Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz slett27 #194512 üzenetére

    Az anyaghasználat a szükségeshez képest szerintem mindenki minden területen érzi, hogy egyre rosszabb. A gyártás egyre rosszabb.

    A turbónál van egyszer egy plusz forgó alkatrész amit széthullhat, míg jó esetben csak elkophat, szóval egy kopó, fogyó.
    Ezen kívül a motor a megszokott ütemben elkopik, ellenben az eddig megszokottól nagyobb eséllyel hullik szét, de ez nem a turbó miatt van. Van amelyiknél pl. a közvetlen befecskendezés okoz ezt-azt, van amelyiknél az olajpumpa, egy rossz gyári csődarab, egy szenzor hiánya, egy rossz felhasználás vagy rossz szokás. Igazából szívóként is elhullanának azok a mai turbós motorok, amelyikek végül széthullanak.
    Ezért is ajánlott pl. az 1.4T-jet, mert turbó az van meg a hozzá kapcsolódó dolgok, de a fentiektől nagyrészt mentes.

    Költségben mindenképpen több, mert 1x meg kell venned a kocsi részeként, és, ha minden jól megy, akkor is kinéz egy felújítás mielőtt bontóba menne az autó.

    Egy csomó dologra sokkal jobban kell figyelned, vigyáznod rá. Jó olaj kell, időben kell cserélni. Nézni kell többször a szinteket, vizet, hűtők állapotát. Amikor beindítod hidegen érdemes várni elindulás előtt, hogy meglegyen az elégséges kenés. Leállítás előtt szintén járnia kellene, főleg, ha a pályáról jöttél le, mert ezek kb. tudnak vörösen izzani. Van amelyik már manapság figyel magára a tulaj helyett, és leállítás után még vissza hűti saját pumpával, ami mellékesen egy újabb hibalehetőség is egyben.
    További probléma szokott lenni, hogy turbósnál a turbó fújja, így nem érzed, hogy a motor szenved. Pl.: dombon felfele mész, repül fel a gép, és beváltasz egy 4-et is, és még 4-ben alacsonyabb fordulaton is repül fel... közben meg oválisra koptatod a hengerfalat. Azzal a fokozattal érdemes menni ilyenkor, amit a szívó motorosnál is használtál.

Új hozzászólás Aktív témák