-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Zokniba teszem és megy a pohártartóba, az elég közel van a szélvédőhöz. Nem éppen red dot díjas a dolog de hatásos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A oszlop tövénél esetleg? Nem tudom milyen kialakítású ott az a rész neked.
Hidegben azért nem megy a klíma, mert nem engedni működni a párologtatóban lévő hőkapcsoló. Különben nagy hidegben ráfagyna a párologtatóra a kondenzvíz. Legalábbis a régebbi manuális klímák így működnek/működtek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A céges 1.8/2.0 TSI-k és 2.0 TDI-k után szerzett tapaszatalatok fényében pont ezért vettem magamnak egy klasszikus szívóbenzinest (2.5i), amiben még pótkerék is van. Ez kiszolgál egészen addig amíg ki nem tiltják...
Nem megyek sokat (kb évi 10k km), így a fogyasztás nem annyira tényező de nem szívesen költenék lánccserére, DMF-re, DPF-re, turbóra, szívósor pucolásra, stb.
Sietni meg nem sietek.#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Az 1.8 TSI is bevert 10-12 litert a városban lazán, ennyiből a szívó 2.5i is el van (és nem gyengébb 160/250 vs 170/230). Sőt nálam a 2.0 TDI is bever városban 8-9-et lazán. Orszgátúton és pályán persze kevesebből elvan még a TSI is főleg a TDI. Csak amikor 2 hét alatt ráment a TDI-re kb 600k* az nem esett jól lekileg. Inkább apránként kifizetem a többlet fogyival, az én futásomat nézve amúgyis nagyon sokára térülne meg.
Persze ez a saját szempont rendszerem, nyilván ha sokat pályáznék akkor vennék TDI-t ha sokat városoznék akkor meg vmi hibridet de vegyes használatra nekem megfelel az öreg technika. Mindeki azt vesz amit tud/akar.*Egyszer csak chcengine és vészmódba rakta magát menet közben a pályán. DPF tele. Ki lett pucolva, minden jó volt kb 1.5 hétig, majd megint chcengine. DPF újra tele. Kiderült az EGR kotlott meg benne ami telenyomta a DPF-t. Gyári új EGR + DPF.
És akkor még nem kotlott meg a DMF vagy a CR rendszer amik megint csak időzített bombák a rendszerben, mert nem az a kérdés, hogy tönkre megy-e hanem az, hogy mikor.
Ha csak pár évre kell és újként veszed (eladod mielőtt megkotlana vmi drága dolog benne) vagy ha nagyon sokat mész akkor üzemanyagban visszahozza de nekem kb soha nem hozná vissza.mod:
Mazda meg nincs elkésve, simán tudja a kellő kibocsátási értékeket (különben nem érte meg volna kifejleszteniük). [link]
96g/100 km az teljesen oké egy 180 lovas 224 Nm-t tudó motortól.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, abszolút támogatólag írtam a hsz-t irányodba. Az a baj, hogy neked full vegyes használatra muszáj lesz kompromisszumot kötnöd.
Igazából több út van, most éppen a villanyt erőltetik de a hidrogén hajtás sem kéne kukázni szvsz. A villany hosszú távon erősen kérdéses, mert ha nem lesz ritkaföldfém mentes akksi a közeljövőben akkor keresztet lehet vetni erre a hajtásra (is) a benzin/dízel/lpg mellett.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #181695 üzenetére
Attól, hogy a kitermelés felfut még nem jelenti azt, hogy sok áll a rendelkezésünkre belőle. Olajból sem a kitermelési volumennel van a gond, hanem azzal, hogy erősen véges a készlet. Azaz egy ritka energia forrást áthelyezni egy mégritkábbra nekem nem tűnik annyira nyerő ötletnek.
A litium a jövő olaja, egy ideig megteszi.
De ha már itt tartunk nem csak litium kell a litiumos akksihoz, hanem nikkel, kobalt és alumínium is és ezekből is véges a készlet.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #181697 üzenetére
Mert azóta találtak új lelőhelyeket, ha bővül a piac akkor is még sokáig elég lesz/lenne. Lítiumból viszont jelen ismereteink szerint csak kb 40 millió tonna áll rendelkezésre összesen, míg olajból 456 milliárd hordónál is több. Persze litiumból kevesebb kell de azért ez akkor is kemény arány...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha már Jazz a téma:
Használt Honda Jazz GD: ne vedd meg vakhittel!
Elég pontos leírás, csak egy ponton tudok belekötni, hogy a gyertyák nem mindig egymás után, eltolva gyújtanak (csak alacsony és magas fordulaton), a középső tartományban egyszerre adják a szikrát.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Igen plusz a korébban ajánlott Suzuki 1.4 turbója is teljesen oké.
tboldi: Jó ha ennyire belemegyünk, akkor hiányolom, hogy nem írtak semmit a gyári visszahívásokról (váltóbovden csere, fényszórókábel csere, Takata).
A mérete miatt sokan családi autónak veszik azért említés szinten: nincs benne isofix, se kikapcsolható utasoldali légzsák.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #181988 üzenetére
Mk2 A Class az teljesen vállalható. Előbb vennék azt mint egy Insight-ot, pedig tudod, hogy a felkelő nap volt a jelem az oviban.
Kollégámnak az volt, ismerős gépezet.
1.5-ös benzines kicsit iszákos 8-9 litert simán bever városban cserébe elég tartós (dízelt meg ne vegyél). A csomagtérajtó hajlamos a rohadásra (volt rá visszahívás), az elektromos központi zár hajlamos megmakkani és a villanyszervó is hajamos meghalni: ha az egyik irányba könnyebb tekerni a kormányt mint a másikba akkor inkább hagyd ott, kb 150k-s történet (vagy alkudd bele). Ha világít az ESP lámpa akkor a kornányszögjeladó halt be az is tipikus hiba.
Mivel láncos a vezérlés, érdemes hidegen meghallgatni ha csörög akkor csere.A cvt váltósokat messziről kerüld el ha nincs igazolva a rendszeres olajcseréje.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #181995 üzenetére
Akkor a 195 lovas A200 turbo-t javaslom.
Btw napi 60 km-re már akár dízel is mehetne csak 2 gond van: dízelkitiltás és hogy azok jellemzően 400k-ról vannak visszatekerve.Elektronikai gondok a jellemzőbbek amik inkább csak idegesítőek mint sem költségesek. Nézz rá az alkatrészárakra, nem vészes. Egy vezéműlánc szett kb 50k. Az én #fosjapánomhoz 150k egy szett.
1er nagy szopó tud lenni, jól tetted hogy lebeszélted róla.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #182003 üzenetére
Jah csak azzal megint nem jön be dolgozni a városba ha szomgriadó van, sőt ha KariGeri tényleg keményen zöld akkor meg soha. De technikailag igazad van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Fejezzétek be a veszekedést pls. Batai úr éppen büntetését tölti, most amúgy sem aktuális a dolog.
Mindenki adhat tanácsot, amit aztán vagy megfogad az illető vagy nem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Láttad a vonatkozó Becs.Nepper videót? Ha nem, érdemes megnézni.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
SaNyEe #182159 üzenetére
Ilyen nekem is volt, végül abban maradtunk, hogy együtt besétálunk a bankba: ő adja a pénzt és én leszek a befizető (a saját számlámra). Így az ő neve nem jelenik meg a tranzakcióban de ha vmi gebasz van a suskával akkor nem hagyja el a bankot egészségesen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #182265 üzenetére
Igen, bizonyos PSA DPF-ek egy speciális folyadékot használnak arra, hogy a korom gyulladási hőfokát alacsonyabbra hozza, így kisebb hőmérséklet mellett is végbemehet a regenerálás. használata olyan mint a mai SCR katalizátorok egy külön folyadékot kell betölteni egy tartályba.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeRRaR1 #182357 üzenetére
Nyamm, finom gépezet.
Valami MX5-re gondoltam a játszós alatt ez egy kicsit más súlycsoport.
Az IS250 is inkább egy utazós autó az MX5-höz képest. Erősnek nem erős (mert nehéz), a kipörgésgátló nem kikapcsolható (van rá mód de macerás), szóval nem egy klasszik játszós. De illik abba a képbe ami keresel abszolút.
C30 és az S40 az műszakilag "csak" egy Focus (Ford C1 platform), semmi igazi Volvo-s nincs benne, azt kiejteném. Olyen sem nem hús se nem hal. Sztem te nem ilyen autót keresel. Ha mégis akkor a C30 kicsi azt kizárnám, S40-ből a D5 vagy a 2.4i turbóval vagy szívóként okés lehet.
XC60 jó, D5 AWD van a családban (igaz manuális váltós), erős és ugyan terepre nem való de hóban azért jókat lehet vele csúszkálni.
HR-V régi és az az 1.6i motor kb viccnek is gyenge.A CR-V már egy jobb irány, bár abban elég butácska a 4wd rendszer de a 2 literes benzinessel már használható, a dízel motor viszont nagyon jó választás.
Az FR-V az egy egyterű, sztem egyáltalán nem illik a képbe.mod:
RX450h, is elég baba ha SUV is játszik. Egyszer kihívtam egyet de a stage1-es 2.0 TDI-vel úgy elvert, hogy csak pislogtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeRRaR1 #182360 üzenetére
Ezzel az RX450h-val fuss egy kört, mert van benne ráció. Hibrid azért városban elvagy 10 literből és a V6 + villany motor kombó elég brutálisat gyorsul miközben ha kell városi andalgásra is ideális. Parkolni nem olyan leányálom vele (mert nagy) de hát mindent nem lehet.
CT200h gyenge, felvágod az ereid az tényleg csak egy közlekedőedény csini csomagolásban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
simii16 #182384 üzenetére
E92-t engedd el, haverom 3M-ért vette (320i LCI) és 1M már ráment de még mindig nincs a végén a szo...nak.
Ford Focus a sor5 motorral uniqum és az a Volvo motor tartós. A Mazda 3 MPS is jó. A Subaru kicsit más műfaj de az is szóba jöhet. [link]
FeRRaR1: CT200h is csalódás lesz megmondom előre, az RX-re menjetek rá.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jah ha már WRX eszembe jutott a Lancer RalliArt de az már 4,5M körül van...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
simii16 #182422 üzenetére
Pedig a Lancer nagyon jó és tartós (a WRX már kevésbé) de belül mind a kettő siralmas azt aláírom. meg kicsit boyraceres is.
Igen, nálunk az irodában van egy csávó neki Subaru BRZ-je van (a GT86 ikertestvére). A motor a Subarutól van, 4 hengeres szívó boxer, míg a befecskendezési rendszert a Toyota adta. Nem túl vérmes az a 200 ló amit tud és nyomatékszegény alul, szóval nem sportautó inkább csak egy erősebb túrázó autó. Pont olyan mint az újabb Toyota Celica vagy a Hyundai Cuopé.
A 6 hangeres E92-nél is vannak gondok de talán kevesebb mint a 4 hengeresnél.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Formula-1
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- sh4d0w: Darth Vader, a Lázadó
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Okos Otthon / Smart Home
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Playseat challenge
- Facebook és Instagram matrica egyedi névvel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő