-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
Sziasztok!
Egy '99es kombi 626osnak keresek utódot. Mit tudnátok tanácsolni? 2gyerek van, lesz harmadik is, kell a hely. Építkezek is, kicsit néha befogom futózni is a Mazdát, az utód sem úszná meg. Célszerű a dízel gép, így magam fejéből a C Vectra mellett döntenék most, de 2; 2,2; 3 literes? Vagy ha van jó más ajánlatotok, azt is meghallgatom. -
kelly416
veterán
válasz footy #139445 üzenetére
Igazából ilyen nagyobbacskákat is néztem, de inkább családi autó kell, tényleg másodlagos a futózás, keveset csinálom, csak néha kap egy kis súlyt a gép. Ezért nem nagyon gondolkoztam ilyenekben, bár meglestem a VW Sharan-okat, meg a Galaxy-kat, egyebeket, de nem az én világom a 7 személyes. Szerintem.
focvis:
Téged ismerlek valahonnan. Jó, igyekszem 2.2-est nézni, de ha a 2 literes gyenge, akkor az 1.9 CDTI hogyhogy erősebb annyival, hogy ajánlott? Tudom, ne ítéljek pusztán a számokból... majd utána olvasok.aero.:
Oké, akkor inkább az 1.9-eseket nézem. -
kelly416
veterán
A háromból kettő már nem gyereküléses (7 és 9), a harmadik még nincs meg. De a pad hátul három felnőttnek is simán viselhető, nem egy Insignia, és bármire cserélek, ez alapkövetelmény lesz a késöbbiekben is. (60km-t utaztam Insigniában hátul még két felnőttel, siralom, egész végig előre dőlve kellett utaznom, a nyakam alig fért volna kettejük közé, nemhogy a vállam.)
Egyelőre a meglátásom, hogy a kombiban van elég hely mindenre, de majd úgyis alakul a véleményem, ha az élet alakítja. Igyekszem megfogadni a tanácsokat. 7személyesből mi az ajánlott, és mi az ami kamu 7 személyes?
focvis:
Tudom.
Köszi az infókat. -
kelly416
veterán
válasz Mr.Csizmás #139490 üzenetére
Én 4 éve vettem 200-ért egy Proton Persona 315-öt kifogásolható esztétikai állapotban, a tetejéről és a motorházáról baromira ki volt fakulva a festék, a pirosból majdnem fehérbe ment már át. A beltér nagyjából rendben volt, így el mertem hozni, mert sem motorikusan, sem mechanikusan nem tűnt ramatynak. Két évig szolgált úgy, hogy megkapta az összes folyadékot újból tisztán, akkut nem kellett cserélni, vezérlést akartam cserélni, de amikor megbontottuk a burkolatát ragyogott, annyira új volt minden szíj, úgyhogy gyakorlatilag ha az ex-em nem tolat bele egy tiszafába és a régi szomszéd nem tolat neki egy német rendszámos bömössel, akkor költség és nyűg-mentesen megúsztam volna a két évet, így viszont felpolírozták kissé a tetőt meg a motorházat amikor kijavították az egyébként nem nagy sérüléseket és lefestették a bömös helyét. A tiszafa csak műanyagot nyomorgatott meg szerencsére. Egyszer pótoltam hűtővizet ezen kívül, és amikor megvettem a Mazdámat, 200-ért számolták bele az árába.
Van lehetőséged kifogni jót, de érteni kell hozzá, hogy el merd hozni és utólag se csalódj benne nagyot. -
kelly416
veterán
Azért ez is érdekes, 400000Km 10 év alatt női tulajjal... az évi 40000, én tavaly mentem 22000-et úgy, hogy több mint 60km-re autóztam a Páromhoz hetente minimum egyszer oda-vissza, meg kiruccantunk Görögországba, nem mellékesen mindenhová autóval járok.
DuDieHUN:
Audit nem vennék a drága szerviz és barna testvérek érdeklődése miatt. Amit régen a Merci kapott meg, most az a figyelem átirányult Audi és BMW irányába.
Mazda 626 tulajként azt tudom mondani Neked, a Mazda jó, nagyon jó. Amennyire semmilyen a külseje, annyira semmilyen a belseje is, de iszonyat jól variálható, tágas, hálás, kicsi a szervizigénye, kicsi a fenntartási költsége. Állítólag 6-osból dízelt csak óvatosan, de mivel Nálad ez nem játszik, csak lábjegyzetnek említettem meg. Én a 626-ossal 2tonna papírt három fordulóból vittem ki a szeméttelepre futó nélkül, egyszer sem nyavalygott. Ilyen garnutúrából 4-et 5-öt úgy bele teszek az autóba, hogy még egy ember vígan beülhet mögém, és a csomagtartóban hatalmas hely marad még, kb 2/3-a üres.A Volvóról nem tudok mit írni, hacsak azt nem, hogy költségesebb minden alkatrész csere, mint a Mazdánál, vagy úgy általában, mert a Volvo nagyon jó, de meg is kérik az árát.
Merciket, Toyotákat, egyéb nyalánkságokat nem is néztél?
-
kelly416
veterán
válasz DuDieHUN #139578 üzenetére
Igen, sajna a Japánokra azt mondják, hamarabb lerohad róluk a kasztni, minthogy motor, futómű, egyéb bajuk legyen. Ez jó is és rossz is. Ha ki tudod lakatolni, lakatoltatni ügyesen úgy, hogy ne legyen gondod vele, meg tudsz rá vigyázni, akkor sok-sok évig hasznos segéded lesz. Ha ez nem megy, akkor inkább vegyél mást, pl. VW, is csinál jó autókat, most épp a V6-os Passatokat néztem, nem is vészesek, 1.9 TDI (a VW 1.9 TDI amúgy is kivisz a világból), relatíve kis fogyasztás, nagy hely, kényelmes. A Skoda gyakorlatilag kicsit olcsóbb VW, de akár ott vannak az általam felvetett C Vectrák is, szépek, tágasak, nem túl éhesek.
Diesel-t akkor vegyél, ha értesz hozzá, vagy tudsz vinni magaddal valakit, aki ért hozzá, azt mondja, megveheted. Ezen felül nem szabad kitaposni a szemét, főleg nem hidegen, meg kell adni neki azt a minimális törődést, hogy néha lecsekkolod az olajat, hűtővizet, fagyállót, egyebeket és így nem kell félj a "horror költségektől" amiket a dízelek javítására mondanak sokszor. Persze, amikor valaki nem tudja ép eszű határok közt hajtani a vasat, akkor ne csodálkozzon, hogy drága ezt-azt cserélni benne. Én is mentem 160-at a 626-ossal fél órán át, de üzemi hőmérsékletű motorral folyamatosan pályán. Mondjuk nagyjából az is vége az enyémnek.
A tekert órához meg szokj hozzá, úgysem tudsz mit tenni ellene, hacsak ki nem mész németbe és hozol be magadnak egy autót, akkor szinte garantált, hogy birizgálták már az órát, főleg ebben a korban, árban. Nekem is el kezdte az eladó, hogy garantált 220000Km... persze. '99-es német autó, ami 3 éve van az országban, előtte a németeknél volt és ahogy elnéztem, munkásautó. Hogyisne, 220000. De nem érdekelt, mert szépen szól, nem szórja az olajat, nem eszi az olajat, pöccre indul, minden ok.
-
kelly416
veterán
válasz MunezXBK #139590 üzenetére
Ezért is írtam, hogy kicsit olcsóbb. Még...
Qru:
Azért ennél szerényebbeket nézegettem.footy:
Csakhogy a 6-os fiatalabb is, meg asszem a Tiéd bengás lehet, a 626-os 2.0-ás bengások is majd 200at tudtak, de a dízel az nem száguldozni van ebben a kategóriában, hanem igavonó.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Meddig kötelező a gyerekülés? Nem 120 centiig? Mindketten túl vannak már rajta rendesen. Attól még a kisebbik városon kívül abban szokott ülni, de mivel a harmadik még csak le sincs gyártva, mire gyerekülésbe ül, az első kettőnek tilos lesz a gyerekülés.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz barnam_ #139820 üzenetére
Ezek szerint én a 626-osommal még nem is fogok sok olajat venni, épp most indulok érte, aztán cserélem is.
-
kelly416
veterán
válasz roberto211 #140051 üzenetére
Felkapcsoltad? Nem. Pont Téged állítottak meg? Igen. Nem védeni akarom őket, de ez jogos, nincs mit morogj.
Az utcánkban lakó réti négerek több mint két hónapja rendszám nélküli (nem, sem elől nincs, sem hátul, megnéztem többször is) VW Polo-val szaladgálnak, szerintetek hányszor állították meg az autót? De ha én (járdány kialakított) kerékpársávról kerékpárosok számára kijelölt átjárón kerékpársávra megyek át drótszamárral úgy, hogy senki a közelben, akkor levillognak és addig csesztetnek, ameddig nem találnak valami egyebet, hiányzó prizma a pedál oldalából, vagy akármi. Az idős nénikét cseszegetik, mert Neki sincs prizmája a 70éves biciklijén (mert akkoriban gyárilag nem volt, és azóta sem építette át Neki a 60éve halott ura), meg mindenkit izélgetnek, de a drága autókkal lehet szaladgálni a 20-as tábla mellett 70-el, lehet balra kanyarodni a tábla ellenére, a taxisok állhatnak az autójuk bal oldalának támaszkodva az úttesten, forgalmat zavarva, ezek sosem számítanak. Szokj hozzá, légy szabályos, vagy légy drága szlovák rendszámú autóval szaladgáló tesvír/ügyvéd/üzletember, de abből a angy fontosságú mindent lesz@ró, akkor majd mehetsz Te is nappal 1km-t lámpa nélkül.
Amúgy meg igazuk van, sokszor sokan elfelejtik felkapcsolni, vagy nyomulnak a "DRL"-el éjszaka is, aztán csodálkoznak, ha seggbe durrantják a verdáját setétben. Sok "DRL" még nappal sem eléggé figyelemfelhívó, főleg a sok sufni-tuning házi-barkács.Egyéb:
Azért vigyázzatok, mert tudtommal a VÉDA nem csak a fix kamerák rendszere, hanem vannak autóba épített mobil csodák is, és ameddig a fenti kamera 200-300 métert sasol be, mert az elhelyezése és a jelen technológia nem enged többet, addig a "földhöz ragadt" társaik egy km-ről is bemérhetnek (csak akkor lesz rendszám, ha közelebb értél, de a járművet attól beméri), és megfelelő elhelyezéskor "rendben" van, hogy ennyivel átlépitek a határt, de ha kijjebb teszik a kamerát az út tengelyétől, akkor máris bukhattok (igaz, ha ezt bizonyítani is tudod, akkor akár meg is nyerhetsz egy pert, mert a kameráknak is elő van írva, hogy az útpadkától asszem max. 2,5 méterre lehet tenni, egyébként csal, és nem az autós részére). Arról meg ne is beszéljünk, hogy ha helyszínen megállítanak, akkor akár 90 helyett 100-ért is büntethetnek, hiába dolgozik a VÉDA olyan nagy hibaszázalékkal, ne bízzátok el magatokat. -
kelly416
veterán
válasz molnarpeter #140388 üzenetére
Mert ez? Ha tényleg reális, akkor a Merci büszke lehet rá...
-
kelly416
veterán
válasz B-L-A-C-K #140522 üzenetére
Haver jött hozzám, "Reggel feltettek egy pont olyan Astra-t, amit keresek, ráadásul Isuzu motorost (és ferdehátú, ami ritkaság a G-k közt itthon), asszem majd holnap felhívom..." és mutatta a hirdetést. Bepötyögtem a számot a telefonomba, felhívtam, egy óra múlva úton voltunk Szentes- Szeged- Nemesnádudvar irányába, még két óra múlva az autóban ülve jött hazafelé. Azóta is áldja az eget, hogy ilyen jó autót talált magának. Közben amikor ott voltunk, beszélgettem a komával, még vagy 4-en jelentkeztek volna be aznapra megnézni, de mi voltunk a leggyorsabbak és szerencsére jó fej volt a koma, mert tuti lett volna, aki hamarabb oda is ér, mint mi.
Szóval ha van egy kínálkozó alkalom, hamarabb menj és tedd le a foglalót legalább, minthogy napokig molyold a netet, mert addig elviszi valaki, akinek gyorsabb a nete , több ismerőse kérdez rá több helyen ameddig ő autózik a kiszemelt irányába, stb... Szerintem.
-
kelly416
veterán
válasz B-L-A-C-K #140535 üzenetére
Igen, van benne némi igazad, viszont ebben az esetben az eladó volt a gerinctelen, mert Veled egyeztetett mára, akkor a többinek mondja azt, hogy majd utána meglátjuk, eladó-e még... vagy csak én vagyok manapság túl jólnevelt, szinte mindenki úgy van vele, hogy pénz beszél?
-
kelly416
veterán
válasz Tsebacsi #140538 üzenetére
Gondolom, egyeztetett időpontok, megbeszélések, mind kuka...
B-L-A-C-K:
Ja? Ez elkerülte a figyelmemet. Akkor így nem lepődök meg, csak a pénz számít nekik. Ha lenne pontozásos értékelős rendszer náluk is, lehet másképp állnának hozzá, de így...Qru:
Magánszemélyként eddig akármit adtam el, ha bárkivel bármit megbeszéltem (és azért arra is odafigyeltem, mit ígérek meg), tartottam magam hozzá. Hiába jött valaki egy 40000-es telóra, hogy én 45000-ért elviszem még ma. Sajnos vagy szerencsére (majd a halálos ágyamon eldöntöm) engem így neveltek, tartom magam az adott szavamhoz. Ha eladni akarom mihamarabb, akkor meg nem ígérem oda megnézésre, állapotfelmérésre vagy akármire másnapra, de még egy órával későbbre sem, így nem kell szégyenkeznem. De mindkét fent említett esetből az jön le, megbeszélték, tehát ígéretet tettek egymásnak, és az szóbeli szerződésnek minősül, ami nehezebben bizonyítható, mint az írásbeli, de ugyanúgy elítélendő a bíróságon, ha bizonyítást nyer, de persze ilyen nehezen bizonyítható dolgokból nem csinál az ember magának gondot, köp egy hegyeset és továbbáll. -
kelly416
veterán
válasz V.Stryker #140672 üzenetére
Nem biztos, hogy rossz napod van, de... én nem vagyok magas a 169 centimmel, beállítom magamnak a pilóta ülést, beülök magam mögé és ugye bőven van lábtér. Mondjuk a 626-ban amúgy is van elég nagy szerintem. Be teszem a gyerekülést, bele ül az immáron 9 éves lányom, aki magassága miatt még mindig gyerekülésbe lenne kényszerítve (iszonyat kényelmetlen már Neki, nem is szoktuk használni, majd a rend éber őrével én elszámolok, most ezért nem kérek fejmosást), és már csak az ülésmagasítón ülve is össze vissza rugdalná az ülést, szóval szerinte a gyerekülésben csücsülő gyerek lába bőven előrébb lóghat, mint az én térdem adott esetben.
B-L-A-C-K:
Parancsolj. De van kalkulátor is.Mágus2:
És mi lett az, ami tágasabb? Mit vettél?SzlobiG:
Pontosabban ez olyan, mint a jogsi nélkül vezetés, megteheted, csak ha megállítanak, vagy balesetet szenvedsz, zsebbenyúlós keményen. -
kelly416
veterán
válasz Mágus2 #140708 üzenetére
Igen, arra gondoltam, csak azt hittem, esetleg azóta lecserélted.
Én nagyon gondolkozom a cserén, de sajnos jelen pillanatban mindent a szemnek, semmit a kéznek. Gyanús, hogy marad még a régi, majd másfél/két év múlva, ha megjött a legapróbb családtag, akkor keresek valamit, ami elvisel ötünket cuccokkal, esetleg két kutyával vagy négy-öt biciklivel együtt.
-
kelly416
veterán
válasz Mágus2 #140715 üzenetére
Haha, azt lehet, de két gyerek meg egy gyerekülés nem lesz kényelmes hátul senkinek, max a legapróbbnak. Meg két kutyával beülünk, de félek, a gyerekek meg a kedves Párom annyit pakolnak, nem fogok beférni én az autóba.
molnarpeter:
Sokkal szerényebben gondolkozom, talán ha két misit rá tudok fordítani, össze is teszem a két kezem, így kb. Caravelle az, ami szóba jöhet (ezek az új Fordok amúgy tetszenek), és bár van belőle Syncro, nem sokszor venném hasznát, így még arról is letettem.tresh:
Mi a baj ezzel? Nem is értelek. Én is szívesebben száguldoznék egy MX5-tel (ha szűkös tárcával mérjük), de sajna esélytelen vagyok arra mostanában, hacsak nem nyerek a lottón vagy valamin, de nem szerencsejátszom, így az is nehéz.Amúgy sokat gondolkoztam egy jó kis összekerekes dízel kombin, ami tágas, de sok idő még, ameddig oda jutok, addig még bármi is változhat.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Igen, tudom. Még csak buja gondolat a harmadik gyerek, még ráérek, és most az anyagiak is ezt mondják, hogy ráérek még. Ezért is gondolkoztam Caravelle-ben, mert jó, nagy, mégsem batár mint egy Ford Transit (az valahogy sokkal batárabb, pedig nem sokkal nagyobb), és ha pont akkor megszalad, még lesz Syncro is, hogy ne maradjunk ott olyan könnyen a fűben egy sátorozás alkalmával.
(Borzalmas, hogy haver Jumperje úgy el tud akadni kb. 3%-os lejtőn harmatos fűben még akkor is, ha hetek óta nem esett, hogy fájdalmas.)
Egyébként meg ilyen a mini evasion?Van egy 96-os 1.9-es dzívó diesel Clio, az pont elég másodiknak még ötünknek is. Meg igazából a Caravelle-be még akkor is elférünk öten, ha csak két sor ülés van, a hátsót kiveszem, és úgy tutira van hely benne pakolni.
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #140733 üzenetére
Nagyon fázom a Fiat-októl. Utoljára Nagymamámtól hallottam jó véleményt a volt szomszédja Fiat-járól valamikor '86 körül. De komolyan, egyetlen olyan ismerőst nem tudnék összeszedni, aki elégedett lett volna a Fiat-jával. Minden előítélet nélkül írom ezt, csak a véleményekre alapozva.
-
kelly416
veterán
válasz hobizoli #140741 üzenetére
Ja? Kösz, hogy szóltál, tényleg vénülök már. De igen, kb. akkor lehetett.
Nem mondtam, hogy motorikusan van baj velük. Jelenleg Mazdám van, ott sincs baj a motorral, de már kétszer kicseréltettem a teljes karosszériát és megint csak a festék fogja össze, pedig majd két éve van csak nálam. Na jó, kissé túlzás, nem esik szét, de nagyon babusgatni kell, és még így is korrodál.
Volt több Renault is a családban, ott sem a motor miatt mondom, hogy nem kell francia autó, hanem egyszer ültünk fel arra a bizonyos oralizáló rollerre az egyikkel, másfél hónapig legelt rajta az autóvillamosságis kisebb megszakításokkal, hogy miért zabálja le az akkut estétől reggelig, kivágta belőle a riasztót, a magnót, mindent, kicserélte az összes biztit, már minden kábelt végig legelt 8x, és egyszer csak nem szlopálta le reggelre az aksit, de senki sem tudja, miért. Azóta (volt ennek vagy 6 éve) semmi baj az autóval. Ja? Tegyem hozzá, '96-os 1.9 szívó dízel, egyszerű mint a faék. ElméletilegAkkora kérdőjelek szoktak amúgy villogni a búrámban, mint az állat. Vegyek valami egyszerű régit, ami jól karban van tartva és meghálálja a törődést, bármi baja van, meg tudom csinálni, vagy vegyek egy kényelmes, modern dolgokkal megpakolt, mozgékony, erős újabb autót (2005 és felette kb.), amivel ha egyszer van baj, a gatyámat ráfizetem, mert semmit nem tudok megcsinálni magam?!
Na jó, megyek dolgozni, litániázok máshol, majd ha konkrét érdemi infóm van, jövök vissza...
-
kelly416
veterán
válasz runner 125 #141235 üzenetére
Ennyi erővel mehetnénk biciklivel vagy gyalog is a télnek. Természetesen értelek, én is tudom, hogy az a legjobb, de miután nem tudom, ki mekkora városban lakik, nem tudom, milyen ott a közlekedés ritmusa, lehet, jobb állva melegíteni kicsit, mint beleszaladni egy nagy reggeli rohanásba. Nekem ilyen gondom nincs, én kis városban lakom, de láttam már néhány reggeli rohanást nagyobb városokban, az nem tesz jobbat a verdának, mint az állva melegítés.
Persze, álló fűtés vagy 8th ajánlata a leginkább megfelelő szerintem is.szaki1986:
Legrosszabb esetben is megveszed, és ha nem jön be, eladod. 2,2-ért jön, 2.8 szerinted jelenleg a piaci ára, ha csak 2,5 körül adod el, akkor is pénzednél vagy és mással is jót tettél, olcsóbban van egy normálisabb, nem széthajtott és visszatekert autója.
Szerintem. -
kelly416
veterán
válasz szaki1986 #141242 üzenetére
Nem a Te rohanásodról van szó, de Szegeden pl. találkoztam akkora reggeli csoportos rohanással a nagykörúton, hogy 70alatt én sem mentem, még így is előzgettek le, én senkit nem értem utol, és persze ebbe bele kell fékezni néha, utána meg újra gyorsítani. Erre gondoltam, hogy ha "lüktetsz a többiekkel", akkor sajna nem tudsz kíméletesen bemelegíteni sem bengásat sem traktort.
-
kelly416
veterán
válasz Nestor16 #141275 üzenetére
A 626 kombival kapcsolatban csak annyit mondanék, keresd a rozsdát. Ha nem találsz, vedd meg azonnal. A világból kimegy, én majd két éve hajtom, megjártam vele Görögországot is, 5,5 liternél (az enyém 2.0 DITD) nagyobb fogyasztást csak akkor tudtam kicsikarni belőle, amikor csöpögött a tank. De komolyan 6 liter alatt maradtam még klímával is. Nem egy kanyarvadász, de azért nem is tehetetlen féltégla, gyorsul is ha kell, kategóriájában megállja a helyét, a motor elnyűhetetlen (ezt majdnem mindenki a fejemhez vágta, akinél megfordult, karosszériás, olajcserés karbantartás, műszaki, eredetvizsga...), a beltér szerintem nagyon kényelmes és tágas, nagyon sok variálási lehetőséged van az ülésekkel, a hátsó ülés is előre-hátra tologatható, a három részes alu létrát úgy tolom be, hogy még egy rekeszt is mögé lehet tenni simán, igaz, akkor jobb 1-en is létra van, a jobb 1 teljesen ledönthető és egy síkba kerül a csomagtartó "padlójával", ketten a párommal úgy aludtunk benne, hogy a két első ülést nem variáltuk meg emiatt, és vontatni is lehet vele.
Nem versenygép, de az igásló és a vasárnapi kilovaglós paci keveréke.Na meg a rozsda sem annyira vészes, ha időben megfogod, nem lesz bajod vele, csak odafigyelést igényel.
Ezzel a rendszámmal amcsiban nem biztos, hogy szerencsés lennél, de én megfontolnám ezt is a helyedben.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz rbalint88 #141596 üzenetére
Nekem azt mondták a Mazdára (és szerintem a Toyota csak jobb lehet, de elő fordulhat, hogy tévedek) ami állítólag 240000-et futott (valójában legalább 400-at tekertek vissza rajta szerelő szerint is), hogy hajtsam nyugodtan, hamarabb rohad le a kasztni, minthogy baja legyen a motornak, futóműnek, úgyhogy én ebből kiindulva azt mondanám, állapotot vegyen, ne futott kilométert. Főleg, hogy ennyit városban lehetetlen belehajtani, bőven ment ez hosszút is.
De még egyszer mondom, simán lehet, hogy nincs igazam. -
kelly416
veterán
Bocsi, hogy itt, de máshol nem tudom, hol lehetne megkérdezni.
Kellene vennem négy téli gumit az autóra. 195/65R15 (vagy télire azt írja, 195/75R15) Most ne menjünk bele, mennyire nem ajánlott használt gumit venni, én is tudom, de ha csak erre futja, akkor is jobban járok, mint a 2 éve folyamatosan használatban lévő télikkel. Szóval a lényeg, hogy évjáratot honnan lehetne nézni, hogy öreg gumikat ne vegyek? Fel van valahol tüntetve, vagy ne reméljem? -
kelly416
veterán
-
kelly416
veterán
válasz tboy93 #142416 üzenetére
Van egy marék 15-ös felnim, más sincs, úgyhogy maradok a 195/65 nyárinál és télire lehet, kipróbálom a 185/65-öt.
215/45R17 Asszem kinőttem már az ilyenből, főleg kissé leharcolt családi kombira.
szerk.:
a link[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Van egy ilyen kezelőfelülete a légjavító és klíma berendezésnek ('99 Mazda 626 kombi), amin van egy AMB gomb. Eddig is sejtettem, hogy külső hőmérséklet, de már tudom. Fél-egy órás úton képes annyira ehülyülni, hogy 31-33 fokokat mutat a jelenlegi külső hőmérsékletek mellett is. Elindul a ténylegesről, és folyamatosan emelkedik. Beállítom a hőmérsékletet 23 fokra mondjuk, és amikor ez eléri a 24-et, hideg levegőt kezd el befújni. Na de akkor még közel nincs 24 az autóban, és egy idő után már 29 (ez a max.) fokra van állítva a berendezés. Szerencsére 29-en akkor is meleget nyomat be, ha amúgy 36 fokot mutat az AMB, de 28,5-ön (fél fokos lépésenként állítható) egyből nyomatja a hideget. Gondolhatjátok, hogy így nem lehet utazni kényelmesen, mert vagy gatyarohasztó meleg levegőt tol be, vagy hideget.
A kérdésem a következő, lehet-e ezzel érdemben bármit csinálni? Honnan veheti ez a külső hőmérsékletet? Mit keressek? Gondoltam arra, hogy a szenzor pottyant le, vagy került rossz helyre, de nem értek ezekhez (sem). Vagy szedjem ki az egész egységet, nézzem meg milyen csatlakozója van és vegyek egy újabb cumót? Gyanúsan az is hülyeséget fog mutatni, mert nem hinném, hogy szerkezetileg egybe van építve ezzel a kütyüvel a külső hőmérséklet szonda, hanem a csatlakozón adja a téves jelet, így hiába cserélem le, a téves jel ezentúl is megmaradna?!
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Nézem a 2006 és feletti 2.000.000Ft alatti dízel kombi C Vectrákat Cosmo felszereltséggel. Miért van az, hogy csak 1.9-est találok, meg V6 3.0-ást? Nincs 2.2-es, de asszem 2.5-ös motorral is kijöttek, és abból sincs a piacon. Vagy ne is sajnáljam, hogy ilyeneket nem találok? Mintha régebb olvastam volna, hogy ha jót akarok magamnak, csak az 1.9-est keressem. Valakinek van dióhéjban pár infója vagy linkje arról, hogy melyik motorral éri meg keresgélni ezeket? Mely motoroknak mi lehet a nyűgje, mire kell figyelni?
Gondolom az 1,1M és hasonló nagyságrendű autókkal ne is foglalkozzak, valószínűleg az extrák fele hiányzik, vagy nem is volt benne, széthajtott és visszatekert modellek, esetleg töröttek voltak már.
-
kelly416
veterán
válasz focvis #142953 üzenetére
Sajnálom, de két (másfél év múlva meg három) gyerek, két kutya és egyéb dolgok mellé kell a kombi, nem mondhatok le róla. Így is Caravell-ekről beszéltem át magam, az azért kicsit más kategória, nem nekem való. Max. harmadik autónak lenne jó.
Köszi az infót, akkor majd mindenképpen 1.9-est keresek, de félek tőle, hogy még várat magára jó fél évet, addig kikupálom magam a témából. Na meg a mazdát is el kell adjam addig.
-
kelly416
veterán
Nem tudom, mennyire érthető, de a kis szívó kis kasztnival szerintem tökéletesen ellentéte a "gyász"-nak. '79-es 1.1 szívó Fiesta volt a tanulóautóm. Amit az kapott, az nem semmi, de röhögve túlélte. Ment 150-et négy emberrel is, városban nem nagyon csípte meg senki ez előtt 12-14 évvel. Igaz, akkor én is másképp vezettem, mint most. Az is igaz, hogy az emlékek minél távolabbiak, annál szebbek, de érdekes módon régen tudtak jó kis benzineseket csinálni úgy, hogy nem is voltak túlbonyolítva.
-
kelly416
veterán
Ennyiért ki veszi meg?
-
kelly416
veterán
válasz runner 125 #145379 üzenetére
Ha nem lenne ott a kijelző mellett az a beömlő, egészen pofás lenne, de így tényleg káoszos.
-
kelly416
veterán
válasz htomi85 #145384 üzenetére
Nem tudom, hogy csináljátok, lehet, a kilométerórám szórakozik velem, de 3 év alatt 30024-et mentem. Ez idő alatt többször megjártam a Balatont Szentesről, voltam Görögországban (Nei Pori, Meteorák, stb.), majd egy évig hetente egyszer oda-vissza megjártam Szegedet, ugyanezen időszak alatt hétköznapokon Deszkről jártam be Szeged-Rókusra, itthon majdnem a wc-re is autóval megyek, mert vagy vinni vagy hozni kell valamit Ősöktől, Mamámtól, most a hidegben a gyerekek miatt amúgy is folyamatosan megy a gép, ne fázzanak meg ilyen hideg reggeleken suliba menet... kb. havi 1000-et megyek. Mondjuk gyalog 10 perc a munkahelyem, de oda is képes vagyok autóval kijárni.
Nektek mi eszi a kilométereket? Gondolom a napi rutin, suli, meló, egyebek. -
kelly416
veterán
válasz adalbert1 #145392 üzenetére
Na igen, ez igaz. Nem nagy város ez. Jó, nekem mindegy, én örülök, hogy havi egy teli tankból elvagyok azzal az ezressel, ha meg biciklizek, mint a hidegek beállta előtt két hétig, akkor még marad is a tankban.
Jorus:
Nem tudom, nekem nagyon tetszik a 9.3, sőt, kombiban szerintem még szebb is. Csak két bajom van a fentivel, nem piros (úgy nagyon állat, van egy itt a közelben, mindig megcsodálom, pedig alapjáraton nem szeretem a piros autókat), meg a nagyobbik, hogy nincs rá pénzem. Egyébként venném, vinném.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz killergyuszi #146262 üzenetére
Van egy 1.9-es szívó dízel '96-os Clio a családban már vagy 10 éve. Nem mondom, hogy semmi baja nincs, de ez idő alatt egyszer kellett karosszériáztatni, annak is már vagy 3 éve és sehol semmi rozsda azóta sem. Egyszer volt villany baja is, meg mostanában az index érintkezési hibával küzd, és egyszer előkamránál volt valami, akkor Fater megcsináltatta (asszem síkolták vagy mi a fenét csináltak és vissza rakták, mert elmozdult "csak" a helyéről), de már akkor sem laktunk együtt, így nagyon nem is tudom, mi baja volt konkrétan. Egyébként Anyámé volt, már nem használják, most került újra hozzám második autónak. Nem repül, de megy rendesen. 160 felett is mentem már vele évekkel ez előtt, igaz, egyszeri elgurulós gyógyszer volt, nem szeretem ennyire kínozni a gépeket. Egyszer elmentünk vele négyen két hétre a tengerre, 2986km-t mentünk ez idő alatt, 5,5 liter alatti átlagunk jött ki. Volt benne Gyilkos tó, Békás szoros, tehát kapott hegymenetet is rendesen, meg barátomnak a csöves hátizsákja a jobb egyen szinte végig a lába között volt, annyira tele voltunk pakolva, hátul meg a két ember közt két utazótáska volt az ülésen.
Mostanában, hogy a Mazdám kicsit rakoncátlankodott, újra elővettem, most is 5-5,5 átlagot produkál kevéske várossal és Szegedre (kb.: 60km) átszaladgálással, nagyjából fele fele város és országút. Ja? Jut eszembe, egyszer elszabadult egy fél gyűrű a váltóban, hát nem egy fogaskerék tört össze, úgyhogy azt cserélni kellett még, bontóból volt vagy 10000Ft, meg még ugyanennyit elkért egy szerelő a csere-beréért.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ilyent vegyél, csak a Clio-s tapasztalatomat osztottam meg Veled.
Amúgy Anyám egy kettes Clio-t hajt most, valami másfél körüli benzines motorral, de tankolásoknál még mindig vissza óhajtozza a dízelt, pedig már vagy 3 éve nem vezette.
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban