Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • focvis

    veterán

    válasz HUTCHDB #192881 üzenetére

    Szeretném árnyalni a PHEV-ekről kialakított rózsaszín képet. Bő egy hónapja adtam el a Volvo V60 PHEV-et, nagyon szerettem, igen jó autó.

    DE:
    1. Abszolút nem hiányzik a rendszeres töltögetés, meg hogy azt figyeljem mikor kell kihúzni, hogy ne nyirjam ki túl gyorsan az akkut, illetve mikor szabadul fel a töltőhely.
    2. A csomagtér viccesen kicsi az autó külméreteihez képest.
    3. Ugyanúgy szervizelni kell a hagyományos motorját. (Viszont a fék sokkal lassabban kopik.)
    4. Dögnehéz az összes PHEV, ezt vezetés közben is érzed. Nézd meg a második YouTube-ot: [link]
    5. Évi 22-24 ezer kilométert autózok, azaz havi átlagban 1800-2000-et, ebből városban 400-500 km-t, ennek a fogyasztásását tudom elektromosan megoldani. Ez kb. egy tank üzemanyag. Havonta. Ezért jár cserébe minden nap az 1. pontban részletezett töltögetés.
    6. Anyagilag nem értelmezhető a megtérülése. Havi egy tank üzemanyag, az kb. 16 ezer forint, évente 200 ezer Ft. Egy használtan 6 milliós, újonnan 12+ milliós autónál. Nulla. A szerviz nem olcsóbb, a biztosítási díj magasabb. És vannak ráadásként az elektromos hajtás nyűgjei.
    7. Jelenleg nincs súlyadó, van ingyen parkolás - kérdés, hogy meddig? A dízelek után a következő pária a PHEV lesz. Már rászállt a média.

  • Doki16

    addikt

    válasz HUTCHDB #192881 üzenetére

    Az Outlanderből a ráncfelvarott verzió kívülről már egész jól néz ki, de belül ugyanaz a múlt századi japán autó, teletömve extrával. Jól fel van már szerelve, tök rendben van a technika, csak olyan gagyi hatást kelt számomra. Nincs olyan jól összerakva mint egy B8 Passat. Az akkumulátor degradáció elég erős benne, de megbízható rendszer amúgy. Láncot azért érdemes benne cserélni 200 felett, mert nyúlik.

    Nem tudom milyen B8-at vezettél, de a GTE-be csak Highline ülés van és az baromi kényelmes. Édesapám 59 éves, és nagyon szeret benne ülni. Persze a be ki szállás más tészta, de órákat utazni benne baromi jó.

    Ha türelmes az ember akkor a Passat GTE-ben is lehet kifogni kevesebb kilométerrel. Elég jó már ez az 1.4 TSI, megbízható fajta, jóval 200 felett elmennek. És azt is nézni kell ilyenkor, hogy nem biztos ennyit futott mert ott az elektromos hatótáv is. A Hybridnek köszönhetően meg alapból kímélve van a motor, a villanymotor sokat segít elindulásnál és hideg motornál is.

    A Ford Mondeo hibridet azért nem írtam, mert csak sima hibrid, nem PHEV. Amúgy bátran vehető, nagyon jól sikerült kocsi. Egy az egyben a toyota rendszere van benne a ford benzinmotorjával. Egy sima nagyköbcentis szívó benzines. Most már kiderült, hogy jó fajta megbízható. Vannak szépen felszerelt példányok belőle. De sajnos nem tudták szépen elhelyezni az akkumulátort és ezért levesz a csomagtartóból. Passatnál szinte észre se lehet venni, jól megoldották a VW-nél.

    Tehát valamit el kell engedned a kritériumokból. Ha hibridet kivesszük a képletből, akkor jobban kinyílik az ablak.

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

Új hozzászólás Aktív témák