-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Victoryus94
őstag
Első autónak (friss jogsival) fél millió alatt mi éri meg leginkább?
Fő felhasználás: munkába járás - napi 2x25km (nagyobbik fele pályán) - bár ez még változhat (mármint a munka Pestre...)
Suzuki Swiftre gondoltam (2000-es évjárat), bár a 2005 utániak jobban tetszenek, az már nem férne bele.
Légkondinak örülnék, de még ha lenne is benne, esélyesnek tartom, hogy több átka lenne, mint haszna, szóval lemondok róla. Nem 20 évre tervezek (legyen 2-5 év), de nem szeretnék szervizbe járogatni havonta (és az autó árának felét otthagyni alkalmanként).(Autó típus ajánlatokat várok)
Ui.: Még olvasgatom az ajánlott linkeket. Vásárlás 1-2 hónap múlva esedékes.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Köszi a válaszokat mindenkinek!
Utána járok minden ajánlott autónak. (a legtöbbet olvastam máshol is, hogy nem rossz vétel) -
Victoryus94
őstag
Puntóból mi éri meg jobban? Egy 2003-as 500-600 körül, vagy egy 2006-2009-est 700-800 körül?
(esetleg van több altípus, nem csak évszámfüggő a dolog?)1.2-es benzinesre gondoltam (fogyasztás miatt), de még rá lehet beszélni akármire.
(májustól lesz aktuális a vásárlás, ár függvényében húzódhat kicsit - egyelőre nem vészesen sürgős az autó)A nagy hátsó lámpát leszámítva tetszik is a kocsi, ki tudok vele egyezni.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Victoryus94 #146122 üzenetére
Ui.: Mennék vele városba... (lehetőleg akkor is, ha épp szmog van...)
Mivel első kocsi, nem lesz napi szinten használva, de ősztől ezzel járnék munkába (II. ker; én meg vidéki vagyok ~20km) -
Victoryus94
őstag
Olvasgattam, érdeklődtem. Most ott tartok, hogy egyelőre Fiat Puntóban gondolkodom (de pl. skoda fabia is a kiszemeltek között van).
500ezertől 1 millió között válogatok. Ami fontos, hogy ne legyen nagy fogyasztása (1.2-es benzines?) és legyen klíma.
Mit gondoltok, mire érdemes figyelni?
Mi éri meg jobban ár-értékben ebben a kategóriában? (inkább kis autót keresek, akár 3 ajtós is lehet)
Ami a legfontosabb, az a megbízhatóság, és az alacsony szerviz. Ebben mennyire térnek el a különböző puntók a felsorolt tartományban?
A gond az, hogy nem tudom eldönteni, hogy egy 500 ezres, vagy egy 850 ezres puntóval járok jobban... van-e bármi tuti előnye a drágábbnak, és ha igen, melyiknek?(nekem ez, hogy dínamic/active nem mond semmit)
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Köszi a válaszokat (ha van még véleménye valakinek, örömmel várom).
Holnap utána olvasok az ajánlottaknak. -
Victoryus94
őstag
Mi lehet annak az oka, ha egy 2002-2005 közti autó rendszáma L,M,N betűkkel kezdődik?
(Azon kívül, hogy külföldről lett behozva, 2008-ban és ekkor kapott rendszámot)
-Azért kérdezem, hogy zárjam-e ki alapból (amennyiben mindenképp itthon vásárolt és használt 1 (max2) tulajos autót szeretnék venni) ezen rendszámú autókat.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
1-2 éves távlatban tanulóautónak (rutin szerzéshez), munkába járni érdemes 2000 körüli 1.3-as swiftet venni?
A pénzemből épp kijönne az újabb (2007) Swift is, de szívem szerint egy Hondát/Toyotát vennék leginkább (1.5-2milla körül); Persze erre még gyűjtenem kellene egy bő fél évet, és addig nem lenne mivel járkálni.Azt nem szeretném, hogy többet költsek szervizre, mint amennyiért veszem az autót, vagy kéthetente otthon maradjak miatta, mert nem indul. Viszont nem félteném 1-2 karctól, mintha egy drágább autót vennék hosszabb távra.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz #94529552 #147144 üzenetére
Őszintén szólva fogalmam nincs mit szeretnék.
Vagyis van, de az nem lehetségesSzóval az egyik elképzelés az, hogy 500 alatt szerzek valamit, amivel elvagyok 1-2 évet, megtanulok normálisan vezetni, és utána csere.
A másik hogy vadászok egy Yarist/Swiftet (1.3) 800k körül és elvagyok vele néhány évig. Nem tudom, mi lenne a jobb döntés.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Mit gondoltok, 600-700 ezer Ft környékén melyik autók a legolcsóbban fenntarthatók - ha eltekintünk attól, hogy épp a legszarabb példányt találom meg (alkatrész,üzemanyag, egyéb költségek)
(Kinéztem magamnak néhány autót, de úgy néz ki, a fenntarthatóság lenne a fő szempont, szóval inkább fel sem hozom őket, kíváncsi vagyok, melyik esik a felsoroltak közé)
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Kényelemre szerintetek mekkora különbség van az alábbiak között?
Ignis, Corsa C, Fiesta, Yaris?Ültem nemrég egy gombóc Swiftbe, és fél óra után kényelmetlenül éreztem magam... zsibbad a combom, stb.
Nem tervezek nagy utakat, de azért 1-2 órát szeretnék kényelmesen kibírni az autóba. (Vagy ez nagy elvárás ettől a kategóriától?).
Az ignis azért került a felsorolásba, mert magasabb. Utazni kényelmes volt benne, de nem vezettem. -
Victoryus94
őstag
válasz gzbotii #147819 üzenetére
Igen, van aki elvakultan dicsér, mások meg szidják ugyanazt. De ha csak annyit hallok, hogy az olasz kocsi szar, más közben ajánlgatja a puntot, akkor nem fogom tudni, mi az igazság. Ha azt mondják, hogy az olasz kocsi elektronikája nem megbízható, túl fapados, stb. a másik meg azt mondja, hogy szerinte jó a motorja, keveset eszik, vagy szerette vezetni, stb. akkor tudok szűrni, utána nézni, és dönteni mi a fontosabb.
A Suzukikat is sokan dicsérik /tulajok és szerelők is/ (a motorját, hogy "igénytelen", olcsón fenntartható, stb), ami egy olcsó kategóriás autónál azért szempont lehet.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Dolby #147929 üzenetére
Én is Jazz-t vennék, nagyon szimpatikus autó; csak nekem 200-300 -zal kevesebb lóvém van autóra, így picit más kategóriába esek. De 1-1.2 millió körül már vannak jobb példányok, akár válogatni is lehet
Külsőre semmi extra, de megbízható és jó a fogyasztása is. Nekem kényelmesnek is tűnt. Ha picit több pénzem lenne, biztos hogy Jazz-t vennék.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz CsakEgySrác #148635 üzenetére
Már amikor autót veszel, eleve úgy kell indítani, hogy az eladónak az eladás az érdeke.
Nem úgy, mint egy Media Marktban, ha 70 ezres telefont veszel, amin ő szinte semmit nem keres, hanem úgy, hogy ez a heti fizetése.
Bármint mond, fenntartással kell kezelni, amit lehet, le kell ellenőrizni. Ha valahol kiderül hogy csúsztat, félre vezet, az egyrészt egyből áralkura adhat indokot, másrészt megéri elgondolkodni, mennyire tetszik az autó.
Mindenképp vigyél valakit, aki ért hozzá, vagy jelentkezz be egy szalonba átvizsgálni az autót. A szerződésekre is figyelj nagyon, ha valami nem stimmel, ne menj bele. Egyébként tulaj is átvághat a kocsival... dicsérheti milyen olcsó fenntartani, miközben havonta járja a szervizeket.5-15 ezret kérnek egy alap átvizsgálásért, és ha 3 autót viszel el, az sem teszi ki az első szerviz tizedét sem ahhoz képest, ha rossz autót választasz. Szóval ha beleszeretnél egy autóba, akkor se vedd azonnal.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Sziasztok,
Első autóm venném.Nagyjából kinéztem az esélyes autókat, de 0 tapasztalatom van, csak véleményeket, éselméleti adatokat látok.
Ami fontos, a fenntartási költség, és a megbízhatóság + klíma.
Pest megyei vagyok, elsősorban munkába járnék vele Pestre (napi 2x35km, + esetleg Pesten mászkálni).kb. 2004 körüli autókat nézek.
Amiket kinéztem:
Suzuki Liana ( vagy Ignis )
Toyota Yaris
Honda Jazz.Kérdés hogy egy 700-750 ezres Lianahoz képest egy 1.0-1.1 millás Jazz milyen előnyöket nyújtana.
(utóbbihoz a főnök ajánlott fizetési előleget, anélkül nem férne a keretbe)
Illetve Yarisból melyik kategóriát nézzem ár-értékben.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz elistvan #152108 üzenetére
Köszi szépen!
Család a következő 2-3 éveben még nincs tervben... később pedig a fene tudja mi lesz.
(jelenleg informatikai dolgokat szállítanék leginkább: PC, szerver, hardverek stb - de csak 1-1 darabot, elfér akármelyik autóban)
Honda Jazz tűnt a legszimpatikusabbnak, bár összességében a legdrágább is talán.178cm magas vagyok, és vékony.
A felfüggesztéses tippet köszönöm.
A Liana valóban ronda (bár a sedan tűrhető külsejű).Szóba jöhet más is, de így a Honda-Toyota tűnik a legesélyesebbnek.
Utóbbiból viszont amik facelift utániak, és jobb állapotúak, már kicsit drágállom.
Illetve az Ignist (majd Lianat) mint "vészmegoldást" néztem... ha jönne velem egy szebb példány valahol (jobban kijönnék pénzügyileg)[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Van valahol valami lista, hogy melyik kereskedőnél "érdemes" nézelődni?
Mondanak jót-rosszat mindenről, meg van 1-2 erősen negatív visszajelzésű oldal, de jó lenne egy "ajánlott" lista.Sokra megyek az ilyen értékelésekkel hogy: "Kedvesek az eladók", "Gyors az ügyintézés", stb.
A sok szartól én is vigyorogva, gyorsan akarnék megszabadulni.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Erről a Pandáról mondanátok véleményt?
Eredetileg Yarist nézegettem, de nem találok megfelelőt ár-értékben (hasonló korú Yarisok jóval drágábban mennek).
Pandánál mire célszerű figyelni? Milyen hátránya lehet egy Yarishoz képest?
(nagyrészt egyedül használnám Pest megyében, Pesten... napi 60-70km)
-
Victoryus94
őstag
600-700 ezer között Cliot vagy Pandát vennétek?
Nem kell semmi extra, csak klímája legyen. Melyik zabálja jobban a pénzt (általában)? -
Victoryus94
őstag
válasz diegho #153933 üzenetére
Köszi.
Eredetileg Yarist akartam. De mintha kihaltak volna...
Már csak néhány bemutatópéldány van 1 millától... meg roncstelepről mentettek fele annyiért.Clioba volt szerencsém ülni, az kényelmesnek tűnt. Pandában még nem ültem, csak látomásból ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz thomasthomas #154000 üzenetére
Én ódzkodom az ilyen M-N-P betűs külföldi kocsiktól.
Szerintem itt az a helyzet, hogy valaki megvette külföldről 350 ezer kilométerrel egy kereskedőtől (miután vissza tekerte az órát 130-ra), majd használta fél-1-2 évig, és rájött, hogy jól átcseszték. Ezért gyorsan megpróbál továbbadni rajta.
Persze tévedhetek, de ismeretségi körben is találkoztam már ilyennel. Szerintem külföldi autót úgy érdemes venni, hogy hozzáértővel kimész külföldre válogatni. Jobb esetben magánszemély még mesél is az autójáról, vagy az adott ismerősnek eleve van kontaktja a jobbnevű kereskedésekkel.20-40 ezres berendezésekkel kb bármelyik autó kilométeróráját átírják.
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Külföldről behozott, kereskedésben árult autónál miket érdemes ellenőrizni?
Utána lehet nézni valahol az előéletének? Honnan lehet tudni, hogy nem egy rozsdás, lefújt vacak?
Az összes olyan szépen néz ki... miközben olcsóbbak, mint az itthon "újonnan forgalomba helyezettek" horpadt, horzsolt darabok.Nem értek hozzá, és próbálnám elkerülni, hogy 2 hónap után a kukába dobjam a pénzem, de magánszemélynél ha jobb darabot látok, még aznap viszik (én meg max meló után tudok intézkedni, vagy hétvégén).
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Erről mi a vélemény?
https://hu.vin-info.com/j%C3%A1rm%C5%B1t%C3%B6rt%C3%A9net/59d541a1-ea64-448f-9a9b-33ea5762f44fA km-t igazolja, tényleg kevés. De 2009-re mutat káreseményt. Nem tudom, mennyire kizáró ok, ill ez az összeg az osztrákoknál milyen hibára utalhat.
2 hibát találtam, képek itt:
https://drive.google.com/open?id=0B66_qktpjSBOa05DLUNqOEJwWXc[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Victoryus94 #154363 üzenetére
Upsz. A felső linket el***tam.
https://hu.vin-info.com/j%C3%A1rm%C5%B1t%C3%B6rt%C3%A9net/59d541a1-ea64-448f-9a9b-33ea5762f44f
-
Victoryus94
őstag
válasz FuRiONight #154365 üzenetére
-
Victoryus94
őstag
Nemrég linkeltem...
Kb. ennyit. De a különböző oldalakon van "példa", miket képes még jelezni. Pl. a kárérték mellé csatolt fotót/szöveget (pl. totálkár) is mutatná, ha felvitték volna az adatbázisba.
https://mobilarena.hu/tema/milyen_autot_vegyek_2/hsz_154364-154364.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- Diablo 3
- Vicces képek
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest