-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kalmanchris
tag
válasz Gergőke88 #109704 üzenetére
Nem. De tudjuk, hogy az idő előrehaladtával mindig nagyobb átmérőjű kerekek kerülnek az autókra. Már egy alsókategóriás is 16"-al jön ki és ezt nem indokolja az esetleges súlynövekedés sem. Szerintem is túlzó a 20" ekkora autóra, nekem sem jön be ez a malomkereket az autóra design. Persze ez van, így gyári és ez a divat. Nem elhanyagolandó az ebből adódó többletköltség sem.
-
kalmanchris
tag
Egy kis érdekesség:
Haver autót akar venni, megkért segítsek neki. Ajánlotam is neki egyet. Adott típust és kivitelt tekintve a legdrágább hahun.
Ok. Segítsek neki megnézni. Jó. Hírdetésben röviden ez szerepel: " gyári fényezés, rozsdamentes, teljesen száraz motortér, szerkezetileg tökéletes, olajat vizet nem eszi, az autó hosszú távra lett tervezve így nagyon vigyáztak rá mindent megkapott, csak most van cégautó, ezért eladó. 150 ezer km-el van hírdetve...
Egyeztettünk időpontot, elmentünk megnézni.
Tulaj ott sincs, csak az apuja.
Kaszni. Apróbb horpadások, ok hisz 15 éves. Jobbos ajtón egy hupli belülről kifelé, fény lepattanva. Jobb első lámpa alatt lóg a lökös.
Motor. Servo nyomásérzékelőnél úgy engedi az olajat hogy még a váltót is telibe taknyolta már.
Belső. Apunak a kőműves cuccai mindenütt. Csomiban és a hátsó lábtérben is szerszámok. A kárpitok porosak. Jobb egy nem csúszik előre, hátra alig lehet beszállni (coupe). Kormány utólagosan bőrözve és sz.rrá kopva. Bal első ajtó ablakszigetelés felső része szigszalagozva. Mindegy, próbakör. Kuplung az utolsó fél centin fog, alig tudok elindulni.
50km/h-tól erősödő kerékcsapágy hang. B oszlop felső része mindkét oldalon ilyesztően zörög. Egyebek ok. Havernak mondom mennyit kell kapásból rákölteni és én kb az irányár (550 ezer) 60-70% át látom reálisnak.
Telefon tulajnak, problémák elsorolva, válasz: ezen problémák kb fele neki újak. Ajánlatot megteszi haver (400), kiröhögte és közölte hogy enged 20 ezer forintot és odaadja a rozsdás tetöcsomit. Sok szerencsét kívántunk az eladáshoz. -
kalmanchris
tag
-
kalmanchris
tag
válasz BigBlackDog #114774 üzenetére
2.0 hdi-vel sem lőhetsz nagyon mellé. Mindig az előélet a fontos. Milyen olajcsere periódussal, milyen távokkal, vezetési stílussal... Ez alól nem kivétel sem a hdi, sem a pd, sem a dci. VW topikban azért én elplvasnám az 1.9 vs 2.0pd motorokról szóló bejegyzést.
dci-ből a 2.2-t szokták említeni, mint nem jó konstrukciót. -
kalmanchris
tag
válasz BigBlackDog #114802 üzenetére
Amit linkeltem neked, mind grand volt. Átsiklottál felette? Nekem még az S-MAX is bejövős.
-
-
kalmanchris
tag
-
kalmanchris
tag
válasz tboy93 #116352 üzenetére
Haver most számíttatta be 2001-es f astráját egy g-be. 430 ezerért hirdeti a kereskedő. Tulaj elmondása szerint kormánymű engedi az olajat nem a legjobb helyen, ezért csere. Féltengelycsukló felújításra szorul. Karter tömítés többszöri csere után is okádja az olajat. Tehát egy 4-500 ezres fastrára is lehet költeni.
-
kalmanchris
tag
válasz tboy93 #116371 üzenetére
Így van, jó gastra-hoz több pénz kell
116372 tresh: 300-ért számolták be mindegy is, csak arra akartam rávilágítani, hogy egy 10 év feletti autónál hiába választunk az ársáv tetejéről, biztos kell még költeni rá, hogy hibamentes legyen.
116383 peterr85: nem tudom típushiba-e, de ismerősnek eltört előttem esőben a jobbos ablaktörlőkar.
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz roberto211 #116866 üzenetére
Ignis, a kanyarvadász?
-
kalmanchris
tag
válasz roberto211 #116875 üzenetére
Én itt az elkerülőn félelemben vettem egy elnyújtott kanyart az ignissel 100-as tempónál, ahol a sajátommal 150-el is gond nélkül belemegyek. Mint írták a sportfutómű sem segít az úttartásban. De ez csak az én gondolatmenetem! Szerintem a kis élményautózást is megöli ez a probléma.
-
kalmanchris
tag
válasz roberto211 #116886 üzenetére
Ok, legyen így... Amúgy ezt a nyomom a teljes gázt kanyarból kifelé melyik autóval nem lehet megcsinálni? Meg beleesni egy kanyarba úgy, hogy mielőtt elfordítom a kormányt, annyival menjek, hogy ne sodródjak le?Nem vagyok egy Loeb, de azért na!
Saját ignis? Ne kínozz![ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz #86322688 #118191 üzenetére
Ahogy Declare is mondja! Trabira mit kellett költeni naftán kívül? Út szélén állítottál gyújtást magadnak. Elvitt ide-oda. Kérdés hogy, milyen minőségbe és sebességgel. Kénylmet, gyorsaságot, luxust meg kell fizetni. Igen, ma már ne nagyon várj arra, hogy fél milliót elmegy egy motor bontás nélkül. Nem tervezik annyira.
Accordban francia alkatrész? Mi volt? Tudom ma már az a szólás mondás, hogy ami elromlik az olasz, vagy francia...
Francia sem állt meg a bx-nél azért. Nekem van egy 2001-es franciám, ami fenntartása vetekszik kolléga felíciájával. Mégis más, ha érted.
Ott van pl a xantia. Mindenki mondja, írja, hogy a 90-es évek 5-ös bmw-ire kell locsolni a pénzt, nem megvenni nehéz. A xantia kb fele annyiba kerül, és ha 100e forintnál többet kell költeni rá évente, akkor megy a mi ez a f.s francia. Bmw-nél nem? Csak egy példa volt.
Azt még hozzátenném, hogy egy mai autó igencsak meghálálja a megelőző karbantartást, törődést. Mondjuk a gyári előírásnál kisebb olajcsere intervallum. Mai motorok ki vannak hegyezve teljesítményre, tele vannak pakolva mindenféle ketyerével, hogy teljesíteni tudják az előírt normákat. Egy samarán nem biztos hogy gond, ha mondjuk már 3 éve, vagy 30e km óta nem cseréltél olajat. Míg egy mai turbós, egr-es motor kényes rá. De aki ezt sajnálja tőle, vagy nem engedheti meg az anyagi vonzatát, az tényleg maradjon max a felicia és a carina szintjén.[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz laca.1 #118739 üzenetére
Akár egy kaptafa is lehet. Ember legyen a talpán, aki talál egy olyan motorral szerelt autót az utóbbi 10 évből, amit problémamentesen használhat több 10ezer km-en keresztül és ne kelljen plusz 100km-t menni pályán 4.-be 3500-as fordulaton, hogy a dpf regenerálódjon vagy ne kelljen szívósort cserélnie szívóbenzinben a terelőlapát probléma miatt, vagy ne kelljen megbontani a motort, mert a közvetlen befecskendezéstől centis csoki van a szelepeken és levegőért kiált a motor, stb.
-
kalmanchris
tag
válasz roberto211 #119173 üzenetére
Civic-től nem voltam elájulva ( 6.gen ). 8 gen nagyon jó lenne jobb kormányvisszajelzéssel.
-
kalmanchris
tag
válasz Tsebacsi #119179 üzenetére
Ez így van, nagyon pontos és jó a szervózottsága is, ráadásul nagyon közvetlen. Ez egy typeS. Viszont nagyon kevés a visszajelzés az útról, gondolom az elektromos szervo miatt. Tiszta gokart feeling, csak ez a tulajdonság hiányzik belőle. Milyen is lenne egy hidrós szervóval...
(#119178) kolosanyi: sok ember megmagyarázza magának is, hogy az övénél nincs jobb. Miközben általában csak a rávaló szab határt egy jobbra. Nem akarok általánosítani, lehet nála tényleg a suzi a fun, hisz már próbált mindent!
[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz gooool #119350 üzenetére
Ennyiért ne akarj c5-öt. Majd a duplájáért nézz és találhatsz épkézláb példányt. Vagy megvehted, de akkor majd te leszel a következő, aki szidja a franciát, mert miért kell rajta ezt is, azt is cserélni es rákölteni 1 év alatt megegyszer az árát.
Aki meg ebből az évjáratból vesz mondjuk a4-et másfél milkáért és rámegy hirtelen 5 kiló, az természetes. Így kalkulálj! -
kalmanchris
tag
-
kalmanchris
tag
válasz roberto211 #119778 üzenetére
Az megeshet.
Viszont az ablakemelő kapcsoló tènyleg nem az ajtón van. Nekem ez az egy bajom van a belsővel. Valamint az x2-nél már nem puha műbör borítású az ajtókárpit, mint x1-nél. Kivéve a coupe[ Szerkesztve ]
-
kalmanchris
tag
válasz gooool #120740 üzenetére
Még talán annyi negatívum, hogy az ajtókárpitot elengedi a ragasztó a könyöklő felett. A 90 lovas hdi-be meg nincs kettős tömegű emlékeim szerint, bár ritkább, mint a 110 lovas. Még annyi, hogy ha az ajtókárpit mögött a habszivacs szigetelést elengedi alul a ragasztó, ott befolyhat a víz az utastérbe a szőnyeg alá. Detto mondeo mk3. Ezért tapogatni ér.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest