-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReSeTer #88199 üzenetére
Alapvetően az a hülyeség, hogy így csinálnak meg egy technikát, hogy az r=1 usernek kelljen vele szüttyögni, ha nem akarja töredékére csökkenteni az élettartamot. Ez nem elvárható és nem az üzemszerű használat része egy átlagembernél.
Ha a turbót nekem kell külön hűteni, az a tervezés szar. Ha a klímát ki kell kapcsolnom kb. fótnál, hogy kiszáradjon a kondenzvíz, és ne rohadjon be, akkor az a tervezés szar. Ha egy személyautó, amire sehol nincs ráírva, hogy Dankó InterCity nem bírja a napi 2x3 kilométeres etapokat, akkor az a tervezés szar.
Tudják a tervezők is, hogy szart terveznek, mert szorítja őket a kontrolling, a marketing, meg a környezetvédelmi norma, de leszarják, mert ez az első tulajnál úgy sem jön elő, meg egyébként is három évente úgy is illik váltani munkahelyet multikulti környezetben.
Persze, lehet egy autót óvatosan-gondosan használni, nem erről beszélek, de azért nehogy már valaki élből hülye legyen, mert nem tesz egy huszas kerülőt a részecskeszűrő érdekében reggelente, meg nem gépészkedi végig az utat csak helyet akar változtatni abban a kocsiban amit jó pénzért megvett.
Érdekes módon ő jó pénzt adott érte, teljes értékűt, lehet vele fizetni mindenhol, nincs rajta olyan, hogy melegítsd fél percig mielőtt átadod, meg lobogtasd húsz másodpercig mielőtt elteszed a pénztárcádba, és egyébként ez a bankjegy mosógép vásárlásra pont alkalmatlan.
-
DeFranco
nagyúr
válasz ReSeTer #88202 üzenetére
Bizonyos mértékig ezek a dolgok tolerálhatóak, de ahogy próbálják megerőszakolni a fizikát, egyre több ilyen jön össze, és ha egy kicsit kitekintünk az userek 98%-ára akik nem mi vagyunk, akkor bizony az a túlzás, hogy már egyre több mindenre kell(ene) odafigyelni, hogy a magasságos technikának üzemszerű körülményeket biztosítsunk.
Persze ebben benne vannak a vevők túlzó elvárásai is, de egyre inkább azt látom, hogy a "robbanómotoros" megoldásokat egyre inkább csak toldozgatják-foltozgatják mert elértünk egy limitet.
Erre a tesla meg a hibrid megoldások talán megadják a választ, de addig még sok évnek kell eltelnie, és maradnak ezek a cipőkanállal betuszkolt megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz parandroid #88230 üzenetére
Igen, lehet ezt csavarni sokféleképpen, de ez a valóság.
-
DeFranco
nagyúr
más és off bocs:
kátrány eltávolításra van valami házi praktika, amihez nem kell megvenni egy flakon cél-tisztítószert és amúgy veszélytelen? van pár pötty a kasztnin, leszednám.
-
DeFranco
nagyúr
válasz runner 125 #88269 üzenetére
Van igazságod abban amit írsz, de te is a saját nézőpontodból indulsz ki. Te is, mint itt kb. a többség, autofil vagy, érdekel a téma, utánajársz, de még egyszer mondom az emberek 98%-a nem ilyen.
Nem a birkaságról van szó, vagy a nem gondolkodásról, hanem arról, hogy nem is tudnak róla, hogy bizonyos dolgokra oda kellene figyelni. Sehol, az autóvezetés vagy autóvásárlás egyetlen pontján sem hívják fel erre a figyelmüket. Honnan tudnák? Igen, senkinek nem érdekel elmondani, és mivel emellett a rendszer még nem is hülyebiztos, ezért persze a technika lefingja magát egy idő után. Miért elvárás az, hogy Karl Westmüller autóvásárlás után heti két órát guglizzon, hogy éppen milyen rúnákat kell festeni az autóra, hogy ne álljon meg alatta a motor csekkendzsinnel az autobahn közepén?
Hát ehhez hadd ne tapsoljak. Szerintem jogosan. Igen, kompromisszum, de olyan, amiben csak a tulajdonos szív, neki kell megkötni egy olyan kompromisszumot, amiről nem is tud, és amit nem is kért.
Legyenek ilyen autók, legyenek kihegyezett modellek, mit bánom én, haladjon a technika. Csak akkor vagy oldják meg hogy bolondbiztos legyen, vagy legyen benne a kiskönyvben, hogy reggelente esőtánccal indítunk, érkezés előtt két kör kocogás a tömb körül, három tankolásonként csodaadalék, és a gyári szervízperiódus 5 éves élettartamot feltételez.
Ez az irány bárhogy nézzük, szerintem nem jó.
Mondom, nem rólad, nem rólatok, nem rólunk van szó, neked/tek/ünk ez érdeklődés, szórakozás, simán menne az üzemszerű használat hosszabb távon. Az más kérdés, hogy olyan autó nem nagyon lesz a piacon, amit meg lehet venni, mert ezeket a csodákat 5 év alatt letapossák. TC már pár éve lecikkezte ezt, és sok ponton egyet tudok érteni velük.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #88273 üzenetére
Az sincs itthon... na mindegy, majd szerzek valahonnan valamit, kátrányoldó, benzin, féktisztító, valamit majd csak találok.
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #88279 üzenetére
WD40 és pót WD40 van. (meg pokróc, poroltó, fejlámpa, kefe, akkutöltő, bikakábel, vonókábel, izzókészlet, eü láda, gyorskötöző, duct tape, zárolajzó, deszka, biztikészlet, franciakulcs, bitfejkészlet, desztvíz, jégkaparó, háromszög, emelő, kombinált gyalásó, szonda, pótelem, láthatósági mellény ) Féktisztító nincs, nem szoktam tisztítani a féket.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Szerintem topic zárható.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dare2Live #88469 üzenetére
Gerle út, nomen est omen
Én sima samponnal próbálkoznék minél hamarabb, szerintem leszedi. Állj be egy kézi mosóba, lehetőleg ÖMV-be, tapasztalatom szerint ott a legfrankóbb a mosóhatás, igaz az is a legdrágább, és adj neki a vegyszeres forró vízzel, meg puha sörtéjű kefével segíts rá. Szerintem leviszi.
Tudom hogy ez nem vígasztal, de jobban jártál, mint ha tejet kaptál volna a pollenszűrőbe egyébként.
-
DeFranco
nagyúr
Enyémbe azt akartak az első cserekor... Jó hogy ott álltam az ótó mellett. Mondom, ezt ugye nem az enyémbe akarod tölteni. Erre a fazon: mindegyikbe ezt töltjük. Mondom ok, de ebben nem.
Kaptam hordós Motult (más opció nem volt) gondolom abban ugyan az a magnatec volt.
Azóta magam viszem a gyári olajat.Amit meg túltöltenek... köszmá' Jövő tavasszal nekem már sk olajcsere lesz, inkább megtanulom, még egyszer nem fogok ezért kifizetni súlyos 10-eseket.
-
DeFranco
nagyúr
Akna van vidéken, szomszéd srác gebinben szerel, majd fizetek neki másfél munkadíjnyi összeget (~4k) hogy szépen lassan mutassa meg, hogy mit hogy, milyen sorrendben csinál. Egyszer már megnéztem, nem egy nagy kunszt amúgy.
Alapvetően szívesen fizetnék a szakszerű és megbízható munkáért, hadd termelődjön a GDP, meg közben legalább meg lehet nézetni ezt-azt, de ezért, hogy túlcsűrik fél literrel az olajat, a pollenszűrő fedelét felfeszítve cserélik a szűrőt levétel és szakszerű visszaillesztés helyett, valamint az általam hallott kopogásra csak cicegés meg "uramezfeszes" a válasz (egy hónap múlva máshol kutyacsontot cseréltek és érdekes módon elhallgatott) ezért én nem vagyok hajlandó háromszoros árat fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bandus #88561 üzenetére
Ne vagánykodjatok, pihenjetek meg óránként vagy 100 km-enként 10 percre. Egy kis torna, vagy egy kávé legyen, érdemes az elejétől betartani, és "előre pihenni", mert a vége húzós lesz.
Legyen bent desztvíz, vonókötél, pótkerék nyomást ellenőrizzétek, legalább egy bitfej készlet meg egy franciakulcs, duct tape, emelő, kerékkulcs. Legyen bent egy vagy két pokróc, kék-sárga betétlap. Utasbiztosítást kössetek, legyen meg az érintett országok autóklub száma ha esetleg valami műszaki hiba van, ne valami random embert kelljen hívni. Energiaszelet, energiaital vész esetére.
Sebességhatárokkal, fizetős utakkal legyetek tisztában, ha nem kék a széle a rendszámnak (EU-s), akkor van, hogy kell H-s matrica a kocsira.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Atlantis #88566 üzenetére
Ők még nem tapasztalt hosszú távú vezetők, írta is, hamarabb fáradnak, érdemes gyakrabban megállni. OK, mondjuk váltottan tudnak vezetni, legyen 200, whatever. Mellesleg az is tény, hogy az ember kb. 1 órán át tud koncentrálni maximálisan, érdemes utána egy kicsit kizökkenni. 100 csere 100 szünet-csere 100 csere 100 szünet-csere. Legyen akkor így.
Én is kb. 200-anként álltam meg Krakkóból hazafelé, az azért ennek a távnak a fele (sincs) de az M0-án már éreztem, hogy nem vagyok a csúcson.
Persze lehet rambózni 500-600-as etapokkal, de ha tanácsot kell adni, akkor én a biztonságra szavazok. Főleg hogy ez az általad említett táv duplája.
@emvy: nálam alap, hogy van a kocsiban, alapesetben nem kell (meg annak a fele sem amit leírtam) de ha esetleg ne adj isten valami gebasz van, akkor jól jöhet. 350 Ft. Ennyit megér.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
irtam mar hogy keves, tevedtem legyen a duplaja
@Munez: rambo vagy, szuper, ilyeneket szoktam latni a kulso meg a leallosav kozott kacsazni amikor bobitaznak pici par mindig van, ugy 10 km-enkent 1. ma is majdnm belemjott egy mert nem tunt fel neki hogy sebessegkorlatozas van a palyan, kicsit elbambult nem nagyon csak ugy 80 kmh sebessegkulonbseggel vagodott majdnem belem. osztrak rendszama volt orkenynel ert utol. szamold ki. es mindig van par ilyen vakeger pedig nem sokat megyek. mind faradt vendegmunkas.
amugy ha per "mindig" mesz akkor gondolom gyakorlott vagy, nekik meg az elso utjuk. ez sem mindegy.
-
DeFranco
nagyúr
válasz parandroid #88618 üzenetére
+1
-
DeFranco
nagyúr
na mértem egy klímát, maghőmérővel középső szellőzőn:
belső keringetés 2-es fokozat: 60 sec 8.1 fok, 90 sec 5.3 fok
külső levegővel: 3-as fokozat 11.2 fok, 2-es fokozat 8.1 fok, 1-es fokozat 4.3 fokjó lesz ez
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dluinet #88742 üzenetére
fizetem az extra fogyasztásban
@Tiger.huhhhh: naja amúgy azért volt ez érdekes, mert tavaly vettem az autót, akkor volt töltve a rendszer, nem is olyan kevéssel (170/740), és utána mértem egyszer még azon a nyáron, de rosszul. Most igazából arra voltam kíváncsi csak, hogy rendesen hűt-e a "műszer" szerint is jó bő egy év után, mert akkor nem is ellenőriztetem a töltést megint, feleslegesen nem abuzáltatom a rendszert, nehogy túlnyomják mint Muneznek. Ezekkel az eredményekkel szerintem rendben van, nem kell ellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz dellfanboy #88788 üzenetére
nincs ezzel gond, lakás árát is utalod, ott is megoldott, csak oda kell figyelni a sorrendre ahogy a többiek is mondják.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Mr.Grincs #88842 üzenetére
Ha frankó eredeti olaj, akkor szerintem kb. mindegy mi megy bele azokból ami teljesíti a kritériumokat (nyilván nem valami nankong márkára gondolok). Nekem gyárit tettek bele a szerelőnél a matrica szerint, total talán, nem emlékszem, azóta a cégnek saját matricája van, nem az olajosokét használják már.
Én cserélném a pollenszűrőt, meg utánanéznék az üzemanyagszűrőnek is, azt is hálás dolog cserélni ilyenkor, aztán le van a gond egy darabig.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kovacsroli #88937 üzenetére
rétegvastagságmérő nem hazudik, körbe kell mérni a gyári rétegvastagságot nem tudják utánozni
-
DeFranco
nagyúr
válasz kovacsroli #88937 üzenetére
amúgy nekem focusom van, pezsgő színű a rugótoronyra nem emlékszem, hogy milyen színű, de a csomagtartó alja az teljesen biztos, hogy szürke.
-
DeFranco
nagyúr
"Bármit is mond a KRESZ - bár sosem voltam híve annak, hogy okosabbak legyünk a szabályoknál - ez most könnyen lehet, hogy kivétel: véleményem szerint az út szélén közlekedni robogóval tilos!
A robogó (pláne a motor) ugyanolyan teljes jogú gépjármű, mint bármelyik másik. Ezt azonban a közlekedés többi részvevője nem feltétlenül érti. Ezért ha lehúzódsz, el fognak nyomni és előbb-utóbb ugyanúgy végzed, mint az elhíresült biciklis. Ha lehúzódsz, arra ösztönzöd a hülyéket, hogy ész nélkül előzgessenek, a megfelelő oldaltávolság ignorálásával. Te pedig duplán veszélyes helyzetbe kerülsz, amikor centikre húznak el melletted, mert esélyes, hogy az úttest széle rosszabb minőségű. Az pedig esetleg megvezeti vagy megdobja a robogót és máris a járdaszegélyen vagy az autó alatt találod magad.
Ellenben ha a forgalmi sáv közepén haladsz, akkor a mögötted haladó mindenhogy kénytelen lesz sávot váltani az előzéshez, így nagyobb eséllyel a megfelelő ívben fog kikerülni. Ráadásul neked is van majd' egy métered, ha esetleg mégsem tartanának kellő oldaltávolságot.
Legyen "jelenléted"az úton, hogy észrevegyenek és ne lökjenek fel. Nem kell hátrafelé tekintgetned és arra ügyelni, hogy nehogy neked menjen valaki. Nem kell elengedned senkit, mert gyorsabb: nem vagy alsóbbrendű. Nem adunk elsőbbséget a mögöttünk jövőnek, kivéve, ha az megkülönböztető jelzést használó jármű!
Robogóval, motorral nyugodtan haladj a forgalmi sáv közepén. Ha kell, negyvennel: ennyit enged meg a szabály. Majd ha a szabályt módosítják, ráérsz akkor gyorsabban menni azért, hogy az autóknak kényelmesebb legyen. (Ne feledd: lakott területen belül nekik is 50 a maximum!)"
Az egoista bezzegmotoros frusztrált önző komplexusos öreganyád térde kalácsát azt képezzél forgalmi akadályt az úton te majom. Remélem majd akkor is ilyen okos leszel, ha egy kényszerített előzésből eredő csattanás után a te lábad lesz a legrövidebb a résztvevők közül...
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #89071 üzenetére
nem kell ennyire radikálisnak lenni, odafigyeléssel és toleranciával kell együtt közlekedni, de nekem is feláll a szőr a hátamon az ilyen arrogáns majomszabásúaktól.
a kreszt persze nem sikerül ilyen nagy pofával betartani.
semmi bajom sem a kerékpárosokkal sem a robogósokkal, az ilyen lent megénekelt barmokkal van bajom, meg a kerékpáros társaikkal (meg az autós megfelelőikkel is ofc.)
-
DeFranco
nagyúr
válasz tomcsi23 #89104 üzenetére
volt róla cikk, hogy semmit nem ér. én is megvettem, fel sem tettem, ott van a csomagtartóban
re:szerk:
ja, nem tudták bizonyítani. az nem érdekes, hogy teljesen bizonytalan hogy egy ilyen fröccsöntött műanyagipari melléktermék gyakorlatilag szólhat akármilyen frekvencián, aminek egy jó részét az állat nem is hallja meg, meg az is teljesen elhanyagolható, hogy egy begőzölt őz az elviselhetetlen hangerőn tülkölő és csernobili karácsonyfaként kivilágított mozdony elé is beugrik, lévén hogy éppen kínozza a kangörcs és nincs magánál, pont lesz*rja, hogy hány tonna csinál belőle májkrémet.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Hú itt azért volt pici lélekjelenlét: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sorozatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- DIGI kábel TV
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...