Új hozzászólás Aktív témák

  • mzso

    veterán

    válasz hackeeeee #40100 üzenetére

    Hát úgy részletezték, hogy a feltételes akámi esetén visszaküldik a Cherry-nek.

    Amennyiben Önnek ez elfogadható, kérjük írásban erősítse ezt meg, 5 napon belül írásban, illetve amennyiben Ön gondoskodni kíván a rendellenesség elhárításáról jelezze azt. A fenti határidő elteltével az ügyintézést a termék leadott állapotában megkezdjük.
    Amennyiben a fentieket nem fogadja el, kérésére a terméket jelenlegi állapotában visszaküldjük Önnek.
    Amennyiben a termék beszállítója elbírálja a rendellenességet és normál ügyintézésre veszi fel, nálunk is így fog változni az ügyintézés módja.
    Megértését köszönjük, várjuk mielőbbi válaszát.


    A feltételes ügyintézésről

    Többször tapasztaltuk, hogy a vonatkozó magyar törvények és a gyártók
    szervizügyintézése között eltérés mutatkozott. Amennyiben a termék a hazai
    szabályok szerint a garanciális ügyintézésből valamely oknál fogva kiesett
    (fizikai sérülés, égés, a hiba nem reprodukálható, inkompatibilitás, a terméken (pl
    hűtőrendszeren) tapasztalt szerelés átalakítás, beázás, túlfeszültség,
    villámkár, vagy egyéb, természeti károkból eredő hibák, a termék iparszerű
    használata, gyártási szám vagy egyedi azonosító, illetve egyéb védő és/vagy azonosító jelzések sérülése, módosítása, vagy hiánya, stb.) ügyfelünk választhatja a
    feltételes ügyintézést.
    Ez annyit takar, hogy a gyártó, vagy megbízott szervize bírálja el, hogy a terméket
    méltányosságból javítja illetve kicseréli (persze ezt a lehetőséget nem praktikus pl. garanciaidő lejárására, durva javítási kísérletre, a termék átalakítására vonatkozó
    esetekben kihasználni). Esetleg árajánlatot ad a javításra.

    Menete: A terméket a disztribútoron keresztül a gyártónak vagy megbízott szervizüknek
    visszakjuttatjuk. A gyártótól - elbírálás után - visszakapott terméket ügyfelünk
    átveheti.

    Feltétele: A kereskedelmi lánc szereplőinek azaz a beszállító és a disztribútor együttműködése, hiszen az ügyintézés további esetleges költségeit viseli.

    Időtartama: Függ a disztribútor és a gyártó ügyintézési politikájától.
    Általánosságban elmondható, hogy a beszállító, disztribútor megvárja míg összegyűlik a
    kiküldéshez szükséges mennyiség (esetleg fix időközönként küld), csak ezután küldi tovább a terméket. A gyártó szervize általában ezután a disztribútor és a gyártó
    között lefektetett megállapodás szerint jár el általában - amennyiben elfogajda a termék állapotát - a következő módon:
    - 1. Megpróbálja kijavítani a terméket ha sikeres visszaküldi.
    - 2. Ha szükséges alkatrészt rendel hozzá majd javítja a terméket, esetleg
    árajánlatot ad a javításra.
    - 3. Ha a termék nem javítható, cseréli.
    - 4. Ha a termék jelenleg nincs raktáron megrendeli és cseréli.
    - 5. Ha egyik megoldás sem működik a terméket egyéb módon rendezi.
    Ha hibát nem tapasztal, illetve olyan mértékűnek, típusúnak ítéli, hogy a
    terméken ügyintézést nem végez, a terméket visszaküldi.

    Általánosságban elmondható hogy ez az időtartam egy és három hónap közötti, de
    ritkán a fél - egy évet is elérheti.
    További lehetőség lehet fogyasztóként felvenni a gyártóval a kapcsolatot, sok esetben egy korábbi regisztráció szükséges lehet. Tapasztalat alapján a végfelhasználókkal engedékenyebben járnak el a gyártók, azonban fontos tudni, hogy a visszajuttatás költsége magasabb lehet, továbbá a külföldi cégek általában nem a magyar jótállás szabályai szerint járnak el, annak szabályai általában gyártó honlapján megtalálhatók.

Új hozzászólás Aktív témák