-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz kelly416 #139443 üzenetére
Vectra C dízel:
2.0 - gyengécske, de egyszerű
2.2 - érezhetően erősebb, VGT-s; én ezt választanám
3.0 - szépen megy, de bonyolult és drága a szervizeltetése, nem mernék ilyent venni 10+ évesenHa találsz 1.9 CDTI-t elfogadható áron és állapotban, az is OK.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz kelly416 #139458 üzenetére
3 gyerekhez kell a 7 személyes, a véleményem szerint a gyerekeknek is megjár a kényelem, ha meg elég szeles a pad hogy elfér 3 gyerekülés a kezedet cseszed szét, mert összeérnek és szar becsatolni őket.
Ha a berakod a hátsó padra a 2db szabályos gyerekülést és te kényelmesen beférsz a kettő köze az legyen a minimum ahol meghúzod a lécet, de a kezed akkor is szét cseszed... Tudom vannak szülők akik imádnak nyomorogni de szerintem tiszteljük meg a gyerekeket hozzájuk méltó környezettel nekik is kell a tér.És ha 7 személyes az valódi 7 személyes legyen ne 4+1+2.
Szerintem 3 gyereknek nem öröm egy 5 személyes himi humi autó, pláne hogy majd a csomagokat is rakni kell valahova. -
veterán
válasz kelly416 #139458 üzenetére
Téged ismerlek valahonnan.
Én is Téged; anno Motorola topikokból és idén személyesen Siófokról.
A 2.0 (100 le) és a 2.2 (125 le) hagyományos adagolós, míg az 1.9 (és a 3.0) már common rail dízel, itthon főleg 120 és 150 le verzióban forgalmazták, de létezett 100 lovas is (azt itthon nem vette senki).
[ Szerkesztve ]
-
DuDieHUN
aktív tag
válasz kelly416 #139577 üzenetére
igazabol
mar nagyon sok mindent neztem, a mazda 6-tol elvette a kedven, hogy mindegyik rozsdas amit eddig neztemmar neztem octaviat is, toyotabol az avensis ami igazabol
tetszik, de most nalam
is a v70 a favorit, de ott felek a diel volta miatt, higy nagyon tekerve vannak az orak -
nesa
veterán
válasz kelly416 #139487 üzenetére
Nem kötekedni akarok veled de milyen 7-9 éves gyerek az akinek nem kell gyerekülés, te tartozol felelősséggel a saját gyerekeid iránt, a rendőr meg majd nyomatékot is fog adni ennek ellenőrzéskor... azt majd járhatsz a gyámügyre 6 hónapos ész osztásra hogy megtarthasd a gyerekeid.
Tudod azért is ez jár ha a nem zebrán mész át gyerekkel, volt ilyesmire többször példa mostanában...
-
hacki87
senior tag
válasz kelly416 #139611 üzenetére
Az alaphelyzet az, hogy gépkocsiban 150 cm-nél alacsonyabb gyermek a testméretéhez és testsúlyához igazodó kialakítású gyermekbiztonsági rendszerben (biztonsági gyermekülés, ülésmagasító) rögzítve szállítható.
Szintén alapszabály, hogy 3 éven aluli gyerek csak saját övekkel is rendelkező biztonsági gyerekülésben szállítható (elöl csak kikapcsolt légzsákkal), de ez a cikk most a nagyobbakról szól.
shutterstock 219178210
Természetesen vannak kivételekHa a gyermek már magasabb 135 centiméternél, és a hátsó ülésen utazik, akkor őt már elég csak a biztonsági övvel bekötni, feltéve, hogy az övet be lehet úgy állítani a testméretéhez, hogy biztonságosan rögzítse a kölyköt az ülésbe. A KRESZ-ben nem csak a gyerek magassága a követelmény, hanem az is, hogy a 3. életévét már betöltse, de ez végül is irreleváns, mert viszonylag ritka a 140 centi magas kétéves.
150 centinél magasabb gyerek már úgy utazhat az első ülésen, mint egy felnőtt, 150 centi alatt azonban kell a gyermekülés. (Babák is utazhatnak elöl, de rájuk külön szabályok vonatkoznak, ezekre most nem térünk ki.)
A nagyobb gyermeket akkor sem kell gyermekülésben rögzíteni, ha a gépkocsi gyári kialakítása ezt nem teszi lehetővé. 150 centiméter alatt azonban ebben az esetben sem utazhat az első ülésen.
shutterstock 92181838
Ha a gépkocsiban csak egy sor ülés van, az első ülésnek számít, a szabályokat így kell alkalmazni.
Szintén nem kell gyermekülés vagy ülésmagasító, ha taxi hátsó ülésén utazik a gyerek, illetve ha éppen turisták vagyunk, és úgynevezett személygépkocsis személyszállítást veszünk igénybe.
Mi van akkor, ha sok a gyerek?A régi szabály, hogy „két gyerek egy fő”, ám ennek is vannak árnyalatai és finomságai. Először is a 10 év alatti gyerekre vonatkozik, és csak akkor, ha a biztonsági rendszer használata nem kötelező az előbb felsoroltak szerint, vagyis elérték a 135 centi magasságot, vagy taxiban utaznak, stb.
Ha pedig az a helyzet áll elő, hogy a gyerekek ülés nélkül még simán elférnének a hátul, egymás mellett hárman-négyen is, de ugyanennyi gyermekülés már nem passzítható be, akkor baj van, mert a KRESZ szabályai alól helyhiány miatt nincs felmentés.Ezt talaltam 2015os.
-
nesa
veterán
válasz kelly416 #139611 üzenetére
Ne csak a centiket nézd, amúgy rosszul tudod, szerintem nem mind1 hogy egy oldalütközésnél a gyerekek feje a gyerekülés oldalának csapódik vagy szétfejelik egymást aztán lehet bambán pislogni, ezert is jobb a 7 személyes kocsi 3 gyerekhez.
A hátsó öv meg az autók 99% meg 151cm nél is a nyakán fut.
Jobbkezes kereszteződés meg általában városban van, nem varoson kívül.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz kelly416 #140536 üzenetére
Én bizományis kocsival jártam így, le volt beszélve az átnézés délután, erre aznap délelőtt beszambázott a tulaj egy **** ismerősével és átnézés nélkül megvette a kocsit... Nem ütött meg a guta, kicsit sem...
(#140537) MwC:
Én megnéznék egy Bravo-t is, hamár úgyis autót keresel.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
B-L-A-C-K
titán
válasz kelly416 #140536 üzenetére
Kereskedő volt, gondolom lesz@rta ki veszi meg, csak adja el, így ez nem volt a fejébe hogy jó lenne szólni azért. Inkorrekt persze, de én ezen nem lepődök meg, főleg nem egy kereskedőtől. Amit viszont vasárnap nézek meg, az magánszemély, írtam ma hogy jártam, ő biztos betartja nekem.
[ Szerkesztve ]
-
sheep
addikt
-
-
nagyúr
válasz kelly416 #140740 üzenetére
Hát izé, nekem 2 Fiatom is volt, és se a régi kis Pandával, sem a Punto II-vel nem volt igazából semmi komoly baj. Panda hűtője lett levegős idősebb korára, Punto meg gyújtótrafós volt 4 évesen, rádióját gariban cserélték fél évesen. 8 évet volt nálam, ezen kívül semmidesemmi gond nem volt vele. Fázni lehet télen, de a Fiatoktól nem feltétlen.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
runner 125
nagyúr
válasz kelly416 #141233 üzenetére
Az állva bemelegítés kb. egyik motortípusnál sem ajánlott, alapjáraton sokkal lassabban melegszik, mint részterhelés alatt, a diesel meg pláne. Olvass utána.
Menetközben, fokozott terheléssel, finom gázpedálkezeléssel, 2000-2500 rpm-nél elváltva illik bemelegíteni. A túl kis fordulaton történő elváltás sem egészséges.szaki1986
Kihagynám. Az 5km alatt kb. be sem melegszik tökéletese a diesel.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szaki1986
tag
válasz kelly416 #141240 üzenetére
Igen, én is így gondolkodok. Ha nem begyere a verda, akkor is el lehet még passzolni később jó pénzért. Amúgy Szombathelyen lakok, nem durván nagy város, rohanni pedig sehova sem szoktam, szóval ráérek akár melegíteni is reggelente.
Az autó mostani gazdájának is lehet, hogy kelleni fog az autó, szóval nem is 100%, hogy el tudnám hozni. Úgy vagyok vele, hogy elmegyek majd meglesni, kipróbálom aztán meglátjuk.
Köszi mindenkinek a segítséget.https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/
-
Declare
őstag
válasz kelly416 #141240 üzenetére
"jobb állva melegíteni kicsit"
Olvass utanna, legtöbben azon a velemenyen vannak, hogy az allva melegites -a mai autoknak legalabbis- nem jo. A motor forog, hidegen, nem optimalis olajnyomassal es a bemelegedes igy sokaig tart. Ezalatt a motor többet "forog", mintha szepen ovatosan 2000 körüli alapjaraton, kis terhelessel haladnal.
Olajnyomas felepülese utan erdemes indulni
Motorfütes jo lehet amugy, csak azert az macera...en is gondolkoztam rajta, de nem vagtam bele, pedig hasznos lenne.
Erdekesseg, hogy pl a Navaraban van ilyen motor melegitö gomb, ami annyit csinal, hogy az alapjaratot felemeli (talan 1500-2000). Ezt mas autonal meg nem lattam.
-
Nestor16
senior tag
válasz kelly416 #141328 üzenetére
A netrisken kezdtem én is, de negyed órás kitöltögetés után x. A biztositas.hu már kényelmes. Ez olyan, mint az arukereso? Vagy van valami erre specializálódott topik is, hogy minden évben a legolcsóbban jöjjenek ki?
Valóban érdemes előre számolni. A két átlagot megnéztem a kalkulátorral: 1.4-es Peugeot sedan 55kW - 40k, 1.9 TDI 85kW 80k... Minimum! Elég lesz nekem a hangja is. Meg a benzines kivitel. Nem mennék sokat vele.Találtuk egy Xsara-t 480k-ért. 1.6. 110.000 valós km. Kívül-belül remek állapotban. Kint állt, de nem találtunk rozsdát. Folyamatosan szervizelt (autószerelő volt a tulaj), vigyázott autó, látszik is rajta. Jó felszereltség. 15 éves. Már vételi szándékkel állunk hozzá. Mindenképpen érdemes leellenőrizni a rendszámot, alvázszámot? Szervizbe is illik elvinni? Kapni olcsóbban is, drágábban is ilyen típust. Egy teljesen rendben lévőnél ez a reális ár?
Üdv, Dávid
-
nagyúr
válasz kelly416 #142412 üzenetére
195/65 vagy 195/75 nagyon nem mindegy, az egyik biztosan nem jó az autódra. MIlyen típusod van, mikor évjárat, milyen motor? Az összes gumin van gyártási idő, a DOT számban "elrejtve". Ez az újabb gumikon (2000 utáni kb) 4 szám, aminek az első két jegye a gyártási hetet, az utolsó 2 jegye pedig a gyártási évet jelöli. Pl 2215 az 2015 22. hetében készült. Amúgy van gumis topik is PH-n: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kelly416 #142945 üzenetére
2006-ban már a faceliftes volt, abban meg csak 1,9 és 3,0 CDTI volt. Az 1,9-est vedd.
Nem a reklám, hanem a segítség helye: ez "csak" 5 ajtós, de ismerem az autót új korától fogva, a hirdetésben leírtak az utolsó szóig fedik a valóságot. És úgy megy, mint az ökör.
-
-
Declare
őstag
válasz kelly416 #144586 üzenetére
Olcso? Annak semmikeppen nem mondanam. Alapbol igenytelen a hirdetes....az auto meg egesz fapad, mindemellett 6-ik evet tapossa. Kint ezek 12 ezer euro alatt indulnak, de 13 ezer körül, mar biztos normalis is van. 14k fölött mar fiatalabb, kevesebb km es, xenonos, navis peldanyok is vannak. Nyilvan Magyar piacon dragabban adjak, ezert irtam, hogy realis az ara.
Ha jol tudom, pont, hogy kifejezetten jok ezek a motorok. 170 loval meg kellemes is lehet
-
tresh
addikt
válasz kelly416 #145387 üzenetére
1 év alatt raktam a sajátomba 30k-t úgy hogy jellemzően a cégessel mászkálok. Abba fél év alatt megy bele 45k. Mondjuk előző évbe összesen legalább 150k km-t mentem.Igaz ez elég extrém év volt. Napi szinten 500-600km ment bele a sok terepi meló véget. Normál használat mellett szerintem az átlag 20-25k futás simán összejön szinte mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz kelly416 #145387 üzenetére
Jó, de azért Szentes nem egy olyan nagy méretű város, kb. biciklivel 20-30 perc alatt oda lehet érni egyik végéből a másikba.
Nekem kb. így jött ki évi 10k futás: naponta munkába oda-vissza kb. 25km, néha edzés, bevásárlás (ezek szerintem kb. 2 km-rel dobták meg alkalmanként), havonta egyszer Budapest-Szentes oda-vissza, havonta párszor Budapest-Dunakeszi oda-vissza.
Nagyobb éves futást leginkább úgy tudok elképzelni, ha valaki minden nap nagyobb távokról jár munkába (mondjuk agglomerációból Budapestre, vagy másik városból). -
BigBlackDog
veterán
válasz kelly416 #145485 üzenetére
3 évvel ezelőtt még gond nélkül elfogadták a kinyomtatottat is (legyen rajta az összes kötelező elem, pl. futásteljesítmény, tanúk adatai, !aláírása!). Mondjuk az igaz, hogy azóta csak indigós változatokat használtam/használtunk. Mindenesetre igen, az a legbiztosabb, amit Te is írsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy GT-S 3100 telefonba hol a rendeljek akksit?
- Mikrotik routerek
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Apple notebookok
- További aktív témák...