-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30467 üzenetére
Elhiszem, hogy szebbnek látod a 4K képet abból a távolságból azon a vásznon, de nem a nagyobb felbontása miatt. Ha a tartalmat, képdinamikát, színtartományt és minden egyebet tekintve teljesen azonos, csak felbontásában különböző képeket vetítenél arra a 3 méter széles vászonra, akkor 4,5 - 5,5 m távolságból nézve képtelenség, hogy megmond melyik a Full HD és melyik a 4K. Vagy, ha igen, akkor olyan szemmel és látórendszerrel kell rendelkezned, mint amilyen mondjuk a ragadozómadaraknak van.
A hibátlan látású (10/10 vízusú) átlagemberek ideális körülmények között a körív (360 fok) egy fokának 1/60-ad részénél, azaz 1 szögpercnél kisebb dolgokat már nem képesek észlelni. Ráadásul ez csak fehér alapon fekete, vagy fekete alapon fehér képpontra igaz, mert a szemünk felbontása a színek esetében már sokkal rosszabb. Vagyis a Te 3 m széles vásznadra soronként 3840 képpontot vetítve az említett hibátlan látású átlagemberek csak akkor láthatnák a felváltva egy pixel szélességű fehér és fehér oszlopokból álló képet "rácsnak" és nem összemosódó szürkeségnek, ha 269 cm-nél nem távolabbról néznék azt (ez a trigonometria segítségével kiszámolható).
Nem riogatás, de valóban nem 2x, de felületében 4x nagyobb képméretben van értelme a 4K felbontásnak. De ez annyira nyilvánvaló, miután egy 4K kép kvázi négy Full HD képből áll!
-
AVhelper
senior tag
válasz DoItYourself #30506 üzenetére
Inkább saját szemednek higgy, ne "hitszónokoknak", akiknek szeme előtt leereszkedik a függöny (vagy köd?), ha nem a kedvenc DLP projektoruk vetíti nekik a képet.
-
AVhelper
senior tag
válasz Solesz84 #30516 üzenetére
Attól függ?
A három projektor nincs egészen egy árkategóriában (az kb. 360 eFt-tól, a BenQ W2000 315 eFt-tól, a BenQ W1070+ 255 eFt-tól).
Ha csöndes szivárványhatástól mentes projektort akarsz, ami Cinema képmódban alacsony teljesítményen működő lámpával is majd 1000 lumen fényáramot tud, amivel egy akár 110 inch (244 cm x 137 cm) gain 1-es fénynyereségű vászonra is elég fényes és élénk képet vetíthetsz nem teljesen elsötétített szobában is, akkor az EPSON EH-TW6100 a jó választás. Ráadásul ennek 1,6-szeres nagyításátfogású a zoom lencséje, vagyis könnyebben elhelyezhető, mint a két BenQ. Egyedüli hátránya, hogy a feketéje nem a legjobb, de ez csak ideális vetítési körülmények között lehet probléma.
Ha ideális vetítési körülményeket tudsz teremteni teljes elsötétítéssel és a vetítőfelületre visszaverődő fény minimalizálásával, akkor a BenQ vetítők jobb feketéje érvényesülhet.
-
AVhelper
senior tag
Leírtam, hogy az EH-TW6100 feketéje nem a legjobb? Leírtam! Akkor meg mi a bánatot kell ezen polemizálni?.
Úgy tűnik - most, hogy néhányan plazma TV-ről szeretnének vetített képre váltani és azt hiszik, hogy csak a projektoron múlik, hogy ugyanolyan feketét láthassanak, mint a TV-n - ismét elérkezett az idő, hogy ide linkeljem ezt a cikket, ami arról szól, hogy mennyire nem számít, ha egy projektor, amúgy kiváló feketéket és natív kontrasztot tudna produkálni, ha a vetítési környezet mondjuk egy szép fehérre festett nappali. Némi angol nyelvismeret kell a cikk elolvasásához.
Szóval az EH-TW6100 nem egy ultra-nagy kontrasztú házimozi projektor, de megfelelő élményt nyújt egy nappaliban vagy más hasonló helyen, ahol a környezeti fény az élet velejárója, vagy nem megoldható, hogy a plafonról falakról ne verődjön vissza fény a vetítővászonra. Ilyen környezetekben az extrém mély fekete szint valójában kontra-produktív, mert a környezeti fény úgyis elmosná a legsötétebb árnyalati részleteket, amit az ultra-nagy kontrasztú házimozi projektor nagy nehézen előállítana.
Vagyis az EH-TW6100 tökéletes ahhoz a környezethez, amihez szánták. Fekete szintje nem mély, de nem is tűnik szürkének vagy elmosottnak mert egy szemernyi árnyalati részlet sem hiányzik a gyenge feketéhez gyárilag beállított gamma miatt. Ha egyébként valaki egy elsötétített szobában szeretné használni, akkor kapcsolja be a 2.4 gammát, amivel a kép egy kicsit dinamikusabbá válik.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Solesz84 #30533 üzenetére
Az még kevés, hogy be tudsz sötétíteni. Az ideális vetítési környezethez az is szükséges, hogy ne verődjön vissza fény a vetítővászonra.
A BenQ W2000 a márka egy új modellje, az EPSON EH-TW6100 viszont már vagy 4 éve van a piacon és egy ideje kifutó modellnek számít, így nem meglepő, ha az utóbbit már olcsóbban is lehet kapni.
Takarékos (Eco) lámpamódban a specifikált zajszintjük szerint az EPSON EH-TW6100 (24 dBA) csendesebb, mint a BenQ W2000 (27 dBA)
Ne csak teszteket olvasgass! Nézd meg a projektorokat működés közben, és az alapján dönts.
Ráadásul egy projektor megvásárlását azzal kell kezdeni, hogy először meg kell találni a vetített kép lehető legjobb helyét, aztán felmérni, hogy ahhoz képest hol szeretnéd vagy tudod egyáltalán elhelyezni azt. Ezekből kiindulva lehet ugyanis tudni, hogy melyik modell lesz egyáltalán alkalmas a célra. Sokan szívtak már itt a fórumon is, mert megvették a tesztek alapján legjobbnak vélt projektort, aztán ahonnan vetíteni akartak, onnan nem volt megfelelő a kép mérte (főleg ha már a vásznat is megvették), vagy útban volt a csillár vagy valami más. A vetítés nem olyan egyszerű, mint venni egy TV-t, amit csak a talpára kell felszerelni és felállítani a komód tetejére.
-
AVhelper
senior tag
Én meg utoljára két éve nyáron a foci VB meccseit vetítettem vele a baráti társaságnak a balatonszemesi Vadvirág kemping egyik nehezen sötétíthető épületében (a teljes magasságban üvegezett oldalfalakat pokrócokkal és függönyökkel úgy ahogy befedtük), és nagyon jó volt, hogy bőségesen volt fényerő, élénk színek, hibátlan mozgókép megjelenítés, estére pedig a nem túl mély feketében mozgó világos kontúros élek nem estek szét alapszíneikre (lásd szivárvány effektus).
-
AVhelper
senior tag
válasz Gabesz87 #30552 üzenetére
Létezett EPSON EH-TW2900, de TX2900-ről nem tudok.
Az EPSON EH-TW2900 2009-ben bemutatott középkategóriájú házi célra szánt projektor volt, ami az akkor használatos 1080p felbontású D7-es HTPS TFT LCD panelekre épült. Ma már idejétmúlt projektornak számít, miután 2011. óta D9-es paneleket építekenek az EPSON 3LCD projektoraiba. Ha megelégszel a nem túl acélos kontraszttal és hasznát veszed a viszonylag széles nagyításátfogást és képeltolást lehetővé tevő lencsének, akkor jó választás lehet. De nagyon nézd meg a képét vásárlás előtt, mert ha nem tartották megfelelően karban a vetítőt, akkor az optikai motorjának elemeire ráégett por miatt pocsék lehet a képhomogenitása csúnyán pontatlan lehet a színvisszaadása. 100%-os fehér képet mindenképpen nézz meg vele.
Ha 100 eFt-ért nem is, de 150 eFt alatt már kapsz EPSON EB-W04-et, vagy Acer H5380BD-t, bár ez utóbbi is már kifutó modell.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Gabesz87 #30562 üzenetére
Bocs, de nem szeretem ismételni önmagam. Hogy két azonos kategóriába tartozó projektor közül melyik a jobb, azt a vetítési lehetőségek és körülmények, valamint a felhasználó egyéni ízlése (neki melyik tetszik) dönti le. Ebben már én nem tudok segíteni. Nincs más hátra, meg kell nézned, hogy milyen képet vetítenek.
-
AVhelper
senior tag
Az cég kereskedelmi igazgatója szerint az Extremeaudio Győr üzletben egy-két héten belül elkészül a projektoros demószoba, de azt nem tudom, hogy EPSON-on kívül más vetítőket kínálnak-e. Fel kell hívni a boltot.
Amúgy jogos az igény, hogy ne csak ebben a "vízfejű" fővárosban legyenek ilyen lehetőségek, de sajnos ez ellen hat, hogy egyre többen az olcsó (?) internetes vásárlást preferálják.
Most látom, hogy a "Gyártók" fülnél fel van sorolva az Optoma és a Sony is.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Gabesz87 #30598 üzenetére
Itt olvashatsz az Acer H5381BD-ről, ami valóban egy május vége óta kapható új modell. A hozzá ajándékba adott vászontól meg ne várj minőségét.
-
AVhelper
senior tag
Üdv!
Az EPSON EB-S31 SVGA (800 x 600 pixel) felbontásával és magas fényáramával prezentációra, nem pedig meccs- és filmnézésre szolgál, de a 100 eFt- körül nem kapsz nála jobbat.
Legolcsóbban kb. 135 eFt-ért Acer X133PWH + ajándék vetítővásznat kapsz WXGA (1280 x 800 pixel) felbontással.
-
AVhelper
senior tag
válasz Gabesz87 #30610 üzenetére
Mert még arról az amúgy nem is annyira szürke vászonról is több fény verődik vissza, mint a közönséges falfestékkel festett falfelületről. Márpedig a vetítő által kibocsátott fényáram minden lumenje kincs, amit célszerű visszaverve látni a vetítőfelületről, mert attól lesz a kép élénk és dinamikus.
Ha ez újdonság lenne: vetítőfelületre (vászonra) érdemes áldozni, mert az nagyon fontos összetevője a vetített kép minőségének, és hosszútávú beruházás, mert a projektort sokkal sűrűbben cserélsz, mint vetítővásznat.
Ezt is hányszor leírtam már...
-
AVhelper
senior tag
válasz jokerq #30663 üzenetére
Amíg nem világos, hogy mi a cél - mert önmagában a házimozi nem cél -, addig nem tudni, mi a legjobb.
Akár ezek is jók lehetnek:
Acer V7500
Epson EH-TW5350 (ebben van beépített WLAN)
Optoma HD28DSE (ebben van Darbee Visual Presence képélesítés)
Optoma GT1080e (ez rövid vetítési távolságú)[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Akit érdekel: EPSON EH-TW7300 teszt
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30714 üzenetére
Egy 3LCD projektortól dinamikus fényszabályzás nélkül az 1300:1 körüli natív kontraszt nem is rossz. De a natív kontraszt nem sokat árul el arról, hogy milyen képen belüli kontrasztot tud a vetítő, márpedig az a lényeg.
A Mozi és Digitális mozi színmódokban bekerül a fényútba a "cinema filter" színszűrő, ami csökkenti a fényáramot, cserébe kiszélesíti a színtartományt (gamut) a DCI-P3-nak megfelelően. Ráadásul a tesztbeli képet elég messziről vetíthették, és a vetítő 2,1-szeres nagyításátfogású lencséje 33%-kal csökkenti a fényerőt a zoom "tele" állásában, mint a másik szélső állásban. Ebből csak annyi következik, hogy érdemes közelről vetíteni a nagyobb képet, és ezekben a színmódokban kell a nagyobb lámpateljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30719 üzenetére
A cine4home általad korábban linkelt tesztje szerint:
"Wenig Veränderung hingegen im nativen Kontrast: Bei vollem Bildzoom und geöffneter Iris beträgt dieser rund 6000:1 (TW7300: 1800:1 / 1300:1), was in Anbetracht der enormen Lichtleistung einen sehr guten Wert darstellt. Gesteigert werden kann er durch die manuelle Blende im Objektiv, die der TW9300 vom großen Bruder LS10000 geerbt hat: Sie tauscht nach Bedarf Licht gegen Kontrast, bis zu 20% (auf beiden Seiten)."
Vagyis teljes képnagyításnál és nyitott írisznél a TW7300 1300:1, zárt írisznél 1800:1 natív kontrasztot produkál. Francia barátunk tesztje ezt a körülményt nem jelzi (ennyit számít a német precizitás).
Az evidens, hogy a dinamikusnál többet mond a natív kontrasztarány, de a lényeg az egy képen belüli kontraszt. Az EH-TW7300 feltehetőleg DeepBlack nélküli transzmisszív 3LCD technológiája nyilván nem versenyezhet natív kontrasztban a LCOS projektorokéval, de a képen belüli kontrasztban éppenséggel állhatja a versenyt.
A teljesen motorizált lencse (zoom, fókusz, lencseeltolás) és a lencsepozíció memória nagy jótétemény (ez az utolsó Panasonic házimozi vetítőkben is nagyon kedvelt funkciója volt). Az Epson 4K Enhancement technológiája már bizonyított az EH-LS10000-ben, és mivel ez a vetített kép textúráját finomítja, ezért valóban semmilyen módon nem összevethető a Reality Creation vagy más hasonló a képrészleteket pusztán jelfeldolgozással fokozó eljárással.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30739 üzenetére
Szerinted a 4K Enhancement csak "összemossa, mint kb az e-shift. Attól még nem lesz több információ, részlet a vetített képen."
Ez tényszerűen nem igaz! Ahogy az e-shft úgy a 4K Enhancement is megduplázza az 1920 x 1080 vetített képpont számát, ami natív 4K tartalommal elég nyilvánvalóan látszik is.
-
AVhelper
senior tag
válasz Anonymus23 #30780 üzenetére
Szia!
"ha kint verőfényes napsütés van, vagy bent fel vannak kapcsolva a lámpák (főleg ez) akkor nem igazán jó" (a vetített kép).. Ez nem meglepő, és a nagyobb fényerő se sokat segít.
A leglényegesebb dolgot nem írtad csak meg, hogy mekkora is az a vászon (vagyis kép), amit megpróbáltok vetíteni.
150 eFt (bruttó/nettó?) áron nagy csodát ne várj. Az EPSON EB-W31 max. 3.200 lument tud ezért az összegért.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Anonymus23 #30786 üzenetére
A 160 cm széles kép nem nagy egy 3000 lumen fényáramú projektornak, de nem ártana pontosan tudni a képméretet, mert 3-4 méterről ilyen kicsi képet nem vetítenek a 150 eFt-os projektorok, amiknek a vetítési (képtávolság/képszélesség) aránya tipikusan 1,3 - 1,8 között lehet.
Az olcsó DLP vetítők csak fehér fénnyel képesek elérni specifikált fényáramukat, míg a 3LCD projektorok színes fénykibocsátása is megfelel a megadottnak.
-
AVhelper
senior tag
Ezt bizony nagyon bölcsen teszitek. Egy projektor levegőszűrőjét nem egy nagy dolog kitisztítani. Többnyire egy mozdulattal, esetleg egy csavar kioldásával hozzá lehet férni, egy sík felületen megkocogtatva kirázhatóak belőle a nagyobb szennyező szemcsék, és egy kicsit megfújkálva a por jó része is eltávolítható belőle.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30742 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket, és persze másoknak is.
-
AVhelper
senior tag
válasz Gabesz87 #30870 üzenetére
Az Acer H5381BD-nek 2,94 és 3,23 m közötti távolságban kell lennie attól a vászontól. 3,5 m magasságú mennyezetre Én sem szerelném, úgyhogy marad az asztal. Ha az asztal 50 - 60 cm magas, akkor a kép kényelmesen nézhető magasságba kerül (a közepe 115 - 125 cm magasan lenne). Az asztal helyét, és azon a projektor helyét pontosan megjelölném, hogy azt mindig könnyen megtaláljam.
Én kiépítenék az asztal helye közelébe a padlóban egy hálózati aljzat kiállást (ilyenhez kapható fedéllel záródó doboz), és hogy ne kelljen a műsorjelet kábelen vezetni a projektorhoz megvenném az Acer WirelessHD-Kit MWiHD1 vezeték-nélküli jelátviteli készletet, aminek a vevője beépíthető abba.
-
AVhelper
senior tag
válasz Gabesz87 #30872 üzenetére
Igen, a jó dolgoknak ára van.
Nem WiFi-n működik, hanem a 60 GHz-es sávban. Ezért képes a sokkal nagyobb relatív sávszélességen 4 GB/s átviteli sebességgel tömörítettlen 1080p/60Hz-es képfrissítésű, akár Blu-ray 3D Frame Packing formátumú videót is átvinni. Igen, a vevő a projektor borítása alatti rekeszbe tehető, ami egy ott lévő MHL kompatibilis HDM bemenethez csatlakozik, az adó pedig egy dobozka, amihez a forráskészülék egy HDMI bemeneten csatlakozik.
Mivel a 60 GHz már majdnem úgy terjed, mint a fény, ezért vasbeton vagy más fémszerkezetes falakon már nem nagyon megy át a jel. Célszerű, hogy az adóegység úgymond "rálásson" a projektorra, de így akár 10 méter is lehet a hatótáv.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz tejeskifly #30898 üzenetére
Szia!
Az EPSON EB-1970W biztosan beszerezhető.
-
AVhelper
senior tag
válasz tejeskifly #30906 üzenetére
Vannak ilyenek:
Optoma EH504 550 eFt alatt
Acer P6500 600 eFt alatt
EPSON EB-1980WU 500 eFt alatt, csak 4.400 Lumen a specifikált fényárama, de az biztos megvan és nemcsak fehér, de színes fénnyel is (ez a DLP-kről nem állítható)
Sony VPL-CH370 680 eFt körül
EPSON EB-1985WU 725 eFt alattaztán határ a csillagos ég...
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz tejeskifly #30919 üzenetére
Amiket #30913-ban írtam, bruttó árak.
Ja, és szívesen.
-
AVhelper
senior tag
Ha már nézelődsz, akkor ajánlom figyelmedbe az új EPSON EH-TE9300-at is, ami ugyan drágább, mint a Sony VPL-HW65ES, de már kompatibilis a 4K Ultra HD és HDR tartalmakkal is (a Sony még nem az).
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30974 üzenetére
"Már régóta nincs ilyen gond a SXRD panelekkel, mivel már inorganikusok, ellentétben még az új Epson LCD paneljei sem azok, ..."
A mondatban megfogalmazott állítás, miszerint az EPSON LCD paneljei nem "inorganikusok", tévedés!
Az EPSON 2005-ben jelentette be Crystal Clear Fine (C² Fine) elnevezésű magas hőmérsékletű poliszilícium (HTPS) vékony-réteg tranzisztoros (TFT) LCD paneltechnológiáját, mely már szervetlen rendező réteget (inorganic alignment layer) tartalmaz. 2006 óta nem is építenek más paneleket a projektoraikba.
Úgyhogy, ne írogass butaságokat!
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30974 üzenetére
"JVC-ben már láttam megsütött panelt, de mondjuk az újakban már azt is nehéz, ott inkább a polárszűrők fakulnak, foltosodnak..."
A JVC D-ILA vetítők 2007 óta alkalmazott úgynevezett huzalrács (wire grid) polarizátorai biztosan nem "fakulnak és foltosodnak", a színszűrőik esetleg.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #30994 üzenetére
Ezek az állításaid is eléggé vitathatóak.
Semmi nem igazolja, hogy a (3LCD projektorok) "ANSI kontrasztban gyengébbek, mint az SXRD" (vetítők). Mutass nekem egy hiteles, ellenőrzött körülmények között végzett összehasonlító ANSI kontrasztmérést a Sony VPL-HW65-ről vagy bármely elődjéről és egy vele azonos árkategóriába tartozó 3LCD projektorról, ami ezt igazolja.
A szakmában nagyjából általánosan elfogadott, hogy az un. teljes képes (Full On/Full Off) kontrasztarányt tekintve dinamikus írisszel vagy a JVC esetében a nélkül is valóban kiválóan teljesít a LCOS technológia. Az ilyen vetítők egy képen belüli kontrasztaránya viszont az átlagos fényességű (mint, ahogy az ANSI kontraszt mérésénél ez 50%) vagy magasabb fényességű kép esetén egyáltalán nem kiemelkedő (a JVC-ké különösen nem az), nem jobb, mint a 3LCD vetítőké, és a LCOS/3LCD-t is fölülmúlja a DLP projektoroké. Ez persze azonos kategóriájú vetítők és optikai beállítások esetében érvényes.
Full HD felbontású és 60-70%-os nyílásarányú (Aperture Ratio) HTPS LCD panelek – mint amilyen az Epson D9-es C2Fine is – esetében már nincs értelme „csirkehálót” emlegetni. Olyan minimális a TFT-k és vezetékezésük által a fényt elzáró felület, hogy tényleg csak nagyon nagy tökéletesen fókuszált és a konvergenciát tekintve is pontosan beállított képen, közvetlen közelről nézve azt láthatóak az elhatárolódó pixelek.
-
AVhelper
senior tag
válasz LógaGéza #31054 üzenetére
Még mielőtt elkezdenél különböző bonyolult megoldásokon agyalni.
Van olyan funkció, hogy "Direct Power ON/Direct Power OFF", ami azt jelenti, hogy a projektor bekapcsol, amint megkapja a hálózati tápfeszültséget, és kikapcsol, amint lekapcsolják azt. Erre szinte az összes EPSON projektor képes, mert "Instant OFF" technológiájuk miatt nincs szükség lehűtési periódusra.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Van hogy így oldják meg. Van hogy erre sincs szükség, mert a hűtés eleve olyan alacsony hőmérsékleten tartja az optikai rendszert (ezért fontos tisztán tartani a levegőszűrőt, ha van), hogy amikor megszűnik a hálózati táplálás, s vele együtt a hűtés is, akkor már a hőt termelő lámpa sem működik, a rendszerben a hőtehetetlenség miatt bennmaradó meleg pedig nem okoz kárt.
-
AVhelper
senior tag
válasz pappzo #31194 üzenetére
Szia!
Azt ugye tudod, hogy gyerekeknek 6 év alatt egyáltalán nem, és a fölött is csak módjával ajánlott a "3D" nézése. A sztereoszkóp videokép huzamosabb nézése ugyanis igazoltan fárasztja, sőt a kialakulatlan látású gyerekeknél akár maradandóan is torzíthatja a látószerveket.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz AssAssynn #31236 üzenetére
Kezdjük azzal, hogy nappal abban a teremben, aminek "mind a 4 oldalán vannak ablakok, amiknek a sötétítése nem megoldott" nehéz lesz élvezhető képet vetíteni (főleg falra, aminek nem túl jó a fényvisszaverő képessége). Nem ártana tehát gondoskodni az ablakokon beáramló fényt a vetítőfelülettől árnyékoló függönyökről, és muszáj lesz vetítővásznat használni. Még így is nagyobb fényerejű projektorra lesz szükség.
Kocka helyett - felteszem - négyzetet akartál írni, de 1:1 arányú kép helyett a 4:3 illetve a 16:10, 16:9 a szokványos képarány. Ha azt 10 méterről is nézik, akkor a 2 m széles vetített kép a minimum. Ezt a képet egy gain 1 fénynyereségű vászonra 5.700 ANSI lumen fényárammal vetítve azon kb. 600 nit csúcsfényesség érhető el, és ennyire szükség is van, ha a nem tökéletesen elsötétített teremben a vásznon eleve kb. 20 nit az alap fénysűrűség.
A 7 m távolságból vetített 2 m széles képhez 3,5:1 vetítési arányú projektorra van szükség. Ilyet általában csak cserélhető lencsés projektorok tudnak.
Mindezek alapján megfelelő választás lehet az EPSON EB-G6370 projektora (kb. 1.140 eFt) és hozzá egy ELPLM04 lencse (kb. 460 eFt).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox One
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Alkoholista nevelde
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest