-10e km/liter felhasznalasi korulmenyek es vezetesi habitus szerint)
- az 1.5tsi is bombajo fogyasztast tud a fenti korulmenyek kozottMi lett a phev Leonnal? Az mindent tudna, ami kell
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219368 üzenetére
Arteon 2.0tdi dsg annyira disszonans volt nekem, szerintem nagyon nem illett hozza a dizel. Zajban netto rossz, tul mely es orrhangu a tonus, meg a valtasok is olyan furcsak. Nincs bajom a dizellel, de 5+ hengerrel, meg valahogy a regebbi, csattogosabb, oszintebb dizelhang jobban bejon, mint ez az agyonfojtott ujfajta.
Zorges remelhetoleg egyedi problema. Kemeny futomu ne legyen gond, fiatal vagy meg
Cupra Formentor? Abbol is van par keszletes, van egy 2.0tsi is
Octaviabol, Golfbol is vannak keszletesek am, meg ez is egesz erdekes: [link] van meg par Q2, Q3 is akar, ha a rossz utakra optimalizalnal -
rbalint88
addikt
válasz sagesz93 #219381 üzenetére
Szvsz most hobbiauto piac nem igazan porog, amiket kovetek tipusokat, szinte semmi mozgas nincs. De ugy nincs, hogy tavasz ota hirdetnek akkor jo vetelnek tuno gepeket. Arak meg elegge be vannak fagyva, sokan a csucson vettek az autot, de sztem 24-ben elindulnak lefele az arak, mert ezen az arszinten nincs mozgas.
Privatban atdobhatod a konkret jarganyt, hatha parkoltatom en is -
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #219416 üzenetére
IS200 eleg gyenge sajnos. Egy kompresszor vagy turbo kellene bele, hogy a futomuhoz eleg eros legyen.
Vagy lehet IS300-at venni, aztan konvertalni manualisra, mert itt csak 4sebesseges automataval arultak.
Ja meg husz evesek, rozsda, egyeb problemak… Szoval inkabb hobbiautonak ajanlanam.
4 millaig ma sajnos nem lesz nagy tuzijatek, szvsz 2milla korul nem kapsz erdemben rosszabb autot, mint 4misiert -
rbalint88
addikt
A 4 millioig fun verda kerdesre egy meglepo valasz: [link]
-
rbalint88
addikt
válasz 360xbox360 #219486 üzenetére
Derekfajas miatt Volvo, Audi, azoknak nagyon jo uleseik vannak, utobbibol 1.4tsi a legbiztosabb valasztas, ami a keretedbe fer - keves es ismert gyengesege van, azok se a menetkozben bedobja a kulcsot.
Volvobol ami 5hengeres, az mind jo, nyilvan a benzines tobbet fogyaszt. Viszont a sok hosszu ut miatt nem vetnem el a dizelt sem, kifejezetten megbizhatok. Egyedul a szmogriado lehet para Bp-n, mert az mar euro5 dizelre is vonatkozik.
Ja igen, erre a hasznalatra en se hibridet vennek.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz (jan) #219623 üzenetére
A muszaki ne legyen szempont, barmilyen szar atmegy sajnos
Nezd/nezesd at oket. Szvsz mindketto veheto, ismert es gazdasagosan javithato problemaik vannak. 1.6hdinek talan jobb a hire. Ha van hozzajuk szervizkonyv, erdemes megnezni, milyen olajcsere periodussal futtattak oket, ha van olyan amiben max 20ezrenkent csereltek, akkor azt vedd. -
rbalint88
addikt
válasz Gombinyó #219643 üzenetére
Nagyon hangulatos es semennyire nem praktikus auto Nagy kulmerethez egy atlagos kompakt kombi utaster es 430 literes csomagter van, meg parkolni szar vele, oriasi fordulokore van es hosszu az orra is. Unokatesomnak is ilyen motoros van, nagyon szereti mindenki. Az ove 163 lovas es automata. Kell hozza annyi ero, meg szerintem az automata jobban passzol hozza. Aisin van benne, hagyomanyos olajkavaros 6 gangos, egesz ugyes emlekeim szerint. Neki 2016 ota van meg, egy szakadt turbocsovet leszamitva nem emlekszem mas hibara, nagyon kopo-fogyot se kert, csak a kotelezo szervizek evente (nem megy olyan sokat). Ami engem zavarna - euro5, lassan csesztethetik, plusz by deafult minden euro5 dizel rohadt budos, igy ez is.
Hatso futomure kell figyelni, az szereti felrekoptatni a gumikat.
Osszessegeben en inkabb V70-et keresnek, mert praktikusabb, de az 5hengeres Volvozasrol nem
beszelnelek le egyaltalan
Menj el, nezz meg valami kozeli darabot, hogy mennyire eleg meretre. -
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #219653 üzenetére
Rohadt vastag a V60 ulese, nagyon eszi a hatso labteret. Nekunk ugye eGolf van, az csak sima otajtos, de egy Golf kombi egyertelmuen tagasabb, mint a V60. Labterben ha nem is nagyobb a Golf, de kisebbnek se mondanam semmikepp.
-
rbalint88
addikt
válasz mirci18 #219711 üzenetére
Eloszor is gratulalok!
Ha elegedett vagy a Daciaval, en raneznek a Lodgyra es magasabb arkategoriaban a Joggerre - ha van meg a nagycsalados autovasarlasi kedvezmeny, akkor en azt igenybe vennem es Jogger iranyba mennek
Normal egyterubol sokkal oregebbet es/vagy dragabban fogsz kapni megfelelot, mint dobozosbol, de a legolcsobb megoldas az lenne, ha Dacia vonalon maradsz. Ez igaz uj es hasznalt eseten is.
Keretet nem irtal, az is egy tampont.
Az elmondhato altalanossagban, hogy egy egyteru kenyelmesebb, csendesebb, “magasabb kategoria”, mint egy dobozos auto szemelyszallito valtozata, ugyhogy erdemes elmenni szemelyesen is megnezni par tipust, hogy inkabb milyen iranyba mozdultok. -
rbalint88
addikt
válasz mirci18 #219718 üzenetére
A beszamitassal altalaban sulyos szazezrekkel leszel kijjebb attol, mint ha a tipus viszonylataban nyomott aron eladnad az autot. Szerintem 6millaig a Dacia vonalon maradva jarsz a legjobban, foleg ha elegedett vagy vele. 1.33tce Lodgyt nezz, ahhoz a bodehoz ha meg van pakolva, nem art az a motor es egy jo hiru darab. Pl: [link] ez a masodik legolcsobb ezzel a motorral, a legolcsobban viszont sima radio van.
Jogger sajnos tulmutat a kereten, legalabbis jol felszerelve biztosan.
A combo es a doblo haszonjarmuves alapokkal rendelkezik, az szerintem nem nyujt erdemben nagyobb komfortot a Daciahoz kepest. A tobbi mas kavehaz, de a fenntartasuk is dragabb, plusz sokkal oregebbet kapsz beloluk. -
rbalint88
addikt
válasz V.Stryker #219729 üzenetére
Van hozza minden. Nekem az volt az elozo ceges autom. Kenyelmes es tagas, nem zorgott 10 evesen se, de buta a futomuve (uthibakon elpattog a hatulja), erotlen/kelletlen a motorja es eleg zajos is nagyobb temponal. Ja meg az 1.6gdi nem egy eletbiztositas. Koksz miatt at tudnak egni a dugok, meg a lancos vezerlesre is ra kell nezni, mert mint kiderult nem csak a nemetek tudtak biciklilancot rakni a kocsikba…
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #219803 üzenetére
Aruszallitasra utanfuto vagy celjarmu a megoldas amugy is, nem a sokmillios csaladi auto lelakasa
-
rbalint88
addikt
válasz ZavaBalazs #219868 üzenetére
Accord nem lesz tagasabb, plusz a megbizhatosaga miatt nagyon tularazott. Ceedbol es i40-bol is a dizel az igazan jo. Benzinesbol a Ceed 1.6mpi motorral vegeto, gdi-t ne eroltesd.
Amit en ezen kivul javasolnek: VW Golf 7, Seat Leon es Skoda Octavia nemreg kifutott generacioi, az elso MQB-nemzedek. 1.4tsi szijas verzioja egy kiforrott motor, keveset eszik, jol megy, minden szerelo latott mar olyat kozelrol. Ha tudsz, erdemes elnezni 5 millioig, szamottevoen jobb autot kapsz annyiert -
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219902 üzenetére
Vagy ha mar Focus, akkor a rohadasra gyakorlatag nem hajlamos platformtestvere, a Volvo V50 is szoba johet
-
rbalint88
addikt
válasz frankdelgado #220039 üzenetére
Jo esellyel a Suzuki a megbizhatobb auto.
Plusz a Crossland szerintem a leggagyibb Opel az elmult 10 evbol, en azt biztos nem vennek.
Megneznem meg a Ford Pumat, ami hasonlo meretosztaly, eggyel igenyesebb kivitelben. Bar sajnos ugye az 1.0ecoboost se a legjobb hiru motor, ki tudja mennyire javitottak a tipushibait. De talan arra neznek vissza a legszivesebben.
A Suzuki egy oszinte auto, nem losz vele melle alapvetoen. Nekem fajna erte 8 millat kiadni, amikor 19-ben 5 milla volt ugyanez, akkor aran verhetetlenul jo deal volt -
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #220047 üzenetére
Mint i30 felhasznalo mondom, hogy nem hiszem, hogy kisebb a Scala az i30/ceednel, sot Altalaban pont a helykinalatat emelik ki a Scalanak
En barmikor bevallanek belole egy 1.5tsi-t
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen