-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #5541 üzenetére
(igen, pláne mert eleve nem is megy ha üzemelő adblock-ot észlel - helyből felejtős az ilyen oldal)
-
Degeczi
nagyúr
újonnan sok, de használtan 100 körül mennek a 70-300VR-ek, és néha egészen kedvező ajánlat is előfordul
(ennyiért persze azonnal el is viszik, figyelni kell ha vki ilyet szeretne)de ha a 70-300G-ről vagy Sigma 70-300-ról van szó, az ingyen sem nagy élvezet, nagyon gyenge képük van, pláne egy 12 Mp-es DX vázon
a 70-300ED egy fokkal jobb, 200-ig némi megalkuvással használható
-
Degeczi
nagyúr
hogyhogy nem látsz semmit?
ha vmi nagyon szűk rekeszt választasz is, a képkészítés pillanatáig az nem ugrik be, így nem korlátozami kompaktot használtam, azoknál legalábbis mindig így volt (logikus is: miért nehezítenék az AF rendszer és a felhasználó dolgát felére, negyedére, nyolcadára csökkentett fénnyel? mélységélesség-előnézetnek kompakton amúgysincs sok értelme), nyilván az FZ-20-on is
cserélhető optikás gépeknél szintén, csak más rendszerhez tartozó (vagy manuális) obik használata esetén fordul elő (de ott sem feltétlenül), h csak a munkarekesszel használhatóak
-
Degeczi
nagyúr
válasz Rez_Grof #5651 üzenetére
nagyon jól kezelhető, amatőr használatban nem futsz bele semmilyen limitbe
szinte minden elérhető dedikált gombokról, még a fókuszmódok is, ami nem, az rátehető programozható gombra, és az info gomb második lenyomása pár gyakori dolgot azonnal enged változtatni (ilyet a D300 sem tud, csak a 300s, vagy a 700)
a D90-en egyedül a mérete zavaró, ha nagy a kezed és korábban nagyobb vázhoz volták szokva (a gyakorilatilag tökéletes méretű D70 után ezért nem tudtam sehogysem megbarátkozni vele)
de átlagos kézzel valszeg ez sem lesz gondí -
Degeczi
nagyúr
válasz rosta11 #5654 üzenetére
alapszintű nyelvtudással bárki jól elboldogul ezekkel a menükkel, csak pár kifejezést kell megszoknia - és azok legalább folyamatosan, mindenütt egyértelműek, nem kell azon gondolkozni, vajon mit is akartak itt a rövidítéssel kifejezni
(ráadásul ilyen kamerákat többségükben nem általános iskolások vagy nyugdíjasok használnak, márpedig egy mai fiatalnak amúgyis érdeke a nyelvtudás: máshol is gondjai lesznek még, ha már egy ilyen egyszerű eszköz menürendszere is problémát jelentene) -
Degeczi
nagyúr
sajnos azért nem ilyen egyszerű a helyzet:
- a markolat természetesen nem teszi távolabbra az obifoglalatot, márpedig az egyik fő gondom az volt a D90-el, h az túl közel került (mivel vízszintesen is összement a gép), és vastagabb obit használva nem férnek el kényelmesen az ujjaim, az obihoz nyomódnak (ami különösen azért kényelmetlen, mert a felső oldalukon nem párnázottak az ujjak). D70-en semmi ilyet nem tapasztaltam, mert nem csak magasabb volt, de az obifoglalat is messzebb volt rajta, és persze a nagyobb vázakon sincs ilyen gond
- a portrémarkolatnak hátrányai is vannak: a kisujjnak már 1 centi is elég lenne, h fogást találjon, de a markolat persze ennél lényegesen magasabb. Így aztán elég böhönc lesz vele a gép (magasabb, mint akár egy profi váz!), a talpán többé nem áll meg csak a legkisebb obikkal, hosszabb telével számomra kimondottan romlik a fogás (mert az előre is terjeszkedő markolat miatt nem lehet a vázhoz közel alátámasztani bal tenyérrel), és még portréállásban sem tökéletes a használata, mert nehéz AF pontot választani (a nagyobb vázakon került AF választó is a markolatra. MB-D80 esetén csak tárcsával áttekerésre van mód, ami nem vmi barátságos)nekem ezért nem volt jó megoldás a pótmarkolat - egy váz legyen alapban is kényelmes, úgy sokkal jobb (D70-hez is léteztek más gyártóktól ilyenek, de föl sem merült, h kellene)
-
Degeczi
nagyúr
válasz rosta11 #5663 üzenetére
elég belefutni pár idióta, értelemzavaró magyarításba, és utána rögtön angolra állít mindent az ember magától, még a telefonon is (annak idején egy Ericssonon azért nem tudtak pár óráig elérni amikor fontos lett volna, mert rosszul fordítottak le egy menüpontot. Azóta angolul használom a telefonokat is, ha csak lehet...)
ráadásul egyik gyártó így, a másik úgy fordít - míg az angol kifejezések azonosak és tömörek (a magyar nyelv sajnos nem nagyon, ezért nehéz a rövid menüpontokhoz találó szövegeket írniuk)
-
Degeczi
nagyúr
a kitobik persze a kevésbé vastagok közül valók, a fényerős vagy hosszabb teléknél volt zavaró a D90 miniatürizált mérete
(különösen pl. a Tokina 50-135/2.8 vagy Sigma 18-50/2.8, de lehetne még sorolni)
ugyanez volt a bajom a mini Canonokkal (350, 450): az obifoglalat nem kerül odébb markolattal sem, csak ott még kevesebb a helyvalóban picit kisebb a D300 markolata is mint a D70-é volt, a kialakítása miatt azonban mégsem rosszabb, és a kisujjnak még éppen lehet helyet találni rajta
neked bevált a D90 + markolat, rendben - de ez nem garantált mindenkinél, én sehogysem tudtam megbarátkozni vele, ezért írtam
-
Degeczi
nagyúr
válasz rosta11 #5671 üzenetére
a magyar nyelv akkor sem lesz kompaktabb, ha a Sony fordítja...
(amúgy régóta "Sony-Ericsson" volt már a telefonok neve, amikor belefutottam egy ronda, és több típuson is átívelő félrefordításba. Nem igazán márkafüggő ez sem)hideg rázna ki egy olyan menütől, amiben pl. "alapértv.állít" meg "autokikeresővel" (!), "lejátsz.kijelz." szerepelnek - míg ugyanott angolt választva jól érthető, és más kamerákról is ismert kifejezések szerepelnek
ráadásul "magyar menü" esetén is van a Sonyk menüjében jópár angol kifejezés (OVF, LV, DRO, Eye-Start, Steadyshot), így aki teljesen analfabéta a nyelvhez, annak így is meg kell tanulnia ezeket
-
Degeczi
nagyúr
valszeg már a keresőben azt próbálja mutatni, ahogy a kép kinéz majd, ezért már akkor beállítja a rekeszt
kompaktoknál ez ritka, mert nincs sok értelme
az is lehet, h átkapcsolható viselkedés, vagy pl. A módban nem tenné, csak M-bende mindegy: DSLR-eken saját, mai obival nincs ilyen, csak nagyon régi, manuális (vagy más rendszerhez való) obik esetén fordul elő ilyen működés
-
Degeczi
nagyúr
témától függ: tájképek, csoportképek valóban jól néznek ki szélesvásznon, míg mondjuk portrénak a szokásos 3:2 is gyakran túl magas, oda praktikusabb a 4:3
mindenesetre azt remélhetőleg tudod, h ezt az arányt biztosító tükrös gépek optikai keresője nincs kimaszkolva ilyenkor, jó esetben csak apró vonalak jelzik hol lesz a képhatár, de az is előfordul (Olympusnál), h még az sem, és mindenképpen a teljes 4:3 képet rögzítik, csak az Exifbe írják be milyen vágás volt kiválasztva...
(LV módban persze meg tudják mutatni a tényleges képet, de azt használja a fene. Majd az EVF-es gépeknél)szóval nem sok értelme van, ennyi erővel utólag is éppúgy megvághatod...
illetve ha mindenképpen ragaszkodsz hozzá, nem tükrös, hanem elektronikus keresőjű gépet érdemes venni, mint pl. a Pana G1 vagy GH1
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
ilyeneknél én is szeretem a széles képeket
mivel a monitorjaim (akár a laptopon, akár az asztali gépen) 16:10 arányúak, egyszerűen a RAW feldolgozó programban szoktam ilyenre megvágni azt, amit érdemes
(gyakorlatilag minden ilyen programban beállítható saját képarányű vágás) -
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #5730 üzenetére
én úgy tudom, egyik Nikon DSLR-ben sincsen alapban üzemelő torzításkorrekció!
csak menüben, kézzel kiválasztott képszerkesztésként fordul elő
(az említett obik ráadásul nagylátóban elég furcsa, nem tisztán hordó-, hanem kevert, bajusz jellegű torzítást mutatnak, amit nem egyszerű automatizáltan eltüntetni, asszem csak a DxO Optics jeleskedik benne, megfelelő profilt kiválasztva)ne műtermi tesztképeket hasonlíts össze, a valóság eléggé más tud lenni
egyáltalán nem rossz a régebbi változatok CCD-je (alapérzékenységen még vmivel jobb is!), kb. annyit lehet nyerni az új modellekkel, h azok 1600-on is használhatóak, míg a régiek inkább csak 800-ig - de kérdés, mennyire sűrűn kell annál több?
-
Degeczi
nagyúr
válasz BiriBum #5733 üzenetére
nem okvetlenül gond, de mindenképpen előny, ha van külön LCD:
- azon kikapcsolt állapotban is azonnal látod (Nikonoknál legalábbis), van-e hely a kártyán, ill. van-e egyáltalán kártya a gépben. Ez sokszor mentett már meg attól, h anélkül vigyem magammal...
- a legerősebb napsütésben is tökéletesen látható minden rajta
- sötétben nincs gond azzal, h vakítana a TFT-s státuszképernyő (ez persze modelltől is függ)
- nyakban lógó gépnél a felvétel előtt rápillantva minden fontos beállítás gyorsan látható, külön gombnyomogatás nélkül (ez is modelltől függ: attól is, a keresőben mennyi mindent jelenít meg, pl. ISO-t, fénymérési módot. Ha nem mindent, akkor nagyon hasznos egy ilyen LCD)[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz BiriBum #5737 üzenetére
pl. fénymérési mód és folyamatos ISO kijelzés a keresőben ritka, csak a legnagyobb modellekre jellemző
de mondom, nekem pl. a kártyakapacitás állandó kijelzése miatt aranyat ér a státusz-LCD, nem szívesen mondanék le róla
használatban már aztán attól függ: állványon pl. a hátsó TFT kényelmesebb, mint a kamera tetejét pipiskedve nézni (de szerencsére mai modelleken már nem kell: ha van is státusz-LCD, többnyire a TFT is használható ilyesmire. Régebbieknél, pl. D70, még előfordult, h nem volt erre mód. D50-en meg még asszem LCD világítás sem volt, így esti képekhez zseblámpát is kellett vinni)
-
Degeczi
nagyúr
a régebbi Oly-k folyamatos ISO-t szerintem nem mutatnak, csak gombnyomásra
(különösen auto-ISO esetén hasznos, ha állandóan látható a pillanatnyi érték kijelzése, de egyébként is sokat segíthet, h ne felejtődjön fönn egy korábbi, gyengébb fényben fotózás után)a kapacitás a keresőben tényleg nem elsődleges, annak idején a Nikon D90-est is úgy állítottam be, h az ISO-t mutassa helyette
az E-3 vagy 620 keresője viszont valóban nagyon részletes lett
-
Degeczi
nagyúr
az átfogásukat foglalja magában, bizonyos megkötésekkel
pl. a tele tartományra csak végtelenben lévő célpont esetén igaz a névleges érték
ez ugyan a legtöbb mai obira igaz, de egy olyan hosszú zoom esetén mint a 18-200, már elég látványos a különbség, h közelre fókuszálva mondjuk 130 mm-es obihoz hasonlít, vagy még ahhoz semez nem túl vészes, mert olyan hosszú telére úgyis távoli célpont esetén van szükség - de nem árt tudni
ugyanakkor egy ilyen nagy átfogás több egyéb kompromisszummal is jár, a Nikon 18-200 esetén pl. különösen az optikai torzítás elég nagy, de tele tartományban a képe sem vmi éles, többnyire csak erősen, f/8-f/10 körülire lerekeszelve elfogadható
a Nikon 18-200 egy jó utazóobi, ha nincs cserére mód, és elfogadható a vmivel gyengébb minőség (a kevésbé éles kép normál nyomtatásban nem fog föltűnni, a torzítás pedig utólag korrigálható ha zavaró)
[ Szerkesztve ]
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz Rez_Grof #5774 üzenetére
rajtad áll, h mit szeretnél...
pl. egy hátizsákot kényelmes cipelni, nagyon jó a cuccolásra - de alkalmi helyszíneken gép előkapására és pláne obicserére már nem igazán (le kell venni a hátadról, le kell rakni a -z esetleg koszos, saras- földre)
egy válltáska ilyesmire sokkal jobban beválhat, mert nem kell levenni a nyakadból/válladról, mégis hozzáférsz mindenhez benne, obit cserélni is kényelmes - ugyanakkor cipelni már közel nem annyira, pláne ha sokminden van benne
ezért hosszú távon több cuccal az szokott lenni a nyerő, h mindkét fajta legyen, az épp aktuális célra: utazáshoz, sok cuccal hosszabb mászkáláshoz hátizsák, rövidebb alkalmakra válltáska (vagy kombinált, mint a LowePro Slingshot széria)
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5794 üzenetére
és kézi is...
egy DSLR hiába tud videót fölvenni, ha azt értelemszerűen csak a hátsó TFT-n tudja közben mutatni, a keresőben nem = napfényben képtelenség kézzel élességet állítani, mert nem látod
valóban jól használható, nagyérzékelős kamerával készült videóhoz az EVF óriási segítség, tükrösökön ez sosem lesz teljesértékű funkció
-
Degeczi
nagyúr
válasz Mandarinn #5795 üzenetére
nézd meg egy tükrös gép hogyan tud élességet állítani LV módban: gyakorlatilag használhatatlan, csak állványról, álló célpontokhoz jó
az obik nem erre vannak tervezve, a kontrasztmaximalizáló eljárás pedig értelemszerűen nem tudja hol a fókusz ideális helyzete, csak ha már túlment a célon (és érzi a kontraszt romlását), az pedig videónál nagyon zavaró
egyébként a Panasonic is csak ehhez tervezett (új és drága) obikkal képes videó módban élességállításra - de az említettek miatt inkább kézi fókusszal érdemes: és a jó EVF-jével az nem is gond
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5808 üzenetére
nem felejtettem el, hanem pont azért hagytam ki, mert itt a videóról van szó, a többi DSLR LV módja csak azért jött hasonlatként a képbe, mivel azonos a probléma, csak még súlyosabb
ez pedig a Sonykat is ugyanúgy érintené, mert ha tudnának videót, a fő érzékelőt használva (márpedig az a lényeg a DSLR videóban) ugyanolyan lassú AF-re kényszerülnének azok is
-
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5819 üzenetére
kezdettől fogva a videózásról szólt ez a gondolatfolyam, ahhoz kapcsolódott a LV példája is - ha ez egyetlen kiragadott hozzászólásrészletből valóban nem is derül ki
csodát a Sony sem tehet - de szerintem nem is kell, mert kontrasztalapú AF-el videózni egyébként sem okos dolog nagy érzékelőn: nagyon zavaró, ahogy túlmegy majd vissza
ezt csak kézi AF-el lehet elkerülni, ami használhatóságához egyrészt jó EVF kell, másrészt közvetlen mechanika helyett elektronikus állítás, ami tetszőlegesen finom lehet - mindez együtt van a Pana M4/3 rendszerében, csak az árral van probléma
(de az remélhetőleg néhány éven belül alaposan le fog zuhanni) -
Degeczi
nagyúr
válasz rumos14 #5820 üzenetére
az AF elv hasonló, mégis teljesen más egy eleve kontrasztalapú élességállításra tervezett rendszer, mint egy olyan, ahol az AF kommunikáció nem folyamatos pásztázásra, azzal szinkronizált kontraszt-kiértékelésre, hanem közvetlen, "ugorj az n. pozícióra" parancsokra van kitalálva
nem véletlen, h az összes tükrös gépen nagyon lassú a kontrasztdetektáló módszer, ha egyáltalán működik (mert gyakoriak a kompatibilási gondok is: nem ritka, h bizonyos obikkal nem működik a dolog)
-
Degeczi
nagyúr
válasz Mandarinn #5829 üzenetére
nem nagyon bízom az ilyesmiben, emiatt inkább ki szokott futni az elődmodell, teljesen eltűnik, de csak minimális árcsökkentést kap
ha viszont verseny lesz, az már más tématavaly tavasszal volt sajnos egy jelentős árugrás a legtöbb japán gyártónál, a GH1 magas árának az is egyik oka
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #5831 üzenetére
így is le a kalappal a részletes reagálásodra...
nekem nem lett volna türelmem, csak az egyoldalúsága zavart nagyon -
Degeczi
nagyúr
persze, a porcica teljesen másként néz ki
(elmosódott, egyetlen pixelnél jóval nagyobb és nem színes paca)ez egyértelműen hotpixel - de nem feltétlenül probléma!
az attól függ, milyen körülmények (záridő, érzékenység) között jön elő: ha csak nagyobb érzékenység és hosszabb, több mp-es záridők mellett, akkor természetes jelenség
-
Degeczi
nagyúr
igen
normál esetben úgy működne egy érzékelő minden apró cellája, h az oda eső fény mennyiségével (vagyis gyakorlatilag a begyűjtött fotonok számával) arányos kimenő jelet produkálnaazonban ahogy növeled az érzékenységet és/vagy az expozíciós időt, egyre több cella lesz "izgatottabb" a kelleténél, és akkor is viszonylag nagy töltést jelez, amikor csak alig érte fény
mivel ez az egyes cellák jellemzője, rövid távon, azonos körülmények között nagyjából statikus (hosszú távon nem feltétlenül: előfordul, h idővel több ilyen hely lesz, vagy pl. a hőmérséklettől is alaposan függ), ezért mindig ugyanott fog ez megjelenni
tehát ha pl. 20 mp-es expónál van mondjuk 3 ilyen tévesztő cella, azok a következő expónál is ugyanott lesznek - ez pedig lehetőséget ad egy egyszerű javításra: hosszú expóknál minden kamerában beállítható szokott lenni egy automatikus szűrés, ami a tényleges kép után készít még egy ugyanolyan hosszú ideig exponáltat, de csukott zárral
így annak feketének kellene lenni, hiszen nem kap fényt - vagyis ahol mégsem az lesz, azok hibás pontok, figyelmen kívül hagyhatóak az eredeti képen...mivel ezek szubpixelek (tehát egyetlen érzékelőcella, ami csak zöld, vagy csak piros, vagy csak kék színt érzékel), ha a környezetük normálisan viselkedik, ott többnyire egyetlen kirívó zöld, piros vagy kék pötty jelenne meg alapban (az esetek nagy részében zöld, mivel abból kétszer annyi cella van, mint pirosból vagy kékből)
ha azonban már normál esetben, nem hosszú expók és nem magas érzékenység mellett is, folyamatosan megjelenik ilyen pont valahol, az már nem egyszerű "hot pixel", hanem annak egy súlyosabb esete, a "stuck pixel" - vagyis fixen "beragadt" pont
mivel egy kb. tízmillió cellát tartalmazó érzékelőn biztosan akad néhány hibás is, a kamerák erre már alapban föl vannak készítve egy hibatáblázattal, térképpel: tudják, h az onnan kapott jelet nem szabad elhinni, hanem a szomszédai alapján kell megpróbálni kitalálni oda vmit
ezért a javítás gyors lehet: egyszerűen bővíteni kell ezt a hibatáblázatot
sajnos a legtöbb márkánál csak szakszervízben lehetséges, de van olyan gyártó (pl. Olympus), ahol néha menüpont is létezik erre, ahol magától el tudja ezt végezni
hiszen ismét: egyszerű a keresés: csukott zárral lőni egy hosszabb expót, és figyelni hol lesz mégis a világosság egy bizonyos küszöbérték fölött (küszöbérték azért kell, mert egyébként egy kis ingadozás, vagyis zaj természetes jelenség)
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
gyakran olvasni ezt a "gyakorlásra jó a JPG" vélekedést, de valójában kezdőként pláne különösen hasznos a RAW!
amíg uis még nem ismered igazán jól a kamerát, gyakran fogod majd a helyzethez nem ideális beállításokon hagyni - és adott esetben egy amúgy jó pillanatot sokkal gyengébb minőségben megörökíteni, mint lehetne
RAW-ban ugyanakkor csak az alapvető minimumok (mint pl. expozíció, fókusz) betartása kritikus, azon fölül az összes paraméter szabadon állítható utólag - amiből sokkal többet lehet tanulni azonnal látva a változásokat a RAW feldolgozó programban, mintha újabb és újabb JPG-eket kellene készíteni a különböző beállításokkal
ehhez csak az fontos, h a Nikon saját, Capture NX nevű RAW feldolgozó progamját használd, mert csak abban vannak teljesen azonos beállítások mint amiket a kamera menüjében is találsz
-
Degeczi
nagyúr
válasz Ren Hoek #5937 üzenetére
az nem kérdés, h a teljes érzékelőméretet használja, nem croppolja - de az már egészen más téma, h vajon az összes érzékelőcellát is használja-e?
minőség szempontjából a logikus az lenne, h igen - de másodpercenként 30x kiolvasni és feldolgozni a teljes érzékelőtartalmat nagyon nem lenne egyszerű feladat!
gondoljunk csak bele: 21 Mp 14 biten digitalizálva 30 fps-el az ha jól számolom 1.1 GByte információ másodpercenként!
és ez még csak a nyers adat, nincsenek színek, tehát még a de-Bayer-t és a leméretezést el kell végezni - teljes fölbontású képeken, mp-enként 30x - nehezen tudom elképzelni, h egy korlátozott teljesítményű (hiszen a fogyasztása alacsony kell maradjon) kamerában ez megoldható lenne
szerintem valószínűbb tehát, h már az érzékelőn összekapcsolnak pixeleket, vagy egyszerűen kihagynak belőlük, de aligha olvassák ki folyamatosan az összes adatot
ugyan nem a videófelvétel, csak LV, de pl. a D90 is csak kb. 640x480-ra képes: hiába nagyítasz bele, ott már nem jönnek elő részletek, csak digitálisan fölnagyítódik az élőkép
valszeg ott is arról lehet szó, h az érzékelő összes pixelét nem tudná földolgozni a folyamatos élőképhez
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #6036 üzenetére
MM sokfelé van, de az akciók nem azonosak
pl. a szegediben asszem 95 volt a D60 + 18-55 kit, és 99 VR-rel
-
Degeczi
nagyúr
több olyan lehetőséget adhat egy fényképezőgép videómódja, ami megfizethető videókamerával megoldhatatlan: egyrészt pl. a szelektív mélységélességet, másrészt a tetszés szerinti obi felhelyezését, legyen az ultranagylátó vagy akár halszem is
más kérdés, h az élességállítás napfényben reménytelen TFT-n, így az élességgel való játék inkább a jó EVF-el szerelt vázak lehetősége marad
-
Degeczi
nagyúr
nem hiszem, h az időlimit komoly korlátozás lenne, mert ezeket úgyis csak rövid snittekre használják
a durva zoomolás (+élességkeresés) ronda, így inkább megéri leállítani, zoomolni, élességet állíttatni, majd felvételt folytatni, mintsem menet közben próbálkozni
folyamatos esemény megörökítésére tényleg videókamera való, nem fényképezőgép
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- E-roller topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Formula-1
- További aktív témák...
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Sigma ART 50 f1.4 Canon
- Canon Legria HF G25 Full Hd kamera videókamera +Nagy Patona aksi + külön töltő
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs