-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
"csak a mókus fülét tudjam úgy lekapni, hogy háta mögött a toboz a fenyőn már homályos legyen"
Kb. 400-600-as f4 tele FF vázon, 2-3 m-ről fotózva. Nem lehet, hogy reálisabb igényeket fogalmazol meg? Az sem lehetetlen amit írtál, csak kb. Máté Bence szintű felszerelés, megfigyelő hely és idő kell hozzá.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz KERiii #20657 üzenetére
Ezek az igények túlmutatnak a kit objektíven. Valamiről le kell majd mondani. Vagy a témáról, vagy a képminőségről és DSLR-ről, vagy a keretet kell emelni. Az alapzoom objektívvel a tájkép megoldható, de a másik két témához necces.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz KERiii #20660 üzenetére
Kis testű madarakhoz kevés. Nem tudom milyen állatokat akarsz fotózni. Egy jól kiépített les nélkül falra tehető képet nem nagyon lehet összehozni. Válassz rendszert, és tudni fogod, hogy mikor lesz szükséged rá. A lényeg, hogy inkább gyűjts egy fényerősebb jobbra, mint fintorogva nézd a monitoron a CA-t meg a rossz felbontás miatti életlen képet.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz KERiii #20663 üzenetére
Ez az 1 millió dolláros kérdés. Mindannyiunknak mások a szempontjai. Másra van szüksége egy műtermi divatfotósnak, egy esküvő fotósnak, egy sportfotósnak, vagy egy haditudósítónak. Egyvázas hobbifotósként csak kompromisszum létezik. Azok a szerencsésebbek akik egy D5200 + 18-105 VR kittel fotóznak 5 évig, majd vesznek egy hasonlót mert ki tudja, hogy 100 ezer expo környékén mennyit megy még el egy zárszerkezet.
Akik meg a határokat akarják feszegetni, szűk mélységélességgel, kevés fényben fotózással, vagy épp a hangya nemes testrészén a pattanás megörökítésével, azok mélyen a zsebükbe nyúlnak egy-egy fényerős szép rajzú objektívért vagy FF szenzorért, fényrendszerért. És akkor a méret, súly, élményfaktor, retro érzés még szóba sem jött. Manapság inkább 200-250 ezer körül van az a keret ahol eléggé kiszélesedik a kínálat ahhoz, hogy ne csak azt vedd amire tellik, hanem azt is ami tetszik.A legjobb tanács az, hogy fogd kézbe a jelölt gépeket, próbáld ki melyik áll leginkább kézre, nézd meg a rendszerhez kapható objektívek minőségét, árát és utána dönts. Sajnos a gyártók sem hülyék, és úgy vannak kialakítva a szolgáltatások, kényelmi részek, hogy minél inkább egy felső kategóriás, drága eszközzel legyél elégedett. (De sokszor azok is specializáltak, lásd a D4s és a D800 közti különbségeket.) Van ahol a kereső kicsi, van ahol az AF rendszert butítják, kevesebb a gomb, tárcsa stb. A kisebb gyártóktól ugyanazért a pénzért a vázakban többet lehet kapni mint a nagyoktól, cserébe a kicsikhez nincs vagy alig van külső gyártótól származó objektív vagy kiegészítő.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
-
Lassú Víz
őstag
válasz szabolcs1975 #20728 üzenetére
Csakhogy a tárgyi tévedést helyre tegyük: m.ZD 40-150: 190 g
Amikor fényképező gépet veszünk csak az egyik szempont a méret és súly. A kereső, zárszerkezet (Sony A7-ben 1/4000 sec-et tudó központi zár), szoftveres szolgáltatások, meglévő és leendő objektívjeink, jpg motor stb mind-mind egy szempont a mérleg egyik vagy másik serpenyőjébe. Mindig lesznek olyanok akiknek DSLR kell majd és olyanok akiknek MILC. Legyen választék, verseny és sok elégedett vásárló. Nekem ez sokkal szimpatikusabb mintha mindenki torkán a D5200-at akarnák lenyomni. Főleg, hogy a D5200 fogásával, a benne lévő OVF-fel nem bírtam megbarátkozni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #16820480 #20816 üzenetére
Az E-M1-ben király EVF van és gombra programozható az AF-MF váltás.
Valahogy a Fujisok mindig elfelejtik, hogy más gyártónak is vannak hasonló elnevezésű készülékei netalán-tán hamarabb is léteztek, pl. Olympus E1. Annyi karaktert van a hozzászólásban, az az X- igazán odatehető még.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #20874 üzenetére
"Ha az XF 23mm f/1.4-en (meg több Fujfiilm objektíven) fitymaként hátra húzod a fókusz gyűrűt,"
Bakker... Ez a hasonlat nem jutott volna eszembe, de biztos nem szemléltetném vele (ha hinni lehet az avatarnak) egy csajnak a fókuszgyűrű működését.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #20878 üzenetére
Nem tudom, hogy van a Fujinál, de az Olympus ilyen objektívjeinél, pl. 17-es, elektronikusról mechanikus fókuszra is vált az objektív, ami csak manuális tud lenni. Manuális by wire fókuszt a vázon kell aktiválni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz TayRol #20932 üzenetére
Utolsó darabbal vigyázni kell, és ha tapi példány nem árt a szenzorra is vetni egy pillantást, mert láttam már ilyen kitett gépen ujjlenyomatot rajta. Nehéz megmagyarázni, hogy minek oda benyúlni egyáltalán
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz jjeahh #20940 üzenetére
Akkor már +10 ezret simán megér a tele mellé ugyanott. De az igazi kérdés, hogy milyen volt az eddigi bridge, és azt hogyan használta. Ha sokat EVF-fel, vagy ekv. 700 mm-en, akkor hiába a jobb objektív meg a képminőség bosszús lesz, hogy eddig tudta használni a gépét most meg nem. Egy jó bridge kezelhetőségét, zoom átfogását szerintem egyik belépő MILC sem adja.
Csak akkor szabad váltani, ha jobb képminőséget akar. A több objektív és a csere mindenképpen kényelmetlenség és főleg (sokkal) több pénz. Egy 30 ezres kompakt után venni egy használt E-PL1-et 50 alatt és megnézni a képét besza-behu érzés, de egy FZ-200 vagy SX50 után megbarátkozni az alap ekv: 28-85 tartománnyal már komolyabb kihívás.
(#20939) mhmpista: Csak akkor mond neki, hogy váltson, ha ő maga elégedetlen vagy olyan képei vannak amik kiállításon is megállnák a helyüket de a technika már korlátozza, vagy nem számít neki a pénz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz jjeahh #20954 üzenetére
Amikor egy manuál obis ad tanácsot AF ügyben... Sikerült összekeverni a fénymérést az autófókusszal.
buci30:
E-PL1 esetében C-AF semmiképp. A fókuszterületet a téma szerint válaszd meg. Homogén háttér esetén mehet a többpontos, egyébként csak emberek fotózásához arcfelismeréssel, mert szinte biztos, hogy nem oda fog élességet álltani ahová te szeretnéd. Ha nagyon nem azt a területet választja a gép amit te szeretnél akkor MF, és te állítod az élességet. Ehhez fogaskerék/A menü/MF segéd: Be.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz schawo #20961 üzenetére
Hogyne lenne. A kulcs szimbólumú menüpont alatt tudod aktiválni, különben rejtett a részletes beállítás menü, aminek két fogaskerék a szimbóluma. Nem a szerencsekerékre gondoltam.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz ragingspears #20973 üzenetére
Tartozik hozzá vaku, csak nincs benne a vázban. A bővítmény csatlakozót foglalja el. Nem a legjobb megoldás, mert alig erősebb mint egy beépített vaku, cserébe egy plusz valami amit el kell rakni, és ilyenkor már az opcionális EVF-et sincs hova rakni. Egy kicsit is komolyabb célokra kelleni fog rendszervaku + fényformáló, stúdióba pedig stúdióvaku fényformálókkal. Szerintem utóbbit érdemesebb bérelni ha csak alkalmilag hobbi célra kell.
A vaku nehéz ügy. Ha kicsi a szoba ronda lesz az árnyék a falon, ha nagy meg nincs elég fénye vagy a közeli dolgok kiégnek, a távoliak bebuknak. Ha meg jól pofánvillantod az alanyt akkor tök lapos lesz a kép mert nem marad árnyék ami térhatást adhat a képnek. A fehér mennyezet alkalmas deríteni, de az alap tartozék/beépített vakuk közül csak néhány fordítható felfelé úgy, hogy közben kézzel megtartod.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz rbalint88 #20979 üzenetére
Csak félig van igazad. Vannak dolgok amik most történnek veled vagy a családban és ha nincs gép, nincs kép sem. De attól kezdve, hogy megvan az első gép, ami már hozza az elégséges eredményt, továbblépni vagy rendszert építeni csak megtakarításból. (Amikor munkaeszköz az más kérdés, de aki dolgozik vele úgyis tudja, hogy mi kell neki meg mennyi idő alatt termeli ki az árát.)
Mivel a fényképező gép is egy elektronikai eszköz, ahogy halad az idő ugyanannyi pénzért biztos, hogy jobbat lehet venni mint 1 évvel ezelőtt, tehát nyugodtan lehet megtakarítani, nem inflálódik el.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz ragingspears #20982 üzenetére
"A fotózás elméletének elsajátítása még bőven feladat, csak hát úgy kezdenék neki, hogy már kezemben van az előzetesen megfelelőnek gondolt masina :-)"
Olcsóbb előbb olvasni a neten és tanulni, mint venni valamit amiről hamarosan kiderül, hogy nem az adott feladatra való. Ha újként vetted, biztosan buksz rajta. Nem létezik minden szempontból ideális gép, csak az adott feladatra ideális. Mivel nincs elég pénzünk, hogy az ütés és vízálló kompakttól, a street fotós MILC-en és sportfotós FF rendszeren át a divatfotós középformátumig mindenből legyen egy otthon, meg kell keresni azt, ami a saját elvárásainknak a legjobban megfelel, de tudjuk, hogy hol leszünk hátrányban az adott feladatra kifejlesztett célgéphez képest. A 150 ezres szinten is van csúcskompakt, ultra zoom gép, MILC kit, DSLR kit. Elméleti tudás nélkül nem a megfelelőt fogod választani.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Márka- vagy szakbolt. Közép kategóriás gépek csak néhány helyen, felső kategóriás gépek alig valahol foghatók meg. A MILC nem egyenlő a kisebb szenzormérettel. Az általad megjelölt árért van APS-C-s Sony MILC.
Te hallottál már 25-60 fps-sel tükröt vagy zárat csattogni? Na ugye. Videónál semmi különbség nincs, mindkét rendszernek folyamatosan nyitva van a zárja. A különbség szenzortechnológiából, melegedés tűréséből, szoftveres szolgáltatásokból áll. Sajnos videós gyakorlat híján konkrét technikai tanácsot nem tudok adni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #21104 üzenetére
+OM-D E-M1, Nikon 1
Tudtommal (lehet tévedek) keresztérzékelős PDAF csak a DSLR-ekben van. A MILC-ek szenzorra integrált technológiája csak az egyik irányt tudja.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz lolchief70 #21106 üzenetére
MILC esetében is előfordul a zármeghibásodás/elhasználódás a túl sok expo miatt?
Igen. De van amelyik már tudja az elektronikus zárat is, amikor a mechanikus zár nem működik. Vagy elektronikus első redőny mellett csökken a zár igénybevétele, sőt a kép sem rázódik be. Keress rá a shutter shock jelenségre.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz ragingspears #21118 üzenetére
DSTE gyártmányút.
Ellentétben a gyárival sok utángyártottnak nagy az önkisülése, és mire használnád pár kép után megadja magát.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Khelben #21129 üzenetére
Ebből a keretből elég széles a paletta ahhoz, hogy azt lehessen mondani: ami a legjobban kézreáll.
A kicsi, gyakorlatilag vaku nélküli Panasonic GM1 12-32-től a Nikon D5200 18-105-ig szinte minden gyártónak van ebben a szegmensben kínálata.Ilyen célra beépített EVF-es MILC-et vennék alap zoom obival. Konkrétan Olympus E-M10-est (nem a palacsinta zoommal) a jpg, a stabi, a rendszerhez elérhető objektívpark és a szolgáltatásai miatt. Prémium klub kártyával kicsit a keret felett van. Ha fontos a videó, akkor másik gépet kell keresni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Khelben #21134 üzenetére
A videónál is érdemes a célt meghatározni. Nem mindegy, hogy kisfilmet akarsz forgatni, vagy felvenni ahogy a gyerek szaval az iskolai műsoron onnan, ahová épp állni sikerült a tömegben. Ez utóbbira szinte bármelyik gép képes lesz, a TV-ben látható 200-zal jövő F1-es autó kilassítására penge éles képpel meg egyik sem.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz barrasz #21145 üzenetére
Van. Az Olympusnál gombra programozható a rekesz előnézet. Amíg nyomod a gombot beugrasztja a rekeszt. Ezt már a tükrösök is tudták sok évvel ezelőtt. Sajnos a valós értéke nem sok, mert azon a felbontáson amit az LCD-n lát nem fog mélységélességet állítani, az elég valószínű. Add még hozzá, hogy az objektív rekeszét a crop faktorral meg kell szorozni ahhoz, hogy megkapd az ekvivalens mélységélességet (nem a fényerőt!). Azért ez nem a filmes f1.4-es objektívek világa
Szerk: ahogy olvasom a többi rendszer is adja ezt a gombnyomásra megmutatom mi lesz szolgáltatást. Azért a konkrét vázaknál vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, de szerintem tényleg nem sok gyakorlati haszna van.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Davebowman #21175 üzenetére
Ezt add el és bármilyet.
Kezdd tiszta lappal a keresést. Ha visszaolvasol találsz tanácsot bőven.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Davebowman #21192 üzenetére
"Téma inkább: hiperaktívgyerekesteazerdőben"
A néger kimaradt. Tessék, válassz
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Magnum_ #21213 üzenetére
nem látom az átjárást MILC és dslr között
Mert alig van átjárás. Gyártón belül általában adapterrel feltehetők a DSLR objektívek MILC-re, de az eltérő fókuszrendszer miatt sokkal lassabban találnak fókuszt. Kivéve egy-két fehér holló ahol a fázis alapú AF is megoldott. Ezen túlmenően manuális rekesz és élességállítású objektíveket lehet adapterrel (vagy amit kiadnak saját bajonettel azt azzal) használni.
Vedd hozzá, hogy az eltérő szenzor méret miatt az objektívek látószöge lecsökken, emiatt pl. a Nikon obik eltolódnak a tele tartományba a Nikon 1-en mert APS-C helyett 1''-os szenzort használnak. Szerencsére a többiek nem követik ezt az irányt.
Jobban jársz ha az adott bajonettre tervezett saját objektívek között keresel a céljaidnak megfelelőt.
A fő különbség az autófókusz vezérlésben van. MILC általában kontraszt alapú, jobb esetben hibrid; DSLR fázis alapú, live view üzemmódban kontraszt alapú. A fázisos tudja merre élesedik a kép, a kontrasztos nem, ezért jobb a mozgó célokra a fázisos.
Senki nem mondta, hogy egy MILC olcsóbb mint a DSLR. Sőt általában az "ennyiért FF DSLR-t veszek" mondat szokott elhangzani vitaindítóként. Össze kell hasonlítani a szenzor méretet (Pentax Q felejtős), szolgáltatásokat, a vázra elérhető objektívek minőségét, a teljes rendszer méretét, súlyát. A kényelemnek is van ára. Egy belépő gépnél sokszor elérhetők ugyanazok amik egy magasabb kategóriásnál, csak nem olyan a fogása, többet kell menüben túrni, hogy funkciót válts (több képről maradhatsz le) stb.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Davebowman #21230 üzenetére
Rendszervaku mint a DSLR-re, feltéve, hogy van rajtuk vakupapucs. Persze nem lesz olyan kényelmes a fogása mint egy nagyobb váznak, de attól még rátehető a vaku. A sima középérintkezős is mehet ha kicsi a talpfeszültsége. Azt hiszem a Sonynak valami egyedi vakupapucsa van, az szívás a többihez képest.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Nem, mert gyenge lesz a végeredmény. Bármiből ebben a kategóriában.
Igen, mert nem akarsz majd újabb objektíveket, azok alá nagyobb tudású vázat venni és megmarad a pénzed. Fel tudod mérni, hogy milyen gyújtótávolságokat használsz legtöbbször és később nem veszel majd egy fix 600-as telét évi egy képért, hanem inkább Máté Bencétől egy
kurvanagyon jó képet.Nagyobb pixel felület (szenzor) = nagyobb dinamikatartalék, kisebb zaj, magasabb ISO tűrés, kisebb mélységélesség.
Egy objektívet egy gyújtótávolságra lehet tökéletesen optimalizálni főleg nyitott rekesznél, utána a 3-4x zoom-ok jönnek és minden más csak utána. Hogy a méret és a gyártási költség se szálljon el minél nagyobb zoom annál sötétebb is. Végtelen mélységélesség, gyengébb (telénél már esetenként normál) fényviszonyok esetén emelni kell az ISO-t a berázás elkerülése érdekében, zajosodnak a képek.Neked kell eldönteni, hogy hol húzod meg a határt az igényeid, képességeid és a rászánt anyagi erőforrás figyelembe vételével. 100-ért bármelyik belépő kit (ha van annyiért) alig fog többet adni mint egy fényerős objektívvel szerelt csúcskompakt. Vehetsz rá jó objektívet másik 100-ért vagy 300-ért, és akkor már alázni fogja a kompaktot. Ez egy költséges hobbi.
Személy szerint 100-ért nem vennék semmit, hanem gyűjtenék hozzá 150, 200-ig és ott már lesz választásod is, nem csak a piacon megtalálható két legvisszafogottabb tudású gép közül. És nem a megapixel meg a zoom átfogás a fő szempont, hanem az objektívek rajzolata, ára, fényereje, utána a vázban található szenzor képessége, és végül de nem utolsó sorban az egész fogása, használati kényelme.[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Nem tudok neked segíteni. Számomra ilyen igények mellé a minimum az Olympus E-PL5 dupla kit vagy objektív csere nélkül az E-PL5 + 14-150, Panasonic G6 + 14-140 II, és társaik. Ezek az összeállítások viszont nem férnek bele a keretedbe. Kisebb méretben esetleg az Olympus Stylus 1, de az sem olcsóbb.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Csak egy kicsit gázoltál a lelki világomba
Az Olympus és a Panasonic azok fiatalabbak.
Végül is az Olympus tényleg fiatal. "Csak" 1930 óta nyomul ebben az iparban. Én nem írnám le az m4/3 rendszert, és a Fujikat sem hagynám ki a felsorolásból.
A márka választás előtt azt kellene tisztázni, hogy mennyire fontos a méret és súly, sport vagy mozgó témák fotózása, kereső az LCD-n komponáláshoz képest, kis mélységélesség. Videó csak jó ha van vagy fontos a szerkeszthető, vágható snittek felvétele is. Ha kereső akkor elektronikus vagy optikai? És még biztos van jópár szempont amit kihagytam.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mirman #21417 üzenetére
Ha van rá keret úgyis megtalálod azt a feladatot amit kényelmesebben vagy könnyebben lehet megoldani a nagyobb tudású vázzal. Pl. makrónál hasra vágod magad vagy kinyitod az LCD-t és komponálsz azon. Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy áldoz-e ezekre a dolgokra és ha igen mennyit.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz MokkaCicc #21487 üzenetére
Nem tudom mit értesz befektetés alatt. Semmilyen műszaki cucc nem tartja az árát, legfeljebb egy használt nem veszti el olyan gyorsan. Ha dolgozni akarsz vele valószínűleg cserélni fogod az obi + váz <= 80 ezres szettet. Ha választási helyzetbe kerülsz inkább az objektív legyen fényerősebb, jobb rajzolatú mint a szenzor 2 Mpixellel több a vázban.
Amit nem szabad megvenni az a 4/3 szabványú DSLR, mert a gyártó már nem hoz ki új terméket a rendszerhez. Az m4/3 rendszer viszont él, és igazán jó fényerős fixekkel ellátott rendszer ekv. 24-150 között, zoom-ok ekv. 14-600 között vannak rá. Sajnos némelyik objektív drága, nagyon drága.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Colonel993 #21635 üzenetére
"nem csak egy drága cserélhető üveges zsebkompaktod van amivel versenybe tud szállni képminőségben bármelyik ÁJFÓN."
Nem kéne. A MILC-ek képminőségben épp, hogy pariban vannak a DSLR-rel. A mozgó témák fókuszban tartása nem az erősségük, de ezt te pont úgy tudod mint én.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Közeli repülő madár lekapása, ajjaj. Nézz be a teddprobara.hu oldalra, ahonnan egy hétre kivihetsz egy Olympus MILC-et egy objektívvel tesztre. Lehet sorbanállós lesz, de egy E-M10-est érdemes kipróbálnod.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #22013 üzenetére
Működik ez a kombó valameddig (pl. az előfizetett időszak végéig) offline is vagy internet kapcsolat nélkül halott?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz .: JuSzT :. #22068 üzenetére
Nem olyan bonyolult . Fényerőben pont a negyede.
Szenzor méret a mélységélességet, dinamikát, zajszintet és az ISO tűrést határozza meg. Az LX-7 crop factora 4,55.
DOF szempontjából FF-re vetítve 4,55*1,4=6,37 - 4,55*2,3=10,46. Ez MFT-n 3,18-5,23-as lencsének felel meg. Alig jobb mint egy kitobi. Tehát minden ami ennél fényerősebb már kisebb DOF-ot tesz lehetővé, azaz több szabadságot ad a fotósnak. Most nem bogarásztam végig, de szerintem egy kompakt ISO 200-as képességeit simán hozza az MFT ISO 800-on, ha ugyanaz a záridő kell.A 20 f/1,7 és a 45 f/1,8 jó választás erre a rendszerre.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz fi:zi'k #22101 üzenetére
2. Ha akar, akkor az tükrös legyen (DSLR) vagy tükörnélküli (MILC)?
Ez már bonyolult .
Hajlandó-e esetenként több kilót mindenhová magával vinni egy külön táskában vagy nem? Fontos-e a kereső vagy inkább komponálna az LCD-n? Ha kell a kereső akkor optikai vagy beépített kis TV vagy mindegy?[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Allien #22152 üzenetére
Van az obi sapkának egy másik neve is, amit Scott Kelby könyvében olvastam először: még nem vagyok kész sapka. Ettől függetlenül én is rajta tartom a célig. Főleg ha obi csere is szóbajöhet. Első-hátsó sapka nélkül nem szívesen pakolnám el az objektíveket.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ukrajnai háború
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest