Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!
    Néha elgondolkozok, hogy nekem is kéne valami verda. Belvárosban lakok, garázs nincs, parkoló az utcán is ritka, ezért motor és bringa a praktikus megoldás. Viszont télire vagy utassal sokcsomaggal praktikus lenne valami négykerekű. De nem sima történet
    - motoros vagyok, Ninjám van, kocsiban ált. csak unatkozni szoktam
    - nagyon szeretem a hegyeket, szerpentineket, kilátást
    - szeretek kanyarogni, játszós gép kéne
    - gép-érzete legyen, ne csak valami műanyag repülőszőnyeg

    Eddig egyszerűnek tűnik, valami jól vezethető, jó felfüggesztésű, jó fékrendszerű, jó súlyeloszlású, könnyű, sportos gép. Na de van tovább is.

    - szeretek fotózni, kevésbé járt helyekre menni, különleges kilátású helyeket keresni, még ha el is fogy az aszfalt és a végén már csak a félméteres fűben egy pár traktor- / terepjáró-kerék köves nyomvonal mint "út" (Ninjával, vágott slickekkel is ;] )

    Itt borul az előbb kikristályosodott kép. Nagyobb hasmagasság, és talán összkerék sem árt.
    Tehát talán valami rallisabb jellegű?

    Meg az sem mellékes, hogy 192 cm vagyok, ami néhány kocsinál kizáró tényező.
    Egyéb kívánságok:
    - megbízható, nem túl karbantartás-igényes, de bírja a blokk a terhelést
    - nem szétrohadó kasztnis
    - japán, német preferált
    - lehetőleg szívómotor, vagy ha feltöltős, akkor inkább kompresszor
    - balkormányos (sajnos a régi Lancer Evok mind jobbosok)
    - légkondi jó ha van, de megvagyok nélküle is
    - egérmozis szórakoztató központ se kell
    - négyüléses
    - szedán / coupé

    Tippeket örömmel fogadok, bevallom, inkább motortípusokhoz értek, mint a kocsikhoz :B

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz runner 125 #97928 üzenetére

    Max ccm - függ attól is, hogy szívó vagy feltöltős. Mondjuk 2.5-3 alatt?
    Fogyasztás - mint ahogy motornál csuklónként változó, gondolom itt is lábanként. Lendületből motorozok, nyugis egyenletes gázzal és kevés fékkel, a teljes átlagom sokaknak meglepően alacsony 5.5 -- nekik hasonló ccm mellett 6-7. Mondjuk 10-12 nem gyilkolós, de kanyargós városon kívüli használattal?
    Évjáratban ezredforduló utáni, lehetőleg 10 éves vagy fiatalabb
    Összeg, mondjuk max 4-5?
    Egyelőre még csak játszok a gondolattal, lehet, hogy csak hónapok-évek után szánom rá magam.

    Tboy: nézegettem a WRX / WRX STI-ket is, de néhánynak a formájával nem igazán tudok megbarátkozni - a fenti évjáratok és keret pedig pont a gülüszemű második gen.
    Zavar még az is, hogy az újabbaknál a teljesítmény kb. azonos, de a tömeg csak nő, a hasmagasság meg csökken (ez mondjuk sajnos általános). :U
    A legújabb WRX STI-ről meg kifejezetten rosszakat olvasok, hogy a kezelhetőség rovására megy az eljátszott rally-autós keménység. Ez kicsit a most leköszönő Yamaha R1-generációra emlékeztet, arról is az járja, hogy jó vas, de nagyon hepciás a kanyar-technikára, vagy nagyon szépen veszed, vagy küzelmes lesz minden egyes kanyar. Ez nekem inkább mazochizmusnak hat, nem hétvégi széles vigyorú kanyargást. Akkor inkább az R6R, ha már Yamaha: hiába van már asszem 2006 óta forgalomban, még mai napig keresett, mivel nagyon jó a futóműve, a féke, gyári felszreltsége, súly, megbízhatóság, mindenféle, még talán most is a legkönnyebben versenygéppé faragható széria-alap. Kicsit bőlé lett, de remélem átjön. Az újabb gépek közül koncepcióra tetszik a GT86: kompakt, könnyű, sportosnak elegendően erős, futóműve és fékei pályán sem jönnek zavarba; csakhát az csak aszfaltra való, másrészt még túl új, hogy a keretbe beférjen.

    Roli: ebben is van valami :)
    F@szom, veszek még egy endurot is és kész, mehetek terepre is :))

    Joa, Gera: pickupra, SUVra egyáltalán nem vágyom, valahogy az egész böhömnagy de valójában korlátozottan terepképes "városi terepjáró"-kategóriától borsódzik a hátam. Oké, lehet, hogy az X-trail terepképes a többivel szemben. De ránézésre 0 élvezet-faktora van azt közúton vezetni. Akkor már inkább valami csak simán aszfaltra való sportos autó (á la GT86), és az erdőbe meg begyaloglok vagy bringázok.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz m3tr0 #97947 üzenetére

    Az Evo volt az elején kiszemelt, utánajártam azoknak is, de ahogy a hsz-ben is említettem, ott sem egyszerű a helyzet:
    - balkormányos csak a VIII. generációtól van, de annak magasabb az ára
    - a VII-ig sztem jobban nézett ki, a X már megint pofásabb, de mivel az a kurrens (és valószínűleg utolsó?) modell, sokkal drágább, arról nem is beszélve, hogy felszedett újabb 200 kilót :W hol vagyunk már az I-III gen 1200 kilójától... meg a hasmagassága is csökkent, szóval ez is már csak egy díszből ralliautó...
    A linkelt darabot is néztem már többször, de a szénné tuningoltság és "soha nem használt" valahogy piros lámpákat villogtat a fejemben. Mellé kora ellenére elég drága is.

    Tothgera: hát, az elején már írtam, hogy autóban unatkozó motorosként keresnék szerpentinezős-játszós sportos autót, de mindegy, most legalább már tisztázva van. Mondjuk azt is írtam, hogy könnyű, jó tömegeloszlású, jó felfüggesztéssel és fékekkel, és ebbe egy 1.7 tonnás Passat nem igazán fér bele.
    A Legacynak tetszik a relatív alacsony tömege, alacsony súlypontja, jó tömegeloszlása és kanyarstabilitása, de a teljesítménye és fékei hagynak maguk után kívánnivalót.

    Rendben, akkor úgy látom, hogy az a kettő van, amiket én is eleve kinéztem (Lan-Evo és WRX), de ezek öregen is drágák, más hasonló meg nincs.
    Akkor vegyük ki a négykereket az egyenletből. Azaz:
    - szerpentinezős-játszós élményautó
    - hátsókerekes preferált
    - jó felfüggesztés és fékek, amik terhelve se mondanak teljes csődöt
    - semleges, 50-50 tömegeloszlás
    - alacsony tömeg
    - kompakt, de nem mini (192 cm vagyok, meg nem árt egy kis csomagtér is)
    - elegendő teljesítmény (>0.13-0.15 le/kg *sírok*)
    - 4 üléses, keménytetős (MX5 kiesik)
    - ne legyen horror a karbantartás és szervizköltség
    - megbízható, tartós, nem szétrohadós (nevezzetek előítéletesnek, de nálam itt az olasz kiesik, francia is inog)
    - ne legyen túl alacsony a hasmagasság és túl kicsi a kerék (magyar útviszonyok)
    - vegyes fogyasztás max 12-ig
    - 10 év alatt

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Tothgera30 #98007 üzenetére

    Ez az irány már jobban tetszik :)
    A 2 ülés kicsit kevés (dettó MX5, S2000 és még sok más), a 3.5 l meg jó sok, kicsit a tömeg is. Az alulkormányzottság is, főleg hátsókerekesként. Az ára viszont barátibb, mint gondoltam (3-4 m 8-10 évesekért, nem kevés, de a teljesítményéhez és ritkaságához képest baráti. Vagy van valami "catch"?)

    98015: :Y Blues Brothers vagy Mad Max újraforgatáshoz talán, de nem kanyarogni ;]

    Declare: végülis van, Lan-Evo és WRX :)
    Viszont Mo-n csak a VIII és újabb Evok vannak, az olcsóbb régebbiek jobbkormányosak; a WRX-ek meg elég drágán forognak. Pedig III-tól kezdve bármelyik Evot elfogadnám ;]
    Terep alatt természetesen nem hegymászásra és kidőlt fákra kell gondolni (kidőlt fa ellen terepjáró se jó, tank vagy triálmotor, esetleg Tatra 8x8?). Kicsit mélyebb nyomvályúk, pocsolyák, nagyobb kövek pl. -- már ezekhez is kell valamennyi hasmagasság és rugóút, valamint ennek megfelelő előkészítés. Néhány nagyon alacsony hasmagasságúnál már attól félek, hogy akár fekvőrendőrön vagy járdára parkoláskor is fennakadhat, nemhogy levinni aszfaltról.
    Mint mondtam, terepre akkor marad a gyaloglás vagy a bicikli, esetleg egy enduro.
    Krúzolás, túrázás....ja, sportmotorral is csak azt szoktam ;]

    Sasa: Golf R32, most hallok róla először, de úgy látom, nem véletlenül: tc is ritkaságként ír róla, hahun sincs. Egy gyűjtői darabot sajnálnék pályán vagy szerpentinen odaverni. Meg őszintén, a VW-ek külseje sosem vonzott.
    A BMW specifikációilag érdekes, de ugyancsak ritka, 1 db-ot látok belőle, azt se olcsón. Formára valahogy az elejéhez nekem nem passzol egy ennyire hirtelen levágott hatchback hátsó, coupé jobban illik hozzá, csakhogy egyetlen benzines 1-szériás coupé sincs a hahun a kereten belül. Meg ha lenne is, már megint min. 4-5 millánál és másfél tonnánál vagyunk.

    Köszi a tippeket, akkor ezek szerint nincs modern hachiroku :(

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!
    Elég egzotikus fél-off kérdés következik :)
    Kis háttér (átpörgethető): szeretek utazni, szeretek fotózni. Szeretem ezt spontán, felfedezős módon csinálni: elindulni részletes terv nélkül, rugalmasan alakítva az útvonalat, ha út közben ha megtetszik egy hely, pár napot ott tölteni. Szeretem a vadkempingezés szabadságát, viszont utálom a kirámolás-sátorállítás-matracfújás-elrendezkedés, majd reggel egészet vissza nyűgjét, főleg ha közben esik is az eső (és akkor a havas helyek ki is esnek, pedig a táj akkor is gyönyörű). Kenyérkereső munkám jelentős része távmunkában is mehet, család nincs, tehát csak hétvégi kiruccanások helyett akár hetes, többhetes, hónapos is lehet. Kézenfekvő a megoldás: lakóautó vagy lakókocsi. Lakókocsinak ugyan van pár előnye (sima autóval rugalmasabb, egyszerűbb, olcsóbb megoldás), de hátránya is (nehezebb manőverezni, elég feltűnő, így nagy a feltörés-kirablás veszélye, hatóságok is jobban vegzálják), plusz van pár extra szempontom, ami miatt esetemben nem működne jól: szeretem a hegyeket, vadregényes tájakat - ez néha úttalan utakat jelent, ahol elakadna még akkor is, ha terepjáró húzza. Ugyanezen okból standard épített lakóautók se működnének, plusz annyi luxus nem is kell, csak egy fedett, zárt bódé, ami véd eső, szúnyogok és hideg ellen, befér matrac + hálózsák, egy asztal amin dolgozhatok vagy lehet kempingfőzővel kaját lehet melegíteni, egy-két láda felszerelésnek-szerszámoknak-alkatrészeknek-ruhának hely, meg esetleg hátra befér terepmotorom és/vagy bringám. Továbbá külsőleg minél kevésbé látszódna lakóautó-jellege, annál jobb.
    TL;DR: keresek olyan járművet, ami legalább közepesen terepképes (4x4, elboldogul saras-nyomvályús földutakon, havas emelkedőkön); raktere / felépítménye zárt és min. 150 cm magas (minimum, akkor már ülve kényelmesen elférek), esetleg 200 cm magas (akkor már állva is) és min. 250 cm hosszú, de inkább 3-3.5 m; és maradjon 3.5 tonna alatt / B-jogsival is vezethető. Továbbá mivel hosszabb utakra, elég kieső helyekre is elmennék vele, legyen megbízható és/vagy könnyen szerelhető.

    Pár típus, amit találtam / néztem:
    - Toyota Hiace, Ford Transit, Peugeut Boxer, Fiat Ducato, stb: van 4x4-es, high-roof változatuk, de alacsony hasmagasságukkal nem épp terepre valók.
    - VW Transporter: van 4x4-es, de az újabbak (T4-től) mint fent, T1-2-3 régi és felkapott (túlárazott), motorjuk gyenge és problémás
    - VW LT: 4x4 csak a 4.0 és 5.5-tonnásokon, ami már nem B-s sztori

    - VW Crafter = MB Sprinter csak VW-motorral
    - MB Sprinter: van 4x4, emelt hasmagasságú, magas tetős változata, csak ritka és drága
    - Mitsubishi L400: mivel a Pajero alvázára épül, jobb terepes képességek, csak sajnos a ritka LWB, high-roof verzió is kicsit szűkös beltér magasságában, hosszában és szélességében
    - Renault B90 / Messenger: ritka, kicsit táknak néz ki, és francia ;]
    - Iveco Daily 4x4: ritka, és olasz ;] 1990-2000 és 2007-től volt 4x4
    - UAZ 452: kiváló terepjáró képesség, olcsó, egyszerű - de sajnos csak 1315 mm a beltér magassága, folyton bütykölős fajta, nem túl ergonomikus, és kicsit régi technika
    - Tatra 805 mentős: gerincváz, portál - szuper terepjáró képesség, léghűtéses, tehát még kevesebb, ami elromolhat, 2.5 tonnájával még B; de sajnos nagyon régi (50-es, 60-as években gyártották), ami azért a katonai zároltakat is megviseli, fékei gyengék, és nem túl gyakori itt (cseheknél lehet találni), V8-as motorja ósdi és zabál
    - Gaz-66: kiváló terepjáró képesség, KUNG egységgel doboz megoldva, könnyen és aránylag olcsón találni, keletebbre mindenütt van hozzá alkatrész; viszont nagy és nehéz, épp a 3.5 tonna határán van, baltával faragott ergonómiával
    - Unimog: szuper terepjáró képesség, de nehéz, néhány verziója van csak 3.5 tonna alatt, és bazi drága
    - Pinzgauer, stb katonai ritkaságok: olyan terepjáró képesség már úgyse kell, túl ritka és drága

    Ha valakinek vannak még jó tippjei, csupa fül vagyok. Vagy ha tudtok olyan fórumot, ahol ez inkább profilba vág, az is jöhet
    Köszi :R

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Gergőke88 #170089 üzenetére

    Nem, a gyári (vagy annak tűnő) nagy raktér előrébb van a listán, mint a nagyon jó terepjáró képesség. Egy ilyenről már messziről látszik, hogy lakóautó, így tolvajok célpontja lesz. Fotós felszerelés, fotó-videó szerkesztéshez erősebb laptop, komolyabb kamerás drón - ezek pedig akár a jármű értékével vetekednek. Tehát fontos a feltűnés-mentesség.
    Sőt, ha nagyon nincs megfelelő opció, akkor a szempontok közül a terepképességből fogok előbb adni, mert aszfaltos vagy aránylag jól járható döngölt földutak, amelyek sima autóval is abszolválhatóak, ha mindenhova ugyan nem is visznek, de általában az út nehezebb szakaszait is pár km-re megközelítik, a maradékot már gyalog vagy bringán is meg tudom tenni.

    Csontváz: a Gazellákról sok jót nem hallottam, általában nem dicsérik őket. Ismerősök meg akikről hallottam ált. VW T4, T5-öket vettek hasonló céllal - de ők se buszt, hanem csak a magas-tetős zárt furgont, hátra be a motor vagy quad, elöl 3 legális ülés van még ott is.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz molnarpeter #170096 üzenetére

    Az élet is drága, mint már Bruce Willis óta tudjuk. Drágák a gyártók is, hogy az ilyen alapvető adatokat, mint méretek, sem bírnak neten jól összefoglaltan elérhetővé tenni, úgy kell innen-onnan összehalászgatni...

    UAZ 1315, ebben a 192 centimmel kényelmesen ülni se tudok, a motorom is 1300 magas nem-lehajtott tükrökkel, be se fér az ajtón... A folyamatos berhelést is inkább kihagyom.
    Hiace: standard 1400, high-roof 1635 - nem vitték túlzásba
    Ford Transit: high-roof 1835
    VW T5: standard 1410, mid 1626, high-roof 1940, hurrá
    MB Sprinter: high-roof 1920 / 1940, hurrá
    Iveco Daily: ha jól értem az 1990-2000-ben gyártott 4x4-esek voltak csak felépítményesek, a 2007 utániak csak fülke + plató. Az 1990-2000 4x4-esek képei többnyire alacsonytetősek, a mentősök magastetősök, de belső magasságot pár óra keresgélés-olvasgatás után se találtam... De egyre szimpatikusabb, tényleg elég elpusztíthatatlan megbízhatónak tűnnek.

    Az Unimog nem csak kommersz és drága, de felejtős is, mert a verziók többsége kilóg a 3.5 tonnából, amelyik nem, az elég rövid tengelytávú; de heroin-ára egy kicsit sok.

    Ez az utólagos futómű-magasítás, annyira nem hangzik bizalomgerjesztően. Szóval eddig VW T, MB Sprinter és Iveco Daily, ami versenyben van.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz molnarpeter #170096 üzenetére

    A magyar használt-kínálat elég szűkös, se Iveco, se Sprinter nincs hahun 4x4 + magas tetős kivitelben; van pár Transporter T4 középmagas 4x4; valamint egy 2013-as Ford Transit AWD, ami úgy tűnik L3-H3 (raktér 3.5m hosszú és 2.025 magas, szuper), tehát a raktér-méret is megvan, és a 4x4 is pipa. Egy kicsit sokallom a 2.4m-s árát a 260k-s futáshoz, de úgy tűnik valamelyik állami cégnél volt (BKK?), vezetett szervizkönyvvel.
    a.) Transit talán a legelterjedtebb furgon, gondolom okkal ilyen népszerű. Rövid utánaolvasás alapján könnyű, szinte személyautós a kezelése, vezethetősége, és állítólag megbízható. Pár szériahibát azért felsoroltak, főleg a motorral kapcsolatban. Mennyire rozsdásodnak a Fordok / Transitok, mire kellhet még figyelni?
    b.) 2.2-es TDCi motor, 125 LE-vel. Nem tűnik valami soknak ekkora kasztnihoz, ennek ellenére 2011-től ez az egyetlen motor volt mindegyik Transitba, még a nála nagyobbakba is...
    c.) Hiába AWD, ekkora hasmagassággal nem valami terepes darab. Egy könnyű mod, amit úgy látom sokan csinálnak: a gyári méretű, 235/65/R16 28" átmérőjű kereket lecserélni, minimális faragással a 245/75-R16 is befér, ami 30.5" átmérőjű, 3 centivel növeli a hasmagasságot.
    c2.) Ha már a futómű-magasítás szóba került... Láttam készen kapható magasító-szetteket, 2" = 5 cm, az nem sok, de gondolom legalább a kezelhetőséget, stabilitást se nagyon rontja. Aztán láttam képet rendőri AWD Transitról is, amit elég alaposan megmagasítottak, de vagy 20 centivel, és a kerekek is jóval nagyobbnak néznek ki (R17-18?) :Y Nem gondoltam volna, hogy ekkorát emelve még stabil lenne, de ha a rendőröknek jó... Ezek szerint egy 7.5-10 cm magasítás, esetleg mellé nagyobb kerekek (a 2"-es szettnél 235/85 R16-os kerekeket írnak) sem túl extrém?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!

    Nem autó, de négykerekű jármű - hátha van valakinek tippje :B
    Terepképes járgány kéne jókora raktérrel. (Fotózok és motorozok, vagy a motort vinném benne, vagy ha pár napra kiugrok valahova fotózni, akkor tudjak benne kényelmesen aludni, ha kint esik az eső / hó és nincs kedvem sátrat állítani).
    Szóval:
    - összkerék (lehetőleg kapcsolható)
    - környező országok hegyein földutakon, köves utakon még elboldoguljon
    - nagy raktér: hátsó üléssor nélkül >2.5 m hosszú, >1.4 m magas
    - 10, max 15 éves
    - megbízható motor, nem rohadós kasztni

    Összkerekes Transit, Transporter, Sprinter és társain kívül van valami, ami kisebb tengelytávú és nagyobb hasmagasságú, egy-két fokkal jobb terepjáró képességű? Na meg a Mitsubishi L400 4.gen van még (Pajero-alapú furgon), korban erősen határeset (meg egy kicsit keskeny), de az is elég ritka... Kihagytam még valamit?
    Ha van még tipp, előre is köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Somatom #191764 üzenetére

    Köszi, a Hiace-en is sokat gondolkodtam régebben csak most nem ugrott be; a Vitoról azt hallottam elég rohadós (volt ismerősnek); a Hyundai H1-ről viszont még nem hallottam, utánanézek.
    A Kangoo kicsi és nem túl terepes, az Iveco Daily 4x4-et is néztem már régebben, csak azokat jóval drágábban mérik (ahogy az Unimogokat is, meg azok többségében már a 3.5 t határ felett is vannak, ahogy a legtöbb katonai terepjáró teherautó is)

    Még egy laikus kérdés: ha személyes használatra veszek 3.5 t alatti kistehert / tgk-t, hogyan lehet papírozni? Vagy csak simán megveszem és használom, mint szgk?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Sziasztok - és Boldog Karit :)

    Tavasszal kéne vennem életem első autóját (mert bár jogsi több, mint tíz éve van, belvárosban parkolóhelyem sem lenne, így csak motorozok és bringázok...)
    Nehezítés: fotós vagyok, szeretek tájfotózással és asztrofotóval is foglalkozni, ami miatt néha a világvégére mennék rossz utakon, és mivel néha lusta vagyok sátrat állítani vagy csak esőben hátam közepére sem kívánom, ezért néha benne is aludnék (további nehezítés: 192 cm vagyok).
    Szóval:
    - hosszabb utakra (Mo vidék és környező országok)
    - nagy beltérrel - lehajtott hátsó üléssel 2m hossz, illetve kényelmesen nagy magasság felülni, benne mozogni
    - nagyobb hasmagasság, 4x4 előny
    - megbízható
    - nem rohadós fajta
    - nem vagyok márkasznob
    - kényelemre se vagyok túl háklis, nem kell elektromos ablakemelő és hasonlóak
    - lehetőleg 10 éves vagy fiatalabb, max 15
    - 1.5-2, max 2.5M

    Miket ajánlanátok, miket érdemes néznem?
    Hogy elférjek fekve (plusz mellettem cucc, esetleg egy bringa is), ahhoz sajnos a legtöbb kocsi és terepjáró rövid, ezért inkább furgonokat nézegettem. 4x4 furgon van: Hiace (csak 2007-ig árulták, többség széthajtott és elhanyagolt, rozsdás), Transit (ritka), Transporter (alacsony hasmagasság, keskeny felépítmény), Sprinter (drága), Vito (rohadós). Ezekből egyelőre a Transit és Transporter, ami talán.
    Kocsik, terepjárók között kihagytam-e valamit, ami a feltételeknek megfelel?
    Köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz focvis #193194 üzenetére

    Köszi mindenkinek a válaszokat!

    Focvis: Octavia van a családban, a beltere, ahogy Vzsryl is mondja, nem valami nagy - Apám panaszkodott is sokat a kombi Astra után :DDD

    Molnarpeter: azt mondtam belül aludnék, nem a motorháztetőn :P

    Runner: XC: jó, hogy vannak ilyen hosszú kocsik is, kár, hogy ezt a hosszt rendes terepjárókban ritkán látni... Kár, hogy elég alacsony, lefektetett üléssel már rendesen felülni sem lehet benne :)
    X-trail: úgy látom 190 cm körül van a hátsó ajtótól az első ülésig...

    8th: köszi, ebben már a hossz és magasság is jobb, nem is tudtam, hogy volt belőlük összkerekes. Utánanézve kár, hogy nem mondanak jókat a megbízhatóságáról...
    "Negatív: Korai évjáratok igen silány minőségűek és pocsék megbízhatóságúak, számos típushiba" - ez nem túl biztató :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz .mf #193193 üzenetére

    Sziasztok!

    TL;DR: (a hivatkozott hsz-ben megtalálható bővebben) táj- és asztrofotós keres olyan kocsit, amiben 192 centijével is elfér fekve vagy felülve, ha pár napra megy valahova. Néhány hely világvégén van rossz földutakon, így jobb lenne 4x4 és nagyobb hasmagasság.

    Az "A" terv egy 2014+ Transit 4x4 volt, mivel abból az L3H3 már állva is elég magas; csak eddig nem találtam használtan elfogadható árút... Mivel júniusban már kéne egy jármű, júliusban már külföldre kéne vele mennem dolgozni, így élesedik a "B" terv... Hosszabb távon továbbra is egy Transittal szemezek, de addig kéne valami olyan kocsi, ami elég hosszú és tágas a benne-alváshoz, megbízható, és nem túl drága.

    Múltkor ajánlottatok pár típust, amit köszönök - és úgy tűnik a kívánalmaknak legjobban az 1. gen (-2010) Sharan / Alhambra / Galaxy felel meg a legjobban, még összkerekest is találni belőle. Hahun nézelődök, többség 300k+ futású - mennyire bírják az 1.9 PD TDI motorok? Mennyire rozsdásodósak? Második körre vinnék magammal szerelőt is, de 1. körben tud esetleg valaki valamilyen típushibáról, amire figyelni érdemes?

    Köszi!

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák