-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Ace owner #144769 üzenetére
Jól teszed, ki kell próbálni mindenfélét, majd az unokádnak lesz miről mesélni.
A Saab becsszó nagyon tetszik általánosságban, különösen:
- ülések
- turbónyomás-óra
- nagyon jól megy és jól fogyaszt.Ez az első automata autóm, bár egy manualisnak jobban örültem volna, de legalább érdekes, Elég fullos a felszereltsége és minden működik benne.
Kevésbé tetszik:
- lassú a kormánya,
- kb. GTI szinten kemény a futómű, de mégse kanyarodik olyan frankón.Még fel kell derítenem az okosságokat - mit hol, hogyan... sok minden kompatibilis az Opelekkel. Komplett első gyári fékszettet (tárcsa + betét) tudok venni hozzá ~ 30 ezer Ft-ért.
Pár apróságot kell még megigazítani rajta és műszakilag top lesz, a fényezése elég karcos, szívesen foglalkozik vele.
A Golfot hirdettem 3 hónapig és igen jól sikerült eladnom, valamint jó kezekbe is került.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #144852 üzenetére
Vezettem ilyent; pozitívum:
- sor6, nagyon finoman jár,
- nagy tér.Negatívum:
- gagyi összességében, kidolgozatlan részletek - pl. a féknyergen nincsenek eldolgozva az öntési sorják / hibák, gagyi műanyagok a beltérben, az alufelniket mintha az AutoVaz gyártotta volna, stb.
- nincs kraft.Szerintem nem akarsz Te ilyent.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #144862 üzenetére
1.2 TSI-ből nem műveltem még ki magam. A rossznyelvek szerint az a legkevésbé sikerült TSI, viszont ha nincs benne vezérlésállító kerék ("okoskerék") - nem tudom, hogy van-e, akkor nem lehet jelentős összeg 1-1 vezérléscsere.
-
veterán
válasz BigBlackDog #144922 üzenetére
Mercedes W124
-
veterán
válasz amargo #145062 üzenetére
Szia!
Astrából a J sokkal igényesebb, mint a H.
Octaviaból elég az 5 ajtós, annak is hatalmas a raktere.Astra J 1.6 benzin elég lusta lehet. Ha szempont a dinamika, akkor mindkét modellből az 1.4 turbóst keresd.
Opel alkatrészek valamivel olcsóbbak, amúgy a Skoda se drága. A szerelők azért ajánlják a szívót, mert ahhoz értenek csak. Keresni kell egy Opelre vagy VAG-ra (VW, Skoda, Seat, Audi) szakosodott kisiparost, ő érteni fog a modernebb motorokhoz is.
A VAG 1.4 TSI-t azért köpködik, mert sok esetben szar a vezérműlánc bennük. Nem horribilis az ára a gyári alkatrésznek sem, Skodához a komplett gyári láncos vezérlés szett kb. 70 ezer Ft + munkadíj.
Az Opel gyári vezérlésének árát nem tudom, tippre 40 ezer + munkadíj.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vzsryl #145064 üzenetére
Nem tudom sem megerősíteni, sem cáfolni ezt.
Kizárólag a saját 3 db TSI-mről tudok biztosat mondani, összesen közel 4,5 évig használtam őket:
- 2 autón csak olajat, szűrőket cseréltem.
- Volt egy amit 118 ezer km környéken vettem és 165 k km környéken adtam el, ezen olajcserén felül kellett 1x szoftvert frissíteni márkaszervizben (8500 Ft), ill. 1x volt vegyszeres szívótraktus tisztításon (18 000 Ft). Ez utóbbinak lassan érett a vezérlés cseréje, reggeli indításkor - csak akkor - pár másodpercig kerregett a lánc. Márkafüggetlen szervizbe hordtam, nem fájtak a szervizszámlák, éves szerviz kb. 40 e. Ft (Castrol Edge, Mann szűrők, munkadíj, no-számla).Az kétségtelen, hogy szervizigényesebb és kényesebb egy 1.6 szívónál, de valamit valamiért. Ma is megvenném ezeket az autókat, nagyon jól mennek, nagyon kedvező fogyasztás mellett.
Amúgy szeretem az Opeleket is, abból 10+ darabot koptattam, meguntam, másnak jó szívvel ajánlom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #145066 üzenetére
A technika Opel, a motor Fiat/Opel, viszont a külseje és belseje "egyedi" és ez utóbbi az, amiből túladagolásom van Opelből. Amúgy egy Opel nagyon észszerű választás.
TSI-im 2009, 2012, 2015-ös évjáratok voltak. Max. km ~165 k km. Amargo fórumtárs 2,5 millióig keres autót, annyiért már simán találhat 2010-2011-es Octavia 2 faceliftet.
Nem akarok senkit győzködni, aki 1.6 szívót keres, vegyen 1.6 szívót, de fogadja el, hogy lusta lesz vele egy 1,4 tonnás autó.
@Mágus: kiköpött ugyanilyen hangja volt az enyémnek is (G6), és kb. ilyen hosszan kerregett az is. Azt mondják, hogy a láncfeszítő engedi el az olajat, azért kerreg. Ha járattam fél percet és újra indítottam - akár 30 perc múlva - akkor nulla kerregés volt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz rellif #145085 üzenetére
Öcsém egy ugyanilyen C-max 1.6 benzinest használ 12,5 (!) éve. Tavaly majdnem eladta, de az utolsó pillanatban meggondolta magát, mert az autónak semmi napi szintű nyavalyája nincs.
Amit Alázógyík leírt, az úgy volt nála is: szervó szar volt, klíma szar volt - mindkettőt garanciában javították neki. Egyszer cserélt benne gyújtótrafót, klímája néha szarakodik, de semmi tragédia 12,5 év alatt.
-
veterán
válasz amargo #145096 üzenetére
Mennyi kilométert, vagy milyen tempóval mentem pályán?
Sokat megyek pályán, 1-2 hetente M7 oda-vissza. A kilométereim minimum fele pályán megy az autókba, a maradék országút, város fele-fele.
1.4TSI 160 km/h-ig teljesen otthonosan mozog, Octavia 5 ajtós ezzel az autópálya-tempóval megáll 8 literből. Országúton ha símogatod csak a gázpedált 100-110 között, akkor max. 5,5 liter. Értelemszerűen ha nem sietsz az autópályán, akkor 6,5-7 liter a 130-150 tartományban. Végre az Octi 215-öt ment óra szerint, ott zabál (20).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz !Overdose! #145100 üzenetére
Automata
Ha nem jön közbe valami, akkor megyek 02.02-án.Szerk: persze van manuális módja. 6-at viszont nem biztos, hogy beveszi 80-nál. Melyik fokozatban mérjem, ha úgy alakul?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz !Overdose! #145102 üzenetére
Lendületből vagy 80-nál tiporjam le?
-
veterán
válasz pècsimunkás #145334 üzenetére
Kb 20 euróval lenne havonta olcsóbb az I30 , 1,6 135 le -s autó , mint a Honda 1,8 140 le .Honda drágább , de jobb a finanszírozása . 4 év alatt kb 1000 euróval fizetnék ki többet a Hondáért .
Nekem ebből egyértelmű a Honda.
-
veterán
válasz Jorus #145393 üzenetére
Koppra, hónapra ugyanilyen évjáratú 9-3-at vettem, ugyan közel sem ilyen patika állapotban, de pont 2/3 áron. 180 lovas dízel, szedán és szintén Aero.
Ez itt egy csippelt 300 lovas, benzines turbó V6, automata, összkerékhajtásos kombi; a gyári vegyes fogyasztásának 12,7 litert adnak meg - az életben sem mész 12 alá, inkább 14-15 l/100 km. Ehhez fanatikus kell. Szvsz kombiban nem szép.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rbalint88 #145398 üzenetére
Kemény 29 nap tapasztalattal a hátam mögött annyiban kiegészítenélek, pontosítanálak hogy:
- A "géptető alatt" szinte minden Opel vagy Opelekben is megtalálható - motorok, váltó, 4x4, fékek... a 2.0T motor talán (?) kivétel ez alól
- Minden ami Opel, az gyári alkatrészként is olcsó hozzá; a karosszéria elemek, beltér azok amik egyediek, ezeket bontóból / eBay-ről kell vadászni, vagy UK-ből rendelni.
- Fentiekből következik, hogy egy 2.8 vagy 1.9 motoros verziót egy Opelhez értő szerelő karban tud tartani. Feltéve, hogy látott már Vectra C 2.8-at...Több helyen olvastam, hogy:
- Szűk -> ezt cáfolom, nagyon kényelmesek az ülések, simán elfér benne 4 ember + csomagok, van összehasonlítási alapom.
- Szar a kormányzása -> ez igaz, sokat kell tekerni + tényleg erős a hajtási befolyás (FWD), nem árt két kézzel fogni a kormányt kigyorsításkor. -
veterán
válasz kovacsroli #145807 üzenetére
Egy hónapon belül lesz eladó egy jó barátom VW Golf 5 kombija 1.9 PD TDI, 105 le, első tulaj, 2009. nyári, valós 180 ezer km.
Ha a konkrét autó nem is játszik bármi okból, valami hasonlót keresnék ennyi kilométerre. Minden bokorban van hozzá szerelő és alkatrész, alig fogyaszt, megbízható vas. -
veterán
válasz vapeti12 #146153 üzenetére
Ha Astra F dízel ÉS szervokormány a kritérium, akkor javaslom az 1.7 DTL verziót, ez a 68 lóerős változat (keresési paraméter a hahun), abban széria volt a szervó. 60 lovas is lehet szervós, de annál nem volt szériafelszereltség. A 82 lovasok is talán mind szervósak.
-
veterán
válasz RocknRoller #146355 üzenetére
Rossz a híre az FSI motoroknak.
A sógornőm 12 évig használt egy A3 1.6 FSI-t, most ősszel adták el, csak a kötelező karbantartást kérte, főleg városban használta, időnként autópálya.
Lemerült az akksi, mikor 2 hónapig nem használta. -
veterán
Szerintem aki Mini Cooper S-ben gondolkozik, az nem Mustangot / Camarot akar venni. Inkább vmi sportosabb praktikus autót.
A Mini nem praktikus.Ez esetben 9 misiért én ma is Golf GTI-t vennék; 8 misit kifizetnék az autóért, 1-et meg visszatennék a bankszámlára.
-
veterán
válasz z123456789 #146418 üzenetére
Golf VII GTI 5 ajtós - 1285 vagy 1295 kg a forgalmi szerint.
-
veterán
válasz m3tr0 #146423 üzenetére
Praktikusság meg sportautó?
Feltételezem, hogy összesen 1 db autót szeretne, ami a 2 (sportosság és praktikum) valamilyen kombinációja, ebből a Mini sehogy se jön ki jól.
Az ültetett Fabia felett elsiklottam ez kicsit megkérdőjelezi az elhatározás komolyságát, de sosem tudhatjuk, kinek mennyi van a párnacihában.@8th + Vili: vezettetek vagy csak ültetek már Opel Speedsterben?
Én igen - igaz csak városban - maximum harmadik autónak való:
- alig bírtam belekígyózni (180 cm, nincs pocak), kb. 30 cm széles küszöb, iszonyat alacsony tető (leszedhető)
- az Ikarus kerékagya van szemmagasságban.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mostanában én is nézegettem Boxstereket (meg 350Z-ket), 3 m körül egy patika nem lenne rossz második autónak, akár hosszútávra megtartani. A fenntartási költségeivel viszont nem vagyok tisztában.
Én az öregedést azon veszem észre magamon - mindjárt hamut szórok a fejemre, mert mindenki mást szidok érte - hogy egyre jobban tetszik az automata.
@z123456789: Bekussoltam.
@Vili: régen volt, már nem emlékszem, hogy a 2.2-t vagy a turbót vezettem. Menni jól ment, de semmi dráma, egy M-es BMW ijesztőbb.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Astra Coupé Turbóm volt 1,5 évig; kulturált motor, annyira nem erőszakos a 250 Nm-rel. Akkoriban vezettem a Speedstert belterületen, így nem érződött olyan markáns különbség dinamika terén.
Amúgy a legfélelmetesebb "megindulási" élményem egy BMW 850-nel volt 15+ éve, pedig nehéz dög lehet. A haveromnak megjött a napokban az X5M50d; arra még kíváncsi leszek.
-
veterán
Olvastam; a felesége vitte a házat... :/ gondolom kellet a zsé hirtelen.
Nyilván nem a rendszeres Bp-Zala-Bp autópályázásra használnám, szépen állna garázsban. Kiránduló autónak gondolnám, esetleg munkába járni szép időben. De ez csak kósza gondolat egyelőre, először is ki kellene próbálni egyet. A coupé verziójával mentem (nem ugrik be a neve), az nagyon finom kidolgozású, kicsi a belseje, nem tépi le a fejed és drága. A Boxsternek annyi az előnye, hogy egyrészt sokkal olcsóbb és talán kevésbé érezni szűkösnek.
-
veterán
SLK: az olyan metro... meg kicsi is. Egy szép Bosxter talán az értékét is tartaná hosszútávon. Másik haverom vett végül egy használt CLK 320 CDI-t, szép autó, de Merga csak limóban/kombiban tetszik. Esetleg egy 1990 körüli SL (annak gondolom már elindult az ára felfelé).
-
veterán
A só témához annyit - már korábban is írtam - Ausztriaban sokkal több drága kalcium-kloridot használnak, míg itthon főleg csak sóznak (nátrium-klorid).
A CaCl kevésbé károsítja a növényeket, viszont jobban korrodálja a fémeket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Szada85 #147112 üzenetére
Igyekszem objektív lenni.
10+ Opelem volt, amelyik itt releváns: Vectra B 2.6 V6; Astra G Coupé Turbo (Z20LET); Vectra C pre-FL 3.0 V6 CDTI, 2x FL Vectra C1.9 CDTIamit tervezek, az idövel FL-es apróságokkal való frissítés
A legnagyobb bajom a pre-FL műszerfalának textúrájával van, a frissítés után emészthetőbb lett.
rugalmasságban jobb lehet az OPC már csak a turbós karakterisztika miatt is, míg a V6-ot forgatni kell, hogy menjen
Összességében megy jobban a Z20LET; nem kell forgatni a GM V6-okat. A 2.6 V6 már az 500 (ötszáz) rpm körüli alapjáratról elindult minden különösebb szenvedés nélkül (a DMF-fel nem foglalkoztam).
Volt már sor4 szívó, sor4turbóm, gondoltam most kicsit belekóstolok a szívóV6 világba is.
Jogos.
A fent leírt sormintámból nekem a csipszes 1.9 CDTI FL GTS állt legközelebb a szívemhez, de mindegyik klassz gép volt. De írtad, hogy dízelt nem szeretnél.
-
veterán
Ezt nem adom egy darabig: Ez szép és finom a maga kategóriájában (csak jégvert :/ ). Tegnap kéretlenül be akarták számolni egy Passat B7 TDI-be, úgy hogy teljesen más ügyben találkoztam az illetővel.
@(#147119) Szada85: F GSi 16V nekem is volt, nagy liebling.
Tetőablakos Vectra C-t ne vegyél, ha 190 cm vagy.
A 3.2 V6 fogyasztásával még barátkozz - a B 2.6 V6 fogyija 9 volt nálam nyaraláskor, amúgy kb. 11. Mielőtt eladtam - hogy szebb legyen az összkép - levittem a BC-t 7,8-ra (országút, 100 kmh körül, semmi vadulás).
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Óvodások homokozója
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- galaxy55: Mi történt deviantart-on?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen