-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sok kereskedő kínál a használt autókhoz pl. MAPFRE garanciát, abból létezik fullos is.
Anno vettem a feleségemnek egy patikának tűnő ~4-5 éves Cliot, kaptam hozzá a fenti garit 70 ezer Ft értékben (Schiller Dráva) - jól jött, mert széthullott a váltó 500 km után. Szó nélkül és ingyen cserélte a MAPFRE egy bontott, de hibátlan váltóra, állta a javítási költséget is. -
veterán
Ránézésre 16"-os kerék van rajta, annak a gyári mérete 205/55r16. Kinagyitva a képet sem tudtam leolvasni a gumi méretét.
Arra tippelek, hogy úgynevezett "rossz út" (aka "bad road") csomaggal rendelhették az autót, ami emelt (+1,5 - 2 cm) futóművet tartalmaz.
Elképzelhető, hogy az emelt futómű mellett még a kellténél peresebb gumit is tehettek rá, de nem biztos.
-
veterán
-
veterán
válasz Acheron #142837 üzenetére
Persze, olvastam, hogy nagy kasztnit szeretnél - szerintem a Golf elég nagy.
A fogyasztás miatt viszont annyira nem erőltetném a valóban nagy (= nehéz) kasztni ÉS nagyobb benzines turbó kombinációt. Könnyen a - számomra - lélektani határt jelentő 10 liter/100 km fölé lehet vinni az átlagot.
-
veterán
Egy csipszelt Skoda 2.0 TSI meg így néz ki, ha már csipszelünk...
A narancssárga a nyomaték, 458 Nm. Úgy vélem a váltó miatt nem engedték feljebb, mert eredetileg 350 Nm.
A piros a teljesítmény, 310 le. 6600 rpm-nél már "csak" 300 le - érezhetően gyengül.Gyári szoftverrel 7250-nél szabályoz le.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz hobizoli #142885 üzenetére
Közel sem értek hozzá ilyen mélységben, köszönöm az infókat.
Ez a gyárilag 220 lovas verzió egyszerű csipszelése egy komoly cégnél (MTM), láttam már közel 500 Nm-es görbét más tunernél. Biztos a turbó is kisebb a kelleténél, Golfban a gyárilag 300 lovas R verzión (meg a 265 lovas Clubsport esetén) más a turbó, de az is csak 380 Nm-t tud.
@lenko: biztos villogtatja az ASR-t, de jók ebben már a fricc mérnökök.
@tomcsi: nézhetne ki bizony, ahogy 1.8T Leonból is kicsavarnak 275 lovat és 400 nyuszimókit.
-
veterán
válasz Acheron #142900 üzenetére
A Golf 7 bevezetésekor - 2012. ősze - jelentek meg a szíjas 1.4 TSI-k, ill. a 3. gen. 1.8/2.0 TSI is kb. valamikor ilyenkor jött ki. Ezek mai ismereteim szerint problémamentesek.
A korábbi 1.4 TSI-kből a 122 / 125 lovas verziók az ajánlottak egyszerűségüknél fogva, azoknál a láncos vezérléssel lehet probléma (előbb-utóbb), minél későbbi gyártás, annál kevésbé problémásak. A vezérléscsere jó esetben megáll 100 k-ból, ha passzol bele a Skoda felújítókészlete. Ha nem passzol, akkor 200-250. De ezek a 122 lóerős motorok szvsz nem Passatba valók.
Nem szakad el a lánc egyik pillanatról a másikra, bőven előtte elkezd kerregni, zörögni - először csak hidegindításkor, aztán súlyosbodik a helyzet.
A szíjas 1.4 TSI-kből nyugodtan lehet a 140, 150 lovasat is venni.
A Ford Ecoboost motorokat csak fórum / TC / prospektus szinten ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz kelly416 #142945 üzenetére
2006-ban már a faceliftes volt, abban meg csak 1,9 és 3,0 CDTI volt. Az 1,9-est vedd.
Nem a reklám, hanem a segítség helye: ez "csak" 5 ajtós, de ismerem az autót új korától fogva, a hirdetésben leírtak az utolsó szóig fedik a valóságot. És úgy megy, mint az ökör.
-
veterán
válasz Acheron #143167 üzenetére
A VW topikban finoman megpróbáltak lebeszélni a TSI motorokról, ami nagy kín most nekem...
Kérdezd meg tőlük, hogy a hahun, meg autóskártyán túl; láttak-e már élőben TSI-t?
Azt nem tagadom, hogy van köztük fosch... de amelyik jó, az tényleg jó. Opeleket ismerem még elég közelről, ott a kajakabb benzines motorok jellemzően nem eszik az olajat, cserébe a bengából kérnek többet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz batai15 #143194 üzenetére
Ha:
- a belevaló, minőségi olajat + olajszűrőt rendszeresen (max. 15 km) cseréled, légszűrőt is,
- nem tankolsz gagyi gázolajat,
- nem jársz tartósan 170-nel ,
- nem padlózód hidegen, nagy terhelés után nem állítod le hirtelen a motort,
- ha hibát jelez, időben elviszed hozzáértő szerelőhöz, -> akkor megtettél mindent, ami normálisan elvárható. (szvsz)Ha meg mégis megpusztul, akkor íme egy újabb bizonyíték a "3F szabályra". A PSA dízel motorokat általánosan dicsérik amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Luck Dragon #143284 üzenetére
Octi 2 FL 1.4 TSI-ben nincs DMF; viszont létezik olcsó, gyári vezérléskészlet (70-80 k Ft).
-
veterán
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
A DISI az közvetlen befecskendezéses, valamivel (pár deci) biztos kevesebbet fogyaszt, cserébe érzékenyebb lehet.
5 gang VS. 6 gang: Az összáttétel a lényeg - ha elég hosszú az legmagasabb sebességi fokozata egy adott autónak, akkor kevésbé lényeges a fogyasztás szempontjából, hogy azt az összáttételt 5 vagy 6 fokozat között ösztják szét.
-
veterán
-
veterán
Van egy komolynak tűnő érdeklődő az autómra; ha neadj' megveszi, akkor gondban leszek, mivel közlekedek. :/
Lehet, veszek átmenetileg egy olcsó Alfát, annyit dicséritek. Olajat cserélek benne + tankolom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Luck Dragon #143628 üzenetére
Nem teljesen értem, rossz lenne a link? (Nálam az érvényes műszakis Alfákat mutatja 300 ezer Ft-ig.)
-
veterán
válasz BigBlackDog #143635 üzenetére
Tabletről, Safari böngészőből linkeltem, asztali nézetben; ha droidon nyitom meg Chromeban, akkor is az Alfákat hozza, viszont nálam alapból az asztali nézet fut minden kütyün. A new.hasznaltauto.hu-t nem használom egyelőre.
-
veterán
Swiftből Yarisba az kb. csöbörből vödörbe; ilyen váltás csak felesleges pénzkidobás (eredet vizsga, átírás).
Első körben én is meghajtanám az autót rendesen, nem kell hozzá autópálya, ha nincs a közelben. Elég kivinni országútra és magas fordulaton (Stiftnél ezt 4500-6500 közöttre tippelem) hajtani 20 kilométert, mondjuk 3-ban, 4-ben. (Google: "italian tune up")
Hidegben minden autó többet fogyaszt, főleg városban.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #143693 üzenetére
20 km: mondtam egy számot, de fél óra biztos elegendő.
@Inetegrale: Nálad akkor tutira ki van kormolva.
-
-
veterán
válasz szőröscica #143736 üzenetére
Az E39 tetszik leginkább, ha 5-er. abból egy patikát vállalnék. (Az újabbak a sztereotípiák miatt kiesnek nálam.)
Most épp A4-eket sasolok a hahun, van egész jó A4 Allroad is (@Mági).
-
veterán
-
veterán
válasz szőröscica #143751 üzenetére
Ha állandó gondozást igényel, az meggondolandó. :/ Az E39-et megtartnám minimum őszig.
Qvára csapongok. Ezüst, kombi, nagyobb dízel tetszik, lehetőleg manuális, tetőkorlát nélkül.A bömbis sztereotípiákat meg magam is gyakran - tisztelet a kivételnek - beigazolódni látom: izomagyúak / ruppótlan hülyegyerekek / agresszív vadbarmok, stb.
-
veterán
válasz BigBlackDog #143810 üzenetére
Nagyszőlős út elején Agip, Osztyapenkónál OMV, budaörsi Tesco non-stop; ezek egész jók.
-
veterán
válasz BigBlackDog #143854 üzenetére
Novemberben egy hétig béreltem ilyen 1.2 TDI-t Seat Ibiza bódéban. Nem versenyautó, cserében keveset fogyaszt. 3 hengeres!
-
veterán
válasz kovacsroli #144445 üzenetére
Magamnak a 150 lovas 1.9 CDTI-vel (Z19DTH) venném.
-
veterán
válasz BigBlackDog #144453 üzenetére
1.4 TSI 160kmh-ig elvan 8 literből.
A Golf 7 (MQB platform) alapúakban már szíjas a vezérlés és nincs para. Esetleg egy Octi 3? Az talán kijön 3m-ból. Octi 2 1.4 TSI-hez 100%, hogy van olcsó komplett láncos vezérlés.Szerk: ha "fullos" kell; tetőablak, xenon, stb, akkor több zsé lesz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #144468 üzenetére
Szvsz:
- alacsonyabb a fenntartási költség;
- alacsonyabb a beruházás - az 1.4 TSI kb. úgy megy, mint a 2.0 TDI, lehet kicsit gyengébb, de az 1.6 TDI-nél érezhetően fickósabb;
- könnyebben találsz normális futásteljesítményű példányt belőle.A dízel biztos kevesebbet eszik. Octi 2FL 1.4 TSI-m volt céges, a fogyasztási normája 7,5 liter volt, mindig kijöttem belőle és nem tötyörögtem. Országúti 100-as gurulással 5-5,5 litert kér.
-
veterán
válasz BigBlackDog #144560 üzenetére
Csere?
Japóm még nem volt.
-
veterán
válasz BigBlackDog #144566 üzenetére
Most készül az eredetvizsga, ha gyors vagy 18500-at megspórolsz hétfőig. Átírási költséget nem úszom meg. Ha érdekel, szólj!
-
veterán
válasz Mr.Csizmás #144639 üzenetére
Betonfal esetén valóban. De ha egy 5 csillagos töréstesztű Clióval hoz össze a sors, akkor inkább a Hummerban ülnék. (a súlya és magassága miatt)
-
veterán
válasz BigBlackDog #144686 üzenetére
Vadi újonnan - alku után - 4,5 m, ez meg 5 éves.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #144692 üzenetére
Ősszel kértem ajánlatot egy kolléganőm részére, 4,5-et mondott az az értékesítő akinél a G7-et vettem. Őstermelői kedvezmény + kamu beszamitasi kedvezmény, és erősen úgy emlékszem, hogy az Comfortline volt 4,5-ért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Netfone
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- iPad topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Babzsákfotel
- Ariston C35S P6 (X) R kombinált tűzhely
- Philips Senseo HD 7810 - párnás kávéfőző - fekete
- Bosch Serie 2 SPU2XMS01E nemesacél mosogatógép átvehető a rendelt áron! Bolti ár feléért!
- Eladó Adly ATV ru XXXL 2T felnőtt méretű 50 cm
- Eladó !!!PANEL HIBÁS!!! CANDY 15 terítékes mosogatógép és/vagy PANELT VÁSÁROLNÉK HOZZÁ!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen