-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
muszaj ilyen tizen-huszonszoros zoom atfogas? ill. ha a keresot hasznalja, akkor egy tukros geppel sokkal jobban jar, nagyobb, szebb a kereso kepe.
ha megis kompakt, nekem is van egy tippem, ami lehet hogy elsore meghokkento: Sony DSC-R1, hasznaltan 100k korul vagy alatta beszerezheto, DSLR-ekben megszokott meretu erzekelovel es kepminoseggel.
uff. -
rumos14
nagyúr
kicsit tegyük rendbe a dolgokat. "cserélhető objektíves" topikba írsz, ill. elsőként azt írod, hogy kompakt gép nem jöhet szóba. ez alapján az ajánlott ultrazoom kompakt gépek nem neked valók.
vehetnél egy belépő szintű DSLR gépet, Extreme Digital most szórta ki a belépő szintű régebbi Olympus gépeket, asszem már elfogyott szinte minden, de ez: [link] még van, sztem nem rossz kezdő szett. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #2809 üzenetére
arany árban... akárcsk a Pana vázak.
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #2818 üzenetére
túl van spirázva ez a dolog, DSLR-t is lehet nyugodtan P módban használni. én A módban használom szinte mindig, azért, mert az én gépem szobában, vakus képeknél (sztem) túl tág, kültéri képeknél túl szűk rekeszt állít be P módban.
-
rumos14
nagyúr
válasz philoxenia #2823 üzenetére
bőven volt beállított kép is: témánként 8-10 kép, csak némi arc- és testtartás átrendezéssel. összességében, inkluzíve lagzi, a képek 2/3-a P-ben készült. a másik pedig, hogy túl erős zajszűrést alkalmazott a beállított képeknél, pedig hát 5D-nél az iso800 nem gond. ahogy gondolom az újságokban a képek meg szoktak jelenni, az arc totál retusálva lett. ja és eleve jpeg-ben lőtt, nem raw-ban. na annyira nem gond, a képek komponálása, színek, megvilágítás k. jók. bocsánat, befejeztem.
-
rumos14
nagyúr
válasz Mákosmetélt #2830 üzenetére
ceteris paribus az olcsóbbat venném. egy 100-110k-s gépnél nálam nem éri meg az ára ~20%-át a +1 év gari.
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #2837 üzenetére
vannak egyéb prémium kategóriás kisebb méretű kompaktok, nem ez a lényeg. csak annak adtam hangot, hogy furcsállom, hogy 3x zoom átfogású alap DSLR és 18-20-stb átfogású ultrazoom hogyan lehetnek egymás alternatívái. egyedül az ár közös.
-
rumos14
nagyúr
válasz kugyu21 #2841 üzenetére
ha van affinitásod a tükrös gépekhez, akkor sztem az 1000D-t vedd.
torzítás, CA obitól függően DSLR gépeknél is van, de korrigálható.
személy szerint nem értek egyet azzal, hogy bizonyos kompaktok verik képminőségben a kitobis belépő tükrös gépeket, egyszerűen hozzá vagyunk szokva a kompaktok túlprocesszált képeihez. -
rumos14
nagyúr
csak arra céloztam, hogy Sony-n pl. pont az említett Sigma-ra "léptem fel", míg Oly-nál 3rd party obik nem nagyon vannak, vagy ha igen, a 2x szorzó miatt gyenge a nagylátó vége. tehát a kitobiról váltani drága mulaccság.
Sigma 17-70-ról személyesen szereztél ilyen jó tapasztalatokat amúgy? én elégedett vagyok vele. -
rumos14
nagyúr
válasz philoxenia #2896 üzenetére
csak a Sony (18-70-es) kitobijához volt szerencsém, az sem volt annyira szörnyű azért...
a Canon és Nikon képstabis 18-55-éről én is mintha azt olvastam volna, hogy a jobbak közé tartoznak. a Pentax-ot csak annyira ismerem, hogy asszem Szen eléggé lehordta, ill. megnéztem a K-7-es tesztképeket és hát nagyon siralmas. nem is értem, miért nem egy fokkal jobb obit kínál hozzá a Pentax (WR változatban), mint a Canon az 50D-hez a 17-85-öt.
megragadom egyben az alkalmat, hogy pár tesztkép alapján pozitív meglepődésemnek adjak hangot az új 18-55-ös Sony kapcsán, 14 mpixelt is meglepően jól kiszolgál sztem [link]
ja és lényeg a lényeg: meddő vita kitobikat összehasonlítani, mert a különböző vázak miatt 1:1-ben úgysem lehet, ill. kitobi miatt egy biz. márka mellett dönteni sztem nem bölcs dolog. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #2898 üzenetére
bocsesz Szen , akinek 50-es róka (fox, érted ) obija van.
-
rumos14
nagyúr
válasz phoebe326 #2927 üzenetére
a tippem nekem is az első körben, hogy menj el egy boltba (Mammut és Duna Plaza Saturn boltok relítve alkalmasak erre) és fogdosd meg a gépeket, melyiknek mennyire kénelmes számodra a fogása, gombok kiosztása, menük átláthatósága, ha esetleg kraft is van bennük.
az Oly tényleg jó választás lehet, sztem telére jóeséllyel elég a 40-150 (a 70-300 helyett), kisebb is, de ezt neked kell eldöntened. egy olcsó fényerős fix hiányzik azért nekem Oly-ra. -
rumos14
nagyúr
válasz phoebe326 #2997 üzenetére
(némileg elfogult) Sony felhasználóként is azt mondom, hogy A300/A350-t csak akkor érdemes venni, ha a LV használhatósága az egyik legfontosabb szempont.
arról még nem nyilatkoztál, hogy zoomtartományban mi a preferenciád, Nikon vonalon a D60+18-105, D60+dupla VR kit jöhet szóba, ill. ha a keretbe belefér, D90+18-105. bár az a váz egy még jobb obit is bőven megérdemel. ez a váz egész biztos, hogy még hosszú évekig kiszolgál, még középhaladó szinten is. D60-nál az AF motor hiánya előbb-utóbb bibi lehet.
Pentax-ra nem gondoltál? K200D pl. -
rumos14
nagyúr
válasz ATISoft #3005 üzenetére
kitobis kit hasonló árban még a Sony A200: [link] és Pentax K-m: [link].
az Oly előnye ezekhez képest az élőkép és a minőségibb kitobik. a zajosság kapcsán én nagyon nem aggódnék, viszont szerintem a másik két gépre olcsóbban tudsz egyéb obikat venni. ha megmaradsz a két kitobinál, akkor az Oly a nyerő. -
rumos14
nagyúr
válasz tzimash #3190 üzenetére
szerintem jó vétel. próbáld meg a kitobit kihagyni a csomagból, bár gondolom kell kezdésnek valami alapobi.
az említett obi egy és ua. mint a Tamron 55-200, ami újonnan 35k (volt 25 is, fél éve...). szerintem nagyon kellemes darab, meglepően jó, sokkal jobb mint az olcsó 70-300-asok, azokkal ellentétben a tele végén is teljesen jó. úgy gondolom, ebben az árkategóriában a legjobb az újonnan megvehető obik közül.
lehet találni itt-ott régi Minolta AF obikat, jól gondolod, jó vételeket lehet kifogni. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3240 üzenetére
a Sony nem hivatalos védelmezőjeként azért megjegyerzném, hogy az A700 igen sokat javult a v04-es firmware-rel, illetve a D300-nál nem kicsit olcsóbb, az A900 vs D3x árkülönbségből pedig autót lehet venni
hibavissza: bár Parci keresztre feszít, ha elolvassa, de az Oly hátrányaként én felhoznám még, hogy Sigma, Tamron objektív kevesebb érhető el 4/3-os bajonettel, ill. sok objektív pl. 17-50, 18-50 és tsai ami aps-c méretű szenzornál kellemes nagylátószöget eredményeznek, 4/3-on már nem. tehát ha megmaradsz kitobinál, a jó minőségű Zuiko-k miatt jól jársz, de ha egyéb igényeid vannak, akkor szűkebb a mozgástér (bár - kemény pénzekért - vehetsz további igen jó Zuiko obikat).
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3247 üzenetére
teljesen egyetértek. bámulatos valóban a megfizethető árú és jó képminőségű ekv. 600 mm, de nekem személy szerint ennek a fele is elég. tény, hogy egy 70-300-at tartalmazó E-520 duplakit ~200k-ért jól hangzik.
megintcsak személy szerint egy 17-ről induló obi kezdő ekv. 25,5mm-ét igenis érdemi előnynek ítélem meg a 14-54 ekv. 28mm-éhez képest. akár még azt is le merem írni, hogy számomra ekv. 25,5-75mm > 28-108mm, az árkülönbséget figyelembe véve főleg. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3271 üzenetére
aki ilyen gépet vesz az bizony jól el lehet eresztve. még a Pana változata is brutál drága volt.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3282 üzenetére
ebből már tavaly is volt egy vita, a cropolás az nem digitális zoom, hanem Pana marketingnyelven extra optikai zoom. x mpixel helyett pl. x/4 mpixelt használva van még 2x optikai zoom-unk. értem én, hogy a hozzáértőknél ez kivágja a biztosítékot.
Pana G sorozaton már van digit. zoom, sőt asszem az L10-en is volt -
rumos14
nagyúr
ha már ilyen pontosan megadtad a számodra szükséges gyútávot, akkor egyértelműen a Tamron 17-50/f2.8 obit ajánlom, ez elviszi kb. a keret felét. a másik felét költheted egy belépő szintű vázra, kb. bármelyikre a Canon 1000D, Nikon D60 (hoppá, látom ugrana az AF ezzel a kombóval ), Pentax K200D, Sony A200 négyesből. az utóbbi kettő beépített képstabilizátorral rendelkezik. Szten-nel ellentétben én bátran javaslom a Sony-t, ha nem gond a RAW formátum használata.
-
rumos14
nagyúr
válasz Terapeuta #3363 üzenetére
"Azt pedig halkan megjegyezném, hogy én a DSLR gépemmel csak speckó esetben használok f8-nál tágabb rekeszt (vagyis pl. f5.6, f4, f2.8 etc)..."
ööööööööööö........ ez, hogy is fogalmazzak, kemény. milyen obijaid vannak? mélységélesség foglama ismerős? embereket szoktál fényképezni? ne haragudj, ha keményen foglamazok, de sokmindentől megfosztod magad.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3454 üzenetére
sztem van benne valami. pont a C/N-hoz képest én úgy gondolom, hogy nagy előny pl. a régi jó Minolta obik megléte, ~40k-ból elég jókat lehet venni, képstabi is megvan, C/N-nál ez sokkal költségesebb játék.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3484 üzenetére
csak egy apróság: a kolléga a 40-150-nek a fényerősebb változatát említi, te pedig a mostanában kitben szereplő f4-5.6-osat linkelted be.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3556 üzenetére
azért nem teljesen. az ötlet khm... elképzelhető, hogy onnan jött, de gyenge fényben az E-330 LV-ban csak fekete-fehérre kapcsolva látható. kiváncsi vagyok amúgy, hogy mikor lesznek elfogadható sebességú kontraszt alapú AF-ek DSLR-ben, a Pana a G(H)1-ben megmutatta, hogy lehetséges.
-
rumos14
nagyúr
sztem ez "előélet" kérdése. aki éveket, évtizedeket lehúzott filmes, vagy DSLR géppel, annak nyilván nem téma az élőkép. aki viszont kompak vonalról jön, annak igencsak megsegíti az átállást. én, ha tehetem, a keresőt használom, de asszonypajti idegenkedik tőle. a gépet LV használatakor is stabilan kézben tudom tartani, nincs gondom vele.
továbbá Degeczi leírta, hogy mennyi olyan helyzet van, ahol nagyon hasznos a LV, ez számomra a gyakorlatban beigazolódott. fiamat fényképezni az "ő szintjéről" nagyon kényelmesen lehet kihajtott képernyővel, a gyors követő AF (C-AF) is elkél. ezt ma csak a Sony - és persze az Oly E-330 - tudja. ugyanakkor azt tapasztalom, hogy a DSLR használók, vagy akár DSLR-t venni tervezők túlynomó többségének nem téma a LV megléte. -
rumos14
nagyúr
sztem nem értem félre, nem feltételeztem rólad, hogy "LV ellenes" lennél
az aggályaid kapcsán fejtettem ki a véleményem, gyakorlati tapasztalataim alapján. tehát még asszony is elbírja a(z én esetemben bőven 1 kiló feletti) váz + alapobi + vaku triót LV használatával (persze nem egész nap fényképez). gondolj bele, egy kompakt ultrazoom gép ekv. 4-500mm-es gyútávját is kézből előretartva kell "kitartani", egy 2x nehezebb DSLR-nél ez sztem sokkal egyszerűbb. Pana FZ gépeimnél a telét 1/40s-nél ha jó paszban voltam, ki tudtam tartani, a DSLR-em tele obija 200-ig megy, 1/60s-nél még nem volt gond, hosszabb zárodővel még nem próbálkoztam. ja igen, vázba épített képstabi van. de ha szemmagasságból megoldható a komponálás, akkor keresőt használok, ez természetesen stabilabb fogást ad. -
rumos14
nagyúr
válasz forceberg #3621 üzenetére
én véleményem: az A200 egy masszív máz, a fogása a belépő gépekhez képest nagyon jó, műanyagból van persze, de a legolcsóbb Canon-okhoz képest minőségibb érzetet kelt.
hátránya valóban a zajosság, iso400-ig okés, egy lépésnyi lemaradásban van a Canon/Nikon-hoz képest.
a váz most 70k a Saturnban, de sztem "csak" 1 év gari. kitobi használtpiacról 10-12k-ért lehet venni (ez a reális ár). 100-300 az Minolta obi lesz, több fajta létezik, 30k körül van areális ára. tehát a 150k így számolva sok.
a Sony 18-70 kitobi nem az igazi, kezdésnek jó, ha belelendülsz, érdemes lecserélni, de ez minden kitobira elmondható. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #3625 üzenetére
használtam 300-as végű teléket, keresőhöz tapasztott szemmel elég stabilan tudtam fogni ahhoz, hogy ne zavarjon a remegés. a kompaktom (Pana FZ) próbálta korrigálni a kézremegést a keresőben/LCD-n, ez azt eredményezte, hogy fáziskéséssel és túlkompenzálva tette, nekem ez zavaróbb volt.
bár Oly gépet még nem tudtam sajos szabadon kipróbálni, a tesztek viszonylag konzekvensen említik a kisebb dinamikaátfogást és azt, hogy kisebb a "raw headroom", azaz mennyire lehet pl. a kiégést kompenzálni. ez is egy tényező lehet. amúgy le a kalappal, az, hogy az in-camera jpeg sok esetben jobb mint a raw->jpeg, igen tisztességes teljesítmény. -
rumos14
nagyúr
válasz forceberg #3626 üzenetére
100-300-at újonnan biztosan nem kapsz, sem magában, semi kitben. az A200 duplakitben egy 75-300-as tele van [link], ami egy régi olcsó Minolta obi Sony reinkarnációja, és nem az igazi. egy 55-200 sokkal jobb.
DSLR vásárlásnál az alap az, hogy a kiszemelt típusokat kézbe fogod, megtapogatod, mennyire kényelmes fogni, milyen érzetet kelt az összeszerelés, milyen a gombok elrendezése, mennyire logikus számodra a menü. sok későbbi bosszúságtól kímélheted meg magad. az A200 váz 70k-ért elég jó árban van.
ja és olvasd el a topik első hozzászólását.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 6/7/8 topik
- OTP Bank topic
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen