-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TeeJay #207549 üzenetére
Egye fene, akkor legyen egy Toyota Hiace régi kamrás szívó Dénes. Hegeszteni mondjuk nem árt tudni, de viszonylag tartós szekér. Vagy Caddy 1.9 (régi)/2.0 (újabb) SDI, mert szívó dízellel nyugodt az élet. Sőt, Transit Connect 1.8 TDDI is élhető, csak fel kell henkölni rá egy mechanikus adagolót
Továbbiak a józan észhez közelebb:
Dobló/Combo Fiat benzinesek olcsón fenntarthatók szerintem. A 2010 utánit ismerem picit, hátsó spirál rugó miatt talán személyautónak is kényelmesebb, bár nagy terhelésre kevésbé való. 1.3 dízel részecskeszűrővel annyira nem az igazi, 1.6 ideális, de az és a 2 literes esetén is olajpumpa tömítés problémát orvosolni érdemes.
Skoda Roomster 1.4-1.6 szívó, netán 1.2 TSI, 1.9 PD TDI?
VW Caddy benzinesek is vállalhatóak, plusz 2.0 PD SDI és 1.9 PD TDI?
Cégre véve egy ÁFA máris lejönne, de személyautónak kisebb a fenntartása… -
molnarpeter
nagyúr
válasz
vzsryl #207551 üzenetére
Abból az 1.9 dízel is korrekt (euro 3 dpf nélküli lenne a legegyszerűbb), illetve ha ez a 16 szelepes, a szívósor csappantyúktól érzékeny búcsút vennék. Faék common rail viszonylatban, sokat elmegy bármi gond nélkül általában.
Scudo/Jumpy/Expert trió is volt 3 üléses, kérdés a generáció, hirtelen passz.
Egyterű vonalra S-Max, Galaxy is odaférhet. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
imyourfriend #207563 üzenetére
Mk2fl-ben nem igazán ajánlott az 1.6 CR, porlasztó egyik pillanatról a másikra bedöglik és legalább drága is, inkább 2.0 CR és nagynyomású felújítás megelőző jelleggel… vagy DPF nélküli 1.9 PD, és csapágysor csere, netalántán 2.0 PD, BKD motorkóddal (2008-ig).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
imyourfriend #207572 üzenetére
1.2 TSI 4 henger. 1.4-hét képest annyival egyszerűbb, hogy nincs okoskerék. Fogyasztás Spritmonitor.de
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Poultier #207586 üzenetére
Olcsók közül Fiat Doblo volt rendes faék 1.4 szívó vagy turbós motorral, ha csak benzines játszik, de ott pár éves a legfiatalabb is (hátha találsz áfásat).
Nem járnál jobban, ha zsebbe kapnád a pénzt, és nagycsaládos támogatással vennél valamit? Vagy rosszul értem és egy gyerek mellé van 7 üléses tervben? -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Luck Dragon #207630 üzenetére
[link] C530 az 1.6 is ha minden igaz.
1.6-ot asszem szintén érinti az olajpumpa tömítés dolog. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Luck Dragon #207633 üzenetére
Van hozzá alumínium kiváltó, az tartósabb megoldás. Maga a motor common rail dolgokat stb tekintve korrekt darab.
1.9 16V esetén szívósor swirl flap kiiktatás nem árthat. 8V változatban az sincs. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Luck Dragon #207637 üzenetére
120 LE az még 8 szelepes, szuper. Szerintem vehető, annak néznék még utána, hogy tuti DPF nélküli legyen (évjárat alapján gyanúsan az lesz, nekem is részecskeszűrő mentes az euro 4 1.3 Multijet).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
macilaci78 #207640 üzenetére
Körbe lehetne telefonálni az országot, hátha valahol lenne készleten dízel
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
imyourfriend #207710 üzenetére
Elírás, rosszat választott a listából, stb, és nem engedett kézit választani emiatt pl.
Amúgy PR kód matricát kérj, azon minden rajta van, ebben az évjáratban ott lesz még.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #207802 üzenetére
2010-ig volt belőle a jó dízel (M57). Szívósor csappantyúkat érdemes kiiktatni-ledugózni. Ha letérdel az összkerék, a 6-os váltóval legalább megy az xdelete, előző generáció létezett is gyárilag sDrive-ként... Panoráma tetőnek nem vagyok rajongója beázási szempontból, de lehet garázsban jobban elvan. Amúgy youtube, "E70 common problems" aztán ledoktorálsz fél óra alatt a típusból
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rasotamas #207803 üzenetére
SDI jellemzően euro 3 lesz, szóval érintett lenne, de statisztikailag ez nem tűnik sok napnak nekem, arra a pár napra kb bérelni olcsóbb, mint venni és fenntartani bonyolultabbat. Nameg az eddig benyújtott tiltási javaslat is 2024-re szól és csak egy meghatározott belvárosi területre vonatkozik, külső kerületekkel talán nem lesz gond. Adagoló, egytömegű, nincs turbó, nincs DPF, szóval azért elég sokat elgurul hozzányúlás nélkül, plusz minden sarki műhelyben láttak már ilyet. Bármelyik VAG termékben vállalható szvsz, de ebben a korban megérheti pl olasz példányt vadászni rozsda miatt (küszöb eleje/első sárvédők alja gyűjti a komposztot, esetleg csomiajtók szoktak karfiolosodni). Lupo/Arosa kapta EU-ban az 1.7-es változatot, 1.9-ből 64 (euro 2) és 68 (euro 3) futott ha jól rémlik, kb Polo/Ibiza-Cordoba/Fabia és Golf-Bora/Leon-Toledo/Octavia, és persze Caddy bódéban. Benzinesre nem nagyon van tippem, meg ha nem vigyáztak mindenre, beugorhat egy gyűrűzés, stb, dízelekben általánosságban robusztusabbak-tartósabbak a mozgó részek. A végén úgyis az ár és állapot lesz meghatározó, ismerősi körben sem ártana érdeklődni, hátha valaki épp garázst ürít, piacra kevesebb jó vétel jut ki, típushibákat meg utólag le tudja informálni az ember és megelőzésképp szervizelni. Euro 4 Octavia mk1 "Tour" jutott még eszembe közben, a második generációval párhuzamosan futott, mint az Astra "Classic", faék technikát kapsz fiatalabb gyártással, persze a PD már nem szívó Dénes, de van belőle kevés méterrel, nameg VAG-ra van több jó szerviz (de szemellenzős vagyok erre is meg dízelre is).
Ha már GAstra, ismerek egy félmillió km-es extaxit, ahhoz képest egész tűrhetően bírja az igénybevételt, bár egy Meriva bontós meg nem is vesz ilyen blokkal autót a nyűgjei miatt (lánc, szívósor, olajnyomás, stb)T25-ből meg két példány is van a közelben az 1CD motorral szintén 500k körül, egyik most kért egy turbót, pl rozsda szempontból tartósnak tűnnek, műszerfal repedhet, kombi hátsó híd rohadás előfordul, digit klíma állítómotorok felújítása kellhet, kb ezt szűrtem le. Ja, és hibás+donor 500-ért viszem
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tboldi #207809 üzenetére
Nissan YD25DDTI-nél láttam megoldásokat, hogy a common rail motorra gyárilag szerelt egy soros láncot (lefogyasztásoptimalizálták
) minimális módosítással le lehet cserélni a régebbi adagolós kétsoros szettjére, kb egy lánckerék kell egyedi gyártásból, vagy asszem át lehet alakítani régi fajtára a hajtott vákuumszivattyút alternatívaként.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
mikloss #207826 üzenetére
Nálam egyértelmű Focus, nagyon jól sikerült a motor euro 6 viszonylatban, talán vezérlés kerék törés fordult elő, de arra rémlik visszahívás. Olcsó szíjas vezérlés, korrekt Bosch befecskendező rendszer, nem lesz nagy dráma, hátsó futómű kicsit komplikáltabb a szokásosnál (de azért viszonylag tartós így is).
Astra esetén a váltó oldalon elhelyezkedő, bizonytalan élettartamú vezérműlánc ront a tervezhető költségeket illetően (nagyon drága a csere, és messze nem örökös). -
molnarpeter
nagyúr
válasz
rbalint88 #207859 üzenetére
Ha jó lenne a 6 liter dízel, csak megbízhatóbb kéne… RAM 25hundy 5.9 Cummins, ezen az életben nem lesz vezérlés csere
fogaskerék és nyomórúd. Csak cégre kell venni, különben nem látni az áfától az erdőt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Octavia 2 volt főleg nyűgös, Siemens/Conti/VDO piezo porlasztókkal, az újabbak viszont Bosch vagy Delphi párhuzamosan létezett (csak motorra értve, típuson belül passz melyik), szvsz tartósabb. Mondjuk a Bosch CP4 magasnyomású le tudja darálni magát, de azért 200-250 ezret az is röhögve elmegy és felújítható (preventíven érdemes is). 2.0 TDI-re is azt rakták, ahhoz láttam is átalakító készletet - felújítás alternatívájaként említem csak -, amivel CP3 felszerelhető, azzal nincs ledarálás, tartósabb konstrukció.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #207953 üzenetére
Ha ez még az euro 4- turbó hiba, rail nyomás szabályzó, lánc. Bosch CP1 pumpa tartós, de ilyen kor/futás mellett fog majd kérni egy tömítés szettet. Porlasztó is költséghatékony fajta, CR viszonylatban.
Seat - jók a PQ34 platformos PD motorok, de kettőstömegűvel számolj, vákuum csövek, tandem pumpa tömítés, kábel korbács, PD elem fészek kiverődés, vezérműtengely kopás, PD elem O-gyűrűk hibája vannak főleg. Nameg mindegyik Golf 4 testvér gyűjti a komposztot a küszöb elején, az a sarok (sárvédőt beleértve) tud rohadni, ha nincs rendszeresen pucolva és üregvédve, illetve az ív tetején ha van szivacs, attól is rohadnak alattomosan, csomiajtók réseibe is beül a kosz-só és rohaszt (drága a csomagtérajtó némelyikhez). Octavia Tour néven kapsz ugyanezt fiatalabb évjáratban. Nameg ott az SDI, egytömegű kuplung, nincs turbo, adagoló kér talán egy tömítést félmillió km körül, de azon aztán végképp nem sok dolog tud elromlani, esetleg a váltó létezett hibás sorozat (szegecs helyett csavarra csere megoldja, ilyen kor-km mellett már nem lesz érintett gyakorlatilag).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #207955 üzenetére
Ha euro 4, 1.3 multijetet is bedobnám, hákli szempontból majdnem 1.6 CRDI szint (lánc, CP1, egytömegű), csak hátha kevesebbet eszik a kevesebb köbcenti, lóerőben meg volt is gyárilag 105 lovas, szóval nyugodtan csipszelhető. Sok km-en azért lesz baja mindennek, csak nyilván nem mindegy a javítás összege, és pár tizedes fogyasztás csökkenés is egész számottevő spórolást jelenthet.
Hyundai legnagyobb baja nekem a kijelző kék színe[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tboldi #207967 üzenetére
Nem az enyém
Amúgy kék és piros [link], de ennek nincs középen kijelző (ha lenne, az is piros), flottás régebbi Hyundai-ok valahogy megmaradtak az emlékezetemben -> kék kijelzős műszerfal és magasan volt talán a rádió is. A Golf csak feltekert fényerővel zavar kicsit, minimumon jó, a kékítő rádiót és klímát nem nézem annyit vezetés közben, ingerküszöb alatti fénymennyiség.
Fb-n természetesen többen foglalkoznak más színű LED beépítésével.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
slett27 #207977 üzenetére
Kevés hitelesebb oldal van fogyasztási statisztikákat illetően
Focus 2 és zsák esetén a 90 Lovas 1.6 dízel az ajánlottabb, nincs részecskeszűrő gyárilag.
Évente 30 ezer km-nél 2 liter fogyasztás különbség (dízel javára) 288 ezer spórolás lenne, rezsicsökkentett 480-ás áron. Most mondjam azt, hogy ez kb 2 komplett motorcserére elegendő SDI-nél, amire kb 1 millió km futásnál lehet szükség ha el vannak hanyagolva a porlasztók?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szpeti40 #208017 üzenetére
Rozsda (küszöb eleje és sárvédő találkozása környékén összegyűlik a komposzt, szintén elöl ív tetején van egy szivacs ami rohaszt - kidobandó -, csomiajtó is hajlamos rozsdásodni - ha jó az jó, csere drága). 1.4 16V vezérműtengely ház kopás miatt alacsony olajnyomás rá hajlamos, trafók szoktak hullani, eszik. Váltó létezett egy széria, amiben difi szegecs szakadhatott, gyári megoldás csavarra csere volt, ilyen korban már jó eséllyel fény derült rá (kivéve nagyon kevés km), korai évjáratokban fordult elő tudtommal.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FoLey-v #208110 üzenetére
Sőt, Octavia mk1 tovább volt gyártva Tour néven, így újabb vasat kapsz kiforrott régi technikával (kivéve mondjuk, hogy euro 4).
Teljesség kedvéért az adott PQ34 padlólemezre épülő típusok, hogy ömlesztve meglegyen egy helyen: VW Golf, VW Bora, VW Beetle, Audi A3, Audi TT (mondjuk az más polc), Skoda Octavia, Seat Leon, Seat Toledo. Lavida ugye felénk nem nagyon volt[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TrollBalint #208119 üzenetére
Mazda 2.2 dízel vezérlés cseréje mondjuk nem 2 fillér, meg van 1-2 fejfájós tétel.
-
molnarpeter
nagyúr
Lassan 10 éve van egy Golf 4 a családban, sajnos késő
összeszerelés okozta gondot nem nagyon tapasztaltam, viszont VW volt Kínában is sokáig -> bőséges és olcsó alkatrész, egy zölden világító Skoda kapcsolót nehezebb beszerezni, ez is csak egy apróság a fenntartásban, mindenesetre ilyesmiket tapasztaltam. Nade ha most kéne valami hasonló, akkor persze Octavia Tour simán jobb opció 5-10 évvel fiatalabban. Flottakezelőnél Octavia nagy sláger mai napig, használtan is szeretik
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- PlayStation 4
- Gyúrósok ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Orion, Videoton erősítők, hangsugárzók
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Toyota topik
- További aktív témák...