-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Termi16 #135885 üzenetére
Inkább csak sok kisebb hiba szokott előjönni ([link]). De amúgy semi különös rákfene nincs. Nyilván a szokásos rozsda, futómű köröket itt is meg kell futni/nézni.
Ismerős ilyet akart de amikor beleült akkor rosszul lett a belétől és inkább vett egy Focus-t. Szóval üljebele egybe mielőtt nagyon beleéled magad.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Srácok!
Ismerős családbővülés miatt venne vmi SUV-t. Ne legyen túl hosszú mert az asszony is parkolna de nagy csomitér kell. Csak dízel játszik és legalább 140 ló kell mert sokat járna pályán is, semmi külön extra nem kell, klíma meg tempomat de az már mindenhol alap. Keret az olyan max 8-9M és csak új autó játszik..
Egyelőre ez a lista ami szóba került:
Seat Ateca
Mitsubishi ASX
Subaru XV
Nissan Qashqai
Mazda CX5
Kia Sportage
Hyundai Tucson
VW Tiguan
Ford KugaMi maradt le?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LuckyL #135996 üzenetére
Akkor nem jól nézted: [link]
mod:
lenko: Valid tipp de az nagyon prosztó, az szóba sem jöhet.
B-L-A-C-K: Mokka az túl kicsi (356 literes a csomija csak).
Új kell, mert megégették magukat a használttal így szóba sem jöhet náluk a használt egyelőre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz B-L-A-C-K #136003 üzenetére
Vettek egy BMW-t amivel nagyon csúnyán beszívták.
Q5-nek drága a fenttartása, az tuti kiesik még ha bele is mennének a használt autóba. Olyan autó kell amire nem kell 5 évig költeni az olajcserén kívül és az 5. évben is még érdemi pénzmagért eladható.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #136007 üzenetére
Közben náluk is megfuttattam a kapott eredmény. Seat Ateca, a Hyundai Tucson meg XC60 amit megnéznek majd közelebbről.
Kösz mindenkinek a tippeket.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #136021 üzenetére
Nem kell félni tőle. Nekünk is az van a Passat-ban 210k km-t pakoltunk bele bő 2/3 város, tehát elég sok váltáson van túl a szerkezet és működik.
Ha cseréled az olajat benne rendesen akkor sokáig bírja, nem kell félni tőle.A száraz kuplungos dsg-t viszont kerüld el tényleg.
mod:
focvis CLA SB lett volna a kiszemeltjük de az túl hosszú a városi parkoláshoz így elvetették.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Integrale #136032 üzenetére
Miért ne lenne? Ott van másik 5 SUV a tesztben ami itthon is kapható...
Arról nem is beszélve, hogy az NCAP legalább annyira mutat valós eredményt a törést tekintve mint a jelenleg is élő fogyasztásmérés. Szóval nekem rég nem mérvadó, az IIHS sokkal mérvadóbb, mert szigorúbbak.
mod:
Tom1939: AdBlue ahogy írták előttem.
Hyundai/Kia vonalon nem tudom, korábban VAG-nál 250Nm felett nedves alatta száraz kuplungost adtak de hogy most mi a helyzet azt a vag topikban megmondják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Integrale #136036 üzenetére
Jó de senki nem hasonlította össze a két töréstesztet.
Kolléga ajánlotta a Rav4-et, mondtam az tuti nem lesz mert szar a töréstesztje.
Miért? Erre linkeltem az amcsi IIHS tesztet ahol csúnyán megbukott. Azon az IIHS teszten ami sokkal szigorúbb az NCAP-nál, tehát számomra mérvadóbb.#caseclosed
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HookR #136041 üzenetére
Igen, utána kutakodtam.
Hyundai 5 év km korlát nélkül.
Kia meg 7 év vagy 150k km. Kivétel:
- fényezésre 5 év vagy 150 000 km a garancia
- audio- és navigációs rendszerre 3 év vagy 100 000 kilométer
- gyári alkatrészekre, kiegészítőkre és akkumulátorokra 2 év[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz eddie17 #136066 üzenetére
Az 1,5-ös dci egyrészt a 150-200 ezer kilométer után sok autóban összeomló Delphi-féle befecskendező rendszer miatt vált hírhedtté, másrészt mert hasonló futás után gyakran adták meg magukat a hajtókarcsapágyak. Szóval csak óvatosan azzal az 1.5 DCi-vel.
Főleg ha az olajcserével követték a gyári 30k-s periódust...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz smiti #136128 üzenetére
Ez az a topik. Minden ami autóvásárlással kapcsolatos ide tartozik, ami generálisan autós téma az meg ide: Autós topik
mod:
footy: Ez elég meggyőző.
8th: Van amikor gondolkozik, országúton előzésnél pl van 1 sec mire eldönti hogy 1-et vagy 2-t váltson vissza. Nem gáz inkább csak zavaró ezért én előzés előtt olyankor áthúzom S-be.
Vagy ha pályán visszalassulsz 120 környékére mert előtted vannak aztán mikor újra picit odalépsz (nem, parketta) hogy felvedd az utazótempót akkor sztem feleslegesen vált vissza 6-ból 5-be. Olyankor meg kihúzom manuális módba mert nem érdekes ha 1 sec-el később érem el az utazótempót az pl egy felesleges váltás..[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz smiti #136130 üzenetére
Összefoglalóan ahol jellemzően sz@r autót kapsz: AAA auto, budaörsi útnál lévő nepperek között is sok a gengszter, a Csonti car-ral is óvatosan meg a Fehér úti telepről is hallottam már rosszakat.
De nincs ökölszabály, bárhol kifoghatsz egy gyémántot vagy egy lefingott vackot is. Inkább csak az arányok mások egyik-másik kereskedésben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz smiti #136134 üzenetére
Megnézést megérhet attól még, nem azt mondom, hogy ott csak nagyon lelakott darabok vannak de nagyobb sansz van rá. Alaposan meg kell nézni. Érdemes egyszerre több helyre elmenni, lista legyen miket akarsz megnézni és úgy tervezni egy útvonalat.
mod:
Érdemes odacsörögni megvan-e még az autó, tényleg nyitva vannak-e. Habokra ne menjen az ember.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz smiti #136134 üzenetére
Aggregátor-nak igaza van, érdemes a cégre is ránézni ha vmi kisebb cégtől vennél.
Ezt pl megteheted ingyen a nemzeti cégtárban.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz g4bb3r #136137 üzenetére
Kérj be pár árajánlatot mennyiért raknának be egy rendes gázszettet, aztán számold ki mennyi idő alatt térülne meg... és vedd hozzá ne csak a beszerelési árat! A külön vizsga, a karbantartás mind plusz költség. Arról nem is beszélve, hogy a tartály a csomidban lesz tehát a raktér jelentősen kisebb lesz (már ha ez szempont) és gázüzemű autóval nem is mindenhova lehet behajtani (jellemzően a régi teremgarázsokba ahol nincs rendes szellőztetés).
Gáz üzemű fogyinál meg a benyós fogyid +2 literrel nyugodtan számolhatsz (ön magában persze sokkal olcsóbb a gáz litere mint a benyóé).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #136186 üzenetére
5 gangos geartronic-ot ne erőltesd... Manuálissal vedd inkább.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #136191 üzenetére
Kényelmesebb, nem zörög, biztonságosabb, stb. Az S60/80 utazó autó a Kuvik meg egy rohangálós midsize kompakt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #136208 üzenetére
Ki kell nézni előre többet és úgy szervezni/tervezni az utazást. Jobb módszer nincs. Ha esetleg van mint élő rokon/barát az sokat tud lendíteni az ügyön.
mod:
Az a 2.4D Bitang. Ismerősnek van ez a 185 lovas változat az S40-ében. Hát elég szépen megy, nem mondom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #136235 üzenetére
Nagy roller tud lenni és nincs is túl jó híre, arról nem is beszélve hogy kb vihar sebesen beszüntették a gyártását. Nem ok nélkül...
"A mi tapasztalataink
szerint ez a motor bonyolultsága miatt
(finoman, visszafogottan szólva) nem
kifejezetten megbízható, ez az eddig
nálunk megfordult példányok túlnyomó részére igaz. Ráadásul kevés
hazai szerviz fogadja kitárt kapukkal,
felkészülten, célszerszámokkal, célmű-
szerekkel és javítási technológiával
ellátva ezt a motortípust.
De célszerű mások véleményét is
meghallgatni. Ha rákeresünk a típusra
az internetes hozzászólásokban, fó-
rumokban, sajnos ott is elég siralmas
összkép alakulhat ki az érdeklődők
számára. Gyakorlatilag a panaszoknak
se szeri, se száma, és néha igen költsé-
ges javítások történnek zavarba ejtően
kevés kilométernél.
Láncnyúlások, dugattyútörések,
turbófeltöltő-meghibásodások,
injektorhibák, a vezértengely-állító
és a láncfeszítő hibái – ezek a gondok
nem öregbítik a márka hírnevét. A
garanciális időszak elmúltával pedig
egy-egy komolyabb beavatkozás nemcsak az alkatrészárak miatt jelenthet
sok százezres kiadást, hanem a motor
összetettsége miatt a beavatkozások
időszükséglete is nagyobb, mint egy
egyszerűbb modellnél." - [link]Ugye nem kell tovább folytatnom?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #136301 üzenetére
Hát a hőcserélője tuti ki kilett mosva a klímájának rendesen.
mod:
BigBlackDog: Valószínűleg úgy volt vele, hogy egy kis víz meg se kottyan a Q5-nek. Hát de.
B-L-A-C-K: Svéjci vidéki orvos megkímélt Opelje amivel csak templomba járt?!
molnarpeter: Az nem semmi!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kovacsroli #136392 üzenetére
Az is FSI motor, vagyis is kokszolódik. Nem gáz csak legyen a pucolásra elrakva 150k.
A fogyasztás nem baráti, 10 litert alhangon bever városban... Városon kívül viszont sima a 7-8 liter.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ADAM1337 #136429 üzenetére
Nagyon gyorsan engedd el. Nem véletlenül került be a 20 rossz motor listára...
És ezt tök elfogult Subaru tulajként írom. NE vedd meg!!!! A rail rendszere nagyon kényes (Denso, nyugodtan kérdezd meg a D4-D/D-CAT tulajokat róla) ha nem pérmium benyóval járt akkor 120-130k után mind a 4 injektor kuka. 250k/db az új + munkaköltség. Mivel ki kell bontani hozzá a motort is olyan cca 1,5 millió lenne ez a mutatvány.
Szóval nem véletlen, hogy 90k km környékén eladja, most szabadul tőle amíg még működik.
A kettős tömegű 380k-s végára már csak hab a tortán.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #136432 üzenetére
Itt is csomagok vannak mint pl a Mazdánál. Active az alapfelszereltség ez a Comfort ez a második.
Nekem is ilyen van csak az enyém fehér.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #136440 üzenetére
+ ADAM1337:
2.0i szívóbenzin 150 Le (@6400) és 196 Nm (@3200). Ez már egy egész korszerű motor, öntött alu az egész motor hengerfejestül (kivéve a szívósor mert az műanyag), DOHC, 16 szelepes változó állítással (ez az első modell amit a Toyotával közösen fejlesztettek, de ez a formatervén is látszik). Ja és szívócső befecsis, tehát nem fog soha lekokszolódni mint egy FSI/TFSI.
Azért olyan nagy menést ne várjatok az AWD rendszerben sok ló elvész de ez látszik is a fogyin. Cserébe bárhol bármikor tudsz haladni. Hóban, sárban, fagyban. Egyedül terepre nem érdemes menni mert üresen 13,5 cm a hasmagassága tehát elég könnyen felakadsz vele. De arra amúgy is Forestert kell venni annak 21,5 cm a hasmagassága.Városban 10-11 országúton 8-9. Felező miatt van benne gyorsulás érzet elég jópofa dolog. De ha úgy nyelezed akkor könnyen benyal 15 litert.
A csomagtér viccesen kicsi, családi autónak nem kifejezetten ideális, 301 literes. Mellékesen megjegyzem, hogy a Jazzünké meg 380 liter...
Az alkatrész árak azért nem túl olcsók cserébe nem romlik el.
Egy olajcsere 40-50k (15k a hivatalos de 10k-nál érdemes ledobni az olajat) egy vezérlés csere 180-190k (100k km vagy 5 év). A gyertyák iridium magos NGK-k (azok is kibírnak 100k-t). Egy gyári első féktárcsa garnitúra betétekkel 90k.A kasztni elég bika 2010-ben az IIHS pl ezt az autót ítélte a legbiztonságosabbnak az usa-ban forgalmazott összes autó közül (én személy szerint nem is láttam a Subin kívül olyan autót még miben a hátsó ajtó dupla merevítésű lenne).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ADAM1337 #136446 üzenetére
Nem a felezővel a váltó áttétel kap egy 0,7-es szorzót low állásban így 70-nél már 3-ast kell kapcsolnod. Vontatásnál nagy királyság ez a fícsör, amúgy kb semmi haszna.
Fixen 4 kerék hajtású, nem kapcsolható (ezért eszik sokat). 3 difi van az osztja el a nyomatékot alapból 50-50% a két tengely között amit tovább oszt 50-50-re a tengelyen lévő kerekekre így jön ki a 25-25-25-25%-os nyomatékeloszlás. Ezt persze egy számítógépvezérelt elektro-hidraulikus rendszer nem tudsz belenyúlni* (csak az STi-nél de ott is korlátosan).
*: az automataváltósokban egy butább rendszer van az sima elektronikus cucc ott ha kiveszed a középső difi biztosítékát kiveszed akkor letiltja és FWD lesz a kocsi
Nem olcsó a fenttartása cserébe megbízható. A baj az, hogy nem nagyon van hozzá utángyártott alkatrész és ezért sok esetben kénytelen vagy megvenni a gyárit. Pl nekem az ablakmosó spricnimet eltörték. Ok nem para az kis fekete műanyag
bizbasztfuvókát cserélem és kész nem egy nagy történet. Aha...
Na most utángyártott nincs belőle a gyári meg 5,6k/db... Köszi.De igazából ez a teszt mindent leír amit tudni érdemes róla:
Egyébként 2010 végén jött ki a facelift-je (az LA autószalonon debütált), 0 érdemi változással (kisebb méretű külső tükrök, új mintázatú hűtőrács).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ADAM1337 #136448 üzenetére
Hátra erre is speckó kell, 7k a gyári. Előre jó bármilyen, tomcsi most hozott nekem Bosokot.
Ha nem mész nehezen járható úton akkor felesleges. Nekem a telekre megy fel út csak nincs takarítva ami télen necces. Ezzel meg hóban/sárban is feljutok. Meg még a szomszéd a Lada Nivával a többiek meg gyalogolhatnak fel a cekkerekkel.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ADAM1337 #136450 üzenetére
Van ismerősi körben több szívóbengás. Elkó gondok előfordulnak de maga a motor annyira faék egyszerű hogy azt még a franciák se tudták elqrni.
Nálam csak japán jöhetett szóba, a dízeleket nem szeretem meg a turbóbenyóstól is ódzkodtam így az 1,8-as Civic (G8) került a látómezőmbe de aztán kipróbáltam és azonnal elvetettem. Az 1.8-as motorral igazából sehol nem megy enni meg eszik. Aztán néztem CT200-at de mivel bő 90%-ban városon kívül járok nem nagyon venném hasznát a hibridségének és szintén nem megy. Aztán hahun belefutottam ebbe a Bubiba és rögtön szerelem lett a dologból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógép asztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs