-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
-
8th
addikt
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz MPowerPH #9256 üzenetére
"Egy biztos, PD -t nem vennék semmi pénzért. Szvsz elavult technológia, ami egyébként is egy melléfogás volt."
Mert nem ismered. Nem volt abban semmi melléfogás. Simán van még benne fejlesztési lehetőség de mivel a cr rendszer végtelenül primitív ezért legalább harminc százalékkal olcsóbb előállítani. Naná, hogy áttértek arra. A pd-ből is ki lehetett volna csikarni az euro5 normát de nem fektettek több pénzt a továbbfejlesztésébe. Ettől az még abszolút nem zsákutca és főleg nem elavult.
De ha már szóba került az elavult technika. Haver egy Opel Vectra 2.2 CDTI-vel (ami még egy rendes adagolós közvetlen befecskendezésű turbódízel motor) taxizik a mai napig. Amíg a common rail csodát hajtó kollégái súlyos pénzeket költenek az autóikra, ha beüt valami gebasz, addig ő 280k-t átlépve betolta egy márkaszervízbe a Vectrát ahol gyári alkatrészekkel felújíttatta az adagolót és a csúcsokat. Azóta a kocsi motorikusan teljesen hibátlan. A futásteljesítménye már közelebb jár a 400ezerhez mint a 300hoz. Ezt csináld utána bármilyen cr motoros személyautóval (márkától függetlenül). Egy sem nagyon fog elmenni 300.000 kilométernél többet úgy, hogy a motorra nem kellett horror összegeket rákölteni.
Még egy gondolat erejéig visszakanyarodva a pdtdi-hez. Ismeretségi körben fut egy A6. Németből lett behozva. Motorszám és a hozzá tartozó gyártási számok alapján megállapították, hogy az első még a gyárban beépített pd elemekkel fut a kocsi. Rámértek és 210.000 kilométer után még bőven a gyári tűréshatáron belül volt minden. Azzal az autóval sincs különösebb probléma ma sem. A pdtdi motoroknál egyébként sem a befecskendező rendszer a gyenge pont. Az jól ki van találva. Ott a kettős tömegű lendkerék a rizikó faktor. Az szokott tönkremenni elég hamar a taxisok ezért is alakíttatják át simává amint csak lehet (vagyis a garancia lejárta után azonnal)Nem is olyan sokára ugyanúgy fog szopni mindenki a benzinessel is mint most a dízellel. Rohamosan terjed a közvetlen befecskendezés és a turbó. Ehhez esetleg jöhet még hatásfoknövelés miatt egy kompresszor+turbó kombó (láttunk már ilyet benzines motoron, khmm) idővel itt is megjelenik majd a kettős tömegű lendkerék, a soklépcsős nagy nyomású üzemanyag befecskendező rendszerek. Akkor már a benzines is olyan finom kis részecskéket fog kifosni magából mint ma a dízelek. Lehet majd azokra is részecskeszűrőt rakni és/vagy adalékot adni az üzemanyaghoz. Az üzemanyag jellegéből fakadóan a fogyasztásuk mindenképp magasabb lesz mint a hasonló dízeleké. Akkor már végképp semmivel sem lesz jobb vétel egy benzines mint egy dízel. Én ez kb 8-10évre saccolom.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Én a kettős tömegű lendkerék cseréjéről beszéltem. Több gyártó is (LUK, SACHS, VALEO ...) kínál TDI-hez és PDTI-hez átalakító szettet.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz Napfénysüti #9350 üzenetére
Az egyetlen kapcsolat út és jármű között a gumiabroncs. Aki ezen spórol az szerintem nem százas. Egy elöregedett elkeményedett 7-8éves gumi elég ha csak 10%-al teljesít rosszabbul mint egy 1-2éves. Vészfékezésnél (pláne nagyobb sebességről) baromira tud hiányozni az a -10% fékút.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Vesztor87 #9406 üzenetére
Akad azért most is 1-2 jó vétel a hahun 200k-s ársávban viszont az kétségtelen, hogy az 1.0 Suzuki Swift a legolcsóbban üzemben tartható öreg autó amit annyi pénzből venni lehet.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Gipsz Jakab felrakat egy garnitúra idei gyártású gumit az autójára. Most új korában úgy tapad ahogy kell. Ugyanaz a gumi amit most felrakatott 2019ben már nem tapad annyira mint ma. 7-8év alatt elöregszik elkeményedik egy gumi és minden tulajdonsága leromlik a gördülési ellenállást kivéve. Mert az a gyengébb tapadás miatt csökkenni fog. Ennyi és pont.
A gumigyártók azt szajkózzák, hogy XY év után cseréld le mert az már veszélyes lehet. Ebbe persze vastagon benne van az üzleti érdek is DE ettől függetlenül rosszabb tulajdonságokkal rendelkezik egy 7-8 éves öreg gumi mint egy új. Jöhetsz nekem matekkal, meg a jó gumi rossz gumi elméleteddel, sőt a másik szavait is kiforgathatod ez a lényegen semmit sem változtat.[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Verseny slick teljesen más téma azt ne keverjük ide. Az élelmesebbje akinek nincs pénze ge*idrága slick-re illetve csak alkalmi versenyző és sajnálja szétrúgni a rendes utcai gumiját az téli gumival tolja mert felhevítve jobban tapad mint a nyári. Ez önmagában 1-2 tizedet is hozhat a jobb rajtkészség miatt. Legnagyobb nyári hőségben a tűző napon 50+ fokosra hevült reptéri betonon gumimelegítéssel még tovább hevítik az amúgy is meleg gumit és 0.7-0.8 bar guminyomással támadnak. Gyakorlatilag szemmel láthatóan gyűrődő oldalfalú gumikon mennek a szar rücskös kocka betonon oszt' valahogy mégsem robbant fel még egy sem. Ki érti ezt? Minirally-n is láttam már téli gumis versenyzőt, ott sem volt semmi probléma pedig az a szerencsétlen abroncs kapta az ívet rendesen és nem csak 10-20másodpercig mint emitt.
Ha nyáron 30°C-ban autópályán letolsz egyhuzamban 200kilométert 160km/h-val téli gumival akkor el tudom képzelni, hogy annyira felszökik a guminyomás, hogy az akár balesetveszélyes is lehet. De ez megint más téma. Azért ki van az találva rendesen nem lufi az, hogy átlagos használat mellett kipukkadjon. Magdianyus nyugodtan elmehet a boltba meg a fodrászhoz nyáron a téli gumis szuzukijával nem fog történni semmi. Gyorsabban kopik a gumija mint másnak, ennyi. Be is baszna ha csak úgy sorban pukkannának lefele a téli gumik a melegben. Mikor hallottál/láttál/olvastál te olyat, hogy valaki azért szenvedett autóbalesetet mert felrobbant a téli gumija?
(#9485) Rick4: Egyértelmű user error. A leghülyébb kalapos skodás is tudja, hogy téli gumival nyáron nem autópályázunk pláne nem akkora távolságokat mint ami a nagy pocsolya túloldalán vannak, ennyi. Én biztos vagyok benne, hogy nem volt 100%-os az a gumi. Csak úgy hipphopp nem robban fel egy sérülésmentes gumi nekem ezt ne mondja senki.
(#9487) zoo8800: Olcsó játék hülye gyerekeknek...
(#9490) BMW001: Elgurult a gyógyszered koma?
"Pár nagy sebességgel vett kanyar, majd az egyikben eldurrant a gumi, és ment ki egyenesen."
Most erre mit mondjak? Természetes szelekció? Még jó, hogy nem ölt meg senkit...
(#9493) m3tr0: mert nem is robban fel. Ez egy baromság.
(#9496) neduddki: AutoBild-et azóta nem veszem komolyan amióta durván lehúzták a 2.0 benzines Accordot, ugyanabban az összehasonlító cikkben pedig az egekig magasztalták a Peugeot 407-est. Abszolút nem vagyok Honda fan dehát azért na... ég és föld a két autó és nem a pug javára.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
750k? Ez valami rossz vicc? A törésmentesek mennek 1.3tól a szebbek 1.8tól kb. Erre alsó hangon rá kell dobni 1millát, hogy újra normális autó legyen belőle. Gyakorlatilag teljesen kizárt, hogy bontóban találjon hozzá az ember egy ép jobb hátulját amit levághat. Donort kell venni hozzá. Ejj de meg fogja szopni ezzel a fossal valaki. Már látom magam előtt a TC cikket.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Igaz ez autós topik de azért : [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Én nem akarlak se rá se lebeszélni a dologról de szerintem akkor jársz a legjobban ha bemész egy bontóba, szerválsz egy Transit, Ducato vagy bármilyen nagy ccm-s TD motorról egy légszűrőházát és fillérekért veszel bele egy sima papír légszűrőt. Jobban szűr és méreténél fogva legalább annyi (ha nem több) levegőt átereszt mint egy sportlégszűrő. Árban kb ugyanott vagy de ez gondozásmentes. Nem kell ápolgatni, kimosogatni. Ha redvás lesz kidobod veszel bele másikat.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Persze, hogy nem illeszkedik. Ismerős gyártott egy konzolt amit a motorblokk egyik emelőfüléhez rögzített és felpattintott rá egy 7,5t teherautó légszűrőjét. Motortérben bőven elfér.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Totalcar égéstér című (talán a negyedik?) adásában a motorolaj témát is körüljárták. Szóba került többek között az autók olajfogyasztása is. Töltsd le hallgasd meg. [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz !Overdose! #9805 üzenetére
Ami azt illeti nálam is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Akkor jó falmászást. Turbódízel motoroknál valós fogyasztáscsökkenést hoz a jól megírt program miközben az autó valamivel erősebb is lesz. Konkrét példának egy jó ismerősöm Passat kombiját tudom hozni (1.9pdtdi 170le). Chiptuning után valamivel 180ló felett teljesít ami nem egy nagy durranás viszont minden körülmények közt kevesebbet fogyaszt mint előtte. Autópályán 140km/h tempomattal 4,5-4,6liter. Saját szememmel láttam, benne ültem. Azt mondta már többször kimérte és max. 5%-ot csal a computer. Évek óta így fut az autó és az ég világon semmi baja nincsen pedig azóta bejárta vele fél európát.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz bitpork #10103 üzenetére
Sejtem, hogy a tüzépes gyerek platós Citroen Jumperében dettó ugyanaz az 1.9 motor ketyeghet mint a fent említett TD Xantiában. Felváltva ütik vágják nyomorult vasat de zokszó nélkül tűri a szerencsétlen. Lehet egyébként nem igaz de az a szóbeszéd járja, hogy a régebbi francia autóknál sosem a motorral volt a baj.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Szplöttyy #10106 üzenetére
Na azért ne túlozzunk. Mindegy, hogy japán, német, ruszki vagy amerikai kinyírhatatlan motor nincs . Sógorom Rönyó 5 GTD-je ami a neve ellenére egy szívódízel 3év alatt kétszer lett hengerfejes. Nem bírta a motor a mindennapi a hegymenetet (Buda). Az kétezres fordulaton még egy kisebb dombra sem ment fel annyira fosgyenge volt.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Motion_Blur #10112 üzenetére
Én biztosan nem adnék 2.1milliót egy 2005-ös 1.4 benzinesért. És az a felirat a hátulján... omg. Tiszta ciki. Egész jó formájú lenne a kocsi csak nem tudom miért kell elbaszni egy béna küszöb toldattal meg azzal a nevetséges hátsó légterelővel. Egy 1.4 benzinesre az aztán baszottul kell oda.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz !Overdose! #10451 üzenetére
Engem azon kapott el a röhögés, hogy kajakra elkezdték fújkálni meg köpködni. Darwin díjas brigád lehet. Poroltón spórolni a legnagyobb lámaság még sima gyári utcai autó esetében is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz chungee #10587 üzenetére
Annyian felültek ennek a hoax-nak, hogy az ORFK sajtóközleményt volt kénytelen kiadni miszerint nincs semmiféle eü.doboz ellenőrző akciójuk. Idézem: "internetes rémhír" [link]
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
fórum alapelvei:
- utolsó pont: "fórum nyelve a magyar."
- második pont: "a fórumra történő regisztrációval, illetve a regisztrált nick használatával a felhasználó elfogadja az ALAPELVEKET és vállalja, hogy maradéktalanul betartja azokat."Akkor most, hogy is van ez?
(#11145) tomcsi23: sosem értettem miért jó egy ilyen halom szarba ekkora teljesítményű motort tenni. Aztán ha meg 200felett hirtelen satuzni kell és hirtelen kormánymozdulattal kikerülni valamit/valakit jön a kamillázás, hogy az úthenger méretű gumik és szarásig tömött biztonsági elektronika ellenére is a végén csak a gravitáció győzedelmeskedik. Az amerikaiaknak agyára ment a megalománia. Megtanulhatnának már végre rendes autót is gyártani. Bár már felesleges. Erre a kis időre minek? Az amerikai autógyártásnak 15-20éven belül annyi.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Windows 10
- Xbox Series X|S
- Nyomtató topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen