-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
Újonc kérdés: természetesen van rá lehetőség, hogy "ne teljesen szembe helyezd" a projektort. Az Epson EH-TW5650/5600 lencséje - mint a vetítők többségénél általában - függőlegesen eleve nem pont a vetített kép közepével van egy magasságban. Van egy fix függőleges képeltolás (Offset) és rendelkezik mindkét modell némi függőleges képeltolással (ez a Lens Shift azaz lencseeltolás) is. Vízszintesen viszont tanácsos, hogy a vetítő lencséje a kép közepével egy vonalban legyen, mert ha nem így helyezik azt el, akkor ferdén kell a vászonra vetíteni, ami un. vízszintes trapéztorzítást okoz (a kép vetítőhöz közelebbi ill. távolabbi vége nem egyforma magas), amit ugyan képes kompenzálni a projektor, de csak a digitális a kép felbontásának rovására.
-
AVhelper
senior tag
válasz MineFox54 #36849 üzenetére
Szia!
Epson EB-2245U, ha inkább nagyobb felbontásra (1920x1200 pixel) lenne szükség, vagy ...
Epson EB-2155W, ha inkább nagyobb fényerő (5.000 lumen) kéne. -
AVhelper
senior tag
válasz DJ. Ru$y #36874 üzenetére
Azt is jó lenne tudni, hogy milyen messziről mekkora képet akarnak a projektorral vetíteni.
Az Epson EB-U42 3,12 - 3,8 m közötti távolságból 2,2 m széles képet vetít.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Honnan veszed, hogy az EH-TW650 vagy esetleg más projektorok hűtése ugyanúgy működik azokat az aljukra állítva, mint megforgatva felszerelve, és miért gondolod, hogy mindennek bármi köze van ahhoz,hogy a plafon milyen közel van? Valószínűleg a megforgatott vetítőben másként áramlik a levegő, kevésbé hatékony a hűtés, és ezért kénytelenek növelni a hűtőlevegő mennyiségét, ami zajjal jár.
Az nem csoda, hogy a hallgatás helyétől távolabb a plafonra szerelt projektor halkabb, mint a közvetlenül a fej fölé szerelté. A dolgok hangossága ugyanis a tőlük mért távolság megduplázódásával -6 dB-vel csökken. Vagyis ami 1 m-re 28 dB, az 2m-re már csak 22 dB, 4 m-re meg már 16 dB stb.
Néhányszor magam is megírtam (lásd itt), hogy az Epson belépő házimozi vetítői nem igazán mennyezetre szerelésre lettek kitalálva (ez már az EH-TW5600/5650-re nem vonatkozik).
-
AVhelper
senior tag
A specifikációkban szereplő vetítőzajt attól általában 1 m-re (és nem 30 cetire) mérik az emberi hallásküszöb görbének megfelelő un. A súlyozással. Úgyhogy, ha a vetítőd zaja 30 centire nem haladja meg a specifikált értéket, akkor tőle 1 m-re úgy kb 5 dB-vel még kisebb is.
Most látom, hogy ezt már megírták neked.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Az ilyen zajméréseket un. süketszobában (hangvisszaverődésektől mentes helyiség) végzik, gömb iránykarakterisztikájú mikrofonnal, közben a zajkeltő objektumot zajtalanul forgatva és a mérési eredményeket átlagolva. Úgyhogy illuzórikus odahaza ilyen méréseket reprodukálni.
-
AVhelper
senior tag
válasz Zeze94 #37078 üzenetére
Szia!
Ha nettó az a 190k HUF, akkor Epson EB-W42.
ha bruttó az a 190k HUF, akkor Epson EB-W41 -
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz Ismerosok #37151 üzenetére
Már ne is haragudj, de a saját tájékozatlanságod miatt miért egy projektorgyártót kárhoztatsz? Mielőtt megvásároltad a vetítőt miért nem néztél utána, hogy az megfelel-e annak, ahogy azt elhelyeznéd. Van egyébként az Epson kínálatában olyan házi-mozi vetítő, aminek széles, ±60% függőleges és ±24% vízszintes tartományban állítható a lencseeltolása (EH-TW6700/EH-TW6800).
Ha az EH-TW5650-et mennyezetre szereled - ami nyilván csak megfordítva lehetséges, mert csak az alján vannak erre szolgáló felfogatási pontotok -, akkor annak optikája 13 centivel lehet magasabban, mint a 108"-os vászon (240 cm x 135 cm) teteje vagyis, ha annak alja 95 cm magasan van, akkor 95+135+13 = 243 cm magasan, és NEM KELL MEGDÖNTENI, vagyis nincs szükség trapézkorrekcióra.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Ismerosok #37158 üzenetére
Az ebbe a fórumba már számos alkalommal belinkelt (az oldal keresőjével könnyen megtalálható) talán a legjobb ilyen kalkulátort pont az Epson biztosítja, akár magyagarul is, bár az utóbbiban van egy apró hiba, amit a használat során azonnal fel lehet ismerni. Sajnos az EH-TW5650/EH-TW5600 esetében az "objektíveltolás" nem működik, mert az tényleg csak kb. 15%-os függőleges korrekcióra jó.
Amúgy tíz napja írtál a fórumba először, azzal, hogy megvetted a projektort és 3D szemüveget keresel hozzá.
Minél távolabb van a vetítő attól a helytől, ahonnan a képet nézitek, annál kevesebb zaj jut majd el oda. Ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
A világban az általad is megvett kategóriába tartozó vetítőket asztalon használják többségében. Mivel kompakt, könnyű vagyis hordozható modellekről van szó, ezért sokan ezt kihasználva viszik is bárhová pl. játékhoz vagy focit nézni a haverokhoz, ki a kertbe nyaranta, és fel sem merül a fix telepítésük a plafonra. Aki fixen telepített vetítőt akar, az nem ezt a kategóriát veszi a világ boldogabbik felén.
Sajnos szomorú tény, hogy a nagyon alacsony magyar vásárlóerő miatt tekintik ezeket a mondjuk inkább házi szórakoztató vetítőket már "házimozi projektornak".
-
AVhelper
senior tag
Na így keletkeznek a legendák.
Egy valaki itt a fórumon megtapasztalta az EH-TW650 típusú vetítő zaját (nem az EH-TW5650-ét), ami alapvetően azért zavaró számára, mert túl közel van hozzá a projektor. A hasonló árkategóriájú vetítők ugyanilyen közelről, ugyanilyen zajosak lennének.
Semmilyen gond nincs a fejjel lefelé felszerelt EH-TW5650 zajával, sőt mivel olyan széles a zoom tartománya, mint árkategóriájában egyetlen más versenytársának se, ezért adott esetben sokkal távolabb helyezhető el a nézőktől, ami csak javít a vetítő zajának érzékelésében.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Igen, a dolog annyira általános, hogy mint műszaki probléma - nevezetesen, hogy egy projektornak a pozicionálásától függően változik a hűtési igénye, mert például a meleg levegő másként áramlik a belsejében, ha fejjel lefelé használják, mintha nem - minden bizonnyal nemcsak az Epson projektortervezői számára megoldandó.
Egy projektorgyártóról sem tudok, mely megadná, hogy termékének mekkora a zaja különböző pozíciókban, pedig életem során eddig már ezernyi vetítő adatlapját volt szerencsém átolvasni.
-
AVhelper
senior tag
válasz cinemazealot #37169 üzenetére
"E szerint azért nem találkozhattál túl sokszor ezzel az információval, mert a gépek jelentős többsége ugyanúgy búg eltérő pozíciókban is"
Vagy nem, mert a vetítők többségének szintén megváltozik a hűtési igénye más-más pozícióban, és ezt a gondos tervezők figyelembe is veszik a konstrukció kialakításában. -
AVhelper
senior tag
Lehet még ötletelni, de pontosan tudható, hogy sosem fognak ilyen litániákat leírni a termékgyártók.
Amúgy én fontosabbnak tartanám, ha megadnák a projektorok egyes képmódjaihoz tartozó induló - vagy még jobb lenne mondjuk 500 órás lámpánál mért - fényáramát a lencse zoom két végállásában - hogy csak egyet említsek.
-
AVhelper
senior tag
válasz cinemazealot #37188 üzenetére
Azt remélem vágod, hogy a termékekről megjelenő információkat nem a tervezők állítják össze, hanem leginkább a marketingesek vagy legalábbis olyanok akik a cigány és lovának eladása szemszögéből nézve közelítik meg a problémát.
-
AVhelper
senior tag
Intézményi vásárlásról lévén szó nem ártana tudni, hogy nettó vagy bruttó-e az a 350 eFt-os keret. Azt is el kéne dönteni, hogy milyen legyen a vetített kép felbontása (XGA, WXGA, Full HD vagy WUXGA)
Nagyon nem mindegy, hogy 3 vagy 4 m széles-e a vászon, mert az utóbbi 78%-kal nagyobb felület és ennyivel több fényáram is kell a megvetítéséhez.
Arról nem is beszélve, hogy egy 200 fős teremben optimálisan a nézők 12 sorban, soronként 17 széken ülhetnek, így a legutolsó sor szélei kb. 14 méterre vannak a vászontól, aminek így illene minimum 762 cm (300") átlójúnak lennie. Egy ekkora gain 1-es vászon megvilágításához, hogy azon kb. 100 cd/m² (nit) csúcsfényességet lehessen elérni (ez tényleg csak jól sötétített helyiséghez elegendő) egy minimum 8.000 lumen fényáramot tudó projektor kell. Na ez nem jön ki az említett keretösszegből.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #37202 üzenetére
A vetítési távolságnak ehhez nincs köze.
A vetítő lumenben mért fényáramát el kell osztani a vetítőfelület négyzetlábban (sq. ft.) mért felületével és megszorozni annak fénynyereségével (gain), majd az így kapott foot-lambert (fL) értéket a konstans 3,4262590996323-el adódik candela/négyzetméterben (cd/m²) a felületi fényesség avagy fénysűrűség.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Vhiktor #37196 üzenetére
Nem véletlenül nem találsz ilyen információt a projektorokról, mert a fekete szint a vetítővásznon nemcsak a vetítőtől függ, és még az sem mindegy, hogy milyen képet vetítesz a projektorral, ha annak fekete szintjét vagy kontrasztját azaz a 0%-os fekete és a 100% fehér arányát akarod megállapítani (lásd a különböző kontrasztarány mérési módokat, amit most itt nem részleteznék).
Vegyük a mai mozikban mindenki által megtapasztalható DCi (Digital Cinema Initiatives) moziszabvány ide vonatkozó előírásait.Ezek szerint kalibrált fehér fényességnek a vászon közepén 48 cd/m² (14 fL) ±10,2 cd/m²
(± 3.0 fL) toleranciával. Az un. "Sequential Contrast" vagyis a teljes fehér és a teljes fekete kép kontrasztarányának 2000:1-nek kéne lennie, de a mozikban az 1200:1 a minimum előírás, az un. "Intra-frame Contrast" vagyis a fekete-fehér mezőkből álló sakktábla képben (lásd ANSI kontrasztarány mérése) az előírásnak megfelelően elvégzett mérés és számítás szerint legalább 150:1 a előírt minimum kontrasztarány, de a mozikban a 100:1 minimum a megengedett. Ez utóbbi értéket ugyanis csökkenti nemcsak a projektor lencséjének és a vetítőhelységet a mozitól elválasztó üveg szórása, de a mozi terében lévő fények (vészkijárat jelzők, lépcsővilágítás stb.) és a mozi falairól a vetítővászonra visszaverődő fények.Szóval, eszerint egy moziban már mindenki boldog lehet, ha a valódi képen a fekete szintje nem nagyobb 48/100, azaz 0,48 cd/m²-nél.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz benoke11 #37388 üzenetére
Szia Bence!
Ha azt a 260 cm széles képet 2,5 méternél közelebbről nézed, akkor talán már érzékelheted a Full HD és az UHD közötti felbontásbeli különbséget.
A vetített HDR kép egy kicsit keményebb dió. Egyrészt vetítve feltehetően sosem lehet majd olyan dinamikaátfogást elérni, mint amit egy jelenlegi OLED TV tud, és amit a HDR tartalmak kínálnak (10-12 blendényi) Ráadásul ehhez bizony nemcsak jó projektorra, de a lehető legtökéletesebb vetítési körülményekre is szükség van. A Dolby Cinema mozikban a vetített HDR képhez szükséges magasabb csúcsfényesség - ami főleg a nagyon világos, megcsillanó képrészletekhez (pl. napfény a vízen és hasonlók) kell - 30-32 fLB (103-110 cd/m²). Ezt elő tudják állítani az olyan projektorok is, mint amit kinéztél, de a sötét képrészletek és mély feketék előállítása azért nem erőssége még ezeknek a sima lámpás 4K UHD DLP projektoroknak a nagyobb színtérről (DCI vagy majdan a REC.2020) nem is beszélve. A jobban szabályozható lézer-foszfor fényforrásúak már sokkal jobb dinamikus kontraszttal nagyobb HDR képélményt nyújtanak, de csak akkor, ha a kép sötét részleteit nem teszi tönkre a helyiség falairól a vászonra visszaverődő fény.
Az Optoma UHD60-n versenytársa az Acer H7850, vagy annak olcsóbb változata az M550. Ezek idehaza kaphatóak és meg is tekinthetőek.
-
AVhelper
senior tag
Nehéz megérteni, mi visz rá fogyasztókat, hogy drágábban megvegyenek JVC projektorokat egy nem is túl praktikus külső házba építve DreamVision márkanévvel. Ez a 13 millió Ft-os HELIOS is tulajdonképpen egy JVC DLA-Z1, ami ugye 35.000 €, vagyis kb. 2 millió Ft-al olcsóbb.
-
AVhelper
senior tag
Szia!
Vetítőnek meg ott a lézer fényforrású Epson EH-LS100.
Tanácsos a környezeti fényt kevésbé visszaverő vásznat használni, mégpedig olyat amelyet ultra rövid vetítési távolságú projektorokhoz fejlesztettek ki. Ilyenek a DNP SuperNova STW, a Da-lite Parallax UST és a ViewSonic BCP120 (ez utóbbi a legolcsóbb).
-
AVhelper
senior tag
Úgy látom nagy zavar van itt a fejekben azzal kapcsolatban, hogy mitől lesz a másodpercenként 24 képkockás mozifilm kadenciahelyesen megjelenítve, hogy miért is kell (vagy inkább kellett) belőle 60 Hz-es képfrissítést csinálni, és mi köze van (vagy inkább nincs) mindehhez a képinterpolációnak.
Bár erről cikkeket lehetne írni, de megpróbálom röviden elmagyarázni, és akinek bizonyos dolgok nem világosak, nézzen utána.
Tehát kadenciahelyes lesz a másodpercenként 24 képkockás (24 Hz képsebességű) film megjelenítése, ha annak képkockáit a 24 Hz egész számú többszörösével frissítve jelenítik meg a vetítővásznon vagy képernyőn, azaz például minden egyes képkockát 3-szor vetítenek ki a vászonra másodpercemként (azaz 72 Hz-el), ahogy valaha a mozikban, ahol a vetítő kétszer takarta ki a képkockát (vagyis háromszor jelenítette meg a vásznon) mielőtt a következő képkockára váltott volna. Mindezt azért, hogy ne villóddzon a vetített kép. Ehhez hasonlóan az Epson házimozi projektorok D9-es LCD paneljükkel 240 Hz (a 3D-t 480 Hz) frissítéssel vetítik a filmeket, vagyis a 24p film minden egyes képkockáját 10-szer másodpercemként, és ugyanazt a képkockát, tehát nincs semmiféle interpoláció.
A másodpercenként 24 képkockás mozifilmet csak a 60 Hz-es NTSC TV képfrissítés miatt kellett átalakítani 60 Hz-re. Ezt az eljárást hívják „2-3 pull-down” képlebontásnak, amit a gyakorlott szem a lassú mozgást ábrázoló képsorok esetében lát, mert az egyes képkockák eltérő periódusidejű megjelenítése miatt a mozgás „gyorsabbnak-lassabbnak, gyorsabbnak-lassabbnak, gyorsabbnak-lassabbnak” – és így tovább – látszik, vagyis egy kicsit rángatózik (ez a Judder). Ennek még mindig semmi köze a képinterpolációhoz.
A képinterpoláció során a képfrissítési gyakoriságot, vagyis a másodpercenként megjelenített képek számát úgy többszörözik meg, hogy az eredeti képkockákból köztes képkockákat kreálnak, amin a mozgásállapotot interpolációval (kalkuláló eljárással) hozzák létre. Mindezt azért, mert agyunk minél tovább látja a képsorozat egyes képkockáit az alacsony képváltási gyakoriság miatt, annál elmosódottabbnak látjuk az azzal ábrázolt gyors mozgások. Az ugyanazon tartalmú képek tartási idejének megrövidítése a célja a képinterpolációnak, de ugyanerre jó az un. fekete kép beillesztés is (ez a Black Frame Insertion).
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Ma már az újabb projektoraikba a D10-es panelt építi az Epson, de azt nem tudom, hogy ez mivel tud többet, mint a D9, amiről itt olvashatsz.
A 240 Hz-es (vagy akárhány Hz-es) képfrissítésnek csak annyi köze van a képinterpolációhoz, hogy amelyikben működik ilyen eljárás egy TV-ben vagy vetítőben, annak szükségképpen magasabb képfrissítésűnek kell lennie. Ez olyan mint ahogy minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár, mert minden interpolációt kínáló képmegjelenítőnek magasabb a képfrissítése, de nem minden magasabb képfrissítésű képmegjelenítőben van képinterpoláció.
Valóban, hiába vetítik ki többször a film képkockáit többször, attól még a másodpercenként 24 képkockás filmnek ugyanúgy megvan a mozgáshibája, ahogy abban a cikkben olvastad is.
-
AVhelper
senior tag
válasz kenand #37945 üzenetére
"Benq az Acer leánycége..."
Ez már több mint 10 éve nem igaz. 2001-ben valóban az Acer-ből nőtt ki a BenQ, mint külön márkacsatorna, de 2006-ban az Acer már minden BenQ részesedését eladta.
Az Acer és az Optoma számos vetítőt gyártat a Coretronic OEM/ODM céggel, így azok sokban hasonlítanak.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz kikkoman #38035 üzenetére
Szia!
Epson EB-U05 -
AVhelper
senior tag
válasz Honkydoo #38037 üzenetére
Szia!
Mivel ez egy új modell, ezért majd ha kapni lehet az EB-990U-t, akkor annak ára bruttó 380.000 Ft körül lesz, de a EB-W28-nál nagyobb a fényereje, a zoom tartománya, ECO módban a lámpája élettartama (12.000 óra), és egyebek.
Gondot jelentett, hogy az EB-W28 lámpás? Ugyanolyan megbízható lesz, mint az eddigi vetítőtök.
Egyébként, ha ilyen fényerejű LED (pontosabban ColorSpark High Lumen Density (HLD) LED fényforrású) vetítőt akarnál, olyan csak egy van, a Hitachi LP-WU3500, ami kb. 770.000 Ft (2.400 €).
-
AVhelper
senior tag
Üdv!
Az Epson EB-980W kb. 290.000 Ft áron lesz rövidesen kapható jelentős fényerővel és minimális karbantartási igénnyel.
-
AVhelper
senior tag
válasz Télapó1564 #38079 üzenetére
Szia!
Ha nem tudsz kábelezni és HDMI kimenettel rendelkező forráskészülékeid vannak (UPC box, PC, játékkonzol, stb.), no és hajlandó vagy többet költeni a belépő szintnél, akkor az Epson EH-TW6700W az ajánlott vetítő. Ez ugyanis csak hálózati 230V-ot igényel, a forráskészülékek jelét egy WirelessHD Transmitter (60 GHz-en működő tömörítetlen AV jelátvitelt támogató vezeték-nélküli interfész szabvány) sugározza a vetítőhöz. Az adó szinte bárhol elhelyezhető és négy HDMI forrásjelet fogadhat, amiből egy MHL is lehet (okostelefonhoz, táblagéphez).
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz yanpec #38284 üzenetére
Nyitott kapukat döngetsz! Készültek már filmek másodpercenként 48 sőt 120 képkockás képsebességgel (ez a High Frame Rate, röviden HFR), az Avatar új részeit is így készítik már. Az Ultra HD Bluray szabvány része HFR 60 kép/s-ig.
Jelentős Hollywoodi filmrendezők ellenzik a TV-k mozgásjavító eljárásainak (az interpolációnak) a használatát.
Küldök linkeket privátban a cikkekről, amik ezekről szólnak, mert nekem nem szabad azokat ide linkelni.
-
AVhelper
senior tag
Nincs rendben a másodpercenként 24 képkockás mozifilm, bizonyos kamera illetve objektum mozgásokat komoly szakadozással (judder) lehet csak megjeleníteni ezzel a képsebességgel. Ezt minden hozzáértő tudja, főleg a filmes operatőrök és igyekeznek kerülni ezeket a hibákat. (Lásd ezt a cikket a témában.)
-
AVhelper
senior tag
válasz Beni2360 #38471 üzenetére
"Nem tudom, hogy hogyan működik ez a szerkentyű"
Akkor viszont nem kellett volna tovább folytatni az okoskodást.
Az a "szerkentyű" egy WirelessHD technológiát (tehát nem Bluetooth) alkalmazó készlet, amivel tökéletesen kiváltható a HDMI kábel.
Ezt a technológiát használják beépítve az Epson EH-TW6700W és EH-TW9300W projektorokban is.
-
AVhelper
senior tag
válasz Beni2360 #38490 üzenetére
Csak arra hívtam fel a figyelmedet, hogy ne nyilváníts véleményt egy olyan dologról, amiről láthatólag fogalmad sincs. Még ilyet se: "De szerintem sem a videó sem a hang nem az igazi kábelek nélkül. Ezek a Bluetooth kütyük max egy bemutató mobil által készített saját videóra megfelelő, de mozizáshoz semmiképpen szvsz." Ez volt ugyanis az okoskodás, amivel félrevezetted a még nálad is kevéssé hozzáértőt.
Jól sejtem, hogy soha nem használtál, de még csak nem is láttál WirelessHD technológián alapuló jeltovábbítást. Akkor ne írd azt se: "Magomról tudom meg másnál is ezt láttam, hogy egy idő után már nem lesz elég és akkor jön a fejlesztés. Vagyis ez a lépés feleslegessé válik. De mindenki a maga kárán tanul."
Szóval tanulj tovább, de olyan dolgokról ne oktass ki másokat, amiről nincsenek ismereteid.
-
AVhelper
senior tag
válasz xtremetuning #38495 üzenetére
Akkor csak hogy képben legyél a WirelessHD mögötti mérnöki technika/technológia szintjét illetően, azt az Intel, az LG Electronics, a Panasonic, a Philips, a Samsung, a Silicon Image, a Sony és a Toshiba közösen fejlesztették. Nem tudom hallottál-e ezekről cégekről?
Ja, az Epson csak alkalmazza a technológiát.
-
AVhelper
senior tag
Akkor most itt álljunk meg, mert kezd egy újabb butaság terjedni ezen a fórumon.
Attól, hogy valaki közönséges falfestékkel fehérre festi otthon a falát, annak NEM LESZ 1.0 A FÉNYNYERESÉGE (a gain), ahogy a Tikkurila H499-el vagy akármilyen szürkébe hajló árnyalattól NEM LESZ se 0,8, se 0,9 a gain. Közönséges falfestékekkel soha nem lehet ilyen fénynyereségű vetítőfelületet előállítani. Úgyhogy ne terjeszd ezt.
Attól pedig, hogy egy vetítőfelület úgymond szürke (a szakma inkább a "magas kontrasztú" kifejezést használja), még egyáltalán nem törvényszerű, hogy a fénynyeresége 1 alatt van. Csak példaként: a Projecta "szürke High Contrast vászonanyaga gain 1,1-es, a Da-Tex gain 1,3-as
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs