-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Még egy madár...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Victoryus94 #154332 üzenetére
Külföldire ezeknél érdemes rákeresni:
[AutoDNA] vagy [VINinfo] vagy voltetorve
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #154463 üzenetére
Abba a képbe azért bele kellett nagyítanom, hogy jól látok-e. Jól.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #46372352 #154495 üzenetére
Igen, mert a láncosokkal sok gond volt, először túl vékony volt a lánc és elszakad. Ezt aztán azzal próbálták orvosolni, hogy vastagabb láncot kapott ami nem szakad. Igen ám de így meg túl nagy lett a súlya a láncnak és a nem kellően megvezetett lánc hatására szétverte a vezérlés többi elemét. Végül az egész elhibázott konstrukciójú vezérlést a kukába dobták és áttértek a szíjasra. Ha érdekel a dolog lélektana itt olvashatsz róla: [link]
A szíjasokkal nincs ilyen gond (és még halkabb is mint a láncos) annak van egy fix csereciklusa. Ha annak elvégezte hitelt érdemlően nem igazolható (szerviztörténet, számla) akkor érdemes mindenképpen lecseréltetni mert ha elszakad akkor egy nagyon költséges motorfelújítás a történet vége.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #46372352 #154498 üzenetére
Mikori évjárat?
Generálisan a Mazdánál a rozsdásodási hajlam amire nagyon oda kell figyelni, főleg ha külföldről behozott, mert a németek/osztrákok sóznak 1000-el ami nagyon durván és gyorsan eszi a gyárilag gyengén kezelt Mazda lemezeket (jellemzően ott rohadnak ahova a kerék sok (sós)vizet ver fel).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #46372352 #154500 üzenetére
Abból az 1.3-as benzines is már vállalható, ha hölgynek lesz akkor úgy sem fog vele lámpától gyorsulgatni (gondolom) így felesleges is kimondottan az erősebb motorút keresni. Bár ha 1,5-ösből találsz jó állapotút akkor hozd el azt is nyugodtan. Az általános dolgokba nem megyek most bele, hogy ne legyen 3 darabból összetákolt stb.
Japános szervizigények: nem elromlós de ha kell vmi akkor a legtöbb alkatrész drágább hozzá mint pl a Fordhoz.
Japános belső: rideg műanyagok mindenhol és elégtelen zajszigetelés ami pályatempónál - ingerküszöbtől függően - már zavaró tud lenni.
Vezetési élményre jó, feszes/sportos kormányázás, a váltási érzet nagyon kellemes (ha "karcosan" kapcsolható az 1-es és 2-es fokozat akkor sokat nyüstölték városban és nem cserélték időben az olajat benne). A kuplung hosszú úton jár alapból, nem kell megijedni nem a kopottság jele (kivéve ha mellé nagyon fent fog). Agilis futómű ami érzékeny a sz@r magyar utakra így ráköltős lehet. Vétel előtt érdemes átnézetni rendesen mert amúgy egy jó alkualap. A korszaknak megfelelően, túlvezérelt* gázpedál és fék.A rozsdára nagyon oda kell figyelni: kiemelten a kerékjárati ívek, küszöbök érdemelnek nagy figyelmet.
*: Kis gázpedál állásnál ugrik, azt hiszed milyen potens aztán ha tovább nyomod nem történik semmi. Nem arányos a fizikai gázpedál állás a valós gázadás %-val, tehát a pedálút 1/3-ánál már 70% gázt ad nem 33%-ot. Ez hideg motornál baj, mert simán lehet hidegen úgy gyilkolni hogy azt hiszed kímélően vezeted kis gázpedál állással.
Féknél ugyanez: rálépsz és harap. Húú de jó féke van gondolod aztán tovább nyomod de a fékerő nem nő érdemben csak úgy "nyúlik".
Nem Mazda "betegség", a Jazz, a Punto, a Polo és kb az összes többi korabeli kisautó tudatosan ilyen karakterű, mert az első jó benyomásra játszanak (marekting... ).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jah még vmi: nem öregszik csúnyán ha kopott a bele akkor az erős gyanúra ad okot, hogy sok(kal több) benne a valós km.
Alapjáraton némi rázkódás normális, az üzemmelegi alapjárat alacsony (alacsony emisszió és fogyi miatt, ugyanis a NEDC ciklusú mérésben van egyhelyben állás is) az anyagok kemények amik átvezetik a motor alapjárati rezgését a kormányra/váltóbotra. Kis gázadásra viszont ki kell, hogy simuljon (ha nem akkor min. a motortartóbak cserés lesz).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #154539 üzenetére
Ha nem javítható az elem akkor új/bontott elem kell az meg márka és típus függő árban. Leginkább attól függ használt autónál, hogy mennyit fut/futott belőle az utakon. Amiből sok van ahhoz jellemzően olcsóbb az alkatrész.
mod:
Napfénysüti: Nekünk a Fiatunk rohadt szét így de okosan még 1 évvel a műszaki lejárta előtt meghirdettük. Este 6-kor tettem fel a hirdetést hahu-ra, reggel 8-kor már alá volt írva az adás-vételi az új tulajjal...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz jozsi252 #154677 üzenetére
Igen. Nekem is aktív tpms van és a meglévő felnin cseréltettem gumit, nem kellett újra tanítani.
mod:
Csak szólj a gumisnak, hogy tpms-es a kocsi ne tépje ki a szelepet mert az drága móka lesz (a tpms érzékelője egybe van építve a szeleppel ugyanis).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vendingo #154980 üzenetére
Jó lenne a hd képet látni, a vezető ülés alatt az a rozsdásnak tűnő dolog pl micsoda?
Amúgy ez már az "átdolgozott" verzió (hátul is tárcsa, esp, lágyabb rugózás). A felni nem gyári és kicsit gatya állapotban van de ez egy jó alkualap pl.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz alázógyík #155163 üzenetére
Rosszabb mint amire számítottam.
Kérdés hol csinálták és hogy... ha gyári technológiával rendes helyen akkor nem gáz.
Ismerősöm vett egy új Forestert (2.0 turbo) abban is kellett cserélni a motort de márkaszervizben csinálták tovább élő garival (ettől függetlenül azt mondta hogy eladja a gari lejárta előtt).mod:
BBD: Sokat elmond hogy a török sedan változat sokkal jobb minőségű az angol HB-nél...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ADAM1337 #155191 üzenetére
A vevő az eladótól megtekintett és kipróbált állapotban veszi át a gépjárművet, így azzal kapcsolatban utólagos igényt nem támaszt.
mod:
4 példány kell mindegyiken eredeti aláírás (tanúknak is) - bár ez csak a bolti önindigósnál számít. 2 példányt kap a eladó és 2-t a vevő.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ADAM1337 #155203 üzenetére
Ezt olvasd át: használtautó garancia, szavatosság
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #155437 üzenetére
Ez se egy túl tartós motor sajnos... Nem véletlenül van benne a hirdetésben, hogy újra van fűzve. Ráadásul 2495 ccm? Olyan nincs. 2457ccm vagy 2498 ccm-es van (ebben speciel a kisebbik kivéve ha felfúrták generálozáskor).
Btw áttelepült ide a Subi topik?!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hobizoli #155852 üzenetére
Nem persze de nem mindegy erre mekkora az esély. Mert ha 100,000-ből visznek el 87-et vagy 1000-ből az nem mindegy. Plusz még nem vettük bele a területi eloszlást (itthon gyakorlatilag csak pesten lopnak autót).
Ez nem feltétlenül igaz, a Subaruhoz is drága minden mégsem lopják őket. Azokat lopják főleg amiből sok van mert nagy a kereslet az (olcsó) alkatrészre.
Persze, hogy olcsóbb mert eleve többet adtak el, több a donor is és jobban megéri utángyártott alkatrészt is árulni mert nagyobb a megtérülés. Hány Punto GT-t adtak el és hány Integrát? Nem mintha egy napon lehetne említeni a két autót. Az egyik egy túlmotorizált városi kisautó a másik meg egy eleve sportautónak tervezett kocsi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #156276 üzenetére
Haveromnak az van, meglepőn jól megy. Nekem legalábbis kellemes csalódás volt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, nem csak a BMW de Audikban is van/volt (1.6b pl). Mondjuk a benzinesekben nem olyan gáz, mert a magasabb fordulat miatt nem kap annyit mint egy dízeles esetében. A vicc, hogy a Subaru a finomjárású boxerek mellé is rakott kettőstömegűt (benzines Legacy, Outback pl).
Viszont értelmes szívómotort a Mazdán kívül senki nem csinál (az ilyen literes 3 hengeres varrógépmorotokat elfeledve).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Assassin's Creed: Origins
- Xiaomi 13 Ultra - can't touch this
- TP-Link WR1043ND router
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Konteó topic
- BestBuy topik
- Politika
- Banishers: Ghosts of New Eden teszt
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs