-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz malnabokor #26456 üzenetére
Sokat már nem tudok hozzátenni ahhoz, amit korábban leírtam. Ha nem optimálisak a vetítési körülmények, akkor a DLP vetítők mélyebb feketéje nem sokat számít.( Lásd ezt a kontraszt, a projektor és a környezet viszonyát bemutató remek cikket).) Talán menj el bemutatószobával rendelkező kereskedőhöz és nézz meg néhány potenciális vetítőt, ha ez számít, nézd meg milyen jótállást adnak az egyes termékekre és a bennük működő lámpára.
Ha nem akarod kitiltatni magad a fórumról, ne linkelj be kereskedői oldalakat.
-
AVhelper
senior tag
válasz Darth Sith #26507 üzenetére
Szia!
Az alábbi típusok jöhetnek szóba:
Acer X152H 190 eFt-ért már kapható és 3 m-ről maximum 199 cm széles képet vetíthet.
Epson EH-TW5210 210-215 eFt között van az ára és 3 méterről 204-244 cm közötti szélességű képet vetíthet. -
AVhelper
senior tag
válasz Darth Sith #26531 üzenetére
Nincs értelme a specifikációk olvasgatásának. Menj el egy bemutatóterembe és nézd meg milyen a kiválasztott projektorral vetített kép.
-
AVhelper
senior tag
válasz RoyalFlush #26631 üzenetére
Szia!
- Nappali fénynél (főleg napsütésben) nem érdemes vetíteni. Azt azért jó lenne tudni, hogy mekkora képet kéne vetíteni, vagy mekkora hallgatóságnak?
- Milyen (USB-A vagy USB-B) csatlakozó kéne, és mire kéne alkalmasnak lennie? Csak adjon ki 5V tápot? USB direct vetítés PC-ről? Csak USB memóriáról kéne vetíteni képeket (vagy mást is kéne)?
- A felsorolt vetítők különböző felbontásúak, különböző fényerejűek és van köztük kifejezetten a könnyű hordozhatóságra tervezett. Mégis mi lenne ezek közül fontos? Legalább a felbontást el kéne dönteni.Az EPSON EH-TW3200 már rég kifutott modell.
Bruttó 275 eFt-ért már komoly tudású vetítők kaphatóak:
EPSON EB-955WH
Acer P5515
BenQ TH681+Talán a legjobb ár/teljesítményű vetítő beépített WLAN kapcsolattal az
EPSON EB-U32...
a keret alsó határán pedig az EPSON EB-W04[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz JEEMBO #26670 üzenetére
A vetítők LCD paneljeiben van egy un. rendezőréteg (alignment layer), ami korábban szerves anyagokból készült. Ezek a szerves anyagok valóban érzékenyek bizonyultak a túlzottan magas hőmérsékletre, sérülhettek és a képminőség (főleg a kék színösszetevő) degradációjához vezethettek a vetítő nem megfelelően működő hűtése esetén.
Az EPSON 3LCD vetítőiben már közel 10 éve működő „Crystal Clear Fine (C² Fine)” HTPS TFT panelek viszont már szervetlen (inorganic) rendezőréteget alkalmaznak, ami nem érzékeny hosszútávon sem a magas hőmérsékletre.
Be kell azonban tartani a 3LCD vetítők karbantartására vonatkozó előírásokat (a légszűrők tisztítását és cseréjét), hogy azok hűtése megbízhatóan működjön, és optikai rendszere lehetőleg tisztán maradjon. Az optikai rendszerbe kerülő por vagy más szennyeződés ugyanis okozhat romlást a képminőségben.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
A pontosítás kedvéért...
Szinte nincs lámpás vetítő, aminek színei ne változnának az üzemidő múlásával. Ennek egyik oka, hogy a lámpa fényének spektrális összetétele is változik, és a vetítő optikai rendszerében lévő színszűrő funkciójú elemek paraméterei is változhatnak sok okból is. Ezért lehet szükség a vetítők újrakalibrálásra.
A belépő DLP vetítőknek általában mélyebb a fekete szintje (alacsonyabb a fekete szint fénykibocsátása), mint a hasonló kategóriájú 3LCD vetítőké, de ez csak a képdinamika egyik összetevője, úgyhogy félrevezető azt hangoztatni, hogy azoknak nagyobb a képi dinamikája. Az alföld és a keblek tekintetében nem túl jól eleresztett hölgy a lapos, nem az LCD-k képe.
-
AVhelper
senior tag
Szia!
3,5 m vetítési távolságról 2 m széles képhez 1,75:1 vetítési arányú projektor kéne, de ilyet nem könnyű találni 200 eFt-ért. Az Aces H5380BD és az Optoma H182X 1,7:1 vetítési aránnyal is 206 cm széles képet vetít ebből a távolságból. Szóval vagy csökkenteni kéne a vetítési távolságot vagy nagyobb lesz a kép.
215 eFt-ért (vagy még olcsóbban is) lehet kapni EPSON EH-TW5210-et, ami 3LCD, tehát nincs "szivárványosodás".
Azt ajánlom nézz meg néhány vetítőt, de előtte próbáld megtalálni, hogy hol lenne a vetített kép legideálisabb helye, milyen távolságból néznéd azt a képet (ebből lehet majd meghatározni, hogy mekkora legyen a kép) és hová helyezhető a projektor.
-
AVhelper
senior tag
válasz zoltanga #26722 üzenetére
Szia!
Van mit csiszolni a szóban forgó vetítő (és modelltársai) képkocka (a menüben rosszul fordítva "Keret") interpolációján. Nem is ajánlom használatát 24p-s filmeknél, legfeljebb TV műsoroknál a gyors mozgások elmosódásának csökkentésére, és csak az "Alacsony" módban.
-
AVhelper
senior tag
válasz JEEMBO #26724 üzenetére
Jó néhány éve már az EPSON házimozi projektorok D9-es LCD paneljeikkel 480Hz-el frissítve vetítik a 3D képet (lásd ezt a cikket). Ehhez egyébként semmi köze a képkocka interpolációnak.
-
AVhelper
senior tag
válasz fmfizikus #26771 üzenetére
Szia Fmfizikus!
5 méterről nézve a 221 x 125 centis (100") kép nem túl nagy. Az ajánlások szerint is egy ekkora képet 3,4 m (THX legnagyobb ajánlott), 4,1 m (SMPTE legnagyobb ajánlott), illetve 4,8 m (THX legnagyobb megengedett) nézési távolságból kéne nézni. Tehát vagy nagyobb képet kéne vetíteni, vagy közelebbről kéne nézni azt.
Nem tudom milyen magasságba vetítenéd a képet, de ideálisan egy ekkora kép alja a padlótól kb. 58 centire, teteje 183 centire lenne, hogy a közepe pont 120 cm magasan az ülő szem magasságában legyen.
Ehhez az EPSON EH-TW5300-t a 2,7-es belmagasságú plafonról egy 95 cm hosszú tartókonzollal kéne belógatni, vagyis a vetítő ott éktelenkedne valahol a nappali légterében 1,6 - 1,7 m magasan. Ezt nemcsak a Feleséged, de felteszem Te sem tartanád szerencsésnek. Ne szereld tehát plafonra ezt a vetítőt, jó lesz az egy kis kb. 65 cm magas dohányzó asztalkán is, ráadásul nem kell Wireless HDMI sem.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz fmfizikus #26803 üzenetére
Minden centi számít! Az 5 méteres nézési távolsághoz a saját ökölszabályom szerint (a hüvelykben mért képátló a centiben mért nézési távolság negyede) egy kb. 280 x 175 centis vetített kép illene. Esetleg meg kéne vizsgálni, hogy lehet-e úgy rendezni azt a nappalit, hogy máshová lehessen vetíteni, vagy közelebb lehessen ülni a vetített képhez.
Ha a 132 x 234 centis vetített kép felső széle 210 cm magasan van, az ehhez plafonra szerelt EPSON EH-TW5300 még mindíg otromba módon be fog lógni a nappali légterébe (kb. 1,9 m magasan lesz az alja).
Tudom, hogy több mint kétszer annyiba kerül, de akkor már inkább egy EPSON EH-TW6600W-t szerelnék fel 2,2 m magasságba. Ennek van ± 60 %-os függőleges lencseeltolása, ráadásul bele van épített a vezeték-nélküli Full HD kép WiHD képtovábbítás.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz _Smooth #26815 üzenetére
Az un. offset és a kép- vagy lencseeltolás két eltérően értelmezett dolog, és ez sokszor okoz zavart. Az EH-TW5305/5300/5210 valóban úgy vetíti a képet, hogy a lencse tengelye annak alsó vagy felső élével nagyjából azonos magasságban van (sajnos nem teljesen, de ezt most hanyagoljuk el). Ezt szokták 100% offset-nek nevezni, de ez a képeltolás mértékében valójában csak 50% ahhoz képest, ha a lencse tengelye a vetített kép közepére mutatna, mert hisz csak egy félképnyivel tolható el így a kép.
Lásd itt az EPSON kalkulátorát, amiben a Lens Shift is bekapcsolható funkció az arra alkalmas vetítőknél.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz fmfizikus #26830 üzenetére
Itt van egy webes kalkulátor, ami minden az EPSON projektorokra vonatkozó kérdésedre választ ad. Sajnos a "mennyezettől a vászon felső széléig" és "a vászon alsó szélétől a padlóig" paramétermezők föl vannak cserélve.
Ebből kiderül:
A Ha a vászon alja 90 cm magasan van, akkor a vetítőt 98 cm magasra kell tenni, és a 221 x 125 centis kép valóban 2,72 - 3,27 m távolságból vetíthető az EH-TW5300-al.
B Én a 2,7-es belmagasságból és a vászon 50 centis kifutójából és 10 centis tokjából úgy számolom, hogy a kép alja 85 cm magasan lenne. Na ehhez már csak 93 cm magas asztalra kell tenni a vetítőt.
C Sőt, ha a vászon kívánatos módon nagyobb lehetne - ahogy korábban írtad 235 x 132 centis - és továbbra is úgy számolunk, hogy a kép teteje 210 cm magasan van, akkor az alja már csak 78 centi magasan, a projektort pedig 86 cm magas asztalra.
Ha feltesszük, hogy ülve kb. 1,2 m magasan van a szemünk, a vetítő teteje kb. 11 centivel magasabban, mint az asztal magassága, akkor ki lehet számolni (trigonometria) vagy szerkeszteni, hogy a projektor nem takar bele a képbe egyik esetben sem, bár az A tényleg határeset, mert a vászontól 3,27 m, a nézési pozíciótól kb. 1,5 m távolságra lévő vetítő teteje 1,1 m-en van, és az 5 méterre lévő kép alja csak 30 centivel lejjebb.
Ennek és sok más "olcsó" vetítőnek sajnos megvannak az elhelyezési korlátai, de ezt tudomásul kell venni, és nem a gombhoz varrni a kabátot, hanem fordítva (ez esetben a projektor a kabát).
Korábbi bejegyzéseimben már írtam: miért ott kéne lennie a vetítővászonnak, ahová most elképzelted, miért ne lehetne közelebb az üléspozícióhoz? (Nem kell annak közvetlenül a TV elé leereszkednie.) Vagy miért ne lehetne a kanapét (vagy foteleket) közelebb tenni a vetítővászonhoz? Miért kéne a leereszkedő vásznat közvetlenül a plafonra szerelni, ha annak nem elég hosszú a kifutója (lehet azt egy konzollal néhány centivel lejjebb is szerelni)? Nem elkeseredni kell, hanem keresni a megoldást (legalábbis a mérnökök így gondolkodnak).
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz fmfizikus #26834 üzenetére
A 4 méteres nézési távolsághoz az említett vásznon már tényleg élményszerű lesz a kép. Már csak kell keríteni egy kb. 55 cm magas dohányzóasztalt vagy állványt a vetítőnek, ami innen olyan képet vetít, aminek az alja kb. 47 cm magasan lesz, tehát a vásznat úgy kell felszerelni, hogy idáig leérjen. Az élmény garantált!
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz fmfizikus #26839 üzenetére
Akkor viszont már kb. 3 méterről néznétek a 106 inches képet, ami így nagyjából 43 fokot töltene be a látótérből. Az nem kevés!
Az EPSON EH-TW6100-be nincs beépítve a WirelessHD vezeték-nélküli HDMI jeltovábbítás, az csak az EH-TW6100W modellben működik, ami már nincs forgalomban, de maradhatott persze valahol készleten. Az EH-TW6100 képe van olyan jó mint az EH-TW5300-é, viszont sokkal csöndesebb annál.
-
AVhelper
senior tag
válasz ez_meg_emaz #26843 üzenetére
Szia!
Mekkpra képet kéne vetíteni, milyen felületre és mekkora összeget szánnál rá? LED-es fényforrású vetítők egyelőre csekély fényáramával tényleg nem lehet kb. 2 méternél nagyobb átlójú képet vetíteni, főleg, ha a helyiség nincs teljesen elsötétítve.
A 7/24-es üzemre tervezett professzionális vetítők között vannak lézer fényforrásúak, amiket nem kell sűrűn karbantartani. Ilyen a SONY VPL-FHZ55 1,6 -1,7 millió Ft-ért.
-
AVhelper
senior tag
válasz ez_meg_emaz #26850 üzenetére
Portré állású kép vetítéséhez olyan projektort illene használni, ami erre alkalmas, mert a hűtését úgy konstruálták. A zárt optikájú DLP vetítők jobban viselik a poros környezetet, de azért mindennek van határa.
-
AVhelper
senior tag
válasz fmfizikus #26852 üzenetére
Az ajánlottnál nagyobb képméreteknél már egyéni preferencia kérdése, hogy ki mekkorát tart kényelmesen nézhetőnek. Vagyis ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. A felső korlátot az ember kb. 140 fokos periférikus látása adja, Vagyis a kép 70 foknál ne töltsön ki nagyobbat a látótérből, mert ha egy ilyen nagy kép egyik szélén látható dolgot nézünk (arra fókuszálunk), akkor a másik szélét már úgysem látjuk.
-
AVhelper
senior tag
válasz ez_meg_emaz #26867 üzenetére
Természetesen a portré vetítésére alkalmaz, azaz oldalára fordíthatóan is használható vetítőknél ezt az installációs lehetőséget feltüntetik.
Lehet, hogy ezek a kis LED-es vetítők is használhatóak az oldalukra fordítva, de hosszútávú megbízható működésükre nincs garancia, különösen nem 7/24-es üzemben.
Tényleg, miért kell vetített kép? Miért nem jó egy szép nagy LCD képernyő?
-
AVhelper
senior tag
Szia!
Ajánlom az EPSON EB-W32 vetítőt. Ez a projektor beépített Wi-Fi modullal rendelkezik, de nem Airplay kliens (ilyet egyébként gyanítom nem is fogsz találni, tehát csak az marad, hogy HDMI-n csatlakoztatsz hozzá egy Apple TV-t), tud viszont képernyőtükrözést Android vagy iOS okostelefonról vagy táblagépről közvetlenül fotók vagy dokumentumok kivetítéséhez az Epson iProjection alkalmazással (a mobilkészülék a projektorral kivetített QR kóddal csatlakoztatható).
-
AVhelper
senior tag
válasz Márton #26918 üzenetére
3LCD vetítőkkel is meg lehet valósítani passzív 3D vetítést. Az EPSON EB-W16SK egy kész megoldás erre, amihez külső processzor sem kell, mert a két projektor megoldja a bal- jobbszem képek szétválasztását.
-
-
AVhelper
senior tag
válasz sirdenis #26957 üzenetére
A dinamikus kontrasztarányra vonatkozó adatok szinte semmit nem érnek.
Az EPSON EH-TW5210-ben (valamint az EH-TW5300-ban és EH-TW5350-ben) egy az elődmodellhez képet átdolgozott automatikus fényszabályzó írisznek köszönhetően javítottak a dinamikus kontrasztarányon, de valójában ezek az új vetítők natív kontrasztarányt tekintve talán csak azért lehetnek kicsit jobbak az EH-TW5200-nél, mert nagyobb a fényerejük annál. Sajnos a fekete szint ugyanúgy nem az erősségük, de aki nem tud vagy akar ideális körülmények között vetíteni, annak ez egyáltalán nem biztos, hogy gondot jelent.
Az új vetítők új videoprocesszora zajtalanabb képet részletgazdagítást és képkocka interpolációt is kínál valamint az elődnél sokkal jobb 25 ms input lag-ot. Az új vetítők lámpája ECO módban hosszabb élettartamot ígér.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz gyeniko #26982 üzenetére
Márpedig alapvetően másként működő két rendszerről van szó. A LCOS (az SXRD is LCOS csak a Sony saját márkaelnevezése) panelekről visszaverődik a fény, a 3LCD paneleken pedig átmegy. Ebből adódóan hiába mindkettő folyadékkristályokkal operál, eleve más a panelek felépítése, mások az ilyen vetítők jellemzői, stb. stb. Úgyhogy nem sorolhatóak egybe.
-
AVhelper
senior tag
válasz Dexar007 #26991 üzenetére
Hogy ez az utoljára 2013. szeptember 25-én frissített iromány mennyire aktuális, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az abban szereplő projektorok közül ma már csak a BenQ W1070 és a "Panny 8000"-nek megfelelő Panasonic PT-AT6000E kapható (ezek se sokáig), a Mitsubishi pedig már teljesen fel is hagyott a vetítőgyártással.
Kicsit le vagy maradva, nem?
-
AVhelper
senior tag
Abban tökéletesen igazad van, hogy egy ehhez hasonló videónál nem kell jobb.
-
AVhelper
senior tag
válasz #95590400 #26999 üzenetére
Ezen praktikus kérdések megválaszolásának valóban több haszna lenne.
A projektor megvétele előtt ugyanis azzal kell kezdeni, hogy egy adott helyiségben a megfelelő funkcióhoz (prezentáció, házimozi, stb.) honnan (és hányan) nézve és pontosan hová, mekkora képet kéne/lehetne vetíteni, hol és hogy kéne/lehetne a vetítőfelületet és a vetítőt elhelyezni. Ha ezt a nem is olyan egyszerű feladványt sikerült megoldani, na akkor kell keresgélni a megfelelő eszközöket (projektort, vetítőfelületet, tartókonzolt egyebeket).
-
AVhelper
senior tag
válasz Janaboy #27018 üzenetére
Díjazva lelkesedésedet és a bántás legkisebb szándéka nélkül, de amit leírtál, azzal kapcsolatban csak az jutott eszembe, hogy ami nem megy, azt ne erőltesd!
Ha már mindenáron le akarod írni a különböző vetítési technológiák működését - amit egyébként feleslegesnek tartok, mert például a belinkelt videód is sokkal alkalmasabb erre, és ajánlottam egy hasonlót a #27002 bejegyzésemben -, akkor keress a világhálón egy erről szóló hozzáértő cikket és másold be, vagy add meg a linkjét, de Te ne fáradj vele. Ja, és ne alkoss termékkategóriákat, főleg olyat ne, ami nem is létezik, mint a "LED LCD projektor". Amúgy vetítőkben fényforrásként alkalmaznak a halogénlámpán és a LED-en kívül még Xenon lámpát és lézert is.
Ugyancsak felesleges felsorolni az általad ismert vetítőmárkákat, főleg hogy a Philips és az Asus mellett még nagyon sokan kínálnak LED-es zsebvetítőket, a Mitsubishi már felhagyott a vetítőgyártással és a listád hiányos (a legfontosabb hiányzók: Canon, Casio, Dreamvision, Eiki, Geha, JVC, Sharp). Az csak apróság, hogy egy ilyen felsorolást illik betűrendbe szedni, vagy esetleg a piaci részesedés szerint, ami jól mutathatná az egyes márkák fontosságát.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Mivel az Acer H5380BD vetítési aránya 1,55 ~ 1,7:1 (ez a vetített kép távolságának és szélességének aránya), ezért a 10 cm képtávolság növekedés maximum 10/1,55, azaz 6,45 centivel növeli a kép szélességét és persze vele arányosan a magasságát is.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Janaboy #27029 üzenetére
De hiába próbálod "a közösség szavaival" megírni azt, amihez látható módon tényleg nem értesz. Azt kellet az általad leírt pár mondatból megállapítanom, hogy csak nagyon felszínes és sok tekintetben téves elképzeléseid vannak a vetítési technológiák működéséről, előnyeiről, hátrányairól, tudásod alig. Ezért tanácsoltam azt, amit.
Valahol megértem a szándékodat is, de ez így vak vezet világtalant.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Úgy van az, hogy a filmalkotók (rendező, operatőr, fővilágosító, a szakemberek, akik a film fényeit és színeit megalkotják) olyan monitorok és vetítők képét nézik, amelyek a színvisszaadást (színhőmérséklet, színtartomány és egyebek) tekintve megfelelő szabványoknak tesznek eleget. Ilyeneken ellenőrzik, hogy mit szeretnének láttatni a majdani nézőkkel. Optimális esetben aztán a mozikban és persze odahaza is ugyanazon szabványelőírásoknak megfelelő (aszerint kalibrált) vetített képet vagy képernyőt nézve ugyanazt látjuk, amit a filmalkotók létrehoztak.
Ha Te nem szereted a vetítő film módját, mert azt túl sárgásnak gondolod (pedig az csak az előírt 6.500 kelvin fokos fehér, ami "melegebb", mint a magasabb kelvin fokos általad kedvelt kékesebb fehér), és ezért nem azt használod, akkor nem azokat a színeket látod, amit filmalkotók. Ha téged ez nem érdekel, akkor persze nézheted így is a képet, de ez olyan, mintha a hangot egy szándékosan eltorzított frekvenciaátvitelű hangsugárzón hallgatnád.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Janaboy #27079 üzenetére
Akkor íme építő jellegű kritikáim:
- fogalmazási és nyelvhelyességi szempontból át kéne nézni a szöveget, mert hemzseg a hibáktól
- "- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni", illetve milyen távolságból néznéd azt
- A "Mire érdemes vetíteni?...." szakaszt így tényleg ne tedd közzé, mert nemhogy a címben feltett kérdésekre nem ad választ, de értékelhetetlen az egész szöveg
- A szivárványhatás csak az un. egychipes DLP vetítők sajátja, és aki érzékeli az soha nem szokja meg
- A "Milyen HDMI kábelt érdemes vásárolni a projektorhoz?" szakasz yodamastah linkelt bejegyzését kivéve süketelés és az meg egyszerűen általánosságban nem igaz, hogy "10méternél hosszabb HDMI kábel esetén érdemes erősítőt használni", mert kaphatóak akár 15 méteres HDMI kábelek, melyek bármiféle erősítés nélkül is kiválóan működnek. Hiányzik ellenben, hogy az HDMI 1.4 specifikáció megjelenés óta léteznek a "Standard HDMI Cable, Standard HDMI Cable with Ethernet" megjelölésű kábelek, melyek 1080i és 720p videó átvitelére alkalmas sávszélességet, illetve a "High Speed HDMI Cable, High Speed HDMI Cable with Ethernet" megjelölésű kábelek, melyek 1080p, 4K, 3D és Deep Color videó átvitelére alkalmas sávszélességet garantálnak, sőt már "Premium High Speed HDMI Cable vagy Premium High Speed HDMI Cable with Ethernet"
- Acer kalkulátor
- EPSON kalkulátor[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Amit a #27093 bejegyzésben leírtam, azok tények, amiket nem lehet vitatni, így egyet nem érteni sem lehet velük.
A kamera elé nem tesznek semmiféle sárga fóliát, olyan monitorokon és referenciavetítőkkel vetített képen nézik és ellenőrzik a filmkészítők a képet, amelyek - mint írtam - szigorú színreprodukciós szabványoknak tesznek eleget. A filmek CGI grafikusai is ilyen monitorokat használtnak munka közben.
-
AVhelper
senior tag
válasz Bobolit #27109 üzenetére
A színfelbomlás érzékelése egy ugyanolyan természetes képessége az emberi látásnak, mint az, hogy a 40Hz-nél ritkább képfrissítési gyakoriságnál már villódzónak látszik a kép. Aki pedig érzékeli a szivárványhatást - ez egyébként a népesség döntő többsége - az ezt a "képességét" sosem veszíti el, vagyis nincs olyan, hogy agyunk hozzászokik a színfelbomláshoz. Olyanok lehetnek, akik megtanulnak együtt élni vele, mert nem zavarja őket a kép nézésében, de olyanok is vannak szép számmal, akik egyszerűen képtelenek hosszútávon elviselni a színfelbomlást, pedig adott esetben azt se tudják, hogy mi zavarja őket a képen.
Én például amióta csak léteznek egychipes DLP vetítők (az első képét 2002-ben láttam még a BARCO belgiumi bemutatótermében, ami a CineVERSUM prototípusa volt) látom a színfelbomlást.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
A vita vélemények ütköztetése, de tényekről vitatkozni értelmetlen és felesleges. Te viszont érvek hiányában művészetről süketelsz és terelsz.
A film egy iparág, aminek technikáját, technológiáját szabványok és protokollok sora határozza meg, és még ha film már nem is nagyon forog bennük ma még tipikusan projektorokkal vetítenek a mozikban és egyre inkább a házimozikban is (erről szól ez a topik is, ha még nem tűnt volna fel).
Nem akarlak Én meggyőzni Téged semmiről, mert lehetetlen feladatokra nem vállalkozom, de közlöm veled a száraz tényt, hogy bizony az Infocus és az összes többi vetítőgyártó alkalmazott mérnökei azzal a határozott céllal tervezik vetítőikbe a Mozi (vagy Film) mód kép- és színbeállításait, hogy azzal a nézők lehetőleg olyan képet vetíthessenek, amit a filmkészítők elképzeltek. Bizony-bizony az lenne az ideális, ha ebben a módban minden projektor egyforma színhőmérsékletű képet vetítene, ezért is szokták azokat kalibrálni, kiegyenlítve ezzel például a fényforrások különbségeit is.
Nem tudom meddig terjed az univerzumod, de fájdalom a tágabb univerzumban vannak jobb fényforrások, mint az NSHA Ushio lámpák. Ott vannak például a vetítéstechnikában egyre elterjedtebben használt LED és lézer fényforrások.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Futás, futópályák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Toyota topik
- alza 404 akciók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest