-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
cinemazealot
addikt
válasz garambe #56104 üzenetére
"Iskolai célok" alatt azt kell érteni, hogy iskolai anyagok otthoni (fix helyről történő) vetítése? Vagy a vetítőnek mobilnak is kell lennie, mert iskolába vinnéd magaddal prezentációs célból?
Előbbi esetben én sem javaslom, hogy ragaszkodj a projektor média lejátszási képességeihez. A projektor vetítsen! Egy média lejátszó játsszon le, amit függően a többi komponens elrendezésétől, kötsz össze a projektorral ÉS pl. az erősítővel.
Utóbbi eset fogósabb, de inkább oldanám meg egy HDMI bemenetbe dugható *cast eszközzel, amit telefonról, tablettel vagy laptoppal látnék el tartalommal.
-
cinemazealot
addikt
válasz vito555 #56126 üzenetére
Ha igaz, akkor ez egy DLP készülék (egy vonatkozó szakmai fórum is erről tanúskodik). Furcsamód, ez nem tűnik a szokásos DMD-chip meghibásodásával általában együttjárő pöttyösödésnek, inkább mintha a DMD vezérlése szállt volna el.
Volt valaha takarítva? Hány óra van benne?
-
cinemazealot
addikt
válasz vito555 #56129 üzenetére
Ha ütögetésre változik a jelenség, akkor lehet, hogy csak kontakt hiba. Elképzelhető, hogy egy alapos takarítás és újrapasztázás, esetleg a chip érintkezőinek megtisztítása (ha hozzáférhetőek) helyre hozza. Akiket megkeresnék az ügyben: Batyó, Gyulai Pali, Cseneles, vagy a Perfekt Szerviz (bár utóbbiak BenQ szakszerviz, nem tudom, ilyen kínai gépekkel hajlandóak-e foglalkozni). Ha valaki hozzáértőt kihagytam volna a fórumból, bocs.
Ha viszont egy BGA chip lazult meg, az ciki. Ahhoz keresnék egy vállalkozóbb kedvű cukrászt, akinek van egy jó meleg kemencéje.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #56190 üzenetére
"Nem szeretnék lámpásat."
Érdekelne, miért nem. Fogyasztás? Időszakos lámpacsere veszélye?
-
cinemazealot
addikt
válasz KillR911 #56218 üzenetére
A vetített kép méretcsökkentési lehetőségéről a projektor adatlapját kell megnézni. A 44. oldal felső táblázata alapján 5 méteres vetítési távolság esetén a képméret 309×174 és 340×191 cm-es méret között változtatható. A kérdésedre -- miszerint ekkora távolságból lehet-e vele 265×148 cm-es képet lőni -- a válasz nem. Legfeljebb a képtartalom méretének digitális csökkentésével, ami viszont a nettó felbontásodat fogja rontani. Viszont amit még elárul a fenti táblázat, az az, hogy a projektor hátrébb vitelével a kép függőleges pozíciója is változik. Ha a projektor most fejjel lefelé vetít, akkor távolabbról lőve a kép lejjebb kerül, ha a talpán, akkor pedig feljebb.
BBéci felvetésére egyébként viszonylag könnyen orvosolhatod a mennyezet kontrasztgyilkos hatását egy a mennyezetre a vászon fölé kitekerhető fekete szövettel (pl. függöny)
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #56239 üzenetére
Az Árukeresőn csináltam egy gyors szűrést Full HD felbontásra és lézer/laser szavakra. Ez persze nem ajánlás, csak a hazai piac felmérése új termékek kínálatából egy meghatározott felületen (szóval messze nem reprezentatív). Ebből én úgy látom, hogy az Általad belőtt büdzsé nagyjából ott ér véget, ahol az új, lézeres projektorok árai kezdődnek. Ez pedig elég szűkre szabja a választékot: 2 Epson és 2 InFocus modellből tudnál innen válogatni.
Azt, hogy mekkora mérettől érdemes vetíteni és meddig érdemes inkább tévézni, szerintem nem lehet (de legalábbis nem ildomos) műszaki paraméterek alapján belőni. Ez lehet szubjektív igény vagy szimplán ízlés kérdése is. Lehet, hogy a vetítésre bonyolultabb berendezkedni, de ha bármi is meghibásodik, azt adott esetben relatíve könnyen el tudod vinni javíttatni (legyen az akár vászon vagy projektor). Míg egy nagyobb tévét garantáltan nem fogsz s.k. elvinni szervizbe, csak ha teherautót bérelsz vagy speciális futárt rendelsz. Vetítéshez ugyanakkor tényleg jó, ha tudsz sötétíteni. Ha ez Nálad nem lehetséges, akkor lehet, hogy csalódni fogsz benne, ami viszont téves (saját hibából származó) megerősítés lesz a vetítés ellenében.
De ha a vetítés igényét továbbra is erősnek tekintem -- és mert egy vetítős topicban vagyunk -- én azt javaslom, hogy gondold át, miért nem szimpatizálsz az ívlámpás technológiával és mi kellene ahhoz, hogy mégis megbarátkozz vele! Azzal ugyanis elég komoly mértékben megnőne a választék, nemcsak új, de használt téren is.
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #56296 üzenetére
Ezzel sajnos nem tudsz mit csinálni. Várhatsz ugyan, amíg felbukkan egy megfelelő lézeres vagy LED-es fényforrású gép, de szerintem azok vagy jóval drágábbak, vagy jóval kisebb fényerejűek lesznek. Ha pedig a vetítésre szánt helyiség nem tökéletesen besötétíthető, akkor az a fényerő csak jól jönne.
Bájdövéj, nekem egy 1600 órás BenQ W1070-em van, amivel egy 1.4-es vászonra vetítek 113"-en. Gyakran előfordul, hogy néhány váratlanul (sötét után) érkező világosabb jelenetnél hunyorognom kell. De nem akarom leszabályozni ECO módba, mert azt olvastam, hogy az nem tesz jót az izzónak. Szóval ha 1600 óra után még mindig hunyorgok, mennyire hunyorogtam volna 0 kilométeres korában? (Használtan, kb ~700 órával vettem.)
A projektre szánt 350 eFt egyébként csak a vetítőre menne vagy a vászonnak is bele kéne férnie?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #56314 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az ALR vásznak elég speciális felülettel rendelkeznek és mivel irányítják a fényt (ugye a környező fényt elnyelik, a vetített fényt pedig visszaverik a néző felé), nagyon nem mindegy, hogy milyen vetítési távolságú géphez vásárolod. Egy (U)ST vetítő közelről, a vászon síkjával lapos szögben lő, egy normál (vagy LT) vetítő viszont nagyjából merőlegesen. Könnyű belátni, hogy ha ilyen módon rendezkedsz be egy konfigurációra, akkor egy másikra váltva több mindent cserélned kell majd. Ugyanígy belátható az is, hogy egy szimpla festék ilyenre nem, vagy csak rendkívül korlátozott mértékben képes... hacsak nem szimplán szürke és attól produkál látványosabb kontrasztot. Erre viszont a már itt is sokat emlegetett H499, vagy ahhoz hasonló árnyalatú szürke festék is alkalmas lehet.
#56304 viperabácsi
"te ezek szerint ajánlanád a te típusodat "BenQ W1070" ?"
Maximálisan. De mielőtt leteszed a voksod a DLP technológia mellett, érdemes rápróbálnod, hogy zavar-e a szivárvány hatás. Mondjuk a W1070 pont olyan, aminél ez elég kis mértékben látható, de azért ott van, egyértelműen. (Én látom, de nem zavar.)[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz BIGi75 #56353 üzenetére
Sosem éreztem világrengetően megalapozottnak ezt a 3LCD-nek nagyobb a fényereje a DLP-nél dolgot. Akár színes fényerőről beszélünk, akár fehérről. 3LCD-nél a fényt belső prizmák osztják szét, így a fő fényforrásból az alapszínenkénti LCD panelekre eleve kevesebb fény jut egyenként. Egy chip-es DLP-nél pedig a színkerék által lesz PWM-jelleggel csökkentve a színkomponensek fényereje. Ha azonos fényerejű izzókat és elhanyagolható fényveszteségű LCD/DLP modulátorokat, valamint azonos fényáteresztéssel rendelkező színszűrőket feltételezünk (ami ugye DLP-nél maga a színkerék), mi magyarázza a bármilyen árnyalat esetében feltételezett fényerőbeli eltérést? Főleg ha mindkét gép kalibrálva van. Vagy ez is egy a marketing által terjesztett városi legenda? Vagy tényleg van eltérés, de az meg amiatt van, hogy nincs ideális helyzet és pl. a DMD chip fényvesztesége általánosan rosszabb az LCD paneleknél?
Komolyan érdekelne a magyarázat, valaki segíthetne megérteni.
-
cinemazealot
addikt
válasz makkmarce #56373 üzenetére
Köszi! Az oldalon találtam két cikket:
Az egyik általánosságban beszél arról, hogy az 1DLP (1 chip-es DLP) projektorokban hogyan oldják meg azt, hogy a 3LCD-hez hasonló teljesítményből hasonló fehér fényerőt legyenek képesek kicsikarni. Nem meglepetés: az alapszínektől eltérő színű, pl. fehér színű szegmenssel a színkerékben: Examining Color Performance Between 3-Chip LCD and 1-Chip DLP Projection Technologies
Erre ugye azért van szükség, mert míg a 3LCD projektorban a fehér fény megjelenítéséhez nem kell más, mint "kinyitni" mindhárom LCD panelt, hogy a lámpa fehér fénye akadály nélkül és folyamatosan, megszakítás nélkül kijusson a vászonra, addig az 1DLP rendszer esetén maximális fényerejű, de R, G és B színnel szűrt képeket kell egymás után szekvenciálisan kilőni ahhoz, hogy a néző a képet fehérnek érzékelje. Ez tehát egy tényszerű és tagadhatatlan hátránya az 1DLP technológiának: azonos teljesítményű fényforrásból kisebb fényáramot képes kihozni, ráadásul azt is villogtatva. Ha pedig "normalizáljuk" a fényáramokat, akkor egy egyenletes eloszlású RGB színkerekű 1DLP projektor valószínűleg nagyobb teljesítményű fényforrást igényel ahhoz, hogy egy 3LCD projektoréhoz azonos ANSI lumen fényáramú fehér fényt legyen képes produkálni. Érthető tehát, hogy ha egy 1DLP projektor a fehér fényerő felhúzása érdekében a színkerekében az alapszínektől eltérő, pl. fehér szegmenst is tartalmaz, akkor ugyan képes lehet megfelelő fehér fényáram (White Light Output) reprodukálására, viszont a színes kimenete (Color Light Output) gyenge lesz. Ezt a cikkben két modellel illusztrálták is:
- Epson PowerLite 1770W X15 (3LCD): 3000 lumen WLO, 3000 lumen CLO
- BenQ MX660 (1-Chip DLP): 3000 lumen WLO, 790 lumen CLO
Arról persze mélyen hallgatnak, hogy az MX660 színkereke RYMCBW színű szegmensekből áll, így valójában nincs is min meglepődni. Almát körtével tipikus esete.A második cikk a konkrét mérések mikéntjéről ír: Color Light Output in Projectors and the new ICDM Color Brightness Standard. Ez a cikk is lesújtóan ír az 1DLP technológia szín visszaadási képességeiről, sőt ezt még egy olyan példával is illusztrálja (cikk 7. ábra), amin a közel azonos WLO fényáramú 3LCD és 1DLP projektorok szín visszaadása szabad szemmel is jól láthatóan eltérő. Azt csak mellékesen jegyzi meg a szerző, hogy ennek a projektornak a színkereke is rendelkezett fehér szegmenssel, tehát az összehasonlítás itt sem volt kiegyensúlyozott.
Letölthető viszont egy komolyabb gyűjtemény is, ami a WLO és CLO értékeket több különböző modell esetében táblázatos formában sorolja fel. Itt sincs különösebb meglepetés, a 3LCD modellek mindegyike azonos WLO és CLO értékeket mutat fel, az 1DLP projektorok közül pedig még az egyenletes eloszlású RGBRGB színkerekű W1070 is rosszabb színesben (1570 lumen), mint fehérben (2000 lumen). Viszont közel sem olyan mértékben, mint a fenti cikkeket illusztráló, fehér szegmenst is tartalmazó színkerekű modellek.
Ha a 2. cikk alapján összevetjük a mérés menetét az 1DLP projektor működési elvével, akkor véleményem szerint egy egyenletes eloszlású RGB színkerekű vetítőnek a 3LCD-hez hasonló, pontosan megegyező WLO és CLO értékeket kellene felmutatnia. Mi okozhatja mégis az eltérést? És hogy lehet az, hogy a táblázatban minden lumen érték ennyire kerek érték?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz BIGi75 #56382 üzenetére
Köszi a linket. Sajnos ebben is üzleti/prezentációs gépeket hasonlítottak össze, ami házimozi (és pontos szín visszaadás) szempontjából téves következtetéshez vezet:
IMPORTANT NOTE: The results of this test are valid only for these two particular models, not all LCD and DLP projectors in general. These two test units show image characteristics that are common in commercial/business projectors but not home theater. Furthermore, business-class DLP projectors can be designed with a variety of color wheel configurations that will produce different results. Typically, home theater DLP and 3LCD projectors are optimized for maximum color quality, not maximum light output, and the results herein do not apply.
Egyébként nekem is a mérés időtartama ugrott be első és meghatározó oknak. Sőt, nemcsak az számít, hogy kellően hosszú ideig történjen a mérés, hanem az is, hogy a mérés ideje egész számú többszöröse legyen az 1DLP színkerék ciklusidejének.
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #56410 üzenetére
Javaslom megfogadni az alábbi tanácsokat:
- Ne nézz olyan projektor "teszt" videókat, amiket kamerával vesznek fel és a kép egészére vonatkozó tökéletességet/tökéletlenséget kívánják illusztrálni!
- Ne higgy az emberek megítélésében (még az enyémben sem), mert bármennyire is igyekszik valaki objektív választ adni egy "jó", "nem jó" kérdésre, abban mindig lesz némi szubjektivitás!
- Számos olyan tényező van a vetítésben, amit ha nem látsz/tapasztalsz a saját szemeddel még azelőtt, hogy elővennéd a pénztárcád, akkor konkrétan vakon vásárolsz.
- Írd ide, hogy az ország mely részén szoktál megfordulni, hátha valaki tud Neked bemutatót tartani a saját gépével, így még azelőtt megtapasztalod az adott márkát, modellt, technológiát, mielőtt beleugranál valamibe, amit esetleg később megbánsz! -
cinemazealot
addikt
válasz bergyuszi #56441 üzenetére
Front lencsét nézted már, nincs rajta valami? Ha az tiszta, akkor mozgasd a fókuszt koppanástól-koppanásig. Ha a folt valahol kiélesedve egy szösz árnyékává válik, akkor az az: kosz, amit érdemes lehet kitakaríttatni. Ha nem lesz éles, akkor is lehet kosz, de akkor olyan helyen van, ami ezzel a módszerrel nem lokalizálható. Legrosszabb esetben lehet LCD, tükör vagy szűrő hiba is, ami viszont szerviz.
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #56516 üzenetére
Az Epson manualja szerint van a gépnek függőleges lens shiftje (14. oldaltól, illetve a 29. oldal aljától). De ezt szerintem a fenti befényképezett kalkulátor is írja, csak nem görgettél le eléggé. Az tényleg gáz, hogy magában a kalkulátorban ezt nem lehet "kipróbálni".
-
cinemazealot
addikt
válasz BIGi75 #56541 üzenetére
Ja, várj, a fókusz variálásával tudod élesíteni a piros színt (a többi kárára)? Mert ha igen, akkor valami tényleg elmászhatott.
#56540 lacoszka
Ha 16:9-es vászonra vetítesz 16:10-es képet, akkor a vászon méretének megfelelő szélességű vetítés esetén a teljes képernyőt kitöltő tartalom alul-felül le fog lógni a vászonról.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz lacoszka #56561 üzenetére
Ne viccelj már, ég és föld lesz!
#56560 viperabácsi
Én egy Raspberry Pi 2B-vel és egy Minix Neo U1-gyel szoktam filmet lejátszani. Előbbi a tévét, utóbbi a projektort hajtja. Előbbi h.264 kódolással max. 1080p-re, h.265-tel max. 720p-re képes. Utóbbi hardveresen viszi a h.265-öt is 1080p-n is. Mindezt ne tekintsd ajánlásnak, csak élménybeszámolónak, mert ma már nyilván vannak korszerűbb és több szolgáltatást kínáló eszközök. Viszont ezek engem most tökéletesen kiszolgálnak.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Teasüti #56608 üzenetére
Hatalmas +1
Én egyébként nem azért nézem eredeti hanggal, feliratosan (néha felirat nélkül) a filmeket, mert "komolyabban filmezek". Szimplán jobban tetszik az eredeti (angol nyelvű) hangulata, a brit, észak amerikai, texasi, ausztrál és egyéb idegen ajkú akcentusok közötti finom és sokszor ordító eltérések, az ebből (és az eredeti tartalomból) származó poénok, elszólások, és hát nem utolsó sorban az a tény, hogy így folyamatosan edzem az agyam. Ha anno (a '90-es években) nem angolul kezdtem volna nézni az akkor még csak műholdról elérhető Cartoon Network-öt, akkor ma nem (vagy sokkal több nehézséggel magam mögött) tudnék angolul.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Dorian #56611 üzenetére
Azokkal nekem az a bajom, hogy nem értem. Ha viszont csak angol felirat van hozzá, az nekem meg már sok. Egyszer egy orosz sci-fit néztem angol szinkronnal (!). Értettem, de nagyon furcsa volt. Ugyanaz a hiányérzet fogott el, mint magyar szinkronnál. (Egyébként a sztori nem túl izgi, de a látványvilág üt. Itt egy másik is, ugyanazzal a főszereplővel, II. világháborús tankokkal, ez is elég látványos.)
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz lacoszka #56842 üzenetére
A leírás (54. oldala) alapján: The lamp has been damaged. Please contact your local BenQ customer center for purchasing a new lamp
Mivel viszont áramtalanítás után helyreáll, én kontakthibára vagy az izzó öregedésére gyanakodnék. Valószínűsítem, hogy egy lámpacsere megoldaná. Hány óra van a gépben/lámpában?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Djuree #56977 üzenetére
projectorcentral.com W1070 vs W1070+ összehasonlítás
Ahogy nézem a plusz valamivel halkabb, nehezebb, nagyobb a fényereje, tud vízszintes trapéz korrekciót (digitális, tehát mindkét irány kerülendő), egyik HDMI bemenete tud MHL-t, többféle komponens jelet tud fogadni, hiányzik az S-Video csati, van Type-A USB aljzata (csak töltéshez).
-
cinemazealot
addikt
válasz Djuree #57008 üzenetére
Szerintem fontos tisztázni, milyen zoomról beszélünk. Ha optikai, akkor minden további nélkül használd! Ahogy ideális esetben a lencse eltolásnak sincs hátrányos hatása a kép minőségére, használd azt is nyugodtan!
A digitális zoom vagy trapéz korrekció már más tészta, azok valóban nem ajánlott műveletek.
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #57023 üzenetére
Ugyan egyértelmű utalást nem látok, de szerintem a W2000 csak digitális trapéz korrekciót tud, így én azt nem tanácsolnám, mert elrontják a pixel-by-pixel pontos vetítést. Ha kivitelezhető, javaslom inkább a középről vetítést.
BIGi75
Van az a korrekciós lehetőség, csak az ennél a gépnél nem lesz natív Full HD.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #57028 üzenetére
Persze. Szerintem majdnem mindenkinek a feje fölött/mögött van a vetítő. A 100"-es képméret 2532...3291 mm-es lencse távolságból produkálható (W2000 manual alapján). Arra majd érdemes azért odafigyelni, hogy ha magasból vetítesz lefelé, akkor -- még ha a W2000-nek van is függőleges lencseeltolása -- a géptestnek fejjel lefelé kell lennie. De ez csak polcozás kérdése.
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #57032 üzenetére
Ha 130 cm magasan áll a gép a talpán, akkor a vászon alja (~288 cm vetítési távolságot feltételezve) kb. 136...149 cm környékén lesz. Így kalkuláltál Te is?
Ha 120 cm-en lenne a gép, akkor a vászon 126...139 cm környékéről indul felfelé. Feltételezem, rolós vászon lesz a mennyezetről, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #57084 üzenetére
Szerintem nyugodtan megteheted azt, hogy nem vársz, hanem beleugrasz egy olyan gépbe, amit aztán hasonló áron vagy minimális veszteséggel tovább fogsz tudni adni később. Addig legalább kipróbálod, ízlelgeted a vetítést mint olyat, tapasztalatokat gyűjtesz, végiggondolod, hogy ha ez nem túl szimpi, akkor egy másik modellel hogyan és miképp folytatnád a fejlesztést stb. De akár az is előfordulhat, hogy annyira bejön a most kiválasztott vetítő, hogy egy jó darabig kiszolgálva érzed magad és csak élvezed a rajta megnézett filmeket.
Ha az 1090 egyébként szimpatikus, akkor mondj az eladónak egy szerinted nem túlárazott ajánlatot, hátha belemegy.
Én anno (2010 januárjában) úgy vágtam bele a vetítésbe egy abszolút nem filmezésre való modellel (BenQ MP525P), hogy még helyem sem volt, amit berendezhettem volna vetítésre. Viszont rohadt kíváncsi voltam rá, és úgy voltam vele, hogy ha alkalmanként dobozból is kell kicsomagolnom a gépet és a vásznat úgy kell felakasztanom a fűtéscsőre, akkor is ki akarom próbálni. Megvettem, beleszerettem, de azóta is csak egy W1070-ig fejlesztettem és nem tudom, akarok-e továbblépni. Az én igényeimet szerintem kimaxoltam és örülök, hogy anno volt lélekjelenlétem beleugrani.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #57085 üzenetére
Lejárt a szerkesztési időm.
Azóta is itt rontom a levegőt, rengeteget tanultam a topic lakóktól (remélem, én is adtam a topic tudásbázisához) és azóta is minden film vásznon történő megnézése, különleges élménynek számít. Ha akkor nem lépek (azzal a gagyi géppel), akkor most sokkal szegényebb lennék.
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #57193 üzenetére
Nagyobb fényerő esetén az RGBWYC színkerékkel vetített kép színhűsége nem lesz olyan tökéletes, mint RGBRGB kerék esetén. A témával érintőlegesen foglalkoztam az #56381 hsz-ben.
#57212 python1
Erről a setup-ról lehetne még több képet látni? Nagyon teccős! A lycra alkalmazása pedig kifejezetten szellemes. Nem kifejezetten vetítésre kitalált anyag. Milyen indíttatásból próbáltad ki egyáltalán? -
-
cinemazealot
addikt
válasz Dorian #57260 üzenetére
Amikor először olvastam ezt (talán pont ezen a fórumon), én is csak néztem ki a fejemből és éppen kukázni terveztem a diplomámat. Aztán elfogadtam, hogy ez valószínűleg az a marketing bullshit, amit a vászongyártók az irányított fényvisszaverő felülettel próbálnak beetetni a jónéppel a sima diffúz felülettel szemben. Egyelőre nem vettem rá a fáradtságot, hogy kimérjem, tényleg van-e benne valami, de majd a célhardverrel rendelkező kollégák megmondják a tutit.
-
cinemazealot
addikt
válasz achilleuss #57297 üzenetére
Nem tartom jó ötletnek a vászon festékkel történő festését. Száradás után egyszer hajoljon meg a vászon, a festék máris elrepedezik majd foltokban fog leperegni róla. Ajánlom figyelmedbe a következő sort:
"az alábbi felületeken alkalmazható: fa, fém, kő, papír, karton és jó néhány műanyagfajta"
Ezek mind merev felületek, nincs köztük a vászon. Vagy anyagában festett vásznat használj vagy olyan festékkel fess (pl. ruhafesték), ami kellőképpen flexibilis és szó szerint bírja a gyűrődést!
-
cinemazealot
addikt
150 cm
szélesmagasként vízszintes irányban kitekerve 2,39:1 képaránnyal az már egy 153"-es (358 cm széles) vászon is lehetne. De 16:9-ben 120"-re (266 cm széles) is jó lehet.Viszont abban igaza van achilleuss kollégának, hogy a spandexhez kellene még keret, a vitorla viszont a négy acélszem révén önhordó. Engem már érdekel, mit tud belőle kihozni. Pali melléképület-lepedő kombójával simán felveheti a versenyt.
-
cinemazealot
addikt
válasz Djuree #57385 üzenetére
Ezzel kapcsolatban van némi kételyem: többször elhangzott már itt a fórumon, hogy ECO módban vetíteni azért nem szerencsés, mert ha a lámpa huzamosabb ideig "félgőzzel" világít, akkor hajlamos lehet arra, hogy idő előtt elkezdjen a fénye remegni (?) és hamarabb tönkre menjen.
Azt is érdemes ilyenkor szem előtt tartani, hogy sötét (teljesen fekete) kép "vetítése" esetén a képmodulátor (DMD vagy akár LCD) a fényforrás minden (látható és infra) sugárzását bent tartja a gépházban, így az a gépet és annak belső alkatrészeit fűti. Pusztán a fizikát tekintve nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez lenne a legideálisabb "pihentető" egy projektor számára. Többiek? Vélemény?
Ugyanakkor az nem vitás, hogy a ki-bekapcsolással járó lehűlés és ismételt felfűtés általi hőtágulás nagyobb fizikai stresszt okozhat a gép alkatrészeinek, mint a(z akár elsötétített képernyővel történő) bekapcsolva hagyás. Ilyen megfontolásból én is inkább az ECO Blank üzemmód mellett döntök, mint hogy 15 percre lekapcsoljam a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #57406 üzenetére
Van az EIZO-nak egy online (böngészőben futó) képernyő tesztje (teli színek, szürke skálák, gamma stb.): https://www.eizo.be/monitor-test/
Elindítva, teljes képernyőre váltva meg kell nyomni a szóközt, hogy eltűnjenek a kezelőszervek. Pár hónapja ezzel szúrtam ki egy frissen kicsomagolt gamer monitornak egy kiégett alpixelét. Szegény tulaj (12 éves srác) dúlt-fúlt is miatta.
-
cinemazealot
addikt
Az elmúlt napokban a lycra (fürdőruha/spandex) anyagtól volt hangos a topic, amiről videó is került fel valakitől arról, milyen jól szerepel hátsó megvilágítás esetén. Nyilván egyéni döntés kérdése, hogy csupán egy alkalomra érdemes-e beruházni ilyesmire... hacsak nincs szabász ismerősöd, akinek aztán továbbadhatod, hogy testhez álló női topot varrjon belőle.
-
cinemazealot
addikt
-
cinemazealot
addikt
Én két, egymástól vászon tok szélességnyi távolságban elhelyezett polctartó konzolt szerelnék fel a falra, amire nyílással lefelé szimplán felakasztanám a vászon tokját. Fontos, hogy a vászon kihúzásakor a vászon széle ne érjen hozzá a polctartókhoz, nehogy kirojtosodjon.
Ha nincs benne vászon akasztó mechanika, akkor meg középen alulra egy tiplibe hajtott csavar és arra akasztanám a vászon kallantyúját.
-
cinemazealot
addikt
Ha a konzolok külső vízszintes szélét felhajtod, vagy csak rájuk erősítesz egy L profilt, akkor megakadályozhatod, hogy a vászon tokja vízszintes elmozdulhasson. Ha e mellett a konzolok belső élét is lehajtod, akkor még jobban eltávolodhatsz a vászon szélétől, miközben a konzol teherbírását érdemben nem befolyásolod.
-
cinemazealot
addikt
válasz Teasüti #57529 üzenetére
Lehet, hogy az én szobám akusztikája rossz, de amikor nem centerből szól az egyébként centerbe szánt hang (pl. beszéd), hanem a FL, FR párosból, akkor ha nem középen ülök, nem pontosan középről hallom. A center tehát -- tapasztalatom szerint -- abban segít elsősorban, hogy a nézők mindegyike középről hallja a középre szánt hangot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Máris megvan az Oppo Reno12 Pro 5G európai ára
- E-roller topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Autós topik
- Politika
- EAFC 24
- Futás, futópályák
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Milyen TV-t vegyek?
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- További aktív témák...
- SONY KD65AG8 165CM 4K SMART OLED ! PRÉMIUM ! AKCIÓ!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- 55" The Frame LS03D QLED 4K Smart TV Művészeti móddal (2024)
- LG (OLED77C19) 195CM 4K SMART PRÉMIUM OLED ! AKCIÓ
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen