-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok!
Arról tud valaki biztos infót, hogy egy 1. gen Focushoz gyárilag mennyi és milyen kulcsot adnak?
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok! Felmerült egy érdekes helyzet, kiváncsi vagyok a véleményetekre
Egy kocsit amit ajánlott nekem egy ismerősöm, a szerelők megvették az eredeti tulajdonostól, de nem íratták át. Amúgy kiváló pedigrés az autó, 2012 januárig csak szervíz látta, első tulaj, garantált évi 10k kilométer, két helyen leellenőrizve.
Megcsinálták rajta az esedékes vezérléscserét, plusz vízpumpa, gyertya, ilyesmi, és most úgy akarják eladni, hogy van egy félig aláírt szerződésük az eredeti eladótól.
Ez ha belegondolok, (meg utánaolvasok), azért nekem elég neccesnek tűnik:
- ki garantálja, hogy a szerződésen az aláírás az eladóé?
- ki garantálja, hogy nem íratták ezt még alá három másik emberrel és szedték be a lóvét?
- ki garantálja, hogy ahogy aláírom, kifizetem, fél órán belül nem íratják rá a saját nevükre az ő szerződésükkel?
- ki garantálja, hogy ha az aláírás nem igazi, és a tanúk az ő emberei nem engem csuknak le okirathamisításért?
- ki garantálja, hogy nem volt kettétörve az autó, és úgy vették meg bagóért, hogy egyáltalán hasznuk van egy amúgy reális áron?Szerintetek ez hanyadik sebességfokozat a szopórolleren?
Nekem most az a tervem, hogy azt mondom, hogy vagy a nevükre íratják, és ők adják el nekem (így nyilván drágább lesz valamivel) vagy nem veszem meg. Értelemszerűen ezt szerintem nem fogják megtenni, hanem keresnek más madarat.
Vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
meg dupla eredetvizsga, dupla szorgalmi és törzskönyv, dupla biztosítás ~50k
cserébe nem kell pereskednem utána a pénzemért, meg nem vernek rám egy esetleges okirathamisítást. mondjuk az eladó is hülye, nevén a bódé, nyilván nem jelentette le az eladást ő sem 8 napon belül, tehát sáros, aztán ha 230-cal belövi a yard az M3-ason a gépet, fizethet
-
DeFranco
nagyúr
akkor hogy megy? tudtommal ennek a legális módja, hogy megveszi a szerelő, bejelenti az okmányirodában (erre van 15 napja) majd átírják a nevére az autót. ez illeték, plusz a forgalmi-törzskönyv. ezek együtt járnak tudtommal. plusz kell a biztosítás meg az eredetvizsga.
van más (legális) út is?
re:szerk: igen ám, de az eredeti eladó nem jelentette be, hogy eladta a "szerelőknek" kötöttek egy szerződést, mindenki jól eltette, és írtak egy másikat, amin csak az eladó írta alá, meg le van tanúzva. a végső vevő ezt írja alá, és intéz mindent, mintha a "szerelők" ott sem lettek volna. itt az eladó abban sáros, hogy nem jelentette az eladást 8 napon belül
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
konkrétan ez a helyzet... ezért jöttem kérdezni.
azt csak gondolom, hogy nem jelentette "ki" magát a kocsiból, hiszen akkor a vevő után ment volna a hivatal, de a többi az nagyjából ténykérdés.
TC-n több helyen olvastam erről a megoldásról, hogy nononononopliz, baj lehet, ebben a formában nem is megyek bele, az tuti, de a véleményetekre, ötletekre kiváncsi vagyok.
Hátha van valami legális egyszerű megoldás.
-
DeFranco
nagyúr
És te melyik voltál a képletben?
Érted... az a bajom, hogy úgy látom, hogy így engem csont nélkül palira vehetnek több helyen, nem marad sem pénz, sem posztó, és így nincs is semmilyen eszköz a kezemben, hogy kivédjem.
Persze lehet csak én nem látok tovább az orromnál, és van rá jó megoldás, ezért jöttem kérdezni. Azért egy milliós tételt nem vesz meg az ember "becsszóraatulajírtaalá" szerződéssel...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Ez nem kereskedésben van, hanem "kéz alól" adják el. Gondolom megvették a srácok nagyszerviz előtt, megcsinálták fusiban, és most eladják jó áron.
Az mit jelent, hogy bizományiban volt? Volt valami meghatalmazása? Azt honnan tudtad, hogy a tulaj aláírása van a papíron és nem a kereskedő felesége írta alá? A kereskedőnek volt valami nyoma az ügyletben egyáltalán? Hogy tudtátok a tulaj nélkül lejelenteni a nevéről?
Itt legalább elment veled. Sok részletet erről a mostaniról én sem tudok, amit leírtam (félszerződés van, az autót megvették, nem jelentették át, ki van vonva ideiglenesen a forgalomból, el akarják adni) az biztos a többi sakkozás, de arra számítok, hogy látok majd egy félig aláírt szerződést, aláírom kifizetem, kapom a forgalmit, törzskönyvet, davaj.
Csak éppen ez nekem még mindig "kicsit" aggályos...
-
DeFranco
nagyúr
válasz Integra #37887 üzenetére
Van a tulaj. Ő eladta az autót a "srácoknak", a srácok autószerelők, megcsinálták rajta (az ismerősöm elmondása szerint) a vezérléscserét, vízpumpacserét, ilyesmit, majd most eladják. (elvileg ezek voltak rajta esedékesek, 120k-nál illik megcsináltatni a focusoknál, tehát ez hihető, max. a tulaj nem akart vele szórakozni. Előtte márkaszervízbe hordta végig, gondolom mondtak rá egy olyan árat, hogy inkább eladta)
A "srácok" nem írták át az autót a nevükre a "tulajtól" megspórolva az ezzel járó költségeket, hanem a tulaj kitöltött egy szerződést az ő részéről, biankó összeggel, részéről aláírva, letanúzva, már csak a vételár és a "vevő" aláírása hiányzik róla.
Vevő megveszi, nevére iratja, mindenki örül.
- ha eredeti az aláírás - ha nem, én megyek a büntibe
- ha nem adták el előtte 3 másik "vevőnek" ugyanilyen biankó szerződéssel (ezt mondjuk egyébként is megteheti az eladó, csak hát ugye itt más veri a csalánt)
- ha a vételár kiegyenlítése után fél órával nem íratják át a "srácok" az ő nevükre az autót az ő szerződésükkel (amivel eredetileg megvették) én meg mehetek a szerződésemmel ahova akarok, már rég nem a tulaj nevén van az autóEllenben ez úgy látszik bevett gyakorlat, és senki nincs rajta megdöbbenve rajtam kívül, legalább is eddig így látom. Ami tény, az az, hogy ebből kedden valami megbeszélés lesz, és ha így nem is, de ha lenne valami legális és köztes megoldás, akkor azt jó lenne tudnom.
A legtisztább az lenne, ha a "srácok" a nevükre íratnák az autót, én meg megveszem tőlük, de mivel ekkor tudtommal külön eredetvizsga, biztosítás, adó, okmányköltség kell, ami kb. 50k-ban áll meg, nem fogják bevállalni.
Gondoltam, ha már ennyire gyakorlat ez a megoldás, csak nem az van, hogy a fél világ annyira óvatlan, hogy ekkora kockázatot bevállal, biztos én látok valamit rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz !Overdose! #37892 üzenetére
Ez csak félig lenne jó megoldás, attól még akárhány ilyen adásvételi lehet, ne felejtsük el, hogy a "srácoknak" is van egy minden bizonnyal. Igaz ezt lehetne érvényteleníteni, de az ördög nem alszik. Meg mellesleg szerintem a srácok sem akarják hogy az eladó lássa, hogy mennyit nyertek a bolton.
@probizz: ez a része kivételesen rendben van, műszaki vizsga oldalról és szervíz oldalról is igazolva van a kilométer, tavaly januárig tiszta a pedigréje mint a hó, igaz azóta össze is törhették. Ezért kellene az eredeti tulaj. Nincs valakinek kivételes helyismerete Törökbálinton?
@Nkboy: amennyire lehetséges le van informálva. Jobban is. Az autó rendben van, az a legtisztább a képletben.
@Integra: én sem, szerintem nem haverok, ezt abból gondolom, hogy bár ford alkatrész üzletet, és műhelyt vezetnek a srácok, a kocsi tavaly januárig szervízben volt. De ez egy eshetőség. Mindenesetre jó hülye, ha csinálnak a kocsival egy bankrablást (extrém példa, de példa) az is az ő nyakába megy így, amíg nem jelentette le az eladást.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz probizz #37903 üzenetére
Magánszemély, 1. tulaj (vagyis hát... ugye... ) de az "eladó" az első tulaja. Magyar forgalomba helyezés, érvényes forgalmi. A rendszerben nyoma addig van, azóta nem történt vele olyan esemény, amit rögzítettek
re:szerk: ja a kínálat nagy, csak éppen itt maga a fizikai autó az nagyon impresszív... az utolsó kilométerig leinformálható elsőtulajos tipp-topp, szervízbe hordott autót nemigen találni... a többit meg tegnap tudtam meg, de jobb most, mint ott. Legalább van időm átgondolni.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
kérdés: ha egy autót megvesznek, ekkor megcsinálják az eredetvizsgálatot, és tegyük fel egy hét múlva újra el is adják, akkor megint kell csinálni eredetvizsgát, vagy még érvényes az egy héttel azelőtti?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Laraxior #38059 üzenetére
és többször fel is használható? nem ugyanaz... azért kérdezem
@Qru: dettó... nem láttam még ilyen papírt, nem tudom, hogy például felvezetik-e rá az aktuális tulaj nevét, akkor egyből bukik a gyakorlat, hiszen már más a tulaj
@bigmasterg: necces... akkor lenne két szerződés párhuzamosan, max. akkor vállalnám be, ha jönnek velem az okmányirodába, és ha a kezemben van a nevemre szóló forgalmi (nincs lefoglalás, nincs beelőzés) akkor fizetek. De inkább egyáltalán nem. Írják a nevükre.
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
occan borotvája: fel kellett volna hívni az okmányirodát:
beszéltem a pécsivel és a szolnokival is, mindkét helyen azt mondták, hogy ha A eladja B-nek és B eladja C-nek (ez vagyok én) akkor elég a tulajdonosi láncolatot bizonyító szerződéseket bevinni, nem kell kétszer eredetvizsgálni és nem kell kétszer okmányozni, csak egyszer (a BC ügyben) "csak" az illetéket kell kétszer kifizetni.
Hozzátenném, hogy azért érdemes C-nek B-vel együtt bemenni, biztos ami biztos
-
DeFranco
nagyúr
Na ki tudta meg, hogy a csodálatos, ismerőstől tippként kapott, megbízhatógarantálomszuperszerelőknél levő leinformálható végigszervizelt elsőtulajos 10k-s évi futásteljesítményes hétvégi autója mind igaz, csak épp dec. 22-én totálkárosra törte a tulaj? Na ki?
Roncsba' megvették, kikalapálták és most szalonszökevény áron árulják.
Úgy indult, hogy a nagypapa bevitte az amúgy tip-top autót hogy hozzák rendbe eladás előtt nehogy szegény vevő rosszul járjon...
Még szerencse, hogy bevállaltam egy utat BKV-val Törökbálintra... legalább a volt tulaj fütyült mint a szél... húbasszus miből másztam ki.
Szarjanak sünt, szemét barmok.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dany007 #38129 üzenetére
Nem sokat értem volna vele (volt amúgy, de elő sem vettük) gyári alkatrészekkel lettek pótolva 1:1-ben az elemek, csak onnan lehetett volna talán megmondani, hogy a jobb ajtó teteje 2-3 mm-el fentebb volt, és a csomagtérajtó (kombi) bal oldala szintén ennyivel fentebb, tehát tekeredett is. Amúgy a kasztni patika állapotban volt.
Voltak persze árulkodó jelek (facelift előtti kormány, és az utaslégzsák fedele olyan szarul lett visszarakva, hogy a szélvédő felől be tudtam nyúlni az 5mm-es résem) de ha ezeket nem szúrják el, és nem tudom, nem mondtam volna meg. Minden stimmelt. Azt bevallották, hogy törve volt, de kb. a kár felét szépen lehazudgálták.
Ránézésre, úgy, hogy tudtam mit keresek, szalon állapot fogadott. Itt aztán mérhettem volna rétegeket... csak aztán a következő koccnál lett volna meglepi, amikor a májamból szedegetik ki a hengerfejeket, mert a váznyúlvány úgy megy össze mint a ropi.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz KonzolKartel #38250 üzenetére
Hasonló van itt is, 1.0-s C corsa
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #38299 üzenetére
egyébként casco-ra tudtok mondani biztosítókat, akikben érdemes gondolkodni, vagy akikben nagyon nem?
Most futtattam egy gyors számolást, volt egy pár 50k körül (grouparma, union, mkb, tir), meg egy pár 100k (uniqua, aegon, generali) körül. (nincs biztosítási előéletem, tehát nem vagyok bonusban, és nem játszottam komolyan a kedvezményekkel, ki lehet hozni 30k körül is, nem ez most a lényeg, hanem a cég)
Van ekkora különbség, vagy válassza az ember az olcsóbbat. Igazából az a lényeg, hogy totálkár és lopás ellen védve legyek majd.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #38304 üzenetére
10% / 50k, azt hogy mennyit fizet, azt meg meg kell nézni, gondolom eurotax. Ha számolok évi 35k-val rá, és nyugodtan alszom, hogy nem lopják el a kocsit, vagy ha igen, akkor mondjuk a 70%-át megtérítik, akkor már megéri. Egy egymilliós autónál 20 év alatt futna nullára (ez persze nem igaz, mert az autó is rohamosan vesztene az értékéből) de ha pár évig fizetem, amíg felépítem magam a beruházás utáni legatyásodásból, az is valami.
Szerintem nem az a sok, hogy fizetek X évig Y biztosítást, hanem az, ha egy hónappal a vásárlás után ellopják a nyilvánvalóan kurrens autót (hiszen jó tanácsokat kaptam, jót vettem), és se pénz se posztó, utána 5 évig biztos nem lesz még egy autóra pénz, meg ugye a tartalék is elfogyott. Lehet 3 év múlva felmondom, lehet nem.
Volt olyan ismerősöm, akit nagy szarból húzott ki. Csak egyszer volt figyelmetlen, beleszállt, hibás volt, összetört, gtk, fél év múlva megint autóban ült.
De beszéljünk róla, kiváncsi vagyok ki mit mond.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Jó, hát garázsban könnyű azért... budapesti csillaggarázs, az már neccesebb, és ha bérelsz egy fokkal zártabbat, az sem ingyen van. A tetőre vágást meg sokszor nem te döntöd el, lásd a linkelt cikk.
Nem a kátyú meg a feltörés zavar, az vállalható általában. A 0-ra amortizáláskor vágnék eret magamon, és nem csak az anyagiak miatt (bár 3-5 évig akkor nem volna gépsárkány, ami akkor már gyerek mellett közel vállalhatatlan lenne) hanem azért is, mert egyet is marha nehéz lesz megvenni amatőrként, úgy látom, még egyszer ezt nem akarnám a hátamra.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
re:szerk: OK. Akkor is ellophatják. Egyre többet lopnak, és ez nem fog pozitív irányba változni. Megy a garázsba, még aznap este darabokra szedik és keresheted napestig. Másikra nincs pénz, és akkor ilyenkor mi van? Plusz a saját hiba az elég relatív fogalom kezd lenni, függ az ellenérdekelt fél méretétől, kapcsolataitól, a helyszínelő rendőr hangulatától, mellmérettől, színészi képességektől.
Ültem én már gtk-ra tört autóban, ami átment az érett narancson, és a szemből szabályosan zöldben kanyarodó papát kaszálták el, mert a szabálytalan női sofőr keservesen sírt, a papa meg öreg volt, biztos nem látott már rendesen. Milliós kérdés bemondásra eldöntve. Rosszul, mert a vétkest hozták ki ártatlannak, a papa meg a nyugdíjból kalapáltathatta a kocsi felét.
Be lehet ülni pár év múlva muszájból egy félmilliósba, és csikorgatod a fogad 10 évig. A rákgyógyszer többe van.
(Meggyőzhető vagyok, csak jár az agyam meg a szám)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Tudtok ajánlani, vagy még inkább ellenajánlani casco biztosítót?
Arra volnék kíváncsi, hogy honnan van olyan tapasztalat, hogy korrektek voltak, vagy inkább ellenkezőleg, messziről elkerülnétek őket.
Nyilván kalkulálni fogok, hogy melyik az olcsóbb, nyilván számít az is, hogy hol mennyi a kötelező, de a kutyaütőket el szeretném azért kerülni. Ha valaki mostanában kötött ilyet, az el tudná magyarázni a menetét? Mondtak valami 15 napos átfutási időt, amíg nem él a szerződés.
A teljes folyamat érdekelne onnantól, hogy aláírja valaki a használtautó adásvételi szerződést.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz stangli #38713 üzenetére
Ebbe most ne menjünk bele, ezt el akartam kerülni, nekem most kell a casco. Kész, pont. Lesz. Az én hülyeségem, ér annyit, hogy éjszaka legalább alszom valamennyit, hogy nem most lopják a kocsit. Így mulat egy magyar úr, max. két év múlva lemondom. Tolerájuk ezt a defektemet
A részletek érdekelnek, amire rákérdeztem. Nem kereskedésből venném úgy néz ki, azt tudom, hogy nem kötelező, csak a gfb, de én mindkettőt akarom.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Persze, ezeket majd beállítom, amikor néztem, volt pár darab 50k-s meg pár darab 100k-s ajánlat, kb. 5-5 meg alatta-felette pár. Sok mindent tippre állítottam be, úgy hogy lehet fele ennyi lesz, majd este játszok vele, csak érzékeltetem a különbségeket.
Mikor kötötted? Új vagy használt autóra?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
hülye kérdés: a bonus-malus a tulajhoz kötődik, nem az autóhoz, ugye? tehát tök mindegy, hogy az előttem levő tulaj hova volt besorolva, jól gondolom?
-
DeFranco
nagyúr
ccccombokösz
-
DeFranco
nagyúr
válasz adalbert1 #38794 üzenetére
Ahol nagy számokkal dolgoznak, ott normális, ha váltanak egy nagyságrendet, és ezer forintban vagy esetleg millió forintban számolnak, és ha gyorsan kell valami így is olvassák le. Így vezet a szem, hogy a tábla jobb alsó sarka 18.523 érték, tábla jobb felső sarka mértékegység millió forint, tehát tizennyolcezer-ötszázhuszonhárom millió forint.
De ettől függetlenül nem elegáns. Nem orbitális hülyeség, természetes, becsúszik azért amit te írtál, de nem szép
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz whitezo88 #38801 üzenetére
igen, most olvastam vissza (csak a te hsz-eidre kerestem rá, amúgy rengeteget kellett volna), az érdekelne, hogy mit rakatsz bele, miért azt rakatod bele, és körülbelül milyen költséggel lehet számolni
mechanikai védelem van/lesz a kocsiban? (kormányzár, váltózár, stb.)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Van ott azért pár más tényező is... pöccre szakad a gép 80%-a, több méter salak mielőtt bármi megfogná, és aztán még ott van a szétrepülő gumifal, ez mind olyan dolog, amivel az úton csak esetlegesen találkozol. Ha igen, szerencséd volt, de a villanyoszlopra egész más érzés ráharapni (soha ne kelljen)
Karambolos gép kisebb eséllyel marad az úton, mint egy kereszteződésben, nincs padka nincs korlát, kicsúszik a francba, kisebb eséllyel futnak bele, sárga zászló, egyebek, meg amúgy is a világ legképzettebb pilótái kerülik el a belédszaladást (ha tudják) nem a clio-s Ica a hatodikról.
meg be is vagy szépen gyógyítva egy csinos kapszulába, nem megy a fogad közé a motorblokk és egy oldalirányú tüközésnél kisebb eséllyel szakad le a gerinced, mert a gépbe vagy szorulva.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
jó, de itt is volt fű, az is fog, igaz kevesebbet, meg rugalmas fal, igaz nem annyira rugalmas, a többi áll
de persze, mindenhol vannak sarkos példák, csak arra utaltam, hogy ott teljesen mások a körülmények, nem lehet példaként felhozni. pontosabban szerintem. pontosabban (nem) érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok!
Ha veszek egy autót a kötelezőt az adásvétel dátumával kell megkötni vagy az átírás dátumával?
Meg kell adni egy kockázatviselés kezdetét, itt sem mindegy, meg meg kell adni a forgalmi engedély meg a törzskönyv számát, amiből újat fognak kiállítani átíráskor. Meg kell kötnöm a szerződést az átírásig, de akkor csak a régit tudom megadni. Ez hogyan működik? Megadom a régit, majd változásként lejelentem az újat átírás után?
-
DeFranco
nagyúr
El kell inteznem, kedden lesz az atiras, ha minden jol megy, de akkor meg nem tudtam, hogy ez lesz a legutolso dolog amivel tudok foglalkozni. A biztositot mar kivalasztottam, (kotelezo aegon, casco union) de az adatok megadasanal elakadtam. Igaz tegnap ese inkabb nem is ugraltam mert nem voltam teljesen magamnal, egy helytelen adatmegadassal mag cseszhetem az egeszet.
-
DeFranco
nagyúr
Most sokan kövezni fognak, de megkérdezem:
A 4 évszakos gumi az mennyire parás használatban? Jaszkarizni nem szeretek, nem is szoktam, biztonságosan szeretnék haladni földön-vízen-levegőben. Persze nem azt akarok venni, csak az van. Egy éves, gyakorlatilag nem is kopott, sajnálnám kidobni.
Nyári időszakban felér egy nyári gumival, használjam amíg elkopik, és télire vegyek egy szettet, vagy esetleg el lehet vele járkálni akár télen is, vagy kisnyúl?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #39141 üzenetére
Azt ugye te sem mondod komolyan, hogy egy 90%-os gumit csak úgy tipp-hopp lecserélnél... azért nem két fillér.
@Rivaul: télire én sem nagyon merném, az állatokkal meg jellemzően nem foglalkozom, megyek a tempómban, nem tartok fel senkit (már aki egyébként nem szándékozik komolyan gyorshajtani) nem büdös a külső sáv.
@ESP: nem ha vettem, fogok szólni
@Manitou: gondolom eladni csak töredék áron lehet...
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen