-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
viharhozo
addikt
Lehet itt mondogatni pro/kontra gáz vs dízel témában napestig bármit....csak tök felesleges, mert picit egymás mellett beszél el mindenki. Mindenki, csak a saját igazát hajtja.
En ugyan nem ertek hozza, de felmerult bennem a kerdes, h ha a gazuzem biztonsagos, gazdasagos es kornyezetbarat, miert nem gyartanak szeriaban gazuzemu autot? Miert kell mindet atalakitani?
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
1. Attol, h elvetve akad egy-ket gyari megoldas, az alaptetel igaz marad: az autogyartok praktikusan nem foglalkoznak a gazuzemmel. A benzin alkohollal valo keverese nem tudom, h jon ide, de azt se csinalna senki, ha nem lenne kotelezo.
2. A gazuzem sokkal kevesbe radikalis valtas, mint a hidrogen vagy az elektromos hajtas. A masodlagos piac letezik, kutak vannak, a gazt jellemzoen ugyanazok adnak, akik az olajat.
3. A legnagyobb autogyartok azert osszemerhetoek a legnagyobb olajcegekkel. Utobbiak nyilvan nagyobbak, de a kulonbseg nem nagysagrendbeli. Ugy altalaban ezek a "nem erdeke az autoiparnak/olajiparnak" jellegu indokok nem kulonosebben eletszeruek.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz hobizoli #723 üzenetére
Elfelejtettem lezarni a gondolatmenetet es mostanra alakult ki bennem a hianyerzet.
Tehat minden valoszinuseg szerint azert nincsenek gazuzemu szeriaautok, mert egyszeruen nincs rajuk igeny. Es ez sokkal, de sokkal valoszinubb, mint egy bizonytalan labakon allo osszeeskuves-elmelet. Az autogyartokat minden erdekli, amivel tobb autot lehet eladni, ezek szerint ezt a fogyasztok nem kerik.
Arra a kerdesre nem tudok valaszolni, miert nem kernek belole a fogyasztok, lehet, h az indok irracionalis, de ettol meg teny marad (abszolut nem ismerem a mukodesi elvet, turbos autot lehet gazzal hajtani?).
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
-
viharhozo
addikt
Gondolom itthon a mol nem erőlteti ezeknek az autóknak a forgalomba hozatalát...
Erdeklodeskeppen: mit csinal a Mol mondjuk a Porsche Hungariaval? Megfenyegeti, h fellrobbantja Wolfsburg belvarosat?
Ja, meg valami. A hasznaltauto.hu-n 66700 autot hirdetnek. Ebbol gazuzemu 688 db (~1%). Ot evnel fiatalabb autok eseten az arany 21000/68 db. Nincs ra igeny, ennyi.
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz dízelracer #816 üzenetére
Kozben megneztem a VW nemet oldalat. Ott pl. a Golfbol letezik gazos valtozat, hasonlo teljesitmenynel 2000 euro a felar, a Skoda Octavianal ez mar csak 1300 euro.
Ennek ellenere a mobile.de-n a gazos autok aranya a teljes valasztekon ~1%, az ot evnel fiatalabb autoknal 0,8%.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Nem tudom eldonteni, h ez most vmi vicce-e. Te tenyleg komolyan gondolod, h azert ez az arany, mert nem akarjak eladni?
Ne legyel mar ennyire korlatolt, itt nem egy-ket ember izleserol van szo, mitol lenne mas egy gazos auto eletciklusa egy gazolajosenal?
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
-
viharhozo
addikt
Azt se kell elfogadni, hogy létezik olyan mentalitás, van egy jó kocsid amit olcsón üzemeltetsz, és nem akarod eladni.
Es a "sokaig hasznalok egy autot" mentalitas csak a gazos autok uzemeltetoire igaz, vagy mi? A gazos autokkal jellemzoen sokat mennek, ezert a csereperiodusnak rovidebbnek kellene lennie, mint a benzineseke.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Probalom itten kibogoz a szalakat. Komolyan kerdezem, te normalis vagy?
Mutasd mar meg nekem a "nulla tenyt, igazsagot tartalmazo hozzaszolast, amit utolso tuskokent mondtam oda"!
Ami teny, a gazos auto nem kell a nepeknek. Nem kell, nem veszik, minimalis a reszaranya. Szerinted azert, mert rajtad kivul mindenki hulye, meg a gonosz cegek akadalyozzak a terjedest, szerintem meg azert, mert ugy gondoljak a nepek, h jobb nekik gazos auto nelkul (es ha 99% egy iranyban gondolkodik, akkor abban azert lehet valami). Szerinted _minden_ dizel auto atomjaira hullik 100000 km utan (ha nem, akkor odamesz, es elkezded csakannyal utni a motorhaztetot), es ketmilliot kell rakolteni, te viszont a gazos Puntot rakotod otthon a cirkora es meg a futest is felaron oldod meg vele. Nem gondolod, h kicsit egyszeru a vilagod?
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Ebben az egesz kilometer-tekergetos mizeriaban az a legszebb, h ez meg csak a kezdet. Az elmult ket evben a maganvasarlok szinte eltuntek, gyakorlatilag csak cegek vesznek autot. El lehet kepzelni, milyen lesz 3-5 ev mulva az ezekre alapulo hasznaltpiac.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz LuckyL #112838 üzenetére
Szerintem itt total fogalomzavar van.
Az auto afajat az a ceg igenyelheti vissza, aki neked tartos berletbe adja. O a berleti dijrol neked szamlat ad, amit te elszamolhatsz, de piaci mukodes eseten annak rohadtul semmi koze az eredeti arhoz. Es az az auto nem lesz a tied, csak ha a berlet lejartaval megveszed.
A konstrukcionak az az elonye, h nem kell tudnod igazolni, honnan van penz az autora, hiszen az a cege/egyeni vallalkozoe, es tenyleg van olyan autot, amit majdnem 0 forinttal el lehet vinni. De ettol meg az auto afajat nem kapod vissza.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz LuckyL #112850 üzenetére
Van egy auto, ami br. 5,2 millioba kerul. Ezt a lizingceg odaadja neked 48*106k+afaert, amibol az afat visszaigenyled, ergo a moka 5,1M+afaba faj (mondjuk ebben benne van az adok+biztositasok benne vannak).
De a negyedik ev vegen a maradvanyerteket a lizingceg donti el, nem te. Ergo az elso esetben van ~3 milliot ero autod, a masodikban meg nincs semmid.
Sokszor meg igy is megerheti, mert ha munkaberkent venned ki a cegbol az 5,2 milliot, az ~10-be kerulne, ezert is ilyen nepszeru a dolog.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Nem ertek a hasznaltauto-kereskedelemhez, de az ujautok arai elegge elszalltak, ugyhogy ismerkedem.
Van egy adott evjarat, adott tipus, adott felszereltseg. A mobile.de-n van ilyenbol mondjuk otszaz, a legolcsobb 15000 euro. Mondjuk a nepper egy honapja hozta be, akkor 300 volt az euro, nyilvan nettoert, tehat az onktsge 3,645M. Erre jon meg a magyarositas, ami durvan 150k, be kell hozni, a kamuceget mukodtetni kell, legyen rajta haszon is, ergo egy ilyen auto 4,3M alatt nem fog kikerulni, es szerintem meg optimista voltam.
Ha 3,8-3,9-ert latok ilyet, akkor 100%, h ez egy romma tort kocsi kikupalva, vagy van meg vmi trukk, amire nem jottem ra?
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz Agostino #113941 üzenetére
Az elvi minimum a 3-400k szokott lenni, finanszirozoja valogatja, nagyon kapkodni sajnos nem fognak ertetek.
Ha ilyen 300k kell, es van annyi jovedelmetek, h mondjuk egy ev alatt kifizessetek, lehet, h egyszerubb szemelyi hitelbol megoldani a dolgot.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz matyi19 #114440 üzenetére
Nem tudom, mennyit segit, nekunk volt regen C5-os (2003-08). Annal a hasmagassag allithato volt manualisan is (talan harom fokozatban) annyi megkotessel, h bizonyos sebesseg folott nem engedte az emelest. Ergo ha ezt atlepted, automatikusan ultette az autot.
300k km-rel adtuk el, ennek a rendszernek sose volt semmi baja.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Azert a kicsiknel a szerviz nelkuli lizing arat, mivelhogy olcsobb (nem tudom, ez a ceg foglalkozik-e ilyennel).
Ettol fuggetlenul az oldalukon az egyik Focus Titaniumnak acel kerektarcsaja van, szoval minden mindegy alapon nehany dolgot kilophatott belole az eredeti hasznalo.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Hatha kepben van vki, a mostani, uj VW-ket (Golf, Jetta, Passat) mennyire lopjak?
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz nyogo83 #123199 üzenetére
VW-nel uj autora a listaarbol ~16% kedvezmenyt tudsz elerni konfiguralt autonal, keszletesnel ez felmehet vmivel akar 20 fole is. Az 1,4 TSI DSG listaara 8,3 milla, abbol 5,8 sose lesz.
Meg olyan okossag lehet, h tesztauto/nagyon keveset futott vezetoi kocsirol van szo, bar ilyen celra szinte mindig Comfortline+-t hoznak.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz Integrale #123266 üzenetére
A Xsara egy rakas fos. Nem feltetlen a franciak miatt, mert ami nalam az ot ev alatt tonkrement benne, az szinte mind nemet beszallitotol szarmazott, de sajnos akkor is az. Nem is ertem, miert tartja ennyire az arat, en 2006-ban az oteves, ennel jobban felszerelt autoert, 140k km-rel nem kaptam egymilliot.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Nem nagyon ertem ezt a Xsara-szerelmet, tiz eve minden forumon az egyik legnagyobb hulladeknak tartottak (es volt belole boven, mert a 2000-es evek elejen viszonylag olcson adtak), nem veletlen, h a generaciovaltassal meg a nev is megszunt.
Elmondhatnam, h milyen dolog az, amikor az ablakemelo csak ugy szetesik, a valtoban vhol eltorik egy fogaskerek, aminek cserejehez az egesz autot szet kell szedni, es kizarolag a francia gyarban van potalkatresz, es amikor a markaszerviz kozli, h rossz a motorvezerlo szamitogep, de megcsinalni sajnos senki se tudja, vegyek ujat az auto akkori ertekenek kb. feleert. A kedvencem az volt, h maga a Citroen nem akarta beszamitani a Xsarat, ezert a realis piaci ar felet mondtak be ra (ez tobbunkkel is megesett). Nem volt egy szerencses konstrukcio, na.
Azt se nagyon ertem, aki most vesz C4-et, a konszerntars 308 sztem sokkal meggyozobb auto.
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz mycso #123358 üzenetére
Hagyjal mar a hulyesegeiddel, ot evig volt ilyen autom, ami Citroen-forumot fel lehet kutatni akkor a neten, azt atneztem, rengeteg embernek volt vele baja. A Nepiteletben is az egyik legrosszabb auto lett. Tudomasul kell venni, h egy vacak konstrukcio, ennyi.
Ettol meg biztos vannak hibatlan peldanyok, csak epp ennek kevesebb az eselye, mint mas tipusoknal.
Es nem a Citroen szar, vagy a francia, hanem a Xsara. C5-ot meg vettem is volna, ha nem bukna az erteket ugy, ahogy.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz B-L-A-C-K #130045 üzenetére
Ebben a kategoriaban vettem nemreg autot. A Focus belseje sztem vallalhatatlan a tobbihez kepest, az nalam eleg gyorsan kiesett.
Az Octavia/Golf meg szubjektiv, a technika szinte tok ugyanaz, onnantol te dontod el, melyik jobb. En vegul Golfot vettem, mert az volt az olcsobb.
Egyebkent meg 308 kombit vettem volna, ha kicsit nagyobb lenne hatul, most meg a Megane-on is elgondolkodnek.
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
-
viharhozo
addikt
válasz Tsebacsi #130087 üzenetére
Most komolyan belinkelsz nekem egy szetfotosopolt promokepet?
Igy nez ki defaultban egy Titanium Focus belseje, es kb. eddig tudod javitani. Kisautos, ennyi, ettol meg nyilvan tetszhet vkinek.
Es igy nez ki egy kozel sem fullos Golf.
Mondjuk hozzam tovabbra is a minimalista 308 all a legkozelebb, de avval mas bajok vannak.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Ez megvolt?
Ha bevezetnek, "erdekesen" alakulna a nyolc ev feletti hasznaltautok ara.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz Atlantis #130127 üzenetére
A Hunyadinal egyebkent se lehet semmit tudni, eletem egyik legszurrealisabb elmenye volt, mikor bementem.
- i30 kombi erdekelne.
- Jo, jo, de van Tucson, az jobb.
- De i30 kombi.
- Az egesz orszagban nincs olyan, de van Tucson.
- Sima i30?
- Az kene legyen vhol, de Tucson tutira van. (elmegy) i30 holnaputankiskedden esetleg van, de most ugyis mindenki a Tucsont viszi.
- i40?
- Jo auto, de inkabb a Tucsont ajanlom.Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz F-ECT$ #130886 üzenetére
A ket gyerekules + 1 felnott kombo papiron sok autoban mukodik, de a gyakorlat azert mas, foleg mert a gyerekulesek rohadtul nem ugyanakkorak.
Elso korben nyilvan az Octaviat neznem meg, az a legnagyobb hatul es 5,5-ert korrektet kapsz belole.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz Tsebacsi #131003 üzenetére
Ha gyereket viszel hatul, akkor a hatso hely tok mindegy, ha elfer a gyerekules, jo vagy. A kozepkategoria csomagtere pedig jellemzoen semennyire/minimalisan nagyobb csak a kompaktokenal.
Pl. Golf7 Variant 605 l, Passat B7 Variant 603 l.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Eddig vhogy a csaladban mentek el az autoim vagy beszamittattam oket, de most kiszabadulok a piacra.
1. A probautat meddig illik engedni? Nem sportkocsirol van szo. Az auto varosban van, ot percen belul nincs olyan ut, ahol tartosan 60 folott lehetne menni. Most akkor mindegyik vevojelolttel kocsikaznom kene egy fel orat?
2. Itt van olyan, h a vevo hagy eloleget es visszajon a penzzel?
3. Eredetisegvizsgalat kell elore, vagy a vevo megcsinaltatja maganak utolag?
4. Az ilyen nepperes felbianko adasveteli teljesen kerulendo?
Kösz!
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Felmerult bennem, h Swiftet kene venni. Bementem a szalonba. Eleg "erdekes" az uzletpolitika, mert autot rendelni nem lehet, a gyar azt gyart, amit akar, ha veletlenul van olyan, ami neked kell, akkor van.
Aztan jott a szokasos chiphiany, mire a muki azt mondta, januartol mar radio/navi nelkul is kiadjak az autokat, mert az a chip nagyon nincs. Ha lesz chip, majd utolag beepitik. Megkerdeztem, viccel-e. Azt valaszolta, nem.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Hatha tud vki segiteni. Masodik autot kell venni, az elozo 17 ev alatt 85000 km-t futott, tehat nagyjabol evi 5000 km-re kell, ennek 95%-a varosban teszi meg. Dugoban, sokat allva.
Most Yarisunk van, az aran kivul a mostani generacioval sincs semmi bajom.
1. Esetleg van vkinek gyakorlati tapasztalata, mekkora a hibrid elonye varosi fogyasztasban? A Spritmonitorban erre nem lehet szurni. Raadasul "rendes" varosi hasznalatrol kene info, tehat nem arrol, h a kulvarosban fix 50-nel maszkalunk.
A katalogusadat ill. a Spritmonitor ~1 liter ir, a tesztekben 2 literrol is szo van, feltetelezem, fugg a hasznalattol. Ha a diffi 2+ liter, akkor egyertelmuen a hibrid fele kene menni. 1-nel nem biztos.
2. A varosba ne vegyek kis turbos benzinest az elmeletben biztosan jo tanacs, csak eleg sok autot kizar. Volt errol vmi iras, vajon gyakori olajcserevel kihuznak ezek 100k varosi km-t, vagy hamarabb doglik meg a turbo, lendkerek, anyamkinja?
3. Ez csak ugy mellekesen: a K Astra mitol ennyire olcso? Tudom, kifuto, de nagyon melyen benn van a kategoriatarsak ara alatt. Szarok a motorok vagy mi vele a gebasz?
Kösz!
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Uj. Hosszu idore vesszuk, az ertekvesztes igy nem tul nagy tetel. A keret az eleg tag, vhol 5-8 millio kozt, ami a legjobban megeri.
A hibrid előnye nem csak fogyasztásban jön ki.
Akkor miben? Pont azert merult fel a hibrid Yaris, mert most egeszen elkepeszto fogyasztasokat produkalunk a rovid utas, dugos, hegyre fel-hegyrol le menetekben, tehat ha erdemben kevesebbet eszik, akkor siman a fogyasztasban visszahozna az arat.
[ Szerkesztve ]
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
válasz szőröscica #202506 üzenetére
Nem, mert nem tudom tolteni.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
viharhozo
addikt
Sokkal szivesebben keresek autot a limit masik oldalan.
Hibrid esetében nincs pl önindító
Nem ertek hozza, de akkor hogy indul be a benzinmotor? Elvileg a Start/Stop minden Euro6-os auton kotelezo.
Városban tudok vele hármassal kezdődő fogyasztást, jelenleg 4,4 az átlag, ez egy auris hibrid kombi.
Na, errol meselj nekem egy kicsit. Ez dugos/nem dugos? Mennyi az atlagsebesseged varosban? Nalunk ez 20-25 km/h kozt van, ugy vettem eszre, ez nagyjabol mervado lehet az osszehasonlitasban. Akik kedvezo fogyasztast mondanak, azok altalaban 30 folott tudnak varosban is, mert kevesbe forgalmas helyen jarnak.bandus:
azt irtam is, h egy liternel semmi nem jon vissza, igazabol kettonel se nagyon, ha figyelembe veszem, h a penzem kamatozhat is. Aztan ott van meg, h a vegen majd picivel tobbet er a hibrid, nem ismerem a jovobeli uzemanyagarakat stb. Tul sok a valtozo, nem lehet hibatlan dontest hozni.
De az is igaz, h ha az auto teljes koltseget nezem a teljes elettartamra, akkor az egymillios kulonbseg nem tul jelentos.
Yaris cross az amugy nagyon nem, amig van barmi mas, nem veszek semmi olyat, ami kicsit is hasonlit egy suvra.
Durvasága miatt töröltem - moderátor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest